Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-22, 14:38   #1
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 33
Standard

När man lever enbart på bettingen


Mina planer just nu är att tillslut kunna leva på bettingen. Men har en fundering angående er som redan gör det.

Livet måste ju leka ni tjänar mer än dom flesta, jobbar dubbelt så lite som dom flesta. Dessutom tiden man lägger ner gör man på något underhållande och intressant (majoriteten iaf). Visst låter det underbart?

Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.

Hänger ni med på själva tankegången?

Så låt höra ni som lyckats hur ser era liv ut idag? Vad gör ni förutom betting?

T.ex. Vissa startar en spelhemsida och planerar att krossa spelbolagen.
Zultanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 14:42   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zultanen Visa inlägg
Mina planer just nu är att tillslut kunna leva på bettingen. Men har en fundering angående er som redan gör det.

Livet måste ju leka ni tjänar mer än dom flesta, jobbar dubbelt så lite som dom flesta. Dessutom tiden man lägger ner gör man på något underhållande och intressant (majoriteten iaf). Visst låter det underbart?

Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.

Hänger ni med på själva tankegången?

Så låt höra ni som lyckats hur ser era liv ut idag? Vad gör ni förutom betting?

T.ex. Vissa startar en spelhemsida och planerar att krossa spelbolagen.
Jag lever inte på betting, men kan säga detta:

Jobbar hälften så lite som normalt? KNAPPAST. En seriös spelare lägger bra mycket mer tid på att reka och kolla på matcher än 8 timmar om dagen. Sen att det är kul är skitsamma, många jobbar med saker som de tycker är roligt.

Vad folk vill uppnå är ju individuellt, jag skulle nog känna att jag uppnått en hel del om jag kan casha mitt boende, bil etc och leva bra skuldfri i resten av mitt liv.

Just my 2 cents.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 14:46   #3
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zultanen Visa inlägg
Livet måste ju leka ni tjänar mer än dom flesta, jobbar dubbelt så lite som dom flesta. Dessutom tiden man lägger ner gör man på något underhållande och intressant (majoriteten iaf). Visst låter det underbart?
Nu lever jag inte på betting men det där fick mig att höja på ögonbrynen. Det är inte så glamouröst att leva på betting. Dessutom så lägger jag ner mer än 8h per dag på analyser och sånt så det stämmer inte heller.

Citat:
Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.

Hänger ni med på själva tankegången?
Parasit? På vilket sätt? Du analyserar matcher själv och investerar dina egna pengar för att få en bra avkastning. Vilka saker vill du uppnå i livet som gör att du inte känner dig som en parasit när du lever på betting om jag får fråga? Att man skulle betyda mindre för sina nära och kära för att man lever på betting är ganska skumt så måste säga att jag inte hänger med på din tankegång.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 15:07   #4
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Det där med att leva på betting skulle vara ett glidarjobb tror jag inte riktigt på. Har för mig att bftrader t.ex. skrev i en annan tråd här att han ägnar 8h/dag åt att trada.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 15:18   #5
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 33
Standard

Mena absolut inte att man betyder mindre för sina nära och kära eller inte mindre än någon annan för de heller. Menade snarare att med den flexibla arbetstiden och dom stora pengarna kan man göra så mycket mer än bara leva gott. Nevermind fick inte fram det jag ville.

Men jobbar mig stadigt uppåt och anser mig vara en väldigt seriöst bettare men jag kommer inte i närheten av 8h+ om vi snackar analyser, research om matcher osv kanske max 4-5h inför en helg. Men man har ju mycket gratis om man har följt det man bettar på en längre tid.

Med min jämförelse med parasit menade jag mer att, jag tjänar pengar på andras misstag. Men för de så måste man ju jobba hårt för att de ska vara möjligt.
Zultanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 15:47   #6
bbx
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 186
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

De professionella spelarna är de sista fria själarna i vårt moderna samhälle.
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 16:32   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 168
Standard

Måste säga att jag ser upp till människor som klarar att leva på detta sättet. De som jobbar med "vanliga" jobb är säkra på sin inkomst och kommer aldrig att behöva va oroliga att inte kunna betala sina räkningar. Medan en som lever på betting kan ha en väldig otur och gå minus en månad samtidigt som han nästa månad tjänar bra mycket än en "arbetare"

Så för mig personligen så är och förblir betting en hobby, eller extraknäck om ni så vill. Men alla är ju självklart olika som personer.
Larzcen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 16:34   #8
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Parasit vette katten om man är. Eller ja, plockar man ut a-kassa/socialbidrag eller liknande (om man lever på bettingen som ett aktivt val) kan man nog påstå att man är en parasit. Dock inte annars.

