Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-25, 20:19   #1

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

V75 Örebro

Det kommer ta tid att smälta omgången som var och att den missades. Grattis alla som satte sjuan. Alla skrällampor som finns borde ha börjat lysa när Goop la fram sin taktik i Björnkollen igår... Men ändå tog man inte med riktigt alla. Illa.

Lika bra att börja fokusera på nästa omgång.
Örebro.

Någon som vet vad som kommer att anmälas hit? Premiär för det nya s.k. Lördagsloppet nu med?
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 17:31   #2

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Orebro Intn'l , stayerloppet, ojoj. Blir årets lopp, slår Olympiafinalen, slår allt so far, kanske totalt på hela året med!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1), reflex (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 17:52   #3

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Orebro Intn'l , stayerloppet, ojoj. Blir årets lopp, slår Olympiafinalen, slår allt so far, kanske totalt på hela året med!
Totalt olösligt på förhand, blir dyrt det loppet
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 17:55   #4

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
riktigt fint lopp. Frozen vinner väl? kan inte tänka mig att dom där bak tar 20 på detta monster. Alla på framvolten bör väl dessutom släppa om han kommer dundrans tidigt
AMHC (+1)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 17:59   #5

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det känns rätt säkert med Frozen, Jeppas Maxi och Indigious i Örebro Intl.
Gammal 2015-04-26, 18:02   #6

Helges avatar

Standard

Frozen är tuff, verkligen men det är fler tuffingar i detta kanonlopp!

Senast redigerad av Helge den 2015-04-26 klockan 18:04.
Gammal 2015-04-26, 18:10   #7

Standard

Citat:
Frozen är tuff, verkligen men det är fler tuffingar i detta kanonlopp!
ingen som frozen. Han är minst lika bra som de där bak. Jeppas Maxi tror jag faktiskt är lite missgynnad av distans men det återstår att se. ska bli intressant att se hur strecken hamnar men det lutar åt spik på frozen för min del. Order to fly i spets hade varit intressant att se då jag tycker den gått från klarhet till klarhet i år, Men får väl knappast sitta ifred i detta gäng
Gammal 2015-04-26, 18:17   #8

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
ingen som frozen. Han är minst lika bra som de där bak. Jeppas Maxi tror jag faktiskt är lite missgynnad av distans men det återstår att se. ska bli intressant att se hur strecken hamnar men det lutar åt spik på frozen för min del. Order to fly i spets hade varit intressant att se då jag tycker den gått från klarhet till klarhet i år, Men får väl knappast sitta ifred i detta gäng
De på startvolten oroar inte.

Mellby Viking svenska rekord i Harpers förra året, går inte glömma.
1.12.5!!
Tufft komma ut här utan lopp i kroppen men vid minsta "allt i ordning så"..

De andra redan nämnda.
MatsE (+2)
Gammal 2015-04-26, 18:28   #9

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Otroligt bra och roligt lopp

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 20:29   #10

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Hästarna på första tillägget är för bra, de på 80 har ingen chans även om det är topphästar. On Hold är speciellt chanslös som gick en stentuff repa igår och startar vecka-vecka.

Mycket läckert lopp som vanligt Örebro Intl, bör vara bästa upplagan någonsin och i klass med Harpers!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Om_sommaren (+2), AMHC (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 21:16   #11

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Ser ut som en enormt svår V75a igen med potential till miljonutdelning. Dock nu garanterat första omgången på evigheter utan extra jackpotpengar så det är tur det inte blev en lätt omgång.

V75-1 och 2 vidöppna som det ser ut.

Gulddivisionen: Magic Tonight hade varit en dunderspik där om det inte blivit som det blev med spåret. Vad gör Örjan från spår 7 med startsnabba invändigt ?

V75-4: Ingen högre klass men vidöppet.

V75-5: Stoeliten åkte ut och in med det sk lördagsloppet vilket gjorde omgången om möjligt ännu svårare. Örebro är en spetsbana av rang så kanske man ska leta vinnaren i första hand bland de som står på startvolten ?

V75-6: Highspeed Call fick bakspår och det är inte kul över 1600 m i Örebro. Går Archangel Am felfritt är det väl kanonchans men 1609 m och galoppvarningsklockorna ringer redan. Adrian Kolgjini kör den.
KLM Buymethemoon med Erik intressant men läget.
Mycket svårlöst lopp.

V/5-7: Vilket race. Och vilket spellopp. Halva fältet ser ut som potentiella vinnare.

