Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-02, 18:45   #46
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Satte 7an förra helgen både lördagen o söndagen. Vad ska jag träna?
Fast anledningen att du vann var ju något som Spelvärde.se hade sett som du annars hade missat. Dina egna ord.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 19:48   #47
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 386
Sharp$: 268
Standard

Att Jorma gjorde en 100% styrning senast med Going kan man tvista om. Ägaren av hästen ville se honom i spets och det var där han skulle slås, men i slut ändan är det ändå kusken som bestämmer och vist var styrningen bra för hästen med ett fint rygglopp men då ska man fan våga köra för vinst när luckan kommer!! Helt övertygad om att han växlat ner She l y f.i på 20 meter utan minsta bekymmer. Men ett andra pris är ju också bra!
__________________
if it has tits or wheels sooner or later your gonna have problems with it
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 19:49   #48
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mrmatteoo Visa inlägg
Peter släpper garanterat till Inken över medel. Ingen i loppet är intresserad utav att sätta upp tempot. Örjans ända uppgift är att se till att inte Peter får lucka på upploppet. Blir ett riktigt sömnpiller och tvillingen är huggen i sten. Ang Jormas styrning sist så levererade han en hundraprocentig styrning. Att han skulle spetsa och släppa visste alla. Dags att bygga upp hästen igen efter ett sargat 2014 med bara ett fåtal starter.
Roligt att läsa om Jormas styrning. Thankyou! Vi är 100% eniga. Varför skulle Jorma svara Bergh och kanske knäcka hästen? Man förstår inte vad folk har för uppfattningar ibland.....
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 20:09   #49
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Fast anledningen att du vann var ju något som Spelvärde.se hade sett som du annars hade missat. Dina egna ord.
Nu vet jag ju om att softpojk viktat mot Stamping. Spelvärde gick rakt ut på Uffe upp på JOP:s häst. Vill själv minnas att det var nån annan som lyfte fram Linderoths i sista dessutom. / "Mannen"
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 20:25   #50
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 204
Sharp$: 1353
Standard

Förstår mig inte på hävdelsebehovet var och varannan verkar besitta här inne. Det mest fundamentala i all typ av seriöst analysarbete är ett genomarbetat informationsunderlag. Att skjuta från höften på allt som rör sig innebär givetvis viss möjlighet till kortsiktig reveny. Men på sikt gräver du din egen grav.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+8), Migge (+3), uLFStR491 (+1)
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 23:08   #51
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

V75-1
4 Queasy fick inget grratis senast och svarade för en mkt bra preststion. Det kan bli repris nu. I striden. 6 Västerboonthenews är en allvarlig utmanare men får svårt att nå täten nu. 1 Rebellion har fått ett bra läge och kan vinna med klaff. Om 2 October Kronos vinner fattar jag inget. Schaas..


V75-2
Halvöppet lopp.
Dt behöver inte vara fel att spika Calvin , då många väljer att gardera denna osäkra varelse. Fågel eller fisk återstår att se. 8 Obi Degato körs nu av Jorma. Högt spelvärde ! 11 Nelly Burge körs av Örjan ffg. Kommer troligen få många streck nu. 1 Certification kan inte uteslutas. Långt framme. Mest intressant ur spelsynpunkt i loppet är 12 Tenzing. Kan man få ligga därbak och vila , går ingen säker över upploppet.Plugga på !

V75-3
9 Going For Goldzaz är min vinnare i loppet. Såg fulltankad ut bakom vinnaren senast. Banans beskaffenhet gjorde att Jorma valde att släppa , vilket var fel beslut så här i efterhand. 1 Harry Haythrow kan leda runt om barfota! 2 Digitalen har jag ingen direkt feeling för att den vinner. 3 Dreams Take Time strör Johnny Takter lovord över. Får ej glömmas !

V75-4
4 Nadal Broline borde ha toppchans att vinna. 11 Digital Collection utmanar främst. Vill ändå passa på att utnämna veckans smällkaramell i 12 New Revolution. Varningen är utfärdad!