Det är helt frivilligt för dina "motspelare" att spela bort sina pengar.
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 17:11   #9
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Larzcen Visa inlägg
Måste säga att jag ser upp till människor som klarar att leva på detta sättet. De som jobbar med "vanliga" jobb är säkra på sin inkomst och kommer aldrig att behöva va oroliga att inte kunna betala sina räkningar. Medan en som lever på betting kan ha en väldig otur och gå minus en månad samtidigt som han nästa månad tjänar bra mycket än en "arbetare"
Men de som jobbar med vanliga jobb kan när som helst få sparken beroende på hur konjukturen råder. En av de största kriserna någonsin slog till för några år sen och då var det inte tal om att vara säker på sin inkomst så ditt argument funkar åt båda hållen. Ang. det här med otur och spel som inte sitter så bör man ändå klara sig om man är disciplinerad och har bra moneymanagement. Dessutom ger man sig inte in i en sån här bransch utan att ha sparade pengar.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 09:13   #10
 
MoretimerMcMires avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 192
Sharp$: 116
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bbx Visa inlägg
De professionella spelarna är de sista fria själarna i vårt moderna samhälle.
klokt sagt
MoretimerMcMire är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 09:54   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Intressant sträng det här. Har själv spenderat en tid med de här tankarna.

Parasit. Hårt ord det där. Det är upp till var och en att välja hur man definierar ordet - själv betraktar jag tveklöst min egen bettingverksamhet som parasiterande. Jag bidrar inte med något till samhället men tjänar på det själv och därmed uppfyller jag kraven på att vara en parasit.

Att försöka jämföra bettingen med aktiehandel kan jag inte göra. Den som tradar på aktiemarknaden bidrar i slutändan på något sätt till riskkapitalmarknaden med sin likviditet och det i sig kommer i viss mån samhället till godo genom att hålla riskkapitalmarknaden igång.

Möjligen skulle man kunna säga att man bidar med likviditet till bettingmarknaden och att det skulle kunna finnas ett samhällsintresse i det i o m att det finns personer/ftg på andra sidan som faktiskt vill gå emot din bet, men det är väldigt långsökt i mina ögon.

Nä, parasit är vad jag är som bettare. Skulle jag framöver välja att leva enbart på min betting (vilket är en långsiktig målsättning) skulle jag tveklöst ha någon form av sysselsättning där jag kände att jag bidrog med något för allas bästa.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 10:05   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Intressant sträng det här. Har själv spenderat en tid med de här tankarna.

Parasit. Hårt ord det där. Det är upp till var och en att välja hur man definierar ordet - själv betraktar jag tveklöst min egen bettingverksamhet som parasiterande. Jag bidrar inte med något till samhället men tjänar på det själv och därmed uppfyller jag kraven på att vara en parasit.

Att försöka jämföra bettingen med aktiehandel kan jag inte göra. Den som tradar på aktiemarknaden bidrar i slutändan på något sätt till riskkapitalmarknaden med sin likviditet och det i sig kommer i viss mån samhället till godo genom att hålla riskkapitalmarknaden igång.

Möjligen skulle man kunna säga att man bidar med likviditet till bettingmarknaden och att det skulle kunna finnas ett samhällsintresse i det i o m att det finns personer/ftg på andra sidan som faktiskt vill gå emot din bet, men det är väldigt långsökt i mina ögon.

Nä, parasit är vad jag är som bettare. Skulle jag framöver välja att leva enbart på min betting (vilket är en långsiktig målsättning) skulle jag tveklöst ha någon form av sysselsättning där jag kände att jag bidrog med något för allas bästa.
Helt felaktig tolkning imo.

Om du per definition inte skulle bidra något med din likviditet på bettingmarknaden så skulle marknaden inte existera. Oavsett om du är en vinnande eller förlorande spelare så skapar du arbetstiillfällen som kommer samhället till godo.

Dessutom så antar jag att du konsumerar dina pengar någonstans och inte stoppar de i madrassen och då skapar du även arbetstillfällen där.

Parasit är imo en helt felaktig liknelse.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 10:15   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Dessutom så antar jag att du konsumerar dina pengar någonstans och inte stoppar de i madrassen och då skapar du även arbetstillfällen där.
Pengarna skulle konsumeras i slutändan oavsett om det var jag eller spelaren/företaget jag vann dem av som står för konsumtionen. Vi får nog enas om att vi är oense i frågan.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 10:27   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Pengarna skulle konsumeras i slutändan oavsett om det var jag eller spelaren/företaget jag vann dem av som står för konsumtionen. Vi får nog enas om att vi är oense i frågan.
Du betlar ju fortfarande moms på det du köper, alltså bidrar du till staten. Sen att du i princip kan anses vinna pengar från spelare runt om i Europa så kan man ju diskutera hurvida du har en negativ påverkar på de länder du tar pengar ifrån. Men i vilket fall som helst, konsumtion skapas och det är aldrig negativt imo.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 11:06   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du betlar ju fortfarande moms på det du köper, alltså bidrar du till staten. Sen att du i princip kan anses vinna pengar från spelare runt om i Europa så kan man ju diskutera hurvida du har en negativ påverkar på de länder du tar pengar ifrån. Men i vilket fall som helst, konsumtion skapas och det är aldrig negativt imo.
Om jag vinner 100 euro samtidigt som José i Spanien förlorar 100 euro så ökar konsumtionen i Sverige och minskar i motsvarande utstäckning i Spanien. Min uppfattning av att vara en parasit förändras inte av detta faktum. Ev påverkan av en momsinbetalning till svenska staten iom min konsumtion har inte heller någon påverkan på min syn på mig själv som parasit, inte minst då det alltid till slut blir en momsintäkt till någon stat då en konsument i Europa konsumerar en vara.

