Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-25, 13:20   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Hur ser vardagen ut för er som lever på bettingen?


Jag vet att en liknande tråd finns, men det vore väldigt intressant om ni som lever på bettingen ville skriva lite om hur er vardag ser ut. Vilka saker gör ni en vanlig dag och i vilken ordning. Hur många cappers följer ni? Är det enligt er viktigt med ett stort kontaktnät, etc etc. Hoppas ni förstår vad jag menar och hoppas ni har lust att ge forumet en inblick i er vardag. All information uppskattas.

Lite liknande som Max Redd
http://www.buzzle.com/articles/a-day...l-gambler.html
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 16:39   #2
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Jag hade tänkt starta en liknade tråd med du hann före.

När man läser inläggen på Sharps så märker man att det är betting dygnet runt för många. Hur gör ni för att hinna med ett socialt liv utanför bettingen?

Själv ser jag betting som en möjlighet att skaffa mig en extrainkomst. Jag gav snabbt upp tanken på att bli en vinnande pokerspelare och kom in på betting för något år sedan. .Då jag är långtidsarbetslös har jag i dagsläget massor med tid på mig för att skaffa info, föra statisktik osv. Men det är nu det. Med ett heltidsarbete kommer jag max att kunna lägga ner 2-3 timmar på vardagarna på spel.

Jag är ingen helhjärtad sportfantast och håller inte koll på mer än vad som behövs för att kunna betta. Jag skulle aldrig klara av den press som det innebär att ha betting som enda inkomskälla . Som heltidstradare så hamnar man utanför rättigheter i samhället som många tar för självklarheter

Mitt mål nu är att försöka ta fram rutioner som innebär att jag går på plus utan att behöva hänga vid datorn för jämnan

Frågan är om det går att kombinera med problem som sjunkade odds, limitering osv.

Finns det några smarta tips?
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:05   #3
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gör ett försök att skriva ett inlägg som liknar det som Max Redd gjort. Det kanske blir lite väl personligt och tråkigt som ett blogginlägg, men det verkar vara hur dagarna ser ut som du efterfrågar. Exakt hur man kan vinna, hur man ska hitta spel eller vilka man ska rygga är inget man kan sägga ihop en guide för på 10 minuter dock, det har tagit mig månader att ens få ihop en bra grund för det där och det är ett kontinuerligt arbete.

Jag ryggar cirka 2 personer som finns på forum/gratis och prenumererar på 4-5 betaltjänster. Något stort kontaktnät har jag inte, det är aldrig så att jag lyfter telefonen och ringer en ’snubbe i Vegas’ eller nåt sånt
Jag är limiterad på i princip alla EU-bolag utom Bet365. Detta har inneburit att jag spelar 99% av mina spel hos Pinny/SBO/Betfair. Det har visat sig vara svårare att ’slå’ dessa bolag jämfört med EU-bolagen vilket har resulterat i att min ROI har sjunkit sedan jag blev limiterad. Dock har jag istället ökat omsättningen utan limiteringsproblem vilket hjälper ekonomin. Angående att tackla sjunkande odds så försöker jag helt enkelt inte följa personer som för mig är för svåra att följa. Jag har gett upp RAS och liknande tjänster.

Jag lever på betting till den graden att pengarna som jag tjänar därifrån utgör majoriteten av de pengar som jag använder varje månad. I övrigt driver jag en betaltjänst där jag skickar ut en del av mina spel samt en annan bettingrelaterad sida. Allt jag gör är alltså hemifrån och inom den här branschen.

Bakgrundsinfo: Jag bor på Malta, spelbolagens hemvist, centralt och i en tvåvåningslägenhet, detta tillsammans med min flickvän, som också lever på mina pengar, heh.. Anledningen till att jag flyttade hit var från början helt enkelt värmen, att alla pratar engelska samt att jobb finns inom den bransch jag är intresserad av om det skulle behövas.

10:00. Vaknar och ligger och drar mig lite i sängen. Jag har ingen väckarklocka och detta kan vara kl 11 likväl som kl 9, jag sover alltid tills att jag känner att det räcker. Jag går ut och sätter mig på terassen samtidigt som flickvännen kilar ner till butiken på hörnet och fixar något att ta med sig upp och äta. Efter detta sätter jag mig vid datorn i köket och kollar genom forum, mailen och oddsportal lite snabbt. Lägger de spel som skickats ut från de tjänster/rekare som jag följer om det finns några och spenderar annars lite tid på att titta genom vilka matcher som kan tänkas vara intressanta objekt för senare. Sitter vid datorn i en timme ungefär.

11:00 – 16:00. Spenderas i princip alltid utomhus. Fixar saker som måste fixas, handlar det som behövs. Man kan kanske tro att alla dagar utan jobb skulle vara innehållslösa men det finns alltid saker att göra och saker som händer. Om vi tar idag som ett exempel så var jag och fixade ett maltesiskt ID-kort till mig själv (vilket var ett projekt i sig) och när jag kom tillbaka låg middagsbordet i spillror på terrassen, verkligen i typ 6 bitar. Städerskan hade tydligen gjort det ’by accident’ när hon städade, okej, tjafsa lite, och sen är eftermiddagen redan borta. I ärlighetens namn spenderas dock en stor del av tiden på uteserveringen i solen tillsammans med massa skitsnack, vilket i och för sig är underbart.

16:00. Här börjar det seriösa arbetet för dagen och jag sätter mig i kontoret på nedervåningen för att kunna koncentrera mig på att hitta spel till både mig själv och till min betaltjänst. Först tittar jag givetvis igen genom inkorgen, RSS, forum osv för att se om nya spel postats av någon annan. Mina spel för helgens fotbollsmatcher skickas alltid ut kl. 18.30 och jag blir alltid klar precis i tid så här spenderar ajg ungefär 2 och en halv timme på att hitta dessa spel. Scannar genom listorna på oddsportal snabbt till en början, djupstuderar intressanta objekt med alla vanliga kriterier.. form, statistik, skador osv, återigen en för lång process för att gå in alltför mycket på här. Jag bestämmer mig för vilka matcher som ska spelas, skickar ut spelen till alla i mailinglistan och spelar efter en stund spelen själv.

18:30. Middag, 3-4 gånger i veckan lagas den hemma och 3-4 gånger i veckan äts det ute, beror helt enkelt på vad vi känner för den dagen, precis som allt annat är det ganska impulsivt. Efter middagen läser jag återigen mailen, tittar genom alla forum återigen. Den proceduren är säkert något jag gör cirka 15 ggr per dag.

20:00-23:00. Underhållning i olika former. Bio om det finns någon film man vill se. Sportloungen här nedanför visar alla matcher man kan tänka sig i skön miljö och med god öl så det blir en del kvällar där när jag är intresserad av någon match. Försöker undvika att se på matcher jag har spelat på, vill mest sitta och ta det lugnt och njuta av matchen. Roligast blir kvällarna när stället är överfyllt av passionerade engelsmän, det var fullspäckat med Sunderlandfans förra veckan när de gjorde sin bragdmatch mot Chelsea och det var skitkul

23:00 – 03:00. Flickvännen går och lägger sig. Jag sitter och scoutar forums, oddsportal, statistiksidor, försöker hitta nya betaltjänster osv.. allt för att hitta nya sätt att maximera vinsterna på. Är egentligen relativt besatt av det här och spenderar timmar varje natt med att backtesta system och olika infallsvinklar, allt för att i slutändan försöka uppnå perfektion inom bettingen. När jag inte orkar längre är det dags att sova.

Okej, blev en del personligt med å andra sidan skrev Max Redd på samma sätt. Hoppas det var intressant för någon att läsa i alla fall. Personligen känns det jävligt tråkigt och har svårt varför någon skulle vilja läsa det, känns som ett vanligt liv med vanliga hobbies Ett socialt liv är dock absolut möjligt att ha, jag spenderar runt 8 timmar på bettingvärlden varje dag. Finns dock många andra som lägger ner mer tid men jag klarar mig med det här mest på grund av att jag inte sitter och 'jobbar in' matcher så som andra gör. Finns väldigt många som alltid sitter och följer livescore i chatten osv, jag lämnar matcherna till sina egna öden istället och rättar resultaten när jag kommer hem igen.

Edit: Tänkte också nämna lite nackdelar med mitt liv så att allt inte ser ut som en dans på rosor.
Den största nackdelen med allt skulle jag säga är osäkerheten inför framtiden. Jag har en del pengar sparade visst, men utan inkomster kommer man aldrig långt. Jag har exempelvis haft en väldigt dålig månad nu i november och ligger på +/-0 vilket innebär att jag måste leva på pengar från föregående månader. Just nu är det inget problem, men om ett downswing skulle sträcka sig säg ett halvår så skulle det bli jobbigt. Jag har ju ingen A-kassa eller något att tillgå utan min försäkring här nere är att jag kan gå in till valfritt kontor hos Unibet, Expekt osv och ta ett jobb som supportslav om det skulle behövas för att överleva.
Enligt mig är också en av de största fördelarna med att jobba på en faktiskt arbetsplats den sociala biten. Nu är jag absolut inte ensam men det blir väldigt mycket ytliga och tillfälliga kontakter med folk man träffar och man lär inte känna folk här nere på samma sätt som man gör på ett kontor eller i en verkstad eller något annat. En del pokerspelare har ju satt upp pokerkontor för att grinda tillsammans och jag förstår absolut varför det behövs.
Jag är inte heller överdrivet rik, jag åker inte runt i taxi 24/7 och strör pengar runt mig. Jag tittar på priser i affären och åker buss precis som de flesta som har 'vanliga jobb'.