V75-5
Vidöppet lärlingslopp. Nämner två med större chans i nuläget. 7 I Love Champagne kan sitta i spets från sitt springspår och blir svårfångad. Min tipsetta i loppet är dock 8 Radysin America. Mkt vass upphämtning efter galopp på Jägersro senast. Plugga på !

V75-6
1 Finish Future körs nu barfota men innerspåret kan vara en fälla. 2 Staro Woodland är spetsbudet och blir en svår nöt att knäcka. 3 West Wing fick ge sig mot Oliver Kronos senast men höll bra. 7 Super Otto håller knallform för dagen. Givet bud. 11 Diego M Boko är min vinnare i loppet. Kan Örjan rygga starke 10 Montdore under slutvarvet vore den perrfekta draghjälpen. Hästen besitter en vass avslutning.

V75-7
Kan 15 Canaka B.F. vinna från bakspår? Inte helt omöjligt, men borde bli långt fram. 4 Rub it Out är vansklig i volt men Erik verkar har bra pejl. 6 Dixie Exclusive slutar i främre träffen
Loppets bedövare hittar jag i 11 Aloe Vera. Nu med lopp i kroppen i ny regi a la Westholm. Plugga på !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2), Major (+2)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 23:53   #52
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Håller med Spalato, att det kan löna sig ordentligt att gardera Calvin Borel. Felfri är han ju överlägsen. Det kan bli stressigt med hästar runtomkring, bilen i mulen och Conrad bakom. Han såg ju inte rolig ut i starten på Vincennes. Om Calvin streckas över 40 % kommer jag definitivt att gardera.

Kommer Peter att svara eller släppa med Harry till Digital Ink. Håll öronen rena och lyssna vad Peter säger. Väljer Jorma rygg på Harry eller Digital? Väljer han Digital får han ett smörlopp om Harry svarar. Om Örjan får ledningen blir det dödens för GFGZ. Då kan någon bakifrån t ex Winmecredit vinna.
Denna guldfinal är ett mycket spelvärd. Det blir ett taktiklopp i den högre skolan. Vi spelare sätts sannerligen på prov. Tänk till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+2), spiifii (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-02, 23:55   #53
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
V75-1
4 Queasy fick inget grratis senast och svarade för en mkt bra preststion. Det kan bli repris nu. I striden. 6 Västerboonthenews är en allvarlig utmanare men får svårt att nå täten nu. 1 Rebellion har fått ett bra läge och kan vinna med klaff. Om 2 October Kronos vinner fattar jag inget. Schaas..
!
Vem tror du sitter i ledning?

Den enda jag hittar som kan öppna snabbt innanför är Air Gunner med Jorma?

Eller missar jag någon i lopparkivet som man inte laddat med tidigare?

Mitt loppscenario är att Air Gunner tar spets och får släppa till Västerbo.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 00:01   #54
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Vem tror du sitter i ledning?

Den enda jag hittar som kan öppna snabbt innanför är Air Gunner med Jorma?

Eller missar jag någon i lopparkivet som man inte laddat med tidigare?

Mitt loppscenario är att Air Gunner tar spets och får släppa till Västerbo.
Västerbo spetsar med en halvmiss.
Frågan är var October Kronos hamnar, inte går han väl ner i rygg på Ingves om möjligt?

Jag sätter Remee la Marc som ett wildcard på rygg ledaren i loppet om det laddas där utifrån
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 01:02   #55
 
Reg.datum: jun 2013
Ort: Malmö
Inlägg: 1 498
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Vem tror du sitter i ledning?

Den enda jag hittar som kan öppna snabbt innanför är Air Gunner med Jorma?

Eller missar jag någon i lopparkivet som man inte laddat med tidigare?

