Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-08, 10:15   #31
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

@CC, hur skulle du säga kvalitén på Fink Tanks ranking är på League One?

FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 10:42   #32
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
@CC, hur skulle du säga kvalitén på Fink Tanks ranking är på League One?
Ser väl nära nog ut som de flesta bookies tycker jag. Jag skulle nog flytta upp Chesterfield några snäpp, håller dem som seriens kanske mest samspelta lag. Försöker spela fotboll på marken också vilket brukar kunna premieras. Borde med de kvaliteter de har konkurrera på allvar om åtminstone play-off plats.

Yeovil har hamnat för långt ned, de fick iofs sälja Ayling och Webster men det innebar att de kunde avlöna ett par riktigt bra försvarare. Tjecken Jakub Sokolik från Liverpool och Aaron Martin från Birmingham. Hemma blir de svårslagna.

Leyton Orient har jag högre upp också, plats 3-5 är mitt tips. O's har värvat omsorgsfullt och fått in spelare som kan ses som förstärkningar tveklöst!

Slutligen Walsall som jag har i mitten av tabellen snarare än play-off plats. Tycker iofs de är svårbedömda så visst är det möjligt att jag är fel ute där.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FrankieJr (+20)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 10:44   #33
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

felpost
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 11:43   #34
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur följer du League One under säsongen? Jag gjorde ett tappert försök ifjol, men tyckte det var svårt att bedöma lagen på de matchrapporter som skrivs. Har upptäckt att engelska matchrapporter oftast bara består av referat av vad som hände, dvs "stolpskott i 14:e minuten" eller "varning i 34:e minuten". Jag skulle hellre läsa om hur matchen var, vilka som pressade, vilka som hade spelet etc etc.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 13:42   #35
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Hur följer du League One under säsongen? Jag gjorde ett tappert försök ifjol, men tyckte det var svårt att bedöma lagen på de matchrapporter som skrivs. Har upptäckt att engelska matchrapporter oftast bara består av referat av vad som hände, dvs "stolpskott i 14:e minuten" eller "varning i 34:e minuten". Jag skulle hellre läsa om hur matchen var, vilka som pressade, vilka som hade spelet etc etc.
Det finns alltid matchrapporter på lagens hemsidor. Jag kör RSS-Feed från lokaltidningarna som jag skrivit ovan, men här har du en länk du kan hitta varenda lokalblaska på. När jag började så satt jag med en karta bredvid för jag hade ju ingen aning om vilket "shire" många av småorterna låg i!

http://www.wrx.zen.co.uk/britnews.htm
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 14:01   #36
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Brukar inte BBC också ha hyfsat detaljerade matchrapporter iallafall ner till League Two?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 14:04   #37
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Brukar inte BBC också ha hyfsat detaljerade matchrapporter iallafall ner till League Two?
Njaa. Brukar vara ganska sparsamma historier. 3-5 meningar med ett citat från en manager är ungefär mad de brukar mäkta med.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 14:22   #38
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Njaa. Brukar vara ganska sparsamma historier. 3-5 meningar med ett citat från en manager är ungefär mad de brukar mäkta med.
Desutom verkar BBC "sno" det mesta från http://www.teamtalk.com vad gäller info innan match. Lokalblaskorna brukar ha tränar/spelarintervjuer och redovisa skadelägen senast Torsdagar för matcherna till helgen.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 15:59   #39
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Njaa. Brukar vara ganska sparsamma historier. 3-5 meningar med ett citat från en manager är ungefär mad de brukar mäkta med.
Kanske skulle varit tydligare. Syftade på statistik som till exempel skott på/utanför mål, antal offsides, hörnors osv.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 16:09   #40
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Et godt tips er å bruke http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Football. Det får du samlet en del nyheter rundt lagene og de forskjellige ligaene. Kan sikkert være til hjelp for noen.
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 20:28   #41
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Är inte helt säker själv, men gärna att man förklarar termer som varians, väntvärde etc i begriplig text
Underskattade hur lång det tog att lära sig att göra och sen spela in en video, men tänkte att det kan vara ett bra sätt att tex visa grafiskt vad varians är eller hur man räknar på Poisson m.m. Jag började simpelt med att invertera decimalodds, fortsätter vid tillfälle:

https://www.youtube.com/channel/UCLu...q1bubz6OrtJTsw
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zorba (+25), Cc (+25), Cazzius (+25)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 12:13   #42
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Det var så jäkla länge sedan jag pluggade matte så binomialberäkning har liksom fallit ur kunskapsbanken tyvärr. Jag vet att det finns färdiga verktyg för sånt men jag har inga och känner mig lite osäker på hur jag skall få fram det resultat jag önskar (om det nu går?) Juret, Boone och ni andra, hjälp mig!

Det finns några ligor där draw-raten är högre över tid än vad X-oddsen hos några nätbookies (>96% payback) visar. Bookies tar ju ofta "skydd" genom att höja just X:et, dels för att inte vara marknadshögst med marginal och dels för att knappt någon lirar tecknet.

