![]() |
Citat:
Kod:
SvenskaSpel Den blå bokenSystemet som Tord lagt upp från den blå boken (S 3-3-24): Spoiler:
|
Citat:
Powerplay fick ju upp procenten snyggt på 3-2-16 med endast 2 extra rader.. tänker ifall nåt liknande kan göras på 3-3-24... Använder nåt av dessa två system som byggstenar i det slutliga systemet som sagt, och kan man höja chansen till dubbla tolvor ger ju det bättre återbäring när ramen och minst 12an sitter, då kan man hålla det "flytande" längre också är min tanke... Vi har gratis omgångar nu i minst 4 månader som vi tjänade in i lördags, fick ju dubbla tolvor som det då var 35% chans på (BrakZen's 3-2-16) men vore ju trevligt att ha ännu bättre 12-chanser, (+Oddset motspelet på X i match 13 där vi gick bet på dubbla 13-rader med Middlesbrough-spik :omfg: |
Citat:
S 3-2-21 System + Garanti: Spoiler:
S 3-2-24 System (3 matematiska + 12 enkelrader) + Garanti: Spoiler:
När det gäller dubbla tolvor på 3-3-24 kan man ju få det på 48 rader frågan är om det går att göra på färre. |
Tack Powerplay! den ser bra ut! Ser att du har vid 1 E på 2 och 3 u och 2 E vid 3 och 4 u. inte sett det tidigare. Om man skulle täcka 2, 3 och 4 u på 13 rättschans skulle det gå ner till mycket i % då? 20 % är ju ändå hyfsat för ca 2000 rader. kanske går ner till 5 - 10 % då eller ? Tycker dem där 8 - 3 är riktigt bra då dem täcker mycket.
|
SHARPS-filen uppdaterad:
https://www.mediafire.com/file/5dazz...09-22.rar/file Nytt: S 3-2-18 - powerplay UME 8-3-2048 - powerplay S 3-2-21 - BrakZen S 3-2-24 - BrakZen |
Citat:
S 3-2-18 Kan göras så här också: Spoiler:
Då får man bättre minimigaranti som dessutom inträffar mer sällan samt 66,66% till 2 tolvor: Spoiler:
S 3-2-24 med dubbla tolvor. 3 matematiska och 21 enkelrader: Spoiler:
Även det med bättre minimigaranti. Lägre risk till sämsta utfall: Spoiler:
EDIT Jag kallade felaktigt system nr 2 för S 3-3-24. Det skall vara S 3-2-24 som PowerPlay mycket riktigt påpekar längre ner. De 5 första "raderna" i systemet är matematiska 2 raders system följt av 14 enkelrader. |
@ BrakZen
Det saknas 5 rader i ditt system S 3-3-24! / Butragino |
Citat:
|
Dom 5 första raderna har en halvgardering (4) så att det bara blir 19 system.
Garantin stämmer inte Citat:
|
Allt stämmer !
Systemet heter dock S 3-2-24 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Med det sagt upptäckte jag att om man tar det S 3-3-24 som Tord lagt upp från den blå boken och tar bort sista matchen så får man ett roligare S 3-2-24 med bättre garanti trots chanser till två fullträffar: Kod:
13 12 11 10 ChansCitat:
Fortsätt lägga system till "arkivet". Det uppskattas! |
Hej!
Tack för ett fint forum, letat något tidigare för par årsedan och fann inget då och blev glad när jag hittade detta forum nu. Jag är själv en tippar som använde "Bejons" gamla system från blåa boken från Nordiska Spelsystem Aktiebolag. Slet ut ombudet när jag skulle lämna in systemet hos ombudet, gick åt många söndagsförmiddagar när italienska tipset skulle in, och skrivaren började krångla. Med tiden kom dataprogrammen för stryktips och jag har kollat igenom några och de finns bra och mindre bra. Har haft både Flextips och Greenstars tipsprogram, samt de bedrövliga programmet från JUB data(pool of vision). För mig är ett bra reducerande tipssystem på lägst kända rad antal, finns t ex system programmen tar ut som har fler rader än dom Bejon och Seppo gjort i sina böcker. Har skrivet ut några system från danskaspel men vet inte hur man lägger upp dom i programmet Ni har här. Körde länge med "Bejons" 4Hel-5halv-4säkra på 128rader där helmatcherna var utgångsmatcher. Skrev ner systemet själv men de var jobbigt och sitta på den tiden och skriva ut 9 kuponger, blev skriv fel någon gång så garantin inte blev uppfylld. har gjort 3-6-36 rader från Danskespil senaste, har skrivet ut några system därifrån som jag skulle vilja lägga in i systemarkivet i programmet, så hur gör jag det för att slippa och slitta tungan och handen med utskrivna system. Försökte mig lära att göra egna system med hjälp av CA Erikssons tipsbok med hur man bygger hörnstenar. Någon som gjort något som varit utöver det vanliga här som är unikt? Hoppas på många finna system framöver. Tack för ett fint program, kört lite 3-7-4-60rader men ingen fullträff där än, men klart prisvärt att spela. |
Citat:
UM 4-5-128, är det det som heter UM9 i den "blå boken"? I så fall kan det här vara ett alternativ. Jag har bara använt mig av 6 st 0-7-16 och samtliga rader vid 4 U-tips. UM 4-5-128 [UUUUmmmmm]: Spoiler:
Garanti: Kod:
|
Citat:
Denna är till för TippX2000 https://www.mediafire.com/file/alx8y...filer.pdf/file |
Är det någon som vet om man kan använda Sharpsgar för att räkna system till "Fullträff"? Det är ju 13 matcher men fler val eller vad man ska kalla det.