//Munchies
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arch (+1), bftrader (+10), eddieh (+1), Andreas B (+1), Nian (+1), Kalle (+1), Vlad (+1), knoddas (+1), zz (+10), Rejs (+1), steen (+1), Lillens (+1), velpelle (+1), forxa (+1), RobinD (+1), ALA (+1), qwerty125 (+1), Slurf (+1), Sonny (+1), O12 (+1), Blixt Gordon (+1), kisumu (+1), alibaba (+2), victorytilly (+1), Drvic (+1), one (+1), Shell Peppe (+1), TheDarkKnight (+1), linusjkpg (+3), Sandberg (+1), Bankhead (+1), Riise (+1), knasboll (+1), donpen (+1), Flickepojken (+2)

Senast redigerad av Munchies den 2010-11-25 klockan 20:35.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:21   #4
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Riktigt intressant läsning Munchies! Mer sånt här tack
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:31   #5
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trevligt inlägg Munchies, fick mig en liten tankeställare när du skrev om att det går år mycket tid åt att "jobba in" matcher. Ska nog försöka sluta med det, i alla fall till stor del
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 20:34   #6
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Trevligt inlägg Munchies, fick mig en liten tankeställare när du skrev om att det går år mycket tid åt att "jobba in" matcher. Ska nog försöka sluta med det, i alla fall till stor del
Tänkte också på det, fan vad tid man lägger på det egentligen
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:00   #7
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Tänkte också på det, fan vad tid man lägger på det egentligen
Kan bara hålla med, det där är mitt överlägset största problem inom bettingen. Jag har försökt att sätta "live-score" fria dagar nu... Vet att det låter väldigt barnsligt men alltid en början iaf..
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:00   #8
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Jag säger som de övriga. Jäkligt kul att läsa och tack för att du tog dig tid att skriva.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:06   #9
 
Mallettes avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 3


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket intressant läsning.
Mallette är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 21:35   #10
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
En del pokerspelare har ju satt upp pokerkontor för att grinda tillsammans och jag förstår absolut varför det behövs.
//Munchies
Det här tycker jag är en av de större nackdelarna men även fördelarna med betting vs poker. Medans de kan köra sina 3-4 h spel koncentrerat och sen gå hem så är man som "högriskplacerare" uppe mot nätet större del av dygnet även om man inte gör något super-aktivt. Det är fullt möjligt att kombinera bettande med facebook/msn/FM eller liknande på ett helt annat sätt än poker men du måste trots allt vara där. Jag har funderat på att hyra in mig i en poker-lägenhet med några schyssta grabbar den dagen jag återvänder till Sverige men är livrädd för att spendera alldeles för mycket tid där.
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 04:20   #11
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Väldigt intressant, tusen tack. Hoppas på fler nu bara. Skulle gärna vilja att Holms skulle skriva något liknande, men nu är jag ju bannad från planket där efter lite skoj.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 12:50   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Munchies, varför söker du inte jobb som oddssättare på heltid eller deltid när du ändå bor på Malta? Betydligt roligare än att jobba i kundtjänst.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:08   #13
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Tackar för bra läsning! Blev lite nyfiken .. vad heter din betaltjänst?
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:35   #14
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag lever också på betting, men orkar inte skriva lika mycket som Munchies, är ingen bra skribent och avskyr att skriva, så alla skribent poliser: jag ger er en varning!

Har spelat på sport i över 10 år men började spela seriöst för 4 år sen, med tiden så växte rullen och dom 2 senaste åren har det handlat om försörjningssiffror. Min vardag är inte så jätte intressant, det enda som skiljer är väl att jag har mer frihet än mina polare.

Innan så handlade det om små summor, och då kunde man spela på alla bolag, men med tiden så går man upp i stakes, och när pengarna börjar strömma in i större mängder, så började också limiteringarna att komma. Back in the days så var paradiset Betsafe, där kunde man hitta underdogs (som egentligen var 50/50 match) till 3-5X cashen medans de andra bolagen låg på 1.90-2.80. Nu kan jag bara spela på Ladbrokes, Expekt och Pinnen, eftersom jag bara kan spela på 3 bolag så har jag har valt att lägga alla mina spel på Pinnen, för det underlättar mitt arbete.

För tillfället ryggar jag ingen spelservice, men har ett par polare som jag brukar snacka med och vi brukar byta spel.

Det mesta av tiden ägnas framför datorn, brukar snitta 12 timmar på vardagarna och 18 timmar på helgerna.

Jag jobbar hårt så jag har ganska höga förväntningar på mig, får jag inte in minst 15K i snitt/månad så blir jag inte nöjd. Och för att klara av det så måste man åtminstone omsätta 200K/månad. Målet för mig denna säsong är att omsätta 3 miljoner, så det är lite tuffare, men jag blir inte missnöjd om jag inte lyckas omsätta den summan, viktigast är att få en snitt inkomst på 15K/månad.


Kan också göra ett schema på hur det ser ut på ett ungefär
06:00 - 15:00: Här brukar jag oftast sova, ibland blir jag väckt att telefonen (om det står: Kanonspel på blabla, spelare saknas blabla) då måste jag upp tidigare och undersöka det.

15:00 - 18:00: Här brukar jag sätta på kaffet och käka korv med bröd, sen är jag redo att studera mina spel.

18:00-22:00: Här brukar jag käka mat, kan va allt från potatissallad o kyckling till kebabrulle. Sen hänga på msn, forum och självklart så försöker man kolla på så många matcher som möjligt.

22:00-:06:00: Här brukar jag sätta på kaffet igen, studerar NBA, lägger troligen mina NBA spel och studerar morgondagens Europa spel.

Övrigt: Om vädret tillåter brukar jag gå ut and play some basket, man måste ju hitta på nåt att göra medans polarna jobbar/studerar när man är hemma hela dagarna det finns 5 basket planer 20-200 meter ifrån mig och det är jävligt gött fast det är nästan bara jag som spelar annars nu på vintern brukar det bli promenader till willys/pizzerian, och när jag orkar så får gymmet ett besök. Att laga vanlig god husmanskost orkar man inte med, så det blir mkt skräpmat, men ibland brukar mamma bjuda på mat och då får man tacka o ta emot


Där fick ni en kort sammanfattning av min vardag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+1), eddieh (+1), alibaba (+1), Arch (+1), one (+1), Sandberg (+1)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:44   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Glamouren bara sprutar ut ur tangentborden!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:58   #16
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jobba hemma, pros and cons!

http://theoatmeal.com/comics/working_home

Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:58   #17
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Glamouren bara sprutar ut ur tangentborden!
Nja glamour vet jag inte, att sitta framför datorn dygnet runt är inte så kul. Skulle vara roligare om man hade en brud att umgås med
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 14:02   #18
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Se upp Masho,snart ringer det på dörren!!!
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 14:11   #19
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Se upp Masho,snart ringer det på dörren!!!
Hahah hon var ju ganska het så hon får gärna knacka på Grejen är att jag inte blivit så jätte tjock än :/ kan bero på att jag lirar basket varje sommar, men nu när det är vinter så måste jag försöka dra till gymmet oftare, annars så kommer jag nog vara 10kg tyngre nästa sommar
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 14:21   #20
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Masho , bor du i Sverige eller var i världen håller du hus?
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 16:33   #21
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
Masho , bor du i Sverige eller var i världen håller du hus?
Jadu, kan säga att jag inte bor många mil ifrån dig
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 16:40   #22
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jadu, kan säga att jag inte bor många mil ifrån dig
Det låter det! Då tar jag det svaret som att du bor i Sverige i alla fall
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 16:57   #23
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jadu, kan säga att jag inte bor många mil ifrån dig
Hur gammal? Tänkte att du bodde hos mamma fortfarande.
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 19:20   #24
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Racksta Visa inlägg
Hur gammal? Tänkte att du bodde hos mamma fortfarande.
Är mellan 20-30 år, bor i en lägenhet nånstans i Östergötland, inte med föräldrarna.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 20:17   #25
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Värsta swingsen? En eller flera rullar? Och hur stora är dessa(Menar i units)?
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 10:06   #26
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Värsta swingsen? En eller flera rullar? Och hur stora är dessa(Menar i units)?
Skulle kunna skriva allting i detalj men det skulle bli för långt och det orkar jag inte med. Men kan berätta lite kort.

Aldrig haft en minus säsong på 4 år, har inte haft så jätte stora swings, eller jag kanske helt enkelt inte har märkt av swingsen, spelar väldigt många spel i veckan så det brukar jämna ut sig rätt snabbt.

Jag har haft den turen att jag aldrig haft mer än 1 minus månad under en hel säsong (som pågår i ca 8 månader) men vissa helger har jag torskat upp mot 10% av min spel rulle, då har det varit tungt, men det kanske händer en gång var 15e helg, och sen andra sidan så har jag spelat in en månadslön under en helg också, men det är inget jag blir upphetsad över, för mig handlar det om att få en positiv profit efter säsongens slut.

Jag har flera rullar som jag har stenkoll på:
Spel rulle: ungefär 30%
Back up rulle: ungefär 30%
Försörjningsrulle: ungefär 40%

Det ser enkelt och glamouriskt ut när jag skriver, men så är det icke. Man måste lägga upp planer som funkar, jag kan inte äns komma ihåg hur många ideer jag haft innan jag kunde hitta en bra balans. Bara för att det går bra för mig så betyder det inte att det är enkelt, ni som är nya i betting världen får ta min text med en nypa salt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+3), Slurf (+3)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 12:05   #27
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jag har flera rullar som jag har stenkoll på:
Spel rulle: ungefär 30%
Back up rulle: ungefär 30%
Försörjningsrulle: ungefär 40%

Intressant läsning, om du har lust får du gärna förklara din strategi här.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 12:29   #28
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Värsta swingsen? En eller flera rullar? Och hur stora är dessa(Menar i units)?
Kollade igenom mina resultat senaste 23 månaderna:

Antalet förlustmånader: 1/23.
Antalet förlustveckor:20/99
Bästa veckan: +11,5%
Sämsta veckan: -6%
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 12:59   #29
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska försöka sammanfatta en vanlig dag i mitt liv.
Sysslar egentligen inte med betting, utan trading, men det är ju nästan samma sak.
Till skillnad från betting måste jag följa matcherna jag "spelar på". Det blir mycket tid framför datorn. Önskar ibland att jag höll på med betting, vilket inte är lika intensivt och tidkrävande som trading.

10:30
Vaknar, går oftast till ett närliggande bageri och köper frukost. Äter den framför datorn medan jag kollar på de senaste avsnitten från diverse serier jag följer. Har oftast tid att göra vad jag vill på förmiddagen. Brukar bli en del träning, film och böcker.

15:00
Börjar oftast arbetsdagen. scalping, horse racing. Lopp var tionde minut fram till klockan fem, sex. Jävligt svår marknad att trada, finns oftast ingen logik alls i oddsrörelserna. Det krävs jävligt många timmar och träningen innan man kan göra vinst på galopp.

17:00
Middag, oftast något lätt. Lax, spaghetti och chilisås äter jag nog tre,fyra gånger i veckan. Jag har ett distansförhållande just nu, och när flickvännen är hos mig äter vi oftast ute.

18:00 - 23:00
En del fotbollsmatcher tradas. Över/under är min marknad, den kan jag bäst. Ofta överreaktioner vid mål, första tio, och sista kvarten.

Trivs väldigt bra med mitt liv just nu och planerar inte att byta jobb på ett bra tag.
Ska läsa lite kurser till våren(mest för att få slut på mammas tjat). Vi får se hur det går att kombinera med tradingen.

