Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-05, 21:01   #16
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

fail
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-03-05 klockan 21:19.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 21:09   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Jag läste att ni pratar om 2 eller 3 spik.
3 spik är svårt jag brukar köra 2 Spik och 2 utg så det blir som sagt 3 spik/bong
men nästa gång jag vinner ska jag köpa Jokersystem Då kan man köra 1 spik och 2 utg
vilket jag tror är mycket bra....
Det är ju precis lika enkelt att skriva ut ett system med 2 spikar+2 utgångar som att skriva ut 1 spik+2 utgångar. Blir två kuponger i båda fallen och man går tillväga på exakt samma sätt.




Statistiken över 24 omgångar på Kalmar:

Antal fav / %
0 / 4,17
1 / 29,17
2 / 20,83
3 / 25,00
4 / 12,50
5 / 8,33
6 / 0
7 / 0
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 21:40   #18
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 143
Sharp$: 244
Standard

Friction är den självklara spiken för mig i sista...! Såg grym ut senast!
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 22:46   #19
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Det är rätt Stekel, men jag spelar 2+2utg för att jag vill ha lite streck i de andra loppen,
annars hade jag spelat 1+2utg ,och jag har hört att man helst ska ha minst 10 streck mot utg..men kör själv med ca 8 streck.
Jag är jätte tacksam för alla råd

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-08 klockan 19:06.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 02:18   #20
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Jag lirar min första omgång någonsin på V75 i helgen och har läst igenom ATGs hemsida noggrant. En sak förbryllar mig dock fortfarande. När tusan är det spelstopp? Går man in på V75 för kommande lördag ser man att det står "Kalmar 12:30". Men detta är väl bara när första loppet börjar antar jag, som inte är med i V75? Och googlar man får man fram lite olika svar. Någon sida säger 14:30 och en annan att det blivit framflyttat till 14:45.

Ni får ursäkta nybörjarfrågan, men hursomhelst: när kan jag senast lämna in mina rader via nätet? Vad är det som gäller?

Tack!

Edit: Jag undrar också vilken tid som är bäst för att kolla streckfördelningen. Har hört att det finns någon matematiker som ställer in 2 miljoner rader när det närmar sig spelstopp så att streckfördelningen förändras dramatiskt. Stämmer detta? Är det bättre att hinna före honom? Har ni märkt av detta?

Senast redigerad av Asprilla den 2012-03-06 klockan 02:21.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 06:49   #21
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Jag lirar min första omgång någonsin på V75 i helgen och har läst igenom ATGs hemsida noggrant. En sak förbryllar mig dock fortfarande. När tusan är det spelstopp? Går man in på V75 för kommande lördag ser man att det står "Kalmar 12:30". Men detta är väl bara när första loppet börjar antar jag, som inte är med i V75? Och googlar man får man fram lite olika svar. Någon sida säger 14:30 och en annan att det blivit framflyttat till 14:45.

Ni får ursäkta nybörjarfrågan, men hursomhelst: när kan jag senast lämna in mina rader via nätet? Vad är det som gäller?

Tack!

Edit: Jag undrar också vilken tid som är bäst för att kolla streckfördelningen. Har hört att det finns någon matematiker som ställer in 2 miljoner rader när det närmar sig spelstopp så att streckfördelningen förändras dramatiskt. Stämmer detta? Är det bättre att hinna före honom? Har ni märkt av detta?


Första start är 12:45 Med V4:1. V4an är klar strax innan 14:00. Då tar man ett "uppehåll" för värmningar inför V75 som har start av avdelning 1 klockan 14:30. V75 kan spelas till start av V75:1, dvs ca 14:30.
Fr.o.m. denna vecka så visas nu V75 live i Tv4/Tv4sport.


Fel av mig, V75 ska sändas i Sjuan(gamla Tv4+) med start 14:00.
Antar att lunchtravet som vanligt sänds i Tv4Sport.

Senast redigerad av sheriffen78 den 2012-03-06 klockan 07:34. Anledning: Fel info
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 10:38   #22
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Första start är 12:45 Med V4:1. V4an är klar strax innan 14:00. Då tar man ett "uppehåll" för värmningar inför V75 som har start av avdelning 1 klockan 14:30. V75 kan spelas till start av V75:1, dvs ca 14:30.
Fr.o.m. denna vecka så visas nu V75 live i Tv4/Tv4sport.


Fel av mig, V75 ska sändas i Sjuan(gamla Tv4+) med start 14:00.
Antar att lunchtravet som vanligt sänds i Tv4Sport.

Tack för ditt svar!

Woho, det låter roligt med direktsändningar. Men vadå? Har det inte alltid visats i TV4? Eller har de haft uppehåll från tevesändningar?

En fråga till. Finns det verkligen någon som lirar 100 identiska system? Jag blir inte klok på detta alternativ som går att fylla i. Om man först gjort ett system på 4 rader så vill man väl inte betala mer än 4 kr? Vem fyller någonsin i mer än 1 där det står "System" (1, 2, 5, 10, 20, 50, 100)?

V7 är alltså ett alternativ på detta, men som inte kostar något extra? Har jag förstått det rätt?

Brukar lira Stryktipset nämligen och där finns ingen möjlighet att fylla i "System" (1, 2, 5, 10, 20, 50, 100), och ärligt talat ser jag inte vitsen med det. Bättre är väl att lägga till ett par hästar...

Det var nog med OT från min sida, men replikera gärna. För övrigt tycker jag att Chip Dealer låter som en klockren spik. Övriga ska jag gardera upp. Jag går givetvis på det trevligaste namnet.

