Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-23, 16:09   #46
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Svårast är det för att du blir straffad hårt och snabbt samt att det kräver en enorm disciplin. Dock en lite naiv tråd, ungefär som att när jag tog min intensivkurs i maskinskrivning 1991 och trodde det skulle ge mig kunskaper i Windows��. Spelbolagens egna botar styr galoppen på betfair helt. Det som pratas om i den här tråden fungerade för 10 år sedan.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 16:17   #47
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Jag citerar när jag säger så. Peter Webb, Caan Berry och de två som driver forumet i England, Matt Finnigan och Andy Richmond säger alla samma sak. Dessutom har jag pratat med några i forumet som säger samma sak, "lär du dig galoppen så kommer du att kunna använda det du lärt dig i de andra sporterna om du vill". Jag har inte prövat fotbollen eller cricketen själv ännu.

Så svaret på din fråga: jag vet inte!
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 16:30   #48
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Svårast är det för att du blir straffad hårt och snabbt samt att det kräver en enorm disciplin. Dock en lite naiv tråd, ungefär som att när jag tog min intensivkurs i maskinskrivning 1991 och trodde det skulle ge mig kunskaper i Windows��. Spelbolagens egna botar styr galoppen på betfair helt. Det som pratas om i den här tråden fungerade för 10 år sedan.
Vi har alla tydligt förstått att det var helt andra tider när du höll på. Nu är det mer hårt arbete som gäller. Jag sitter ungefär sex dagar i veckan, 10-12 timmar om dagen och gör just nu inte mer än ungefär 15.000,- i månaden. Jag blir bättre dock.
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 16:31   #49
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Tyvärr så har dom flesta som säger det egen vinning i att sälja kurser. Verkligheten är att betfair tappar i likviditet för varje månad som går. Tittar jag bara 1 år tillbaka så är skillnaden skrämmande. Allt går inte att skylla på botar men dom dödar det mesta av värde som mot förmodan någon gång dyker upp. En mänsklig manuell trader har inte en chans när bolagens botar justerar ner eller upp priser på en häst eller ngt annat.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 16:36   #50
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Jag kör fortfarande och talar bara av egen erfarenhet, sitter normalt bara 30h/vecka dock. Då går jag bara runt på att sitta länge med väldigt stora risker, tradingens tid är tyvärr förbi.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 16:46   #51
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 8
Sharp$: 352

YiiPii BetFair trading 201
Stats: 552 - 179 - 0
ROI: 111.64%
Vinstprocent: 75.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Jag kör fortfarande och talar bara av egen erfarenhet, sitter normalt bara 30h/vecka dock. Då går jag bara runt på att sitta länge med väldigt stora risker, tradingens tid är tyvärr förbi.
Nja.. jag håller inte riktigt med dig där faktiskt.. absolut att betfair var större guldgruva förr men att tradingens tid är förbi håller jag inte alls med om.. det finns fortfarande pengar att tjäna.. absolut är det lite mer jobb nu än förr då pengarna nästan kastades efter en men att den är slut näää
YiiPii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 16:48   #52
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 8
Sharp$: 352

YiiPii BetFair trading 201
Stats: 552 - 179 - 0
ROI: 111.64%
Vinstprocent: 75.51%

Standard

O nu talar jag inte om galoppen då jag sysslar väldigt lite med den..
YiiPii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 17:03   #53
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av YiiPii Visa inlägg
O nu talar jag inte om galoppen då jag sysslar väldigt lite med den..
Galoppen blåste bort i England idag så jag har gett upp dagen. Bara 250,- plus idag.

Jag ska in till Grand Junction nu men jag PM:ar dig lite senare.
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 13:00   #54
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poppee Visa inlägg
Jag har hyrt en kontorslokal inne i Grand Junction.
Varför har du gjort det? Miljöombyte eller för att inte störa andras nattsömn? Räcker det inte med att marginalerna är små som de är?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 14:32   #55
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

När vi ändå pratar risiga marginaler så måste Betfairs Premium Charge nämnas. Tradar man hästar på det sättet som Peter Webb förespråkar och råkar få jämna gröna siffror några månader så kommer det som ett brev på posten. Här pratar vi om en extra "skatt" som dras veckovis utöver den vanliga kommissionen. Kommer att ligga mellan 17-19% per vecka med vinst.