Att det inte är negativt att det skapas konsumtion håller jag med om men det skapas ingen konsumtion här. Det hela är ett transaktionsbaserat nollsummespel där en part förlorar samtidigt som någon annan vinner samma summa. Det skapas inga värden på vägen, utom möjligen själva värdet i det faktum att jag är med och tillgodoser en efterfrågan på betting (som vi redan varit inne på)

Senast redigerad av SuperAnton den 2010-04-23 klockan 11:18.
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 11:11   #16
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Om jag vinner 100 euro samtidigt som José i Spanien förlorar 100 euro så ökar konsumtionen i Sverige och minskar i motsvarande utstäckning i Spanien. Min uppfattning av att vara en parasit förändras inte av detta faktum. Ev påverkan av en momsinbetalning till staten iom min konsumtion har inte heller någon påverkan på det, inte minst då det alltid till slut blir en momsintäkt till någon stat då en konsument i Europa konsumerar en vara.
Vi ser på det olika, let's leave it there.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:05   #17
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Det är egentligen inte speciellt svårt att leva på betting. Alla har sina talanger och jag hittade lyckligtvis min rätt tidigt i livet och har gradvis kunnat öka insatserna allt eftersom. Om man är bra på något så ska man självklart utnyttja det så mycket man kan så länge det inte är på bekostnad av någon annan. Men å andra sidan så är det inte en dans på rosor att leva det livet jag lever heller.

Om man bara har sport/betting som heltidssysselsättning är det lätt hänt att det påverkar ens vardag till den graden att det sätts i centrum av ens liv och man har svårt att släppa det ens privat. Jag har alltid valt att försöka hålla det som en sysselsättning likt ett eget företag där jag försöker skilja på 'arbetstid' och fritid. Jag hade i början svårt att acceptera förlustsviter och var nära stundtals att gå på tilt samtidigt som jag levde på moln när de långa vinstsviterna infann sig. Det är sånt beteende som bryter ner ens egna humör; man lever efter sviterna och låter indirekt bettingen styra humöret. Om man bara lär sig att inte ta till sig förlusterna (vinsterna är helt ok att bli upplyft över) till hjärnan så har man mycket vunnit.

En annan viktig fråga i det hela är hur man ska hantera det hela med offentliggörandet av hur man tjänar in sitt leverne. Jag var för nått år sen väldigt hemlig med hur jag tjänade pengar och endast ett fåtal personer visste egentligen hur duktig jag var, men allt eftersom tiden gått så har personer i min närhet börjat inse att jag har en aning mer pengar att spendera än den gemene studenten. Är rätt svag på fyllan att bre på om någon ställer frågor även om jag sedan ångrar det dagen efter. Så nu har jag förväntningar på mig från både vänner och vänners vänner som jag inte ens känner. Att skapa detta forum kändes därför naturligt, nu bara hänvisar jag dem hit och att ingen mer information kommer delges av mig än det jag postar här. När folk hör om "lätta pengar" så skäms ingen för att fråga på (framförallt bland studenter) så att kunna säga ifrån och berätta att man inte sysslar med personlig rådgivning är väldigt viktigt om man nu gått offentligt med att man lever på bettingen.

En annan sak jag också gör för att inte köra fast i bettingen är att jag studerar (Ekonomi, 3:e året nu) vilket gör att om studerandet går skit kan jag fokusera på bettingen och vice versa. När jag sen är klar med utbildningen vet jag precis hur jag ska förvalta mina vinstpengar när jag slår i högsta limits på Pinnacle samtidigt som jag har något att falla tillbaka på om (peppar peppar) Internet, eller sportsbetting så som vi känner till det drastiskt ändras. Ganska bra att visa upp för oinsatta i betting (Hej mormor!) att man faktiskt gör 'vettiga' saker på dagarna också.

Skrev bara från toppen av huvudet. Hade tänkt skriva en krönika om detta inom en snar framtid, men detta får duga för stunden.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:16   #18
 
pejos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 125
Standard

Det känns väl ändå på nåt sätt mer "rätt" att leva på betting där det är stora bolag som får betala, än att leva på poker där det är andra stackars speltorskars sista slantar man lever på.
Skulle själv inte ha något emot att leva på betting, men tyvärr har man väl inte talangen och hängivenheten som krävs
pejo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:26   #19
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pejo Visa inlägg
Det känns väl ändå på nåt sätt mer "rätt" att leva på betting där det är stora bolag som får betala, än att leva på poker där det är andra stackars speltorskars sista slantar man lever på.
Skulle själv inte ha något emot att leva på betting, men tyvärr har man väl inte talangen och hängivenheten som krävs
Ehh, vart tror du bettingpengarna kommer från? Bolagen? Knappast, det är ju andra spelares pengar som utgör deras kassa. Det är de du vinner om man tänker till lite
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:48   #20
 
