Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-23, 21:01   #76
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 146
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
I veckan köpte jag makrill i tomatsås på ICA. 24:90 i stället för 31:90 så det blev 30 st 3-pack och 210 spänn i förtjänst. Klarar man sig ett år och jag äter inte mer för att det finns hemma.
(OT) Makrill i tomatsås är fan underskattat
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 21:21   #77
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Tvärt om skulle jag säga, vidrigt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 02:48   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Riktigt gott på en husman macka!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 10:30   #79
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Du ahr ett spelberoende och du är illa ute.
Ett råd sök hjälp i denna bransch överlever bara den starke och som har kapital.

Ditt sätt att beskriva är en horibel läsning ta ett jobb och sluta spela bort dina pengar.

Ditt sätt att skriva förklara ditt liv gör mig bestört.

Du är och blir aldrig en storspelare.
Otroligt hur mycket du vet om andra personer.

Hur du ens kan dra sådana slutsatser och samtidigt vara så övertygad om att det är verkligheten är förbluffande.

Dags att inse att det finns fler än du själv som kan saker här i världen, en liten smula ödmjukhet skulle inte skada heller.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 10:35   #80
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag såg inga tendenser till spelberoende i hans text alls.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 11:24   #81
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Håller med, "travkungen" har inte mycket till ödmjukhet i sin gamla kropp.
Ser inget anmärkningsvärt i den beskrivningen och det verkar däremot vara ett helt vettigt upplägg med tanke på hans levebröd.

God jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 12:23   #82
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Du ahr ett spelberoende och du är illa ute.
Ett råd sök hjälp i denna bransch överlever bara den starke och som har kapital.

Ditt sätt att beskriva är en horibel läsning ta ett jobb och sluta spela bort dina pengar.

Ditt sätt att skriva förklara ditt liv gör mig bestört.

Du är och blir aldrig en storspelare.
Du är min pajasidol.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 12:57   #83
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Troll?

Travkungen?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andy90 (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:07   #84
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 144
Standard

Jag kan berätta min mer om min bakgrund än om "min dag" i den här branschen då den kanske intresserar någon.

Nu lever jag inte på spel, inkomsterna från spel skulle kan nog inte riktigt än tillåta att dra mig tillbaka från mitt "vanliga jobb" men jag är inte intresserad av att sitta inne på kammaren utan social kontakt med omvärlden och möjlighet till utveckling inom andra områden än gambling.

Jag började spela som tonåring på Lången men med trippelkrav skördade jag ingen större framgång, jag tvingades sluta när jag började studier på universitet i USA och det inte fanns någon möjlighet att lira på internet.

Sen kom Unibet, Expekt som senare byttes ut mot Pinnacle och intresset fick liv igen. Första året gick riktigt dåligt och som student var det katastrof. Jag insåg att jag var tvungen att specialicera mig för att det inte skulle gå fullständigt åt helvete.

Valet blev ganska självklart NHL för mig eftersom hockeyn ligger mig varmt om hjärtat. Detta var säsongen 02-03 och vid den här tiden studerade jag statistik. Jag började labba med lagens resultat och weighted average forcasting. Insatserna var förhållande vis låga som tur va för jag hade svårt att få till det. Förlusterna låg runt 4000 dollar totalt dom två första säsongerna.

Jag gnuggade vidare att samla data, back-testa och experimentera med nya ideer. Under säsong, varje säsong, lade jag ner i snitt tre timmar, 7 dar i veckan på att labba med systemet uppskattar jag det till nu i efterhand, det kan ha vart mer…..

Systemet jag utvecklat är egentligen ett filter och kriterier alla matcherna under en regular season. Det är en helt mekanisk process.

Efter en lock-out säsong och ett par säsonger till nådde jag 0 resultat först 07-08.

Därefter har jag gått plus, efter förra säsongen gjorde jag ett plus på 24 000 dollar, håller jag farten slår jag det resultatet denna säsongen. Jag lägger ner några timmar i månaden på utveckling men systemet har växt så all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll.

För mig har det varit en "grind" minst sagt att nå en hygglig peng efter en regular NHL säsong. Hade jag vetat att det skulle ta så här lång tid och osäkerheten om man någonsin hittar rätt skulle skulle jag nog inte startat då för 8 år sen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
comprende (+2), Drvic (+1)
aspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:21   #85
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 164
Sharp$: 688
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aspel Visa inlägg
Jag kan berätta min mer om min bakgrund än om "min dag" i den här branschen då den kanske intresserar någon.