Tradar oftast sex dagar i veckan, ledig fredagar. När flickvänner är här brukar jag ta ledigt från tradingen och lägga några spel istället(kolla in min sheet).

Svårt att säga hur mycket jag omsätter på tradingen, men det är en hel del. Riskerar aldrig mer än 5000 på enskild trade.

ursäktar för eventuella stavfel och grammatik. Det är lördag...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alibaba (+2), Drvic (+1), pittaluga (+2)
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 13:52   #30
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jag lever också på betting, men orkar inte skriva lika mycket som Munchies, är ingen bra skribent och avskyr att skriva, så alla skribent poliser: jag ger er en varning!
Du skulle ha varnat innan första meningen!
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 09:42   #31
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Intressant läsning. Väntar på fler nu bara. Admins, när?
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 08:42   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Nu blir detta inte exakt vad folk vill läsa om, men jag tycker ändå jag borde dela med mig utav mitt, i mitt egna tycke dubbelliv.

Sedan jag fyllde 18 för snart 4 år sedan så fick jag tillgång till ca 70k fondpengar som morfar stoppat in till mig. Jag hade tidigare provat på alla typer av marknader och lirat för mindre summor (20-50 kronor) för att få koll på alla dessa AHCP, Över/Under och allt vad det är. När jag kände mig varm i kroppen och hittade rätt till diverse bra spelforum, och även följde mycket sport själv samt hade kontakter i vissa serier (framförallt innebandy då jag lirade på hög nivå fram till jag blev myndig, i nuläget spelar flera av mina polare i elitserien i AIK, Balrog, Täby m.m) så kände jag att jag kunde reka själv. Jag började läsa olika spelteoritrådar här och där, och fick lite mer kött på bena för var dag (ska tilläggas att jag fortfarande har mycket kvar att lära mig). Jag hade även en äldre bror som gav mig bra tips i de lägre divisionerna uppe i dalarna, samt i norra stockholm - här gjorde jag en del pengar.

Jag tog ut 50k av mina fonder och placerade dessa hos neteller samt moneybookers. Under den här tiden gick jag i gymnasiet ungefär halvtid då el-programmet var rätt slack, resterna av dagarna levde jag med betting. Man gick upp och var i plugget från 8-12 tiden, sen gick jag hem alternativt skolkade och började gå igenom forum, bloggar, statistik för att hitta bra spel. Man satt ofta till 02-03 och railade, diskuterade och bara levde med bettingen, sov även väldigt lite kan ju tilläggas så det hände en och en annan gång att man somnade i skolbänken. Jag har inte kvar mitt gamla spreadsheets, men jag tror att jag omsatte ca 400-500k i månaden med en ROI på ca 104-105%. Jag tror att jag i snitt plockade ut ungefär ca 20-25k rent i månaden, samtidigt som jag studerade vilket kändes som en dröm i princip. Varje månad gick absolut inte såhär bra, vissa månader kunde jag gå break/even eller till och med backa 8-10 lakan.

När sommaren kom så tog jag ett break, och hittade tillbaka till bettingen lite sporradiskt närmsta 1.5 åren. Varför jag inte la ner lika mycket tid som innan vet jag ärligt talat inte, jag tror att min kropp sa ifrån och jag ville ha kul och vara mer social med polarna i större utsräckning. Idag är jag 21 år, och har provat på att spela poker på halvtid i ett halvår med okej resultat. Vi pratar ungefär 10 rent ifrån halvtidsjobb, och ungefär 6-7k rent på poker där jag la ner ca 60 timmar i månaden. Jag har även gått över helt och hållet till att rygga folk som jag har förtroende för, att reka själv tar helt enkelt för mycket tid känner jag, i alla fall när man har ett heltidsjobb som man trivs med, och polare som man umgås med ofta. Det ska tilläggas att jag inte har kvar lika stor bettingrulle längre, då jag köpt en lägenhet, och de flesta pengarna gick in till kontantinsats för den (övriga 80-100k som jag uppskattar min rulle till har gått till semester, resor, köp av elektronik och uteliv).

Vad mina planer är närmsta 2 åren vet jag inte än - min förhoppning är att kunna följa mellan 3-4 betaltjänster tillsammans med 2 kompisar jag bolagar med, samt 15-20 andra cappers som kan visa upp bra statistik på ett stort sample, och månadsvis omsätta ungefär 1.5 milj. fördelat på 3 personer, med en ROI på 105%+. Extraknäck skulle kunna vara spelformen Double or Nothing i poker där jag plussar bra med ett sample på ungefär 10k sit 'n' gos.

Nu fick ni inte en liten historia av en person som livnär sig på betting, men som har haft det som väldigt bra extraknäck, och även har det som förhoppning och målsättning närmsta 2-3 åren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+2), Soap (+1)
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 09:01   #33
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macin Visa inlägg
Nu blir detta inte exakt vad folk vill läsa om, men jag tycker ändå jag borde dela med mig utav mitt, i mitt egna tycke dubbelliv.

Sedan jag fyllde 18 för snart 4 år sedan så fick jag tillgång till ca 70k fondpengar som morfar stoppat in till mig. Jag hade tidigare provat på alla typer av marknader och lirat för mindre summor (20-50 kronor) för att få koll på alla dessa AHCP, Över/Under och allt vad det är. När jag kände mig varm i kroppen och hittade rätt till diverse bra spelforum, och även följde mycket sport själv samt hade kontakter i vissa serier (framförallt innebandy då jag lirade på hög nivå fram till jag blev myndig, i nuläget spelar flera av mina polare i elitserien i AIK, Balrog, Täby m.m) så kände jag att jag kunde reka själv. Jag började läsa olika spelteoritrådar här och där, och fick lite mer kött på bena för var dag (ska tilläggas att jag fortfarande har mycket kvar att lära mig). Jag hade även en äldre bror som gav mig bra tips i de lägre divisionerna uppe i dalarna, samt i norra stockholm - här gjorde jag en del pengar.
men känner du möjligen Alexander Rosenberg? Han har spelat i Balrog är i Duvbo nu.

Han hänger en del med Måve som var i Caperio förra året t ex..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 09:44   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
men känner du möjligen Alexander Rosenberg? Han har spelat i Balrog är i Duvbo nu.

Han hänger en del med Måve som var i Caperio förra året t ex..

De jag "känner"/lirat med (situationstecken på känner då vi inte umgås längre) är Ron Sjöblom i AIK (förstakedja tror jag), Filip Urwäder (Tidigare Täby), Linus Jämtdal (Täby, forward) samt Mathias Hagert (Center, Balrog, Kapen också tror jag).

Har själv spelat i stadslaget för pojkar 89 med Jämtdal, medan jag spelade emot och med de andra 3 under hela min juniortid i Töjnan och även i GAIK som är moderklubb för samtliga 4.
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:25   #35
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 1875


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej,

Snubblade hit från flashback när jag läste runt lite. Kanske är helt fel ute, men jag gör ett försök.

Jag började betta för bara några dagar sedan, när jag var hemma hos en kompis och såg vad han höll på med. Tidigare har jag aldrig varit intresserad av det alls, men första gången jag satsade vann jag och blev rätt glad. La in 2000kr och vann 1000, men nu har jag spelat runt mycket och har gått minus en del.

Min kompis är också bara en nybörjare och kan tyvärr inte hjälpa mig så mycket. Jag vill alltså kunna tjäna ihop kanske 10-20k tills sommaren för en resa som är viktig för mig, och kanske för att kunna försörja mig som student. Jag har en del frågor just nu. Är också beredd att lägga ner ett par timmar varje dag för att tjäna en liten slant.

Som en nybörjare, vad behöver jag läsa på? Vilka saker är viktiga att kunna? För det är väl inte bara att logga in på en betting-sida och börja satsa pengar.
Hur kan jag lägga upp en spelplan så att jag inte slösar bort alla mina pengar? Vems/vilkas tips kan man lita på, osv.

Behöver så mycket hjälp jag kan få, och jag är redo att läsa in mycket. Tack på förhand.
Jagvillblirik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:32   #36
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillblirik Visa inlägg
Hej,

Snubblade hit från flashback när jag läste runt lite. Kanske är helt fel ute, men jag gör ett försök.

Jag började betta för bara några dagar sedan, när jag var hemma hos en kompis och såg vad han höll på med. Tidigare har jag aldrig varit intresserad av det alls, men första gången jag satsade vann jag och blev rätt glad. La in 2000kr och vann 1000, men nu har jag spelat runt mycket och har gått minus en del.

Min kompis är också bara en nybörjare och kan tyvärr inte hjälpa mig så mycket. Jag vill alltså kunna tjäna ihop kanske 10-20k tills sommaren för en resa som är viktig för mig, och kanske för att kunna försörja mig som student. Jag har en del frågor just nu. Är också beredd att lägga ner ett par timmar varje dag för att tjäna en liten slant.

Som en nybörjare, vad behöver jag läsa på? Vilka saker är viktiga att kunna? För det är väl inte bara att logga in på en betting-sida och börja satsa pengar.
Hur kan jag lägga upp en spelplan så att jag inte slösar bort alla mina pengar? Vems/vilkas tips kan man lita på, osv.

Behöver så mycket hjälp jag kan få, och jag är redo att läsa in mycket. Tack på förhand.
till en början kan du läsa spelskolan som finns här!!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:34   #37
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 146
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Jagvillblirik

Läs igenom "spelskolan" här på siten. Där hittar du mycket nyttig info!

Mvh Andreas
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:51   #38
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillblirik Visa inlägg
Hej,

Snubblade hit från flashback när jag läste runt lite. Kanske är helt fel ute, men jag gör ett försök.

Jag började betta för bara några dagar sedan, när jag var hemma hos en kompis och såg vad han höll på med. Tidigare har jag aldrig varit intresserad av det alls, men första gången jag satsade vann jag och blev rätt glad. La in 2000kr och vann 1000, men nu har jag spelat runt mycket och har gått minus en del.

Min kompis är också bara en nybörjare och kan tyvärr inte hjälpa mig så mycket. Jag vill alltså kunna tjäna ihop kanske 10-20k tills sommaren för en resa som är viktig för mig, och kanske för att kunna försörja mig som student. Jag har en del frågor just nu. Är också beredd att lägga ner ett par timmar varje dag för att tjäna en liten slant.

