Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-22, 20:49   #46

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
10% chans för 60% av fältet? Det lät som en något överilad värdering va? Jag har väldigt svårt att värdera de individuella vinstchanserna i loppet och jämnare än så bara MÅSTE det vara.
I 12-hästarslopp vinner de sex lägst rankade runt 10% av loppen. Har ingen statistik på 10-hästarslopp, men här kom det ju in en del sena utfyllnadshästar, så jag ser det inte som helt orealistiskt.
Gammal 2015-04-22, 21:06   #47

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tyckte hon var ganska avklädd senast från bakspår. Det är inte många ston som vinner de riktigt stora loppen.
Tuggade tredjespår sista 700 och kunde inte slå en ledare som gick 11,3 över medeldistans, vet inte om man kan kalla det avklädd. Och vad gäller ston som vinnare av stolopp så är det en statistik som blir väldigt konstig att referera till. Det är inte så många ston med i stora lopp så det är fullt naturligt att de inte vinner så många.

Citat:
I 12-hästarslopp vinner de sex lägst rankade runt 10% av loppen. Har ingen statistik på 10-hästarslopp, men här kom det ju in en del sena utfyllnadshästar, så jag ser det inte som helt orealistiskt.
Samma fel som ovan fast omvänt här skulle jag säga. Istället för att ta statistiken från finallopp tar du här hela massan. Dessutom 12-hästarslopp. Självklart är ett finallopp man kvalat in till genom vinst jämnare än slumpmässigt valt lopp. Och ju färre hästar som startar desto större vinstchans bör ju rimligen de sex lägst rankade ha. Inte säkert, men troligt. Om det bara vore sju hästar med skulle du ju inte få för dig att säga att favoriten har runt 90% vinstchans eftersom de sex minst spelade har runt 10% vinstchans i 12-hästarsloppen?

Läste på V75-1 lite mer nu och Quincy Frontline ser ut att vara en riktigt intressant lågstreckad också. Verkar stayerbetonad att döma av sin historik men vann sitt senaste sprintlopp på ett väldigt fint sätt från kön efter överpace. Senast slog han Relight My Fire (fick bättre löpning då och vid lika löpning i det loppet hade de nog gått i mål samtidigt ungefär)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 21:23   #48

Viroids avatar

Standard

Citat:
Tuggade tredjespår sista 700 och kunde inte slå en ledare som gick 11,3 över medeldistans, vet inte om man kan kalla det avklädd. Och vad gäller ston som vinnare av stolopp så är det en statistik som blir väldigt konstig att referera till. Det är inte så många ston med i stora lopp så det är fullt naturligt att de inte vinner så många.

Samma fel som ovan fast omvänt här skulle jag säga. Istället för att ta statistiken från finallopp tar du här hela massan. Dessutom 12-hästarslopp. Självklart är ett finallopp man kvalat in till genom vinst jämnare än slumpmässigt valt lopp. Och ju färre hästar som startar desto större vinstchans bör ju rimligen de sex lägst rankade ha. Inte säkert, men troligt. Om det bara vore sju hästar med skulle du ju inte få för dig att säga att favoriten har runt 90% vinstchans eftersom de sex minst spelade har runt 10% vinstchans i 12-hästarsloppen?

Läste på V75-1 lite mer nu och Quincy Frontline ser ut att vara en riktigt intressant lågstreckad också. Verkar stayerbetonad att döma av sin historik men vann sitt senaste sprintlopp på ett väldigt fint sätt från kön efter överpace. Senast slog han Relight My Fire (fick bättre löpning då och vid lika löpning i det loppet hade de nog gått i mål samtidigt ungefär)
Det är sant att det inte är så många ston med i loppen för yppersta eliten, men det beror mest på att de har svårt att hävda sig där. Maven kommer troligen få lov att runda några konkurrenter i spåren här också, och jag tror inte det går långsammare än 11,5.

Naturligtvis kan man inte föra över statistik från 12-hästarslopp till lopp med färre hästar helt utan vidare. Statistiken visar dock att ju färre hästar som startar, desto högre grad av favoriter som vinner. I den här finalen är det TVÅ hästar som kvalat in, Oasis Bi och On Track Piraten. Resten har försökt, misslyckats, men blivit inbjudna ändå eller blivit inbjudna utan att försöka kvala in. Det kan vara ett av de mest ojämna Olympiatraven som körts.

