Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-02, 15:49   #1
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Ny spelform på onsdagar


Om det nu stämmer att V86Express läggs ner på onsdagar, vilken spelform borde man istället satsa på? Kom gärna med helt nya ideer (nte V75, V64, V86 osv)

Jag skulle gärna se något som gör att man fortfarande har chans på stora pengar trots att man hamnar snett i början. Ett bättre TV / Banspel helt enkelt. Skulle kunna motsvara joker eller tilläggsnummer på Lotto.

Vissa former av reducerade system är ju nästan så, skapar en illusion att det finns chans trots att den är försvinnande liten. Kanske göra något sånt tillgängligt för hobbyspelaren.

Om det måste bli V-spel hoppas jag på V65(utan jackpott) eller enbart V6. Absolut inte V75 eller V76, det skulle vara livsfarligt.

Finns många kreativa och smarta spelrävar här, låt höra
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 15:59   #2
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg
Om det nu stämmer att V86Express läggs ner på onsdagar, vilken spelform borde man istället satsa på? Kom gärna med helt nya ideer (nte V75, V64, V86 osv)

Jag skulle gärna se något som gör att man fortfarande har chans på stora pengar trots att man hamnar snett i början. Ett bättre TV / Banspel helt enkelt. Skulle kunna motsvara joker eller tilläggsnummer på Lotto.

Vissa former av reducerade system är ju nästan så, skapar en illusion att det finns chans trots att den är försvinnande liten. Kanske göra något sånt tillgängligt för hobbyspelaren.

Om det måste bli V-spel hoppas jag på V65(utan jackpott) eller enbart V6. Absolut inte V75 eller V76, det skulle vara livsfarligt.

Finns många kreativa och smarta spelrävar här, låt höra
Fransmännen har ju ett spel liknande Trio men där man ska hitta dom fem (5) främsta i mål i rätt ordningsföljd...brukar bli enorma utdelningar för dom som prickar rätt...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 18:07   #3
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns bara ett alternativ, V75! En produkt spelarna uppenbarligen vill ha. Gärna cirkulerandes på storbanorna på vintern och småbanorna på sommaren.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 18:48   #4
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 207
Sharp$: 3272
Standard

Jag tycker inte V75 skall vara fler ggr i veckan. Tror att det förstör V75 på lördagar med mera.. bästa är någon annan typ av spel.. Jag hoppas iallafall att dem inte lägger V75 på onsdagar samt lördagar iallafall.
Oblix är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 18:51   #5
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

V1 vore något för då kan jag få alla rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2), kungiran (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 20:04   #6
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför skulle det förstöra V75 på lördagar? Många skeptiker säger så men jag har aldrig fått en bra till varför.

Det är väl jättebra med ett spel alla gillar på onsdagar? Lördagarna är inarbetade så de håller.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 20:55   #7
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Handlar om varumärke, folk har en viss känsla när de spelar / laddar upp för V75 på lördagar.

Titta på alla de extra V75 omgångar som körs, känns som det bara tunnar ut omsättningen kommande lördag. Vanliga spelare orkar inte med att kartlägga 14 lopp under en vecka. (Inte heller 15 lopp a la V86)

Eftersom de numera har tagit bort endast 6/7 rätt tycker jag det vore motiverat med V6(5) utan jackpot. Det skulle gillas av de mer insatta spelarna.

Kalla det V6+/V65+ och lägg till nån finess så att det inte bara är en vanlig V-omgång, Lägg alla dessa hemska V64-jackpots under veckorna till en enda jackpott på onsdagarna. Då slipper man vattna ur jackpott-begreppet som numera används varannan dag. Är det ingen jackpot under veckan används en viss del ur örespotten för att uppfylla "+"-begreppet. Radpris 2 kr.

Varsågod ATG, konceptet är klart. Ni får det gratis!

Senast redigerad av Crotalus den 2014-10-02 klockan 21:05.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:01   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så spelarna orkar alltså analysera 13 lopp på en vecka, men inte 14???
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:09   #9
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Åtminstone lättare, 8 lopp är hur drygt som helst när man sätter sig ned och tittar på programmet. Att det sen varit två banor med olika förusättningar och dubbelt antal kuskar / tränare har inte gjort det bättre

Tillägg:
Anledningen till att de kör alla dessa extraomgångar med V75 är ju för att totalomsättningen sjunker år för år och deras motåtgärd är att försöka köra ännu fler lopp & omgångar. Vilket på sikt bara urvattnar kvalitén på spelet & sporten. När de snart nått maxantal V75 omgångar, säg 100 per år, kommer de försöka med virtuella lopp.

