|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Elitloppet 2015
En och en halv månad kvar och det börjar bjudas in hästar. Själv tycker jag att det kan vara lite i tidigaste laget med inbjudningarna, men det kanske är ett måste så att kuskarna kan börja förbereda sina hästar i tid. Timoko, Digital Ink, Maven och On Track Piraten är inbjudna sedan tidigare. Dags att börja spekulera!
Gjorde en rättelse då jag läste fel. Senast redigerad av Shooter den 2015-04-15 klockan 10:44. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
När blev El Mago Pellini klar för elitloppet ? Det är nog Mosaique Face som är stall Kolgjinis tänkta bidrag där.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Jag hoppas Pascia Lest kommer det här året också utan att ha någon riktig koll på vad han har gjort det senaste året. Gillar hästen.
Bold Eagle har man ju hört en del snack på annars. Är den avskriven? Creatine...? Univers De Pan gillar jag mest bland de franska och den ställde väl upp i Oslo Grand Prix förra året om jag inte minns helt fel, så kanske inte omöjlig att få hit... EDIT: Univers De Pan vann såklart OGP, men det är ju inte två heat. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-04-15 klockan 17:02. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Ska också bli kul att se om man kan få över Svanstedt från USA. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Är väl bara gratulera Timoko till segern redan nu
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
EDIT: Löftet har han förresten redan brutit med Commander Crowe i Åby Stora Pris. Skrev fel innan med Univers De Pan också, Un Mec D'Heripre var det såklart som blev diskad i Åbergs... Senast redigerad av Emeffeff den 2015-04-15 klockan 17:03. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hade velat se Panne De Moteur men den har inte ens gjort årsdebut än så lär vara avskriven. Un mec och univers de pan vill man också gärna se, Magic Tonight får en biljett om den vinner på lördag?
Vidare så kommer väl Ludde få chansen med Mosaiken trots att den enligt mig inte har något i Elitloppet att göra. Creatine är ju hos Bergh nu så borde väl matchas mot elitloppet? Redén är väl bra sugen på revansch för delicious, vill väl visa att det är världens bästa sto och inte Maven som är det för dagen. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Om pannan debuterar i dagarna tror jag inte han är avskriven.
Men jag har ingen koll på hans status. En fin debut och sedan en 11 tid räcker bra. Citat:
|
|
|
|
#12 |
|
Det känns som man kan avvakta Olympiatravet. En rätt stor del av det fältet kan mycket väl vara aktuella för Elitloppet om de har form. Och form slår klass...
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
De sista kommer bjudas in efter oslo grand prix.
|
|
|
#15 |
|
Gävles Gulddivision helgen före Elitloppet då?
|
|
|
|
#16 |
|
Det är inte ovanligt att den sista platsen besätts timmarna före spårlottningen.
|
|
|
|
#17 |
|
Ja, det är iofs efter ogp.
Det jag menade är att fältet kommer vara öppet länge till, och åtminstone till ogp.
|
|
|
#18 |
|
She Loves You är Sveriges och därmed finlands bästa chans i elitloppet!
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glömde man flyttade ogp till efter elitloppet förra året.
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Skulle vilja se Quid PRo quo!
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Men bra för Delicious då! Blir lättare för henne att vinna när SLY inte är med! ;-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hoppas verkligen Robert Bi kommer, en häst som jag tror skulle tillföra Elitloppet en del, Princess Grif bör väl var alika aktuell som Moving On, gjorde i mina ögon ett bättre lopp igår.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har lirat årets vinnarlir på elitloppet precis när jag hittade tumble dust till 45 ggr på unibet. djävulskt överodds enligt mig. tyckte han såg bländande ut igår o känns som han kommer va ännu vassare iår.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nu har Panne de Moeur varit ute och luftat sig. Satsar säkert mot Elitloppet. Det gör nog även Nuncio som förmodligen leker hem V86-6 ikväll.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Finns det inte risk att den gått hårt åt i USA och nu med alla omställningar inte direkt kan leverera i sverige? Kan den verkligen vinna elitloppet som 4-åring?
|
|
|
|
#30 |
|
Om hästen kan vinna Elitloppet vet jag inte, men motståndet idag bör den slå. Jag tror inte att Tarzan vill riskera att tappa en etta i programraden, utan att den är rejält tränad för det här. Volstead spikade jag i årsdebuten och den vann ju hur lätt som helst, så alla Melanders pållar är inte i behov av lopp i kroppen för att prestera.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Vad hände, när och var ? Mvh / P
|
|
|
|
#32 |
|
Fernlund twittrade: Fjolårets Elitloppstvåa Panne de Moteur gick jobb på Solvalla. 1.16,5/1600m med 1.12 sista halvvarvet. Travade bra, lite seg i bekväm stil.
putte64 (+100) |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Då var B.B.S. Sugarlight klar. Det tar sig.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Gör det verkligen det?
Känns Maven het? On Track Piraten oplacerad igår. Timoko fick stryk förra veckan trots att han fick bestämma i ledningen. Digital Ink kureras från skada. Och så den Lasixspringande snabblopparen från USA ovanpå det.
|
|
|
|
#35 | |
MilkshakeCitat:
Mvh Ulf-Eddie |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jag skulle vilja starta ett spelbolag och enbart ha v odds på vinnaren av elitloppet.
I onsdags rasade Nuncio i odds som vinnare I går rasade BBS S i odds. För någon månad sedan rasade D Ink i odds. När On Track Piraten blev klar rasade den i odds. Så kan man kronologiskt fortsätta ända tillbaka till 1 juni 2014 när nätbolagen öppnade långtidsspel på elitloppsvinnaren 2015. Reglerna för dessa spel är dessutom att pengarna inte betalas tillbaka om hästen inte startar. Dom har spel på ca 30 olika hästar. Bara en kan vinna. Jävlar vad dom måste tjäna pengar på dessa spel. Och det finns säkert spelare som lirat typ 5 olika hästar som vinnare redan. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Maven allra bäst på 1609 som alla andra amerikanare. On Track Piraten kom helt fel på det igår, bara att glömma. Timoko fick offra en 06-speed under 500 meter precis innan upploppet, det klarar inte många hästar, trots det knappt slagen. Digital Ink lär vara tillbaka i till Elitloppet och snabblopparen kanske är en riktig överraskning. Man kan vända och vrida på allt, men det är alltid roligast att vara positiv. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Vilka vill du ha med istället? Några kallisar från norrland?