Jag får säkert äta upp det på Lördag, men det känns inte som det är i det här loppet jag kommer ödsla många streck.
Gammal 2015-04-22, 21:31   #49

Stekels avatar

Standard

Citat:
Det är sant att det inte är så många ston med i loppen för yppersta eliten, men det beror mest på att de har svårt att hävda sig där. Maven kommer troligen få lov att runda några konkurrenter i spåren här också, och jag tror inte det går långsammare än 11,5.

Naturligtvis kan man inte föra över statistik från 12-hästarslopp till lopp med färre hästar helt utan vidare. Statistiken visar dock att ju färre hästar som startar, desto högre grad av favoriter som vinner. I den här finalen är det TVÅ hästar som kvalat in, Oasis Bi och On Track Piraten. Resten har försökt, misslyckats, men blivit inbjudna ändå eller blivit inbjudna utan att försöka kvala in. Det kan vara ett av de mest ojämna Olympiatraven som körts.

Jag får säkert äta upp det på Lördag, men det känns inte som det är i det här loppet jag kommer ödsla många streck.
Ska tillägga att jag håller med i sak angående Maven, hon kommer bli överskattad på lördag. 15% i skrivande stund och kommer aldrig landa under 10%. Lär ju få en lika tuff resa som på Jägers och motståndet är ju bra mycket tuffare. Grundchansen för vinst i 10-hästarsfält är ju 10% och med de här förutsättningarna kan det ju inte vara tal om runt hälften av det.

Skitsvårt att värdera, det är bara halva gänget man vet var man har från färska referenser på svenska banor mot svenskt motstånd.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-04-22, 22:10   #50

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Jag ser Roxana, Princess Grif, Obi Wan, El Mago Pellini, BBS Sugarlight och Maven som väldigt otroliga vinnare. Tillsammans har de kanske 10% chans, men de är streckade på över 30%. 50% på Support Justice är högt, men inte helt fel med tanke på norsk patriotism. Oasis Bi har väl sitt livs form nu, Piraten gör sällan dåliga lopp och Voltigeur är ett spännande, men osynat kort i de här sammanhangen. Vi får se hur strecken hamnar till sist.
Förstår inte hur du kan tycka att Sugarlight är en väldigt otrolig vinnare. Heroisk senast och visade förra året att den duger mot de bästa i Jubileumspokalen. Kan få spets här och då blir den svårtuggad.

Oasis Bi är den mest chanslösa i hela fältet så att du inte tar med den på din lista är förvånande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 22:13   #51

Stekels avatar

Standard

Har kollat lite franska lopp och kan konstatera att Princess Grif inte är många meter sämre än Prix Dam-tvåan Voltigeur De Myrt. Framspår mot bakspår och svensk kusk på PG ger stor fördel för henne och inbördes ranking är given 3-9. Ännu bättre blir det av att den är spelad mindre

Andraplatsen senast är ganska imponerande, satt dyng sist i utgången av sista sväng och spurtade frenetiskt och hann till slut ta sig förbi en ledande Timoko i sista steget. Kommer absolut inte behöva skämmas för sitt wild card i det här gänget!

Gammal 2015-04-22, 22:24   #52

Sharp$: 1543

Lemon Dra
Stats: 1575 - 4962 - 219
ROI: 110.56%
Vinstprocent: 24.09%

Standard

Citat:
Har kollat lite franska lopp och kan konstatera att Princess Grif inte är många meter sämre än Prix Dam-tvåan Voltigeur De Myrt. Framspår mot bakspår och svensk kusk på PG ger stor fördel för henne och inbördes ranking är given 3-9. Ännu bättre blir det av att den är spelad mindre

Andraplatsen senast är ganska imponerande, satt dyng sist i utgången av sista sväng och spurtade frenetiskt och hann till slut ta sig förbi en ledande Timoko i sista steget. Kommer absolut inte behöva skämmas för sitt wild card i det här gänget!
Dessutom startsnabb och gynnad av 1000 metersbana, klar 1a häst i loppet till den låga streck % den kommer ha.
satori är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 22:25   #53

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Förstår inte hur du kan tycka att Sugarlight är en väldigt otrolig vinnare. Heroisk senast och visade förra året att den duger mot de bästa i Jubileumspokalen. Kan få spets här och då blir den svårtuggad.

Oasis Bi är den mest chanslösa i hela fältet så att du inte tar med den på din lista är förvånande.
BBS Sugarlight vann inget stort förra året, han var fyra i Oslo GP och tvåa i Jubileumspokalen. Jag väntar gärna med att strecka honom tills han börjar vinna i de stora loppen, men kan ju alltid spela plats.