pejos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 45
Sharp$: 125
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ehh, vart tror du bettingpengarna kommer från? Bolagen? Knappast, det är ju andra spelares pengar som utgör deras kassa. Det är de du vinner om man tänker till lite
Jo naturligtvis är det så, men det känns ändå inte riktigt likadant som att vinna direkt av en annan människa som man gör i poker.
Poker är som att gå fram och sticka kniven i någon medan betting är mer som att knäppa någon på långt avstånd med kikarsikte
pejo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 12:53   #21
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Men värst vad blödiga folk är. Jag bryr mig inte om jag tar Ronnys sista alkoholpengar eller någon brats pappas företagspengar. Folk gör ett aktivt val när dom väljer att spela 15 matcher på samma kupong och dom får skylla sig själva om dom inte har alla zigenare i husvagnen. Sen att definera en bettare som parasait bara för att man inte betalar något i skatt eller ger tillbaka till samhället var det dummaste jag hört. Hade jag fått bestämma hade jag inte betalat ett enda öre i skatt för det är pengar som jag tjänat ihop och det är pengar som jag själv ska få disponera fritt utan att en politiker kommer och ska fördela mitt införskaffade värde. Hejhej Sovjet!
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 13:43   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tycker Papak sätter huvudet på spiken.. Hade jag inte gillar Sverige så jävla mycket hade jag bott i Schweiz eller Monaco eller dylikt
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 14:28   #23
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ehh, vart tror du bettingpengarna kommer från? Bolagen? Knappast, det är ju andra spelares pengar som utgör deras kassa. Det är de du vinner om man tänker till lite
Så är det ju inte alls. Torskspelare torskar oavsett om du vinner eller inte.

Du vinner pengar av aktieägarna i de bolagen du är kund hos.

Betfair är naturligtvis ett undantag.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 14:31   #24
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Tycker Papak sätter huvudet på spiken.. Hade jag inte gillar Sverige så jävla mycket hade jag bott i Schweiz eller Monaco eller dylikt
Det finns en anledning till att dessa länder har låga skatter och det är att de välkomnar ekonomiska brottslingar med öppna armar.

Att leva på betting är inte att vara en parasit men det bidrar inte till ett bättre samhälle heller. Själv skänker jag bort ca 3% av min årsvinst till välgörande ändamål.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 14:42   #25
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Det finns en anledning till att dessa länder har låga skatter och det är att de välkomnar ekonomiska brottslingar med öppna armar.

Att leva på betting är inte att vara en parasit men det bidrar inte till ett bättre samhälle heller. Själv skänker jag bort ca 3% av min årsvinst till välgörande ändamål.
Jag skänker också en viss summa av mina vinster men då är det jag själv som väljer vart mina pengar ska gå utan någon som helst tvång men så är det inte när kamrat Reinfeldt tvingar dig att dela med dig. Dock är det här en helt annan diskussion så vi bör nog inte gå mer OT.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 15:03   #26
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Så är det ju inte alls. Torskspelare torskar oavsett om du vinner eller inte.

Du vinner pengar av aktieägarna i de bolagen du är kund hos.

Betfair är naturligtvis ett undantag.
Så kan du ju inte tänka, för utan spelare som torskade sina pengar skulle vi inte vinna våra pengar. Då hade bolagen inte haft en lönsam affärsidé.

Sen att de gick in med ett grundkapital säger jag inget om, men jag tvivlar ganska mycket på att bet365, pinnen etc delar ut vinster från egen fick. De degar ut vinster från spelare som torskar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 15:04   #27
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Det finns en anledning till att dessa länder har låga skatter och det är att de välkomnar ekonomiska brottslingar med öppna armar.

Att leva på betting är inte att vara en parasit men det bidrar inte till ett bättre samhälle heller. Själv skänker jag bort ca 3% av min årsvinst till välgörande ändamål.
Vem har pratat om ekonomisk brottslighet?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 15:11   #28
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Så kan du ju inte tänka, för utan spelare som torskade sina pengar skulle vi inte vinna våra pengar. Då hade bolagen inte haft en lönsam affärsidé.

Sen att de gick in med ett grundkapital säger jag inget om, men jag tvivlar ganska mycket på att bet365, pinnen etc delar ut vinster från egen fick. De degar ut vinster från spelare som torskar.
Jaha, så du tror att folk skulle sluta förlora om du slutade vinna? Visst är du beroende av att det finns torskkunder men ditt eget spelande påverkar ju inte andras förluster.

Det är ju samma sak. Dina vinster påverkar deras resultat.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 15:18   #29
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Jaha, så du tror att folk skulle sluta förlora om du slutade vinna? Visst är du beroende av att det finns torskkunder men ditt eget spelande påverkar ju inte andras förluster.

