Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 23:58   #3661

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1877
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Nu har jag registrerat mig på baratrav för att testa men hur tusan gör man dessa 1-fels och 2-fels system? Verkar annars var lätt att förstå programmet och inte så kladdigt, det går att göra filtrerade system både U och ABC. Men reducerade kanske är låsta för betalande kunder?
Skapa ram och ABC+u-rader precis som i vilket annat reduceringsprogram som helst.

Gå sedan till fliken som heter "Avancerat". Där väljer du "Felreducering" längst ner till vänster. 3-fels finns INTE med som val. Men man kommer långt på både 1-fels och 2-fels.

Under fliken Avancerat finns det väldigt mycket annat godis också. Avancerat + u-rader är i princip det enda jag använder.
Gammal idag, 00:39   #3662

BrakZens avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 626
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Möjligheten finns redan med program som BT eller HPT.

Absolut inte optimerade 1-2-3-fels-lösningar.

Men uppsidan av icke-optimering är ju motsvarande ökad allarättschans. Och det är ju inte det sämsta.
Bättre kan du Strappamannen, jag har sett att du kan räkna och förmodar att du kan läsa en garantitabell.

Oftast blir de ickeoptimerade systemen minst dubbelt så stora. Ett handgjort system som med 1-felsgaranti på 1000 rader jämfört med ett datorgenerat 2000 ger dig en extra halvgardering eller möjlighet att dubblera antalet hästar i en avdelning på ditt system till samma kostnad. Dvs du kan få med 10 hästar i en avdelning i stället för fem. Det är inte så illa.

Utöver det får du oftast bättre chans till flera rader med högre vinster. Större chans till fler rader med "1 fel" vilket en garantitabell visar.

Du får högre "allarättschans" om samma kostnad innebär fler tecken eller hästar att ta med på kupongen vilket det handgjorda systemet ger dig. I fallet med UM 8-3-1120 blir allarättsgarantin densamma men bara 11:rättsgaranti där det bättre systemet ger tolvrättsgaranti och betydligt större chans till fler rader med 12:a i övrigt.

Är man beredd att ta lägre vinstchans till högre kostnad är flexibiliteten hos programmen svårslagen. Nu spelar det mindre roll eftersom Bosse inte verkar vara intresserad av att ta fram program för reducerade V85-system. Synd, annars tror jag vi hade haft tillgång till vassa system.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 00:48   #3663

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Bättre kan du Strappamannen, jag har sett att du kan räkna och förmodar att du kan läsa en garantitabell.

Oftast blir de ickeoptimerade systemen minst dubbelt så stora. Ett handgjort system som med 1-felsgaranti på 1000 rader jämfört med ett datorgenerat 2000 ger dig en extra halvgardering eller möjlighet att dubblera antalet hästar i en avdelning på ditt system till samma kostnad. Dvs du kan få med 10 hästar i en avdelning i stället för fem. Det är inte så illa.

Utöver det får du oftast bättre chans till flera rader med högre vinster. Större chans till fler rader med "1 fel" vilket en garantitabell visar.

Du får högre "allarättschans" om samma kostnad innebär fler tecken eller hästar att ta med på kupongen vilket det handgjorda systemet ger dig. I fallet med UM 8-3-1120 blir allarättsgarantin densamma men bara 11:rättsgaranti där det bättre systemet ger tolvrättsgaranti och betydligt större chans till fler rader med 12:a i övrigt.

Är man beredd att ta lägre vinstchans till högre kostnad är flexibiliteten hos programmen svårslagen. Nu spelar det mindre roll eftersom Bosse inte verkar vara intresserad av att ta fram program för reducerade V85-system. Synd, annars tror jag vi hade haft tillgång till vassa system.
Det är allarättspotten som "gäller" på V85 och därför är det absolut inte hela världen för mig med icke-optimerade x-felsreducerade system.