Oasis Bi har fin form, Björn Goop sitter i vagnen. Kommer med tre raka segrar, härdades i många storlopp förra året. Jobbigt spår nu, men det kan vara en häst som verkligen blommar ut i år.
Gammal 2015-04-22, 22:29   #54

Viroids avatar

Standard

Citat:

Ja, men med tufft lopp i benen och lång transport så vet i sjutton. Hade varit mer spännande om hon fått vila en vecka till.
Gammal 2015-04-22, 22:55   #55

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
BBS Sugarlight vann inget stort förra året, han var fyra i Oslo GP och tvåa i Jubileumspokalen. Jag väntar gärna med att strecka honom tills han börjar vinna i de stora loppen, men kan ju alltid spela plats.

Oasis Bi har fin form, Björn Goop sitter i vagnen. Kommer med tre raka segrar, härdades i många storlopp förra året. Jobbigt spår nu, men det kan vara en häst som verkligen blommar ut i år.
Nja då får du kolla reprisen av Jubileumspokalen igen. En av förra årets svettigaste prestationer. Att se till placering framför prestation blir ju löjligt, om det inte är skallen du tvekar på men det känns orimligt..

Jag är dock enig om att Maven är extremt upphaussad. Hon gick MKT knappt förbi en i dödens travande El Mago P och Arazi Boko senast, och nu skall hon plocka längder mot dessa? Aldrig.

Jag tror segertiden hamnar nära 11 blankt vilket Support Justice nog travar hela vägen i andraspår. BBS kan jag se vinna från spets och Piraten om Erik skulle kunna hitta hålet men troligtvis defilering av SJ. Som han öppnade på Vincennes finns faktiskt spets för SJ oxå. Klasskillnad råder och det kommer vara ett utspritt fält över upploppet.

Senast redigerad av Hilding den 2015-04-22 klockan 22:56.
Hilding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 00:48   #56

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Någon som kommit någon vart gällande kallblodsloppet? Bellfaks känns ju ruskigt överstreckad(ja det är bara onsdag). Jag har stulit 3 höstar än så länge som jag anser ska vara utan segerchans, det är de tre som startar på sista fållan. I Övrigt har jag scenarion som skulle kunna ge övriga segrar. Men många av tränarna verkar ligga väldigt lågt. Doktor Jaros, vann han inte detta loppet förra året eller året innan?
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 11:20   #57

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2725
Standard

Citat:
Jag ser Roxana, Princess Grif, Obi Wan, El Mago Pellini, BBS Sugarlight och Maven som väldigt otroliga vinnare. Tillsammans har de kanske 10% chans, men de är streckade på över 30%. 50% på Support Justice är högt, men inte helt fel med tanke på norsk patriotism. Oasis Bi har väl sitt livs form nu, Piraten gör sällan dåliga lopp och Voltigeur är ett spännande, men osynat kort i de här sammanhangen. Vi får se hur strecken hamnar till sist.
BBS behöver inte vara så otrolig vinnare, startade från bakspår sist, hamnade sist utvändigt, forcerade fram till dödens med ett varv kvar där och slog nästan av On Track Piraten som fått finköra i ledningen. Nu har BBS 2 starter innanför västen och tycker jag, har rätt så god chans. Har den spetschans? Den är ju snabb ut när den trycks av.
Gammal 2015-04-23, 11:27   #58

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
BBS behöver inte vara så otrolig vinnare, startade från bakspår sist, hamnade sist utvändigt, forcerade fram till dödens med ett varv kvar där och slog nästan av On Track Piraten som fått finköra i ledningen. Nu har BBS 2 starter innanför västen och tycker jag, har rätt så god chans. Har den spetschans? Den är ju snabb ut när den trycks av.
Sugarlight kan säkert ta spets, men där lär han ju inte då sitta ifred. Jag tror hästen behöver vara med i några lopp till mot de allra bästa för att få hårdheten och tuffheten som behövs för att vinna ett sådant här lopp. En hyfsad prischeck tar han nog, men det är vinnaren vi skall hitta på kupongen.
Gammal 2015-04-23, 11:32   #59

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1608
Standard

Svårt att hitta bra spikar i omgången tycker jag.
Tycker Backfire är den bästa just nu.
MatsE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 12:03   #60

mille94s avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 1474
Standard

https://twitter.com/solberg_fredrik/...01412462252032
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1)
mille94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara