Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-21, 07:22   #91
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Man kan ju undra om Robert Bergh svor när Jan Norberg vann senaste loppet med Tangen Didrik så att han klev över tilläggsgränsen i V75-loppet. :-)

Ett andrapris och han hade stått på startfållan nu, men med 20 meter extra så får han mitt avslag i omgången trots ett mycket bra lopp senast.

Normalt är han väl ganska likvärdig med Rigeljerven, men nu står han 20m sämre till.

Nu var det väl ingen formtopp på Rigeljerven å andra sidan.

Krusen 1%??
Nu slipper han att springa lång distans där han aldrig gjort några resultat och garderar man här borde man nog fundera på att plocka med honom till 1%
Finns inte en chans i världen att Krusen vinner med den kusken
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 08:24   #92
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeman Visa inlägg
Finns inte en chans i världen att Krusen vinner med den kusken
Good point!
Men en och annan seger har han ju ramlat undan till.
Styrningen med Crusioux senast på V75 var ju något märklig dock helt klart...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 11:09   #93
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
5 sidor söndag kväll!!? Rekord!!

Elles W. Fill spik till låg procent på lördag! Första tanken liksom Bergh x2 (vinner tredje och sista)! Dock mindre roliga! Rak DD 1-3! 20 ggr?

Elles W. Fill har verkligen toppform! Fin vid vinst och fast i tredje in sist mot guldluffare! Vred ut tre spår i rät vinkel 100 kvar och accelererade fint! Bricka ett och Jansson upp är plusplus!! Bra feeling!! Vinner!
Tror onekligen på bra chans: " 1 Elles W Fill har gått mycket bra i de två senaste loppen och formen känns fortsatt på topp inför detta. Näst senast vann han åkandes mot Rebellion och Navaronne bland annat och senast hängde han lätt med bakom hästar som Monster Drive och Luckycharm Hanover och han blev fast med sparade krafter och några sådana hästar möter han ju inte nu. Han har lärt sig öppna hyggligt men jag vet inte alls hur snabba de utvändiga hästarna är. Han har aldrig riktigt tryckts av från början men denna gång kan det vara ett bra läge att begära lite mer. Jag ska tala med Torbjörn och höra om vi ska köra med jänkarvagn den här gången. Det var länge sedan han gick med den och fördelen är han blir lite snabbare den första biten då och eftersom formen är så bra så vore det intressant att se honom i spets. Skulle Torbjörn lyckas försvara ledningen så kör han troligen där över passande kort distans men i vilket fall som helst så ska han kunna få en bra position härifrån. Hästen har visat mycket fina speedresurser och är riktigt vass då han han får sitt lopp. Skulle banan mot förmodan bli tungsprungen så missgynnas Elles W Fill men jag kan inte tänka mig att de riskerar en sådan bana på lördag utan det lär blir hårt i botten så att det krävs brodd i bakskorna åtminstone. Min häst har förvisso gjort sina bästa insatser barfota runt om men med tanke på hur fin han känts i de senaste starterna med brodd så kan han faktiskt vara lite gynnad av det relativt en del av konkurrenterna. Jag tycker att han ska kunna vara med och göra upp om detta bara det löser sig från läget."

http://www.travtipset.se/v75-intervj...-januari-2015/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1)

Senast redigerad av monimaker1 den 2015-01-22 klockan 13:39. Anledning: felfelfel
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 11:12   #94
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
10 Global Perfection i avd 7 som jag skrev om innan Åbystarten (kan inte gasa från start utan måste spara speeden till upploppet, sa han). Att Robert Skoglund skickarner hästen till ÅBY veckan innan V75 på Bergsåker kan tyckas lite underligt eller också vet han hästens kapacitet. Trots nollan på Å så har hästen ändå näst högst poäng nu.

Loppet blev en skuffelse. Peter Ingves som körde backade från start och var sist utvändigt. Vred på i 3;e spår 900 kvar och lockade ut häst framför. Fick fin draghjälp på bortre långsidan och kurvan tycktes mina 20VP var ett bra spel. Bar fart och fint läge inför upploppet Då råkade Ingves köra upp i framförfarande häst eller om den framförvarande hästen stannade till och störde Skoglunds och det blev galopp och den dagen var förstörd.