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Oasis Bi var tvåa igår, återigen en bra insats, och bör väl vara klar för Elitloppet. I Sverige på V75 i Örebro får vi se Magic Tonight jaga formen, möter Kash's Cantab som är i sitt livs form. Harry Haythrow kommer också ut. I Italien går lotterian på Söndag. Vinnaren lär bli inbjuden, jag tror man vill ha en italienare för att få lite internationell representation. I Copenhagen Cup får vi se Mosaique Face och Banks som skall möta BBS Sugarlight. Tråkigt om det blir platt fall för den senare där, men så är nu spelet. Finlandia Ajo går veckan därpå. Univers du Pan letar form, Moving On har form, Voltigeur du Myrt spurtade bra igår, ett bra lopp till så kanske det kan vara något. Support Justice vill kanske också vara med trots allt, om den hittar formen. (Norska snabblopp är inte samma sak som världseliten). Delicious US håller Reden högt, Stenströmer har Your Highness. Två ston, men gör de en riktigt bra tid så lär de väl få upp ögonen. Kontentan är att det är mycket kvar att tävla om. Solvalla har "uttagningslopp" nästan varje onsdag, V75 har ett sprinterlopp varje lördag framöver, och i Italien, Frankrike, Finland och Danmark körs det internationella lopp där hugade deltagare gärna får visa vad de går för. På startlinjen till Elitloppet vill jag se hästar med många ettor i raden, med 09-tider och som har färska skalper av andra meriterade hästar. Problemet med tidiga inbjudningar är ju att de hinner tappa formen och göra bort sig innan det är dags.
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
Senast redigerad av NicklasJ den 2015-04-26 klockan 19:07. |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Han skall ju naturligtvis prestera först, men han städade av finska eliten igår och vinner han Prix du Etain Royal på lördag är det väl svårt att bortse från honom om man inte har bättre alternativ. Betänk att Elitloppet brukar få med sådana som Reven d'Amour och Sanity...
|
|
|
|
#45 |
|
Ser ovanligt tunt ut i år får man säga. De imponerande insatserna går att räkna på en hand hittills.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Som Viroid skriver. Efter Osais Bi insats igår, från sist till att spurta ner allt förutom en stekhet B.B.S. Så måste denne ju till Elitloppet!
Men vem ska kunna utmana Timoko? |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Aladin d'Ecajeul vann tidigare idag på 1.09,8 från dödens, och fick inbjudan som de accepterat. En kul joker i leken. Hästen har gjort många bra lopp i hård konkurrens utan att lyckas i de riktigt stora loppen. Nu slog han till, och det skall bli kul att se vad han kan. Eric Raffin i sulkyn är också alltid roligt att se.
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Vi får väl se, han var väldigt fin igår när han vann Guldtäcket i Finland. Det räcker ju inte, men klår han Nahar också nu på Lördag så är han väl en av dem med meriter som räcker en bit i årets diskussioner. Han har sprungit under 10,5 i lopp tre år i rad, så jag tror ju inte att de springer ifrån honom.
|
|
|
|
#50 |
|
Oasis Bi var ju bra igår, men bara fjärde bäst i loppet. Support Justice och Voltiguer De Myrt var nära i mål efter sämre eller nästan till och med mycket sämre resor. Nu är väl de varken startsnabba eller några utpräglade sprinters dock, Oasis kan ju öppna vilket är ett klart plus i elitloppet. Eller snarare ett måste för att ha något där att göra egentligen.
|
|
|
|
#51 |
|
Klara för Elitloppet är:
Aladin d’Ecajeul B.B.S. Sugarlight Digital Ink Maven On Track Piraten Timoko Wind of the North |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Wind of the North förlorade i veckan borta i USA.
Timoko förlorade i fredags i Frankrike och var näst sist i mål. Magic Tonight vann igår på ett bra sätt. Jag tror dock att han hade fått svårt att stå emot en Kash's Cantab som inte galopperar i sista sväng, även om han fick en sämre resa och hade varit ursäktad. I Finland var Nahar allt annat än bra. Quick Fix vann loppet lätt, han är inkvalad till Bronsdivisionens final dagen före Elitloppet mot bl.a. Jeppas Maxi, Shiraz Brodde och Saveur. Har vi någonsin sett en bronsfinal som det? Mosaique Face förlorade ett vanligt snabblopp... On Hold vann Örebro Intl, Mellby Viking var tvåa. Två hästar som möts igen i Harper Hannovers. Indigious var väl inte kurant igår såg det ut som, tröttnade rätt tidigt trots bra resa. Lover Face galopperade. Summa summarum så tycker jag inte Elitloppstemparaturen blev så mycket högre denna vecka.
|
|
|
|
#53 |
|
Mosaique Face hoppade ju, så det säger inte så mycket. Hade gärna velat se form på den kanten.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Ja, raden 0-0-0-6-0-6-0 är ju inte så upphetsande. 327 poäng = Breddloppshäst! Hade kunnat gå ut på Jägersros breddloppsdag i lopp 6 igår, körd av Adrian eller Dante. Då hade man sluppit resan och den dåliga banan i Kalmar.
|
|
|
|
#55 |
|
Anmäld till Copenhagen cup 10/5 ska bli intressant att se om man hittar ngn form till dess...
|
|
|
|
#56 |
|
Nuncio.
BBS Sugarlight? o en handfull andra beroende på dagsformen hos dem men även Timoko själv. Blir nog bra detta även om vi på förhand får se någon med Mack Lobells attraktionskraft...
|
|
|
|
#57 |
|
Mosaique Face har inget i något elitlopp att göra, totalt chanslös i alla avseenden. Enormt hypad häst för det den visar allt som oftast.
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Skulle den visa upp en sådan form igen kan den nog vara aktuell. Inte många som går fortare än 09.5.