Som en nybörjare, vad behöver jag läsa på? Vilka saker är viktiga att kunna? För det är väl inte bara att logga in på en betting-sida och börja satsa pengar.
Hur kan jag lägga upp en spelplan så att jag inte slösar bort alla mina pengar? Vems/vilkas tips kan man lita på, osv.

Behöver så mycket hjälp jag kan få, och jag är redo att läsa in mycket. Tack på förhand.
Du har bara bettat ett par dagar och hade tänkt spela in 10-20K på 6 månader?

Med andra ord, du behöver 2K spel med en roi på 110% om du spelar 100 kr medelinsats, kan säga att det är jävligt svårt att klara det som nybörjare. Det finns mycket som man måste gå igenom först innan man förstår sig på bettingen.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 12:45   #39
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker det glorifieras lite för mkt med att leva på spel. Min erfarenhet med heltidbettingen är att det mesta förutom spelet blir lidande. Jag omsatte ca 5.5-6mille/år och min familj kunde leva gott på avkastningen däremot så var jag i stort sett alltid bunden till burken på ett el annat sätt.
Ju bättre spelet gick desto högra krav satte man på sig själv och man jagade högre avkastning hela tiden.
Via stängda forum rekade man och byggde upp kontaktnät som måste underhållas med utbyte av rekspel för att behålla dessa kontakter.
Efter 2 år spel på heltid fick jag nog och la i stort sett ner spelandet.Idag har jag en mkt skönare inställning till spelandet,jag tradar på bf när jag har lust och just nu har jag som mål att dra in en liten summa(nåja allt är relativt)/vecka som ska räcka till semestrar och livets goda. Något som jag ofta sa själv när jag spelade på heltid och som andra ofta säger är att det är frihet att vara egen. NO WAY! Datorn och mobil måste kollas ofta,odds måste letas,info måste bekräftas,kontakter måste få sitt osv,många timmar förvinners där...det sociala livet blir enormt lidande.Vissa kan säkert ha ett socialt fungerande liv men jag tvivlar på att dessa personer har familjer el sambo att ta hänsyn till.
Har aldrig känt mig så fri som jag gör idag och då pluggar jag heltid och jobbar ca 75% samtidigt och har spelandet mer el mindre som en hobby med bra avkastning.

Tack för mig,kanske inte så positivt men kanske läsvärt ändå.
Mvh geson
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), Andy90 (+1), zeke (+5)
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 13:07   #40
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Jag tror att alla självständiga sätt att försörja sig gör det sociala livet lidande.
Jag jobbade som frilansjournalist i två år hemma i Stockholm och jag kan inte säga att jag hade speciellt mycket tid till vänner och familj. Allt handlade bara om att tacka ja till så många jobb som möjligt för att få det att gå runt.
Sen är det klart, ibland får man ett uppdrag som gör att man kan leva på det resten av månaden, men det är ett jävla pusslande hela tiden.

När jag flyttade till Sankt Petersburg (Jobbar som nyhetsanalytiker åt ett ryskt företag) så kände jag precis ingen i den här staden och pratade knappt någon ryska alls.
Men eftersom att jag har jättemycket tid över i ett väldigt inrutat liv så har jag helt plötsligt ett mer socialt liv än jag någonsin haft tidigare och lärt mig ett helt nytt språk.

Nu blev det mer en historia om mitt liv, men jag tror inte att leva på betting gör ditt sociala liv sämre än något annat självständigt arbete där man bara ansvarar för sig själv.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 13:11   #41
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Jag tror att alla självständiga sätt att försörja sig gör det sociala livet lidande.
Jag jobbade som frilansjournalist i två år hemma i Stockholm och jag kan inte säga att jag hade speciellt mycket tid till vänner och familj. Allt handlade bara om att tacka ja till så många jobb som möjligt för att få det att gå runt.
Sen är det klart, ibland får man ett uppdrag som gör att man kan leva på det resten av månaden, men det är ett jävla pusslande hela tiden.

När jag flyttade till Sankt Petersburg (Jobbar som nyhetsanalytiker åt ett ryskt företag) så kände jag precis ingen i den här staden och pratade knappt någon ryska alls.
Men eftersom att jag har jättemycket tid över i ett väldigt inrutat liv så har jag helt plötsligt ett mer socialt liv än jag någonsin haft tidigare och lärt mig ett helt nytt språk.

Nu blev det mer en historia om mitt liv, men jag tror inte att leva på betting gör ditt sociala liv sämre än något annat självständigt arbete där man bara ansvarar för sig själv.
Faktiskt så tror jag på skillnad,har varit egen företagare i 8år och där jagade jag jobb då andra jobbade och utförde dessa på bestämda tider.Kvällar o helger var oftast lediga. Vid spelandet så är tiderna så anpassade till när matcher spelas. Iof skiljer egenföretagandet beroende på vilket yrke man har.
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 13:25   #42
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Ja, alltså många av de jobb som jag hade som frilans var matchreferat etc. och då blir det väldigt mycket kvällar och helger.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:02   #43
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av geson Visa inlägg
Faktiskt så tror jag på skillnad,har varit egen företagare i 8år och där jagade jag jobb då andra jobbade och utförde dessa på bestämda tider.Kvällar o helger var oftast lediga. Vid spelandet så är tiderna så anpassade till när matcher spelas. Iof skiljer egenföretagandet beroende på vilket yrke man har.
Å andra sidan så är det ju inget som säger att du inte kan spela på heltid 8-17 eller 9-18 som vilket annat jobb som helst. Man behöver ju faktiskt inte följa matcherna man spelar på livescoren eller på tv?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:10   #44
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Å andra sidan så är det ju inget som säger att du inte kan spela på heltid 8-17 eller 9-18 som vilket annat jobb som helst. Man behöver ju faktiskt inte följa matcherna man spelar på livescoren eller på tv?
Instämmer till fullo däremot så tror jag väldigt få håller sig till ordinarie arbetstider.
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:12   #45
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av geson Visa inlägg
Instämmer till fullo däremot så tror jag väldigt få håller sig till ordinarie arbetstider.
Det håller jag med om, men med disciplin så som man ska ha vi korrekt BRM så tror jag att man måste ha med sina "arbetstider" för att få det att fungera.

Om du inte kan ha 9-17 så kanske man får ha andra tider som ett schema för att helt enkelt stänga av de gånger man ska vara ledig. Annars blir man nog tokig tillslut.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 15:59   #46
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Jag har inte kört på "riktigt" speciellt länge och kör fortfarande en utbildning samtidigt. Jag har sett det som den perfekta kombinationen, då båda har väldigt fria tider. Sen har jag givetvis varit tvungen att offra förmiddagarna på lördagar och söndagar men jag kan vara hur bakfull som helst jag går ändå upp och gör mitt "jobb".

Efter mitt examensarbete är klart till våren så har jag länge varit fram och tillbaka med hur jag ska lösa tippning plus jobb. Jag har nu kommit fram till att detta är troligen min bästa chans i livet att starta ett eget företag som jag kan bygga upp helt utan press att gå med vinst eftersom pengarna från spelandet räcker mer än väl för ett leverne.

Och angående arbetstiderna håller jag med Robin om att det går att få tider att jobba efter. Jag sitter inte och hänger på internet hela dagarna och jagar spel utan har utvecklat mina egna metoder istället och det funkar bra för mig.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-28, 12:18   #47
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Blir en del skoter!

__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1), umebon (+3), kronan (+1)
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 09:19   #48
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Intressant läsning, om du har lust får du gärna förklara din strategi här.
Jag tar ut mina pengar efter säsongens slut som jag fördelar i 3 olika former. Spel rullen ligger på ca 50 snitt inköp, back up rulle detsamma och försörjningsrulle (som absolut inte får användas för spel) ska räcka i minst 1 år, 2 år om jag lever snålt. Så om jag nån gång skulle lyckas få en minus säsong så är det inte en jätte katastrof. Det var lite svårt att hålla denna rutin från början, liksom när man är ung och har mycket pengar i banken så är det lite svårt att hålla i pengarna men man lär sig efter ett tag, nu är jag snål som ett as, handlar kläder max en gång i månaden
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+2)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 10:01   #49
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 10
Sharp$: 145
Standard

En liten fråga om utbetalningar. Är det så som du säger Masho att man betalar ut pengar en gång om året som man sen lever på, eller gör man det månadsvis, hur funkar det?
stures är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 13:02   #50
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stures Visa inlägg
En liten fråga om utbetalningar. Är det så som du säger Masho att man betalar ut pengar en gång om året som man sen lever på, eller gör man det månadsvis, hur funkar det?
Gå tillbaka till skattekontoret och klura på det du!! Men ingen är väl så dum att han tar ut över belopp som rapporteras till er.. Rör det sig om sidor inom EU så kan man ju ta ut det måndasvis, själv lirar jag bara inom EU så då kan man göra som man vill.

Men Masho får svara för sig själv, men jag skulle då aldrig kunna göra så.. Däremot så skulle jag vilja göra så för att få lite mer struktur. Men för att kunna göra det måste jag ha en rulle på dryga miljonen och det har jag inte än.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 14:37   #51
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Lite så här!



Helst vill jag ha fransk och tvångsmatad foie gras - inte spansk och frigående.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-19, 23:22   #52
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av geson Visa inlägg
Wall of text
Det där lät riktigt osunt, regel #1 med att vara sin egna boss är att inte ha någon skyldighet till någon, så jag förstår att du blev "pressad" för att göra ett bra jobb för att få något i utbyte som du ej klarade av på egen hand för då skulle du inte ha satt dig själv i den situationen imho.
Klart att din "frihet" tas ifrån dig då..

Kan bara tala för mig själv, har aldrig haft så mycket frihet, antagligen för att jag gillar att vara PRO-aktiv & har sett till att inneha väl inarbetade rutiner då det kommer till att trycka av på spel.
Det ger iaf mig fullständig kontroll på det sociala livet och har inga problem att umgås med familj, vänner, resa eller att gå långa promenader med jycken.

Kul och framförallt bra att du anser att ditt liv i dagens läge har ev+, det är viktigast
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 05:31   #53
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Jag tror vi alla gärna ser att du informerar oss lite mera om din vardag, just gällande rutiner etc ICash. Skulle uppskattas väldigt.
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 05:36   #54
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Blixt Gordon Visa inlägg
Jag tror vi alla gärna ser att du informerar oss lite mera om din vardag, just gällande rutiner etc ICash. Skulle uppskattas väldigt.
Han önskar hAn var mig 16 timmar om dygnet.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 10:08   #55
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Han önskar hAn var mig 16 timmar om dygnet.