Gissar att det blir samma upplägg denna gång med långsam start och 3;e spår sista varvet. Enda säkra är nog att hästen är BÄTTRE än vad kollektivet vet. jag blir heller inte förvånad om någon av betaltjänsterna har den som drag.
Lite info kring Global Perfection: "– 10 Global Perfection kom upp i vagn i lördags på Åby och felade då till slut. Det var mycket synd då det var ett troligt andrapris som rök där. Hästen kändes i vart fall mycket bra och har tagit loppet och resan på helt rätt sätt. Han har gått med brodd bak i samtliga starter för mig och fram har han en tåsko så jag ändrar ingenting tills på lördag vad gäller det. Jag skulle tippa på att det kommer att vara tillåtet att köra barfota fram för de som önskar det på lördag då banveterinären har mer förtroende för tränarna där. Jag är ju själv hovslagare och trodde faktiskt att de skulle utlysa skotvång runt om vid senaste tävlingsdagen men det visade sig att det gick bra att tävla utan framskor då så det borde fungera igen så vida inte vädret riktigt ställer till det. Jag fortsätter annars med halvstängt huvudlag och rycktussar på Global Perfection då han fungerar bra så. Han visade i alla fall senast att han tål att gå en del i spåren sista varvet och jag tycker att han möter enklare motståndare nu dessutom. Berghs häst är väl den jag har lite respekt för men i övrigt ser det inte så farligt ut. Förhoppningsvis så kan jag gå med i rygg på den runt sista varvet och min häst är inte sämre häst mot häst. Han har ju redan vunnit ett V75-lopp och jag tror på bra chans att få vända upp och hämta ännu mer blommor här."

http://www.travtipset.se/v75-intervj...-januari-2015/

Senast redigerad av monimaker1 den 2015-01-22 klockan 13:38. Anledning: felfelfel
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 07:25   #95
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Lite info kring Global Perfection: "– 10 Global Perfection kom upp i vagn i lördags på Åby och felade då till slut. Det var mycket synd då det var ett troligt andrapris som rök där. Hästen kändes i vart fall mycket bra och har tagit loppet och resan på helt rätt sätt. Han har gått med brodd bak i samtliga starter för mig och fram har han en tåsko så jag ändrar ingenting tills på lördag vad gäller det. Jag skulle tippa på att det kommer att vara tillåtet att köra barfota fram för de som önskar det på lördag då banveterinären har mer förtroende för tränarna där. Jag är ju själv hovslagare och trodde faktiskt att de skulle utlysa skotvång runt om vid senaste tävlingsdagen men det visade sig att det gick bra att tävla utan framskor då så det borde fungera igen så vida inte vädret riktigt ställer till det. Jag fortsätter annars med halvstängt huvudlag och rycktussar på Global Perfection då han fungerar bra så. Han visade i alla fall senast att han tål att gå en del i spåren sista varvet och jag tycker att han möter enklare motståndare nu dessutom. Berghs häst är väl den jag har lite respekt för men i övrigt ser det inte så farligt ut. Förhoppningsvis så kan jag gå med i rygg på den runt sista varvet och min häst är inte sämre häst mot häst. Han har ju redan vunnit ett V75-lopp och jag tror på bra chans att få vända upp och hämta ännu mer blommor här."

Källa: Travtipset.se
HÄRLIGT Monimaker.... $$$$
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 08:21   #96
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Good point!
Men en och annan seger har han ju ramlat undan till.
Styrningen med Crusioux senast på V75 var ju något märklig dock helt klart...
Jag tycker han har kört lika varje gång han har startat. Kusken tror att loppet är över efter 500m. Nej han kommer aldrig med på min lapp.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 09:31   #97
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Jessika Sidbäck om Navaronne avd6:
" Jag har aldrig riktigt laddat med honom från start men på lördag kommer jag ändå att begära lite av honom trots risken att han protesterar. Jag tror att han tar sig förbi den invändiga hästen men är mer osäker på om han kan svara ut de utvändiga. Om jag skulle lyckas försvara ledningen så säljer vi oss dyrt i den positionen. Ska de ta spets av oss då så kommer det kosta och jag släpper inte välvilligt i så fall med tanke på hemmaplan och kort distans."

Borde väl öppna upp för Diego?



http://www.travtipset.se/v75-intervj...-januari-2015/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5)

Senast redigerad av monimaker1 den 2015-01-22 klockan 13:37. Anledning: felfel
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 09:38   #98
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 2074
Standard

Mina spikar, Nikita och Diego.
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 09:53   #99
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jessika Sidbäck om Navaronne avd6:
" Jag har aldrig riktigt laddat med honom från start men på lördag kommer jag ändå att begära lite av honom trots risken att han protesterar. Jag tror att han tar sig förbi den invändiga hästen men är mer osäker på om han kan svara ut de utvändiga. Om jag skulle lyckas försvara ledningen så säljer vi oss dyrt i den positionen. Ska de ta spets av oss då så kommer det kosta och jag släpper inte välvilligt i så fall med tanke på hemmaplan och kort distans."

