Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-01, 17:26   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Uppsnack v86 2/10


Dags att börja klura över denna omgång. Vid första anblicken så tror jag att jag spikar två st Nurmos/Jorma hästar Feast Your Eys och Next Kronos.
Ner i arkivet och rota så man hittar några fina drag också, plus någon till spik.
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 21:36   #2
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 26
Sharp$: 453
Standard

Prawns är stenklar! SoS.
spezzalizer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 22:26   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spezzalizer Visa inlägg
Prawns är stenklar! SoS.
Min tanke också, sen läste jag intervju med Nurmos...

Lopp 4, 2140A 10 AGA KHAN BOKO - Jorma Kontio
Satt fast med gott om krafter kvar senast och såg kanonfin ut. Han hade tränat väldigt bra inför den starten men körde snällt då han hade ett dåligt spår och varit borta några månader. Normalt sett ska han bara gå framåt med loppet i sig och han har sett jättefin ut i träningen efteråt. Trots läget måste jag tro på en toppchans den här gången. Det blir fortsatt aluminiumskor runt om.
Balans: Skor runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag med murphy

Lite väl optimistisk med bara ett lopp i kroppen?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 23:11   #4
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Prawns till ledningen o bestämmer då kommer jorma med aga khan o sätter sig i dödens. Tempot blir för tufft för aga khan o luckan kommer för latitude broline..o vinner med ett huve
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 00:17   #5
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6240
Standard

Lämnar mina drag redan nu, kommer vara upptagen hela dagen med hästägare från Belgien. Försöker skriva nåt matnyttigt från Vallas stallbacke imorgonkväll om jag springer på nåt där ute.

Mistral Skift, tror han kan vinna från dödens, "fläsket" håller han mkt högt vet jag.

Fox from above - trots att From Above lämnar kassa ston så måste väl något undantag finnas... Lär inte missa spets och därifrån skall hon slås.

Rose Hill Dream - Örjan upp, perfekt spår, lär bli körning då 1,3,4 alla vill ha spets, passar Örjan perfekt som vinner lätt. Spikar denna på "ALLT" imorgon!

Captivating Ås - Björn upp för andra gången på hästen, första vann han. Gick ruggigt bra senast efter trafikproblem på hela bortre lång.

I övrigt så tycker jag att favoriterna ser starka ut, tänker på Prawns och Lucky Luke Zenz (kan inte se honom förlora från spets, galopp emot).

Feast your eyes vinner inte ihjäl sig och drar mkt streck imorgon, varnar för Vulcan Brick som gått framåt med loppet senast, Jansson har ju en förmåga att skrälla..

Next Kronos vinner väl säkert sitt lopp också, trist som fan.. Jag försöker dock fälla honom.

Lycka till gossar!

Ps. Rak dubbel: 2-5!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+100), mijo14 (+25)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 07:17   #6
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

"Hästägare från Belgien" --- det låter det... Här är den stora händelsen att
byta lite spelminnen med Lasse från Krylbo...

Typ "minns du 1984 när vi satte den där v5:an..."

Ja, numera vinner man inte mycket - det var bättre förr...

Man får vara glad om det kommer in nån krona till päror och falukorv...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stall 4 (+2)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 07:38   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
"Hästägare från Belgien" --- det låter det... Här är den stora händelsen att
byta lite spelminnen med Lasse från Krylbo...

Typ "minns du 1984 när vi satte den där v5:an..."

Ja, numera vinner man inte mycket - det var bättre förr...

Man får vara glad om det kommer in nån krona till päror och falukorv...
Westerdahl? Trevligt med en sharpare från kommun. Rose hill dream blir den tredje och sista spiken till idag
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 09:58   #8
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Mina tidiga tankar
1) Prawns kan vara SOS, men vill ha med Aga som är riktig klassig häst och kan vinna från dödens. Om det skulle bli körning då ska Latitude B. och O.U Glide (står på tur) med
2) Garderas, glöm inte Ante Dana
3) Chansspikar Cobol Q, litar på att Erik inte blir fast, när hon äntligen fått bra lägge
4) Rikard S. stor favvo på Valla? Den ska fällas, främst med Helge Z. (debut för Nurmos) och Foot on the gas
5) Här blev min spik NK struken, gardering 1,3,4,9,10,12
6) Låser på Integrated som möter lättare och Love Leg som körs av bästa lärlingen OJA
7) Spikar Rose Hill Dream
8) Recation, Jitanes, Captivating Ås och Polly Frontline
Lycka till
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 12:46   #9
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Lämnar mina drag redan nu, kommer vara upptagen hela dagen med hästägare från Belgien. Försöker skriva nåt matnyttigt från Vallas stallbacke imorgonkväll om jag springer på nåt där ute.

Mistral Skift, tror han kan vinna från dödens, "fläsket" håller han mkt högt vet jag.

Fox from above - trots att From Above lämnar kassa ston så måste väl något undantag finnas... Lär inte missa spets och därifrån skall hon slås.

Rose Hill Dream - Örjan upp, perfekt spår, lär bli körning då 1,3,4 alla vill ha spets, passar Örjan perfekt som vinner lätt. Spikar denna på "ALLT" imorgon!

Captivating Ås - Björn upp för andra gången på hästen, första vann han. Gick ruggigt bra senast efter trafikproblem på hela bortre lång.

I övrigt så tycker jag att favoriterna ser starka ut, tänker på Prawns och Lucky Luke Zenz (kan inte se honom förlora från spets, galopp emot).

Feast your eyes vinner inte ihjäl sig och drar mkt streck imorgon, varnar för Vulcan Brick som gått framåt med loppet senast, Jansson har ju en förmåga att skrälla..

Next Kronos vinner väl säkert sitt lopp också, trist som fan.. Jag försöker dock fälla honom.

Lycka till gossar!

Ps. Rak dubbel: 2-5!
Gav tillbaka dina sharps här
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 12:46   #10
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Provar en fräckis...

avd1. 1-2-5
avd2. 6 Mistral Skift
avd3. 3 Feast your eyes
avd4. 1-5-6-9-14
avd5. 1-6-9
avd6. 2-5-7-8
avd7. 1 Global Navigator
avd8. 1-2

kostade 90 ynka spänn

Senast redigerad av Klanke den 2013-10-02 klockan 16:15.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 12:57   #11
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spezzalizer Visa inlägg
Prawns är stenklar! SoS.
AGA KHAN BOKO är min enda spik idag..... krossar allt idag med rätt utrustning..... prawns tar slut idag... formen börjar vika sig och kallnar 70 kvar
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 13:08   #12
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Coolt namn på nr 5 i lopp 1 RUB IT OUT! mamman välkända KLOTTER
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 14:13   #13
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 392
Sharp$: 13252
Standard

Avd5 Spik Old Faithful nu när Next Kronos är struken
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 15:53   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 133
Standard

Blir nog bara en DD ikväll och kör en rak med 2 hästar som kommer från bra spurter.
Thai Katie - Captivating ås

Funderade länge och väl på att göra en v86a med spik på A K Boko i första men den verkar bli stallskrik så jag lär avstå.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 16:03   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2496
Standard

Fyra spikar i kväll: 10, i V86 1, 5 i V86 4, 9 i V86 5 och 2 i V86 8. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 16:30   #16
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
AGA KHAN BOKO är min enda spik idag..... krossar allt idag med rätt utrustning..... prawns tar slut idag... formen börjar vika sig och kallnar 70 kvar
Då ska Aga khan ned på en 12 tid från dödens eller i 3e spår sista rundan, om inte Prawns redan fuskat bort loppet.
Tror Prawns är stenklar vid normal form, hellre Latitud från rygg ledaren i så fall..
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 16:35   #17
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Då ska Aga khan ned på en 12 tid från dödens eller i 3e spår sista rundan, om inte Prawns redan fuskat bort loppet.
Tror Prawns är stenklar vid normal form, hellre Latitud från rygg ledaren i så fall..
håller inte med... prawns tycker jag mött trista hästar länge och det har varit garantivinster på löpande band.... jag tror aga khan visar sig klart starkast till slut....men vi får se... tror det är klasskillnad idag..... en start på lång sgerrad för aga khan... men visst vill man ha en häst som leder väldigt länge så ska man spika prawns..... det är på mållinjen det avgjörs...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 17:01   #18
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Guiden Express V86

http://www.anpdm.com/newsletterweb/4...5D4A70424B5E43
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 17:03   #19
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Ametrin är anmäld barfota runt om. Första gången?? Spår 9 o får antagligen ett bra smyglopp bakom de betrodda. Om sundberg tar rygg på global navigator så är risken att han hamnar 3e invändigt då lucky angel face kör till ledningen, global går ut i andra spår o ametrin hamnar bakom lucky angel...om sundberg väljer 1a spår. Annars bra chans för 2/3 ytter. Ametrin har dock 0/7 från bakspår så kanske dubblar med 1an som björn kanske släpper ledningen till.
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 17:06   #20
 
crossbows avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 685
Sharp$: 8831
Standard

Stallrapporter om alla hästarna på V86.




V86-1

1 Latitude Broline (Örjan Kihlström) gick en mycket vass avslutning senast till knapp förlust på Valla. Med klaff och tempo är hon med långt framme även om vår andra häst kan bli för svår, säger Roger Walmann.

2 Prawns (Johan Untersteiner) står bra inne här och har bevisad form. Bör ha god vinstchans från spets, säger Roger Walmann.

3 C.C.Seventy Five (Björn Goop) har tränat bra. Känns väldigt bra. Jättefin faktiskt. Men det är svårt att säga. Måste få något lopp innan man kan säga var vi har hästen. Han kom till oss med noll i resultat och står tufft inne i loppet. Vi hoppas att han tänder till på vårt sätt att träna, säger Ola Frisell hos Björn Goop.

4 Indescribable (Ulf Ohlsson) är en bra häst som inte har fungerat fullt ut i år. Hon är bara en fidus just nu.

5 O.U.Glide (Per Lennartsson) var ute i ett hårt gäng senast och höll grymt starkt gången innan. Givet bud nu.

6 Royal Neo (Daniel Olsson) känns allting bra med. Kommer att gå med skor och stängt huvudlag. Det ser inte ut att vara det allt för blodigaste loppet men det kanske var för långt ut på vingen för vår smak. Han brukar gå bra direkt efter vila, säger Jonny Lehrberg.

7 Vic Smith (Tommy Enberg) är på väg åt rätt håll. Senast blev han för tuff för mig när han hade skygglappar. Fick ingen kontakt då. De plockar vi bort. Fungerar bra i jobben. Vet ej vad det räcker till nu, säger Tommy.