Det normala för travspel är att man ALDRIG x-felsreducerar med seriösa insatser då man så sällan har "helt rätt" att man i princip är tvingad att få alla rätt när ens spelidéer är tillräckligt bra.

1fels- eller 2-fels-reducering för mig är mer "ha lite roligt med viss spänning och extra tur-faktor" med ordentligt mycket större ram, men bara med beskedliga insatser.

Det är dock inte direkt en del av "sharpt travspel".
Gammal idag, 01:18   #3664

BrakZens avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 626
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är allarättspotten som "gäller" på V85 och därför är det absolut inte hela världen för mig med icke-optimerade x-felsreducerade system.

Det normala för travspel är att man ALDRIG x-felsreducerar med seriösa insatser då man så sällan har "helt rätt" att man i princip är tvingad att få alla rätt när ens spelidéer är tillräckligt bra.

1fels- eller 2-fels-reducering för mig är mer "ha lite roligt med viss spänning och extra tur-faktor" med ordentligt mycket större ram, men bara med beskedliga insatser.

Det är dock inte direkt en del av "sharpt travspel".
Där har vi nog helt enkelt bara olika syn på saken. Jag tar gärna 7 rätt på V85 med alla hästar på ramen istället för 6 rätt till högre inlämningskostnad.

På gårdagens V85 var den lägst rankade hästen 8:a enl procenten. i övrigt var det två 1:a handare och två 3:e handare. Ingen med 8 rätt.

Att skapa ett 1 eller 2-felsreducerat UM system med kravet minst 3 U av 8 där du väljer tre U-hästar i avdelningarna behöver inte bli så dyrt. 3 U-hästar i tre avdelningar är 5 rader detta skall ju naturligtvis multipliceras och så till kommer ju kuponger med 4,5,6 U osv om det önskas.

Nu är det Julafton och här sitter vi å diskuterar reducerade system. Det visar väl på ett visst intresse Bosse? Ska du inte göra en insats och ta fram ett garantiberäkningsprogam? Strunt i inlämning och ATG, jag blir lite sugen på att se vilka system som kan göras.

God Jul & Gott nytt spelår Strappa!

Senast redigerad av BrakZen den idag klockan 01:20.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 01:27   #3665

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Där har vi nog helt enkelt bara olika syn på saken. Jag tar gärna 7 rätt på V85 med alla hästar på ramen istället för 6 rätt till högre inlämningskostnad.

På gårdagens V85 var den lägst rankade hästen 8:a enl procenten. i övrigt var det två 1:a handare och två 3:e handare. Ingen med 8 rätt.

Att skapa ett 1 eller 2-felsreducerat UM system med kravet minst 3 U av 8 där du väljer tre U-hästar i avdelningarna behöver inte bli så dyrt. 3 U-hästar i tre avdelningar är 5 rader detta skall ju naturligtvis multipliceras och så till kommer ju kuponger med 4,5,6 U osv om det önskas.

Nu är det Julafton och här sitter vi å diskuterar reducerade system. Det visar väl på ett visst intresse Bosse? Ska du inte göra en insatts och ta fram ett garantiberäkningsprogam?

God Jul & Gott nytt spelår Strappa!
Om man är försiktig finns det relativt okomplicerat att fånga upp ATGs speldata utan att det "märks" även utan AIS-avtal.

Givetvis inget som man vill pyssla med så länge man har ett aktivt AIS-avtal med ATG.

Men kanske framöver....?

Vad gäller ramen så har du såklart 100% rätt. Vilka villkor eller x-felsreduceringar man än ställer upp så är chansen exakt noll att man får fler rätt än man har på ramen.

Men att få t ex 0-1-1-14 behöver inte ge mer betalt än 0-0-2-28. ( Inte i närheten av det såklart de senaste omgångarna! )

Sånt här är trixigt. x-fels-reducering = "kul att ha"-lappar. Något annat rekommenderar jag absolut inte.

Senast redigerad av Strappa71 den idag klockan 02:17.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td