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bjuder man in den med nuvarande form och utan att ha visat något så är det naturligtvis ett skämt, men skulle han göra ett mycket bra lopp i Copenhagen Cup så är han nog aktuell. Det är inte särskilt många tillfällen kvar att visa upp sig på. Lotterian ikväll, Köpenhamn nästa helg, Finlandia veckan därefter. Resten är våra svenska "uttagningslopp" och kanske något franskt lopp till. Har inte full koll på grodätarnas tävlingsprogram.
|
|
|
|
#61 |
|
Håller inte riktigt med. Så tunt med bra hästar/prestationer just nu att jag hellre har med Mosaiqen vid minsta lilla formbesked i Copenhagen cup än någon utfyllnadshäst som är chanslös trots toppform.
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Får dricka fler bärs istället!
|
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
stå utanför e-läktaren och känn stämningen. håren reser sig på armarna.
|
|
|
|
|
#66 |
|
Tråkigt, men då kan man väl utesluta elitloppsfunderingar i alla fall.
|
|
|
|
#67 |
|
Nu kommer Delicious ut till start , Bollnäs 11/5.
Wohoo, hinner komma i form till Elitloppet! Henne vill jag verkligen se där och vinna med. Duktig trea i försök och final redan förra året. Samma upplägg som förra året och det gick ju finfint.
Champinj0nen (+1) Senast redigerad av Helge den 2015-05-05 klockan 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Support Justice klar för Elitloppet. Klara hästar så här långt:
Timoko Maven On Track Piraten Digital Ink Wind Of The North B.B.S.Sugarlight Aladin d'Ecajuel Support Justice |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
"- Jag har väl tre aktuella. Quick Fix, El Mago Pellini - och Mosaique Face."
Säger Ludde i Expressen idag. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Haha, Ludde aka trollkungen. Han har 0 aktuella.
alle (+1) |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Ett Elitlopp utan kolgjini tycker jag haltar lite då han ju är en stor profil. Mosaique face tycker jag är given om han är i form. Det är dock ont om tid. Quick fix räcker inte El mago Pellini tycker jag behöver göra ett riktigt vasst sprintlopp om han ska bli aktuell. Har ju visat lite startsnabbhet vid vissa tillfällen o jag blev väldigt imponerad av jägersstarten o det kan va en lite outsider till biljett.
Förresten .är det nån som har koll på hur det står till med orechietti? skadade han sig ifjol eller hur var det? |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
Ludde är en profil och en kung i mina ögon av diverse anledningar. Men inte ens en av mina stora favoriter har en plats om inte hans häst förtjänar sin plats.
|
|
|
|
|
#73 |
|
dubbelpost
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
Förresten ser jag att oddset på tumble dust är uppe i 65 ggr nu. Helt galet o på söndag går han ut i Köpenhamn o därefter kommer inbjudan som ett brev på posten
|
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
Jag drömde något konstigt inatt. Kom inte på vad det var förrän jag råkade höra att de pratade om Maven och Elitloppet på tv nu. Det var det jag drömde! Maven pissade på dem över upploppet i finalen! Brukar inte lira i det loppet men nu ska jag ta och lägga en peng på henne! Har varit helrätt på henne på liret sedan hon kom till Sverige och jag trodde då inte mycket på henne inför sista söndagen i maj, men nu skiter jag i analysen, lägger en peng på sanndröm-scenariot och njuter av sporten
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Citat:
Vilket elitlopp vi kan få. Inbjudna; - Timoko (kan vinna) - Maven (kan vinna) - On Track Piraten (chanslös men perfekt med ett riktigt svenskt ekipage) - Digital Ink (kan vinna) - Wind of the North (chanslös men kan sätta färg på loppet) - BBS Sugarlight (kan vinna) - Aladin D'Ecajeul (kan vinna) - Support Justice (kan vinna men måste ha gott om flyt) 8/16 platser fyllda varav 6 har vinstchans eller iallafall liten sådan enligt mig och dessutom kryllar det av mycket intressanta ev. inbjudningar; - Magic Tonight - Robert Bi - Nuncio - Voltigeur De Myrt - Nahar - Delicious US Dessutom några tveksamma i nödfall eller om de gör ett kanonlopp. - Creatine - Knows Nothing - Oasis Bi Sen har vi ju kvalloppen också, så att fylla loppet blir nog inget problem i år, fyfan vilket lopp vi kan få! |
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
Robert Bi, Nuncio och Voltigeur De Myrt hoppas jag kommer med. Ev Nahar också.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Ludde kan nog få med en pålle också, även om det finns lite frågetecken.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Robert Bi är inte aktuell för Elitloppet säger tränaren. De vill spara hästen.
clarund (+1) |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Nuncio såg jag bjudas in i onsdags eller drömde jag, en rosa papperslapp...
däremot skulle Tarzan "fundera". är övertygad den är med, blir spännade se vem som kör...
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Magic Tonight får en inbjudan på lördag när han slagit det trötta gänget i Guld
|
|
|
|
#83 |
|
- Magic Tonight
- Nuncio - Voltigeur De Myrt - Nahar Lär få inbjudningar - Oasis Bi - Delicious US Starsnabba och speediga gör dessa till en ganska säker kandidater. Två platser kvar att fylla då. Förslag? Senast redigerad av Espo den 2015-05-10 klockan 23:05. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Traditionellt brukar man försöka få till fältet så att det är 8 svenska, 8 utländska ekipage.
Hittills har vi två franska, två amerikanska och två norska. Jag tror att man vill ha med en italienare och en dansk/finsk/tysk häst också för att få lite spridning. Bland de svenska är det OTP, Digital Ink och Nuncio som hittills är inbjudna. Magic Tonight, eller om någon annan vinner på Lördag, är lovad en plats. (Vinner inte Magic Tonight har denne inte i Elitloppet att göra). Likaså med den som vinner helgen därpå i Gävle. Återstår tre svenska. Finlandia Ajo körs på söndag.
|
|
|
|
#86 |
|
Nahar och Voltigeur de Myrt klara
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Inte den matchning jag skulle gett hästen.
