Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-02, 15:49   #1
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Ny spelform på onsdagar


Om det nu stämmer att V86Express läggs ner på onsdagar, vilken spelform borde man istället satsa på? Kom gärna med helt nya ideer (nte V75, V64, V86 osv)

Jag skulle gärna se något som gör att man fortfarande har chans på stora pengar trots att man hamnar snett i början. Ett bättre TV / Banspel helt enkelt. Skulle kunna motsvara joker eller tilläggsnummer på Lotto.

Vissa former av reducerade system är ju nästan så, skapar en illusion att det finns chans trots att den är försvinnande liten. Kanske göra något sånt tillgängligt för hobbyspelaren.

Om det måste bli V-spel hoppas jag på V65(utan jackpott) eller enbart V6. Absolut inte V75 eller V76, det skulle vara livsfarligt.

Finns många kreativa och smarta spelrävar här, låt höra
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 15:59   #2
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3626
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg
Om det nu stämmer att V86Express läggs ner på onsdagar, vilken spelform borde man istället satsa på? Kom gärna med helt nya ideer (nte V75, V64, V86 osv)

Jag skulle gärna se något som gör att man fortfarande har chans på stora pengar trots att man hamnar snett i början. Ett bättre TV / Banspel helt enkelt. Skulle kunna motsvara joker eller tilläggsnummer på Lotto.

Vissa former av reducerade system är ju nästan så, skapar en illusion att det finns chans trots att den är försvinnande liten. Kanske göra något sånt tillgängligt för hobbyspelaren.

Om det måste bli V-spel hoppas jag på V65(utan jackpott) eller enbart V6. Absolut inte V75 eller V76, det skulle vara livsfarligt.

Finns många kreativa och smarta spelrävar här, låt höra
Fransmännen har ju ett spel liknande Trio men där man ska hitta dom fem (5) främsta i mål i rätt ordningsföljd...brukar bli enorma utdelningar för dom som prickar rätt...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 18:07   #3
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns bara ett alternativ, V75! En produkt spelarna uppenbarligen vill ha. Gärna cirkulerandes på storbanorna på vintern och småbanorna på sommaren.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 18:48   #4
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 207
Sharp$: 3284
Standard

Jag tycker inte V75 skall vara fler ggr i veckan. Tror att det förstör V75 på lördagar med mera.. bästa är någon annan typ av spel.. Jag hoppas iallafall att dem inte lägger V75 på onsdagar samt lördagar iallafall.
Oblix är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 18:51   #5
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

V1 vore något för då kan jag få alla rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2), kungiran (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 20:04   #6
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Varför skulle det förstöra V75 på lördagar? Många skeptiker säger så men jag har aldrig fått en bra till varför.

Det är väl jättebra med ett spel alla gillar på onsdagar? Lördagarna är inarbetade så de håller.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 20:55   #7
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Handlar om varumärke, folk har en viss känsla när de spelar / laddar upp för V75 på lördagar.

Titta på alla de extra V75 omgångar som körs, känns som det bara tunnar ut omsättningen kommande lördag. Vanliga spelare orkar inte med att kartlägga 14 lopp under en vecka. (Inte heller 15 lopp a la V86)

Eftersom de numera har tagit bort endast 6/7 rätt tycker jag det vore motiverat med V6(5) utan jackpot. Det skulle gillas av de mer insatta spelarna.

Kalla det V6+/V65+ och lägg till nån finess så att det inte bara är en vanlig V-omgång, Lägg alla dessa hemska V64-jackpots under veckorna till en enda jackpott på onsdagarna. Då slipper man vattna ur jackpott-begreppet som numera används varannan dag. Är det ingen jackpot under veckan används en viss del ur örespotten för att uppfylla "+"-begreppet. Radpris 2 kr.

Varsågod ATG, konceptet är klart. Ni får det gratis!

Senast redigerad av Crotalus den 2014-10-02 klockan 21:05.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:01   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så spelarna orkar alltså analysera 13 lopp på en vecka, men inte 14???
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:09   #9
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Åtminstone lättare, 8 lopp är hur drygt som helst när man sätter sig ned och tittar på programmet. Att det sen varit två banor med olika förusättningar och dubbelt antal kuskar / tränare har inte gjort det bättre

Tillägg:
Anledningen till att de kör alla dessa extraomgångar med V75 är ju för att totalomsättningen sjunker år för år och deras motåtgärd är att försöka köra ännu fler lopp & omgångar. Vilket på sikt bara urvattnar kvalitén på spelet & sporten. När de snart nått maxantal V75 omgångar, säg 100 per år, kommer de försöka med virtuella lopp.

De skulle hellre satsa på skraplotter med travanknytning i så fall:

* Skrapa fram vilken häst som är din i loppet
*' Skrapa fram olika händelser i loppet och positioner vid olika tidpunkter i loppet. Galopp osv är möjligt
* Vinst på lotten är placering + prispeng i loppet (det skrapas sist).

Ny målgrupp, exponera spänningen med travlopp, roligt lottspel som alla åldrar kommer tycka är mer spännande än sunk-Triss.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kungiran (+5), Gyllaren (+2)

Senast redigerad av Crotalus den 2014-10-02 klockan 21:27.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:22   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg
Åtminstone lättare, 8 lopp är hur drygt som helst när man sätter sig ned och tittar på programmet. Att det sen varit två banor med olika förusättningar och dubbelt antal kuskar / tränare har inte gjort det bättre

EDIT:
Anledningen till att de kör alla dessa extraomgångar med V75 är ju för att totalomsättningen sjunker år för år och enda sättet är att försöka köra ännu fler lopp & omgångar. Vilket på sikt bara urvattnar kvalitén på spelet & sporten.
Håller fullständigt med om V86. Jag tror inte att en regelbunden V75:a på onsdagar skulle kanabalisera på lördagens. Lördagen är inarbetad bland spelarna. Däremot tror jag att en V75:a på onsdagen skulle locka fler att spela då, man gillar ju spelet!