Det är ju samma sak. Dina vinster påverkar deras resultat.
Om ingen förlorade pengar då skulle vi inte vinna pengar. Sen så styr inte mitt spelande andras förluster, det är klart.

Men det finns självklart en koppling mellan förlorande spelare och vinnande spelare, inte som i poker. Men lik förbannat måste någon förlora gör att vi ska vinna.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 16:53   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 29
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Men värst vad blödiga folk är..... Sen att definera en bettare som parasait bara för att man inte betalar något i skatt eller ger tillbaka till samhället var det dummaste jag hört.
Det dummaste du hört?

Visst, ett fritt land och ett fritt forum. Men du tror möjligen inte att du som moderator på ett forum, som de senaste dagarna haft problem med den allmänna stämningen, kan lämna lite mer utrymme för ödmjukhet när någon inte delar din uppfattning i en fråga?
SuperAnton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 17:12   #31
 
papaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 2167
Standard

Men fan vad alla ska haka upp sig på att jag är moderator. Har för det första inte svarat på ditt inlägg som moderator utan som en vanlig användare. Och för det andra, jag har rätt till min egna åsikt och jag tycker att när någon stämlpar mig som en parasit, vilket enlig mig har en negativ klang så får jag jättegärna säga attdet var det dummaste jag hört. Jag tycker alla som vill råna mig på mina pengar "för samhällets bästa" är parasiter som lever på andras producerade värde... Står fast vid att du när du jämför mig med en parasit hamnar högt upp på min -lista.

Senast redigerad av papak den 2010-04-23 klockan 17:27.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-23, 17:17   #32
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Om man jämställer någon som lever på spelvinster med en parasit bör man rimligtvis jämställa en tobaksförsäljare med en parasit också eftersom de lever på andras beroende. Resonemanget håller med andra ord inte på långa vägar.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 11:38   #33
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag älskar att vara en parasit som lever på andras misstag (Betfair - tennis - inplay =mycket idioter) Den enes bröd är den andres död.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 17:39   #34
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

En vinnande spelare påverkar visst hur många andra spelare som vinner/förlorar.

Genom att spela på en match så påverkas oddsen för den matchen (om än ytterst ytterst lite på en stor marknad) och om spelaren spelar på 'rätt' sida (den med överodds) så påverkar han oddset neråt och vinstmarginalen på det spelet.
Andra som spelar efteråt får därmed sämre odds och därför större risk till att förlora i längden.

Sedan hur stor påverkan en enskilld spelare har beror förstås på marknadens storlek för den aktuella matchen, hur mycket han satsar osv.

Motsvarande resonemang kan förstås föras för förlorande spelare.
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 17:49   #35
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LTG Visa inlägg
En vinnande spelare påverkar visst hur många andra spelare som vinner/förlorar.

Genom att spela på en match så påverkas oddsen för den matchen (om än ytterst ytterst lite på en stor marknad) och om spelaren spelar på 'rätt' sida (den med överodds) så påverkar han oddset neråt och vinstmarginalen på det spelet.
Andra som spelar efteråt får därmed sämre odds och därför större risk till att förlora i längden.

Sedan hur stor påverkan en enskilld spelare har beror förstås på marknadens storlek för den aktuella matchen, hur mycket han satsar osv.

Motsvarande resonemang kan förstås föras för förlorande spelare.
+1 på den
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-28, 00:39   #36
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LTG Visa inlägg
En vinnande spelare påverkar visst hur många andra spelare som vinner/förlorar.

Genom att spela på en match så påverkas oddsen för den matchen (om än ytterst ytterst lite på en stor marknad) och om spelaren spelar på 'rätt' sida (den med överodds) så påverkar han oddset neråt och vinstmarginalen på det spelet.
Andra som spelar efteråt får därmed sämre odds och därför större risk till att förlora i längden.

Sedan hur stor påverkan en enskilld spelare har beror förstås på marknadens storlek för den aktuella matchen, hur mycket han satsar osv.

Motsvarande resonemang kan förstås föras för förlorande spelare.
Sant, fast insatserna ska vara rejält stora på vissa marknader för att oddsen ska påverkas.

Spelar man <1000 kr i snittinsats så påverkar man nästan ingen marknad.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 00:39   #37
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

"Jag bryr mig inte om jag tar Ronnys sista alkoholpengar eller någon brats pappas företagspengar. Folk gör ett aktivt val när dom väljer att spela 15 matcher på samma kupong och dom får skylla sig själva om dom inte har alla zigenare i husvagnen."

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 11:02   #38
WHL
 
WHLs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 66
Sharp$: 2

WHL
Stats: 19 - 15 - 0
ROI: 132.32%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Sweet jesus, vilka resonemang...parasit ? Se er om i världen, ser det bra ut ?
Tobaksindustrin var ett fint exempel, hur tror ni dom sover om nätterna...ALLDELES UTMÄRKT kan jag lova. Tror att spelarnas impact på samhället övervärderas lite här.

