Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-23, 17:12   #31
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2164
Standard

Men fan vad alla ska haka upp sig på att jag är moderator. Har för det första inte svarat på ditt inlägg som moderator utan som en vanlig användare. Och för det andra, jag har rätt till min egna åsikt och jag tycker att när någon stämlpar mig som en parasit, vilket enlig mig har en negativ klang så får jag jättegärna säga attdet var det dummaste jag hört. Jag tycker alla som vill råna mig på mina pengar "för samhällets bästa" är parasiter som lever på andras producerade värde... Står fast vid att du när du jämför mig med en parasit hamnar högt upp på min -lista.

Senast redigerad av papak den 2010-04-23 klockan 17:27.
papak är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 17:17   #32
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Om man jämställer någon som lever på spelvinster med en parasit bör man rimligtvis jämställa en tobaksförsäljare med en parasit också eftersom de lever på andras beroende. Resonemanget håller med andra ord inte på långa vägar.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 11:38   #33
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag älskar att vara en parasit som lever på andras misstag (Betfair - tennis - inplay =mycket idioter) Den enes bröd är den andres död.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 17:39   #34
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

En vinnande spelare påverkar visst hur många andra spelare som vinner/förlorar.

Genom att spela på en match så påverkas oddsen för den matchen (om än ytterst ytterst lite på en stor marknad) och om spelaren spelar på 'rätt' sida (den med överodds) så påverkar han oddset neråt och vinstmarginalen på det spelet.
Andra som spelar efteråt får därmed sämre odds och därför större risk till att förlora i längden.

Sedan hur stor påverkan en enskilld spelare har beror förstås på marknadens storlek för den aktuella matchen, hur mycket han satsar osv.

Motsvarande resonemang kan förstås föras för förlorande spelare.
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 17:49   #35
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LTG Visa inlägg
En vinnande spelare påverkar visst hur många andra spelare som vinner/förlorar.

Genom att spela på en match så påverkas oddsen för den matchen (om än ytterst ytterst lite på en stor marknad) och om spelaren spelar på 'rätt' sida (den med överodds) så påverkar han oddset neråt och vinstmarginalen på det spelet.
Andra som spelar efteråt får därmed sämre odds och därför större risk till att förlora i längden.

Sedan hur stor påverkan en enskilld spelare har beror förstås på marknadens storlek för den aktuella matchen, hur mycket han satsar osv.

Motsvarande resonemang kan förstås föras för förlorande spelare.
+1 på den
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-28, 00:39   #36
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LTG Visa inlägg
En vinnande spelare påverkar visst hur många andra spelare som vinner/förlorar.

Genom att spela på en match så påverkas oddsen för den matchen (om än ytterst ytterst lite på en stor marknad) och om spelaren spelar på 'rätt' sida (den med överodds) så påverkar han oddset neråt och vinstmarginalen på det spelet.
Andra som spelar efteråt får därmed sämre odds och därför större risk till att förlora i längden.

Sedan hur stor påverkan en enskilld spelare har beror förstås på marknadens storlek för den aktuella matchen, hur mycket han satsar osv.

Motsvarande resonemang kan förstås föras för förlorande spelare.
Sant, fast insatserna ska vara rejält stora på vissa marknader för att oddsen ska påverkas.

Spelar man <1000 kr i snittinsats så påverkar man nästan ingen marknad.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 00:39   #37
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

"Jag bryr mig inte om jag tar Ronnys sista alkoholpengar eller någon brats pappas företagspengar. Folk gör ett aktivt val när dom väljer att spela 15 matcher på samma kupong och dom får skylla sig själva om dom inte har alla zigenare i husvagnen."

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 11:02   #38
WHL
 
WHLs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 2

WHL
Stats: 19 - 15 - 0
ROI: 132.32%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Sweet jesus, vilka resonemang...parasit ? Se er om i världen, ser det bra ut ?
Tobaksindustrin var ett fint exempel, hur tror ni dom sover om nätterna...ALLDELES UTMÄRKT kan jag lova. Tror att spelarnas impact på samhället övervärderas lite här.

Vi/Ni kan nog fortsätta spela utan dåligt samvete, det finns fulare fiskar därute än några VÄLDIGT FÅ spelare som kan leva på betting. (grattis till er som kan det)

I ett perfekt samhälle hade jag funderat på det här, men när det är som det är så tar jag Josés hundralappar med ett stort leende.

Hur ska man må om man vinner 20 miljoner på lotto ?

(sen att alla som lever på spel skulle vara rika är nog en grov missuppfattning)

Lycka till med spelen !
WHL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 21:25   #39
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 159


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Intressant vad alla tycker och tänker kring spelare som lever eller icke lever på spel.

Har alltid varit intresserad av att "tjäna pengar" på internet, så mitt mål har alltid varit just att tjäna pengar på internet. När jag fyllde 18 år (22 år nu) kom jag som många andra in på poker och betting. Gneta fram och tillbaka ca 2 år tills jag Augusti 2008 startade en blogg där jag som mål ville leva på just betting. Pokerspelet gled åt sidan eftersom det tog alldeles för mycket tid.