Och tittar man på de extra omgångarna håller de ungefär dubbla V86-omsättningen vilket måste väl vara positivt? Upplever inte (har inte kollat statistik) att lördagens siffror försämras iom med extraomgångarna.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:28   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag kan bara tillföra vad jag upplever som ombud när det är extra v75 omgångar (bortsett från möjligen elitloppshelgen och såna speciella tillfällen).

"Men är det v75 nu igen?"
"Jag skiter i extra v75 utan lirar på lördag istället"
"jag hinner inte läsa på v75 till xxx-dag, ge mig en harry eller en andel"
Känns det igen?

Jag har ärligt ALDRIG hört någon säga något positivt om extra v7 omgångar. Det kan självklart tänkas att det bara är lokalt här man tycker så men...

Jag tror rätt hårt på konceptet SuperV65, föregående veckas v64/v65 jackpots läggs till kommande onsdag fördelat på både 6 och 5 rättspotten (så även småspelare triggas att lira) och det ska turas om att köras på S J Å B bortsett från sommarmånader när det ska köras på andra banor. Ser gärna att dom kör V5 före och spelstopp på V65 blir 19:30.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:32   #12
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Jag kan bara tillföra vad jag upplever som ombud när det är extra v75 omgångar (bortsett från möjligen elitloppshelgen och såna speciella tillfällen).
Jag har ärligt ALDRIG hört någon säga något positivt om extra v7 omgångar. Det kan självklart tänkas att det bara är lokalt här man tycker så men...
.
Känner du några andra ombud i olika delar av landet? Om 1-2 av dessa har samma uppfattning så kommer du ha underlag för att göra en statistisk bedömning på vad kunderna tycker. Iaf de missnöjda kunderna

Såg en undersökning på Aftonbladet / Expressen att 88% INTE ville ha V75 på onsdagarna.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:33   #13
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Och tittar man på de extra omgångarna håller de ungefär dubbla V86-omsättningen vilket måste väl vara positivt? Upplever inte (har inte kollat statistik) att lördagens siffror försämras iom med extraomgångarna.
Har inte heller statistik för mitt påstående men eftersom totalomsättningen sjunker trots ökande antal V75-omgångar så drar jag den slutsatsen.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:34   #14
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg
Känner du några andra ombud i olika delar av landet? Om 1-2 av dessa har samma uppfattning så kommer du ha underlag för att göra en statistisk bedömning på vad kunderna tycker. Iaf de missnöjda kunderna

Såg en undersökning på Aftonbladet / Expressen att 88% INTE ville ha V75 på onsdagarna.
Känner mest ombud i regionen så nej jag har inget statistiskt underlag för det, jag bara berättade hur jag upplever det. Tror dom skulle döda V75 som varumärke genom att köra det mer än vad dom gör idag (tycker egentligen att dom kör för mycket redan nu)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:37   #15
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Känner mest ombud i regionen så nej jag har inget statistiskt underlag för det, jag bara berättade hur jag upplever det. Tror dom skulle döda V75 som varumärke genom att köra det mer än vad dom gör idag (tycker egentligen att dom kör för mycket redan nu)
Ja, jag har personligen samma uppfattning. Man blir helt enkelt trött när det är flera V75-omgångar samma vecka. De "tunna" omgångarna känns sunkiga på nåt sätt. Det ska inte vara 20-30 miljoner i omsättning på nåt som har stämpel "V75"
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:37   #16
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men vänta nu, återigen man orkar inte läsa på SJU lopp till. Men man är positiv till att läsa på SEX lopp till?

Problemet med extraomgångarna är att de kommer oregelbundet och att de oftast går lördag och söndag. Självklart orkar man inte engagera sig i två omgångar samtidigt.

Med resonemanget att man inte orkar läsa på fler lopp så borde man kanske strunta i ett riksspel överhuvudtaget på onsdgar?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:38   #17
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
V1 vore något för då kan jag få alla rätt.
Det spelet finns redan, vinnarspel kallas det. Du kan ju även testa platsspel, då räcker det med att din häst kommer bland de tre första.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:41   #18
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Men vänta nu, återigen man orkar inte läsa på SJU lopp till. Men man är positiv till att läsa på SEX lopp till?

Problemet med extraomgångarna är att de kommer oregelbundet och att de oftast går lördag och söndag. Självklart orkar man inte engagera sig i två omgångar samtidigt.

Med resonemanget att man inte orkar läsa på fler lopp så borde man kanske strunta i ett riksspel överhuvudtaget på onsdgar?
Jag vet inte, på nåt sätt är det stor skillnad för mig att kartlägga en V64 omgång jämfört med en V75 / V86. Vet inte egentligen vad det beror på, kanske vilka hästar som ställer upp i loppen. Eller så är det bara något jag har fått för mig.

Men största anledningen för mig att inte gilla V75 onsdag är att det ska vara reserverat för "bättre" hästkvalité/prispengar (även om det sjunkit på slutet).
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:43   #19
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag hoppas man höjer kvaliteten på tävlingarna rejält när/om det blir V75 på onsdagar.

