Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-18, 09:08   #16
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

putte64. Jaha, der kom Putte ocksa, duktig osh trevlig fraan den tiden...
Jag har talat omm varfor jag inte kann praktisk ladda ner, och jag vill heller inte ge bort
tips om ligoer, daer ligger som naevnt hemligheten med mine "system"..

Seebbo: Nej jag vinner inte paa alla spel, men totalt foerlorar jag aldrig. Jaemfoeresen med
100.000 ROI 104 % och 4.000.- bara beraettar att att spela system och specielt med X laangr overgaar sngelspel. Efter 5-6 aar har jag god kll paa detta.
Kart du vinner mer med en 6-ling enn singlar foer samme belopp, precis vad jag hela
tiden har sagt. Men, en singel sexling aer gambling, det koer jag aldrig. 4-lingar och
5-lingar maaste med. Daet aer vad jag spelar oftest och det aer saekert.
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:11   #17
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Hej. Svar foert till KP - sharpest paa sita inlaegg under Systemspel paa Oddsen daer du
ber mig laesa upp mig spelskolan. Haelsa rektor att med att laerarna maaste laesa upp sig
i matta, saa dom fattar t.ex. att Odds 3 paa X aer mycket baettre aen Odds2 paa 1.an.
Ex. 3.3.3.3.3. = 253 2.2.2.2.2=32. Lite skillnad faktisk, och i system blir detta verkligen
mycket. Jag vilseleder inte, jag raettleder.
Att vara saa laasta i en teori om "vaerde" med det kriterium som ni laegger till grund foer
hue vaerde skall raeknas aer helt utan rot i verkligheten. Det aer matematisk svada.
Naar odds-eksperter o.a. sjaelva saeger att 110% RO awer naermast vaerdsrekord daa
maaste det ringa en bjella. Finns det ingen metod som aer baettre?
Jag kaenner svenskar som trevlige, kloka och framsynta, men har verkar det som ni aer
livradde foer att prova naagot nytt. Och ni foerdoemmer det nya uten att haa provat,
det tycker jag aer konstigt.
Wagners paanbok ville blitt mycket tjockare om han tittade paa mitt tips paa Ecuador-
matchen foerra veckan. Jag har nog mer koll paa detta aen ni tror.

Semicolon: Du har helt raett, jag vet inte vad vaentevaerde aer. Forstaar nog vad du mener,men det betyr noll foer mig. Det viktga foer mig aer att jag har ett mycket bra +
efter ca. 6 aar och naagra tusen smaaspel med X i system. Alla matcher jag traeffer paa
har mycket stort vaerde. Fortsaettning foeljer....
Alltså min poäng är ju att ditt problem är att du inte förstår värdebegreppet eftersom du inte förstår den matematiska innebörden av värde.

Det är mycket underhållande när du skriver att odds på 3.00 på X är bättre än 2.00 på en 1:a.

Du förstår väl själv hur fullständigt felaktigt ett sådan påstående är?
Eller menar du på fullaste allvar att du hellre hade spelat på kryss i en match mellan Barcelona och Elfsborg i ett fiktivt CL-gruppspel om du fått 2.00 på hemmaseger för Barca och 3.00 på ett kryss?

Värde är endast diskrepansen mellan det sanna förväntade utfallet och de odds som vi erbjuds. Så, vi gör ett nytt försök.

Om du erbjuds 3.00 på X i en match där den verkliga sannolikheten är att det blir oavgjort mer än 33.34% av gångerna kan du förvänta dig ett positivt väntevärde och spelar du sådana spel över tid kommer du gå med vinst. Är den verkliga chansen att krysset inträffar 33.33% eller lägre kommer du ovillkorligen att gå +-0 eller - över tid. Obs. då har vi inte räknat med bookiens overround.

Detta har inget å göra med om oddset är 2.00, 3.00 eller 100.00. Långa eller korta odds i sig är oväsentligt, de uttrycker endast en sannolikhet för att något ska inträffa och om ett utfall inträffar oftare än vad oddsen anger blir väntevärdet positivt, dvs. i längden vinner man på att spela. Är chansen att något ska inträffa lika med eller lägre blir väntevärdet i stället negativt, dvs. du går ovillkorligen minus om vi räknar in overround.

Observera att detta inte säger något om din förmåga att hitta värdespel. Det har jag ingen synpunkt på. Tjänar du bra på ditt spelande så är det bara att önska lycka till och hoppas att det håller i sig. Uppenbarligen är du duktig på att hitta bra spel med ett positivt väntevärde.