8 Indigo Broline (Claes Sjöström) hade varit borta för fräschörproblem innan senast. Därför valde jag att gå ut där för att se var han stod. Det fattades lite men han travade väldigt fint. Säkert gått framåt och känns bra. Tyvärr fick vi ett jättetråkigt läge, säger Claes.

9 Licence Holder (Marcus M Melander) har inte fått till det i år. Behöver visa mer.

10 Aga Khan Boko (Jorma­ Kontio) var riktigt fin senast­ men han fick aldrig chansen. Han såg mycket fin ut och hade mycket sparat i mål. Han är fint i ordning. Man hoppas ju att han ska stå på tur för en seger snart, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är försteman hos Timo Nurmos.

11 Quassia Lascaux (Torbjörn Jansson) fick bakspår och det är inte riktigt bra kanske. Jag ska prova norskt på henne. Så får vi se om det hjälper något. Det är inget fel på formen, säger Pirjetta Laakso.

12 Inhibited (Marcus Schön) borde må bra av pausen. Men helt fel läge.

V86-2

1 Up to Belle (Jevgeni Ivanov) är i bra form och tränar fint. Ska ha bra chans att vinna. Jag försöker ta hand om ledningen. Tror på bra chans, säger Jevgeni.

2 Ibar (Joakim Lövgren) var bra senast. Tror att det blivit seger med tidigare lucka då. Hästen är fortsatt bra. Vi hoppas att han kan överraska. Tjänar bra pengar alla­ gånger. Det är en bra häst med bra spår, säger Francois Travert i Joakims stall.

3 Cosmo Light (Oskar J Andersson) blev lite pigg utvändigt om ledaren senast men höll helt okej. Är under utveckling och kan öppna snabbt bakom bilen. Barfota runt om senast, troligtvis samma igen. Ett platsbud, säger Jörgen Westholm.

4 Lowe R.Ö.K. (Sandra Svensson) är det mycket bra med. Kommer nog att gå med framskor den här gången. Så det blir runt om. Han ska få känna på de här, säger Krister Bendius.

5 Fiddelina Fighter (Erik Adielsson) är det jättebra med. Formen är nog nästan på topp. Hon är i jäkligt bra slag för dagen. Det blir spännande. Hon har bra fart i benen men har inte fått visa riktigt vad hon kan, säger Ida Andersson.

6 Mistral Skift (Hans-Owe Sundberg) har gjort det bra så här långt och borde vara gynnad av bil. Får vi se hur långt det räcker. Han borde vara en av dem som kan vara med, säger Hans-Owe.

7 Ante Dana (Jörgen Westholm) var riktigt fin senast då han vann enkelt på ett bra vis. Återigen ett tråkigt spår men är snabb ut. Provar säkert en bit från början. Räknas tidigt. Vi håller honom högt, säger Jörgen.

8 Laponia Girl (Roger Pettersson) går jämnt och bra men är bortlottad här. Det är svårt att komma till därifrån. Därför måste jag givetvis ligga lågt, säger Roger.

9 Mon Cheri Broline (Jan I Jönsson) gick bra senast. Gick ett lätt jobb härom dagen och det kändes bra. Trots att det är hårdare motstånd nu ser det bättre ut. Trea, fyra, säger Janne.

10 Ekesås Kingston (Björn Goop) har gått rätt så bra på slutet men fick ett tråkigt läge. Han har varit bra när han har gått där framme. Gått sina bästa lopp då, säger Patrik Södervall.

11 Un Guepard (Johan Untersteiner) har skött sig bra. När han har kommit bakifrån. I ledningen har han släppt grejerna. Dit lär han inte komma nu. Men jag vet inte hur långt han räcker på Solvalla, säger Eva Skantz.

12 Diego M.Boko (Örjan Kihlström) var mycket bra vid seger. Tål tuffa lopp och räknas om samma form.

V86-3

1 Cobol Queen (Erik Adielsson) var lite klen senast. Eller, hon fick ett helt opassande lopp kan man säga. Jag tror inte att formen är sämre nu än den har varit när hon har gått bra. Jag tror att hon gör ett bra lopp igen. Ett bra läge har hon. Inte så snabb att hon kan svara ledningen kanske men hon får ett fint lopp därifrån. Om det löser sig sedan brukar hon ha rätt så bra spurtkrut, säger Stig H Johansson.

2 O.F.V.Dream (Fredrik B Larsson) satt fast med lite sparat senast som trea. Lite uppåtform på honom men han vinner inte så ofta. Det är ett bra läge för en bra placering, säger Fredde.

3 Feast Your Eyes (Jorma Kontio) har bra form och läget är ganska bra. Han är snabb ut. Tycker att han ska kunna vara med där framme, säger CG Björkroth.

4 Turbo Daylight (Petri Airaksinen) är formstark och kommer vinna lopp när som helst. Men det är ett kuskminus nu. Då blir det svårt.

5 Conrads Spotlite (Roger Pettersson) känns bra och fin i träning men har inte gått något i senaste två. Åker på ett helstängt. Som han tränar ska han kunna vara bland de tre men han måste visa det i lopp först. Hoppas att det helstängda hjälper till, säger Roger.

6 Prey Frontline (Ulf Ohlsson) gjorde en mycket bra insats senast. Blir bara bättre och bättre. Fått tre lopp efter långt uppehåll och är på väg mot formen. Räknas absolut, säger Antero Heinonen hos Petri Salmela.

7 Benskins (Per Lennartsson) har för det första ett tråkigt utgångsläge. Det är andra starten efter vila och formen har inte hunnit bli på topp. Vi får hoppas att han håller ihop travet och får en bra slant, säger Lasse Widestedt i Pers stall.

8 New York U.S. (Örjan Kihlström) har varit märkligt osäker på slutet och galopperat i två av de tre senaste. Men felfri segerstrider han.

9 Vulcan Brick (Torbjörn Jansson) fick faktiskt lite krafter kvar senast på en kanontid. Men tider kan man inte fästa sig så mycket vid i dagens läge. Han håller formen tycker jag. Kan få en fin löpning på innerkanten och förhoppningsvis en fin placering. Längre än så sträcker jag mig inte, säger Stig H.

10 Celeber Sund - STARTAR EJ

11 Loulou Bob (Kim Eriksson) var sådär senast. Hade varit ifrån lite. Nu är det kanske lite bättre men det är ett skitläge. Så vi får ta vad som blir. Måste ligga lågt på läget. Hon ska vara med i främre träffen. Blir svårt, säger Joakim Wallin.

12 Peaberry (Jennifer Tillman) gick bra senast tycker jag. I skymundan. Formen är god på honom men läget är katastrof. Det är klart att det blir svårt. Jag tycker att han är på väg uppåt i form men läget gör det mycket svårt. Kan bara ligga lågt, säger Henrik Larsson.

V86-4

1 Rainlake Lady (Robert Wilhelmsson) känns allt bra med. Hon är pigg och glad. Går som i senaste starten. Försöker hålla ledningen för att släppa till någon riktigt bra. Glad om hon plockar pengar, säger Robert.

2 Frisky Amount (Rikard S Jansson) har inte startat på ett tag. Svårbedömd. Blir glad om han tjänar pengar, säger Sara Jättner.

3 Checkdigit S.C. (Erik Adielsson) är formen bra på. Jobbar riktigt bra. Men det är jättestor galoppvarning när det är voltstart, säger Anna-Lena Örneholm.

4 Olzons Ligist (Torbjörn Jansson) är allting bra med. Bra läge. Liftar med till en slant. Kommer att gå med ett omvänt norskt huvudlag. Vi får hoppas på det bästa, säger Fredrik Moxness.

5 Lucky Luke Zenz (Rikard N Skoglund) fick problem med grusstänk i ögat senast. Bromsade därför och är åtgärdad av veterinär. Bättre nu. Passande uppgift. Billigt emot. Normalt bör han vinna loppet, säger Mathias Andersson.

2 660 meter

6 Ugo du Niel (Fredrik B Larsson) spurtade positivt senast. Lite uppåtform. Innerspår på 20. Han kan vara en platschans. Med ett smyglopp, säger Fredde.

7 Dollar Sund (Jörgen Sjunnesson) är jag nöjd med formen på. Blir samma som han har gått med. Ser ut att vara många som inte är så jättelysande. Fungerat bra nu, säger Frida Olofsson.

8 Ray B.Arber (Johan Untersteiner) har ingen vacker rad men har haft problem. På gång nu och brukar vara bra den här årstiden, säger Thomas Pettersson.

9 Helge Zonett (Jorma Kontio) debuterar för oss och det är svårt att sättain honom. Han får göra ett lopp så år vi se. Tränar starkt, säger CG Björkroth.

10 Digital Beautiful (Örjan Kihlström) visar inget extra.

11 Lucky Raise - STARTAR EJ

12 Tunney Gene (Thomas Åhlund) är bättre än raden, men bör får svårt.

13 Normanno Ors (Sergio Rondina-Bisi) har varit extremt bra i tre starter nu. Gick bra efter galopp senast. Har bättre form än han någonsin haft. Stark, säger Janaxel Näsman.

14 Foot on the Gas (Björn Goop) matchats hårt. Enklare nu. Kan runda. Motbud.

15 Runaway Lane (Claes Sjöström) fick ett montékval. Innan dess gick han bra i amatör-SM. Formen är helt okej. Ska gå på rulle till 300 kvar, säger Claes.

V86-5

1 Lookh Magic (Björn Goop) var riktigt positiv senast. Gjorde ett kanonlopp. En jättefin häst som kommer få en fin vinter. Förmodligen testar vi med helstängt och rycktussar nu. Det känns som om det finns en del att ta av när vi gör de ändringarna nu. Kommer få en fin resa och gör ett bra lopp, säger Ola Frisell.

2 Klöver All Over (Ralf Göstas) har fin form och ett bra läge men får ändå svårt att vinna. Ett platsbud.

3 Old Faithful (Magnus Jakobsson) var fin senast när han vann. Vi har funderat på att köra honom barfota runt om den här gången. Det är första gången. 1 600 meter kanske inte är någon önskedistans men jag tror att det ska fungera hyggligt. Som han känns ska han räknas, säger Magnus.

4 Spring Break (Ulf Ohlsson) orkade inte senast. Har kunnandet att strida.

5 Next Kronos (Jorma Kontio) har också fin form och någorlunda bra läge. Är snabb ut och kommer få en bra resa. Ska därmed räknas, säger CG Björkroth.

6 Tia Maria Lascaux (Torbjörn Jansson) är i väldigt fin form. Senast satt hon fast och fick aldrig någon lucka. Det blev lite långt ut spårmässigt. Kan hamna tokigt på det men Torbjörn kanske löser det. Det är alltid svårt på Valla. Blir samma utrustning som vanligt, säger Pirjetta Laakso.