Råkar man klå botarna ännu hårdare och drar in över 250k pund så drabbas man av det Betfair kallar Premium charge II, här pratar vi 40-60% i avgifter på vinsten varje vecka, det efter att kommission är dragen. Det är tyvärr det sistnämnda plus att betfair blir tillgängligt i färre och färre länder som har gjort det svårare.

Det här går ju att till viss del påverka själv om man handlar andra sporter där man kan balansera risker "live" mot bookies och på det sättet få veckor med förlust på Betfair och vinna hos bookies. Det här fungerar ju dessvärre inte på hästarna i någon vidare utsträckning.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 15:14   #56
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Varför har du gjort det? Miljöombyte eller för att inte störa andras nattsömn? Räcker det inte med att marginalerna är små som de är?
För tillgång till internet. Det gick inte att få tillfälligt internet där jag bor och via de telefoner som vi skaffade har vi ganska låga mängder innan vi slår i taket.
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 08:36   #57
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Ok. Lite stiltje från min sida här på Sharps då det mesta snacket inte riktigt har relevans för mig.

Men, hur har det gått nu med dessa karriärer? Jag håller på att gå över till tennissäsongen nu när alla basketligor stänger ned. Enormt mycket matcher och siffror att hålla reda på...

Jag öppnade upp en Skype återigen, med det passande namnet "Svenska (wannabe) sportstraders". Om ni vill så kan ni ju ansluta till den om ni fortsatt är intresserade av att diskutera runt detta med att köpa/handla odds. Saknar ett vettigt svenskt forum för detta där det finns möjlighet att utbyta erfarenheter.

Så - @poppee, @nickson, @sskssk, @YiiPii - vi är ju några som håller på med detta så...jag ser fram emot att höra av er.

Länken: https://join.skype.com/jf3QKaY7nw7s

Senast redigerad av runtomkring den 2017-05-07 klockan 08:38.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 09:16   #58
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Vi nöter på med det mesta och plockar smulor och vänder stenar. Tyvärr är det ganska ont om stenar den här årstiden. Jag växlar oftast ner och jobbar väldigt lite under sommaren (prioriterar familj och fiske). Pengarna indraget mellan Sept-mars/april brukar räcka över sommaren för mig
Tennisen går att köra men utan att vara bitter så är den ganska tråkig numer. Botar sitter och hackar fram sina ordrar på alla nivåer. Så var inte fallet så sent som för ett år sedan.Variansen blir rätt stor iaf för min del, följer normalt tjejernas tennis-tour slaviskt men slarvat enormt med det senaste tiden. Detta resulterade i att jag gick på några rejäla minor under slutet av april.
Tyvärr så är nog en likvid basketmarknad det ända jag kan säga att jag har ngn edge i för tillfället. Så för egen del så inväntar jag damernas EM i juni och herrarnas i sept. Utöver det så blir det mest fiske och träning här
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 17:17   #59
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Skulle inte råda ngn att satsa på det i nuläget. Jag har gjort det på heltid sen 2008 och skillnaden är enorm. Likviditeten på dom mindre marknaderna (som var lätt att tjäna pengar på tidigare), är i stort sett borta.

Visst finns det pengar på dom stora eventen som NBA, WTA samt ATP men att komma in som grön där är absolut inte att rekommendera, allt som dyker upp av värde äts snabbt upp av botar och hungriga handlare. Satsa på att packa bananer eller rensa torsk ist medan flickvännen jobbar
Det var en ärlig reflektion och givande. Är det din slutsats efter att ha tagit in vanlig varians i ekvationen?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 17:24   #60
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Btw Peter webb är en mycket äcklig människa. Min uppfattning, hans forum är ännu äckligare en bunte ryggdunkare som hugger direkt om man ställer en kritisk fråga.

Peter webb tjänar pengar på att 1. sälja hans program 2. att mindre erfarna prövar på lyckan.

Här är den bästa bloggen som finns där ute gällande trading på sport.

http://www.betfairprotrader.co.uk/20...s-trading.html
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td