Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-17, 20:24   #31
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

svammel är en synonym till reducering

Reducering har med nya program på marknaden och dess högljudda anhängare (här och på andra ställen) börjat leva ett eget liv. Personer definierar sig som anhängare av livsstilsgruppen "vi som reducerar".

Ett antal anhängare till HPT syns överallt sjungandes på ramsan "vi förstår bättre än alla andra hur man ska spela trav" (men väntar på att vår otur ska vända).


De retar upp det gamla gardet inom spelarkåren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 20:52   #32
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
svammel är en synonym till reducering

Reducering har med nya program på marknaden och dess högljudda anhängare (här och på andra ställen) börjat leva ett eget liv. Personer definierar sig som anhängare av livsstilsgruppen "vi som reducerar".

Ett antal anhängare till HPT syns överallt sjungandes på ramsan "vi förstår bättre än alla andra hur man ska spela trav" (men väntar på att vår otur ska vända).


De retar upp det gamla gardet inom spelarkåren.
Jag håller, föga oväntat, inte alls med dig

Jag tror mer att det handlar om att man vill göra saker lite annorlunda. Använda all den teknik som står till förfogande, all den statistik man samlat på sig och all den kreativa förmåga att forma ett system som bor inom en. Det är långt ifrån säkert att man vinner mer på det sättet, men så vill JAG spela. Får jag inte det, så låter jag bli.

Jag är övertygad om att ATG:s väg till framgång ligger i att låta alla spela som de vill, på samma villkor.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 21:01   #33
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Underbart inlägg av Strappa71. Jag har inte kunnat låta bli att le när jag läser folk som själva RANKAR varje V75 lopp. Dvs efter eget gottfinnande utan att ha egentliga skäl varför rankingen ska vara 5-3-11-4-7 t ex. Det finns i så fall tjogvis med parametrar som ska vägas in och dom allra FLESTA är helt okända för Mr Rankare. Alltså sådan ranking som är ett tyckande som inte har mycken förankring i verkligheten.
De flesta gör nog en egen rank därför att de har sett att spelarkollektivet ytterst sällan lyckas spela alla vinnarna till favoriter. Det går att vara bättre, och lyckas man kan man bli väldigt rik.

Det är dock helt riktigt att man egentligen vet väldigt lite, men ändå lyckas spelarkollektivet ganska väl ändå med sin rank. Tittar man hur det ser ut vad gäller vinnare så är det dem som är favoriter som vinner flest lopp. De som är rankade tvåa vinner näst flest lopp osv ända ned till dem som är tolfterankade som vinner minst lopp.

Det betyder att man bör ha stor respekt för strecklistan och inte vända den upp och ned hur som helst.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 21:12   #34
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller, föga oväntat, inte alls med dig

Jag tror mer att det handlar om att man vill göra saker lite annorlunda. Använda all den teknik som står till förfogande, all den statistik man samlat på sig och all den kreativa förmåga att forma ett system som bor inom en. Det är långt ifrån säkert att man vinner mer på det sättet, men så vill JAG spela. Får jag inte det, så låter jag bli.

Jag är övertygad om att ATG:s väg till framgång ligger i att låta alla spela som de vill, på samma villkor.
Nja, min beskrivning var mer en sammanfattning av min bild av den rådande stämningen bland travspelare. Jag ser hela tiden en slags konflikt mellan de som tycker man ska hålla sig till den gamla skolans blocksystem eller utgångar för att komma åt rätt värde på raderna och många av ert programs anhängare som vill lära oss att väga ihop historiska statistikvariabler till olika rankingmodeller som ska kunna användas oavsett omgångens karaktär.


Jag själv finner också en stor drivkraft i att få sammanlänka mina tankar om hästarnas chanser, statistiken jag samlar in och bearbetar och den teori jag tror på. Håller med om att ATG kom fel på det med robotreglerna och att det gynnade de grupper man ville hindra.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 07:36   #35
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 678
Sharp$: 2420
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
svammel är en synonym till reducering

Reducering har med nya program på marknaden och dess högljudda anhängare (här och på andra ställen) börjat leva ett eget liv. Personer definierar sig som anhängare av livsstilsgruppen "vi som reducerar".

Ett antal anhängare till HPT syns överallt sjungandes på ramsan "vi förstår bättre än alla andra hur man ska spela trav" (men väntar på att vår otur ska vända).


De retar upp det gamla gardet inom spelarkåren.
Nja. Det handlar om att förstå hur man ska spela överhuvudtaget. Att de "lagar" som gäller för vinnande spel inte skulle gälla för streckspel på trav känns oerhört främmande.

Att lägga vad som har sämre odds än chansen att det ska gå in ger förlust i längden.

Att lägga vad som har bättre odds än chansen att det ska gå in ger vinst i längden.

Traditionellt är den stora mängden av travspelarna oförstående till ovanstående oomkullrunkeliga regler och resonemanget brukar gå som "man kan inte mer än få alla rätt" när ett spel som är förlorande i längden ändå har gått in i den aktuella omgången. Om man vill fortsätta att spela på det sättet så är det självklart upp till var och en.

Att jag är "högljudd" ( ja, jag tog åt mig en del ) beror på att jag tycker att Jokersystemet ( hittills! ) fått och får för stor "cred".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 10:24   #36
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nja. Det handlar om att förstå hur man ska spela överhuvudtaget.

Att jag är "högljudd" ( ja, jag tog åt mig en del ) beror på att jag tycker att Jokersystemet ( hittills! ) fått och får för stor "cred".
Som jag skrev ovan var mitt inlägg tänkt som min uppfattade bild av stämningen och motsättningarna i stort inom spelarkåren. Tex i de flesta trådar här och andra forum. Menade lika mycket mig själv som någon annan.