7 Wallner (Örjan Kihlström) gick ett bra lopp senast. Blandar prestationerna. Ett dåligt startspår på kort distans gör det vanskligt. Kan möjligen vara ett platsbud, säger Roger Walmann.

8 Firestorm Viking (Kim Eriksson) ser bra ut. På väg åt rätt håll. Läget är så klart tråkigt och det är det vi har emot. Inga dunungar han möter heller. Lär bli åka av. Vi gör ett försök. Räknas. Vi har en offensiv kusk och det gillar jag. Med i matchen, säger Rolf Petersson.

9 Crash and Burn (Claes Sjöström) är allt bra med än så länge. Tycker att han ska vara med och göra upp om det. Han var jäkligt bra senast. Står på tur för en fullträff efter att ha haft motflyt ett tag. Kan bli helstängt, säger Jan Oscarsson.

10 Mr Looba Looba (Johan Untersteiner) avslutade starkt senast. Ett motbud.

11 Sugar Line (Hans G Eriksson) har bra form men ett tråkigt läge. Om stor tur.

12 Like a Preacher (Tommy Enberg) gör alltid bra lopp. Han har bra form i alla fall. Lite dåligt läge. Det gör så klart att jag får ligga lågt. Trots att formen är bra på honom nu, säger Tommy.

V86-6

1 Fox from Above (Svante Ericsson) verkar det bra med. Sjuk senast. Känns bättre nu och ska vara i ordning. Hemskt bra spår. Är hon frisk duger hon långt. I alla sammanhang, säger Anna-Karin Rundqvist.

2 Integrated (Mattias I Melander) har varit ute i hårda gäng. Men enklare emot nu.

3 Gabriella Palema (Tino Ärling) fick ett bra läge och har okej form. Kan vara en outsider men känns lite trög för att kunna vinna loppet, säger Roger Walmann.

4 Will Love You (Mattias Djuse) tyckte inte om övernattningen senast. Bättre nu och fin efteråt. Loppet såg inte allt för jävligt ut. Hon ska räknas tidigt tycker jag, säger Allan Lindgren.

5 Upset Recovery (Marcus Schön) kan spräcka segernollan när som helst.

6 Rowena Ravenclaw (Jimmy B Dahlman) gör come-back. Varit duktig tidigare. Tror säkert att hon gör ett skapligt lopp men är svår att bedöma nu hur som, säger Danne Röcklinger.

7 Dionne Sisu (Ville Karhulahti) har mött hårda hästar. Varit med i årgångsloppen och så. En del tuffa hästar igen men hon är inte så tokig. Är en outsider i loppet, säger Antero Heinonen.

8 Persos Amarula (Angelica Jonsson) är värd en seger på sin fina form. Given.

9 Out of Touch (Petter Karlsson) är en kantboll. Bara att sikta på pengar. Om jag får några. Hon slog ihop i starten senast men känns bra. Smygresa är behövligt. Så får vi se vad det blir, säger Bertil Modig.

10 Love Leg (Oskar J Andersson) fick äntligen till det senast och vann på bra vis med krafter kvar. Smygs med även denna gång och högt tempo vore en fördel. Fungerar hon även denna gång kan hon vinna loppet, säger Jörgen Westholm.

11 Withma (Sandra Svensson) har strulat till det i tre lopp i rad. Formen är ändå bra. Ett svårt läge men det är en bra häst för klassen. Skulle det lösa sig har jag förhoppningar om att hon ska dyka upp i segerstriden, säger Fredrik Tengstad.

12 Editress (Robert Skoglund) har varit borta ett tag. Tränar på. Gjorde några sämre lopp innan hon fick uppehåll. Ska försöka igen. Fel läge också. Av de två så är Rowena ett starkare kort, säger Danne Röcklinger.

V86-7

1 Global Navigator (Joakim Lövgren) är väldigt fin och håller formen. Fin på Solvalla. Tror att hon kommer göra ett bra lopp. Kan hålla ledningen. Annars får han flytta sig ut. Vet inte hur han vill köra. Ska räknas, säger Francois Travert.

2 Rose Hill Dream (Örjan Kihlström) har varit bra hela säsongen. Ett av de tidiga strecken i ett jämnt lopp.

3 Lucky Angel Face (Björn Goop) återkommer efter paus. Tränat på bra och ser fin ut hemma. Startsnabb och kommer få en fin resa. Svårt att säga om han kör i ledning. Kommer ut i fin författning och gör ett bra lopp direkt, säger Ola Frisell.

4 Thai Katie (Magnus Jakobsson) gjorde bra lopp efter galopp senast. Det finns kapacitet i henne men det är inte alltid hon brukar sig för fullt. Hon är bra när hon tar i själv, säger Magnus.

5 Unika Karsk (Jörgen Sjunnesson) har skött sig bra tidigare i liknande gäng.

6 Powerful Credit (Kim Eriksson) är i toppform. Mycket, mycket bra senast. Nu blir det toppning med barfota runt om och helstängt huvudlag. Så får vi se hur långt det räcker. Svårt att bedöma, säger Mikael Laudon.

7 Isinbajeva (Johan Untersteiner) var klart bra senast vid vinsten. Bevisad form men det usla läget drar ner förväntningarna något. Möjligen ett platsbud med klaff, säger Roger Walmann.

8 Sign of the Pines (Per Lennartsson) kan mäta sig med samtliga om hon är på topp. Vingelrisk härifrån.

9 Ametrin (Hans-Owe Sundberg) har ett bra läge nu. Får se om jag kan hålla mig i skinnet och ge fan i att styra på, så att hon kan få ett snällt lopp för en gångs skull. Har fått elaka lopp. Senast gick hon väldigt bra. Ser ut att ha två bra ryggar. Får vi se om hon får någon lucka och i så fall är snabb nog, säger Hans-Owe.

10 Goa Life (Göran Jansson) börjar komma igång. Brukar gå bäst under vinterhalvåret. Ute på för kort distans egentligen. Vi får hoppas på högt tempo. Pengar i första hand, säger Göran.

11 Yaw Damper (Marcus M Melander) kan mäta sig med de främsta. Behöver tur härifrån. Kuskminus.

12 Västerbo My Madame (Tony Wallin) fick inget roligt läge. Allt är bra med hästen men det är inte mycket att göra åt. Det gäller att vi har tur och att det blir fart. Så att det kan lösa sig. Kommer hon till så borde det kunna vara en platschans. Hon är stark till slut och går hela vägen. Vi måste ha tur, säger Anders Welén.

V86-8

1 Idonette (Torbjörn Jansson) gjorde det jättebra senast. Visade lite av det hon kan. Tränar mycket bättre än vad raden visar. Om hon sköter sig så räcker hon långt kapacitetsmässigt, säger Antero Heinonen.

2 Jitanes (Jörgen Sjunnesson) ser allt bra ut med. Hon håller fin stil och har ett bra läge. Jag hoppas och tror att hon ska gå bra. Ändrar inget. Ska absolut räknas, säger Peter Untersteiner.

3 Berlock (Johan Unter-steiner) har bättre form än vad resultatraden avslöjar. Möter en del bra hästar men med klaff kan det bli en framskjuten placering ändå. Att vinna blir dock svårt, säger Roger Walmann.

4 I Me Mine (Tommy Hanné) är det bra med. Jag var jättenöjd med henne senast. Även om hon inte fick pengar. Fick gå i tredjespår hela första varvet. Nu har hon läget i alla fall. Klart bortglömd. Absolut värd en varning, säger Tommy.

5 Captivating Ås (Björn Goop) gick en bra spurt från kön i onsdags. Kan sänka allt med bättre klaff nu.

6 Recation (Hans-Owe Sundberg) har gått jättebra hela tiden. Gick fantastiskt bra senast som trea i stoeliten. Inget fel på formen. Man hoppas att hon är med där framme på nytt. Bör räknas, säger Hans-Owe.

7 Kimono Pearl (Erik Adielsson) är lite ojämn. Senast var hon ursäktad efter som det blev som det blev. Dödens i ett stenhårt tempo gjorde att hon blev less. Känns som hon brukar göra i träningen och gör nog ett bra lopp igen. Även om läget är risigt långt ut på vingen. Det ska mycket till om hon ska vinna härifrån. Då ska hon ha maxklaff från början och komma bra till direkt, säger Stig H Johansson.

8 Polly Frontline (Jorma Kontio) har varit borta ett tag nu. Hon tränar på riktigt bra här hemma men från spår åtta måste man ha tur, säger CG Björkroth.

9 Renate Bowl (Hans G Eriksson) har bra form och ett inte så tokigt läge. Men det är hårdare emot nu än vid segern senast. Om stor tur.

10 Loveletter - STRUKEN

11 Pittypat Hanover (Ulf Ohlsson) är allt bra med. Har tränat jättefint och är åtgärdad efter förra starten. Var inte riktigt körbar senast. Hade varit med i striden annars då. Är jäkligt speedig och kan ta många till slut om det stämmer till, säger Susanne Richter.

12 Elaine - STRUKEN


Källa: Sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), Trinity (+5)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 17:23   #21
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 275
Sharp$: 1
Standard

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 10
2 7, 12
3 1 Cobol Queen
4 9 Helge Zonett
5 1, 3, 6, 9, 10
6 2, 7
7 1, 2
8 2, 5, 6

360 rader
jopase är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 17:46   #22
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

1,50 på salt and lime var en bjudning... blev ruskig lekstuga...johnny b fick vinna lopp
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 17:57   #23
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Aga Khan
sen A på följande:
2
3
5
3
5
3
5

Minst 3A ska sitta sen max 1 C obegr med hästar i alla lopp
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:03   #24
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Solvalla Omg 60,
2013-10-02
Ordinarie Reserver
V86-1) 1, 2, 5, 10 (4, 9)
V86-2) 7 (6, 12)
V86-3) 1, 3, 6, 8 (2, 9)
V86-4) 5, 6, 9, 13, 14 (10, 15)
V86-5) 10 (3, 1)
V86-6) 2, 10 (7, 1)
V86-7) 2 (9, 1)
V86-8) 2, 5, 6, 8 (7, 3)
640 rader x 1 x 0,25 kr = 160,00 kr

2013 TSN: 4D4C xxxx xxxx 0945
Vadet är registrerat.
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:04   #25
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Aga Khan
sen A på följande:
2
3
5
3
5
3
5

Minst 3A ska sitta sen max 1 C obegr med hästar i alla lopp
Dasen -- Upset Recovery i sjätte, vad är det för mula?
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:05   #26
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Dasen -- Upset Recovery i sjätte, vad är det för mula?
Uselt lopp inte sämre än någon annan.... såg den bra för ett tag sen... gå på det... underskattad..
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:06   #27
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1807
Standard

1 2 5 10
1 6 7 12
6
5
1 3 6 9 10
1 2 3 4 7 8 10 11
2
5

E980 42E1 051A XXXX
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:11   #28
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 60

Avd Ordinarie hästar
1 2, 10
2 1, 2, 6, 7, 12
3 8 New York U.S.
4 5 Lucky Luke Zenz
5 1, 4, 7, 9, 10
6 2, 5, 7, 8, 10
7 3 Lucky Angel Face
8 2, 6

Vadet gäller startnummer

500 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 125,00 kr

Kvittonummer: 434C XXXX XXXX 0105
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:15   #29
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Upset Recovery var mkt bra för tre starter sen....tror den har en hel del inombords och ostreckad... intressant...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:16   #30
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Haha va fan Mistral Skift från 50 + % ner till 12% på 1 minut?