![]() För kort och för fort.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Kunde Utah Bulwark vinna Elitloppet så kan vilken fransk häst som helst vinna.
https://www.youtube.com/watch?v=8ZYkGKDjbpY
|
|
|
|
#90 |
|
Ingen aktuell startar i Meadow Roads lopp. På twitter stod det ingen Nuncio, Creatine, Panne eller Delicious...
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Kollade anmälningslistorna, ingen av dem är med. Lite skumt. Någon av dem kanske går ut på Gävle istället. Undrar om de skrämde bort varandra med allt snack om att de skulle anmäla dit..
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Jag tror att de flesta då satsar på Gävle. Skall man möta topphästar för att ta en plats är det ju bättre att göra det i ett lopp med 400K i förstapris istället för i ett med mycket mindre pengar. Det är bättre att man vid vinst är garanterad en plats än att man bara är en i mängden som konkurrerar om en plats. Jag tror att en del ångrar sig att de inte anmälde till Åby på lördag.
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Men till Gävle ska man ha kvalat in via vinst i guld tidigare eller få ett wild card, så inte bara anmäla dit heller. "– De hästar som vunnit sina Gulddivisioner och är direktkvalificerade till loppet och som tackat nej är Oasis Bi, On Track Piraten, Noras Bean, B.B.S.Sugarlight, och troligtvis också Nahar. Sedan inväntar jag svar gällande Digital Ink och Magic Tonight, säger Mathias Gustafsson till Trav365. – Den som vinner Gulddivisionen på Åby på lördag kvalificerar sig både till Elitloppet och hit till Gävle, i och med att det är ett försök. Det kommer bli ett gäng wild cards över." /Aftonbladet |
||
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#95 |
Jämnt Elitlopp
Tror vi får se ett ganska tajt lopp i år vad tror ni?
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
BBS Sugarlight
Oddset har gått upp en del på hästen efter galoppen. Nu är Timoko åter favorit. Tror ni Robert Bi får köra Elitloppet?
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Tror inte Melander kommer starta Nuncio i Elitloppet. I krönikan idag i Expressen säger han får se om det blir start under Elitloppshelgen, min magkänsla är att han siktar på något fyraåringslopp istället om han startar alls.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Enligt Travnet så står Tarzan över onsdagens lopp på Solvalla med Nuncio som istället ska gå ett tuffare jobb, varefter han bestämmer om start i Elitloppet.
luggen77 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Jag tycker att man har bjudit in alldeles för många hästar som inte är riktiga sprinters. Nahar, OTP, Voltigeur, Support Justice och till viss del Digital Ink är egentligen hästar som inte direkt har fördel av den korta häcken. Med det sagt så betyder det inte att inte någon utav dessa hästar vinner om de får ett passande lopp men jag tycker man fyllt facket till bristningsgränsen av denna typ av egenskap i världens största sprintlopp.
Inbjudan till OTP är för övrigt riktigt dålig fingertopsskänsla. Han har visat de senaste åren att han absolut är en utav våra bästa hästar i Sverige under vintern och då helst på medel/lång distans men samtidigt aldrig visat att han räcker till på snabba banor på sommaren. Att man då väljer att bjuda in honom så pass tidigt känns mycket tveksamt i mina ögon. |
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Enligt franska källor på Twitter så har Roi du Lupin bjudits in.
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Den kan inte vara frisk.
|
|
|
#105 |
|
Hur kan Creatine få ett wildcard? Sinnessjukt.
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 2034Värmningsnästagångare Stats: 1 - 5 - 0 ROI: 41.67% Vinstprocent: 16.67% |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Ingen Aladin d’Ecajeul i Elitloppet.
Aladin d’Ecajeul stod inte att känna igen i onsdags i Prix De Ducs De Normandie på Caën. Efter veterinärundersökning konstaterades att hästen var sjuk. Det får till följd att han inte kan starta i Elitloppet. Tränaren Sébastien Guerato har fått förfrågan om han istället vill starta sin andra stjärnhäst Ustinof Du Vivier, som ståtar med fyra raka segrar, i Elitloppet. Nästa uppgift för Ustinof Du Vivier är Prix du Crepuscule på Vincennes på fredag och Sébastien Guerato återkommer med svar efter det loppet. Senast redigerad av Helge den 2015-05-18 klockan 18:15. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Börjar tro att Myron är helt okunnig inom travsport.
Han kunde lika gärna bjudit in Mellby Viking !!! Citat:
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Univers de Pan klar för Elitloppet.
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Hur kan man inte bjuda in Vincennes efter de senaste prestationerna! Hon flög ju fram i finland. Jag tror hon skulle ha toppchans att vinna elitloppet!!!
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Guest
|
Royal Fighter är värd en Elitloppsbiljett, efter alla sina prestationer. Gillar inte när småtränarna måste överprestera för att få en biljett.
Bret Boko borde även den ha redan fått en biljett! Vann ju Finlandia Ajo, men istället bjuder man in tredje pristagaren?! Franska hästar har ju inte presterat alls, sen förra året. Och varför ska inte finnarna få en häst till Elitloppet, när de ändå kommer flera busslaster med folk därifrån? |
|
|
|
#113 |
|
Imorgon ska de svara om Ustinof du Vivier kommer, och det börjar bli hög tid för Tarzan att bestämma sig. Royal Fighter, Bret Boko, Vincennes m.fl. knackar på dörren och de som ska med måste få tid på sig att planera och förbereda sig.
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
![]() Tänk om polackerna fick för sig att vallfärda hit då måste vi bjuda in en häst därifrån också.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#116 |
|
Guest
|
Vad har Polen med det här och göra? Finnarna är storkonsumenter av allt som är gott! Spel/mat/dricka och fest. Och Bret Boko vann Finlandia Ajo som hade 1.000.000kr i första pris på 1609a.
|
|
|
|
#117 | |
|
Guest
|
Citat:
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Bret Boko har inget i ett elitlopp att göra, men gör väl kanske inte bort sig i Sweden Cup (från ett bra spår) där den lär starta. Senast redigerad av robfri den 2015-05-21 klockan 15:41. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Digital Ink kommer inte till Elitloppet, då avvaktar vi svar om Nuncio kommer. Hoppas på det.