Sammanfattningsvis: Årets svåraste omgång. Det finns inte en enda bra spik när man ser startlistorna. En omgång för stora bolagssystem och inte för 100 kr harry system med 3 favoritspikar.
AMHC (+1), hammering (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 21:31   #12
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 115
Standard

Tror Peter U vinner gulddivisionen. Runt om.
Om den nu håller sig på benen.
AMHC (+1)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 21:34   #13

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Guld:

Tittar ett år bakåt i arkivet och ser att Magic Tonight tog en längt på Nothing But Class. Väldigt enkelt då, men kanske var lite far son körning den gången?

Örjan måste hur som helst ladda här i från och förhoppningsvis trycker han sig till spets med en -05 öppning om det behövs och går sedan en låg 09 tid.

7e spår och galoppen senast borde höja spelvärdet. Å andra sidan får Örjan för sig att såsa i starten är det vidöppet....

Stayerloppet:

Svårt vid första anblick, men....

Mellby Viking har inte fungerat sen han vann Harpers förra året. Dessutom årsdebut nu och då vinner man inte ett sådan här lopp från 15e!

On Hold lär behöva mer än 7dagar efter loppet igår!

Ivar Sånna, nej nej nybliven 5åring kan inte vinna mot dessa från sista tillägg!

Indigious såg fin ut senast, men fick drömlopp! Kan vinna om samma flyt igen, men kan knappast dra tåget!

Jag tror att Frozen är klar! Värst emot är Lover Face och Jeppas Maxi, tror nämlgen inte vi sett botten i dessa än...

Senast redigerad av Espo den 2015-04-26 klockan 21:49.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 21:45   #14

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Tittar ett år bakåt i arkivet och ser att Magic Tonight tog en längt på Nothing But Class. Väldigt enkelt då, men kanske var lite far son körning den gången?

Örjan måste hur som helst ladda här i från och förhoppningsvis trycker han sig till spets med en -05 öppning om det behövs och går sedan en låg 09 tid.

7e spår och galoppen senast borde höja spelvärdet. Å andra sidan får Örjan för sig att såsa i starten är det vidöppet....
De lär gasa för att ta sig till elitloppet! Klockan tickar och om man ska förbereda sig optimalt under månaden som är kvar vill man ha inbjudan nu. Örjan kör från start och det blir gunga/dödens/spets och toktempo hela vägen. Klar om han får spets, men kan vinna från dödens också tror jag.

Som du säger lär den väl inte bli lika påpassad nu med fyra ägg i raden, högt spårnummer och startgalopp sist. Jag tror det är en av de bästa spikarna man kan hitta i omgången.

Hästen som har enskilt största vinstchansen i omgången är Mellby Collector i första. Har alldeles för lite pengar på sig, finläge med springspår och möter ett riktigt ljummet gäng. Hästen är ju inte jättesäker på benen kanske, men förutsättningarna här när det bara är att sända till spets dödens och springa fritt i eget valt tempo är ju ideala. Om vi bedömer 30% risk för sjuk/galopp då så är det nästan så man kan säga 70% vinstchans!

Gammal 2015-04-26, 22:10   #15

Standard

Jag såg inte Frozens senaste lopp och atg nere just nu men ska kolla det. Den ska ha varit grym. Det är flera riktigt bra hästar med så det får nog inte strula alltför mycket. Risken för ej optimala resor är ju större i sådana här lopp än i autolopp med 8-10 hästar.

Örebro är en riktig spetsbana dessutom med kort upplopp så det går nog inte att sova bort ett sådant här lopp i kön med så många bra hästar. Dom på start är ju t ex inga utfyllnadshästar.
Gammal 2015-04-26, 22:13   #16

Standard

Och där va det slut på tid i arkivet. Hur ofta stänger ATG för underhåll egentligen? Ofta när jag pluggar V75 i alla fall!

Greenleaf Slim vinner silver?! Tapper via 3e spår senast i en ännu tuffare silverdivision. Bättre läge nu och ännu närmare toppform, distans emot då det kan bli tufft om tex Paramount löper en låg 10tid från spets....

Senast redigerad av Espo den 2015-04-26 klockan 22:15.
Gammal 2015-04-26, 22:27   #17

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Hur ofta stänger ATG för underhåll egentligen?
Kanske är dags för den nya ATG-sidan att lanseras i morgon då?!
AMHC (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 22:37   #18

Sharp$: 194
Standard

Citat:
Och där va det slut på tid i arkivet. Hur ofta stänger ATG för underhåll egentligen? Ofta när jag pluggar V75 i alla fall!

Greenleaf Slim vinner silver?! Tapper via 3e spår senast i en ännu tuffare silverdivision. Bättre läge nu och ännu närmare toppform, distans emot då det kan bli tufft om tex Paramount löper en låg 10tid från spets....
Får han spets med Greenleaf har han bra chans tror jag. Hann inte kolla klart i arkivet heller men det ja såg såg bra ut. Värst emot i starten är nog Paramount håller ja med om, men garderar man ska inte Ludde räknas bort. 1640 och de bästa imo har spår 2,4,5..... men då skulle ja gissa Ludde kör en safety start och i så fall tror ja inte han kan vinna. Så bara 2 kvar såvitt ja ser

omgången i övrigt.