Jag har suttit några dagar och kollat igenom det här med hjälp av ett excel-ark, vridit och vänt på lite olika teser:

Jag började med att sortera bort alla matcher där hemmalaget var favoriter till odds 1,95 eller lägre. Kvar blev matcher med ännu högre draw-rate än ligans total. Till sist hade jag filtrerat bort allt utom matcher där bortalaget var favorit i intervallet 1,90-2,45. Det gav vid hand att det fanns i snitt 6,8 spelbara matcher/ligaomgång. Dvs där X-oddset fortfarande var högre än draw-raten i ligan. Därefter tog jag ut 6 matcher (random) av de spelbara matcherna under varje vecka. Jag blev lite förvånad över resultatet, ~2,9 matcher av 6 slutade faktiskt med X! Till ett snittodds på ~3,40/match! Det här genererade ju en del tankar och möjligheter förstås...

Så min fråga är:

Visst borde det gå att beräkna hur många gånger (givet att variablerna är desamma enl. ovan) hur många omgångar det tar (enl. normalfördelningen) innan det statistiskt borde infalla att alla 6 matcherna blir X?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 19:22   #43
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Det var så jäkla länge sedan jag pluggade matte så binomialberäkning har liksom fallit ur kunskapsbanken tyvärr. Jag vet att det finns färdiga verktyg för sånt men jag har inga och känner mig lite osäker på hur jag skall få fram det resultat jag önskar (om det nu går?) Juret, Boone och ni andra, hjälp mig!

Det finns några ligor där draw-raten är högre över tid än vad X-oddsen hos några nätbookies (>96% payback) visar. Bookies tar ju ofta "skydd" genom att höja just X:et, dels för att inte vara marknadshögst med marginal och dels för att knappt någon lirar tecknet.

Jag har suttit några dagar och kollat igenom det här med hjälp av ett excel-ark, vridit och vänt på lite olika teser:

Jag började med att sortera bort alla matcher där hemmalaget var favoriter till odds 1,95 eller lägre. Kvar blev matcher med ännu högre draw-rate än ligans total. Till sist hade jag filtrerat bort allt utom matcher där bortalaget var favorit i intervallet 1,90-2,45. Det gav vid hand att det fanns i snitt 6,8 spelbara matcher/ligaomgång. Dvs där X-oddset fortfarande var högre än draw-raten i ligan. Därefter tog jag ut 6 matcher (random) av de spelbara matcherna under varje vecka. Jag blev lite förvånad över resultatet, ~2,9 matcher av 6 slutade faktiskt med X! Till ett snittodds på ~3,40/match! Det här genererade ju en del tankar och möjligheter förstås...

Så min fråga är:

Visst borde det gå att beräkna hur många gånger (givet att variablerna är desamma enl. ovan) hur många omgångar det tar (enl. normalfördelningen) innan det statistiskt borde infalla att alla 6 matcherna blir X?
Om du har en fast sannolikhet för "samtliga matcher att sluta X" varje omgång så kan du använda binomialfördelningen för att ta reda på hur distributionen ser ut över n antal omgånger, dvs sannolikheten att du får 0 sådana omgångar, 1 sådan omgång osv.

Men för att beräkna distributionen för hur många omgångar det tar innan en sådan omgång inträffar, då måste vi använda en geometrisk fördelning.

Låt p vara din sannolikhet för "alla matcher att sluta X" och k vara "försök nummer k" (k=1 för första försöket osv).

Använd denna formel för att beräkna hur stor sannolikheten är att "försök nummer k" är första lyckade försöket:

(1-p)^(k-1)*p.

Exempel: Om vi kastar en tärning, vad är sannolikheten att kast k blir det första att bli en 1:a? (p är förstås 1/6)

Kast 1: (1-1/6)^(1-1)*1/6 = 16.7 % = 1/6
Logiskt att det blir 1/6 på första kastet. Men inte så lätt att räkna framåt i huvudet.
Kast 2: (1-1/6)^(2-1)*1/6 = 13.9 %
Kast 3: (1-1/6)^(3-1)*1/6 = 11.6 %
osv.

Men vi är ju faktiskt intresserad av den kumulativa fördelningen här, eller hur? Vad är sannolikheten att vi efter k kast fått vår första 1:a? Då är formeln:

1-(1-p)^k.

Kast 1: 1-(1-1/6)^1 = 16.7 % = 1/6
Inte så överraskande.
Kast 2: 1-(1-1/6)^2 = 30.6 %
Vi kan verifiera att sannolikheterna Kast 1 + Kast 2 från första exemplet är 16.7 % + 13.9 % = 30.6 %.
Kast 3: 1-(1-1/6)^3 = 42.1 %
Verifiera: 16.7 + 13.9 + 11.6 = 42.1 %
osv

För att komma fram vilket kast där sannolikheten är tex 95% eller om du vill vara 99% säker på att få en "success" så använd Excels solver-funktion eller ställ upp det i två kolumner med k i kolumn A och sannolikheten uträknad i kolumn B och dra nedåt tills du får önskad konfidens.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+50)

Senast redigerad av Juret den 2014-08-09 klockan 19:44.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-09, 21:06   #44
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Lysande...tack!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 10:55   #45
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Läsvärt:

Whether you're new to football analytics or not, this summary of TSR, PDO and ExpG by @JamesWGrayson is a must read

Som jag ser det består betting av två helt skilda delar:
- bettingteori, dvs implicita odds, varians, EV, BRM, osv...
- en analysdel(artikeln) som egentligen inte har nåt med betting öht att göra.

Den andra delen är ju dock inte nödvändig för att vara vinnande så länge man ännu får spela hos EU-bookies men utan dessa wannabebookies är man ju förr eller senare tvungen att göra sina egna gränsvärden för att slå de man innan tog sina gränsvärden från
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
grymmer (+5), apekatt66 (+1)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td