Divisionerna borde se ut så här:
V75-lördag
V75-onsdag
V64
Saxbana
Breddtrav
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gyllaren (+2)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:44   #20
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sen ska vi komma ihåg att halva V75-omsättningen på lördagar kommer från Harry Boy och andelsspel, och dom spelarna fortsätter på lördagar oavsett vad som händer på onsdagar.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:47   #21
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jag tror dock dom flesta lägger mindre pengar på V6 omgång än v7 omgång vilket gör att man vill lägga mer tanke bakom v7, jag har många kunder som spelar runt 1k på v7 men gör v6 för <100kr. Det är en stor skillnad vilket gör att man inte anser att man har tid att läsa på extra omgångarna.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 22:34   #22
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Det spelet finns redan, vinnarspel kallas det. Du kan ju även testa platsspel, då räcker det med att din häst kommer bland de tre första.
Skönt att jag fick det förklarat, undrade just vad spelformerna jag lagt 1127 spel iår på hette
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 22:42   #23
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Jag skulle gärna se V76 på onsdagar, enbart på Solvalla då. V75 endast på lördagar, inte ett 30-tal extra omgångar, och i övrigt så är jag antik nog att tycka att man kan skrota V64 och V65 och bara köra V5 på övriga dagar.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 22:59   #24
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Skrota V5 och kör V6 rakt av. En spelform som ser exakt ut som för 50 år sedan är knappast den vitamininjektion travet behöver.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 23:29   #25
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Rak V6 eller ännu hellre V76 , men inte fler lopp, och inte fler än två vinstgrupper. Valla blir för favoritbetonat med många lopp som inte är fullsatta, och det är för skickliga spelare på Valla.
Inga jackpots utan dela ut såsen till över eller undre vinstgrupp.
Naturligtvis ingen saxbana och 15 minuter mellan loppen.
Muta och kör.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 07:25   #26
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Rak V6 eller ännu hellre V76 , men inte fler lopp, och inte fler än två vinstgrupper. Valla blir för favoritbetonat med många lopp som inte är fullsatta, och det är för skickliga spelare på Valla.
Inga jackpots utan dela ut såsen till över eller undre vinstgrupp.
Naturligtvis ingen saxbana och 15 minuter mellan loppen.
Muta och kör.
15 minuter mellan loppen en hel tävlingsdag håller inte för de aktiva.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 07:36   #27
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 243
Sharp$: 4030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
15 minuter mellan loppen en hel tävlingsdag håller inte för de aktiva.
Björn Goop verkar inte tycka att 15min är några problem.
http://www.stallkenny.se/lite-av-var...nne-de-moteur/

Personligen vill jag inte att de tar bort v86 som spelform. Tycker det är i särklass det bästa spelet (tyvärr sämre nu utan V8) och som det skrivs här att man inte orkar läsa på något extra lopp är just varför det är så bra. Eftersom det är så många lopp så sållar det bort många spelare som inte gjort sin läxa och vi som pluggar lopparkiv osv får en fördel. Det ger ofta bra betalt på enkla rader och på V8 tiden var det suveränt
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:04   #28
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mitt förslag vore följande!

- Kör V6 på onsdagar (enbart utdelning på 6 rätt)
- Kör endast på EN bana men den kan variera och behöver inte enbart vara på storstadsbanorna.
- Lägg hela veckans jackpottar (bortsett från V75) till onsdagens omgång så det blir Superjackpot!
- DUBBLA förstapriset i samtliga V6-lopp (så det blir extra åka för vinst av i loppen).
- Krydda med gångbara proppar och tänk till ett varv extra kring dom så att så många som möjligt kan matcha mot övriga lopp i cirkusen (inga kollisioner mot storlopp och uttagningslopp). Våga testa nya grepp!

- Lägg därtill någon ny spelform utanför V6-omgången! Varför inte den franska varianten att hitta första fem hästarna i mål? Lägg även Trio-jackpottar till onsdagens "jackpottdag"!

Galet eller substans?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:11   #29
 
Gyllarens avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 226
Sharp$: 1
Standard

Varför inte Trio-6..

att hitta ettan tvåan och trean i sex avdelningar. Snacka om utdelningar
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:15   #30
 
Gyllarens avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 226
Sharp$: 1
Standard

varför har de inte v86 på tillsammans? bättre isåfall med v75 så fler kan få chansen att vinna tillsammans... ????
Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 08:21   #31
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det gör det utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
15 minuter mellan loppen en hel tävlingsdag håller inte för de aktiva.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 09:06   #32
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det gör det utan problem.
Har du jobbat i ett stall någon gång? Att BG inte tycker det är något problem beror ju på att han bara byter häst vid infarten till banan. Fråga hans personal om vad de tycker.

Tycker det är respektlös mot de aktiva att säga att 15 minuter "inte är något problem".
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 09:19   #33
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Och mer än så ska du inte behöva göra.
Du får se till att ha anställda som förberett allting, eller så får du leka med din häst hemma på gården.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Har du jobbat i ett stall någon gång? Att BG inte tycker det är något problem beror ju på att han bara byter häst vid infarten till banan. Fråga hans personal om vad de tycker.

Tycker det är respektlös mot de aktiva att säga att 15 minuter "inte är något problem".
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 09:34   #34
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Och mer än så ska du inte behöva göra.
Du får se till att ha anställda som förberett allting, eller så får du leka med din häst hemma på gården.
Exakt, och det är de anställda som inte hinner med 15 minuter mellan loppen!

Stall Goop klarar sig säkert med mycket personal, men det är kanske fler än storstallen som ska tävla?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 09:36   #35
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det är bara att lösa problemet eller stanna hemma.
Finns inte många idrotter idag där du kan engagera en publik i 4a timmar.
Tiden måste ner, eller så kommer inte en käft att komma till banorna.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Exakt, och det är de anställda som inte hinner med 15 minuter mellan loppen!

Stall Goop klarar sig säkert med mycket personal, men det är kanske fler än storstallen som ska tävla?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 09:46   #36
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det är bara att lösa problemet eller stanna hemma.
Finns inte många idrotter idag där du kan engagera en publik i 4a timmar.
Tiden måste ner, eller så kommer inte en käft att komma till banorna.
Otroligt naiv inställning! Djurskydd och spelsäkerhet betyder således inget?

Undrar i så fall varför man inte lirar 2x25 min fotboll eller bara 2 perioder hockey?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 09:58   #37
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Och det tycker du påverkas om man kör med 15 minuters intervall ?

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Otroligt naiv inställning! Djurskydd och spelsäkerhet betyder således inget?