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Nuncio tackat ja.
Tycker det är ruttet att Melander går via Expressen ist för Solvalla och Myron med besked.
Senast redigerad av Helge den 2015-05-22 klockan 11:58. |
|
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Citat:
Norr om Dalälven skulle det kallas att vara "lite eljest".
|
|
|
|
|
#122 |
|
Stefan Melander jobbar ju för Expressen med sina travkrönikor så hans "prioriteringar" med besked ligger väl hos sin arbetsgivare...inget konstigt med det, så ser det ju ut när man har ett samarbetes/anställningsavtal.
Emeffeff (+10) |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Det luktar skit! |
||
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
Rimligtvis borde hans lojalitet mot sporten ligga ett snäpp högre. Det finns inget motsatsförhållande i att skriva för en tidning och att hantera sånt här på ett vettigt sätt. Expressen är kortsiktiga om de tror att det är något "plus" i kanten med att vara först med just det här till varje pris.
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
http://perssonbloggar.se/2015/05/sna...-i-elitloppet/ |
||
|
|
|
|
|
#126 |
|
Hört nått rykte om att Myron har någon kusköverraskning på lut?!
Är det Svanstedt som kommer och kör Nuncio?
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Citat:
clarund (+5) |
||
|
|
|
|
|
#128 |
|
Det tror inte jag. Att Campbell ( som redan tackat nej pga viktiga stakes-uppsittningar samma helg ) skulle ändra sig tror jag är mycket osannolikt ).
Här är dock en gång som jag mer än gärna har fel! Campbell vill man alltid se! Edit: Senast han var över var 1996 tror jag.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-05-22 klockan 16:14. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
Samt hyllades med Mack Lobell.
Senast redigerad av Helge den 2015-05-22 klockan 16:28. |
||
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Citat:
![]() Att han till nästan 100%ig sannolikhet är upptagen med stakes stämmer dock. Och har så varit sedan 1996 när det gäller Elitloppshelgande. ![]() Edit: Och jag har gärna dubbel-fel den här gången! Han är en attraktion i sig!
Helge (+10) Senast redigerad av Strappa71 den 2015-05-22 klockan 22:22. |
||
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Sharp$: 6348NHL 2014/15 Stats: 83 - 122 - 11 ROI: 115.74% Vinstprocent: 40.49% |
Citat:
![]() Något travöga har du då inte �� Som sagt, århundradets skämt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
OHPF (+5) Senast redigerad av mackyyy den 2015-05-23 klockan 16:45. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Sharp$: 6348NHL 2014/15 Stats: 83 - 122 - 11 ROI: 115.74% Vinstprocent: 40.49% |
Senast redigerad av mackyyy den 2015-05-23 klockan 17:23. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Skönt att Ludde fått ordning på Mosaique. Han behövs i de här loppen.
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#136 |
|
Jennifer Tillman inbjuden nu! Första kvinna att vinna elitloppet?
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Royal Fighter vinner inget elitlopp. En finalplats om maxflyt i försöket kanske.
Khiarshoor (+25) |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Jag tror inte hon vinner finalen. Hon får nog vara glad om hon tar sig dit.
Khiarshoor (+25) |
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Vilka kommer till final då? En Tillman bakom bilen som spetsar med en barfota Fighter är 100% i en final. Ni kanske borde se över vilka som faktiskt är med i Elitloppet i år och vad dem är kapabla till under kort distans. Kontra Fighter.
Hon tar sig till final.
Twitter: @Filmtokig Senast redigerad av Filmtokig den 2015-05-23 klockan 17:12. |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#142 |
|
Jag får erkänna att jag hade fel, dock talade jag utifrån vad den hade visat vid den tidpunkten, ingen kan tycka att den skulle ha kommit med utan loppet idag? Konstigt att ni inte ifrågasatte mig då utan efter loppet? Alltid lätt efter loppen har gått.
Filmtokig (+1), the_mirage (+1), Migge (+1), Sicken (+1), Fulsprit (+3) |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Bra skrivet. Men en motfråga, en häst som springer snabbaste tiden i år, måste väl ändå "ha det i sig" om du förstår vad jag menar? Så att så jävla kass är väl inte hästen eller har varit.
|
|
|
|
#144 |
|
Grejen är att Ludde tror att hans hästar ska vara med på gamla meriter, hästen har inte visat något i år förrän nu. Givet att den ska med på dagens insats (utan att jag ens sett loppet) men Ludde måste förstå att hans hästar måste prestera likt alla andras hästar för att förtjäna en plats.
Filmtokig (+1) |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Jag är aldrig sen att erkänna när jag har fel, trodde hästen hade mycket liten chans idag och hade nog dissat den på 4 streck typ (la inget eget system idag) men kul att hästar visar form inför elitloppet, Maven lär väl inte varit dålig idag heller? Grymt fin tid.
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Citat:
Men fantastiskt kul att hästen presterade och grymt roligt att vi får med trav Sveriges största personlighet (käft), Ludde!
|
||
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#148 |
|
Ludde har ju sagt hela tiden att det inte är något självändamål att vara med i Elitloppet, utan att han måste ha häst till det i så fall.
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Borde du ha någon med, Quick Fix kanske?
- Nja, kanske Quick Fix men faktum är att jag fick Mosaique Face friskförklarad i går också vilket känns jävligt bra! Men han måste ju visa något också, jag måste hitta ett lopp till honom. Han har kapaciteten, det är ingen som tvivlar på. Så du har inte gett upp hoppet på Mosaique Face, alltså? - Nej det har jag inte, jag kommer leta upp ett lopp. Den åkomma han hade försvann bara på några dagar, så det var jävligt positivt. Jag fick en chock i fredags när han var så jävla dålig. |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
Inga jättelopp i år, men tog sig till ledning i PdA och stumnade. Ludde har sagt att han känns lika fin, om inte finare i träning jämfört med ifjol. Ibland är det bättre att knipa. Du utmärkte ju dig, men inte positivt 😀 Så du menar att den inte ens skulle fått chansen att visa vad den kan i loppet som gick idag? |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Fast med dagens balans hade den 8 starter innan. 5 vinster, 2 oavgjorda och en galopp som jag skrev i V75-tråden...
