Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-06, 17:09   #106
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Här kommer rekomendationer från mitt program (kan anses BETA) för dagens lopp, spela på egen risk:

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 19:47   #107
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

LosKrikon, har du funderat på att lägga dem i ett spreadsheet för bättre/enklare uppföljning?
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 19:56   #108
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Japp, men det är intert i mitt app. Orkar definitivt inte sitta och fylla i manuellt. I mitt app klickar man bara på de hästar man satsat på så läggs de i ett ark. Och rättas automatiskt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 20:07   #109
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Kommer posta stats från det sen när jag har åtminstonne ett par dagar i det, hade dock gärna sett mer aktivitet i tråden.

Här är statstiken när jag kör på test, allt är medelvärden:

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 08:22   #110
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

Ok. Förstår att det är enklare att lägga till dem i ditt eget sheet.

Har du några krav på oddsen för att tex hästarna du postar ska vara spelvärda?
Hur stor är Analys resp. Kontroll grupperna?

Senast redigerad av LTG den 2010-10-07 klockan 08:23. Anledning: Stavning
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 09:34   #111
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

"Har du några krav på oddsen för att tex hästarna du postar ska vara spelvärda?"

Nej, jag experimenterade lite med det, för att filtrera bort de lägsta oddsen och de högsta, för att på så sätt få bort de mest extrema fallen (att kanske det var nån högoddsare som gjorde det höga ROIet) men ROI ändrade sig bara marginellt så svaret är nej. Just nu bygger algoritmen på att den skapar en ROI-rank för varje häst, sen rekomenderar den hästen med högst rank i varje lopp, utan filter.

"Hur stor är Analys resp. Kontroll grupperna?"

Det kan jag ändra lätt, just nu är det ca 30 dagars lopp i varje, runt 350 st. Vet att det är alldeles för lite, men man får göra det man kan med det man har. Skulle gärna ha ett par tusen lopp, men med cika 300 lopp i månaden så får man ju vänta länge på det. Vet att det ROIet som visas är alldels för högt, men skulle nöja mig med hälften. Skulle jag bara få ett real life ROI på 110% så skulle jag vara mycket nöjd med det.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 16:54   #112
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Dagens rekar, infall nån är intresserad:

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 20:42   #113
LTG
 
LTGs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 285
Standard

Ok. Vad baseras historiskt ROI på för odds? ATG close eller fast odds marknader?
Plockar du bästa odds för varje lopp eller är det en viss bestämd bookie?

Tolkar jag det rätt att din algoritm inte alls tar hänsyn till oddsen för dagen när den väljer spelvärda hästar?


300% ROI verkar enligt mig väldigt suspekt och jag lutar starkt åt att det är en hel del data-snooping inblandat. Som du säger så vet du att ROI är för högt vilket är bra.

Några saker som jag tycker att du bör kontrollera:
Använder du datat från kontrollgruppen för att ta fram algoritmen?
Använder du data från datum som ligger efter lopp X för att beräkna spelvärdet av lopp X?


Jag vet inte egentligen hur effektiv marknaden är för trav, och därmed hur stor ROI man kan tänkas uppnå.

Om du har opening och closing odds för loppen så kan du iaf se hur mycket oddsen rör sig och få ett hum om effektiviteten utav det. Mindre rörelser => effektivare marknad. Man kan säkert också beräkna ett mått på effektiviteten och maximal möjlig ROI eller nåt sånt, men jag vet inte riktigt hur.
LTG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 21:56   #114
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

"Vad baseras historiskt ROI på för odds? ATG close eller fast odds marknader?"

ATG close, har inte tillgång till annat.

"Plockar du bästa odds för varje lopp eller är det en viss bestämd bookie?"

Har enbart ATG i databasen, vilket gör att faktiskt real life ROI är högre om man kollar efter högre odds. I framtiden om konceptet funkar hyffsat så kommer jag dra hem fasta odds från andra bookies och sen få appet att inte bara rekomendera häst utan även var man ska betta.

"Tolkar jag det rätt att din algoritm inte alls tar hänsyn till oddsen för dagen när den väljer spelvärda hästar?"