Undrar i så fall varför man inte lirar 2x25 min fotboll eller bara 2 perioder hockey?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 10:06   #38
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Och det tycker du påverkas om man kör med 15 minuters intervall ?
Som sagt, du har inte jobbat med hästar va?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 10:19   #39
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ge dig nu.
Du kan hålla på med hästen hur länge som helst, spelar ingen roll när den startar.
Startar den 5 minuter tidigare får du börja jobba med hästen 5 minuter tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Som sagt, du har inte jobbat med hästar va?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 10:23   #40
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 822
Sharp$: 37798
Standard

Jag tycker inte man ska sabba V75 genom att köra det även på onsdagar. Rikstoton ska vara flaggskeppet och man bör vara rädd om varumärket. V86 tycker jag är ett utmärkt spel och ser helst att man behåller det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 10:28   #41
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Ge dig nu.
Du kan hålla på med hästen hur länge som helst, spelar ingen roll när den startar.
Startar den 5 minuter tidigare får du börja jobba med hästen 5 minuter tidigare.
Jag säger som Stenmark: Int lönt att förklara för de som int begrip....
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 11:45   #42
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Du har snöat in dig på din speciella situation.
Melander har startat 6st i samma lopp, undrar hur det gick till ?
Återigen, se till att tillräckligt med personal finns på plats.
Eller starta inte i två på varandra följande lopp.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Jag säger som Stenmark: Int lönt att förklara för de som int begrip....
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 12:47   #43
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Du har snöat in dig på din speciella situation.
Melander har startat 6st i samma lopp, undrar hur det gick till ?
Återigen, se till att tillräckligt med personal finns på plats.
Eller starta inte i två på varandra följande lopp.
1. Små tränare har inte råd att ta in hur mycket personal som helst.
2. Man bestämmer inte själv i vilket lopp (under dagen/kvällen) man ska starta i.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 13:55   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
1. Små tränare har inte råd att ta in hur mycket personal som helst.
2. Man bestämmer inte själv i vilket lopp (under dagen/kvällen) man ska starta i.
Det krävs 2 personer för att klara 3 hästar i vardera lopp efter vartannat med 15 min intervall.. blir stressigt men funkar, och ännu värre om du lyckas vinna ett av loppen.
Absolut, om du är själv är det totalt omöjligt. Fast även om du startar en häst brukar det vara två personer med.

Senast redigerad av alle den 2014-10-03 klockan 13:56.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 20:57   #45
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Att det är dålig omsättning på extra V75-omgångar är inte konstigt, de ligger ju oftast på söndagar. Vem bryr sig om att läsa in extraomgången på söndagen när man vet att det är på lördagarna det är störst pott och bäst/roligast lopp. Är det något som urvattnar varumärket V75 så är det extraomgångar på söndagar och tisdagar som de kör nu UTÖVER V86 och ordinarie V75-omgång.

Jag gillar V86 för det blir mer döda pengar från de riktiga småspelarna som nästan alltid är chanslösa, men samtidigt är det ju ett lopp till att läsa in mitt i veckan och det känns lite mastigt faktiskt. Express tycker jag är bra, det är ju mest banfolket som lider av att behöva kolla varannat lopp på TV-skärm men hur stor del av omsättningen har dem? Eller kanske mer relevant, hur mycket omsättning tappar man där i det stora hela? Skönt att slippa Valla-maffian och få lite variation mitt i veckan för en gångs skull.

Inför turnerande V75 varje onsdag! De där extra V75-omgångarna man kör fler och fler av för varje år kan alla flyttas till onsdagsomgången. Och Valla kan få ha en stående V64-omgång på tisdagkvällar eller nåt om de tvunget måste slå sig för bröstet med sin "nationalarena" minst en gång i veckan. Eller är det bara jag som undrar hur bra det är för sporten långsiktigt att man ska ha 78 Digital-hästar att springa mot varandra på samma bana varje onsdag år ut och år in...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 21:17   #46
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
1. Små tränare har inte råd att ta in hur mycket personal som helst.
2. Man bestämmer inte själv i vilket lopp (under dagen/kvällen) man ska starta i.
Hur ofta har små tränare häst i många lopp i följd? (med små tränare syftar iaf jag på tränare med mindre än 25 häst i träning). Är väl inte direkt ofta man ser små tränare ha mer än 3 starthästar en travdag?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 22:44   #47
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag ser i min kristallkula något som ser ut så här på onsdagstävlingarna:

- 5-6 lopp, inte mer
- 1,5 - 2 timmar, inte mer
- En bana
- Hög klass (välkända hästar och kuskar)
- Inga, eller möjligen några få, jackpottar (i sådana fall få jackpottar därför att spelet normalt är svårt).

I Sverige har vi ingen vidare tradition av att spela på något annat än vinnaren. Därför tar sig inte riktigt trio-spelet, och sådant som rätt ordningsföljd på 4-5-6-7-8-9-10 (eller varför inte alla 15) hästar tror jag är dödfött.

Med många avdelningar kommer också att det blir många mediokra lopp som kommer med på kupongen. Jag vill hellre se kvalitet än kvantitet.

Avgörande tror jag är att man klarar av att höja radpriset. Lotto har sedan 1980 när det lanserades gått från 1kr/rad (det ansågs dyrt därför att Stryktipset och V65 kostade 60 öre/rad) till 3kr. Det har följt KPI ganska bra. Men i travets värld kan man inte höja radpriset... Då uppstår det att "alla" har råd med stora system som sitter, och utdelningarna blir därefter.

Fick jag bestämma skulle vi köra en V54 med 5kr i radpris och ungefär de här propparna:

V54-1: För treåriga hästar med högst 200/400kkr (omväxlande varannan vecka)
V54-2: För fyraåriga hästar med högst 250/500/99999kkr (omväxlande var tredje vecka)
V54-3: Stosilver, för ston 4-7 år med 800-1500kkr
V54-4: För hästar med högst 1000kkr, 1640m, 15 bakom bilen, spårtrappa
V54-5: Långtradarcupen för alla med minst 300kkr, 3140m, tillägg vid 900 och 1800kkr

Fem ganska svåra lopp, proppar som inte är vanliga på V75, 100K i förstapris och snäll prisskala med 100-50-25-15-10-5-(5) så kommer de fyra främsta att gå ihop sig.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 23:17   #48
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
...100K i förstapris och snäll prisskala med 100-50-25-15-10-5-(5) så kommer de fyra främsta att gå ihop sig.
Den där prismodellen tror jag iofs är fel väg att gå på de stora spelen, speciellt på onsdagar. Det vi saknar ofta är ju tävling, vi får "Valla-lunken" där de släpper till varandra och är nöjda med att bli tvåa trea, sitter still i kön för att spara speeden till att få en matlapp. Inte konstigt att de stora kuskarna/stallen får styra och ställa och det inte händer något i loppen. Blir ju mer och mer favoritparader av det här. Dra upp reglaget åt andra hållet istället på de högre divisionerna och kör en modell där man vill vinna till varje pris, eller iallafall ta pallen. Mycket hög summa till ettan jämfört med tvåan och max fyra prisplaceringar.

