|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#3661 | |
|
Citat:
Gå sedan till fliken som heter "Avancerat". Där väljer du "Felreducering" längst ner till vänster. 3-fels finns INTE med som val. Men man kommer långt på både 1-fels och 2-fels. Under fliken Avancerat finns det väldigt mycket annat godis också. Avancerat + u-rader är i princip det enda jag använder.
|
|
|
|
#3662 | |
|
Citat:
Oftast blir de ickeoptimerade systemen minst dubbelt så stora. Ett handgjort system som med 1-felsgaranti på 1000 rader jämfört med ett datorgenerat 2000 ger dig en extra halvgardering eller möjlighet att dubblera antalet hästar i en avdelning på ditt system till samma kostnad. Dvs du kan få med 10 hästar i en avdelning i stället för fem. Det är inte så illa. Utöver det får du oftast bättre chans till flera rader med högre vinster. Större chans till fler rader med "1 fel" vilket en garantitabell visar. Du får högre "allarättschans" om samma kostnad innebär fler tecken eller hästar att ta med på kupongen vilket det handgjorda systemet ger dig. I fallet med UM 8-3-1120 blir allarättsgarantin densamma men bara 11:rättsgaranti där det bättre systemet ger tolvrättsgaranti och betydligt större chans till fler rader med 12:a i övrigt. Är man beredd att ta lägre vinstchans till högre kostnad är flexibiliteten hos programmen svårslagen. Nu spelar det mindre roll eftersom Bosse inte verkar vara intresserad av att ta fram program för reducerade V85-system. Synd, annars tror jag vi hade haft tillgång till vassa system. |
||
|
|
|
|
|
#3663 | |
|
Citat:
Det normala för travspel är att man ALDRIG x-felsreducerar med seriösa insatser då man så sällan har "helt rätt" att man i princip är tvingad att få alla rätt när ens spelidéer är tillräckligt bra. 1fels- eller 2-fels-reducering för mig är mer "ha lite roligt med viss spänning och extra tur-faktor" med ordentligt mycket större ram, men bara med beskedliga insatser. Det är dock inte direkt en del av "sharpt travspel".
|
|
|
|
#3664 | |
|
Citat:
På gårdagens V85 var den lägst rankade hästen 8:a enl procenten. i övrigt var det två 1:a handare och två 3:e handare. Ingen med 8 rätt. Att skapa ett 1 eller 2-felsreducerat UM system med kravet minst 3 U av 8 där du väljer tre U-hästar i avdelningarna behöver inte bli så dyrt. 3 U-hästar i tre avdelningar är 5 rader detta skall ju naturligtvis multipliceras och så till kommer ju kuponger med 4,5,6 U osv om det önskas. Nu är det Julafton och här sitter vi å diskuterar reducerade system. Det visar väl på ett visst intresse Bosse? Ska du inte göra en insats och ta fram ett garantiberäkningsprogam? Strunt i inlämning och ATG, jag blir lite sugen på att se vilka system som kan göras. God Jul & Gott nytt spelår Strappa! Senast redigerad av BrakZen den idag klockan 01:20. |
||
|
|
|
|
|
#3665 | |
|
Citat:
Givetvis inget som man vill pyssla med så länge man har ett aktivt AIS-avtal med ATG. Men kanske framöver....? Vad gäller ramen så har du såklart 100% rätt. Vilka villkor eller x-felsreduceringar man än ställer upp så är chansen exakt noll att man får fler rätt än man har på ramen. Men att få t ex 0-1-1-14 behöver inte ge mer betalt än 0-0-2-28. ( Inte i närheten av det såklart de senaste omgångarna! ) Sånt här är trixigt. x-fels-reducering = "kul att ha"-lappar. Något annat rekommenderar jag absolut inte.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den idag klockan 02:17. |
||
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|