Lopp 1 Tror ja Nose gear bara vinner, chans spik eller lås med don incantatore

Lopp 2 Tripolini VP spetsar väl o sen kommer Goop och Diffacolt och antingen vinner från dödens eller spets.. Spiken e klar

Lopp 3 Är lite roligare att lösa min vinnare är Porthos amok snabbt följd av I saw you. Men känns som många kan vinna Magic tonight e ju inte kattpiss direkt, Harry går alltid bra o går inte o nånsin lämna utanför. Royal Fighter debuterar men den skulle inte chocka mig om den e topp 3. Kash''s Cantab och NBC är oxo roliga o ha med.

Lopp 4 Tycker Amor WInner och Love lini sticker ut framför övriga

Lopp 5 Resaca de nando eller va den heter e mitt drag här. bra spår o kusk. Den kan spåra runt om, scarpia är väl tidig med antar ja.. men ja vet inte om ja gillar den hästen riktigt. Qualis talis gjorde en bra debut var det väl i veckan? Kanske långsökt o vinna o ja kommer inte ihåg spåret nu men den kan va rolig o ha med. Eagle shot hade ja tidigt men ja tror inte den vinner

Lopp 6 tror ja på green leaf som sagt.. men måste ha med paramount o förmodligen båda kolgjinis i alla fall annars står man där en vecka till med dumstruten på

Lopp 7 e olösligt

Summa summarum så tycker jag lopp 3,6,7 är dom att lösas. Resten kan man gå kort i tycker ja

Senast redigerad av parsalian den 2015-04-26 klockan 22:52.
parsalian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-26, 23:08   #19

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Får jag verkligen hoppas att de inte gör, jag testar betan nu och det är inte klart på långa vägar. Allt funkar nog och så men det är en salig röra då de gjort om och flyttat om rubbet egentligen. Blir nog rejält livat på spelarna om de släpper det som det ser ut nu.

Gammal 2015-04-26, 23:28   #20

Sharp$: 194
Standard

Såg precis att det är visst Olle som kör Diffacolt så det loppet får analyseras om helt
parsalian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 00:44   #21

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Eller för att ATG:s utvecklingsavdelning inte verkar veta vad test- och utvecklingsmiljö är. Mycket irriterande att de stänger ned alla webbplatser varje söndag.
AbbeAce (+1)

Senast redigerad av MattiasB75 den 2015-04-27 klockan 00:52.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 00:52   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasB75 Visa inlägg
Eller för att ATG:s utvecklingsavdelning inte verkar veta vad en test- och utvecklingsmiljö är. Mycket irriterande att de stänger ned alla webbplatser varje söndag.
Jordens ende Fortran-utvecklare kanske bara jobbar söndagar?

MattiasB75 (+50), Jajjan (+100)
Gammal 2015-04-27, 03:17   #23

putte64s avatar

Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Eller för att ATG:s utvecklingsavdelning inte verkar veta vad test- och utvecklingsmiljö är. Mycket irriterande att de stänger ned alla webbplatser varje söndag.
Helt sjukt.
Och hur uppgraderar man ?
Gammal 2015-04-27, 04:52   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Helt sjukt.
Och hur uppgraderar man ?
Det går väl förmodligen inte eftersom de inte gör det, troligen för kostsamt eller alldeles för stor process gissar jag på. Eller så är det förhoppningsvis det de gör nu :-)
Gammal 2015-04-30, 18:27   #25

Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Archangel Am ska inte kunna förlora sjätte OM han står på benen. Möter nada i jämförelse med senast. Dessutom avsevärt bättre spår. Förlorar bara på galopp.

Nån som sitter på statistik på vilka volter som vunnit Örebro International?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 18:39   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Archangel Am ska inte kunna förlora sjätte OM han står på benen. Möter nada i jämförelse med senast. Dessutom avsevärt bättre spår. Förlorar bara på galopp.

Nån som sitter på statistik på vilka volter som vunnit Örebro International?
Här hittar du statistik:

http://www.qhurth.com/trav/lopp/orebro.htm
Gammal 2015-04-30, 18:49   #27

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

kom peter spets och slut i guld tack för min spik i lördags jag skratade på vägg till b ken ..kör bara kör n b c......
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 18:52   #28

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Det går väl förmodligen inte eftersom de inte gör det, troligen för kostsamt eller alldeles för stor process gissar jag på. Eller så är det förhoppningsvis det de gör nu :-)
Någonting är fel.
Ett system som inte klarar en uppgradering är felsystemerat.
Downtime på 10 minuter förstår jag, men 4-8 timmar ???
Gammal 2015-04-30, 18:57   #29

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Stayerloppet bör stå mellan Lover Face och Frozen!

