Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-23, 16:17   #61
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stures Visa inlägg
En liten fråga om utbetalningar. Är det så som du säger Masho att man betalar ut pengar en gång om året som man sen lever på, eller gör man det månadsvis, hur funkar det?
Jag tror att dom flesta som lever på spel gör väldigt få uttag, jag själv föredrar att casha ut en gång/säsong.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:22   #62
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om jag inte missminner mig så har jag för mig att både iCash och Boone eller åtminstone någon av de pensionssparar privat för att se till att pensionen blir stor nog när det är dags.

Om jag skulle leva på bettingen skulle jag iaf se till att något sådant var en självklarhet. Att bränna pengarna i nuet fungerar ju inte.
Var detta jag var ute efter Tack för svaret! Nog är bettare smarta nog att säkra framtiden på ett eller annat sätt
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:27   #63
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jag tror att dom flesta som lever på spel gör väldigt få uttag, jag själv föredrar att casha ut en gång/säsong.
Men så antar jag att du som mestadels (??) kör basket i stort sett bara lirar på pinnen oxå? Blir ju aningen enklare att bara casha ut en gång då... Sitter man på 12 olika asiater och karibiska antar jag att slumpen kommer göra att man gular vissa konton och klonkar andra vilket tvingar fram uttag??
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:34   #64
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jag tror att dom flesta som lever på spel gör väldigt få uttag, jag själv föredrar att casha ut en gång/säsong.
Bör ju bli en 200 000 i stöten då för den som lever enbart av spel. Är det så lämpligt att plocka ut så mycket på en gång?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:35   #65
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Om man inte har någon lön göra avdrag på för en pensionsförsäkring, är det bättre satsa på en kapitalförsäkring om man inte har någon lön alls. Detta då kapitalförsäkringen inte är avdragsgill vid inbetalningen men å andra sidan inte skattepliktig när den tas ut.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:37   #66
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Men så antar jag att du som mestadels (??) kör basket i stort sett bara lirar på pinnen oxå? Blir ju aningen enklare att bara casha ut en gång då... Sitter man på 12 olika asiater och karibiska antar jag att slumpen kommer göra att man gular vissa konton och klonkar andra vilket tvingar fram uttag??
Det är klrt att man flyttar runt pengar om man spelar på flera bolag, men jag menar uttag som man lever på
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 16:44   #67
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Bör ju bli en 200 000 i stöten då för den som lever enbart av spel. Är det så lämpligt att plocka ut så mycket på en gång?
Jo men jag har massor backup om det skulle skita sig, för jag räknar ju inte med att plusa över 200K varje säsong. Uttagen skiftar beroende på hur säsongen gått.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:05   #68
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Det är klrt att man flyttar runt pengar om man spelar på flera bolag, men jag menar uttag som man lever på
Sant, men beror kanske på om man kör på EU-sidor eller inte också..Har man vitt mjöl i påsen ser jag ingen anledning att inte kunna ta ut kontinuerligt. Dock har jag inte heller dina reserver Masho.. Jag hade tänkt att ha 20k i rörlig reserv i vår och en större reserv som är halvrörlig men som kräver krångel för att komma åt. För att kunna betala räkningar behöver jag därför ständigt fylla på 20k reserven som är tänkt att räcka 2 månader med basic needs som hyra och mat. Hade tänkt att vid varje uttag alltid se till att fylla upp 20k reserven till just 20k och sedan lägga resten tillbaka i bankrullen.. Jag ändrar ständigt mina planer men den känns bäst just nu..
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:14   #69
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 146
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om jag inte missminner mig så har jag för mig att både iCash och Boone eller åtminstone någon av de pensionssparar privat för att se till att pensionen blir stor nog när det är dags.

Om jag skulle leva på bettingen skulle jag iaf se till att något sådant var en självklarhet. Att bränna pengarna i nuet fungerar ju inte.
Även om man jobbar 7-4 varje vecka är det all idé att pensionsspara själv.
Pensionen är ju skrattretande och dessutom halveras den efter några år (enligt farsan som räknat på sin).

Börja pensionsspara gott folk!
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:16   #70
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Foppa21 Visa inlägg
Om man inte har någon lön göra avdrag på för en pensionsförsäkring, är det bättre satsa på en kapitalförsäkring om man inte har någon lön alls. Detta då kapitalförsäkringen inte är avdragsgill vid inbetalningen men å andra sidan inte skattepliktig när den tas ut.
Ingen lön och samtidigt mjölka undan på en kapitalförsörjning! Låter som ett utmärkt sätt att dra åt sig oönskad uppmärksamhet.

Inte vet jag, men inget upplägg jag personligen skulle ha satsat på.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 17:59   #71
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Det räcker nog ha ingen lön för det
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 18:11   #72
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bolt Visa inlägg
Ni som lever på spel, har ni tänkt framåt till pensionen? Får inget i pension samtidigt som man kanske tröttnar på att leva på spel. Sen så lär ju inte pengarna från bettingen räcka livet ut. Bara en tanke..Eller lever ni i nuet bara och njuter av att slippa jobba?
Har man kommit så långt så att man A: Vinner i längden, så är man nog B: Så pass smart så att man stoppar undan eller återinvesterar pengarna i sig själv för framtiden.
Detta har jag poängterat i tidigare poster att man ska minimum tjäna det dubbla som man själv vill ta ut per månad.

Alltså, klarar du dig på 30k/mån så måste du minimum tjäna in 60k för att täcka upp för framtiden eller andra oförutsägbara händelser.

