Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-08, 22:03   #16

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Måste va fler än jag som tycker V86 är mkt bättre kontra V75 ??
Det är det garanterat. Jag är inte en av dom.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-08, 22:20   #17

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Tycker inte raden idag kändes speciellt svår, så utdelningen kändes ok. Däremot skitutdelning på 6rätt som jag hade...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-08, 22:47   #18

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Tycker inte raden idag kändes speciellt svår, så utdelningen kändes ok. Däremot skitutdelning på 6rätt som jag hade...
Känsla är en sak. Ser man till insatsfördelning är det uselt.

Men min fråga kvarstår! Får vi någonsin se en ensam vinnare igen?
Gammal 2014-11-08, 23:14   #19

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Jag måste nog hålla med till viss del, V75 känns inte riktigt som samma spel som för 10+ år sen. Kan det vara mängden filspel som gjort att det blivit annorlunda tro? För billigt att gardera riktigt mycket?

EDIT: sen har väl andelssystemen ökat radikalt sista 10 åren med?

Senast redigerad av boozty den 2014-11-08 klockan 23:15.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-08, 23:32   #20

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1376
Standard

Bara det att atg tillsammans infördes visar väl på hur svennebannan spelar nu för tiden. Medvetenheten har ökat.
Sen tror jag att pokerboomens uppgång och fall har genererat en medvetenhet hos kidsen som spiller över i bettingen nu. Alla som klarade sig utan att bli barskrapade(gäller även mig)läste på mycket och lärde sig mycket om att hushålla med sitt spelkapital.
När sedan klimatet blev jävligt hårt på de låga insatsnivåerna så fanns det ingen anledning att skänka bort sina pengar längre.
Nu skänker jag bort pengarna på travet i stället. Vilket är jävligt mycket roligare än att sitta och stirra i en skärm dygnet runt.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-08, 23:43   #21

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 109
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Bara det att atg tillsammans infördes visar väl på hur svennebannan spelar nu för tiden. Medvetenheten har ökat.
Sen tror jag att pokerboomens uppgång och fall har genererat en medvetenhet hos kidsen som spiller över i bettingen nu. Alla som klarade sig utan att bli barskrapade(gäller även mig)läste på mycket och lärde sig mycket om att hushålla med sitt spelkapital.
När sedan klimatet blev jävligt hårt på de låga insatsnivåerna så fanns det ingen anledning att skänka bort sina pengar längre.
Nu skänker jag bort pengarna på travet i stället. Vilket är jävligt mycket roligare än att sitta och stirra i en skärm dygnet runt.
Nu grindar vi lopparkiv istället
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 00:00   #22

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1376
Standard

Haha!! Precis man har hoppat ur en fiskdam och hamnat i en ny. När ska vinden vända?
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 00:18   #23

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4511
Standard

V75 är inte som förringa, det kan vi slå fast! Vad det beror på är en mer öppen fråga. Kanske, och även mycket troligt, spelar IT-samhällsfenomen som t.ex. sharps en roll i det hela. Spelet är mer eller mindre sönderanalyserat och informationen når allt fler på ett mer lättillgängligt sätt. Samtidigt har det utvecklats verktyg (joker, hpt m.fl.) som påverkar utdelning och andelen vinnare. Trav har blivit lättare men även svårare eftersom "skrällar" inte får samma betydelse då dessa flaggas medialt eller inkluderas i system som skapats i diverse reduceringsprogram. Dagens omgång (V75 Halmstad) borde ha gett mer betalt och varit mycket mer svårfunnen än vad resultatet ger sken av. Nästan hela travsverige var övertygade om att Untersteiners stallform var vikande och då borde det ha inneburit att dagens rad skulle ha varit ytterst svårfunnen och därför även mycket välbetald. Kanske är jag en aning bitter, men jag känner att jag tappar förtroende och motivation till travspel när jag inte kan se att resultatet motsvarar svårighetsgraden. Eller har jag bara låtit mig luras av desinformation angående Untersteners dåliga form? Dom var overkligt bra idag... Hursomhelst så känns det som att möjligheten att bli ensam vinnare på V75 i dagsläget är obefintlig.
Gammal 2014-11-09, 01:05   #24

Kyodais avatar

Sharp$: 5225
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Känsla är en sak. Ser man till insatsfördelning är det uselt.

Men min fråga kvarstår! Får vi någonsin se en ensam vinnare igen?
En riktig vinnare är alltid en ensam människa...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 06:17   #25

Sharp$: 5997
Standard

Men om det var dåligt betalt för denna rad och förmodligen "dåligt betalt" för liknande rader ( säg 5 eller 6 av dessa vinnare )

måste det finnas andra rader som var överbetalda.

över och underbetalda rader måste vara någon form av "nollsummespel". Användandet av olika reduceringsprogram gör att jag misstänker att det spelas mindre på rena favoritrader än tidigare.

miljonutdelningar i år 3 gånger förra året 9 och 2012 13 miljonutdelningar. kanske borde vara 4 i år då ingen hade 7 rätt på Momarken i våras. Kanske man kan sägas att det varit lättare i år än tidigare år, medianutdelningen är också rekordlåg.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 07:05   #26

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Men om det var dåligt betalt för denna rad och förmodligen "dåligt betalt" för liknande rader ( säg 5 eller 6 av dessa vinnare )

måste det finnas andra rader som var överbetalda.

