Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-12, 05:40   #91
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Okej du är en som slukat the coolaid. Detta år ett forum så vem som helst får uttrycka sig
Absolut. Håll dig till ämnet. Utgå från att det finns de som faktiskt spelar/bokar odds och som inte använder stjärnornas förhållande till varandra för att hitta sina entrys. Om inte, så negligerar du att det finns en annan verklighet. Den som tråden egentligen handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Nej tradinggurusarna säger explicit att man inte behöver veta NÅGONTING om sporterna utan bara om maaaarknaden.
Alltså spå mönster i grafer. Det är pajaskonster. Liksom trading på börsen är pajaskonster

Hittar man värdeodds gör man det utifrån kunskap om sporten INTE utifrån hur man som människa ser mönster som inte finns..
Jag bryr mig inte om du är gurufri, har Caan eller Webb som guru, trading som utgår ifrån att sitta läsa hur marknaden rör sig ochvsedan tro att man har sett möönster är trams. Om du sedan kallar det för trading eller scalping är likgiltigt
Var någonstans nämns att det är detta vi gör/inte gör? Det känns som att vi pratar om äpplen och päron.

Jag håller med om att ha kunskap om marknaden är något som är avgörande och som är lika giltigt inom sportstrading som inom sportsbetting. Vår definition av att "ha koll på marknaden" verkar dock inte överensstämma. Att ha koll på marknaden handlar om att ha en kunskap om marknaden (sporten) du trejdar. Den del som Nicksson saknar så innerligt, d.v.s. marknadspsykologin, är som jag uppfattat det en faktor som du inte behöver lägga särskilt stort fokus på efter automatiseringen med botar. Därav har trender, grafer och sån skit spelat ut sin roll.

Jag kan bara tala för mig själv men jag misstänker att de flesta som är seriösa i sitt trejdande har en liknande approach.

A) Du lär dig vad som driver priserna på en viss marknad. I mitt fall är de mest intressanta marknaderna tennis, basket och cricket. Exempelvis så gör en wicket under powerplay att priset på det anfallande laget ökar med X procent (tics). Hade det varit senare i inningen hade prisrörelsen sett annorlunda ut. Ett break i ett avgörande set gör att priserna förändras med X tics. Att hämta in ett underläge med fem possessions tidigt i Q2 ger så här många tics i vinst.

B) Du sätter dig och crunchar en miljard olika siffror och information. I mina fall är det Tennisinsight, NBA.com och Cricinfo som är de mest besökta sidorna enligt historiken (förutom www.juvefc.com). Sedan sammanställer du detta på något sätt, kliar dig i huvudet och funderar på hur du bäst kan dra nytta av din nyvunna kunskap.

C) Du sätter dig och följer en scoreboard, inväntar en bra entry och har en tydlig exitstrategi klar för dig. Eller som du kanske velat uttrycka dig, du letar efter värde.


Sedan har det ingen som helst jävla betydelse hur bra du är på steg A-C om du inte betalar din psykolog bra med pengar. När du ser de röda siffrorna växa, ser att din exit sedan länge är passerad och du vänder dig till...hoppet...och lägger in lite mer pengar i förhoppning om att det kan vända. Disciplin och att vara känslomässigt distanserad från förlusterna, det är inte något som nån tradingguru, kurs, gud eller tomten kan lära ut. När du tar dig förbi den "bumpen", då kommer du bli vinnande på oddsbörsen.

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

Mark Twain

Tänkvärt för den som vill ge sig in i tradingbranschen, är det månne så att pilkastande apor har fördel mot majoriteten av aktörer(nu spelar förstås inte den relativa styrkan så stor roll i långa loppet om man inte har EV+ )?
Jag tror personligen att ju mer jag vet, ju enklare blir det för mig att ta beslut som jag kan stå bakom. Jag är dock medveten om att det finns de som är aktiva på oddsbörsen som inte alls bryr sig om vilken rotation som Cavs har just nu eller hur många runs som brukar vara chaseable i Mumbai. Det är nog tycke och smak men du har troligtvis en ganska stor poäng i att KISS är något som du bör ha i åtanke efter att du känner att du klarat dig förbi steg A och B.

Senast redigerad av runtomkring den 2017-05-12 klockan 06:01.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-24, 14:13   #92
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 8
Sharp$: 352

YiiPii BetFair trading 201
Stats: 552 - 179 - 0
ROI: 111.64%
Vinstprocent: 75.51%

Standard

Haha måste man hålla koll på stjärnornas linje i förhållande till månen... det var som fan.. antar att jag spelar helt galet då ������������
YiiPii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td