Mitt loppscenario är att Air Gunner tar spets och får släppa till Västerbo.
1 Rebellion tror jag kan spetsa om Robban väljer den taktiken. Möjligt man släpper till 6 Västerboonthenews. 2 October Kronos lär väl oxå laddas mot spets, men travet är inte klockrent. Absolut en spetskandidat. Trivs i spets. Släpper? Ett sånt här scenario riskerar favoriten 6 Västerboonthenews ett dödenslopp och dt kan oxå kosta nå ledningen. Örjan lär väl vänta till alla andra kört färdigt och klipper dom till slut. 1 Rebellion har också skrällchans från sitt innerspår. Vi vet oxå att 10 Youna kan följa med i hårda tempon. En outsider.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 01:02   #56
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Avd1: Air Gunner är hyffsat snabb ut med Jorma i vagnen. Får svårt svara ut Västerboonthenews som lär laddas för fulla muggar. Västerboonthenews blir oavsett släppt till ledning om han nu mot förmodan inte tar en längd på nämnd innanför? Känns som han blir väldigt svårslagen. Första tanken när man såg honom från framspår. Air Gunner får vinnarhålet troligen. Var hamnar min personliga favvohäst Art on Line? Kan öppna hyffsat snabbt bakom bilen, men tar knappast en längd på Västerbo. Känns som han får göra grovjobbet här och tveksam till om han klarar det. Vunnit sina senaste lopp ganska enkelt får man ändå säga och fått perfekta resor, 2 vinnarhål med lucka och en spets och slut. Får spekulera vidare här, men ser ut som Västerbo kan vara en bra spik.

Avd2: Jag trodde man hade fått rätt på Calvin Borel (med utrustningsändringarna) och han rada upp åtminstone 2 raka segrar och såg väldigt fin ut. Men nere på Vincennes blev det galopp och diskning i senaste starten och man får väl fortfarande kalla hästen väldigt opålitlig! Går Calvin felfri tror jag han vinner. Kommer backas bak i starten och ta det lugnt för att gå felfri. Vänta till spetskörningen lagt sig, sen komma på långsidan gå upp i dödens och ställa frågan till ledande. Får man överta vinner man garanterat, men jag tror även man kan vinna från dödens här. Är lite klassskillnad. Liberty Face imponerade väldigt senast och gjorde nästan sitt livslopp från Spår 12 då han plocka hem segern i V75-försöket. Man får dock ha i beakt att Liberty Face gör ett av sina bästa lopp där och går 14,2 medans Calvin joggar själv i täten utan press och springer 12,5. Hur som helst med Calvins galopprisk är det en bra favorit att fälla (gardera upp med Calvin som utgångshäst?).
Inga riktiga startraketer bakom bilen då Quick Fix fått bakspår. Har lite problem bena ut vem som spetsar, alla tre på innerspår (Certification, Young Farmer och Return to Sweden) kan öppna hyffsat Fördel Young Farmer! Certification är väl den som befogat kan vilja gå i ledning, men spår 1 kan bli en klurig sits om de utifrån kommer förbi. Kan nog bli lite laddning och körning om positionerna här. Klurigt lopp!

Avd3: Ingen tar en längd på Harry i detta fält, inte ens jag själv med jetpack, så att han sitter i spets inledningsvis kan vi nog rista i sten. Digital Ink kan öppna bra han med och det känns ganska givet att bara köra rakt fram här. Win Me Credit och Kashs Cantab kan öppna bra de med, men vart ska man ta vägen när det inte finns någon ledning att få och Inken sitter klistrad på Harrys utsida i dödens. Nej, tror inte man laddar någon av dessa utanför försöker leta sig ned i spåren så fort som möjligt och få en position. Efter 300 meter finns två lopp scenarion och vad som händer här ligger till grund för hur man ska strecka i loppet. (Fortsätter lite på Mackpeters spår)

Scenario 1: Harry släpper till Digital Ink. Kan absolut vara en möjlighet att Untersteiner vill ha rygg på Inken få en bra resa och mest troligt köra hem fina prispengar. Kommer det en lucka kan Harry även gå en bra speed. Eftersom jag inte tror man kommer behöva lägga så mycket bränsle på spetsstriden kan man ha lite sparat här. I detta scenario får Jorma dödens om han valt rygg på Inken, medans han får tredje inner om han valt rygg på Harry. Från dödens vinner han inte och inte heller från 3e inner, dvs bör ej streckas om man tror på detta scenario. Vidare kan vi då spekulera i att Dreams Take Time antingen hamnar i dödens eller andra ytter beroende på vilket spår Gold startar ifrån. Hur som haver tror jag ingen i detta fält plockar ner Inken från dödens. Och de två potentiella vinnarna bör vara Digital Ink eller Harry, med stor fördel Inken!