Hoppas verkligen de börjar experimentera mer med annorlunda och mer varierande propositioner som du är inne på också, det är riktigt riktigt dåligt med förnyelse på den fronten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 23:52   #49
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Anledningen till Valla-lunken tror jag inte är prisskalorna, utan att kuskarna har rätt så bra koll på hur deras hästs kapacitet ligger till i förhållande till andra, och kör därefter. Det är dubbelt så hög kuskprovis om man vinner istället för att komma tvåa + skattefri bonus i form av hederspriser. Jag tror det räcker.

Något som också spelar in tror jag är att det är många mycket stora träningsstall på Solvalla, som därmed har flera hästar i samma lopp. Även om de vill tävla mot varandra så finns det lite för stor rädsla att inte få köra mera om man trycker upp ett för hårt tempo mot stallkamraten. Lösningen är att fler kommer till Solvalla och tävlar, så att inte de stora stallen får med alla hästar de anmäler.

Många hästägare har ju börjat berätta att det är hopplöst när det oftast bara är ettan i mål, ibland också tvåan, som ens får ihop till månadens faktura. Jag som spelare inser att de har en poäng, hedervärda insatser måste betala sig. Om en hedrande placering en längd bakom vinnaren inte ger något betalt så kommer ingen vilja trycka på i dödens, eller dra tåget 800 kvar. Ser man på stora lopp med enorma skillnader mellan första och andra pris, eller uttagningslopp där endast ettan och tvåan går vidare så körs de inte så annorlunda mot andra lopp.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.

Senast redigerad av Viroid den 2014-10-03 klockan 23:59.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 00:12   #50
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Anledningen till Valla-lunken tror jag inte är prisskalorna, utan att kuskarna har rätt så bra koll på hur deras hästs kapacitet ligger till i förhållande till andra, och kör därefter. Det är dubbelt så hög kuskprovis om man vinner istället för att komma tvåa + skattefri bonus i form av hederspriser. Jag tror det räcker.

Något som också spelar in tror jag är att det är många mycket stora träningsstall på Solvalla, som därmed har flera hästar i samma lopp. Även om de vill tävla mot varandra så finns det lite för stor rädsla att inte få köra mera om man trycker upp ett för hårt tempo mot stallkamraten. Lösningen är att fler kommer till Solvalla och tävlar, så att inte de stora stallen får med alla hästar de anmäler.

Många hästägare har ju börjat berätta att det är hopplöst när det oftast bara är ettan i mål, ibland också tvåan, som ens får ihop till månadens faktura. Jag som spelare inser att de har en poäng, hedervärda insatser måste betala sig. Om en hedrande placering en längd bakom vinnaren inte ger något betalt så kommer ingen vilja trycka på i dödens, eller dra tåget 800 kvar. Ser man på stora lopp med enorma skillnader mellan första och andra pris, eller uttagningslopp där endast ettan och tvåan går vidare så körs de inte så annorlunda mot andra lopp.
Nej du har nog rätt när jag tänker efter. Det är nog snarare sånt som stallkörning (medveten eller ej) och stalldominans (Melander-trojkorna) som ger tråkiga lopp och att det inte anmäls mer hästar utifrån till Valla.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 07:05   #51
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser i min kristallkula något som ser ut så här på onsdagstävlingarna:

- 5-6 lopp, inte mer
- 1,5 - 2 timmar, inte mer
- En bana
- Hög klass (välkända hästar och kuskar)
- Inga, eller möjligen några få, jackpottar (i sådana fall få jackpottar därför att spelet normalt är svårt).

I Sverige har vi ingen vidare tradition av att spela på något annat än vinnaren. Därför tar sig inte riktigt trio-spelet, och sådant som rätt ordningsföljd på 4-5-6-7-8-9-10 (eller varför inte alla 15) hästar tror jag är dödfött.

Med många avdelningar kommer också att det blir många mediokra lopp som kommer med på kupongen. Jag vill hellre se kvalitet än kvantitet.

Avgörande tror jag är att man klarar av att höja radpriset. Lotto har sedan 1980 när det lanserades gått från 1kr/rad (det ansågs dyrt därför att Stryktipset och V65 kostade 60 öre/rad) till 3kr. Det har följt KPI ganska bra. Men i travets värld kan man inte höja radpriset... Då uppstår det att "alla" har råd med stora system som sitter, och utdelningarna blir därefter.

Fick jag bestämma skulle vi köra en V54 med 5kr i radpris och ungefär de här propparna:

V54-1: För treåriga hästar med högst 200/400kkr (omväxlande varannan vecka)
V54-2: För fyraåriga hästar med högst 250/500/99999kkr (omväxlande var tredje vecka)
V54-3: Stosilver, för ston 4-7 år med 800-1500kkr
V54-4: För hästar med högst 1000kkr, 1640m, 15 bakom bilen, spårtrappa
V54-5: Långtradarcupen för alla med minst 300kkr, 3140m, tillägg vid 900 och 1800kkr

Fem ganska svåra lopp, proppar som inte är vanliga på V75, 100K i förstapris och snäll prisskala med 100-50-25-15-10-5-(5) så kommer de fyra främsta att gå ihop sig.
Med dom propparna har du 0-3 anmälda på vintern och max 8 anmälda på sommaren. Pris till de 4 första är rena galenskapen!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 07:26   #52
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2504
Standard

