Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-29, 18:40   #946
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomasporfavor Visa inlägg
Kvitto på ett lån? vad pratar du om?
Jag har aldrig hört talas om ett bankkonto som blivit fryst pga uttag från spelsidor. Att de ens skulle misstänka att det rör sig om pengatvätt är ju bara bisarrt.
Nog du som ska fundera på vad du pratar om.

Jag har inte sagt att det här är något som drabbar alla. Jag har levt på spel i 12 år och i vintras fick jag ett brev från min bank (Nordea) där dom ville ha kvitto på 4 transaktioner in och ut. 2 st in på ca 240k och 2 ut på 120k.

Jag fick skriftligen redogöra för vad jag gjorde och hur jag fått pengarna. Skärmdumpar från Betfair, 365, Pinnen och Skrill. Jag frågade vad som kunde hända om jag inte kunde redogöra för allt. Då fick jag till svar att mina transaktioner till och från banker i utlandet kunde låsas. (jag pratar alltså inte om ett låst bank-konto utan ett konto utan möjlighet att flytta pengar mellan länder.

Senast redigerad av Nicksson den 2017-03-29 klockan 18:41.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 18:44   #947
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

0
Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Det där förtjänar helt klart en egen tråd.

Föreslår att du startar en speldagbok bums.
Du det var en fullständigt lysande ide, som jag nu genomfört!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10)

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-03-29 klockan 19:19.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 19:29   #948
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Nog du som ska fundera på vad du pratar om.

Jag har inte sagt att det här är något som drabbar alla. Jag har levt på spel i 12 år och i vintras fick jag ett brev från min bank (Nordea) där dom ville ha kvitto på 4 transaktioner in och ut. 2 st in på ca 240k och 2 ut på 120k.

Jag fick skriftligen redogöra för vad jag gjorde och hur jag fått pengarna. Skärmdumpar från Betfair, 365, Pinnen och Skrill. Jag frågade vad som kunde hända om jag inte kunde redogöra för allt. Då fick jag till svar att mina transaktioner till och från banker i utlandet kunde låsas. (jag pratar alltså inte om ett låst bank-konto utan ett konto utan möjlighet att flytta pengar mellan länder.
Okej, ja det kan säkert hända om det är större summor som det rörde sig om i ditt fall. Men står fast vid att, om man nu faktiskt bara har tagit ut pengar från bettingsidor o dyl, (inte har fört över pengarna till muhammed i syrien) så är det inget som banken kommer ha synpunkter på.

Sen att man skulle behöva ha kvitton på lån osv ligger det ju ingenting i. Åtminstone inte när det gäller sånna summor som blir aktuella vid bonustrading.
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 19:38   #949
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomasporfavor Visa inlägg
Okej, ja det kan säkert hända om det är större summor som det rörde sig om i ditt fall. Men står fast vid att, om man nu faktiskt bara har tagit ut pengar från bettingsidor o dyl, (inte har fört över pengarna till muhammed i syrien) så är det inget som banken kommer ha synpunkter på.

Sen att man skulle behöva ha kvitton på lån osv ligger det ju ingenting i. Åtminstone inte när det gäller sånna summor som blir aktuella vid bonustrading.
Du underskattar greatly bankernas klåfingriga nyfikenhet dagens Sverige..

Som jag sa ovan.

Vill man vara konspiratorisk kan detta föranleda till fler tankar men nu är det ett bettingforum och ingen höger eller vänster eller annan politisk eller dylik site
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 19:47   #950
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Egentligen vet jag inte om det är ett problem dock. Du har vunnit pengar genom spel.

Det skulle vara om det anses som svartarbete att göra arbetet till en vän. För att snavka om gåvor här lär inte vara av större vikt, det är ingen gåva från din vän, du presterar uppenbarligen.

Intressant
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-29, 21:14   #951
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Egentligen vet jag inte om det är ett problem dock. Du har vunnit pengar genom spel.

Det skulle vara om det anses som svartarbete att göra arbetet till en vän. För att snavka om gåvor här lär inte vara av större vikt, det är ingen gåva från din vän, du presterar uppenbarligen.