Nu lever jag inte på spel, inkomsterna från spel skulle kan nog inte riktigt än tillåta att dra mig tillbaka från mitt "vanliga jobb" men jag är inte intresserad av att sitta inne på kammaren utan social kontakt med omvärlden och möjlighet till utveckling inom andra områden än gambling.

Jag började spela som tonåring på Lången men med trippelkrav skördade jag ingen större framgång, jag tvingades sluta när jag började studier på universitet i USA och det inte fanns någon möjlighet att lira på internet.

Sen kom Unibet, Expekt som senare byttes ut mot Pinnacle och intresset fick liv igen. Första året gick riktigt dåligt och som student var det katastrof. Jag insåg att jag var tvungen att specialicera mig för att det inte skulle gå fullständigt åt helvete.

Valet blev ganska självklart NHL för mig eftersom hockeyn ligger mig varmt om hjärtat. Detta var säsongen 02-03 och vid den här tiden studerade jag statistik. Jag började labba med lagens resultat och weighted average forcasting. Insatserna var förhållande vis låga som tur va för jag hade svårt att få till det. Förlusterna låg runt 4000 dollar totalt dom två första säsongerna.

Jag gnuggade vidare att samla data, back-testa och experimentera med nya ideer. Under säsong, varje säsong, lade jag ner i snitt tre timmar, 7 dar i veckan på att labba med systemet uppskattar jag det till nu i efterhand, det kan ha vart mer…..

Systemet jag utvecklat är egentligen ett filter och kriterier alla matcherna under en regular season. Det är en helt mekanisk process.

Efter en lock-out säsong och ett par säsonger till nådde jag 0 resultat först 07-08.

Därefter har jag gått plus, efter förra säsongen gjorde jag ett plus på 24 000 dollar, håller jag farten slår jag det resultatet denna säsongen. Jag lägger ner några timmar i månaden på utveckling men systemet har växt så all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll.

För mig har det varit en "grind" minst sagt att nå en hygglig peng efter en regular NHL säsong. Hade jag vetat att det skulle ta så här lång tid och osäkerheten om man någonsin hittar rätt skulle skulle jag nog inte startat då för 8 år sen.
Låter intressant, vill du dela med dig ditt system?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
gbkalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:21   #86
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

"all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll."

Varför inte automatisera den processen? Jag har ett liknande system som du (också det med MySQL som databas) för vinnare på trav och det både laddar hem all statistik och resultat och lägger dem i databasen autmatiskt. Att sitta och fylla i stats måste verkligen vara tråkigt när man kan lägga tiden annat.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:39   #87
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
"all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll."

Varför inte automatisera den processen? Jag har ett liknande system som du (också det med MySQL som databas) för vinnare på trav och det både laddar hem all statistik och resultat och lägger dem i databasen autmatiskt. Att sitta och fylla i stats måste verkligen vara tråkigt när man kan lägga tiden annat.
Jag har givetvis funderat på att få hela datainmatningen autmatiserad, men hur jag ska få till det kräver lite studier som jag är rädd för är mer tidskrävande än göra det manuellt...men det finns absolut på agendan.
aspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:46   #88
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gbkalle Visa inlägg
Låter intressant, vill du dela med dig ditt system?
Under de inledande åren av systemet var jag aktiv på andra forum men tröttnade på att posta varje dag utöver allt annat som spelen för med sig.
aspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:58   #89
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 164
Sharp$: 688
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aspel Visa inlägg
Under de inledande åren av systemet var jag aktiv på andra forum men tröttnade på att posta varje dag utöver allt annat som spelen för med sig.
Du har PM.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
gbkalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 14:28   #90
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

intressant aspel.. i somras gjorde jag ett liknande system för baseball.. bokförde allting manuellt första veckan, men lat som jag är ville jag automatisera så mycket som möjligt.. i slutet av säsongen var det inmatning i spreadsheetet som tog mest tid varje dag ..

skrev ett C# program som hanterade allting från nedladdning och uppdatering av data till analys av matcher och jämförelse med odds för att ge spelvärde.. hade funderingar kring att bygga en site av det istället, men då började mina metoder bajsa i det blå skåpet (för stor omsättning på spelarna, för många faktorer jag inte hade med i beräkningarna) så jag avbröt testet på +179 units..
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td