Hehe Widman i liven : Favoriten Mistral Skift ute och såg bra ut (den är 5.e handare nu) inte ens han hann med att reagera.

Senast redigerad av sandro den 2013-10-02 klockan 18:18.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:17   #31
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Upset Recovery var mkt bra för tre starter sen....tror den har en hel del inombords och ostreckad... intressant...
ok, tack!
Lykca Till!!

Denna j-la streckfördelning, vilket skämt..........
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+2)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:17   #32
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Spring break en annan som alla glömmer idag...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:19   #33
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

skönt när det händer lite på strecken tyder på att folk omsätter.... enbart positivt! omsätt meeeeer!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:20   #34
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 178
Sharp$: 892
Standard

1,2,10 (5-4)
6,7,12 (2-1)
1,2,3,6,8,9 (12-4)
5 LUCKY LUKE ZENZ (9-14)
10 Mr. LOOBA LOOBA (9-1)
1,2,5,7,10,11 (8-3)
2 ROSE HILL DREAM (9-7)
2,3,5,6 (7-8)


DD 1 : 2-9
DD 2 : 5 CAPTIVATING ÅS

x 50:-
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:21   #35
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Usa
Inlägg: 391
Sharp$: 2094


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 60

Avd Ordinarie hästar (Res.)

1) 2 Prawns (10, 1)

2) 1, 2, 5, 6, 7, 10, 12 (4, 9)

3) 1, 3, 8 (6, 2)

4) 5, 9, 14 (6, 10)

5) 1 Lookh Magic (10, 4)

6) 1, 2, 3, 5, 7, 10 (8, 11)

7) 3 Lucky Angel Face (2, 9)

8) 5 Captivating Ås (6, 2)

Vadet gäller startnummer

378 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 94,50 kr

Kvittonummer:
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:21   #36
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
skönt när det händer lite på strecken tyder på att folk omsätter.... enbart positivt! omsätt meeeeer!
Ja precis, någon rejäl rensare nu så är dom ju borta.

Gäller att hitta denna rensaren nu sista minuterna bara så man är med.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:21   #37
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Fiddelina f favorit.... nästan så man svimmar haha totalt chanslös
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:22   #38
 
OtaBengas avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 300
Sharp$: 770
Standard

Systemet denna onsdag.

Avd.1 U 2 G 1-10 (r5-4)
Avd.2 A 7 B 1-6-12 C 2-5-10 (r9-4)
Avd.3 A 6 B 3-8 C 1 (r2-9)
Avd.4 5 Lucky LUKE ZENZ (r14-9)
Avd.5 U 1 G 3-10 (r9-8)
Avd.6 A 7 B 2-8-10 C 1-3-11 (r4-5)
Avd.7 A 2 B 1-3 C 4-7-9 (r5-6)
Avd.8 5 CAPTIVATING ÅS (r6-2)


---2--2--2--2--2--2--2--2--2
---A--B--C--A--B--C--A--B--C
---A--B--C--B--C--A--C--A--B
---5--5--5--5--5--5--5--5--5
---G--G--G--G--G--G--G--G--G
ABC--A--A--B--B--B--C--C--C
---A--B--C--C--A--B--B--C--A
---5--5--5--5--5--5--5--5--5



---G--G--G--G--G--G--G--G--G
---A--B--C--A--B--C--A--B--C
---A--B--C--B--C--A--C--A--B
---5--5--5--5--5--5--5--5--5
---1--1--1--1--1--1--1--1--1
ABC--A--A--C--C--C--B--B--B
---A--B--C--C--A--B--B--C--A
---5--5--5--5--5--5--5--5--5

18 Kuponger 596 rader.
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:22   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ser småintressant ut även om det inte är någon jackpott, lagom skiktade lopp. Jag börjar med att lira tvilling med Royal Neo som är riktigt bortglömd i första!

1,(2),5,10
2,5,(6),(7),10,11,12
1,3,6,8
5
3,10
2,3
1,2,(3),7,9
(2),5,6,8
Krav: Minst två ()
2288 rader
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:24   #40
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Tvilling nu 1-10.... känns klart...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:24   #41
 
BobGurans avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 211
Sharp$: 1668
Standard

Smålirar på Kim i 5e inte hästen,gillar inte ägarn och Ametrin dd1.
BobGuran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:24   #42
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 629
Standard

Får se hur det går...

Avd Ordinarie hästar
1 10 Aga Khan Boko
2 1, 2, 7
3 1, 3, 6, 8, 11, 12
4 5 Lucky Luke Zenz
5 1, 3, 10
6 1, 2, 8
7 2, 3, 9
8 2, 6

Vadet gäller startnummer

972 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 243,00 kr

Kvittonummer:
Sebkar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:24   #43
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2639
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 60

Avd Ordinarie hästar
1 10 Aga Khan Boko
2 7 Ante Dana
3 1, 3, 6, 9, 11
4 5, 9, 14
5 1, 3, 4, 9, 10, 12
6 10, 11
7 2 Rose Hill Dream
8 2, 5, 6, 8

Vadet gäller startnummer

720 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 180,00 kr

Kvittonummer: 8502
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:25   #44
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Varför spikar folk Lucky Angel Face? Någon speciell info som kommit ut om den?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:26   #45
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1398
Standard

1: 2,4
2: 5
3: 1,8
4: 5,14
5: 1
6: 1,2,8
7: 1,2
8: 2,5,6

Lycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:27   #46
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Blir 2,10 i V86-1 , 5,9 i V86-4, ALLA i V86-2 och V86-3 sedan lite olika kombinationer i dom 4 sista på ett gäng lappar.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:29   #47
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Varför spikar folk Lucky Angel Face? Någon speciell info som kommit ut om den?
Snabb ut, 1600 och hyfsat billigt lopp.

Själv förstår jag inte alla som spikar Aga Khan när han är så tokmycket spelad. Då är det ju bättre att spika Latitude om man nu tror att Jorma ska gå upp och pressa sönder Prawns från dödens (för han lär inte spurtvinna), för då lär väl den pipa förbi till slut?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:30   #48
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snabb ut, 1600 och hyfsat billigt lopp.

Själv förstår jag inte alla som spikar Aga Khan när han är så tokmycket spelad. Då är det ju bättre att spika Latitude om man nu tror att Jorma ska gå upp och pressa sönder Prawns från dödens (för han lär inte spurtvinna), för då lär väl den pipa förbi till slut?
Jo vet att hästen är snabb ut men har ju knappt startat på ett halvår.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:30   #49
 
alexberg9s avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 100
Sharp$: 1571
Standard

Tvilling 4 mot 2,10 nu 1
alexberg9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:30   #50
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1689
Standard

10
1
1,3,6,8,9
5
1,3,4,7,10
1,2,5,7,8,11
3
2,3,5,6
Tja, kan gå...
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:31   #51
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5275
Standard

Stora

2, 10
1, 5, 6, 7, 12
1, 2, 3, 6, 8
5, 6, 9, 14
1 Lookh Magic
2, 7, 11
3 Lucky Angel Face
3, 5, 6

Totalt: 450,00 kr


Mellan

10 Aga Khan Boko
1, 6, 7, 12
1, 2, 3, 6, 8
5 Lucky Luke Zenz
1, 3, 7, 9, 10
2 Integrated
1, 2, 3, 4, 7, 9
6 Recation

Totalt: 150,00 kr


Lilla

10 Aga Khan Boko
1, 7
3, 6
5, 9, 14
1, 3, 10
2, 7
1, 3, 9
6 Recation

Totalt: 54,00 kr
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:34   #52
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

trött man blir..... och prawns.... duger i enkla lopp....
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:34   #53
 
Steffe1988s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 755
Sharp$: 1367


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hahahaha fyfan. Synd jag valde låsa på 2 och 10 på stora :(
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:36   #54
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

bara stänga av.... finns ingen inspiration kvar...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:36   #55
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det skulle nog ha varit 1600 för att Prawns skulle fixa det här motståndet ändå, då hade han kört fullt blås hela vägen och ingen hade klarat ta längder till slut. Tur man hade hästminne och fick med Gliden på ramen iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:40   #56
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 351
Sharp$: 1236
Standard

vinner inte goop utan galopp ? passas nästa gång och aga khan boko mord vinnare nästa gång med två lopp i kroppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+5)
glennoskar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:40   #57
 
Steffe1988s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 755
Sharp$: 1367


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det enda man lever på :/.

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 60

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10 (9, 12)
2 6 Mistral Skift (1, 7)
3 1, 2, 3, 6, 8, 9 (4, 12)
4 5, 9 (14, 7)
5 3 Old Faithful (10, 1)
6 7 Dionne Sisu (2, 8)
7 2 Rose Hill Dream (1, 7)
8 2, 6 (5, 8)

Vadet gäller startnummer

168 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 42,00 kr

Kvittonummer: 0308 0C21 **** ****


Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 60

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 3, 4, 5, 8 (6, 7)
2 6, 7 (1, 4)
3 1, 6 (7, 11)
4 5, 9 (13, 7)
5 3 Old Faithful (10, 12)
6 7 Dionne Sisu (8, 11)
7 2 Rose Hill Dream (4, 12)
8 2 Jitanes (8, 7)

Vadet gäller startnummer

40 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 10,00 kr

Kvittonummer: 8920 2229 **** ****

Så man kan bara hoppas på mera skrällar och ingen utdelning på 8an.