Jag älskar tempot på V86 express. Jag tycker väldigt bra om V86 express, det känns lika svårt som V75 med 1 kronas radpris och utdelningarna brukar ju bli därefter. Jag tror inte många spelformer skulle gå över V86 i omsättning, kanske V75, men det skulle man istället tappa på lördagar.
Det tråkigaste som finns är V64 med alla JÄÄÄVLA jackpottar och utdelningar i medianen på 300kr för 6 rätt, låt oss åtminstonde inte hamna någonstans där!
V65 med en kronas radpris och samlade bonusar från veckans alla spel exkl V75?
Jag vill ha ett svårare spel, men chans till högre pengar!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 07:32   #53
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: borlänge
Inlägg: 619
Sharp$: 937
Standard

Varför inte v64 elit med högre prissummor bättre hästar kuskar bättre sport endast onsdagar på valla ev jackpot går till nästa onsdag
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 11:23   #54
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Varför skulle V75-omsättningen på lördagar sjunka om man införde V75 på onsdagar? "Nej, nu har man infört V75 på onsdagar. Det gillar jag inte. Så nu skiter jag i att spela V75 på lördagarna."

Avstår man inte att spela på onsdagar i så fall? Precis som nu.

Det har visat sig att sju lopp är det som föredras av de flesta. Inte fem, sex eller åtta. Så varumärket V75 riskerar att få på käften? Kalla det något annat då! Onsdagssjuan, Sjukt som sju, eller vad som helst. Se till att separera från lördagarna vad gäller propositioner, antal vinstgrupper, jackpottregler, marknadsföring m.m. Om man nu tror att folk är så jävla dumma att de inte kan skilja på veckodagarna.

Folk spelar inte mindre V75 på lördagarna för att onsdagarna existerar. På lördag är det lördag. Lördagsgodis. Veckans speldag. Det kan mycket väl vara så illa att svenskt trav, framför allt Solvalla, redan har sjabblat bort onsdagarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 12:36   #55
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2504
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Varför skulle V75-omsättningen på lördagar sjunka om man införde V75 på onsdagar? "Nej, nu har man infört V75 på onsdagar. Det gillar jag inte. Så nu skiter jag i att spela V75 på lördagarna."

Avstår man inte att spela på onsdagar i så fall? Precis som nu.

Det har visat sig att sju lopp är det som föredras av de flesta. Inte fem, sex eller åtta. Så varumärket V75 riskerar att få på käften? Kalla det något annat då! Onsdagssjuan, Sjukt som sju, eller vad som helst. Se till att separera från lördagarna vad gäller propositioner, antal vinstgrupper, jackpottregler, marknadsföring m.m. Om man nu tror att folk är så jävla dumma att de inte kan skilja på veckodagarna.

Folk spelar inte mindre V75 på lördagarna för att onsdagarna existerar. På lördag är det lördag. Lördagsgodis. Veckans speldag. Det kan mycket väl vara så illa att svenskt trav, framför allt Solvalla, redan har sjabblat bort onsdagarna.
Ja, det blir ju ett sjukt jävla gnäll så fort det är extra V75. Jag tror det skulle urholka.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 12:45   #56
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Risken är att alla spelar V75 både på Ons och Lör, och när folk börjar tröttna på att torska på Ons så tröttnar de på V75 som spelform och lirar mindre på Lör också.

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Varför skulle V75-omsättningen på lördagar sjunka om man införde V75 på onsdagar? "Nej, nu har man infört V75 på onsdagar. Det gillar jag inte. Så nu skiter jag i att spela V75 på lördagarna."

Avstår man inte att spela på onsdagar i så fall? Precis som nu.

Det har visat sig att sju lopp är det som föredras av de flesta. Inte fem, sex eller åtta. Så varumärket V75 riskerar att få på käften? Kalla det något annat då! Onsdagssjuan, Sjukt som sju, eller vad som helst. Se till att separera från lördagarna vad gäller propositioner, antal vinstgrupper, jackpottregler, marknadsföring m.m. Om man nu tror att folk är så jävla dumma att de inte kan skilja på veckodagarna.

Folk spelar inte mindre V75 på lördagarna för att onsdagarna existerar. På lördag är det lördag. Lördagsgodis. Veckans speldag. Det kan mycket väl vara så illa att svenskt trav, framför allt Solvalla, redan har sjabblat bort onsdagarna.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 13:16   #57
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Risken är att alla spelar V75 både på Ons och Lör, och när folk börjar tröttna på att torska på Ons så tröttnar de på V75 som spelform och lirar mindre på Lör också.
Ok, jag kan köpa att den risken finns även om jag tror att den i så fall överskattas. Ännu mindre skulle den bli om man på ett supertydligt sätt skapade skillnader mellan onsdagarna och lördagarna. Förutom de jag nämnt kan det vara radpris (varför inte 25 öre med mer svårtippade lopp än i nuläget), tonfallet i marknadsföringen (Vinnies sju dvärgar eller vilket svammel som helst), fler voltstartslopp, sättet omgången presenteras i TV-sändningen, sättet tipsen inför omgången presenteras, nytt folk i rutan, fritt inträde på Valla där alla omgångar körs. Det finns säkert många fler sätt att få folk att i tanken skilja på V75-onsdag och V75-lördag.

Nä, jag är övertygad om att sju lopp är det rätta. Sex lopp är för lätt. Det visar sig de flesta V64-omgångarna. Åtta lopp är för svårt. Inte ens storspelarna går in något extra vid jackpott numera.

Dessutom finns möjligheten att spela V75-Tillsammans. Det borde automatiskt kunna innebära en mille eller så.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 13:41   #58
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller som bekant med Overpace.

Fråga till er som inte vill ha onsdags-V75: Vad tror ni händer med lördags omsättningen om man lyckas få fart på onsdagarna med t ex V6? Positivt eller negativt för V75?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 17:08   #59
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Håller som bekant med Overpace.