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Vi har allt i årets elitlopp, så jag ber er, för travet och forumets skull, sluta gnälla och inse istället att vi faktiskt står inför vad som kan bli tidernas värsta lopp!
Hästarna: Fältet har mer klass än på länge, vi har exakt allt som kan tänkas vara intressant, explosiva superracers i form av hästar som Magic Tonight, BBS Sugarlight och Wind Of The North, pansarvagnar i Univers De Pan, Timoko, Mosaique Face och Nahar, långspeediga rackare som aldrig verkar ta slut med Maven, Univers De Pan, Voltigeur De Myrt och Ustinof Du Vivier, en av världens bästa fyraåringar Nuncio, helsvenska ägg-och-sill ekipage representerade av On Track Piraten och Royal Fighter och sist men inte minst en riktigt jävla rolig joker, Bret Boko. Som om det inte vore nog är fältet inte ens fyllt, vi har nämligen en plats kvar! Tränarna: Ojojoj, Jimmy Takter, kanske världens bästa tränare startar häst, Stefan Melander, Lutfi Kolgjini och Robert Bergh, de av de svenska som man bara måste ha med deltar, franska topptränare och nykomlingar, amerikansk fantast och dessutom både norska och finska stjärntränare med. Kan det bli bättre? Kuskarna: Exakt allt man vill ha med i kuskväg är med i fältet. Svenska toppkuskarna, Erik, Björn och Örjan är med. Sveriges vildaste och mest omdebatterade kuskar i Ludde, Takter, Bergharn och Melander om han nu kör. Världens mest segerrika kusk, Dave Palone. Älskvärda medelkuskar, Tillman och Untersteiner. Franska formel-1 ryttare som inte kan ett skit om taktik.. Och så Geir Vegard Gundersen och Markku Nieminen som är perfekta representanter för sina länder.. Vad saknas? Ingenting! De fantastiska historierna: Vem har inte blivit rörd av BBS Sugarlights historia? Från att inte duga på lunchloppen kring Göteborg till att stegvis utvecklas till en av nordens bästa hästar är en förvandling vi kanske aldrig igen kommer att uppleva. Hästen som vi blev så imponerade av har nu nått den absoluta världstoppen och visst skulle det kännas lite extra speciellt om det var Peter Untersteiner som höjde näven i skyn nästa söndag? Daryl Bier fantastiska och chockerande berättelse om Wind Of The North, hästen som kanske räddade hela hans framtid. Stallets bästa häst dog framför Daryl på banan, familjemedlemmar lämnade livet bakom sig och allt såg ut att gå fel när det sista hoppet Wind Of The North anlände till stallet efter att auktionskonkurrenten gett bort den för respektens skull. Hästen tävlade grymt och levererade fantastiska prestationer för Bier vilket fick han på bättre tankar, och idag kan han konstatera att det är tack vare detta enormt fina djur som han klarat sig igenom kriserna. Om det fanns någon typ av rättvisa och karma här i världen, så står Bier och Wind Of The North i vinnarcirkeln vid halv sex tiden elitloppssöndagen. Voltigeur De Myrt, den där hästen som tränades av den okända tränaren och kördes av en totalt orutinerad kusk hade något i sig, och nästa söndag är han med bakom bilen när starten går. Hästen som visade vägen för två framtidsmän inom travsporten är nödvändig att ha med i Elitloppet 2015! Och så, till slut, vem har inte tagit del av historien kring Nuncio? Wow! Köptes för 45000 kr och inte en jävel kunde förutspå att det skulle bli något av hästen, förutom Stefan Tarzan Melander. Han satte den i träning hos Jim Oscarsson i USA för att slippa Sveriges tvångsprissumma och efter en sejour både där och hos Jimmy Takter har den sprungit in cirka 15 miljoner kronor, med vinster i några av världens största årgångslopp! |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Håller med att det är respektlöst av Melander att gå ut i tidningen och acceptera innan faktiskt prata med inbjudarna. Tänk om jag drev ett stort företag som hade fått ett stort kontrakt och en samarbetspartner, innan jag accepterar deras bud går jag ut och pratar med tidningen istället för att säga det direkt till dem. Kanske inte slående, men principen är den lika. Respektera de som faktiskt erbjuder dig något. Horgubbe
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Imorgon efter 17:00 kan vi öppna anmälningslistorna Elitloppshelgen. Både lördag och söndag har anmälningsstopp 17:00.
Mums, längtar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Klaus Koch bekräftar, Vincennes är klar.
Senast redigerad av Helge den 2015-05-23 klockan 18:36. |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Skriv va ni vill, tyck va ni vill om det jag kommer skriva. Men att Royal Fighter blev inbjuden skrattar jag väldigt högt åt. Den gjorde ETT lopp... HERREGUD, JAAAAAAA.... Prestationen var grym, det kan man inte sticka under stolen med. Men två heat över en dag? Barfota båda gångerna? Hästen går ju KNAPPT barfota i vanliga fall.. Herregud vilket lalleri....
Inget illa mot ägare, tränare eller kusk. De har gjort ett grymt bra jobb, en bra häst helt enkelt. MEN inget för Elitloppet i mitt tycke. Hoppas den kommer sist för fan. Så jävla trött på att de ska bjuda in vissa chanslösa VARJE år... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Citat:
Grejen med Royal Fighter är såklart också att det kommer bli folkets favorit, det är bra att ha ett ekipage som sätter den prägeln på loppet. Senast redigerad av Emeffeff den 2015-05-24 klockan 09:58. |
||
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#161 |
|
Tränaren tackade nej till Elitloppet med Papagayo innan han fick frågan
![]() Nästa år är han med om han har form.
|
|
|
#162 |
|
Det tror jag är ett av de klokaste besluten jag sett en tränare ta. Papagayo har varit bra i norska unghästlopp, en kulltopp. Men därifrån till yppersta världseliten kan det vara klokt i att låta hästen bygga på sig lite hårdhet och psyke. Det finns många lopp med bara ett heat att tjäna fina pengar i.
|
|
|
|
|
#163 |
|
Bara för att jag kritiserar, behöver jag väl inte ha stenkoll på alla hästar i hela världen?