Dock är det uppenbart för alla som läser den här tråden att du fundamentalt missförstått själva begreppet värdespel, förhoppningsvis blev det lite klarare för dig nu. Har du konstruktiva frågor svarar jag gärna, men om du trots detta inlägg vägrar att ens försöka förstå ett givet matematiskt faktum som är en av grundstenarna i den mest grundläggande matematik och statistisk analys, då får jag be att tacka för mig.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:23   #18
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Pilkast: Akta dig, jag aer ocksaa duktig paa att kasta pil, en fin hobby!!
Du har raett. Insats 25.- om jag inte spelar en singel 5-ling soom ger over 6.000.-
Med 5 matcher spelar jag naestenalltid 4- och 5-lingar. Aer jag osaeker paa en ny
liga tar jag med en trippel som ger insatsen tillbaka. Foerra fredag ble det 5-ling ++ och
1.019.- kr. En ny fyrling ligger inne och med 2 matcker kvar aer sjansen till 5-ling och
6-ling stor i morgon, det systemet har ochsaa med en 1.a saa beloeppt blir naagot mindre.
Nej detaer inte alls moejligt att matematisk raekna ut hur ofta t.ex. en 5-ling intraeffer.
Odds aer inte bare matematik, du maaste veta vilka ligor/lag osv. jag spelar paa och
ha statistik foer dessa.
Naagra aars statistik lgger bakom mina valg av ligor och matcher,det aer inte saa enkelt
aom att bara "plocka" matcher fraan programmet. Det funkar nog inte, fast naagon har tur med det ocksaa ibland, precis som Lotto.
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:34   #19
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Nej detaer inte alls moejligt att matematisk raekna ut hur ofta t.ex. en 5-ling intraeffer.
nvm, jag orkar inte bry mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fireas (+10)

Senast redigerad av Semicolon den 2013-10-18 klockan 09:36. Anledning: stor trötthet...
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:37   #20
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Men... du är på ett spelforum... här hjälper vi varandra att försöka vinna, alla på sitt sätt - någon är duktig på fotboll, någon kan trav, någon hittar spel med hjälp av statistik o s v...

Vad bidrar du med? Du skriker högt om att du har ett fantastiskt system och att alla andra här inne inte förstår något, men när någon ber om exempel så vägrar du med hänvisning till att du har statistik som du plockat fram som du vill hålla hemlig.

Du säger att du inte är här för att sälja något, och uppenbarligen är du inte här för att dela med dig av din fantastiska kunskap, inte ens i så stor utsträckning så att dina argument blir trovärdiga... så den stora frågan måste ju bli: Varför hänger du här på Sharps?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:37   #21
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Sammandrag: Varfoer systemspel overgaar singelspel. Jfr. Wagners ex. med 1000.- paa singelspel och 1,20 i Odds, ja varfoer inte 2.00 i Odds som ger 1.000.- i vinst. Hur ofta?
Ekspertena sjaelva saager altsaa att over 40 % traeff aer jaettebra, och daa maaste
oddsen vara over 2.00 foer att det skall balansera. Foer 1.000.- spelar jag 40 spel a 25.-
som var foer sig kann ge flera tusen. Nu spelar jag safepaa 4-5-6 raetta, ibland med 7.
Tidigare omtalade jag system m. 7 matcher varav 2 blev instaelda. Dessa 2 matcher ga
over 5.000.- x.tra vinst p,ga. att dom ingick i systemet. Paa singelspel vill ni faatt insatsen tillbake. Lite skillnad eller hur? Om inte detta ex. overbevisat er, saa skall ni bare gloemma detta och fortsaetta att foerlora paa singelspel. Annars spelar vi inte system i vaar oddstaevling som jag har talat om, och daer ligger jag mycket bra till och har ocksaa boerjat spela paa 1:a och 2:a. Och jag spelar naagra smaasystem varje dag, 6-8-10 kr.
med vinst fraan 30 till 380.-.
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:40   #22
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5265
Standard

varför lägger du ner så mycket tid och energi på att försöka övertyga oss om det här? har du inget bättre för dig?
det är ingen idé!
visa oss ett konkret exempel under helgen...eller lägg ner!!!
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:47   #23
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Slutord: Det aer altsaa inte systemt som aer spesilt, och jag aer inte baettra aen er till att tippa. Det aer mitt urvalg av ligor och klubbar som statistisk spelar mycket oavgjort
som aer viktig. Jag utnyttar statistiken 100 %, men aer heler inte raedd foer att prova naagot nytt. Det finns hundra olike konbinasjoner som aer roliga att prova, och med slika smaa belopp kan ingen foerlora. Saa varfoer inte prova. Tipping aer inte foer att leva av,
men en jaetterolig hobby med fin gevinst foer den som vaagar prova naagot nytt.
Jag har faktisk aldri spelat paa en singelmatch, det aer gambling foer mig.
Och jag har det"morokul" hela tiden !