Senast redigerad av Asprilla den 2012-03-06 klockan 10:43.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 14:00   #23
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Nej dom har uppehåll med livesändningar av V75 i TV4 under november-nu. Är väl så att dom vill sälja lite liveabonnemang under vintern.

Finns många som lämnar in småpa system med flera gånger insatsen. Både 5, 10 & 100 ggr. Med V7 väljer du bort möjligheten till vinst på 5 & 6 rätt, men får istället 2,5gånger utdeliningen på 7 rätt om du nu får 7 rätt. Så du kan alltså med V7 & en kupong inlämnad 100 ggr få 250 st V75:or...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 15:11   #24
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3816
Standard

Finns anledning att göra det när man tycker art det finns många starka favoriter samt kanske har ett eget bra drag, oftast för svårt att göra det på V75 men på V40 brukar jag absolut göra det! Igår på V65 satte jag tex ett system för 4kr som jag hade spelat x10 med V6. Utdelningen blev som jag anade låg, ynka 50 kr, ändå vann jag en slant då jag fick det x20.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 15:15   #25
 
Asprillas avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 155
Sharp$: 775
Standard

Just det! Självklart är det så man ska tänka. Dock drabbar det inte mig som inte har någon lust att dela 7-potten med jättemånga andra. Jag satsar istället på en extra häst.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 17:17   #26
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Omgången känns lite ljummen men tycker att första ser intressant ut. Tror inte att Jackal kommer bli släppt till spets men hoppas att han är med och kör om den. Nästan bara frontrunners innanför så då lär det gå undan. kommer nog att dubbla med Nino Coger som trots dåligt spår kan få det kört i halsen.
Andra känns som inte helt kul. Ingen aning. Staket eller chans spik.
tredje blir nog en dubbel som för de flesta.
4e känns som widell.
5e. Gillar Mellby Vargtass. Blir några streck.
6e. Long Knight känns intressant tycker jag just nu. får se på Lördag.
7e. Tror att Tillman har bra chans men har respekt för friction så det blir nog ett 2 hästars lås där också.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 19:22   #27
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Avd 3
Vem spetsar i loppet? Och är någon av dessa intresserade av att gå i ledning eller blir det släpp till den av Global Nelly eller Angie Boko som kommer först? Jag tänker dock inte lämna Fragola 8% utanför kupongen. Beroende på taktik hos Kern då hästan är snabb första biten kanske jag får storhetsvansinne och chansspikar. Kern räds inga hästar i fältet, helstängt huvudlag och ändrad barfotabalans.

Avd 6
Spetsar Bulldozer? Det är min tankte. I så fall blir det hästen att slå. Uppåt från Lähderkorpi. Perfekta förutsättningar. Barfota runt om ifall banan tillåter. Spik nr. 2.

Senast redigerad av Misär den 2012-03-08 klockan 19:25.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 19:54   #28
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Visst är trav underbart,,man har ett tänk på måndag och ett på torsdag sen finjusterar man bort det på lördan..men det kanske bara e jag..
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 20:22   #29
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Personligen tänker jag spika Global nelly. Hästen har rest tidigare och har lite erfarenhet.
När Nurmos reser långt med en häst som bara vunnit hemma på valla så säger iaf mitt (selektiva) minne att det brukar inte gå bra. Nu ska Angie resa hela vägen till Kalmar. En häst som gjorde årsdebut förra starten och som saknar lopp i kroppen.
Jag tycker inte det förespråkar värdet i att dubbla loppet alls faktiskt. Därmed spikar jag Global Nelly och håller tummarna.

Citat:
opp 7, 2140 9 ANGIE BOKO - Jorma Kontio
Är en mycket fin häst, stor och rejäl, stark och med bra inställning. Hon var inte toppad på något sätt inför årsdebuten senast utan hade vintertränat ett par månader. Ändå övergygade hon vid segern och var jättefin. Att hon nu har bakspår gör inte så mycket då hon ändå inte är så jättesnabb ut. Hon tål också att göra en del själv i loppen. Det är alltid tuffare i V75 men så bra som hästen har varit och känns så måste jag vara optimist. Allt har bara varit bra i jobben efter senaste starten och det finns ingenting att klaga på.
Balans: Barfota fram
Huvudlag: Öppet huvudlag med murphybländare
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 22:20   #30
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mina "tidiga tankar" trots att det är sent i veckan...
Avstår att ranka utan nämner bara mina tankar om loppet i stort och dom hästar jag fastnar för oavsett om det är positivt eller negativt!

Avd.1:

Jag har inte läst någon fackpress alls än så ni får ursäkta om jag svamlar och har fel om taktik och upplägg men första loppet finns lite olika scenarion i... OM 6 Jackal Face får överta så är loppet över - spika och bläddra! Om däremot någon inifrån får för sig att svara så öppnar loppet upp sig något och det kan mycket väl tänkas att någon vill prova? 1 Zapdos Håjt är mycket startsnabb och om den är iordning och svarar så kan 1.11 första 500 och varvet på 15 mycket väl räcka till vinst! Z.H. är en mycket duglig sprinter! Det borde spritta i benen på den här gamla hingsten för lite kuriosa är att hästen har från juli månad 2009 och fram till och med december 2012 startat minst en gång per månad oavbrutet! Snacka om hedershäst och det var först med den matchningen som den tog ytterligare kliv i utveckling och karriär! Det är väl främst den jag tänker på kan häxa för favoriten om nu inte Ludde får för sig att trycka av och köra hela vägen med 2 Ridgehead Cahore men där är väl formen mer tveksam och går den överhuvudtaget felfritt om den laddas? Spår 3, 4, 5 kan alla slå till om körning och överpace! En eller många!


Fortsättning följer...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td