Jo den tar hänsyn, men har inte så stor inverkan på rankpoängen som jag trodde den skulle ha från början. Har även exporterat vinstoddsen från körningarna och kollat fördelningen så att det inte är ett par storvinster som gör det höga ROIet. Men det är det inte.

"Använder du datat från kontrollgruppen för att ta fram algoritmen?"

Nej, algoritmen i sig är fast, men parametrarna till den är enbart baserade på analysgruppen (hur mycket de olika värdena ska viktas). De går att sätta manuellt men jag kör på de som har visat sig ha bäst resultat på både analys och kontrollgrupp.

"Använder du data från datum som ligger efter lopp X för att beräkna spelvärdet av lopp X?"

Japp, det är en stor brist det vet jag. Dessvärre går det inte filtrera ut vilka resultat som är från vissa datum på den datan jag har för kuskar och tränare, för hästar går det däremot, och det är något jag ska införa senare. Det är därför jag tycker det är viktigt att ha två grupper att testa mot. Skulle de olika gruppernas odds vara allt för olika så är det en av anledningarna tror jag. De skiljer sig nu också, men kontrollgruppen har högre odds än analysgruppen vilket är ett bra tecken allafall.

"Jag vet inte egentligen hur effektiv marknaden är för trav, och därmed hur stor ROI man kan tänkas uppnå."

Jag tror det mycket beror på hur stor återbetalningen är. På de fasta oddsmarknaderna är det definitivt de "felsatta" oddsen man tjänar på. De som är mycket högre än förväntat. Skulle jag inte tro att man kunde ha en edge så skulle jag inte vara intresserad, därför jag inte är minsta intresserad av lotterier till exempel. Poker har jag spelat massor online, i flera år, men tröttnat. Topptipset gillar jag (aldrig spelat dock) men man kan inte lämna in system online (via fil) vilket jag klagat på. Hade man kunnat det så hade det varit mycket intressant. Stryktipset och V75 är intressanta också men inte för enskilda spelare, utan för bolagsspel. Ska göra analys för Vxx sen också, med annan algoritm. Spelar man bara hästar där som har högst ROI i varje lopp så vinner man knappast. Tvärt om får man istället gå på vinstchans och blanda in några "ROI-hästar", det är balansen mellan de två som är intressant och något jag ska efterforska i sen.

"Om du har opening och closing odds för loppen så kan du iaf se hur mycket oddsen rör sig och få ett hum om effektiviteten utav det. Mindre rörelser => effektivare marknad. Man kan säkert också beräkna ett mått på effektiviteten och maximal möjlig ROI eller nåt sånt, men jag vet inte riktigt hur."

Drar hem oddsen cirka en halvtimme innan stängning före start av första loppet och kör rekomendationsappet då. Man kan ju dra fem minuter innan varje lopp om man vill det också.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 16:24   #115
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Dagens rekar:

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 20:43   #116
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

4 av 7 vinnare hittils idag. Inga vidare odds men ändå.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 21:47   #117
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Meh, verkar som både lopp 9 och 10 ställdes in.... Fyra vinnare av åtta är inte helt fel allafall, även om det inte var 100+ i roi, men nästan allafall.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-09, 12:02   #118
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Dagens rekar:

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 08:39   #119
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Känns som om jag håller på att ta över din tråd med alla mina poster men jag har nu byggt på ranksystemet. Den kör bara med två parametrar hittils (har ju hållt på hela 30 minuter med den...). Den räknar fram en ranksumma med de två parametrarna gånger var sin procentsats. Det man sedan får fram är de optimala procentsatserna och vilket roi man fick när man "spelade" med de värdena. Den häst med högst rank i varje lopp är den man satsar på.

Om du vill att jag tar det lugnt med postandet så säg till, känns som jag är den som postar mest just nu.
Lite sent svar.. men se absolut inte detta som min tråd! Du och alla andra får mer än gärna dela med er av era kunskaper och experiment vilket ökar chanserna till att vi lyckas hitta ett vinnande system - vilket är syftet med denna tråd!

Ett länktips (se PDF artikel) gällande att jaga Outsiders som jag tror att jag fick av KP ursprungligen om du inte hunnit läsa som är riktigt intressant!

Ser fram emot fortsatt intressanta inlägg!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 10:22   #120
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Läste igenom alla deras artiklar, bra grejjer.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td