Vi/Ni kan nog fortsätta spela utan dåligt samvete, det finns fulare fiskar därute än några VÄLDIGT FÅ spelare som kan leva på betting. (grattis till er som kan det)

I ett perfekt samhälle hade jag funderat på det här, men när det är som det är så tar jag Josés hundralappar med ett stort leende.

Hur ska man må om man vinner 20 miljoner på lotto ?

(sen att alla som lever på spel skulle vara rika är nog en grov missuppfattning)

Lycka till med spelen !
WHL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 21:25   #39
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 159


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Intressant vad alla tycker och tänker kring spelare som lever eller icke lever på spel.

Har alltid varit intresserad av att "tjäna pengar" på internet, så mitt mål har alltid varit just att tjäna pengar på internet. När jag fyllde 18 år (22 år nu) kom jag som många andra in på poker och betting. Gneta fram och tillbaka ca 2 år tills jag Augusti 2008 startade en blogg där jag som mål ville leva på just betting. Pokerspelet gled åt sidan eftersom det tog alldeles för mycket tid.

Mitt mål när jag starta bloggen var att vinna 1 miljon, som många andra. Men när jag väl kommit igång, insåg jag snabbt att den där miljonen inte var så jätte lätt som jag trodde från början.

Hösten 2008 Oktober fick jag sluta mitt arbete pga arbetsbrist (Plattsättare, byggare). F.r.o.m Oktober 2008 till November 2009 var jag en så kallad parasit som levde på a-kassan : )

Arbetslös och ingen tanke på att ens försöka skaffa ett jobb var hur jag tänkte under tiden.
Januari 2009 gick jag och en kompis ihop för att dela en lägenhet på 78 m2 (3:a) som var helt nybyggd. Minen hos min mor när hon fick reda på att jag skulle flytta in med en kompis i en lägenhet på 8000 kr i hyra skulle ni sett!

Spelandet gick lysande och jag han bli lite av en shopaholic under våren/sommaren, som jag idag ångrar lite om jag går tillbaka för att räkna HUR mycket pengar jag lagt på kläder, teknikprylar, restaurangbesök etc. Men pengar är väl till för att spenderas? Eller hur?

Inkomst/månad (a-kassa) = 7000 kr efter skatten

Utgifter/månad = Hyra 4000 kr
= Försäkringar bil,hem 500 kr
= Tv-kanaler 300 kr
= Mat + restaurang 2500 kr
= Drivmedel bil 500 kr
= Övrigt, kläder etc 4000 kr

Summa = 11.800 kr

Inkomst - Utgifter = -4800 kr

På något sätt måste det ha gott bra med spelandet!
Har sedan start haft en stapel på bloggen som jag uppdaterat eftersom. Sedan start hösten 2008 har jag kommit upp i totalt 200.000 kr i vinster. Dock har jag ju varit tvungen att ta ut ca 5000 kr varje månad pga att få ihop allt med utgifter.

Med detta vill jag säga att ALLA kan om dem vill leva på betting. Gäller att ha tålamod och jobba sig sakta framåt. Mitt råd är att aldrig spela mer än 5% av rullen, oavsett hur stor den är!

De jag vill varna alla "nybörjare" är att ju längre tiden går, så blir det allt mer tråkigare på dagarna om man verkligen inte har något man gör. De jag gillade var att jag kunde vara uppe sent och sova länge utan tidspassning. Vaknade perfekt till 11-12 då kompisar kunde ringa och fråga om jag skulle med på lunch.

Sammanfattningsvis tycker jag 2009 har varit det bästa året under mitt liv. December 2009 lessnade jag lite, så jag startade egen firma på min födelsedag Januari 2010.
Kändes helt rätt och nu ca 3 månader med fulla dagar av arbete är jag grymt glad att jag starta firma!

Äsch nu orkar jag inte skriva nå mera om mina senaste 20 månader Blev säkert lite hoppigt med saker och ting, men skönt att få skriva ut sig lite.

Sköt om er och spela med hjärnan och inte speljävulen!

Mvh Janne

Senast redigerad av iCash den 2010-05-20 klockan 21:43. Anledning: Linka till egen sida med vinst intresse är ej tillåtet, se regler!
Introduce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 21:29   #40
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Introduce Visa inlägg
Med detta vill jag säga att ALLA kan om dem vill leva på betting.
Jojo, men i ditt fall kom ju huvudinkomsten från soc så det var kanske inte så mycket att skryta om. Grattis till att vara vinnande i längden ändå och ryggdunk för att du startade eget sen.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 22:06   #41
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Jojo, men i ditt fall kom ju huvudinkomsten från soc så det var kanske inte så mycket att skryta om. Grattis till att vara vinnande i längden ändå och ryggdunk för att du startade eget sen.
Vart ser du att han gått på soc? Det står ju faktiskt a-kassa och det är ju knappast soc!
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-20, 22:07   #42
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Jojo, men i ditt fall kom ju huvudinkomsten från soc så det var kanske inte så mycket att skryta om. Grattis till att vara vinnande i längden ändå och ryggdunk för att du startade eget sen.
Socialbidrag och a-kassa är inte samma sak. Men jag förstår vad du menar..