över och underbetalda rader måste vara någon form av "nollsummespel". Användandet av olika reduceringsprogram gör att jag misstänker att det spelas mindre på rena favoritrader än tidigare.

miljonutdelningar i år 3 gånger förra året 9 och 2012 13 miljonutdelningar. kanske borde vara 4 i år då ingen hade 7 rätt på Momarken i våras. Kanske man kan sägas att det varit lättare i år än tidigare år, medianutdelningen är också rekordlåg.
Det stämmer nog bra att det spelas aningen mindre på favoritrader nu än förr.

Problemet är att det med 35% spelavdrag ( åtminstone för de flesta ) inte blir ett nollsummespel. När insatsen försvinner från favoritrader så ökar värdet i dessa. Men inte i närheten av tillräckligt mycket för att göra dem spelvärda.

Om man tittar på pokern så är det inte svårt att konstatera att med hyfsat stora skicklighetsskillnader så går det att övervinna rejken på ett vettigt sätt. När skillnaden i skicklighet minskar så blir det färre och färre som klarar detta. I ett rejkat pokerparti med helt jämnskickliga spelare så är det absolut inte ovanligt att INGEN av spelarna går plus.

Parallellen till travet är att informationsflödet och spelredskapen jämnar ut spelfältet. Det blir "lättare" att få fler rätt. Men det kvittar eftersom det med 35% spelavdrag blir fruktansvärt svårt att slå kollektivet utan exklusiv information.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 07:17   #27

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Nu grindar vi lopparkiv istället
Ante30 har så rätt som det går att ha.

Det gäller att grinda och grinda och grinda mer. Tills man hittar guldkorn som INTE redan är framlyfta "av alla andra".

Såklart krävs det mer och mer jobb för att skaffa sig ett övertag. Men något annat sätt finns knappast.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 09:28   #28
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1838
Standard

Man kan ju vända på och säga att det var lätt igår. De som kör på stall och kryssar alla Untersteiners kusar och sen petar på några enstaka streck till, typ 2 favoriter som Frozen och Your Highness är ju hemma på inga rader alls och har ej behövt plugga mer en 1 minut.
Kunde lika gärna satt den själv igår då jag var rätt på det, men valde att spika Gigant Proud istället, kunde bytt spik med Your Highness så är jag i mål på ett fjuttspel.

Det som ibland dumpar utdelningen är när TT och i vis mån snoken och SS har sina fantomrankingar i samma omgång och väldigt många ryggar. Det räcker ju med att ett 30-100 rader tar rygg för att utdelningen ska bli som igår istället för över millen.

Ibland är det komiskt att följa streckspelen sista halvtimmen, då alla kutar åt samma håll.
Likaså DD, när TT basunerar ut klartecken så kan dom slasha en komb från 20 till 10 på ett par minuter. Då blir alla andra komber värda mer, det är också spelvärde.
Varje gång de stora aktörerna bommar så blir det iofs spelvärde på övriga.

Tycker ännu V75 är överlägset, v86 är också bra, men hatar express.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 09:34   #29

Sharp$: 9847
Standard

Bara en dum tanke och troligen skjuter man sig väl i foten nu eftersom man själv lirar reducerat men borde det inte långsiktigt vara fördelaktigt att ta bort filinlämningsmöjligheten? Då blir det svårare att vikta systemen efter utdelning och liknande. Självklart kommer det ju spelas reducerade system till viss del ändå men det kommer bli mindre "svennson" som spelar reducerade då det kommer kräva en del möda att antingen skapa ett ahk script som lämnar in raderna eller att sitta och mata in dom själv. Detta borde iaf i min skalle göra att favoritraderna ger mindre betalt men skrällomgångarna ger mer betalt.

Lite av charmen med v75 (och travspel överhuvudtaget) tycker jag har försvunnit när man i princip vet att man inte kan bli ensam vinnare längre.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 09:41   #30
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Bara en dum tanke och troligen skjuter man sig väl i foten nu eftersom man själv lirar reducerat men borde det inte långsiktigt vara fördelaktigt att ta bort filinlämningsmöjligheten? Då blir det svårare att vikta systemen efter utdelning och liknande. Självklart kommer det ju spelas reducerade system till viss del ändå men det kommer bli mindre "svennson" som spelar reducerade då det kommer kräva en del möda att antingen skapa ett ahk script som lämnar in raderna eller att sitta och mata in dom själv. Detta borde iaf i min skalle göra att favoritraderna ger mindre betalt men skrällomgångarna ger mer betalt.

Lite av charmen med v75 (och travspel överhuvudtaget) tycker jag har försvunnit när man i princip vet att man inte kan bli ensam vinnare längre.

Det förslaget kan göras möjligt när spelkort införs som på SVS, då kan dom strypa antalet inlämnade rader vid ett visst antal system. Dock är det väl inte det som många vill ha, inte jag heller.
Men visst skulle det se annorlunda ut i utdelningen då. Klart som fan att dom som lirar för 50000 inte bryr sig om att ta in växeldegen.
Det här blir intressant att följa, det är ju lite DDR över ATG.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td