Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-05, 12:32   #1
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Förklara för mig: Varför är "rolling accumulators" idiotiskt?


Som hobbyspelare tilltalas jag av idén med Rolling accumulator parlays - det vill säga man satsar en hundring på en match, går den in sastar man 200 kr på nästa match och 400 på nästa osv.

Det som tilltalar mig är att man iallafall i tanken "börjar om" efter varje bet samt att det verkar roligt.

Att testa att torrbetta tycker jag är meningslöst då hela grejen är att man måste sätta 5:e bettet varje gång och då satsa 1600:- på en match vilket kräver is i magen, nerver, tur och skicklighet.

För enkelhetens skull i tanken spelar vi på raka vinster med exakt 2.0 i odds och det oddset är korrekt, dvs det HAR verkligen 50% chans att gå in.

Hur skulle detta system stå sig mot flatbetting?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 12:53   #2
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Du vill alltså spela tills du förlorar, vad är det för bra med det ?

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Som hobbyspelare tilltalas jag av idén med Rolling accumulator parlays - det vill säga man satsar en hundring på en match, går den in sastar man 200 kr på nästa match och 400 på nästa osv.

Det som tilltalar mig är att man iallafall i tanken "börjar om" efter varje bet samt att det verkar roligt.

Att testa att torrbetta tycker jag är meningslöst då hela grejen är att man måste sätta 5:e bettet varje gång och då satsa 1600:- på en match vilket kräver is i magen, nerver, tur och skicklighet.

För enkelhetens skull i tanken spelar vi på raka vinster med exakt 2.0 i odds och det oddset är korrekt, dvs det HAR verkligen 50% chans att gå in.

Hur skulle detta system stå sig mot flatbetting?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 13:17   #3
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Man sätter en gräns på max 5 spel eller tills man vunnit en viss summa så det kan väl vara bra om man har en fin streak men hur ofta händer det.
Inte värt det i längden.

Pinnacle kom med en bra artikel som rörde ämnet system för ett tag sen.
http://www.pinnaclesports.com/online...4/staking.aspx
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 13:30   #4
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Den visar det alla vet, fixed eller proportionellt är det enda som fungerar.
För eller senare kommer en dålig period, och då har du gulat dig med andra metoder.

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Man sätter en gräns på max 5 spel eller tills man vunnit en viss summa så det kan väl vara bra om man har en fin streak men hur ofta händer det.
Inte värt det i längden.

Pinnacle kom med en bra artikel som rörde ämnet system för ett tag sen.
http://www.pinnaclesports.com/online...4/staking.aspx
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 13:54   #5
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
För enkelhetens skull i tanken spelar vi på raka vinster med exakt 2.0 i odds och det oddset är korrekt, dvs det HAR verkligen 50% chans att gå in.
Ja enkelt blir det, EV är då nämligen 0 och därmed avstår vi spel.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 14:26   #6
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Man sätter en gräns på max 5 spel eller tills man vunnit en viss summa så det kan väl vara bra om man har en fin streak men hur ofta händer det.
Inte värt det i längden.

Pinnacle kom med en bra artikel som rörde ämnet system för ett tag sen.
http://www.pinnaclesports.com/online...4/staking.aspx
Tack för svar! Ska läsa den.

Citat:
Ursprungligen postat av zorba Visa inlägg
Ja enkelt blir det, EV är då nämligen 0 och därmed avstår vi spel.
Men...du förstår väl att jag bara gav det som exempel för räknandets skull.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 16:20   #7
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Som hobbyspelare tilltalas jag av idén med Rolling accumulator parlays - det vill säga man satsar en hundring på en match, går den in sastar man 200 kr på nästa match och 400 på nästa osv.

Det som tilltalar mig är att man iallafall i tanken "börjar om" efter varje bet samt att det verkar roligt.

Att testa att torrbetta tycker jag är meningslöst då hela grejen är att man måste sätta 5:e bettet varje gång och då satsa 1600:- på en match vilket kräver is i magen, nerver, tur och skicklighet.

För enkelhetens skull i tanken spelar vi på raka vinster med exakt 2.0 i odds och det oddset är korrekt, dvs det HAR verkligen 50% chans att gå in.

Hur skulle detta system stå sig mot flatbetting?
Samma förväntade avkastning/ROI = 0, fast med högre varians/volatilitet. Två olika vägar till +/-0, tekopparna vs berg- och dalbana.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FrankieJr (+50)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td