Fråga till er som inte vill ha onsdags-V75: Vad tror ni händer med lördags omsättningen om man lyckas få fart på onsdagarna med t ex V6? Positivt eller negativt för V75?
Det är nog lite svårt att sia om, finns väl 2 saker man kan fundera på, dels att dom spelare som redan är aktiva spelar för en viss summa / vecka oavsett hur dom fördelar det, men samtidigt om onsdagarna blir lyckade så borde fler bli intresserad av spel överhuvudtaget vilket borde föra in mer pengar i spelet och i slutändan mer vinstpengar som det kan spelas för på lördagen. Så länge man inte misshandlar varumärket v75 allt för mycket så kommer omsättningen på lördagar hålla i sig oavsett hur resten av veckan ser ut.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 11:31   #60
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Ju fler lopp desto mer avgörande blir slumpen, slumpen skall inte vara alltför stor i travspel

Synd att höjt radpris är tabu nom travet, V5 har alltid kostat 1 kr, jag började med spelandet på hästar tidigt 70 tal, travronden kostade under 2 kronor och V5 kostade 1 krona, min spelkassa tillät kanske system på 24 kronor ( 3*4*2 och 2 spikar ).

Idag kostar ronden nästan 40 kronor men på V5 kostar det fortfarande 1 krona,



Man har en ide, en rolig spik som står i 7 gånger / 3e handsfavorit (gärna ännu mindre spelad )

På V5 kan man få betalt för sin ide På V86 är man endast ett "myrsteg" närmare 8 rätt.

Jag vill ha onsdags V5 (eller V54 ) men med ett helt annat radpris

5 lopp går snabbt ( kan väl köras lite expressfart )
5 lopp kan man läsa på även mitt i veckan, speciellt om man har 1 ide, bara 4 lopp att sätta sig in i

givetvis skall det vara 1 bana på Onsdagar,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 12:42   #61
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2504
Standard

Nu vet jag!!!
V74 med 1 kronas radpris och V7. Höj jackpottgränserna på alla andra spel så vi får mängder av bonusar som samlas i onsdagsomgångarna. Jackpottgränserna för 4 rätt på V74 sätts vid 100kr och allt flyttas uppåt eller neråt i aktuell omgång och går inte vidare.
Ensam på 7 är alltid garanterad 25miljoner. Kortare intervall mellan loppen och start 20.
Sen är det bara att börja mixtra med propositioner, spårtrappor, kusken väljer, supersprintar, superstayerlopp, ett fel i volten och du är ute osv osv. En frisk fläkt på onsdagar helt enkelt!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 13:16   #62
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Fast spelstoppet måste vara 19.00. Vi som jobbar som ombud, vill ju inte jobba över 19.00. Och de flesta vill i alla fall se fotbollens Champions League som börjar 20.45.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 13:22   #63
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ja, den här 2030 grejen är helt vansinnig, och tvärtemot allt man sagt tidigare.
Det verkar helt enkelt som man inte vet vad man ska göra och håller på att hatta hit och dit.
Förr körde Atg stora datorsimuleringar innan något infördes eller ändrades, men nu vete fan hur man gör ???

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Fast spelstoppet måste vara 19.00. Vi som jobbar som ombud, vill ju inte jobba över 19.00. Och de flesta vill i alla fall se fotbollens Champions League som börjar 20.45.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 13:57   #64
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Fast spelstoppet måste vara 19.00. Vi som jobbar som ombud, vill ju inte jobba över 19.00. Och de flesta vill i alla fall se fotbollens Champions League som börjar 20.45.
Vill och vill. Det är mycket man inte vill men får stå ut med ändå.

Dom som jobbar treskift skulle skatta sig lyckliga över dylika tider. Sen har ju ATG trumf på hand, som vanligt. Passar inte villkoren så hämtas terminalen och det finns alltid flexibla ombud så att det räcker.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 14:11   #65
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2504
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Fast spelstoppet måste vara 19.00. Vi som jobbar som ombud, vill ju inte jobba över 19.00. Och de flesta vill i alla fall se fotbollens Champions League som börjar 20.45.
Det måste vara ganska sen start. 18-19 fungerar dåligt för så himla många. Barn ska läggas/matas/torkas. Livet en onsdag måste hinnas med om man ska även ska hinna med att tippa trav. För barnen går alltid först.
Fler än Benny med programmet i bakfickan måste få chans att spela om travet ska engagera och växa.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)

Senast redigerad av Rickart den 2014-10-06 klockan 14:12.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 14:43   #66
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vill och vill. Det är mycket man inte vill men får stå ut med ändå.

Dom som jobbar treskift skulle skatta sig lyckliga över dylika tider. Sen har ju ATG trumf på hand, som vanligt. Passar inte villkoren så hämtas terminalen och det finns alltid flexibla ombud så att det räcker.
Tror du ja! Ombuden går redan på knäna p.g.a. att hyrorna går bara uppåt varje år. Markandshyror som det så fint heter när man pratar med hyresvärden. Provisionen är den samma på spel, men tappet av vinster till utlandet på trav märks även hos ombuden. Färre som spelar eftersom det är några få som vinner allt. Harry Boy har blivit rena rama skiten. Svenska Spel jobbar inte alls längre mot kunden. Det är reklamstopp för tillfället. Inte ens vi ombuden kan beställa hem material längre, för att göra egna reklam för vissa spel som t.ex. Lotto. Något är helt åt helvete inom spelbranschen i landet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 15:33   #67
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Men varför måste Solvallas stora dag vara en onsdag??? Torsdag skulle ju vara absolut den mest optimala dagen för att ha en stor Travkväll klockan 20.00-22.30. Torsdagar brukar ändå vara ganska tråkiga inom fotbollen också, när man redan har sett det bästa inom Champions League på Tisdag/Onsdag.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 22:51   #68
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Måste ändå säga att V54 med 2kr radpris låter lite lockande, eller kanske till och med högre radpris? Tycker inte starten bör vara mycket senare än 19:30 men släng in en v4 före isf. Flytta isf v6x jackpottar från föregående vecka till super onsdagen så det blir riktigt rejäl jackpot och på onsdagarna så kör man utan jackpot gränser så alla pengar delas ut, blir det för lätt, flytta 4 rätt till 5 rättspotten och tvärtom.