Intressant
Det enda olagliga (som jag har svårt se att banken skulle ha något intresse i att utreda vidare öht) är väl om man uttryckligen säger att man själv har gjort kontona i de andra personernas namn och styrt upp exakt allt. Då skulle väl det vara någon form av urkundsförfalskning. Men det är ju väldigt lätt att undvika genom hur man väljer att formulera sig. (jag lånade pengar till min kompis för att spela och gav denne tips, han blev så glad att jag fick si och så mycket... osv, jag tror verkligen inte banken skulle dra något sånt här vidare).

Tror inte heller att det räknas som "svartarbete" då det inte finns något moment i det hela som är skattepliktigt (beroende på vilka sidor du använder, de flesta är mig veterligen skattebefriade för oss svenskar).
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 13:48   #952
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 17
Sharp$: 92
Standard

1000:- bonus på realdealbet (som suger men ändå är värda mina slantar) med kod HIT100

1000:- bonus på 10bet med koden MASSIVE100, gäller dock bara de som fått mailet står det, kollar dom det?
trify är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 15:27   #953
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hittade ingen tråd om surebetting.

Hur stort vågar man betta? Kan jag få en procentsats på hur ofta bolagen voidar spel som de ger odds som är tillräckliga att surebetta?

Om en tusenlapp ger 30 kr är jag inte den som inte lägger in men 30 gånger det skulle ju gett smaskiga tusenlappen tillbaks. Men då snackar vi stora mängder adrenalinpåslag om bettet går hem hos torsken för att sedan bli voidat där och så sitter man på smarkets och får betala för det roliga.
En smittorsk helt enkelt.
Hur ofta förekommer de?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 17:05   #954
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 84
Sharp$: 411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trify Visa inlägg
1000:- bonus på realdealbet (som suger men ändå är värda mina slantar) med kod HIT100

1000:- bonus på 10bet med koden MASSIVE100, gäller dock bara de som fått mailet står det, kollar dom det?
10bet har sin 1500KR kampank, 100% upp till 1500kr. Gällde senast i förrgår när jag testade.
disco123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 17:24   #955
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 17
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
10bet har sin 1500KR kampank, 100% upp till 1500kr. Gällde senast i förrgår när jag testade.
Jodå men den välkomstbonusen på 10bet är redan plockad. Detta är en reloadbonus på 1000:-.
trify är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 17:25   #956
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 84
Sharp$: 411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trify Visa inlägg
Jodå men den välkomstbonusen på 10bet är redan plockad. Detta är en reloadbonus på 1000:-.
Jaha =)
Fick ngt sms om att jag också hade en 100% insättningsbonus, men får se om jag orkar gillar inte 10bet, att de har att 50% räknas mot oms.krav
disco123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-30, 17:51   #957
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 17
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Jaha =)
Fick ngt sms om att jag också hade en 100% insättningsbonus, men får se om jag orkar gillar inte 10bet, att de har att 50% räknas mot oms.krav
50%-kravet fanns inte med i reglerna för denna bonus.
trify är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-31, 20:26   #958
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 33
Sharp$: 134
Standard

Hur går man tillväga när man tradear dubblingar? Vet att någon har skrivit det här eller i någon annan tråd innan.
BrianCushing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 06:00   #959
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 99
Sharp$: 567
Standard

Är rätt grön på det här med surebetting, förstår idén, men inte riktigt hur man går tillväga.
Såg erbjudandet från Leovegas med 25% cashback på SHL slutspel om man bommar sitt bet på 1X2. använder smarkets i vanliga fall för trading, men dom har ju inte nå SHL.
förstår att man bör betta på leovegas på utgången med högst odds för att cashbacken ska kunna kicka in. men hur försäkrar man ett sånt spel enklast om man inte kan använda smarkets?
Strangelovee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 06:30   #960
 
Thuernmans avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 1306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strangelovee Visa inlägg
Är rätt grön på det här med surebetting, förstår idén, men inte riktigt hur man går tillväga.
Såg erbjudandet från Leovegas med 25% cashback på SHL slutspel om man bommar sitt bet på 1X2. använder smarkets i vanliga fall för trading, men dom har ju inte nå SHL.
förstår att man bör betta på leovegas på utgången med högst odds för att cashbacken ska kunna kicka in. men hur försäkrar man ett sånt spel enklast om man inte kan använda smarkets?
Antingen spelar du på dubbelchans på valfritt bolag, eller lägger på Betfair (trots deras hutlösa avgifter). Tänk också på att cashbacken är begränsad till max 500 kr om jag inte missminner mig.
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td