Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-02, 21:37   #16
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men vänta nu, återigen man orkar inte läsa på SJU lopp till. Men man är positiv till att läsa på SEX lopp till?

Problemet med extraomgångarna är att de kommer oregelbundet och att de oftast går lördag och söndag. Självklart orkar man inte engagera sig i två omgångar samtidigt.

Med resonemanget att man inte orkar läsa på fler lopp så borde man kanske strunta i ett riksspel överhuvudtaget på onsdgar?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:38   #17
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
V1 vore något för då kan jag få alla rätt.
Det spelet finns redan, vinnarspel kallas det. Du kan ju även testa platsspel, då räcker det med att din häst kommer bland de tre första.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:41   #18
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Men vänta nu, återigen man orkar inte läsa på SJU lopp till. Men man är positiv till att läsa på SEX lopp till?

Problemet med extraomgångarna är att de kommer oregelbundet och att de oftast går lördag och söndag. Självklart orkar man inte engagera sig i två omgångar samtidigt.

Med resonemanget att man inte orkar läsa på fler lopp så borde man kanske strunta i ett riksspel överhuvudtaget på onsdgar?
Jag vet inte, på nåt sätt är det stor skillnad för mig att kartlägga en V64 omgång jämfört med en V75 / V86. Vet inte egentligen vad det beror på, kanske vilka hästar som ställer upp i loppen. Eller så är det bara något jag har fått för mig.

Men största anledningen för mig att inte gilla V75 onsdag är att det ska vara reserverat för "bättre" hästkvalité/prispengar (även om det sjunkit på slutet).
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:43   #19
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag hoppas man höjer kvaliteten på tävlingarna rejält när/om det blir V75 på onsdagar.

Divisionerna borde se ut så här:
V75-lördag
V75-onsdag
V64
Saxbana
Breddtrav
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gyllaren (+2)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:44   #20
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sen ska vi komma ihåg att halva V75-omsättningen på lördagar kommer från Harry Boy och andelsspel, och dom spelarna fortsätter på lördagar oavsett vad som händer på onsdagar.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:47   #21
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag tror dock dom flesta lägger mindre pengar på V6 omgång än v7 omgång vilket gör att man vill lägga mer tanke bakom v7, jag har många kunder som spelar runt 1k på v7 men gör v6 för <100kr. Det är en stor skillnad vilket gör att man inte anser att man har tid att läsa på extra omgångarna.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 22:34   #22
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Det spelet finns redan, vinnarspel kallas det. Du kan ju även testa platsspel, då räcker det med att din häst kommer bland de tre första.
Skönt att jag fick det förklarat, undrade just vad spelformerna jag lagt 1127 spel iår på hette
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 22:42   #23
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Jag skulle gärna se V76 på onsdagar, enbart på Solvalla då. V75 endast på lördagar, inte ett 30-tal extra omgångar, och i övrigt så är jag antik nog att tycka att man kan skrota V64 och V65 och bara köra V5 på övriga dagar.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 22:59   #24
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Skrota V5 och kör V6 rakt av. En spelform som ser exakt ut som för 50 år sedan är knappast den vitamininjektion travet behöver.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 23:29   #25
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Rak V6 eller ännu hellre V76 , men inte fler lopp, och inte fler än två vinstgrupper. Valla blir för favoritbetonat med många lopp som inte är fullsatta, och det är för skickliga spelare på Valla.
Inga jackpots utan dela ut såsen till över eller undre vinstgrupp.
Naturligtvis ingen saxbana och 15 minuter mellan loppen.
Muta och kör.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 07:25   #26
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Rak V6 eller ännu hellre V76 , men inte fler lopp, och inte fler än två vinstgrupper. Valla blir för favoritbetonat med många lopp som inte är fullsatta, och det är för skickliga spelare på Valla.
Inga jackpots utan dela ut såsen till över eller undre vinstgrupp.
Naturligtvis ingen saxbana och 15 minuter mellan loppen.
Muta och kör.
15 minuter mellan loppen en hel tävlingsdag håller inte för de aktiva.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 07:36   #27
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
15 minuter mellan loppen en hel tävlingsdag håller inte för de aktiva.
Björn Goop verkar inte tycka att 15min är några problem.
http://www.stallkenny.se/lite-av-var...nne-de-moteur/

Personligen vill jag inte att de tar bort v86 som spelform. Tycker det är i särklass det bästa spelet (tyvärr sämre nu utan V8) och som det skrivs här att man inte orkar läsa på något extra lopp är just varför det är så bra. Eftersom det är så många lopp så sållar det bort många spelare som inte gjort sin läxa och vi som pluggar lopparkiv osv får en fördel. Det ger ofta bra betalt på enkla rader och på V8 tiden var det suveränt
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:04   #28
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mitt förslag vore följande!

- Kör V6 på onsdagar (enbart utdelning på 6 rätt)
- Kör endast på EN bana men den kan variera och behöver inte enbart vara på storstadsbanorna.
- Lägg hela veckans jackpottar (bortsett från V75) till onsdagens omgång så det blir Superjackpot!
- DUBBLA förstapriset i samtliga V6-lopp (så det blir extra åka för vinst av i loppen).
- Krydda med gångbara proppar och tänk till ett varv extra kring dom så att så många som möjligt kan matcha mot övriga lopp i cirkusen (inga kollisioner mot storlopp och uttagningslopp). Våga testa nya grepp!

- Lägg därtill någon ny spelform utanför V6-omgången! Varför inte den franska varianten att hitta första fem hästarna i mål? Lägg även Trio-jackpottar till onsdagens "jackpottdag"!

Galet eller substans?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:11   #29
 
Gyllarens avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 226
Sharp$: 1
Standard

Varför inte Trio-6..

att hitta ettan tvåan och trean i sex avdelningar. Snacka om utdelningar
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:15   #30
 
Gyllarens avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 226
Sharp$: 1
Standard

varför har de inte v86 på tillsammans? bättre isåfall med v75 så fler kan få chansen att vinna tillsammans... ????
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td