Borde väl öppna upp för Diego?
Jag tror att Jessika bara kan drömma om att vara före Pave the way i starten, men jag kan ha fel.
Jag tror inte heller att Navaronne tar en längd på 1:an för den delen.

Oavsett detta så tror jag också på Diego i loppet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 10:14   #100
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jorma upp på Eklas superior känns ju jävligt intressant till dagens 2%. Hästen är riktigt snabb ut, kanske spets o släpp? Eller... bara SÖRA!
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 10:56   #101
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Good point!
Men en och annan seger har han ju ramlat undan till.
Styrningen med Crusioux senast på V75 var ju något märklig dock helt klart...
Tror nog att det hade mer med hästen att göra. Har för mig att tränaren brukar hävda att hästen brukar bli lite "vild" och får gå på i eget tempo. Annars galopperar den eller något liknande...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 11:45   #102
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jessika Sidbäck om Navaronne avd6:
" Jag har aldrig riktigt laddat med honom från start men på lördag kommer jag ändå att begära lite av honom trots risken att han protesterar. Jag tror att han tar sig förbi den invändiga hästen men är mer osäker på om han kan svara ut de utvändiga. Om jag skulle lyckas försvara ledningen så säljer vi oss dyrt i den positionen. Ska de ta spets av oss då så kommer det kosta och jag släpper inte välvilligt i så fall med tanke på hemmaplan och kort distans."

Borde väl öppna upp för Diego?
Ni kan läsa hela intervjun med Jessika här för övrigt då jag även frågade henne om Raske Rutger:
http://www.travtipset.se/v75-intervj...-januari-2015/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10), trance_error (+5), MattiasB75 (+10)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 16:04   #103
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jessika Sidbäck om Navaronne avd6:
" Jag har aldrig riktigt laddat med honom från start men på lördag kommer jag ändå att begära lite av honom trots risken att han protesterar. Jag tror att han tar sig förbi den invändiga hästen men är mer osäker på om han kan svara ut de utvändiga. Om jag skulle lyckas försvara ledningen så säljer vi oss dyrt i den positionen. Ska de ta spets av oss då så kommer det kosta och jag släpper inte välvilligt i så fall med tanke på hemmaplan och kort distans."

Borde väl öppna upp för Diego?



http://www.travtipset.se/v75-intervj...-januari-2015/
Klokt resonemang Monimaker! Med Diegos förra lopp på näthinnan och inte minst segern på Bjerke (då han blåste oss på 7 rätt) så är manegen krattad för vinst. Dessutom så tyckte jag att Navaronne var lång ifrån nån toppform i sitt senaste framträdande. Elles w Fille gasade ju ifrån Navaronne sista biten.
Kanske klok och fräckt att bara köra 1,9 på systemet?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 16:12   #104
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ML2 Visa inlägg
Guli Järven om de står och väger vill den aldrig först över linjen! Vinner Aldrig detta!
Jag är ingen älskare av Guli Järven, men när Ulf Ohlsson körde hästen i Umeå och den sluggade ner Mel Odin då börjar man undra om det kanske beror på att JOP är en så dålig chaufför som många säger
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-22, 16:27   #105
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Mycket surr om Tangen Didrik. Skötaren Tobias Eklöf säger att hästen blivit bättre och bättre efter varje start. Är benägen att köpa det. Vid senaste segern hamnade han i taskig rygg, som dessutom galopperade på bortre långsidan och Tangen drogs bakåt innan han kunde komma ut i andra spår. Tog sedan upp jakten på framförvarande och hade slagläge vid utgången av sista kurvan. Sedan satt ju Norberg och bara finåkte på en 27 tid. Lutar väl åt 26:a nu kan man tycka.

Jag har inte haft något att anmärka på hästen utom vid ett tillfälle och då blev jag besviken. Det var vid Lannen Siljes besök på Bergsåker.1200 meter från mål låg Alfie (Lars-erik Karlson) i andra spår med Tangen i rygg och Lannem Silje därefter. Norska kanonen blåste fältet på sista bortre och Alfie låg då tvåa i sista kurvan med Tangen fortfarande i rygg. Jag trodde att Bergh skulle knäppa Alfie lätt men hästen ville inte gå förbi utan Karlsson fick sträcka näven i luften i segergest (trots att han vara tvåa i mål med sin 169 oddsare). men Tangen Didrik har gjort 3 starter därefter och kanske det är så som Tobias säger och hästen kan vara ett spikförslag
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td