Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-31, 14:02   #151
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Fixade lite med XML förut för ATG, de har bara fasta bet där så man kan inte satsa 122kr till exempel, däremot kan man satsa två kuponger, en med 100 och en med 20. Jag kommer ju göra progressiv betting tills jag når mitt tak (100kr bet från en rulle på 10000 till en början allafall) för att kunna starta med en liten rulle. De hade färdiga fasta bets upp till 5000kr så de lär inte misstycka om man satsar nåra hundra per lopp direkt
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 15:42   #152
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Här kommer statistik från databasen (alla lopp jag har), från 2010-09-01 tom 2010-12-31:









LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 11:19   #153
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Byggde mig en ny spreadsheet igår. Plus börjat på alerten. Den kollar hur långt det är kvar och när det är 3 minuter kvar och den hittat något spelbart så gör den en alert och lägger själv in spelet med rätt insats i spreadsheeten. Ska fixa XML-generering idag också, hade lite problem igår att jag inte hittade bankoderna (integer för varje bana) men hittade dem efter lite letande.

Sen blir det full automation som gäller, kommer ju då ha alla delar klara som parsing, uppdatering av statistik osv, bara att pussla ihop dem.

Föresten kontaktade ATG angående API, de har ett API man kan använda (som bland annat Jokersystemet använder sig av), det är gratis. Men man måste vara företag eller organissation för att få använda det. Vilket är förståligt egentligen, går väl åt massa support och sånt om massa hemmapulare ska försöka få det att funka.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 20:21   #154
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Har en fungerande alerter nu som även stoppar in rekomendationerna i spreadsheet (timestampat) ska köra den imorron och testa på alla lopp tänkte jag. Den rekade två idag, satte ena till 39,8 i odds när jag satt och pillade med den Den kör flatbet just nu men det ska jag fixa till dynamisk size, har det färdigt i min betsimulator.

Körde tusentals körningar igår också med olika bankrullestorlekar, olika betprocent och med flatbet för att jämföra. Mitt första mål blir att spela ihop till en rulle på 10000 (+startrullen på troligtvis 1000 kr) så sen kan jag börja spela ordentligt. En unit om dagen vid flatbet är jag glad för, med tanke på att en unit kan bli ganska stor trots allt. Vid dynamisk betstorlek så växer rullen riktigt snabbt på tre månader. Det enda jag kan tänka mig köra flatbet på är när insatsen nått det tak där man inte är komfortabel/villig att spela högre och man har fler en sin undre gräns av units i rullen. Annars tycker jag flat är blaha-blaha.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 20:32   #155
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

men detta program kommer du bara veta vad du ska spela på 2-3 minuter eller?? Är grymt intresserad av detts men tyvärr är kunskaperna inom programmering obefintliga.. Kommer man kunna ta del av dina tips??
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 20:46   #156
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3615
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Fixade lite med XML förut för ATG, de har bara fasta bet där så man kan inte satsa 122kr till exempel, däremot kan man satsa två kuponger, en med 100 och en med 20. Jag kommer ju göra progressiv betting tills jag når mitt tak (100kr bet från en rulle på 10000 till en början allafall) för att kunna starta med en liten rulle. De hade färdiga fasta bets upp till 5000kr så de lär inte misstycka om man satsar nåra hundra per lopp direkt
Man kan visst satsa endast 122:- om man nu skulle vilja det hos atg, i insatsrutan skriver du manuellt in summan du vill satsa istället för att välja dom förinställda summorna. PS jag tycker det är otroligt intressant att följa upp hur det går med ditt program, kan man hoppas på att du lägger ut spelförslag här på sidan?? Lycka till med ditt program
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 21:06   #157
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Har inte testat att skicka upp någon XML manuellt men i XMLen står ju vad man bettar. Att man kan ändra betstorlek ned på kronan vet jag när man kör helt manuellt, men jag vill ju ha det så automatiskt som möjligt. När man kommer upp i lite storlekar på betsen så spelar dock några kronor hit eller dit ingen större roll.