Lycka till gott folk iallafall
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:40   #58
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Goops häst gjorde ett bra lopp. Kan vara något inför senare starter.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:42   #59
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

4% och nästan 2 miljoner system borta men låga 46kr i värde?
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:45   #60
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla, omg. 60
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 8 New York U.S.
2 5 Lucky Luke Zenz
3 1, 3, 4, 7, 9, 10
4 2, 7, 10
5 1, 3, 8, 9

Vadet gäller startnummer

72 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 72,00 kr

Kvittonummer: 8B4C XXXX XXXX 0101
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:46   #61
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
bara stänga av.... finns ingen inspiration kvar...
Kom igen Dasen
Du sätter säkert någon vinnare som räddar kvällen
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:47   #62
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2505
Standard

Utgångar och villkor ströps till rejält och efter avd 1 återstår bara:
1,2,6,7,12
6
5
3,10
3
2,4,5,6,8
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:49   #63
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Solvalla Omg 60, Lopp 5,
2013-10-02
Hästar 2, 7
U-hästar
1 x 170,00 kr = 170,00 kr

2013 TSN: 6F88 xxxx xxxx 8101
Vadet är registrerat.
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:50   #64
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
4% och nästan 2 miljoner system borta men låga 46kr i värde?
Det är ett mysterium då den har sex % av insatserna.
Konstigaste jag varit med om, vore kul att få en förklaring
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:54   #65
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

va fan har dom stoppat i den hästen!!
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:54   #66
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

haha fiddelina lekte... ja då spelar det ingen roll för den kan ingen ha med.... ändå favorit haha...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:55   #67
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Fiddelina f favorit.... nästan så man svimmar haha totalt chanslös
Inte riktigt va?

Bara favorit på streck också, 7% insats. Rätt så studsig, men lyckades stå på benen hela vägen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:55   #68
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Har inte hört ett smack om hästen på hela dagen.. helt plötsligt är den spelad till favorit i sista sekund? Något skumt är på g....
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:55   #69
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Det var inte så dålig favorit trots allt...6 streck :/ men satte tvillingen hade 5, 6, 11
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:56   #70
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1689
Standard

Får hoppas på det lilla förtidsspelet, som inte störts av alla "tips" från höger å vänster

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 60

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 5, 10 (4, 3)
2 1, 2, 5, 6, 7, 12
3 3, 6 (8, 1)
4 5, 9 (14, 7)
5 10 Mr Looba Looba* (1, 3)
6 8 Persos Amarula (7, 3)
7 2, 3, 9 (1, 7)
8 6 Recation (2, 5)

Vadet gäller startnummer

288 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 72,00 kr

Kvittonummer: EF2C E0CB 4350 xxxx
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:56   #71
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Fiddelina f favorit.... nästan så man svimmar haha totalt chanslös
Ja man kan ju undra vilken info som fanns på den, den doldes väl för dom flesta iaf. Satt och väntade på att hästen skulle krypa i mål men den hade ju hur mycket som helst att åka med.

Det tragiska är att det i princip bara är i Sverige som en häst kan trava så sjukt orent och ändå få vinna.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:56   #72
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 33
Sharp$: 1966
Standard

Någon som har SS?
xuvmok är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:56   #73
 
Steffe1988s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 755
Sharp$: 1367


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fel på streck % idag eller. När jag gjorde mitt system va det ingen favorit :/.

Hade den som B häst men klev av på stora systemet i första,

Säkert bara jag som missade denna i avd 2?
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 18:57   #74
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Hur fan travar den????
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:00   #75
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Steffe1988 Visa inlägg
Fel på streck % idag eller. När jag gjorde mitt system va det ingen favorit :/.

Hade den som B häst men klev av på stora systemet i första,

Säkert bara jag som missade denna i avd 2?
Det kom lite över miljonen rader som uppenbarligen visste vilken effekt barfota runt skulle ge.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:00   #76
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det är ett mysterium då den har sex % av insatserna.
Konstigaste jag varit med om, vore kul att få en förklaring
Det lär komma en artikel på AB senare ikväll och en notis om det på atg.se.

Jag har inga problem med att dessa spelare fuckar upp hela strecklistan, dom bidrar med pengar till potten.

Det jag stör mig lite på är att en spelare som tex jag själv sitter och bygger upp sina reducerade på vissa kriterier där tex max x- favoriter, minst 2 utanför topp 4 på strecken eller insats %.

Allt ifyllt och ska lämnas in så är helt plötsligt favoriten 5.e handare på 1 minut.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:03   #77
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 907
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Hur fan travar den????
Galopperade med frambenen hela loppet och travade med bakbenen, aldrig sett något liknande vad jag kan komma ihåg.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:04   #78
 
JANNE48s avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 448
Sharp$: 2064
Standard

Solvalla 60 2013-10-02 V86
Avd Ordinarie
1 5
2 5
3 1
4 5
5 1
6 1
7 1 3
8 2 6
4 rader * 1 * 0,25 kr = 1,00 kr
2013 67A0 020B 8D1E 8141
2 oktober 2013
JANNE48 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:05   #79
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2505
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Det lär komma en artikel på AB senare ikväll och en notis om det på atg.se.

Jag har inga problem med att dessa spelare fuckar upp hela strecklistan, dom bidrar med pengar till potten.

Det jag stör mig lite på är att en spelare som tex jag själv sitter och bygger upp sina reducerade på vissa kriterier där tex max x- favoriter, minst 2 utanför topp 4 på strecken eller insats %.

Allt ifyllt och ska lämnas in så är helt plötsligt favoriten 5.e handare på 1 minut.
Ja lite besvärligt blir det, hade den som D-häst, för när jag streckade hade den bara 4%... Typiskt...
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:08   #80
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sandro Visa inlägg
Det lär komma en artikel på AB senare ikväll och en notis om det på atg.se.

Jag har inga problem med att dessa spelare fuckar upp hela strecklistan, dom bidrar med pengar till potten.

Det jag stör mig lite på är att en spelare som tex jag själv sitter och bygger upp sina reducerade på vissa kriterier där tex max x- favoriter, minst 2 utanför topp 4 på strecken eller insats %.

Allt ifyllt och ska lämnas in så är helt plötsligt favoriten 5.e handare på 1 minut.
Alla får lira som de vill, men jag kräver att streck % och insats % stämmer.
Det är fortfarande 4 repektive 6 %, men värdet visar tydligt att det inte stämmer
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:09   #81
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JANNE48 Visa inlägg
Solvalla 60 2013-10-02 V86
Avd Ordinarie
1 5
2 5
3 1
4 5
5 1
6 1
7 1 3
8 2 6
4 rader * 1 * 0,25 kr = 1,00 kr
2013 67A0 020B 8D1E 8141
2 oktober 2013
snyggt hoppas du sitter lika bra till på något större system.
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:10   #82
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Snacka om robotspel här får man ju inte här, men postar en bild som traveliten på twitter tjoar om för fullt

https://twitter.com/spelatrav/status...864128/photo/1
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:11   #83
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 399
Sharp$: 1302
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla, omg. 60
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 3 Feast Your Eyes*
2 14 Foot on the Gas
3 3, 10
4 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10, 11
5 1, 2, 3, 4

Vadet gäller startnummer

64 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 64,00 kr

Kvittonummer: E3A2 4603 4774 XXXX
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:20   #84
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Snacka om robotspel här får man ju inte här, men postar en bild som traveliten på twitter tjoar om för fullt

https://twitter.com/spelatrav/status...864128/photo/1
Det behöver ju inte vara ett robotspel för det, i alla fall inte vad ATG betecknar som ett robotspel. Räcker ju att ett kollektiv tar en massiv gamble på en häst som de fått bra info på.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:22   #85
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Snacka om robotspel här får man ju inte här, men postar en bild som traveliten på twitter tjoar om för fullt

https://twitter.com/spelatrav/status...864128/photo/1
alltid kul när någon har klart för sig... har inget med robot att göra enbart kunskap...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:23   #86
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15639
Standard

Sitter kvar med denna på ett hårt reducerat...... inte stor chans.

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 60

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5 O.U.Glide (8, 3)
2 2, 5, 6, 7 (12, 1)
3 1, 3, 6, 9 (2, 5)
4 14 Foot on the Gas (9, 15)
5 10 Mr Looba Looba* (3, 1)
6 1 Fox from Above (2, 11)
7 2 Rose Hill Dream (3, 7)
8 5 Captivating Ås (2, 6)

Vadet gäller startnummer

16 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 4,00 kr

Kvittonummer: 0B0C 080B 4916 0105
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:24   #87
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

alla blir förvånade när det händer saker på slutet på strecken... det är ju då alla seriösa lämnar in.... pajaserna spelar tidigt.
__________________
@laxdasen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
JANNE48 (+5)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:28   #88
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Det behöver ju inte vara ett robotspel för det, i alla fall inte vad ATG betecknar som ett robotspel. Räcker ju att ett kollektiv tar en massiv gamble på en häst som de fått bra info på.

http://piclair.com/data/e2xx6.jpg

Lär bli en fortsättning på denna omgång med
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:28   #89
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

DD två gånger Björn... 3-5.... handlar om att ta kusk... och häst...och nu kliver jag in på HELGE! ska vinnnnnnnaaaa!
__________________
@laxdasen

Senast redigerad av laxdasen den 2013-10-02 klockan 19:29.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:30   #90
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Trio
5
13
7
^^
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:32   #91
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
alla blir förvånade när det händer saker på slutet på strecken... det är ju då alla seriösa lämnar in.... pajaserna spelar tidigt.
Mest nyfiken vilket land som klivit in denna gången, då vi i Sverige inte klarar av att spela med samma förutsättningar som de. Finland har ju fått nedgradera sig nu för att senare få deltaga igen.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:34   #92
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 399
Sharp$: 1302
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2013-10-02
Bana: Solvalla, omg. 60
Lopp: 7
Spelform: Vinnare

Hästar: 10 Digital Beautiful

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer: 2F08 4201 C77C XXXX


Kan ta spets! leda runt om.................. 40 ggr
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:38   #93
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Mest nyfiken vilket land som klivit in denna gången, då vi i Sverige inte klarar av att spela med samma förutsättningar som de. Finland har ju fått nedgradera sig nu för att senare få deltaga igen.
hoppas det blir lagligt att hela världen spelar allt annat är mesigt!
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:40   #94
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Champinj0nen Visa inlägg
Trio
5
13
7
^^
synd där!
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:41   #95
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
hoppas det blir lagligt att hela världen spelar allt annat är mesigt!
Gärna det - men på lika villkor då! Där ligger vi i Sverige efter så det dånar om det..