Jag kan garantera att många av medias reduceringsexperter inte fullt ut förstår ditt resonemang om odds och vinstchans när det kommer till v75. Det blir svammel när man i decennier fått lära sig hur lätt det är att reducera bort sig.

😉
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 11:17   #37
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3631
Standard

Hur gör man om en systemrapport i html-format ifrån Jokersystemet till en bild i jpg-format?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 13:23   #38
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 678
Sharp$: 2420
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hur gör man om en systemrapport i html-format ifrån Jokersystemet till en bild i jpg-format?
ALT+PrtScreen och kopiera in i Word eller Paint för beskärning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 14:14   #39
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hur gör man om en systemrapport i html-format ifrån Jokersystemet till en bild i jpg-format?
Om du kör Windows 7 eller senare, så kan du gå till Start-menyn och söka på "snipping" så ska snipping-tool dyka upp, klicka New och sen är det bara att klicka å dra med musen för att välja vad som ska göras bild utav. Sedan klicka spara (diskett-ikonen) och välj filtyp jpg...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 15:09   #40
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De flesta gör nog en egen rank därför att de har sett att spelarkollektivet ytterst sällan lyckas spela alla vinnarna till favoriter. Det går att vara bättre, och lyckas man kan man bli väldigt rik.

Det är dock helt riktigt att man egentligen vet väldigt lite, men ändå lyckas spelarkollektivet ganska väl ändå med sin rank. Tittar man hur det ser ut vad gäller vinnare så är det dem som är favoriter som vinner flest lopp. De som är rankade tvåa vinner näst flest lopp osv ända ned till dem som är tolfterankade som vinner minst lopp.

Det betyder att man bör ha stor respekt för strecklistan och inte vända den upp och ned hur som helst.
Jodå, visst har du rätt. men de är skillnad på rank och rank, också skillnad på reducering och reducering. Det jag har hakat upp mig på är att ranka alla hästar i ett 12 hästarslopp, från första till sista häst som en del gör. Finns ingen logik i detta annat än subjektivt tyckande. Du ser ju själv i inläggen att "man" spikar 5-10%-are och i parti och minut

När jag "jobbade med" detta på 80-talet kom jag fram till att det räckte gott och väl med tre grupper ( VGO ), där V var A häst, G var garderingar dvs B hästar) och O (C hästar dvs outsiders)

Jag komponerade ett system med V (1 häst) G (3 hästar) O (5 hästar) i 3 lopp (Det var V65 på den tiden) och V och G i tre lopp. Marknadsförde detta och sålde det med god förtjänst. Nästa sugen på att damma av det efter 20-25 år och se om det är lika bra nuförtiden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-20, 15:30   #41
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jodå, visst har du rätt. men de är skillnad på rank och rank, också skillnad på reducering och reducering. Det jag har hakat upp mig på är att ranka alla hästar i ett 12 hästarslopp, från första till sista häst som en del gör. Finns ingen logik i detta annat än subjektivt tyckande. Du ser ju själv i inläggen att "man" spikar 5-10%-are och i parti och minut

När jag "jobbade med" detta på 80-talet kom jag fram till att det räckte gott och väl med tre grupper ( VGO ), där V var A häst, G var garderingar dvs B hästar) och O (C hästar dvs outsiders)

Jag komponerade ett system med V (1 häst) G (3 hästar) O (5 hästar) i 3 lopp (Det var V65 på den tiden) och V och G i tre lopp. Marknadsförde detta och sålde det med god förtjänst. Nästa sugen på att damma av det efter 20-25 år och se om det är lika bra nuförtiden.
Du har helt rätt. Dagens dataprogram skapar ju gärna en rank utifrån en del faktorer där t.ex den som sprungit in mest pengar per start, t.ex. 12.150kr får värdessiffran 1. Den med näst mest pengar per start, t.ex. 12.100kr får värdessiffran 2, och den på tredje plats som t.ex sprungit in 7.600kr får värdessiffran 3. Programmen lägger sedan ihop ett antal liknande faktorer, som man kan vikta, och ut kommer en rank.

Den har nackdelen av att den ofta saknaden hel del faktorernas vill ha med, och den är net alls proportionerlig utifrån de faktiska prestationerna, utan räknar endast ut snittrangordning. Ibland utgår man från direkt felaktiga värden, t.ex. spårrrank med tilläggsloppen, monte, volt och auto i en salig röra. Att använda sådant är ett bra sätt att bli fattigare.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+25)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 06:12   #42
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
ALT+PrtScreen och kopiera in i Word eller Paint för beskärning.
Vad gör ALT+prtscreen för något som inte bara prtscreen (prtsc/prtscn/print screen) gör?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 07:02   #43
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Alt+PrtScn snappar bara det aktiva fönstret, inte t.ex. aktivitetsfältet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+1), Stekel (+50)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 08:16   #44
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 678
Sharp$: 2420
Standard

När det gäller systembegränsningsproblematiken så verkar det som om de nappar på ett förslag som jag har lämnat till dem.

När lagkaptenen / spelläggaren aktiverar möjlighet till fil-spel så ska det finnas möjlighet att sätta ett "lag-tak" på t ex 1000 system och då kan inte just det laget lägga fler än 1000 system.

På så sätt går det för en enskild lagmedlem att säkerställa att man inte "omedvetet" går över 5000 system.

Tyvärr lär det ta ett tag för dem att implementera det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 09:06   #45
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Alt+PrtScn snappar bara det aktiva fönstret, inte t.ex. aktivitetsfältet.
Jag brukar dock föredra att använda bullzip pdf printer (gratis), då skriver du bara ut vad du vill ha till en pdf fil alternativt det bildformat du vill ha.

exempel:
Spoiler:



Senast redigerad av boozty den 2015-04-22 klockan 09:31.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td