Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-15, 16:53   #136
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag har gått över fem år på universitet och studerat både datalogi och datorteknik, det får räcka Jag tror de flesta skulle ha svårt att få koden så snabb som jag har den redan.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 17:16   #137
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Jag har gått över fem år på universitet och studerat både datalogi och datorteknik, det får räcka Jag tror de flesta skulle ha svårt att få koden så snabb som jag har den redan.
5 år datalogi och datorteknik på en långsam dator? Vafalls!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 18:44   #138
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Vet inte om du försökte vra rolig eller vad men fattar inte ditt inlägg...
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 18:54   #139
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Vet inte om du försökte vra rolig eller vad men fattar inte ditt inlägg...
Nej jag försökte inte vara rolig. Tyckte du skrev du hade en dålig dator, det brukar väl inte gå hand i hand med djupare studier inom data?

I övrigt en mycket intressant tråd detta!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 19:42   #140
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag sitter som jag sa innan på min morsas dator (inköpt för 100kr), en P4 1,7 GHz, 512 MB RAM. Satt på en i5 750 före det, men fick sälja pga ekonomin, sen hade jag en i3 530/4 GB RAM/40 GB SSD, 24" 1920*1080 BENQ 2420 skärm, audio pro högtalare, pioneer förstärkare, samma sak där... Så fort jag får pengar blir det en ny dock. Frågan är bara när det blir...
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-17, 14:25   #141
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

tino: spana in http://spelatrav.se/ han verkar ha precis samma tankar om ranking som oss.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 13:56   #142
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Resultat hittils

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-26, 10:44   #143
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Spelbolaget Nordicbet har också trav
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 20:35   #144
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Har börjat kolla mer och mer på att automatisera bettingen. Det är väldigt få steg som behövs. På det sättet kan man helt undvika slarvfel och tilt. Nackdelen som det är nu är att jag säkert kommer att glömma bort att ha appet igång när det "gäller". Att få den att dra hem alla dagens lopp och uppdatera statsen för hästar osv kan jag fixa, gör ju det nu med ett klick. Var man hittar hur länge det är kvar till nästa lopp börjar är inget svårt heller att fixa, eller att refresha oddsen i databasen regelbundet. Börjar nog dock med att den "plingar" tre minuter innan loppet börjar om den hittat något spelvärt. På så sätt kan man logga in och ladda upp den genererade XML-filen manuellt allafall och se att allt funkar så långt.

Tänk en bot som "bara" tjänar EN unit om dagen, shit altså det skulle vara nice. Är dock inte så programmeringssugen just nu, sitter mer och labbar med rapporter av olika slag.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 22:01   #145
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Har börjat kolla mer och mer på att automatisera bettingen. Det är väldigt få steg som behövs. På det sättet kan man helt undvika slarvfel och tilt. Nackdelen som det är nu är att jag säkert kommer att glömma bort att ha appet igång när det "gäller". Att få den att dra hem alla dagens lopp och uppdatera statsen för hästar osv kan jag fixa, gör ju det nu med ett klick. Var man hittar hur länge det är kvar till nästa lopp börjar är inget svårt heller att fixa, eller att refresha oddsen i databasen regelbundet. Börjar nog dock med att den "plingar" tre minuter innan loppet börjar om den hittat något spelvärt. På så sätt kan man logga in och ladda upp den genererade XML-filen manuellt allafall och se att allt funkar så långt.

Tänk en bot som "bara" tjänar EN unit om dagen, shit altså det skulle vara nice. Är dock inte så programmeringssugen just nu, sitter mer och labbar med rapporter av olika slag.
Pratar vi enbart automatisera mot ATG nu? Som jag förstår det kan man ladda upp en fil, men det finns väl ingen direkt webbtjänst att anropa, med andra ord får man hacka runt lite extra för att ladda upp filen automatiskt, men fullt möjligt antar jag.

Vad gäller övriga bookies har jag inte hört talas om något API, men om man vill ta det steget också får man göra någon "spindel" som imiterar anropen man som människa gör när man placerar bet manuellt, men det är riskfyllt i form av att fel bets kan placeras eller inte placeras alls när man inte har ett supportat API.

Hur som helst är det givetvis väldigt intressant med automatiserad betting, jag kommer dock lägga fokus i början på att få det "serverat på silverfat" (t.ex. mail med vilka hästar jag skall spela till vilket odds och hos vilken bookie) några timmar innan spelstart då många av mina spel går mot fasta odds och således ej behöver vänta intill spelstopp, utöver att trimma algoritmen inför Etapp #2 dvs.