Håller med om att man måste ha kapital om man skall satsa. Variansen kommer förr eller senare göra sig påmind..
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 06:49   #43
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Haha, ja facepalm åt mig själv som svepte ihop soc och a-kassa, men poängen var densamma.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 16:03   #44
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 159


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har man soc så har man aldrig jobbat ihop a-kassa elelr varit medlem i något förbund. Jag har ju själv jobbat och varit medlem 12 månader innan jag började gå på a-kassa, så det är stor skillnad på soc och a-kassa.
Introduce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-21, 17:27   #45
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuperAnton Visa inlägg
Om jag vinner 100 euro samtidigt som José i Spanien förlorar 100 euro så ökar konsumtionen i Sverige och minskar i motsvarande utstäckning i Spanien. Min uppfattning av att vara en parasit förändras inte av detta faktum. Ev påverkan av en momsinbetalning till svenska staten iom min konsumtion har inte heller någon påverkan på min syn på mig själv som parasit, inte minst då det alltid till slut blir en momsintäkt till någon stat då en konsument i Europa konsumerar en vara.
Jaså?
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 19:48   #46
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zultanen Visa inlägg
Men tillslut när man har levt uppe i skyarna under en tid måste ju tanken slå en, fan jag är ju inget mer än en jävla parasit. Jag menar dom flesta vill ju uppnå saker i livet, känna sig behövda.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=afX6VYn48KE]YouTube - "Handlebars" by the Flobots[/ame]

Ha en stark realitet, gör det du vill, skit i vad andra tänker och tycker om dig, du har ett liv och det är på tok för kort för limiterade tankar om sig själv
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 23:07   #47
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Försök hålla er till ämnet nu, snälla spelare!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 23:21   #48
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Som sagt håll er till ämnet, här diskuterar vi annat än juridik, patent och hurvida dåligt JM systems är//MOD
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 23:39   #49
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

OT: Grovbenstomme var är tuttavataren från FB!?? Vill se!
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 17:44   #50
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grezea Visa inlägg
OT: Grovbenstomme var är tuttavataren från FB!?? Vill se!
OT
Har ej kvar den, men kan bjuda på....




OnT:
Varför inte göra lite välgörenhetsarbete? Om man nu känner sig som en parasit? Gör mer nytta än skatt också..

Senast redigerad av Grovbenstomme den 2010-05-26 klockan 17:55.
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 20:17   #51
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg

OnT:
Varför inte göra lite välgörenhetsarbete? Om man nu känner sig som en parasit? Gör mer nytta än skatt också..
äh, är det inte nog hög skatt på alkoholen och bensin, samt att man ibland är "hygglosexuell" ? Får fan räcka med bistånds arbete
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 12:53   #52
sqd
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 0
Standard

Hallå

Ny häromkring, och funderar främst på en sak - hur mycket pengar, ungefär, tjänar den genomsnittlige bettaren här?

Alltså, jag är 23 år, har ett fast jobb som jag inte tjänar mycket på (ca 14k efter skatt), och det jag främst skulle vilja få ut av betting är att kanske tjäna ett par tusen extra i månaden, detta genom att följa duktiga rekare här på Sharps, följt av att prova på t.ex Professorns NBA/NFL-picks. Så lägga 30-60 minuter om dagen på det, och det är inget problem då jag sitter vid en dator hela arbetsdagen, och mestadelen av min tid hemma.

Just nu är problemet att jag har ingen aning om vad folk tjänar, alltså pengar de kan ta ut från sina spelkonton och sedan spendera, på betting. Är det "vanligt" att man tjänar 500-1000 kr? 3000+? Som sagt, jag har ingen aning

Själv har jag börjat i absolut minsta laget, 200kr, spelar 5u åt gången. Började så sent som igår, två vinster so far, så 20 kr på ett dygn/två spel

Jag förstår självklart att alla tjänar olika och att en månad är inte lik en annan.. Men jag undrar bara om det är möjligt för någon som inte spenderar 8h om dagen att reka att tjäna ett par tusen i månaden.
sqd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:12   #53
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sqd Visa inlägg
Hallå

Ny häromkring, och funderar främst på en sak - hur mycket pengar, ungefär, tjänar den genomsnittlige bettaren här?

Alltså, jag är 23 år, har ett fast jobb som jag inte tjänar mycket på (ca 14k efter skatt), och det jag främst skulle vilja få ut av betting är att kanske tjäna ett par tusen extra i månaden, detta genom att följa duktiga rekare här på Sharps, följt av att prova på t.ex Professorns NBA/NFL-picks. Så lägga 30-60 minuter om dagen på det, och det är inget problem då jag sitter vid en dator hela arbetsdagen, och mestadelen av min tid hemma.