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:44   #96
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lepadd Visa inlägg
synd där!
Hade vunnit 1400 på en tia..(om)
Tur att jag spela tvillingen 5 utgång mot 7/13. 5/13 ..26 gånger sjukt högt odds tycker jag
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:48   #97
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Tvilling 3-4 200:-
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 19:49   #98
 
JANNE48s avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 448
Sharp$: 2064
Standard

2 KLÖVER ALL OVER nu gav 64 gånger 16 augusti i Örebro
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

__________________________________________________ __________________
Om man gör som man alltid har gjort så kommer resultatet alltid att bli det samma
JANNE48 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:00   #99
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Intressant snabb blogg om V86 i kväll och dess konstiga fenomen

http://www.gamblersvardag.se/superspelstot-pa-solvalla

Fortsättning följer - inte första eller sista gången.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:05   #100
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

dags att kliva in på dagens drag nu... ska bli en skön vinst...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:07   #101
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Integrated står i 3 ggr. Kusk o häst vunnit 1 gång tidigare...kusk född 96.
Tvilling nu 1, 8, 10 kanske 11
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:07   #102
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Intressant snabb blogg om V86 i kväll och dess konstiga fenomen

http://www.gamblersvardag.se/superspelstot-pa-solvalla

Fortsättning följer - inte första eller sista gången.
att de orkar spelstöt??? haha... vilka djävla idioter!... samma som att lokaltidningarna har "katt sitter fast i äppelträd" på förstasidan...

oj... oddset sjönk när man klev in haha
__________________
@laxdasen

Senast redigerad av laxdasen den 2013-10-02 klockan 20:09.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:14   #103
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

en besvikelse.. travade inte...
__________________
@laxdasen
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:16   #104
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Braaaaa kört Svante E! Härligt dra i högertömmen med iskallt! Förstörde ALLT för tvåan! Idiot!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:18   #105
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
att de orkar spelstöt??? haha... vilka djävla idioter!... samma som att lokaltidningarna har "katt sitter fast i äppelträd" på förstasidan...

oj... oddset sjönk när man klev in haha
Hur förklarar du saken då!?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:19   #106
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

ibland får man släppa logiken och välja snyggaste kusken fick in ett lillspel på denna
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:19   #107
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
att de orkar spelstöt??? haha... vilka djävla idioter!... samma som att lokaltidningarna har "katt sitter fast i äppelträd" på förstasidan...

oj... oddset sjönk när man klev in haha

Du tror mycket om dig själv - inget nytt Vilket land spelar du ifrån då?


Du har ju Twitter, ta ett snack med han då
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:23   #108
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lepadd Visa inlägg
ibland får man släppa logiken och välja snyggaste kusken fick in ett lillspel på denna
Då skulle jag alltid lira Conrad eller Ludde - funkar ju inte
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:30   #109
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Tvilling 2, 9, 11 !!
Dd. 9-6. Hoppas på ametrin!
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:30   #110
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 399
Sharp$: 1302
Standard

Ser ut att kunna bli höga odds på DD ikväll
Nr 3 AVSLAG lUCKY ANGEL FACE!
Nr 7 ISINBAJEVA ca 10 ggr pengarna! man tackar, gynnas av körning i loppet..

Skrällar i andra nr 11 Pittypat hanover renoverad efter sista starten!
Samnt nr 8 Polly frontline ser vässad ut!

Nu kör vi

Spik på DD nr 7
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:34   #111
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1689
Standard

Hans-Ove?? bra styrning, varför skulle han rycka dojjorna och köra så? Han lämnade ju WO redan innan bilen släppt....
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:36   #112
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 399
Sharp$: 1302
Standard

Jänkarvagn o barfota är faktumet på vinnaren.................... 17 ggr
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:37   #113
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

snyggt av sjunnesson. han förivrar sig inte den mannen. cool lugn
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:38   #114
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Jan Hatten Helander ‏@HattenHelander 2m
Det var också en av UtlandsAffe bästa streck.Hur såg grafen ut på denna frågar jag spelatrav.se ?



Ulrika Karsk
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:38   #115
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Hans-Ove?? bra styrning, varför skulle han rycka dojjorna och köra så? Han lämnade ju WO redan innan bilen släppt....
han startade ju inte ens i samma lopp släpade ju en längd efter hela loppet.
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:43   #116
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lepadd Visa inlägg
han startade ju inte ens i samma lopp släpade ju en längd efter hela loppet.
Just det, Varför i helvete ska han rycka dojjorna på hästen och sedan inte vara med i fältet när starten går, då kunde han haft skor på hästen, trodde ej på den men dum som man är lyssnar på andra. Som att ta en viagra en måndag när man ska sova själv....
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 20:56   #117
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Och NÄR ska de börja redovisa vagnarna då!? Hade inte läst något om att UK skulle gå med jänk idag. Man är iofs dum i huvet som inte kollar in hästarna ordentligt innan start när man vet vilken jäkla effekt det tenderar att ge.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:11   #118
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

6,34 system med alla rätt, Laxdasen, bara Sverige?
Hoppas det, för din skull
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:18   #119
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Ni som hängt med på V86. Var Aga Khan Boko anmäld bfro idag som senast och sedan gick med skor? Undrar för jag jobbade.

Sist var det så ruttet anmält och ändrat efter streckspelet.
Någon här med koll?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:29   #120
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
6,34 system med alla rätt, Laxdasen, bara Sverige?
Hoppas det, för din skull
Enligt Twitter så tog Utlandet 3.84 8:or. Systemet hade 7 spikar.........
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:33   #121
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Robotspel igen då... hoppas att de inte betalar ut vinsten.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:35   #122
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Robotspel igen då... hoppas att de inte betalar ut vinsten.
Behöver inte vara, kan bara vara en stor reducering
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:36   #123
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Aga Khan Boko Skulle gå med lätta aluminium skor runt om, enligt Timo Nurmos.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:39   #124
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Fattar INTE denna sida.. när övertramp sker i robotspel.. så kommer Dasen in och säger - Jag klev in och lirade TUNGT..

Dasen fattar INTE att dessa spel INTE är möjliga från Sverige - kanske han har ett utlandskonto - men skriker - kolla NU går jag in med ett tungt bet, på ATG.

Antingen är jag DUM *PUNKT*

Eller så fattar INTE halva Sharps vad som sker?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:44   #125
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Om man kollar på ATG: vinstlista så ser man att den Internationella Partnern satte 100st sjuor+sexor också med 7 spikar. Ingen spelar system med sju spikar.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:50   #126
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fattar INTE denna sida.. när övertramp sker i robotspel.. så kommer Dasen in och säger - Jag klev in och lirade TUNGT..

Dasen fattar INTE att dessa spel INTE är möjliga från Sverige - kanske han har ett utlandskonto - men skriker - kolla NU går jag in med ett tungt bet, på ATG.

Antingen är jag DUM *PUNKT*

Eller så fattar INTE halva Sharps vad som sker?
Fan att ni orkar med det. ATG har ju bevisat att sånt spel finns, så upp till dem att stoppa detta, annars förlorar dem vanliga spelare som till slut tror att allting är fusk.
Själv, försöker jag leka robot och hitta något bra att vinna på, men lyckas ine riktigt än så länge.
Det kommer en vacker dag
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 21:58   #127
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Men jag kan ju säga att ATG redovisar ju bara vinster på över 50.0000kr på V86. Alltså kan ju samma stora system ha tagit hela potten själv. Alla vinster under 50.000kr redovisas ju inte. Men min gissning är att den här gången tog de nästan alla vinster själva. Endast ett ATG ombud fick in åttan idag och det skedde hos Sonjas Kiosk i Saltsjö Boo. De/Han/Hon eller Hen satte en V8.... grattis.

Senast redigerad av robust den 2013-10-02 klockan 22:01.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:00   #128
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Fan att ni orkar med det. ATG har ju bevisat att sånt spel finns, så upp till dem att stoppa detta, annars förlorar dem vanliga spelare som till slut tror att allting är fusk.
Själv, försöker jag leka robot och hitta något bra att vinna på, men lyckas ine riktigt än så länge.
Det kommer en vacker dag

Du leker.. Laxdasen TROR han är den som manipulerar allt spel
Han har INTE ens tagit in vad som sker..för han i sin värld STYR spelet - NÄR inlämning sker ..på hans PYTTE system = i sammanhanget.

Vad kallar man en sådan person? Nar.....

Ni får följa bäst ni vill men skulle önska ATT ni vakna lite... *bara LITE*

Kanske stämmer? Laxdasen i Usa med vänner?

Jamno ‏@Maciejowka7 8m
@Vinnarskallar @dalatimo Kupongen i Usa på hela 1,92 kronor! 7 spikar! 3,84 ggr 8 rätt, 3,84 ggr 7 rätt, inga sexor!

Senast redigerad av Helge den 2013-10-02 klockan 22:05.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:09   #129
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Hästen som Adielsson körde idag, var ju helt galet skumt idag. FATTADE INGENTING!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:11   #130
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Du leker.. Laxdasen TROR han är den som manipulerar allt spel
Han har INTE ens tagit in vad som sker..för han i sin värld STYR spelet - NÄR inlämning sker ..på hans PYTTE system = i sammanhanget.

Vad kallar man en sådan person? Nar.....

Ni får följa bäst ni vill men skulle önska ATT ni vakna lite... *bara LITE*
Han kommer fatta till slut men det tar tid. I slutändan vill han som alla andra vinna så mycket så han slipper jobba
Spelar själv Joker system och inte omöjligt att man sätter små system, men dessa spelar för jätte summor. Undrar hur länge dem har hållt på med det
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:12   #131
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Jorma körde sömniga hästar med ingen krut alls i.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:15   #132
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Hästen som Adielsson körde idag, var ju helt galet skumt idag. FATTADE INGENTING!
Inte jag heller, vad var det som hände där??? Trav????
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:25   #133
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Han kommer fatta till slut men det tar tid. I slutändan vill han som alla andra vinna så mycket så han slipper jobba
Spelar själv Joker system och inte omöjligt att man sätter små system, men dessa spelar för jätte summor. Undrar hur länge dem har hållt på med det
Det klart.

Ändrar du streckfördelning på det sätt som dessa utlandsbolag gör, ja då spelar du inte för ett par tior. Sen att vinstbongen är på 7 spikar, hela dersa system bygger ju på enkelrader. Det är det som fuckar upp streckfördelningen.

Det har väl funnits i ett par år. ATG försökte ju att ändra sättet strecken redovisades på, med bla insats.

Jag är absolut inte insatt i exakt hur det funkar, men ska man tro skribenter på twitter och nätet så sitter ju dessutom dessa storspelare och har rakeback från de utländska bolagen. Snacka om orättvisa förutsättningar.