Men för att detta ska funka så måste propparna skrivas bra så vi inte får några 6 hästars lopp....
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 05:46   #69
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Måste ändå säga att V54 med 2kr radpris låter lite lockande, eller kanske till och med högre radpris? Tycker inte starten bör vara mycket senare än 19:30 men släng in en v4 före isf. Flytta isf v6x jackpottar från föregående vecka till super onsdagen så det blir riktigt rejäl jackpot och på onsdagarna så kör man utan jackpot gränser så alla pengar delas ut, blir det för lätt, flytta 4 rätt till 5 rättspotten och tvärtom.

Men för att detta ska funka så måste propparna skrivas bra så vi inte får några 6 hästars lopp....
2kr räcker inte på V54, det blir ju utdelningar i klass med V4. Skall vi köra V54 krävs nog 5kr i radpris. Men V54 är intressant eftersom det går hyfsat fort att köra omgången, och dessutom borde man kunna hitta fem intressanta lopp som är en utmaning för spelarkollektivet.

Superjackpot är jag våldsamt mycket emot. Risken är mycket stor för att det kommer ligga mer pengar i potten än vad omsättningen är. Och har du aldrig sett internationella spelare flockas runt spelet förr, så lär du se det då.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), boozty (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 10:11   #70
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
2kr räcker inte på V54, det blir ju utdelningar i klass med V4. Skall vi köra V54 krävs nog 5kr i radpris. Men V54 är intressant eftersom det går hyfsat fort att köra omgången, och dessutom borde man kunna hitta fem intressanta lopp som är en utmaning för spelarkollektivet.

Superjackpot är jag våldsamt mycket emot. Risken är mycket stor för att det kommer ligga mer pengar i potten än vad omsättningen är. Och har du aldrig sett internationella spelare flockas runt spelet förr, så lär du se det då.
Du har så rätt i det du säger, för att superjackpot ska kunna fungera krävs det att atg har sagt upp alla utländska partners och sköter allt spel via sin egen site. Ja jag låg och funderade på radpriset i natt och 4-5kr känns inte helt fel trots allt. Meningen är inte att man ska kunna helgardera flera lopp och ändå bara ha en spik för en "liten" slant. och 5 lopp känns väldigt rätt att hitta läsa på seriöst mitt i veckan! Men ett krav ska vara att alla pengar delas ut i aktuell omgång!
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 10:45   #71
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7864
Standard

V54 är väl ingen ide`att gräva fram igen. Det höll väl bara ett par år.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 10:51   #72
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
V54 är väl ingen ide`att gräva fram igen. Det höll väl bara ett par år.
Det omsatte ungefär lika mycket pengar som V86 gör ny. Att man bytte berodde på att man ville ha mera, men hittills har man inte lyckats hitta något.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 11:45   #73
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7864
Standard

Det är inte en liten skillnad mellan V54 och V86 men endå ungefär samma omsättning. Tveksamt om de kommer att få så mycket mer oavsett vad de hittar på mitt i veckan. V75 kan möjligtvis omsätta lite mer men blir iaf lite utav bla ha och urvattnat om det inte kommer upp i omsättning.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 13:02   #74
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 183
Standard

Kan man inte tänka sig att hitta 2:an i alla lopp........
JerryB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 13:45   #75
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tror att man maxat onsdagarna rätt så bra redan. Vad det handlar om är att på ett kostnadseffektivt sätt avverka omgången och se till att spelare och aktiva är nöjda. Själv ser jag gärna att det finns chans till god utdelning, men utan att det för den skull blir så många lopp som V86 har blivit.

Det är enligt mitt sätt att prioritera mitt livs utstakade tid, så är det alldeles för mycket med V86. Läsa in loppen, kolla värmningar, kolla barfotainfo, kolla stallbacksintervjuer och sedan försöka få ihop ett system tar för mycket tid för mig när det är åtta lopp en vanlig vardagskväll.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 18:51   #76
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Jag tycker att V4 omsättningen på lunchen är hög, detta med tanke på att:

- Det sänds inte i TV
- Flertalet jobbar dagtid, visst man kan lämna in på lunchen.
- det görs inte mkt reklam
- Det går ofta på de mindre banorna, speciellt sommarhalvåret.
- inte alla ombud har andelsspel.
- vinsten är sällan på miljonnivå

Varför skulle det inte gå med V54 på Onsdagar, men med högt radpris, ingen skall kunna köpa omgången, 1 spik och 4 heltäckta skall vara för dyrt,

Förutsättningarna för oss normalspelare är helt annorlunda på Onsdagarna jmfrt med Lördagar men det verkar inte ATG ha uppfattat, tvärtom de förstärker problem vi spelare har genom att ha fler och fler lopp, tom de som jobbar heltid med travtippning har det jobbigt med tippandet av 8 lopp.


V54 med 5 kr raden vore intressant, det är ändå rena reapriset jämfört med vad radpris på V5 på 60-70talet ( man behöver inte ha 15hästarslopp för att det skall bli svårt )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 19:16   #77
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Jag tycker att V4 omsättningen på lunchen är hög, detta med tanke på att:

- Det sänds inte i TV


Det måste dom ha slutat med nyligen?

Kanske inte har hunnit droppa än. Inte för att jag vet vad den var tidigare...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 20:17   #78
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Wagner

Om du jämför V4 omsättningen på

V4 Östersund en måndag
V64 Östersund en måndagkväll

eller varför inte Boden som körde V4 idag.
V4 boden idag var 2,4 miljoner senaste V64 på Boden har omsättning på 4,6 4,3 och 5,1 (ej jackpot), dvs ganska precis dubbla omsättningen på V64 jfrt V4 lunch.

Givet förutsättningarna är det bra lunchomsättning. mindre prispengar, mindre reklam, mindre kostnader för tv. osv.

För mig är det givit att 4 lopp på lunchen har något som lockar folk att spela, jag tror att en av fördelarna är att 4 lopp är greppbart, även på lunch.

För mig är inte 8 lopp en Onsdagskväll efter jobb ,resa , handla osv INTE greppbart. Jag tror att folk tycker färre lopp också kan locka till spel.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 20:56   #79
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lunchomsättningen kommer till stor del från Norge, Danmark och Finland.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td