Scenario 2: Motsatsen, Harry släpper INTE till Digital Ink. Digital Ink får dödens (vilket visserligen absolut inte plockar bort honom som potentiell segrare). Det plockar inte heller bort Harry som segrare som visar bra skalle och alltid går hela vägen. Däremot kan Gold få en riktigt fin resa här om han valt rygg på Inken. Gold satt med allt sparat senast (24/1) och man såg verkligen i loppet hur Bergh vände sig om 32 gånger på upploppet för att inte ge någon lucka. Om Harry och Inken duellerar här kan det öppna för en tredje eller fjärde..
Going for Gold ZaZ, Dreams Take Time, Win Me Credit och Kashs Cantab kan avsluta snabbt om de får en bra resa. Win Me Credit hade ju exempelvis vunnit om han haft spår 1 senast istälet för Kashs Cantab. Ja I detta scenario får man nog gardera på lite. 2,1,4,3,9 tex (nämna i rankad ordning).. Det kan ju visserligen helt enkelt också bli så att Inken bara är för bra och vinner hur loppet ens körs. Tror man det är det ju bara att hamra in spiken. Men ja, inte helt omöjligt det finns lågprocentare att hämta här!

Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-03 klockan 01:26.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 01:21   #57
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Avd 2:
Här är jag ganska säker på att Young Farmer tar ledningen och främste utmanare är nog Kemas Winnie och möjligen Obi Degato.

Jag tror faktiskt att Quick Fix kan ha mycket bra chans att få överta ledningen här. Han lär ligga klapp i rygg på Young Farmer och frågan är om inte Uhrberg släpper om Adrian kör på när Uhrberg går ner på innerspåret.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 01:26   #58
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Avd 2:
Här är jag ganska säker på att Young Farmer tar ledningen och främste utmanare är nog Kemas Winnie och möjligen Obi Degato.

Jag tror faktiskt att Quick Fix kan ha mycket bra chans att få överta ledningen här. Han lär ligga klapp i rygg på Young Farmer och frågan är om inte Uhrberg släpper om Adrian kör på när Uhrberg går ner på innerspåret.
Tror du kan ha rätt där, kikade lite fort, Return to Sweden tar inte en längt på Young Farmer nej!

Kemas Winnie tror jag bara öppnade snabbt en gång där när han hade Goop upp.

Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-03 klockan 01:31.
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 05:32   #59
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Fast anledningen att du vann var ju något som Spelvärde.se hade sett som du annars hade missat. Dina egna ord.
Sant, men jag hade inte heller vunnit om jag hade ryggat helt, får ju mixa det med egen feeling också.

Dom gav mig den fina vinnaren i lördags också! Jag ursäktar mig inte, utan tackar spelvärde.
__________________
Trav är kul.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kocken14 (+10)
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-03, 05:48   #60
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av softpojk Visa inlägg
Sant, men jag hade inte heller vunnit om jag hade ryggat helt, får ju mixa det med egen feeling också.

Dom gav mig den fina vinnaren i lördags också! Jag ursäktar mig inte, utan tackar spelvärde.
Brukar ha mina egna idéer och krydda med sharpsexpertis, det svåra med alla spelkungar SS,Snoken;Ögat,Spelvärde mm är ju att hänga på och fånga upp rätt idéer vecka till vecka, för det är ju sällan de har form en längre tid !!
Kör du bara efter Spelvärde, tycker själv att Ögat hittar en del kantbollar.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td