Bästa vore väl om ATG sa upp alla sina j-la utlandsavtal. Vinsten från dessa kan aldrig kompensera för att alla Harry-boy snubbar tappar förtroende för travet och spelet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:31   #134
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Han kommer fatta till slut men det tar tid. I slutändan vill han som alla andra vinna så mycket så han slipper jobba
Spelar själv Joker system och inte omöjligt att man sätter små system, men dessa spelar för jätte summor. Undrar hur länge dem har hållt på med det
Har avnjutit två år med NOLL jobb.. nu jobbar jag på "fast" tjänst till 44%.. resten trav.

OM du har ett "V75 tillsammans" .. så är jag gärna på. Men en presentation först, på PM ok.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:39   #135
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 931
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Har avnjutit två år med NOLL jobb.. nu jobbar jag på "fast" tjänst till 44%.. resten trav.

OM du har ett "V75 tillsammans" .. så är jag gärna på. Men en presentation först, på PM ok.

Nej, ingen "V75 tillsammans", ensam varg för det mesta+ ett bolag på jobbet

Senast redigerad av dzeno den 2013-10-02 klockan 22:50.
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 22:59   #136
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Nej, ingen "V75 tillsammans", ensam varg för det mesta+ ett bolag på jobbet
Ok.. synd.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 23:12   #137
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Behöver inte vara, kan bara vara en stor reducering
Mest blåögd?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 23:31   #138
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Fakta

En spelare hade lämnat in via ATG.se och satsat på V8. Vinsten blev därmed 1,8 miljoner kronor. Övriga storvinnare hade lämnat in via ATG:s internationella partners.

Laxdasen.. var det du? Som du ladda.. som.. Säkert denna med..

Miljonutdelning

I och med Jörgen Sjunnessons dubbelseger på V86 lyckades två system att pricka in alla rätt.

Det ena systemet var inlämnat på Sonjas Kiosk i Saltsjöbaden utanför Stockholm.

Där vann en spelare 1,8 miljoner kronor och förlitade sig på två spikar.

Det andra systemet var än mer galet – där hade spelaren/spelarna valt att lämna in bara för åtta rätt.

Systemet var en del av ett större system och innehöll hela sju spikar.

Belöningen: 2,8 miljoner kronor.

Senast redigerad av Helge den 2013-10-03 klockan 00:38.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 01:37   #139
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fakta

En spelare hade lämnat in via ATG.se och satsat på V8. Vinsten blev därmed 1,8 miljoner kronor. Övriga storvinnare hade lämnat in via ATG:s internationella partners.

Laxdasen.. var det du? Som du ladda.. som.. Säkert denna med..

Miljonutdelning

I och med Jörgen Sjunnessons dubbelseger på V86 lyckades två system att pricka in alla rätt.

Det ena systemet var inlämnat på Sonjas Kiosk i Saltsjöbaden utanför Stockholm.

Där vann en spelare 1,8 miljoner kronor och förlitade sig på två spikar.

Det andra systemet var än mer galet – där hade spelaren/spelarna valt att lämna in bara för åtta rätt.

Systemet var en del av ett större system och innehöll hela sju spikar.

Belöningen: 2,8 miljoner kronor.

Enligt atg.se var alla 8-rättsrader utom en spelade i utlandet och den sista på atg.se. Dränering. Inte regn. Ingen butik vann.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 01:40   #140
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Enligt atg.se var alla 8-rättsrader utom en spelade i utlandet och den sista på atg.se. Dränering. Inte regn. Ingen butik vann.
/ Strappa ‏@Strappa71
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 02:01   #141
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2635
Standard

Lysande rubriksättning av ATG:s köpta lakejer på AB:s Trav 365,
" Miljonregn över Sverige" hahaha en vinnare i Sverige och resten från utlandet
Jävlar vad det regnade....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 08:52   #142
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Det klart.

Ändrar du streckfördelning på det sätt som dessa utlandsbolag gör, ja då spelar du inte för ett par tior. Sen att vinstbongen är på 7 spikar, hela dersa system bygger ju på enkelrader. Det är det som fuckar upp streckfördelningen.

Det har väl funnits i ett par år. ATG försökte ju att ändra sättet strecken redovisades på, med bla insats.

Jag är absolut inte insatt i exakt hur det funkar, men ska man tro skribenter på twitter och nätet så sitter ju dessutom dessa storspelare och har rakeback från de utländska bolagen. Snacka om orättvisa förutsättningar.

Bästa vore väl om ATG sa upp alla sina j-la utlandsavtal. Vinsten från dessa kan aldrig kompensera för att alla Harry-boy snubbar tappar förtroende för travet och spelet.

ATG har inte vågat ta steget fullt ut och skrota systemnedräkare/streckfördelning och införa radnedräknare/insatsfördelning( som huvudmått) pga de har varit rädda att "det gamla gardet" inte gillar "nymodigheter". Enligt Kent Öhlander så är detta något man ska ta tag i under 2014 ( just nu ligger allt fokus på att anpassa datasystemet för att klara av V86Express med delad omgång ).

Problemet med streckfördelning är att den aldrig har varit bra och från 2010 och framåt så har den blivit helt värdelös.

Att räkna streck motsvarar att räkna hur MÅNGA som spelar vinnarspel på respektive häst utan att ta hänsyn till insatserna. Insatsfördelningen motsvarar oddset.

Ingen kan väl påstå att de bryr sig hur många som lägger 5 kr vinnare på en favorit? Det som spelar roll är ju hur det är spelat totalt på varje häst.

UtlandsAffe gjorde SJUNDEHANDAREN ( enligt insatsfördelnigen ) Fiddelina Fighter till favorit på streckfördelningen helt på egen hand.

Detta visar att utlandsAffe inte alls bara använder höga insatser och avancerad spelteknik för att ta sina vinster. Robotspel är så sjukt dåligt ord för att beskriva vad han gör. "Affe" är mycket skicklig också ( alternativt har han tillskansat sig exklusiv information!!! )


Det är fantastiskt synd att ATG har fokuserat på själva speltekniken och insatsernas storlek. Orättvisorna ligger på ett helt annat plan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:01   #143
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Ni som hängt med på V86. Var Aga Khan Boko anmäld bfro idag som senast och sedan gick med skor? Undrar för jag jobbade.

Sist var det så ruttet anmält och ändrat efter streckspelet.
Någon här med koll?

Eftersom Aga Khan Boko startade i V86-1 så kan man inte ha ändrat sig senare än 30 minuter innan första streckspelets spelstopp.

Ändå ruttet att anmäla barfota rutinmässigt vare sig det är avsikten eller inte. Bara för att ha kvar möjligheten.

Det måste till något slags system som straffar dem som "anmäler fel" så anmärkningsvärt mycket oftare än medeltränaren ( för de flesta sköter ju det ändå riktigt bra ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:11   #144
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Mest blåögd?
Eh???

Innan du slänger dynga runt omkring kan du väl läsa på vad:

1) ATG räknar som robotspel
2) Hur ett reducerat system ser ut i utskriven form

//Lillis
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:22   #145
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

UtlandsAffe gjorde SJUNDEHANDAREN ( enligt insatsfördelnigen ) Fiddelina Fighter till favorit på streckfördelningen helt på egen hand.

Detta visar att utlandsAffe inte alls bara använder höga insatser och avancerad spelteknik för att ta sina vinster. Robotspel är så sjukt dåligt ord för att beskriva vad han gör. "Affe" är mycket skicklig också ( alternativt har han tillskansat sig exklusiv information!!! )


Det är fantastiskt synd att ATG har fokuserat på själva speltekniken och insatsernas storlek. Orättvisorna ligger på ett helt annat plan.
Absolut, håller med i det du skriver. De tidiga robotspelen som dundrade in hade ingenting med hästar att göra, de var enbart baserade på matematik. Då fick du faktor på favoriterna och singelstreck på skrällarna.

Här har de tydlig info på en häst som de går stenhårt på (Fiddelina Fighter) och med de system och insatser som de gör blir den favorit.

Det är snyggt!!

Hade det varit på den gamla goda tiden, innan möjlighet till reducerade system, hade det inte synts eftersom strecken inte flyttats. Den som också är lite lustigt är att det trots det massiva system som de måste tryckt av, va det 6 av 10 hästar i sista som gett jackpott.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:23   #146
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Eh???

Innan du slänger dynga runt omkring kan du väl läsa på vad:

1) ATG räknar som robotspel
2) Hur ett reducerat system ser ut i utskriven form

//Lillis
Vad ATG klassar som robotspel är helt oväsentligt eftersom det precis som du antyder är så att det inte är speltekniken som sådan utgör problemet/orättvisan med utlandsspelet.


De försöker bota cancer med Alvedon och det går inte så bra för dem!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:37   #147
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Absolut, håller med i det du skriver. De tidiga robotspelen som dundrade in hade ingenting med hästar att göra, de var enbart baserade på matematik. Då fick du faktor på favoriterna och singelstreck på skrällarna.

Här har de tydlig info på en häst som de går stenhårt på (Fiddelina Fighter) och med de system och insatser som de gör blir den favorit.

Det är snyggt!!

Hade det varit på den gamla goda tiden, innan möjlighet till reducerade system, hade det inte synts eftersom strecken inte flyttats. Den som också är lite lustigt är att det trots det massiva system som de måste tryckt av, va det 6 av 10 hästar i sista som gett jackpott.
Afffe använder inte så enkla verktyg som Jokersystemet.

Däremot så har HPT ( HjälpPåTraven ) funktioner som liknar Affes genomtänkta teknik. ( Med styrning av flerbong på enkelradsnivå mot förväntat radvärde ).

De tidiga robotspelen gick i allra högsta grad ut efter hästarna. ( Insats% vs Affes bedömning av chanserna för respektive häst ).

Om man tittar på jackpotomgångar på V75 fram t.o.m. 2009 så är mönstret att snittsystemet ökade i storlek när det var jackpot. Med början i jan 2010 ändrades detta helt. Snittsystemet MINSKADE i storlek och strecklistorna började bli "skeva" eller iaf "förändrade". Jag mailade många ggr till ATG och frågade om det inte var utlandsspelen som ställde till det med en massa enkelrads-system. Fick svaret att så var det ABSOLUT inte. Nu vet vi bättre.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:40   #148
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Robotspel är ett sjukt dåligt ord för vad dom gör.

Deras spelidé är att i första hand utnyttja övervärden i jackpotomgångar och i andra hand att spela med cashback.

Själva speltekniken att spela flerbong på rader med lägre utdelningar går ut på att utöka antalet rader som man kan spela för att utnyttja övervärdet.

Det finns rader med förhållandevis låg utdelning som dessa spelare ändå anser har övervärde ( större chans att gå in än vad den förväntade utdelningen på den raden ). Problemet med dessa rader med låg utdelning är just ”låg utdelning”. Man måste spela dessa rader många gånger så att det sammansatta systemet går med vinst även dessa ggr.