Blixt Gordon

Citat:
rutin

ruti´n, skicklighet som uppnåtts genom erfarenhet; utvidgat om förmåga som blivit mekanisk och därmed mindre intressant; utvidgat om handling, process e.d. som åter och åter upprepas; fastlagd procedur som utförs mer eller mindre automatiskt i viss typ av situation.
källa - Nationalencyklopedin
Koncentrerar tiden effektiv för spelfynd till ca 2timmar om dagen, som oftast mellan 11 - 13, före och efter så gör jag andra saker om jag inte har bestämt mig för att ha en slappar dag, då kan det bli till att chilla med tv och laptop.
Tar som oftast 30 - 45 minuter på kvällen för att kolla på nyckeltal från diverse high end caters då jag har blivit mer lat på amerikansk sport.

Upprepningarna har ju naturligt utformat automatiken till rutin där jag systematiskt ser av dagens matcher, kollar stats, info, twitter, mail, källor etc. så det kan avklaras väldigt snabbt och det är just det jag strävar efter "4hour work week"


Förvisso kommer jag upp i 14h effektivt och nog mycket mer iomed att jag är en av grundarna av denna sida som är under konstant utveckling och behöver sin tillsyn, men jag ser till att jag får den fritid jag vill och behöver ha.

Har jag tid så följer jag gärna livescore eller ser en match, men det är långt ifrån ett måste då spelen redan är lagda och att jag tar mig hellre tid att vara social än att sitta bakom skärmen, dock mer naturligt nu under vintern.

Sen så försöker jag väl att hålla humana tider så att jag inte sover bort hela dagar, men brukar ryka på den punkten 1 gång i veckan.

Genom att ha en fast rutin på vad som ska eller måste göras så kan man få fasta tidsramar och där igenom planera dagen utan att hamna i någon form av dålig wow trend.

Det är väl det konkreta jag kan komma på ang. rutiner, vad du menade med etc. vet jag ej.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Blixt Gordon (+1)
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 22:11   #56
MrR
 
MrRs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 280
Standard

Gör en liten comeback på sidan efter ett långt uppehåll.
Intressant tråd och hoppas att flera skriver! Vet att det finns en del som lever på betting på sharps.
MrR är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 15:46   #57
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

Ni som lever på spel, har ni tänkt framåt till pensionen? Får inget i pension samtidigt som man kanske tröttnar på att leva på spel. Sen så lär ju inte pengarna från bettingen räcka livet ut. Bara en tanke..Eller lever ni i nuet bara och njuter av att slippa jobba?

Jävligt intressant läsning i övrigt måste jag säga. Suttit men min sambo och läst igenom allt i en 40 minuter. Vore trevligt med flera historier, även såna som jobbar och försöker få bettingen att fungera.

Jobbar 7-16 jag med och vet hur svårt det är att på 2 timmar efter jobbet försöka snabbt få in spel, sen att jag har 2 barn med gör det inte lätt att vara en god familjefar utan det blir mycket TV för dem.
Iphone var ett måste som jag skaffade i höstas för att kunna lägga spel på arbetstid. Dock blir det inte lika mycket forum som tidigare utan till 95 % egna spel. Funkar bra men saknar ofta snacket med spelvänner som försvunnit nästan helt pga tidsbrist.

keep on posting killar
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 15:57   #58
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bolt Visa inlägg
Ni som lever på spel, har ni tänkt framåt till pensionen? Får inget i pension samtidigt som man kanske tröttnar på att leva på spel. Sen så lär ju inte pengarna från bettingen räcka livet ut. Bara en tanke..Eller lever ni i nuet bara och njuter av att slippa jobba?

Jävligt intressant läsning i övrigt måste jag säga. Suttit men min sambo och läst igenom allt i en 40 minuter. Vore trevligt med flera historier, även såna som jobbar och försöker få bettingen att fungera.

Jobbar 7-16 jag med och vet hur svårt det är att på 2 timmar efter jobbet försöka snabbt få in spel, sen att jag har 2 barn med gör det inte lätt att vara en god familjefar utan det blir mycket TV för dem.
Iphone var ett måste som jag skaffade i höstas för att kunna lägga spel på arbetstid. Dock blir det inte lika mycket forum som tidigare utan till 95 % egna spel. Funkar bra men saknar ofta snacket med spelvänner som försvunnit nästan helt pga tidsbrist.

keep on posting killar
Pension får alla.http://www.pensionsmyndigheten.se/Sa...ningsstod.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:06   #59
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

Jo men det är väl större summor om man hade jobbat i 40 år, grundbeloppet går väl inte leva på. Var bara en tanke, inget jag är insatt i. Dock skulle jag själv heller inte tacka nej till att leva på spel (var min sambo mer som undrade ang. pensionen )
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:14   #60
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Om jag inte missminner mig så har jag för mig att både iCash och Boone eller åtminstone någon av de pensionssparar privat för att se till att pensionen blir stor nog när det är dags.

Om jag skulle leva på bettingen skulle jag iaf se till att något sådant var en självklarhet. Att bränna pengarna i nuet fungerar ju inte.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:17   #61
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stures Visa inlägg
En liten fråga om utbetalningar. Är det så som du säger Masho att man betalar ut pengar en gång om året som man sen lever på, eller gör man det månadsvis, hur funkar det?
Jag tror att dom flesta som lever på spel gör väldigt få uttag, jag själv föredrar att casha ut en gång/säsong.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:22   #62
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om jag inte missminner mig så har jag för mig att både iCash och Boone eller åtminstone någon av de pensionssparar privat för att se till att pensionen blir stor nog när det är dags.

Om jag skulle leva på bettingen skulle jag iaf se till att något sådant var en självklarhet. Att bränna pengarna i nuet fungerar ju inte.
Var detta jag var ute efter Tack för svaret! Nog är bettare smarta nog att säkra framtiden på ett eller annat sätt
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:27   #63
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jag tror att dom flesta som lever på spel gör väldigt få uttag, jag själv föredrar att casha ut en gång/säsong.
Men så antar jag att du som mestadels (??) kör basket i stort sett bara lirar på pinnen oxå? Blir ju aningen enklare att bara casha ut en gång då... Sitter man på 12 olika asiater och karibiska antar jag att slumpen kommer göra att man gular vissa konton och klonkar andra vilket tvingar fram uttag??
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:34   #64
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jag tror att dom flesta som lever på spel gör väldigt få uttag, jag själv föredrar att casha ut en gång/säsong.
Bör ju bli en 200 000 i stöten då för den som lever enbart av spel. Är det så lämpligt att plocka ut så mycket på en gång?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:35   #65
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Om man inte har någon lön göra avdrag på för en pensionsförsäkring, är det bättre satsa på en kapitalförsäkring om man inte har någon lön alls. Detta då kapitalförsäkringen inte är avdragsgill vid inbetalningen men å andra sidan inte skattepliktig när den tas ut.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:37   #66
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Men så antar jag att du som mestadels (??) kör basket i stort sett bara lirar på pinnen oxå? Blir ju aningen enklare att bara casha ut en gång då... Sitter man på 12 olika asiater och karibiska antar jag att slumpen kommer göra att man gular vissa konton och klonkar andra vilket tvingar fram uttag??
Det är klrt att man flyttar runt pengar om man spelar på flera bolag, men jag menar uttag som man lever på
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:44   #67
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bör ju bli en 200 000 i stöten då för den som lever enbart av spel. Är det så lämpligt att plocka ut så mycket på en gång?
Jo men jag har massor backup om det skulle skita sig, för jag räknar ju inte med att plusa över 200K varje säsong. Uttagen skiftar beroende på hur säsongen gått.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:05   #68
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Det är klrt att man flyttar runt pengar om man spelar på flera bolag, men jag menar uttag som man lever på
Sant, men beror kanske på om man kör på EU-sidor eller inte också..Har man vitt mjöl i påsen ser jag ingen anledning att inte kunna ta ut kontinuerligt. Dock har jag inte heller dina reserver Masho.. Jag hade tänkt att ha 20k i rörlig reserv i vår och en större reserv som är halvrörlig men som kräver krångel för att komma åt. För att kunna betala räkningar behöver jag därför ständigt fylla på 20k reserven som är tänkt att räcka 2 månader med basic needs som hyra och mat. Hade tänkt att vid varje uttag alltid se till att fylla upp 20k reserven till just 20k och sedan lägga resten tillbaka i bankrullen.. Jag ändrar ständigt mina planer men den känns bäst just nu..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:14   #69
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 146
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om jag inte missminner mig så har jag för mig att både iCash och Boone eller åtminstone någon av de pensionssparar privat för att se till att pensionen blir stor nog när det är dags.

Om jag skulle leva på bettingen skulle jag iaf se till att något sådant var en självklarhet. Att bränna pengarna i nuet fungerar ju inte.
Även om man jobbar 7-4 varje vecka är det all idé att pensionsspara själv.
Pensionen är ju skrattretande och dessutom halveras den efter några år (enligt farsan som räknat på sin).

Börja pensionsspara gott folk!
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:16   #70
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Foppa21 Visa inlägg
Om man inte har någon lön göra avdrag på för en pensionsförsäkring, är det bättre satsa på en kapitalförsäkring om man inte har någon lön alls. Detta då kapitalförsäkringen inte är avdragsgill vid inbetalningen men å andra sidan inte skattepliktig när den tas ut.
Ingen lön och samtidigt mjölka undan på en kapitalförsörjning! Låter som ett utmärkt sätt att dra åt sig oönskad uppmärksamhet.

Inte vet jag, men inget upplägg jag personligen skulle ha satsat på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:59   #71
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Det räcker nog ha ingen lön för det
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 18:11   #72
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bolt Visa inlägg
Ni som lever på spel, har ni tänkt framåt till pensionen? Får inget i pension samtidigt som man kanske tröttnar på att leva på spel. Sen så lär ju inte pengarna från bettingen räcka livet ut. Bara en tanke..Eller lever ni i nuet bara och njuter av att slippa jobba?
Har man kommit så långt så att man A: Vinner i längden, så är man nog B: Så pass smart så att man stoppar undan eller återinvesterar pengarna i sig själv för framtiden.
Detta har jag poängterat i tidigare poster att man ska minimum tjäna det dubbla som man själv vill ta ut per månad.

Alltså, klarar du dig på 30k/mån så måste du minimum tjäna in 60k för att täcka upp för framtiden eller andra oförutsägbara händelser.

Även Boone nämnde i en post om att man måste se sitt spelande som ett företag och det är en väldigt bra beskrivande mening, bara du och du bara, ansvarar över ditt liv och vart du är på väg, så det är ens egna ansvar om vad man gör idag som återspeglar om vart man sitter om 40år.

Många tror att man slösar med deg bara för att man har, men tyvärr så vill mycket ha mer och jag personligen försöker leva snålare genom att jämföra priser, kvalitéer etc.
Ironskti att man snyltar på priset på en vinterjacka medan man kan trycka av 10k på ett spel utan problem..

Har jobbat i Norge i många år, så får min pension utbetalad av dem, något högre värde än den Svenska.
Skriver man sig på t.e.x Malta så slipper man även beskattningen på den då tiden kommer.
Strävar även efter andra ekonomiska intäkter genom att investera i lägenheter och har planer på att köpa en lägenhetsfastighet i framtiden, så nej, detta med att tjäna 15k/månad och anse sig "leva på spel" är att ljuga för sig själv, och vi vet väl alla hur Stu Ungar slutade sina dagar som
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 18:31   #73
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Har man kommit så långt så att man A: Vinner i längden, så är man nog B: Så pass smart så att man stoppar undan eller återinvesterar pengarna i sig själv för framtiden.
Detta har jag poängterat i tidigare poster att man ska minimum tjäna det dubbla som man själv vill ta ut per månad.

Alltså, klarar du dig på 30k/mån så måste du minimum tjäna in 60k för att täcka upp för framtiden eller andra oförutsägbara händelser.

Även Boone nämnde i en post om att man måste se sitt spelande som ett företag och det är en väldigt bra beskrivande mening, bara du och du bara, ansvarar över ditt liv och vart du är på väg, så det är ens egna ansvar om vad man gör idag som återspeglar om vart man sitter om 40år.

Många tror att man slösar med deg bara för att man har, men tyvärr så vill mycket ha mer och jag personligen försöker leva snålare genom att jämföra priser, kvalitéer etc.
Ironskti att man snyltar på priset på en vinterjacka medan man kan trycka av 10k på ett spel utan problem..

Har jobbat i Norge i många år, så får min pension utbetalad av dem, något högre värde än den Svenska.
Skriver man sig på t.e.x Malta så slipper man även beskattningen på den då tiden kommer.
Strävar även efter andra ekonomiska intäkter genom att investera i lägenheter och har planer på att köpa en lägenhetsfastighet i framtiden, så nej, detta med att tjäna 15k/månad och anse sig "leva på spel" är att ljuga för sig själv, och vi vet väl alla hur Stu Ungar slutade sina dagar som
Men du kommer "snylta" efter att få bästa odds för att tjäna en hundring eller två på 10k spelet så de kanske är jämförbart ändå?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 18:45   #74
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Har man kommit så långt så att man A: Vinner i längden, så är man nog B: Så pass smart så att man stoppar undan eller återinvesterar pengarna i sig själv för framtiden.
Detta har jag poängterat i tidigare poster att man ska minimum tjäna det dubbla som man själv vill ta ut per månad.

Alltså, klarar du dig på 30k/mån så måste du minimum tjäna in 60k för att täcka upp för framtiden eller andra oförutsägbara händelser.

Även Boone nämnde i en post om att man måste se sitt spelande som ett företag och det är en väldigt bra beskrivande mening, bara du och du bara, ansvarar över ditt liv och vart du är på väg, så det är ens egna ansvar om vad man gör idag som återspeglar om vart man sitter om 40år.

Många tror att man slösar med deg bara för att man har, men tyvärr så vill mycket ha mer och jag personligen försöker leva snålare genom att jämföra priser, kvalitéer etc.
Ironskti att man snyltar på priset på en vinterjacka medan man kan trycka av 10k på ett spel utan problem..

Har jobbat i Norge i många år, så får min pension utbetalad av dem, något högre värde än den Svenska.
Skriver man sig på t.e.x Malta så slipper man även beskattningen på den då tiden kommer.
Strävar även efter andra ekonomiska intäkter genom att investera i lägenheter och har planer på att köpa en lägenhetsfastighet i framtiden, så nej, detta med att tjäna 15k/månad och anse sig "leva på spel" är att ljuga för sig själv, och vi vet väl alla hur Stu Ungar slutade sina dagar som
Fullt logiskt och jag är själv likadan. Har man levt en stor del av sitt liv på att jaga hundradelar på odds så smittar det av sig på resten. Jag köper det jag vill ha men till lägsta möjliga pris. Det har ingenting med snålhet att göra.

Lika otänkbart som det är att spela till 2.10, när jag vet att det finns 2.20 på annat håll, är det att betala mer än nödvändigt för varor och tjänster.

Har ÖoB extrapris på skithuspapper så fyller jag bilen och lagrar i garaget. Både praktiskt att ha hemma så man klarar sig ett tag plus den ekonomiska biten. I veckan köpte jag makrill i tomatsås på ICA. 24:90 i stället för 31:90 så det blev 30 st 3-pack och 210 spänn i förtjänst. Klarar man sig ett år och jag äter inte mer för att det finns hemma.

Andra springer ner till närbutiken så fort något tar slut och betalar vad det kostar plus besväret. Alla är vi olika och det kanske är tur.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 20:47   #75
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Men du kommer "snylta" efter att få bästa odds för att tjäna en hundring eller två på 10k spelet så de kanske är jämförbart ändå?
Precis, och wagner förklarar detta mycket bra, typ testa jackan i butiken, köp den på eBay.
Preussisk moneymanagement ftw
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 21:01   #76
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 146
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
I veckan köpte jag makrill i tomatsås på ICA. 24:90 i stället för 31:90 så det blev 30 st 3-pack och 210 spänn i förtjänst. Klarar man sig ett år och jag äter inte mer för att det finns hemma.
(OT) Makrill i tomatsås är fan underskattat
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 21:21   #77
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Tvärt om skulle jag säga, vidrigt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 02:48   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Riktigt gott på en husman macka!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 10:30   #79
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Du ahr ett spelberoende och du är illa ute.
Ett råd sök hjälp i denna bransch överlever bara den starke och som har kapital.

Ditt sätt att beskriva är en horibel läsning ta ett jobb och sluta spela bort dina pengar.

Ditt sätt att skriva förklara ditt liv gör mig bestört.

Du är och blir aldrig en storspelare.
Otroligt hur mycket du vet om andra personer.

Hur du ens kan dra sådana slutsatser och samtidigt vara så övertygad om att det är verkligheten är förbluffande.

Dags att inse att det finns fler än du själv som kan saker här i världen, en liten smula ödmjukhet skulle inte skada heller.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 10:35   #80
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag såg inga tendenser till spelberoende i hans text alls.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 11:24   #81
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Håller med, "travkungen" har inte mycket till ödmjukhet i sin gamla kropp.
Ser inget anmärkningsvärt i den beskrivningen och det verkar däremot vara ett helt vettigt upplägg med tanke på hans levebröd.

God jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 12:23   #82
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Du ahr ett spelberoende och du är illa ute.
Ett råd sök hjälp i denna bransch överlever bara den starke och som har kapital.

Ditt sätt att beskriva är en horibel läsning ta ett jobb och sluta spela bort dina pengar.

Ditt sätt att skriva förklara ditt liv gör mig bestört.

Du är och blir aldrig en storspelare.
Du är min pajasidol.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 12:57   #83
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Troll?

Travkungen?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andy90 (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:07   #84
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 144
Standard

Jag kan berätta min mer om min bakgrund än om "min dag" i den här branschen då den kanske intresserar någon.

Nu lever jag inte på spel, inkomsterna från spel skulle kan nog inte riktigt än tillåta att dra mig tillbaka från mitt "vanliga jobb" men jag är inte intresserad av att sitta inne på kammaren utan social kontakt med omvärlden och möjlighet till utveckling inom andra områden än gambling.

Jag började spela som tonåring på Lången men med trippelkrav skördade jag ingen större framgång, jag tvingades sluta när jag började studier på universitet i USA och det inte fanns någon möjlighet att lira på internet.

Sen kom Unibet, Expekt som senare byttes ut mot Pinnacle och intresset fick liv igen. Första året gick riktigt dåligt och som student var det katastrof. Jag insåg att jag var tvungen att specialicera mig för att det inte skulle gå fullständigt åt helvete.

Valet blev ganska självklart NHL för mig eftersom hockeyn ligger mig varmt om hjärtat. Detta var säsongen 02-03 och vid den här tiden studerade jag statistik. Jag började labba med lagens resultat och weighted average forcasting. Insatserna var förhållande vis låga som tur va för jag hade svårt att få till det. Förlusterna låg runt 4000 dollar totalt dom två första säsongerna.

Jag gnuggade vidare att samla data, back-testa och experimentera med nya ideer. Under säsong, varje säsong, lade jag ner i snitt tre timmar, 7 dar i veckan på att labba med systemet uppskattar jag det till nu i efterhand, det kan ha vart mer…..

Systemet jag utvecklat är egentligen ett filter och kriterier alla matcherna under en regular season. Det är en helt mekanisk process.

Efter en lock-out säsong och ett par säsonger till nådde jag 0 resultat först 07-08.

Därefter har jag gått plus, efter förra säsongen gjorde jag ett plus på 24 000 dollar, håller jag farten slår jag det resultatet denna säsongen. Jag lägger ner några timmar i månaden på utveckling men systemet har växt så all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll.

För mig har det varit en "grind" minst sagt att nå en hygglig peng efter en regular NHL säsong. Hade jag vetat att det skulle ta så här lång tid och osäkerheten om man någonsin hittar rätt skulle skulle jag nog inte startat då för 8 år sen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
comprende (+2), Drvic (+1)
aspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:21   #85
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 164
Sharp$: 688
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aspel Visa inlägg
Jag kan berätta min mer om min bakgrund än om "min dag" i den här branschen då den kanske intresserar någon.

Nu lever jag inte på spel, inkomsterna från spel skulle kan nog inte riktigt än tillåta att dra mig tillbaka från mitt "vanliga jobb" men jag är inte intresserad av att sitta inne på kammaren utan social kontakt med omvärlden och möjlighet till utveckling inom andra områden än gambling.

Jag började spela som tonåring på Lången men med trippelkrav skördade jag ingen större framgång, jag tvingades sluta när jag började studier på universitet i USA och det inte fanns någon möjlighet att lira på internet.

Sen kom Unibet, Expekt som senare byttes ut mot Pinnacle och intresset fick liv igen. Första året gick riktigt dåligt och som student var det katastrof. Jag insåg att jag var tvungen att specialicera mig för att det inte skulle gå fullständigt åt helvete.