Mitt mål när jag starta bloggen var att vinna 1 miljon, som många andra. Men när jag väl kommit igång, insåg jag snabbt att den där miljonen inte var så jätte lätt som jag trodde från början.

Hösten 2008 Oktober fick jag sluta mitt arbete pga arbetsbrist (Plattsättare, byggare). F.r.o.m Oktober 2008 till November 2009 var jag en så kallad parasit som levde på a-kassan : )

Arbetslös och ingen tanke på att ens försöka skaffa ett jobb var hur jag tänkte under tiden.
Januari 2009 gick jag och en kompis ihop för att dela en lägenhet på 78 m2 (3:a) som var helt nybyggd. Minen hos min mor när hon fick reda på att jag skulle flytta in med en kompis i en lägenhet på 8000 kr i hyra skulle ni sett!

Spelandet gick lysande och jag han bli lite av en shopaholic under våren/sommaren, som jag idag ångrar lite om jag går tillbaka för att räkna HUR mycket pengar jag lagt på kläder, teknikprylar, restaurangbesök etc. Men pengar är väl till för att spenderas? Eller hur?

Inkomst/månad (a-kassa) = 7000 kr efter skatten

Utgifter/månad = Hyra 4000 kr
= Försäkringar bil,hem 500 kr
= Tv-kanaler 300 kr
= Mat + restaurang 2500 kr
= Drivmedel bil 500 kr
= Övrigt, kläder etc 4000 kr

Summa = 11.800 kr

Inkomst - Utgifter = -4800 kr

På något sätt måste det ha gott bra med spelandet!
Har sedan start haft en stapel på bloggen som jag uppdaterat eftersom. Sedan start hösten 2008 har jag kommit upp i totalt 200.000 kr i vinster. Dock har jag ju varit tvungen att ta ut ca 5000 kr varje månad pga att få ihop allt med utgifter.

Med detta vill jag säga att ALLA kan om dem vill leva på betting. Gäller att ha tålamod och jobba sig sakta framåt. Mitt råd är att aldrig spela mer än 5% av rullen, oavsett hur stor den är!

De jag vill varna alla "nybörjare" är att ju längre tiden går, så blir det allt mer tråkigare på dagarna om man verkligen inte har något man gör. De jag gillade var att jag kunde vara uppe sent och sova länge utan tidspassning. Vaknade perfekt till 11-12 då kompisar kunde ringa och fråga om jag skulle med på lunch.

Sammanfattningsvis tycker jag 2009 har varit det bästa året under mitt liv. December 2009 lessnade jag lite, så jag startade egen firma på min födelsedag Januari 2010.
Kändes helt rätt och nu ca 3 månader med fulla dagar av arbete är jag grymt glad att jag starta firma!

Äsch nu orkar jag inte skriva nå mera om mina senaste 20 månader Blev säkert lite hoppigt med saker och ting, men skönt att få skriva ut sig lite.

Sköt om er och spela med hjärnan och inte speljävulen!

Mvh Janne

Senast redigerad av iCash den 2010-05-20 klockan 21:43. Anledning: Linka till egen sida med vinst intresse är ej tillåtet, se regler!
Introduce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 21:29   #40
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Introduce Visa inlägg
Med detta vill jag säga att ALLA kan om dem vill leva på betting.
Jojo, men i ditt fall kom ju huvudinkomsten från soc så det var kanske inte så mycket att skryta om. Grattis till att vara vinnande i längden ändå och ryggdunk för att du startade eget sen.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 22:06   #41
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Jojo, men i ditt fall kom ju huvudinkomsten från soc så det var kanske inte så mycket att skryta om. Grattis till att vara vinnande i längden ändå och ryggdunk för att du startade eget sen.
Vart ser du att han gått på soc? Det står ju faktiskt a-kassa och det är ju knappast soc!
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 22:07   #42
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Jojo, men i ditt fall kom ju huvudinkomsten från soc så det var kanske inte så mycket att skryta om. Grattis till att vara vinnande i längden ändå och ryggdunk för att du startade eget sen.
Socialbidrag och a-kassa är inte samma sak. Men jag förstår vad du menar..

Håller med om att man måste ha kapital om man skall satsa. Variansen kommer förr eller senare göra sig påmind..
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 06:49   #43
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Haha, ja facepalm åt mig själv som svepte ihop soc och a-kassa, men poängen var densamma.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 16:03   #44
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 159


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har man soc så har man aldrig jobbat ihop a-kassa elelr varit medlem i något förbund. Jag har ju själv jobbat och varit medlem 12 månader innan jag började gå på a-kassa, så det är stor skillnad på soc och a-kassa.
Introduce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 17:27   #45
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Om jag vinner 100 euro samtidigt som José i Spanien förlorar 100 euro så ökar konsumtionen i Sverige och minskar i motsvarande utstäckning i Spanien. Min uppfattning av att vara en parasit förändras inte av detta faktum. Ev påverkan av en momsinbetalning till svenska staten iom min konsumtion har inte heller någon påverkan på min syn på mig själv som parasit, inte minst då det alltid till slut blir en momsintäkt till någon stat då en konsument i Europa konsumerar en vara.
Jaså?
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td