De jobbar ( ungefär ) såhär.

Steg 1) Bedöm hästarnas vinstchanser.
Steg 2) Sortera fram alla rader där radkombinationens chans att gå in överstiger det förväntade värdet.
Steg 3) Använd lämplig programvara ( möjligen skriven av proffsen själva ) för att räkna ut hur många gånger en rad ska spelas för att uppnå en målvinst för det sammansatta systemet.

Förutom att överutnyttja jackpots och utländska ombuds höga provision gör de absolut inget fel. Det är inget fel med att vara skickligare än motståndarna ( = alla andra spelare ). Problemet är alltså att man inte tävlar på samma villkor som alla andra.

Anledningen till att de vill ( om de får ) lägga ut mattor med ”omänskligt” antal rader är att de på detta sätt minimerar slumpens inverkan på NÄR de vinner. På det här sättet når det ”det långa loppet” snabbare.

ATG missar målet när de försöker begränsa möjligheterna för dessa spelare. Även om de minskar systemstorlek och andra kriterier så att de till synes slutar att spela ”robot-spel” och slutar att vinna lika ofta så har de fortfarande kvar sina orättvisa fördelar. Enda skillnaden är att deras vinster blir mer slumpmässigt spridda.

Precis som du har uppfattat så är det inte själva speltekniken som är orättvis. Massor av inhemska spelare ( 1000-tals! ) använder varianter av samma teknik dagligen men i mindre skala och utan de stordriftsfördelar som spel genom utländska partners ger.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:43   #149
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Enligt atg.se var alla 8-rättsrader utom en spelade i utlandet och den sista på atg.se. Dränering. Inte regn. Ingen butik vann.
atg.se verkar ha haft dålig koll. Tydligen var det svenska systemet precis som AB skrev igår inlämnat den där Sonjas butik.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 09:56   #150
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Afffe använder inte så enkla verktyg som Jokersystemet.

Däremot så har HPT ( HjälpPåTraven ) funktioner som liknar Affes genomtänkta teknik. ( Med styrning av flerbong på enkelradsnivå mot förväntat radvärde ).

De tidiga robotspelen gick i allra högsta grad ut efter hästarna. ( Insats% vs Affes bedömning av chanserna för respektive häst ).

Om man tittar på jackpotomgångar på V75 fram t.o.m. 2009 så är mönstret att snittsystemet ökade i storlek när det var jackpot. Med början i jan 2010 ändrades detta helt. Snittsystemet MINSKADE i storlek och strecklistorna började bli "skeva" eller iaf "förändrade". Jag mailade många ggr till ATG och frågade om det inte var utlandsspelen som ställde till det med en massa enkelrads-system. Fick svaret att så var det ABSOLUT inte. Nu vet vi bättre.
Jag jobbar nu med kommande version av HPT där det kommer finnas fullt stöd för "robotspel" (gillar inte ordet, men vad ska man göra). Jag har testat att göra den här typen av enorma system, och rent tekniskt är det inga problem, även om en snabb dator med mycket minne är att föredra.

Att reducera systemet, beräkna V7/Flerbong och skapa inlämningsfiler kanske tar en eller några minuter, men det är efter det som det blir problematiskt. Man sitter då med 30-40 filer med 9999 enkelradskuponger i varje, och det är inget man laddar upp på atg.se 2 minuter innan spelstopp...

Ville jag spela på det här sättet skulle jag också söka mig till andra spelbolag med bättre filinlämning. Jag sällar mig också till dem som tror att det är svenska storspelare som ligger bakom utlandsspelen, eftersom det verkar vara väldigt kunniga spelare.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 10:19   #151
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Steg 1) Bedöm hästarnas vinstchanser.
Steg 2) Sortera fram alla rader där radkombinationens chans att gå in överstiger det förväntade värdet.
Steg 3) Använd lämplig programvara ( möjligen skriven av proffsen själva ) för att räkna ut hur många gånger en rad ska spelas för att uppnå en målvinst för det sammansatta systemet.
Jag är lite rädd för att det finns ett "Steg 4" också: Se till så att några betrodda hästar inte vinner.

En startgunga, tredje invändigt, sitta kvar när tåget går eller syna dödens med häst som inte tål det. Kanske kombinerat med vansinnig startrusning mot annan betrodd konkurrent och ge sig ut i tredjespår med kall häst för att bromsa upp lite.

Anonyma spelare + stora insatser + stora potter = En bra grogrund för ruffel och båg. Att kunna räkna bort några halvfavoriter kan skapa enorm fördel vid systemkompositionen.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 10:22   #152
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag är lite rädd för att det finns ett "Steg 4" också: Se till så att några betrodda hästar inte vinner.

En startgunga, tredje invändigt, sitta kvar när tåget går eller syna dödens med häst som inte tål det. Kanske kombinerat med vansinnig startrusning mot annan betrodd konkurrent och ge sig ut i tredjespår med kall häst för att bromsa upp lite.

Anonyma spelare + stora insatser + stora potter = En bra grogrund för ruffel och båg. Att kunna räkna bort några halvfavoriter kan skapa enorm fördel vid systemkompositionen.
Absolut. Men hur många steg det än består av så ligger varken problemet eller orättvisan i själva speltekniken. Därför är "robotspel" ett så tragiskt dåligt ordval att man vill spy.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 12:21   #153
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2635
Standard

Återigen, det finns bara en lösning på problemet, lägg kupongavgifter på varje enskild kupong på filinlämnade system, dom som ändå vill spela reducerat och/eller jokersystem får väl stå ut med den kostnaden i så fall. För "robotspelarna" ( usel benämning) blir det då inte alls intressant längre att lägga bombmattor med enkelrader
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 12:27   #154
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1689
Standard

Att tro att det inte är svenska storspelare bakom alla dessa spel är naivt. De flesta här har väl ägnat 10-20-30 år att lära sig sport/spelet. Att en sydafrikan eller fransos som ej kan svenska ska kunna ta till sig all info varje daga/vecka/år på ett udda språk är löjligt att tro.
Klart att det är svenska travproffs som numera fått extremt bra möjligheter att använda den mest avancerade tekniken som finns för att sprida sina system.
Vet ej hur det ser ut med ersättningen till ombud/leverantör i utlandet, men gissar att dom har minst samma % på omsatt spel som svenska ombud?
Igår fick vi se lite märkliga förbättringar i prestation också, det händer ju dock ibland, men att det vara vissa som var så sjukt rätt informerade är knappast en slump?!
Tror också att ATG vet mycket mer om det här än vad dom berättar, skulle allt fram kanske förtroendet minskar än mer vilket kan skada omsättning och spel ännu mer.
Sen kan det väl vara så att även dessa "hemliga fabröder" har fel och att oturen grinar dom i nyllet ibland, då får vi övriga mer den gången.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 12:43   #155
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Återigen, det finns bara en lösning på problemet, lägg kupongavgifter på varje enskild kupong på filinlämnade system, dom som ändå vill spela reducerat och/eller jokersystem får väl stå ut med den kostnaden i så fall. För "robotspelarna" ( usel benämning) blir det då inte alls intressant längre att lägga bombmattor med enkelrader
Tror inte du förstår hur många som lirar reducerat
Varför skull vi vilja dubblera kostnaden?
Klart det finns andra lösningar
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 12:58   #156
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Återigen, det finns bara en lösning på problemet, lägg kupongavgifter på varje enskild kupong på filinlämnade system, dom som ändå vill spela reducerat och/eller jokersystem får väl stå ut med den kostnaden i så fall. För "robotspelarna" ( usel benämning) blir det då inte alls intressant längre att lägga bombmattor med enkelrader
Speltekniken med mattorna minskar bara variansen.

Cashback/jackpots genererar fortfarande extra ROI på ett orättvist sätt.

Mattorna ser bara till att minska slumpfaktorn i NÄR man vinner.
Återbetalningen per satsad krona däremot påverkas inte alls om man stoppar enkelraderna.

Åtgärder som egentligen inte förändrar de egentliga orättvisorna kommer bara att drabba "vanliga men avancerade" inhemska fil-spelarna. Omsättningen skulle sjunka REJÄLT. Dvs lika feltänkt som ATGs nuvarande försök.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 14:02   #157
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Återigen, det finns bara en lösning på problemet, lägg kupongavgifter på varje enskild kupong på filinlämnade system, dom som ändå vill spela reducerat och/eller jokersystem får väl stå ut med den kostnaden i så fall. För "robotspelarna" ( usel benämning) blir det då inte alls intressant längre att lägga bombmattor med enkelrader
Kupongavgifter är något ganska otidsenligt som jag verkligen hoppas att man låter bli.

ATG har gett licenser till ett antal bolag i utlandet att marknadsföra ATG:s spel där. Enligt uppgifter som ATG inte dementerat så är de utländska bolagens provision på spelet där 17-30%, beroende på spelform. Dessutom har bolagen fått exklusivitet att marknadsföra ATG:s spel i dessa länder en tioårsperiod. Enligt inte fullt så säkra källor står det också utländska partners fritt att ta ut kupongavgifter som då tillfaller dem, inte ATG.

ATG sitter verkligen i en kniptång här, och man har inte så mycket mer än reglementet för spelet att jobba med. Samtidigt vill ATG inte jäklas med svenska spelare, så en alltför stram bedömning av vad robotspel är inte att vänta. Det skulle kunna slå mot svenska större spelare som reducerar sina system.

Att bryta avtalen i förtid skulle bli mycket dyrt och garanterat skapa en rad dyra domstolsprocesser runt om i världen.

Skall man vara lite cynisk så är det därmed kanske inte hela världen om ATG träder i likvidation den 1:a November...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-04, 14:08   #158
 
akesvanstedts avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 24
Sharp$: 64
Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle17598866.ab

Inte mer än rätt enligt mig.

Känns som att det ligger en hund begraven någonstans.

Har man ingenting att dölja så bör man inte heller vara orolig.

Bra att dopningstester likt detta genomförs, det bibehåller spelarnas förtroende.

Sedan så bör man som tränare ansvara för att ligister inte besöker stallet på natten med illegala preparat.

Det är mycket som händer nu inom svensk travsport.

Dopingskandaler, dessa förbannade robotsystem, och frågor om ekonomin.

Synd att folks jakt på snabba pengar resulterar i att själva sporten i sig får lida. Mer dopingkontroller!

Dags för ST att leta fram lyan i verktygsboden och rensa lite ogräs.

Vad blir slutresultatet?

Senast redigerad av akesvanstedt den 2013-10-04 klockan 14:14.
akesvanstedt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td