![]() Jag följer trav. Men det finns säkert minst EN häst ute i den vida världen som kan ersätta Royal Fighter. Sedan om de tackar ja, eller vill åka så långt är en annan femma. Finns ju massa faktorer som spelar in. Men det är ju inte min uppgift? De som sitter bakom o styr Elitloppet tjänar tillräckligt med pengar för att kunna ta det beslutet själva. De ska ha bättre koll på det. Det måste finnas någon från Frankrike, Italien, Tyskland, USA osv osv... De finns ju miljoner hästar som säkert är skitbra som man känner mindre bra till.. Det är inte bara RF jag kritiserar, utan det är hela grejen. Som förra året. Truculent? WTF?! Juliano Rags?! ![]() Tycker bara att de borde försöka lite hårdare. De kan man begära av dem. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Ska dit har vit elitloppskeps!!!! Ses kom gärna fram å hälsa fyller 35 på lör dessutom.
|
|
|
|
#165 |
|
Det klara startfältet före spårlottning och innan man sett vilka heat de startar i:
Timoko Maven On Track Piraten Wind Of The North B.B.S.Sugarlight Support Justice Nahar Voltigeur de Myrt Magic Tonight Univers de Pan Nuncio Ustinof du Vivier Mosaique Face Bret Boko Royal Fighter Vincennes Nuncio eller Mosaique Face vill jag se som vinnare. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Guest
|
Citat:
|
|
|
|
|
#167 |
|
Samt är Royal Fighter rejäl och kan stå över dubbla lopp om det nu blir så. Det var helt givet att bjuda in den efter onsdagens lopp. Tycker Myron fick ihop detta bra till slut, var orolig förra helgen men det fixade sig. Synd bara att inte Panne De Moteur fick ihop det.
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Citat:
1: Hästen skall ha form och visa att den duger i dessa sammanhang. Segrar och tider är inte allt, men det är svårt att bortse ifrån. 2: Tränaren och övrig krets runt hästen skall vilja starta i Elitloppet. Det är två tuffa heat samma dag, många hästar har knäckts för livet, och prispengarna är i sammanhanget inte inte jättestora. Juliano Rags gick förra året 09,3 i försöket och blev utslagen. 0kr på kontot. Pascia L'Est fick totalt 300.000kr för att springa 09,1 i försöket och sedan 10,2 i finalen där det räckte till en fjärdeplats. 3: Ekipaget skall vara intressant för loppet. Även om internet gjort att vi kan mycket mer om travsporten i världen så vill man ju gärna ha hästar som människor kan relatera till. Det får också gärna vara hästar som lockar publik och väcker intresse i media. 4: En häst som hjälper till att promota Elitloppet, som ställer upp i mer eller mindre officiella uttagningslopp, och som där visar att man duger skall man naturligtvis bjuda in. Det finns hästar som 8-9 gånger av 10 skulle besegra Royal Fighter i ett Elitlopp, men de har fallit ifrån i de andra kriterierna. De verkar i aveln och är inte tävlingsmässiga just nu, de är skadade, de är inte intresserade av att komma eller så har man tävlat på franska gräsbanor, lunchlopp och norska gulddivisionen långt ifrån elitloppspublikens radar.
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Viroid (+1) |
||
|
|
|
|
|
#173 |
|
Heat 1
1 Univers de Pan – Philippe Daugeard 2 Support Justice – Geir Vegard Gundersen 3 Vincennes – Örjan Kihlström 4 Mosaique Face – Lutfi Kolgjini 5 Ustinof du Vivier – Matthieu Abrivard 6 Royal Fighter – Jennifer Tillman 7 Nuncio – Stefan Melander 8 Wind of the North – Dave Palone Så vilka går vidare till finalen? Jag vill se Mosaique Face ocn Nuncio gå vidare. Nu har Tarzans häst fått ett svårt spår, så han kan inte köra hur som helst. Därefter tror jag att det kan bli Wind of the North och Support Justice. Heat 2 1 B.B.S. Sugarlight – Peter Untersteiner 2 Nahar – Robert Bergh 3 Bret Boko – Ari Moilanen 4 Maven – Johnny Takter 5 Magic Tonight – Örjan Kihlström 6 On Track Piraten – Erik Adielsson 7 Timoko – Björn Goop 8 Voltigeur de Myrt – Gabriele Gelormini Här lär Maven och Timoko gå vidare. Där bakom tror jag på B.B.S. Sugarlight och Nahar om jag bara får välja fyra. Jag gillar Nuncio, men vill nog helst se Mosaique Face och Ludde som vinnare av Elitloppet 2015. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Från Heat 1 går Univers du Pan, Vincennes, Mosaique Face och Wind of North vidare.
Från Heat 2 handlar det om Nahar, Maven, Timoko och Voltigeur de Myrt. Sugarlight är "förstareserv".
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
Personligen tror jag han vinner heatet. |
||
|
|
|
|
|
#176 |
|
Jupp, jag hoppas många norrmän tokspelar Sugarlight så att det blir fint spelvärde på de andra.
|
|
|
|
#177 |
|
På tal om Royal Fighter och den skulle vara helt chanslös. Detta måste vara sagt av ren okunskap.
Det var väl likadant för Cenit Guy och Claes Svensson. Den visade makalös form under våren och var grym på Dannero starx innan Elitloppet -02. 2:a i försöket, endast slagen av Scarlet Knight och sedan 6:a i finalen. Och det var ju inga blåmesar som slog honom där. "Små hästar" som får chansen presterar oftast bättre än de kanoner som är "givna". |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Vad har du emot BBS? Var ju även du som tippade han totalt chanslös i olympia...
|
|
|
|
#179 | |
|
Citat:
Det är ju utan tvekan en fin häst med kapacitet att vinna i högsta klassen, men jag är ännu lite skeptisk till att den räcker till när det vankas storlopp. Jag kan ha fel, men efter plattfallet i Copenhagen Cup så finns det en del att bevisa.
|
|
|
|
#180 |
|
This year in Italy you can not see it and bet on Sweden Cup and Elitloppet because our hated Ministry ( Mipaaf ) did not apply in time to the new company on the Swedish TV rights .