Hej daa och lycka till med era spel !
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:53   #24
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Systemspelare du säger det själv. Ditt system är tyvärr enbart för hobby bruk då inga seriösa summor kan satsas och således inga seriösa vinster finns att räkna med. Du tror väll ändå inte på riktigt att folk som lever på spel sitter och satsar 1000kr på singlar? Krävs lite större insatser än så om det skall vara värt mödan.

För vissa som dig kanske det är nyheter men du vet att man skall räkna bort sin insats när man räknar ut resultatet av ett spel eller?

Men som ovan måste jag också fråga varför du ens skriver i trådarna? Du du uppenbart inte vill lära andra hobbyspelare lite action system så är det väl bättre att lägga tiden på något annat?

Räknar inte ens med att du kommer svara på någon av frågorna utan enbart svamla på..
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 09:53   #25
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
varför lägger du ner så mycket tid och energi på att försöka övertyga oss om det här? har du inget bättre för dig?
det är ingen idé!
visa oss ett konkret exempel under helgen...eller lägg ner!!!
Saeg det du, tja, jag undervisar i spanska paa et Universitet, jag syklar
3-4 timmar varje dag hela aaret och haaller min kropp i super form.
Du kann ju bara strunta det jag skriver, saa kann du boerja taenka
senare ... Ha en fin dag.
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 10:07   #26
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5265
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Saeg det du, tja, jag undervisar i spanska paa et Universitet, jag syklar
3-4 timmar varje dag hela aaret och haaller min kropp i super form.
Du kann ju bara strunta det jag skriver, saa kann du boerja taenka
senare ... Ha en fin dag.
ooookey...

önskar dig det samma!
och lycka till med spelet framöver
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 10:55   #27
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

"Nej detaer inte alls moejligt att matematisk raekna ut hur ofta t.ex. en 5-ling intraeffer."

Nej, ett mysterium för den moderna matematiken.. harkel..
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 12:40   #28
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

therealfake.... jaha du, om du klarar det utan att veta hur maanga/vilka lag/matcher som
aer involverade, daa aer du bra.
Paa min statistik spelas det i naagra ligor 40-60 % oavgjort i laanga perioder, naagra
av dom som ligger i botten av serien spelar 80 % X hemma laanga perioder, osv.
Du maaste nog ha lite mer materie aen bare siffror om du skall klara den jobben, foer
det varierar mycker i olika perioder. En matematis utraekning kann aldrig bli riktig med
saa varierande grunnlag. Antal kamper i systemen varierar mellam 5 och 7, ibland 8,
och fotboll kan aldri bli statisk matematisk.
Har du taenkt att laegga inn alla matcher i hela Europa t.ex? Jag spelar under 5 % paa
dom. Tar du med alla ligor och divicioner? Det kann ju bli roligt om du provar och ger oss
et tips om detta. Tror du t.ex. att resultatet blir det samma om du tar dom ligor jag
spelar paa som foer alla andra? Det tror inte jag, saa maanga ligor foelger jag med paa,
och det aer mycket stora skillnader. En slik matematsik utraekning haaller nog inte vatten. Jag spelar 95 % paa X, och spel paa 1:a och 2:a kann nog ge vinst och 5-ling
oftare, men mycket mindre vinst som aer de primaera.
Men som sagt jag tar gaerna emot din utraekning. Hej daa !
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 13:30   #29
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Kan tänka mig att du lirar i finska fotbolls- och hockeyligorna - där blir det många kryss...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-18, 13:34   #30
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 19
Sharp$: 493
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Systemspelare Visa inlägg
Saa var det i
Norge ocksaa, men daer har opinionen nu vaendt och aer paa min sida.
Det kan jeg med hånden på hjertet si at vi ikke er. I Norge som i Sverige og resten av verden er vi opptatt av värdespel, da dette er den eneste muligheten til å slå bookmakerne.

Det finnes ikke system, bare dårlig bookmaker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+100)
helten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td