Låter klokt att börja med något alert-system strax innan spelstopp och att du manuellt laddar upp flen.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 22:02   #146
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg
Spelbolaget Nordicbet har också trav
Har dom V/P odds? Jag har bara sett H2H odds dom gångerna jag kikat in NB.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 22:06   #147
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Inläsningen av nya datalagret går segare än jag trodde, kvarstår ca 3 383 st hästar att hämta statistik ifrån just nu.

Historik sedan jag startade inläsningen:
19:48 2010-12-27 - 8 294 st
19:57 2010-12-27 - 8 269 st
11:39 2010-12-28 - 7 212 st
18:39 2010-12-28 - 6 775 st
11:49 2010-12-29 - 5 626 st
18:33 2010-12-29 - 5 178 st
08:20 2010-12-30 - 4 252 st
23:03 2010-12-30 - 3 383 st

I den här takten blir inläsningen klar på lördag kväll / söndag morgon. Är begränsad av antalet anrop, men går säkert att trimma det, men inget man är sugen på att leka med nu, låter den tugga sakta och säkert.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 22:38   #148
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

"Pratar vi enbart automatisera mot ATG nu? Som jag förstår det kan man ladda upp en fil, men det finns väl ingen direkt webbtjänst att anropa, med andra ord får man hacka runt lite extra för att ladda upp filen automatiskt, men fullt möjligt antar jag."

Japp, enbart ATG pratar jag om. Är fortfarande lite tveksam till att betta på andra bolag. När jag ska bygga rulle vill jag ju kunna satsa på många lopp och där vinner ATG, men sen när jag har rulle så vill jag ju kunna spela med lite större belopp men då riskerar man att bli cappad av fastoddstjänsterna istället. Jag är inte rädd att de låser kontot och snor pengarna eller nått sånt, har spelat på bland annat Expekt förut utan problem (dock ej trav). Om du kan satsa 100kr per spel i flera månader på dina fastoddstjänster utan problem så ska jag starkt överväga att komplettera med det. Som jag skrev förut kan man ju sprida pengarna bland bolagen för att förhoppningsvis hålla sig under radarn lättare men ändå få fler nettounits. Inget, utom en för liten rulle då, hindrar ju från att man satsar på alla bolag som uppfyller minimikraven. Alla odds över minimikraven är ju ren profit.

Mailade och frågade ATG om de har ett API men tror inte de har det, tar nog ett tag för svar också. Annars emulerar jag bara att en person gör det så det är lugnt. En alert som säger att det är dags att betta är ju helt ok bara det annars. Blir ju bara i snitt tre bets om dagen, och då slipper man sitta och hålla tider osv. Den kommer skapa XML-filen färdigt så man behöver bara logga in och ladda upp den så är det klart.

Är glad att jag simulerade odds som sjönk förut. Visade sig ju att oddsen kan droppa 25% och ändå har man bra ROI och nettounits. Funderade mycket på om det kunde räcka med typ -10% och man var helt plötsligt en förlorare, men så är det inte, så nu slipper jag oroa mig för det.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 22:50   #149
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Föresten (usch vad jag pladdrar på, men tycker ju det är så intressant och det är inte ofta jag hittar någon att diskutera saker jag tycker är intressant med), så sa jag ju förut att jag labbade lite med randomiserade lopp (riktiga lopp fast i randomiserad ordning) för att simulera att man satsat. Efter en månads spel så var det kanske 10% chans att man gick back, dock ej gula, och efter två månaders spel så låg man efter 30 simuleringar alltid på plus. Lyckades inte få den att gula någon gång varken på 1, 2, 3 eller 4 månaders randomiserat spel och 30 försök.

Har även gjort månad för månad av de loppen jag har i databasen och där är det två bra månader och två dåliga, men även om man bara räknar de två dåliga så har man ändå god förtjänst (163 respektive 148% ROI). December ligger just nu på 350% ROI och +191 nettounits. Vilket visar att det är viss varians månad för månad och man behöver ett par månaders spel för att det ska jämna ut sig.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 13:37   #150
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Om du kan satsa 100kr per spel i flera månader på dina fastoddstjänster utan problem så ska jag starkt överväga att komplettera med det. Som jag skrev förut kan man ju sprida pengarna bland bolagen för att förhoppningsvis hålla sig under radarn lättare men ändå få fler nettounits. Inget, utom en för liten rulle då, hindrar ju från att man satsar på alla bolag som uppfyller minimikraven. Alla odds över minimikraven är ju ren profit.
Jag har satsat 50kr/bet sedan september, och ökat till 100kr/bet för ett par veckor sedan, och det har åtminstone hitills inte varit något problem hos någon bookie. Inte i närheten av av summor jag lägger på övrig betting, men det känns som en rimlig nivå ur testsyfte (dvs. hålla sig under radarn) och främst då avkastningen är så mycket bättre blir det ändå en liten extra slant.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td