Jag kommer kanske dela med mig ja. Att posta här känns dock inte lönt för jag kommar köra tre minuter innan start för att oddsen ska vara så färska som möjligt. Förmodligen hinner knappt någon läsa och satsa på den tiden. Men egentligen bara att gå in på min sida (ej öppen för allmänheten än) och vänta på att det plingar och satsa enligt instruktionerna, svårare är det inte. Problemet är variansen. För att det ska vara lönt måste man hålla på varje dag i allafall tre månader för att ROI ska stabilisera sig någorlunda. Hade jag mer pengar så skulle jag ha en server som körde dygnet och gjorde allt och själv kunde jag bara övervaka så allt går rätt till.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 15:30   #158
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Gjorde ett test idag på ATG. Kollade vilket odds hästen som blev rekomenderad hade 4 minuter innan start, sen jämförde med vilket den hade när loppet var klart (altså slutoddsen). I snitt gick de upp 25,5%, dock gick en av de fem upp riktigt mycket. Men även utan den så gick de resterande upp i snitt 7%. Litet sample size kanske men ändå.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 15:38   #159
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Gjorde ett test idag på ATG. Kollade vilket odds hästen som blev rekomenderad hade 4 minuter innan start, sen jämförde med vilket den hade när loppet var klart (altså slutoddsen). I snitt gick de upp 25,5%, dock gick en av de fem upp riktigt mycket. Men även utan den så gick de resterande upp i snitt 7%. Litet sample size kanske men ändå.
Jag kan bekräfta trenden att hästar med högt odds tenderar att stiga ännu mer strax innan spelstopp, och det motsatta för favoriter.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 16:13   #160
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Gjorde det mest för att se hur backtestingen påverkar ROI eller inte. Kör den automatiska nu, den kan gå dygnet runt (om jag hade datorn på dygnet runt då) om man vill och den gör ALLT själv, föutom att lägga själva bettet. Dra hem lopp, dra hem statistik, ranka, lägga in rekomendationer i spreadsheet. Nästa steg blir att fixa klart XML-delen och sen bygga så att den kan ladda upp XMLen själv med hjälp av CURL. Har kollat lite på det redan. Hade jag haft pengar så hade jag satt inte några kronor bara för att testa så allt funkar, men bygger nog en egen sida med inloggning, formulär osv för att testa lite. Ska köra med auto nu resten av månaden tänkte jag, om jag bara kommer ihåg att ha den igång. Sen jämföra med backtesting hur det skiljde sig resultatmässigt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 20:04   #161
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Jämför du inte ditt resultat mot slutodds vid backtestning?
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-02, 22:43   #162
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jo, men den automatiska rankar ju med oddsen 5 minuter för spelstopp. Altså kommer det bli annorlunda rankat om skilnaden i odds gör att rankingen ändras för hästarna eller minimumoddsen inte uppfylls på slutoddsen när man backtestar.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 13:36   #163
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Ingen mer som funderat på att bygga något liknande? Tycker det är intressant att utbyta erfarenheter. Behöver ju inte ens vara trav.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 15:56   #164
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Tino: drar du hem alla lopp (även inte huvudbana) fråna atg? Backtestat mot de loppen och jämfört. Funderar på att börja dra hem och analysera, kanske kan man få in 50 bets extra i månaden, om än till lägre (eller högre?) ROI.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 16:49   #165
 
Pohjans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Båstad
Inlägg: 419
Sharp$: 1704

Crusher
Stats: 177 - 177 - 12
ROI: 97.88%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Ingen mer som funderat på att bygga något liknande? Tycker det är intressant att utbyta erfarenheter. Behöver ju inte ens vara trav.
Hade jag haft minsta kunskap hade jag gjort det.. Tyvärr är så inte fallet.. Men det är jävligt intressant..
Pohjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td