Även Boone nämnde i en post om att man måste se sitt spelande som ett företag och det är en väldigt bra beskrivande mening, bara du och du bara, ansvarar över ditt liv och vart du är på väg, så det är ens egna ansvar om vad man gör idag som återspeglar om vart man sitter om 40år.

Många tror att man slösar med deg bara för att man har, men tyvärr så vill mycket ha mer och jag personligen försöker leva snålare genom att jämföra priser, kvalitéer etc.
Ironskti att man snyltar på priset på en vinterjacka medan man kan trycka av 10k på ett spel utan problem..

Har jobbat i Norge i många år, så får min pension utbetalad av dem, något högre värde än den Svenska.
Skriver man sig på t.e.x Malta så slipper man även beskattningen på den då tiden kommer.
Strävar även efter andra ekonomiska intäkter genom att investera i lägenheter och har planer på att köpa en lägenhetsfastighet i framtiden, så nej, detta med att tjäna 15k/månad och anse sig "leva på spel" är att ljuga för sig själv, och vi vet väl alla hur Stu Ungar slutade sina dagar som
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 18:31   #73
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Har man kommit så långt så att man A: Vinner i längden, så är man nog B: Så pass smart så att man stoppar undan eller återinvesterar pengarna i sig själv för framtiden.
Detta har jag poängterat i tidigare poster att man ska minimum tjäna det dubbla som man själv vill ta ut per månad.

Alltså, klarar du dig på 30k/mån så måste du minimum tjäna in 60k för att täcka upp för framtiden eller andra oförutsägbara händelser.

Även Boone nämnde i en post om att man måste se sitt spelande som ett företag och det är en väldigt bra beskrivande mening, bara du och du bara, ansvarar över ditt liv och vart du är på väg, så det är ens egna ansvar om vad man gör idag som återspeglar om vart man sitter om 40år.

Många tror att man slösar med deg bara för att man har, men tyvärr så vill mycket ha mer och jag personligen försöker leva snålare genom att jämföra priser, kvalitéer etc.
Ironskti att man snyltar på priset på en vinterjacka medan man kan trycka av 10k på ett spel utan problem..

Har jobbat i Norge i många år, så får min pension utbetalad av dem, något högre värde än den Svenska.
Skriver man sig på t.e.x Malta så slipper man även beskattningen på den då tiden kommer.
Strävar även efter andra ekonomiska intäkter genom att investera i lägenheter och har planer på att köpa en lägenhetsfastighet i framtiden, så nej, detta med att tjäna 15k/månad och anse sig "leva på spel" är att ljuga för sig själv, och vi vet väl alla hur Stu Ungar slutade sina dagar som
Men du kommer "snylta" efter att få bästa odds för att tjäna en hundring eller två på 10k spelet så de kanske är jämförbart ändå?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 18:45   #74
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Har man kommit så långt så att man A: Vinner i längden, så är man nog B: Så pass smart så att man stoppar undan eller återinvesterar pengarna i sig själv för framtiden.
Detta har jag poängterat i tidigare poster att man ska minimum tjäna det dubbla som man själv vill ta ut per månad.

Alltså, klarar du dig på 30k/mån så måste du minimum tjäna in 60k för att täcka upp för framtiden eller andra oförutsägbara händelser.

Även Boone nämnde i en post om att man måste se sitt spelande som ett företag och det är en väldigt bra beskrivande mening, bara du och du bara, ansvarar över ditt liv och vart du är på väg, så det är ens egna ansvar om vad man gör idag som återspeglar om vart man sitter om 40år.

Många tror att man slösar med deg bara för att man har, men tyvärr så vill mycket ha mer och jag personligen försöker leva snålare genom att jämföra priser, kvalitéer etc.
Ironskti att man snyltar på priset på en vinterjacka medan man kan trycka av 10k på ett spel utan problem..

Har jobbat i Norge i många år, så får min pension utbetalad av dem, något högre värde än den Svenska.
Skriver man sig på t.e.x Malta så slipper man även beskattningen på den då tiden kommer.
Strävar även efter andra ekonomiska intäkter genom att investera i lägenheter och har planer på att köpa en lägenhetsfastighet i framtiden, så nej, detta med att tjäna 15k/månad och anse sig "leva på spel" är att ljuga för sig själv, och vi vet väl alla hur Stu Ungar slutade sina dagar som
Fullt logiskt och jag är själv likadan. Har man levt en stor del av sitt liv på att jaga hundradelar på odds så smittar det av sig på resten. Jag köper det jag vill ha men till lägsta möjliga pris. Det har ingenting med snålhet att göra.

Lika otänkbart som det är att spela till 2.10, när jag vet att det finns 2.20 på annat håll, är det att betala mer än nödvändigt för varor och tjänster.

Har ÖoB extrapris på skithuspapper så fyller jag bilen och lagrar i garaget. Både praktiskt att ha hemma så man klarar sig ett tag plus den ekonomiska biten. I veckan köpte jag makrill i tomatsås på ICA. 24:90 i stället för 31:90 så det blev 30 st 3-pack och 210 spänn i förtjänst. Klarar man sig ett år och jag äter inte mer för att det finns hemma.

Andra springer ner till närbutiken så fort något tar slut och betalar vad det kostar plus besväret. Alla är vi olika och det kanske är tur.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 20:47   #75
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Men du kommer "snylta" efter att få bästa odds för att tjäna en hundring eller två på 10k spelet så de kanske är jämförbart ändå?
Precis, och wagner förklarar detta mycket bra, typ testa jackan i butiken, köp den på eBay.
Preussisk moneymanagement ftw
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td