Just nu är problemet att jag har ingen aning om vad folk tjänar, alltså pengar de kan ta ut från sina spelkonton och sedan spendera, på betting. Är det "vanligt" att man tjänar 500-1000 kr? 3000+? Som sagt, jag har ingen aning

Själv har jag börjat i absolut minsta laget, 200kr, spelar 5u åt gången. Började så sent som igår, två vinster so far, så 20 kr på ett dygn/två spel

Jag förstår självklart att alla tjänar olika och att en månad är inte lik en annan.. Men jag undrar bara om det är möjligt för någon som inte spenderar 8h om dagen att reka att tjäna ett par tusen i månaden.
Inte med en rulle på 200kr. Annars är allt möjligt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:19   #54
sqd
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 0
Standard

Ah, kort och koncist svar, även om det inte sa mig så mycket

Hur mycket skulle du gissa på att man behöver börja med isåfall? Visst, mer är bättre, men jag är inte gjord av pengar Visst har jag ett par tusen att tillgå, men jag är rätt feg nu i början också, vilket jag själv inte tycker är dumt
sqd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:34   #55
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sqd Visa inlägg
Ah, kort och koncist svar, även om det inte sa mig så mycket

Hur mycket skulle du gissa på att man behöver börja med isåfall? Visst, mer är bättre, men jag är inte gjord av pengar Visst har jag ett par tusen att tillgå, men jag är rätt feg nu i början också, vilket jag själv inte tycker är dumt
Räkna på det själv. Uppskatta den ROI du kommer landa på som sämst och applicera på den omsättning du kommer ha. Sen ska du nå målen också, men det är en annan femma.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:37   #56
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

För att kunna ha en litene xtrainkomst i månaden är väl 20k rätt bra summa. 10% på en månad är ju inte direkt omöjligt om man har en Diciplinerad och skötsam BR(inte jag alltså ). Nu kanske 20 K är rätt mycket för dom flesta, men det kan ju vara ett mål att kämpa upp till innan du börjar ta ut?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:37   #57
 
valsens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 88


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lita aldrig på betting som en säker och återkommande inkomst.
valsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:39   #58
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valsen Visa inlägg
Lita aldrig på betting som en säker och återkommande inkomst.
Finns det någon inkomst som är säker?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:52   #59
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Finns det någon inkomst som är säker?
hmm sparränta kanske
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:57   #60
 
valsens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 88


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns det någon inkomst som är säker?

Inte så länge miljöpartiet inte har makten.

Det jag menar är att man kan inte räkna med att gå med vinst varje månad som man kan med ett heltid/deltidsjobb
valsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 13:58   #61
 
Sl4mp4s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 87

sl4mp4 ryggar vidare
Stats: 136 - 193 - 9
ROI: 84.73%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

sqd:
Började betta över huvud taget när en vän introducerade mig till sharps.se med mera i slutet av april iår, kört med bet365 och Nordicbet. Började med 750kr på bet365. Efter omsättande av insättningsbonusen och lite plus har jag varit uppe på 2000kr på det kontot. I början körde jag bets mellan 10 och 50kr (som units då) för att få en känsla för det, ökade till 100kr maxbet successivt, nu lägger jag 200 som mest, då på singlar.
Min gräns för dubblar/andra multispel är 50kr.
Än så länge är det, som för dig, en hobby som jag hoppas kunna få ut lite extra pengar på. Är 23 år och studerar. Omsatt 16.000 i 260+ spel. Går upp och ned, men gått +-0 i längden.
Beroende på hur det går hoppas jag kunna ta ut lite extra åt mig själv då och då om ett halvår/år. Ser på det som att förvalta aktier.

De som styr sidan och lever på bettingen har, vad jag förstår det, som policy att inte snacka direkt om hur mycket pengar de tjänar/bettar med. Utan de talar/redovisar enbart i "units", procent av rullen de spelar med. Kronorna får du fantisera fram själv.
__________________
"Captain Jean-Luc Picard, of the USS Enterprise." -Cpt. Jean-Luc Picard. USS Enterprise.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Sl4mp4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 14:17   #62
sqd
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 0
Standard

Tack alla för infon och jag håller med valsen, klart att det är inget att lita på, men jag tänker mest generellt sett

Sl4mp4:

Tack! Kul med lite inblick i hur andra spelar och har haft för resultat.

Nog för att det inte är direkt svårt, men det går fort att inse att de guld & gröna skogar som t.ex Professorn utlovar är en sanning med duktig modifikation.
sqd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 14:30   #63
 
valsens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 88


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Av någon konstig anledning har det för mig alltid varit lättare att börja på 100 och gå upp till tusen än att gå från 1000 till 10000.
valsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 19:38   #64
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valsen Visa inlägg
Av någon konstig anledning har det för mig alltid varit lättare att börja på 100 och gå upp till tusen än att gå från 1000 till 10000.
Det är säkert för att du är mindre riskbenägen ju mer pengar det rör sig om. Det känns inte lika mycket att förlora 200 kr men däremot 2000 kr vilket får en att spela på ett annat sätt...just my two cents.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td