This is the situation in Italy !!! They can not slay the horse but not our passion . I kindly ask if you have any contacts to solve this problem . Hopefully in your interest on this matter . A greeting from Italy |
|
|
|
|
|
|
#181 | |
|
Citat:
Försök ett till 4 Mosaique Face Försök två till 1 BBS Sugarlight (är han inte i ordning vinner "Norsken"s Magic Tonight) I finalen fångar 1 BBS Sugarlight upp 2 Lutfi utvändigt då han med "75% sannolikhet", som Wilander säger, vunnit spårlotten o valt nr 1. Vinner finalen gör således Support Justice.
|
|
|
|
#182 | |
|
Citat:
Den är alltför trög i starten och på 1640 så håller inte det. |
||
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Citat:
En galopp är inget platt fall. |
||
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Citat:
Många av hästarna har ju redan körts länge med max racerbalans så dom det finns ändringar att göra på vad gäller balans och utrustning är väl också dom som har störst potential till förbättrade prestationer. |
||
|
|
|
|
|
#185 |
|
Roade mig med att gå igenom de senaste 21 årens E-loppsvinnare ( de jag sett live! ) 12 av 21 startade från 6,7 el. 8 i sitt försök!!!
|
|
|
|
#186 | |
|
Citat:
Förutom vilka hästar som hade vilka spår, ex vis när Nahar vann med 6e (?) i försöket var det väl tung bana? Berätta gärna vilka som lyckats, kommer även ihåg Iceland som sen tog 5e i finalen efter sin 2a(?) plats i försöket från 8e. Nu är det förstås små fält vi talar om och inte fulla 12-hästars osv.
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2015-05-25 klockan 21:43. |
||
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Citat:
Iceland blev bara 3a i försöket. Spetsade från 5e i finalen.
|
|
|
|
#188 |
|
Copiad #6 1994
Copiad #6 1995 Coktail Jet #6 1996 ( smygkörd och gick till final på målfoto som 4a ). Moni Maker #8 1998 Remington Crown #7 1999 Victory Tilly #7 2000 Varenne #8 2001 Varenne #7 2002 From Above #6 2003 Torvald Palema #6 2009 Iceland #8 2010 Nahar #6 2013 Edit: Noterbart är även att under dessa 21 år så är det bara EN som lyckats vinna finalen efter att ha haft de utmärkta spåren 4 eller 5 i försöket. Det var Gum Ball som vann 1997 efter att ha haft spår 5 i försöket. Men han skulle inte ha vunnit han heller om Zoogin eller Gentle Star hade behagat gå felfritt i försöket.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-05-25 klockan 22:13. |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Satan vad mycket det finns att spela på nu på betsafe, kan spela på hur mycket publik det kommer, vilken kusk som vinner flest lopp.
"Någon att bada på innerplan i Bällstaån under söndagen på Solvalla (31 maj) | Elitloppet - Specialare | Trav" Ja till 1,15 x.. bara gå bada själv, surebet
|
|
|
|
#190 | |
|
Citat:
Ja fast såna ändringar kan ju lika gärna slå åt andra hållet! Jag tror inte ekipaget hamnar topp 3 oavsett trots toppspår återigen! |
||
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#192 |
|
Självklart inte, var med glimten i ögat.
|
|
|
|
#193 |
|
Tjena, boys and ladies är det någon som har nån inblick i V75 7 på Söndag.
Tacksam för svar Med Vänlig Hälsning: Aband. |
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
Jennifer i elitloppet får mig utsökt att tänka på detta lusgäng hahaha
https://www.youtube.com/watch?v=hZgttHyYOJE |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Om Nuncio tar sig till final med skor så blir det spännande att se den barfota i finalen. Jag tror den kan vinna elitloppet då. Vad tror ni?
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Banned
Citat:
Vem vinner då: Jag säger Magic Tonight. |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Fick 40 gånger på Mosaique Face innan den ens var klar till elitloppet snacka om tur med att den kom med plus lottning. Jag ler
Trinity (+3) |
|
|
|
|
|
|
#198 |
|
Pratade med en travtränare som påstår att Mosaiken är
halt som fan. |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Han vann ju halt senast. Tror på han.
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
...försämras väderleksprognosen ytterligare...så kan vi ju sluta spekulera om vem som vinner, utan koncentrera oss på vem som kan vara tvillingaktuell med Nahar
|
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#203 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Citat:
Framåt lunch på söndagen kommer det att sluta regna och kanske klarna upp lite. Temperaturen stiger successivt till c:a 15 grader. Det kommer bli en tuff helg att vara utomhus där. Så mycket solbränna skall man inte räkna med, och man behöver absolut inte bada i Bällstaån för att bli blöt.
|
|
|
|
#205 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#206 |
|
Ah nej. Adrian Kolgjini är på samma plan och på väg från Skåneland. Typiskt.
|
|
|
|
#207 |
|
Jag tror de gärna startar en halt häst.
|
|
|
#208 |
|
Nu är man ju så nära i tid att prognoserna är rätt så exakta. Sydväst, gummistövlar och regnrock rekommenderas starkt för den som skall dit på lördagen.
|
|
|
|
#209 |
|
Ser ut att bli fint väder i morgon! Kan bli riktigt fina tävlingar.
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
I dag vinner Support Justice Elitloppet!
![]() ![]() Tror många tycker han varit dålig i de två sista starterna, men han har trots allt fått helt omöjliga lopp och ändå gått snabba slutvarv där det knappt gått att ta några längder. I Olympiatravet fick han dra tåget och höll berömvärt i den vindsnabba avslutningen - gick trots allt 1.11.2/2140 från fjärde ut och tredjespår nästan hela sista varvet. I dag vankas barfota runt om, och när röken lagt sig kommer Support Justice in och avväpnar de som gett sig in i spetskörningen.Ska man baissa något så är väl kusken inte den vassaste i fältet...
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Kul ni som var så säkra på att Fighter inte ens skulle komma till final. Vann från dödens utan att offra ett skit.
|
|
|
|
#212 | |
|
Banned
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
|
|