Valet blev ganska självklart NHL för mig eftersom hockeyn ligger mig varmt om hjärtat. Detta var säsongen 02-03 och vid den här tiden studerade jag statistik. Jag började labba med lagens resultat och weighted average forcasting. Insatserna var förhållande vis låga som tur va för jag hade svårt att få till det. Förlusterna låg runt 4000 dollar totalt dom två första säsongerna.

Jag gnuggade vidare att samla data, back-testa och experimentera med nya ideer. Under säsong, varje säsong, lade jag ner i snitt tre timmar, 7 dar i veckan på att labba med systemet uppskattar jag det till nu i efterhand, det kan ha vart mer…..

Systemet jag utvecklat är egentligen ett filter och kriterier alla matcherna under en regular season. Det är en helt mekanisk process.

Efter en lock-out säsong och ett par säsonger till nådde jag 0 resultat först 07-08.

Därefter har jag gått plus, efter förra säsongen gjorde jag ett plus på 24 000 dollar, håller jag farten slår jag det resultatet denna säsongen. Jag lägger ner några timmar i månaden på utveckling men systemet har växt så all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll.

För mig har det varit en "grind" minst sagt att nå en hygglig peng efter en regular NHL säsong. Hade jag vetat att det skulle ta så här lång tid och osäkerheten om man någonsin hittar rätt skulle skulle jag nog inte startat då för 8 år sen.
Låter intressant, vill du dela med dig ditt system?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
gbkalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:21   #86
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

"all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll."

Varför inte automatisera den processen? Jag har ett liknande system som du (också det med MySQL som databas) för vinnare på trav och det både laddar hem all statistik och resultat och lägger dem i databasen autmatiskt. Att sitta och fylla i stats måste verkligen vara tråkigt när man kan lägga tiden annat.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:39   #87
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
"all tid går nu åt att lägga in alla data i MySQL databasen, goals allowed, goals scored, days rest, etc. och all detta tar mig från 20 minuter till 2 timmar beroende på hur många matcher det var kvällen innan och hur många matcher det är kommande kväll."

Varför inte automatisera den processen? Jag har ett liknande system som du (också det med MySQL som databas) för vinnare på trav och det både laddar hem all statistik och resultat och lägger dem i databasen autmatiskt. Att sitta och fylla i stats måste verkligen vara tråkigt när man kan lägga tiden annat.
Jag har givetvis funderat på att få hela datainmatningen autmatiserad, men hur jag ska få till det kräver lite studier som jag är rädd för är mer tidskrävande än göra det manuellt...men det finns absolut på agendan.
aspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:46   #88
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gbkalle Visa inlägg
Låter intressant, vill du dela med dig ditt system?
Under de inledande åren av systemet var jag aktiv på andra forum men tröttnade på att posta varje dag utöver allt annat som spelen för med sig.
aspel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 13:58   #89
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 164
Sharp$: 688
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av aspel Visa inlägg
Under de inledande åren av systemet var jag aktiv på andra forum men tröttnade på att posta varje dag utöver allt annat som spelen för med sig.
Du har PM.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
gbkalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 14:28   #90
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

intressant aspel.. i somras gjorde jag ett liknande system för baseball.. bokförde allting manuellt första veckan, men lat som jag är ville jag automatisera så mycket som möjligt.. i slutet av säsongen var det inmatning i spreadsheetet som tog mest tid varje dag ..

skrev ett C# program som hanterade allting från nedladdning och uppdatering av data till analys av matcher och jämförelse med odds för att ge spelvärde.. hade funderingar kring att bygga en site av det istället, men då började mina metoder bajsa i det blå skåpet (för stor omsättning på spelarna, för många faktorer jag inte hade med i beräkningarna) så jag avbröt testet på +179 units..
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 23:03   #91
 
KORITFWs avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sundsvall
Inlägg: 48
Sharp$: 204
Standard

Läst hela tråden, mycket intressant läsning!
__________________
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses
KORITFW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 10:47   #92
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Skulle vilja lägga en liten följdfråga och utöka detta forum lite grann!! Har varit väldigt intressant att läsa detta forum och fler historier hur man har lyckats att bli ett riktigt bettingproffs..



Hur har bettingen påverkat er livsstil tex gå upp på morgonen, hur är flexibiliteten med mera? Måste ni leva under inarbetade rutiner och hur anpassar ni ert schema för att få ut så mycket tid som möjligt? Hur sprider ni ut risker i era spel?? vart bor ni (i Sverige eller utomlands)? Samt utgå från forumets frågeställningar om hur er vardag ser ut!! Lets go
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 13:14   #93
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 30
Standard

Har väl inte så mkt att säga som inte redan har sagts i tråden , men here we go...

Går upp när jag vaknar vilket brukar vara vid 9-tiden , ställer endast klockan om det är något speciellt viktigt som jag vet kommer släppas under natten. Jobbar sen vid datorn till det är dags för en lunch på stan med min sambo som jag även försörjer. Ibland blir det gym eller löprunda på dagen eller de slöare dagarna kanske lite shopping.Återupptar arbetandet vid sen eftermiddag för att jobba vid datorn parallellt som jag ser nåt på tv. Har spelat på heltid i snart tio år och bor mestadels i Sverige , men har bott på olika platser sporadiskt under åren. Tyvärr så kan man ju inte få ett väl fungerande bredband på alla platser i världen och ett krånglande nät är verkligen stressande. Som jag sa inte mkt som skiljer från hur andra redan beskrivit livet som spelare.

Angående limits så är det ofrånkomligt att inte bli utslängd från i stort sett varenda bookmaker. Då får man helt enkelt spela i asien/betfair eller ta hjälp av vänner och öppna nya konto. Svårare än så är det inte.

Som Wagner tidigare har påpekat så är de "good old days" tyvärr inte här längre. Bolagens/marknadens misstag blir färre och färre , därmed inte sagt att det inte finns överodds bara att det är svårare att upptäcka dem.

Någon direkt spelkassa har jag inte men har spelat så länge att jag har fått en rejäl buffert och mina spel blir så sett väldigt små räknade i % , aldrig så mkt som 1%. Swings är aldrig roligt men jag har inte haft så många minusmånader under mitt spelande. Då som bevis på att det blivit svårare så har jag 3 av senaste 10 minus. Innan dess hade jag 40 raka plusmånader.

Pension ? verkar som många unga har en kraftig övertro på att vi kan fortsätta leva i ett sånt här välfärdssamhälle med kraftig tillväxt.Dagens konsumtionsnivå tar hårt på jordens mineraler och många prognoser gör gällande att de kommer ta slut fortare än vi kan tänka oss. Växthusgaser , stigande vattennivåer mm kan innebära stora folkförflyttningar osv. Utan att vara nån expert så tror jag man kan göra ett rimligt antagande att samhället ser väldigt annorlunda ut när er pensionstid är kommen. Sen har vi dessutom det faktum att man ska även hålla sig vid liv . Visst ska man tänka på framtiden men att vara rädd för att leva det liv man vill för något som ev. ska hända om 50 år är knappast sunt och livsbejakande. Sen är ju inte pensionsåldern 65år då heller , snarare 75 isf.

Nackdelar finns det några ? Jadå en hel del. Inga större hemlighter där , det sociala är enligt mig en stor nackdel för många som gör att de inte kommer trivas. Men det finns diverse föreningar som man kan gå med i men då gäller det att inse att man inte kan hinna med alla spel , man måste helt enkelt våga lämna datorn om det ska gå att leva ett sånt liv. Sen finns det ju en stress med att måste prestera för att klara sig , men det finns ju även inom de flesta egenföretag. En del tycker de obekväma arbetstiderna är ett minus , men är ju väldigt personligt jag har själv alltid trivts bättre med att jobba skift än att jobba 9-17. Sen är det ju inte alla som har en livssituation som passar för ett sådant liv , barn och en fru som inte gillar att du spelar är ingen bra kombination.
Även svårare att få lån osv , även om det sällan är några problem som nolltaxerare om banken ser att du har gott om pengar sparade som ständigt växer.

Tycker man ska börja med att fråga sig själv om man har vad som krävs , vem som helst kan inte bara kasta sig in i det och tro att det löser sig. Man får ha många drag i sin personlighet som ger en ev+ mot majoritetsliraren. Att spela vid sidan om sin normala sysselsättning och se att det ger en avkastning man kan leva på är en bra början. Visst kommer man tjäna mer när man kan satsa fullt ut på heltid men är man rätt på det så syns det i siffrorna även vid hobby/deltidssspelande.

Tack för mig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10), tehoteho (+10)
Bacon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 13:22   #94
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Bacon: Spiller du i hovedsak singler? Og spiller du i hovedsak i ligaer hvor du føler du har kontroll?
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 13:42   #95
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 3
Sharp$: 30
Standard

Ja i stort sett bara singlar om jag inte behöver ha fler matcher för limiten ska höjas. Egna spel så spelar jag mer eller mindra bara om jag är helt inläst på tex en fotbollsserie , det innefattar allt från att följa med aktuellt i serien till att kunna väga det emot min ranking av lagen innan säsongen började. Sen kan jag ibland följa marknaden/pengarna eller referensspela vid utstick. Det gäller att hitta balansen mellan att tro på sig själv med det man vet man kan och samtidgt inse sina begränsningar.
Bacon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 15:55   #96
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Bacon Visa inlägg
Har väl inte så mkt att säga som inte redan har sagts i tråden , men here we go...

Går upp när jag vaknar vilket brukar vara vid 9-tiden , ställer endast klockan om det är något speciellt viktigt som jag vet kommer släppas under natten. Jobbar sen vid datorn till det är dags för en lunch på stan med min sambo som jag även försörjer. Ibland blir det gym eller löprunda på dagen eller de slöare dagarna kanske lite shopping.Återupptar arbetandet vid sen eftermiddag för att jobba vid datorn parallellt som jag ser nåt på tv. Har spelat på heltid i snart tio år och bor mestadels i Sverige , men har bott på olika platser sporadiskt under åren. Tyvärr så kan man ju inte få ett väl fungerande bredband på alla platser i världen och ett krånglande nät är verkligen stressande. Som jag sa inte mkt som skiljer från hur andra redan beskrivit livet som spelare.

Angående limits så är det ofrånkomligt att inte bli utslängd från i stort sett varenda bookmaker. Då får man helt enkelt spela i asien/betfair eller ta hjälp av vänner och öppna nya konto. Svårare än så är det inte.

Som Wagner tidigare har påpekat så är de "good old days" tyvärr inte här längre. Bolagens/marknadens misstag blir färre och färre , därmed inte sagt att det inte finns överodds bara att det är svårare att upptäcka dem.