De skulle hellre satsa på skraplotter med travanknytning i så fall:

* Skrapa fram vilken häst som är din i loppet
*' Skrapa fram olika händelser i loppet och positioner vid olika tidpunkter i loppet. Galopp osv är möjligt
* Vinst på lotten är placering + prispeng i loppet (det skrapas sist).

Ny målgrupp, exponera spänningen med travlopp, roligt lottspel som alla åldrar kommer tycka är mer spännande än sunk-Triss.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kungiran (+5), Gyllaren (+2)

Senast redigerad av Crotalus den 2014-10-02 klockan 21:27.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:22   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg
Åtminstone lättare, 8 lopp är hur drygt som helst när man sätter sig ned och tittar på programmet. Att det sen varit två banor med olika förusättningar och dubbelt antal kuskar / tränare har inte gjort det bättre

EDIT:
Anledningen till att de kör alla dessa extraomgångar med V75 är ju för att totalomsättningen sjunker år för år och enda sättet är att försöka köra ännu fler lopp & omgångar. Vilket på sikt bara urvattnar kvalitén på spelet & sporten.
Håller fullständigt med om V86. Jag tror inte att en regelbunden V75:a på onsdagar skulle kanabalisera på lördagens. Lördagen är inarbetad bland spelarna. Däremot tror jag att en V75:a på onsdagen skulle locka fler att spela då, man gillar ju spelet!

Och tittar man på de extra omgångarna håller de ungefär dubbla V86-omsättningen vilket måste väl vara positivt? Upplever inte (har inte kollat statistik) att lördagens siffror försämras iom med extraomgångarna.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:28   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag kan bara tillföra vad jag upplever som ombud när det är extra v75 omgångar (bortsett från möjligen elitloppshelgen och såna speciella tillfällen).

"Men är det v75 nu igen?"
"Jag skiter i extra v75 utan lirar på lördag istället"
"jag hinner inte läsa på v75 till xxx-dag, ge mig en harry eller en andel"
Känns det igen?

Jag har ärligt ALDRIG hört någon säga något positivt om extra v7 omgångar. Det kan självklart tänkas att det bara är lokalt här man tycker så men...

Jag tror rätt hårt på konceptet SuperV65, föregående veckas v64/v65 jackpots läggs till kommande onsdag fördelat på både 6 och 5 rättspotten (så även småspelare triggas att lira) och det ska turas om att köras på S J Å B bortsett från sommarmånader när det ska köras på andra banor. Ser gärna att dom kör V5 före och spelstopp på V65 blir 19:30.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:32   #12
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Jag kan bara tillföra vad jag upplever som ombud när det är extra v75 omgångar (bortsett från möjligen elitloppshelgen och såna speciella tillfällen).
Jag har ärligt ALDRIG hört någon säga något positivt om extra v7 omgångar. Det kan självklart tänkas att det bara är lokalt här man tycker så men...
.
Känner du några andra ombud i olika delar av landet? Om 1-2 av dessa har samma uppfattning så kommer du ha underlag för att göra en statistisk bedömning på vad kunderna tycker. Iaf de missnöjda kunderna

Såg en undersökning på Aftonbladet / Expressen att 88% INTE ville ha V75 på onsdagarna.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:33   #13
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Och tittar man på de extra omgångarna håller de ungefär dubbla V86-omsättningen vilket måste väl vara positivt? Upplever inte (har inte kollat statistik) att lördagens siffror försämras iom med extraomgångarna.
Har inte heller statistik för mitt påstående men eftersom totalomsättningen sjunker trots ökande antal V75-omgångar så drar jag den slutsatsen.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:34   #14
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg
Känner du några andra ombud i olika delar av landet? Om 1-2 av dessa har samma uppfattning så kommer du ha underlag för att göra en statistisk bedömning på vad kunderna tycker. Iaf de missnöjda kunderna

Såg en undersökning på Aftonbladet / Expressen att 88% INTE ville ha V75 på onsdagarna.
Känner mest ombud i regionen så nej jag har inget statistiskt underlag för det, jag bara berättade hur jag upplever det. Tror dom skulle döda V75 som varumärke genom att köra det mer än vad dom gör idag (tycker egentligen att dom kör för mycket redan nu)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:37   #15
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Känner mest ombud i regionen så nej jag har inget statistiskt underlag för det, jag bara berättade hur jag upplever det. Tror dom skulle döda V75 som varumärke genom att köra det mer än vad dom gör idag (tycker egentligen att dom kör för mycket redan nu)
Ja, jag har personligen samma uppfattning. Man blir helt enkelt trött när det är flera V75-omgångar samma vecka. De "tunna" omgångarna känns sunkiga på nåt sätt. Det ska inte vara 20-30 miljoner i omsättning på nåt som har stämpel "V75"
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td