|
Citat:
Det går ju att räkna max "3 val" (helgarderingar på stryktipset) i Sharpsgar, men man kan ju räkna flera vinstgrupper. PowerPlays UM 5-4-160 skulle ge 5 matcher med tre val (ex 0,1,2 mål). 4 matcher med två val (ex 0,1 mål) och fyra ogarderade/matematiskt garderade med följande garanti (till 7 rätt): Spoiler:
Eller kanske PowerPlays U9-0-96. 9 matcher med tre alternativ som skall U-tippas https://www.sharps.se/forums/645254-post1362.html. Systemet hade givit 7 rätt vid 0 U-tips, därefter bättre! Garanti: Spoiler:
Det systemet kommer jag nog själv att testa nästa Lördag. Får se hur dyrt det blir om man utökar antalet val, (6:or till fler val) på några matcher. Nog finns en del roliga system för "fullträff" både i den här tråden men även sådana som kan göras. Bara hoppas att Bosse eller någon annan också tycker det. |
Citat:
-Bosse |
Sharps-mappen uppdaterad med BrakZen's senaste system:
S 3-2-18 S 3-2-24_v2 S 3-2-24_v3 UM 4-5-128 https://www.mediafire.com/file/3rqev...10-02.rar/file |
R 3-2-36
Hello. Går det att förbättra garantin? PHP-kod:
Spoiler:
|
Citat:
Kod:
13 12 11 10 ChansSpoiler:
|
Förstärkt U 6-0-40
En byggsten som jag ofta använder i mina blocksystem är U 6-0-40. Det saknar ju dock fullständig 12-rättsgaranti vid 2 U-tips.
För att uppnå detta borde det dra ytterligare 8 rader alltså U 6-0-48. Trots att system för sex matcher är bland de vanligaste i tråden hittar jag inget sådant. Powerplay har i och för sig löst uppgiften med ett UM 6-0-48 på sidan 69 men jag känner mig inte riktigt bekväm med teckenfördelningen i det systemet. PHP-kod:
Är det någon som kan fixa detta? |
Då fyller jag på med funderingar kring U-6-0-30, upplagt av reflex... jag ersatte 7orna med 6or för att ta bort det osannolika fallet till 13-chans på 5 av 6 rätta U:
611161 616111 116161 161116 161611 111616 Garantin blev då på 24 rader: 3 och 5 rätta U garanterar 12 rätt. 4 rätta U ger 40% chans till 13 och 12 rätt, dvs 60% risk till 11. Finns det någon chans att flytta ner allt 1 grupp, så att 12 garanti ligger på 2-4 U tips, eller åtminstone är relativt hög på 2 U, och 100% från 3 U? Alternativt om det går att göra om på 4 av 6 rätta U så att 12an finns till 100% om tretton inte skulle inträffa. OBS!! Får inte kosta mer än 24kr som det redan gör. Jag är kass på att försöka förbättra system, men laborerar gärna med de system som finns i tråden! |
Citat:
UM 6-0-48 har bara 5 U-matcher och 13 -chans vid 3 av 5. Blir en övervikt av U-tips då som inte går att komma ifrån. U 6-0-48 är annars den vanliga varianten som ger 12-rättsgaranti vid 2 U-tips, men som fristående system dumt,då det består av multisystem (6st 8 raders) och då inte ger 12 garanti vid 3-Utips. (48 enkelrader fungerar inte). Jag vet inte hur du blockar dina system men det vanliga sättet är att använda några olika varianter av 6-0-48 i kombination med matematiska garderingar och då ändå uppnå 12-garanti vid 3-Utips. (exempelvis som 6-3-392). Teckenfördelningen är ju så klart 24-12-12 här. Kod:
611616 |
Citat:
NSAB-gubbarna verkar ju också ha varit på bollen, men valt att täta luckan vid 2 U-tips från andra hållet så att säga. De har lagt till 12 enkelrader med 1 glidande U-tips. PHP-kod:
[SPOILER] PHP-kod:
Kan ju vara intressant att blocka med vid svåra omgångar och många favoritfall. Systemet finns upplagt i mappen för den Blå Boken och heter där U 26. |
Citat:
|
Citat:
Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Uppskattas verkligen, nu när jag ser koden kommer jag ihåg att det var UM9 som du skrev ut, vet inte varför jag letat efter UM på 128. Men tack för hjälpen iaf, testade göra detta system på 6 kuponger men fick inte till det lyckas få till det som 4hela med u och 3 halv, men inte de sista 2 halvgarderade matcherna. jag kan du visa hur du skrev det? men tack iaf för hjällpen, känner igen garantitabellen iaf, tretton rätt låg på 2 och 4 u-rätt 3-u rätt garanterar samt chans på 12 rätt vid ett 1-u rätt. Tack för tipset hur jag ska konvertera systemen till Sharp, ska testa :thumbup: Är det någon som känner till de lägsta kända radantal för 8 helgarderade matcher utan halvgarderingar och är ett sparsystem? |
@ ArneH
Teoretisk minsta rad antal för 8 helgarderingar är för garanti 12 mellan 386-486 rader, för garanti 11 mellan 51-81 rader och för garanti 10 mellan 12-27 rader. På min hårddisk jag har S 8-0-27 minimum 1*10 rätt, S 8-0-45 BENJON minimum 4*10 rätt, S 8-0-54 SEPPO minimum 4*10 rätt, S 8-0-63 minimum 6*10 rätt, och S 8-0-81 BENJON minimum 1*11, 6*10. Är det dessa system du letar efter? / Butragino |
S 8-0-81 BENJON:
Spoiler:
S 8-0-63: Spoiler:
S 8-0-54 SEPPO: Spoiler:
S 8-0-45 BENJON: Spoiler:
S 8-0-27: Spoiler:
4 SYSTEMNYKLAR DISKUTERAS I INLÄGG # 3313 |
Finns även detta S 8-0-81, vet inte vem som gjort det.
Systemet: Spoiler:
Garanti: Spoiler:
Länk Spoiler:
|
I boken Tipslyktan 7 så finns det två tabeller för det teoretiskt minsta radantalet för ett sparsystem med minimigarantin 12 respektive 11 rätt
Systemtabell 1: https://imgur.com/a/zgBZGpk Systemtabell 2: https://imgur.com/a/SrqxS5J Ha nu i åtanke att boken är publicerad 1979 med den tidens kända radantal. Jag har för mig att bland annat radantalet för R 0-11 är pressat av en holländare och kanske fler? Ber om överseende för dåliga bilder tagna med min mobil. |
Citat:
Skulle vara kul att ha den version alla dessa sparsystem som har det lägsta radantalet som någon lyckats plocka fram.... //M |
@Gorgar
Detta för oss till uttrycket: "det teoretiska antalet rader" - och det lönar sig att lära känna denna matematiska gräns. Studera den här tabellen: Kod:
Helg 13 rätt12 rätt 11 rätt 10 rättExempel 1: Om du vill spela 9 helgarderade med 11 garantier, - då är det teoretiska radnumret 121. Beräkningen sker på följande sätt, - 9 helg. matematiskt är 19863 rader, Vinsttabellen visar: 1*13 18*12 144*11 och 672*10 med en 11er-garanti har systemet 1+18+144 = 163 vinstfall. du får det teoretiska antalet rader genom division mellan 19683 (rader) : 163 (vinstfall) = 120,7546 - avrundat uppåt till 121 rader. Exempel 2: vad är det teoretiska antalet rader för 6 helger. med garanti 12? Beräkningen sker på följande sätt, - 6 helg. matematiskt är 729 rader, Vinsttabellen visar: 1*13, 12*12, 60*11, 160*10 med en 12’er-garanti har systemet 1+12 = 13 vinstfall du får det teoretiska antalet rader genom division mellan 729 (rader) : 13 (vinstfall) = 56,0769 - avrundat uppåt till 57 rader. Vem har en Excel-kod eller liknande att beräkna? /Butragino |
Citat:
Det enda man möjligtvis kan man använda det där till är att kolla "sig själv". Om man exempelvis tänker försöka skapa 6 helgarderade på 40 rader med tolvrättsgaranti kan man räkna 729/13 och få fram ett "radantal" på 56.07. Då vet man att det inte kommer att gå att göra systemet på 40 rader. Det betyder ingenting annat än just det. Det teoretiskt lägsta radantalet för 6 helgarderade med 12-rättsgaranti är 71 rader. Det är visat att det behövs minst 71 rader för det systemet. Det lägst kända radantalet för samma system är 73. Det teoretiskt lägsta radantalet för 9 hel med 11-rättsgaranti är 130 rader, jag tror att lägst kända radantal är 219 rader. Hakans listor ser ut att vara lägst kända radantal för system 1979. |
Står i rubriken på Hakans bilder att det är teoretiskt lägsta radantal.
Använder man Butraginos tabell så är radantalen lika. |