Någon direkt spelkassa har jag inte men har spelat så länge att jag har fått en rejäl buffert och mina spel blir så sett väldigt små räknade i % , aldrig så mkt som 1%. Swings är aldrig roligt men jag har inte haft så många minusmånader under mitt spelande. Då som bevis på att det blivit svårare så har jag 3 av senaste 10 minus. Innan dess hade jag 40 raka plusmånader.

Pension ? verkar som många unga har en kraftig övertro på att vi kan fortsätta leva i ett sånt här välfärdssamhälle med kraftig tillväxt.Dagens konsumtionsnivå tar hårt på jordens mineraler och många prognoser gör gällande att de kommer ta slut fortare än vi kan tänka oss. Växthusgaser , stigande vattennivåer mm kan innebära stora folkförflyttningar osv. Utan att vara nån expert så tror jag man kan göra ett rimligt antagande att samhället ser väldigt annorlunda ut när er pensionstid är kommen. Sen har vi dessutom det faktum att man ska även hålla sig vid liv . Visst ska man tänka på framtiden men att vara rädd för att leva det liv man vill för något som ev. ska hända om 50 år är knappast sunt och livsbejakande. Sen är ju inte pensionsåldern 65år då heller , snarare 75 isf.

Nackdelar finns det några ? Jadå en hel del. Inga större hemlighter där , det sociala är enligt mig en stor nackdel för många som gör att de inte kommer trivas. Men det finns diverse föreningar som man kan gå med i men då gäller det att inse att man inte kan hinna med alla spel , man måste helt enkelt våga lämna datorn om det ska gå att leva ett sånt liv. Sen finns det ju en stress med att måste prestera för att klara sig , men det finns ju även inom de flesta egenföretag. En del tycker de obekväma arbetstiderna är ett minus , men är ju väldigt personligt jag har själv alltid trivts bättre med att jobba skift än att jobba 9-17. Sen är det ju inte alla som har en livssituation som passar för ett sådant liv , barn och en fru som inte gillar att du spelar är ingen bra kombination.
Även svårare att få lån osv , även om det sällan är några problem som nolltaxerare om banken ser att du har gott om pengar sparade som ständigt växer.

Tycker man ska börja med att fråga sig själv om man har vad som krävs , vem som helst kan inte bara kasta sig in i det och tro att det löser sig. Man får ha många drag i sin personlighet som ger en ev+ mot majoritetsliraren. Att spela vid sidan om sin normala sysselsättning och se att det ger en avkastning man kan leva på är en bra början. Visst kommer man tjäna mer när man kan satsa fullt ut på heltid men är man rätt på det så syns det i siffrorna även vid hobby/deltidssspelande.

Tack för mig


Nu när du dissekerat en dag så ska inte jag vara sämre.

06:30-7:30 vaknar jag vanligtvis. Tar lite frukt och slösurfar en stund före morgonrundan. Kommer in duschar och äter en enkel frukost. Yoghurt med lite frysta bär som består av hallon, blåbär och jordgubbe. På andra halvan av tallriken strör vi musli, krossat linfrö och hackade pistagenötter. 3 sorters bröd från http://lacasita.nu/ och http://www.trillermat.se/. Lite blandat pålägg efter tycke och smak. Min smak är kryddost - philadelphiaost med pepparsalami - samma ost med marmelad och två sorter räcker till vardags.

Till det ska vi ha en skål med färsk skivad frukt och det varierar lite efter säsong. Just nu blir det ananas, mango och jordgubbar http://www.ulvagubben.se/. En kopp te också så är man nöjd för stunden. Premiär för Ulva just i dag och 40 spänn för 300 gram klämde dom i med. Ju kortare väg från odlare till butik desto dyrare pris som bekant!

Cirkus 10:00 Ja då är det dags att fälla upp parasollet på balkongen och läsa morgontidningen. Det brukar ta 3 timmar från det jag klivit upp tills jag är klar med morgonbestyren. Som det ser ut i dom flesta familjer antar jag.

Sen är det dags för dagens höjdpunkt. Sova en stund efter en slitsam morgon så att man orkar med resten av programmet. När man vaknar får man vrida sängen och softa vidare så man är peppad inför lunch bestyren.

13:30 Kliver vi upp och gör oss i ordning för lunch. Äts vanligtvis på lokal och då blir det 20 minuters rask promenad både före och efter maten.

15-15:30 kommer hem och kokar lite te som intas framför teven.

15:30-17:00 Ledig tid.

17:00 Nu har solen kommit runt huset och då öppnar vi fönstret i vardagsrummet och fäller ut solstolen. Läser lite bok och sen så brukar man slumra till en stund.

19:00 Dags att gå hem från beachen. Time för nästa runda i parken och runt 20 så blir det middag med tanten. Efter det te och lite tv innan hon går och lägger sig kring 22. Efter det är man ensam med den man älskar mest av allt - sig själv.

22-02 egentid. Då pendlar man mellan teven och datorn. Vanligtvis får man trimma hjärncellerna med lite mörkpoker. Runt midnatt blir det nattrunda och så avslutas dygnet kring 02 och lite drygt det ibland.

Så ni som trodde att jag bara slappa om dagarna får allt tänka om.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 16:04   #97
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
15:30-17:00 Ledig tid.
Innan jag kom hit undrade jag hur du orkar med ditt liv . Det är tur att du får dessa 90 minuter av lugn och ro i den hektiska vardagen, det unnar jag dig verkligen
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 16:06   #98
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Har du gått i pension Wagner? Vad är din huvudsakliga inkomst?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 16:10   #99
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Har du gått i pension Wagner? Vad är din huvudsakliga inkomst?
Tidigare inkomster.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 16:12   #100
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Nu när du dissekerat en dag så ska inte jag vara sämre.

06:30-7:30 vaknar jag vanligtvis. Tar lite frukt och slösurfar en stund före morgonrundan. Kommer in duschar och äter en enkel frukost. Yoghurt med lite frysta bär som består av hallon, blåbär och jordgubbe. På andra halvan av tallriken strör vi musli, krossat linfrö och hackade pistagenötter. 3 sorters bröd från http://lacasita.nu/ och http://www.trillermat.se/. Lite blandat pålägg efter tycke och smak. Min smak är kryddost - philadelphiaost med pepparsalami - samma ost med marmelad och två sorter räcker till vardags.

Till det ska vi ha en skål med färsk skivad frukt och det varierar lite efter säsong. Just nu blir det ananas, mango och jordgubbar http://www.ulvagubben.se/. En kopp te också så är man nöjd för stunden. Premiär för Ulva just i dag och 40 spänn för 300 gram klämde dom i med. Ju kortare väg från odlare till butik desto dyrare pris som bekant!

Cirkus 10:00 Ja då är det dags att fälla upp parasollet på balkongen och läsa morgontidningen. Det brukar ta 3 timmar från det jag klivit upp tills jag är klar med morgonbestyren. Som det ser ut i dom flesta familjer antar jag.

Sen är det dags för dagens höjdpunkt. Sova en stund efter en slitsam morgon så att man orkar med resten av programmet. När man vaknar får man vrida sängen och softa vidare så man är peppad inför lunch bestyren.

13:30 Kliver vi upp och gör oss i ordning för lunch. Äts vanligtvis på lokal och då blir det 20 minuters rask promenad både före och efter maten.

15-15:30 kommer hem och kokar lite te som intas framför teven.

15:30-17:00 Ledig tid.

17:00 Nu har solen kommit runt huset och då öppnar vi fönstret i vardagsrummet och fäller ut solstolen. Läser lite bok och sen så brukar man slumra till en stund.

19:00 Dags att gå hem från beachen. Time för nästa runda i parken och runt 20 så blir det middag med tanten. Efter det te och lite tv innan hon går och lägger sig kring 22. Efter det är man ensam med den man älskar mest av allt - sig själv.

22-02 egentid. Då pendlar man mellan teven och datorn. Vanligtvis får man trimma hjärncellerna med lite mörkpoker. Runt midnatt blir det nattrunda och så avslutas dygnet kring 02 och lite drygt det ibland.

Så ni som trodde att jag bara slappa om dagarna får allt tänka om.
Har för mig att du tidigare nämnt att du aldrig haft något "riktigt" jobb och du brukar ofta skriva om hur det var i spelbranschen för en längre tid sedan, att det då fanns betydligt mycket fler "bjudningar" från bolagen etc.

Är lite nyfiken å höra om du idag lever på besparingar/investeringar från pengar som gjordes genom spel på "den gammla goda tiden"?

EDIT: Såg att Moffegrev hann före.

Senast redigerad av Overcome den 2011-06-07 klockan 16:17.
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 01:34   #101
 
bokhults avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 250

Snooker 2012
Stats: 11 - 8 - 0
ROI: 138.80%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Har nu ströläst igenom i princip hela tråden. Och nog för att det inte tillhör den grundläggande frågeställningen, men det jag mest av allt skulle vilja veta är:
Hur stor var din Bankrulle från början och med hur många procent har du höjt den och på hur lång tid?

Någon hade ju tagit ut 50k från ärvda aktier eller vad det var. Det är inte min bild av hur ett betting-geni bygger rulle. Själv har jag sammanlagt satt in ungefär 1k på bettingsidor, har spelat i drygt ett år nu och är såklart inte fullärd än. Min BR ligger just nu på runt 800 och ligger ju därmed minus än så länge. Hur såg det ut för er i början? Kan tänka mig att de flesta gick minus det första året.
bokhult är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-08, 07:58   #102
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Hallsberg
Inlägg: 190
Sharp$: 241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokhult Visa inlägg
Har nu ströläst igenom i princip hela tråden. Och nog för att det inte tillhör den grundläggande frågeställningen, men det jag mest av allt skulle vilja veta är:
Hur stor var din Bankrulle från början och med hur många procent har du höjt den och på hur lång tid?

Någon hade ju tagit ut 50k från ärvda aktier eller vad det var. Det är inte min bild av hur ett betting-geni bygger rulle. Själv har jag sammanlagt satt in ungefär 1k på bettingsidor, har spelat i drygt ett år nu och är såklart inte fullärd än. Min BR ligger just nu på runt 800 och ligger ju därmed minus än så länge. Hur såg det ut för er i början? Kan tänka mig att de flesta gick minus det första året.
OT: Bara för att lära dig lite spela nästan aldrig parlays. Jag ser i din sheet att du nästan bara har parlays. Sluta med det så kommer du nog snrar upp på +/- 0 nivån igen.
muRum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-11, 23:28   #103
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Härligt inlägg, Wagner!
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td