Håller Lover Face sig på benen och hittar till spets tror jag den kanske kan vinna. Körs Jeppas till så tror jag inte man svarar om Frozen kommer...Knappast OTF heller.

Har liten tro på att Frozen tar ner Lover Face från dödens om den är i ordning!

Senast redigerad av Speedyearl den 2015-04-30 klockan 19:08.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-30, 19:55   #30

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag varnar rejält för Diggers Elias.
Gammal 2015-04-30, 20:28   #31

drakens avatar

Sharp$: 8027
Standard

Ser ut som en fin omgång. Själv vet jag inte om jag ska spela. Håller fortfarande på att smälta att jag bommade på 2 följare i lördags. Backfire och Narold så lite down i självförtroendet.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 09:32   #32

Sharp$: 2301
Standard

Rolig omgång, första omgången jag lagt ner lite tid på på flera veckor!

Bästa spiken: Othello CD, varit hos uffre sen i höstas och är riktigt bra i ordning nu. Spets och slut! Dom på tillägg hinner aldrig ifatt!

Om jag inte minns fel så funkar inte Melanders hästar på örebros bana, jag har för mig att han undviker den. Eller minns jag fel?

Senast redigerad av alle den 2015-05-01 klockan 09:38.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 09:48   #33

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

https://twitter.com/putte64/status/594045654298681345
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 11:28   #34

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2602
Standard

Tycker 6 Edward Ale är streckvärd i V75 3. 3 %, liksom 6 Super Otto i V75 6,
6 % Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 12:10   #35

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Förstår inte varför man ska ringa TT, oraklet, min bättre hälft, har tippat följande enkelrad:

7-9-7-4-10-4-8

Hon är helt renons på hästar och tar inget betalt för detta...jämför med TT:s rad
Gammal 2015-05-01, 12:17   #36

Standard

Citat:
Någonting är fel.
Ett system som inte klarar en uppgradering är felsystemerat.
Downtime på 10 minuter förstår jag, men 4-8 timmar ???
Det sjukaste är dock att om jag klickar runt lite för snabbt bland resultatlistorna (ca 1 sekund mellan varje klick och det sker efter ca 5 klick) på www.travsport.se så går webbplatsen ned. Och i o m att www.travsport.se går ned så går även tillsammans.atg.se samt www.atg.se ned i samma veva, troligen för att de ligger inom samma dns-zon :-)

Jag har testat både med och utan Proxy, testat från olika IP-adresser/dns:er, samt från olika system, men samma fel hela tiden.

Jag har mailat dem och påpekat problemen men självklart inte fått något svar. Känns som att det där systemet skulle kunna braka ihop när som helst :-)
Gammal 2015-05-01, 12:32   #37

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

H-e.
Verkar helt galet.
Hade ingen koll på det.
Man undrar hur de testar ?
Antagligen tvingas alla hålla deadline, oavsett vad de tycker.
Rätt säker på att de har fel ledning...

Citat:
Det sjukaste är dock att om jag klickar runt lite för snabbt bland resultatlistorna (ca 1 sekund mellan varje klick och det sker efter ca 5 klick) på www.travsport.se så går webbplatsen ned. Och i o m att www.travsport.se går ned så går även tillsammans.atg.se samt www.atg.se ned i samma veva, troligen för att de ligger inom samma dns-zon :-)

Jag har testat både med och utan Proxy, testat från olika IP-adresser/dns:er, samt från olika system, men samma fel hela tiden.

Jag har mailat dem och påpekat problemen men självklart inte fått något svar. Känns som att det där systemet skulle kunna braka ihop när som helst :-)
Gammal 2015-05-01, 12:37   #38

Standard

Citat:
H-e.
Verkar helt galet.
Hade ingen koll på det.
Man undrar hur de testar ?
Antagligen tvingas alla hålla deadline, oavsett vad de tycker.
Rätt säker på att de har fel ledning...
Ja, det verkar ju faktiskt inte bättre. De nyanställde ju massor av folk till utvecklingsavdelningen, det var väl 21 st tjänster som annonserades ut har jag för mig.
Gammal 2015-05-01, 13:06   #39

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:

Samma om du klickar runt lite för snabbt på classic.atg.se, då hänger hela ATG sig.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 13:22   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Samma om du klickar runt lite för snabbt på classic.atg.se, då hänger hela ATG sig.
Det där är väl inbyggt?
Om du gör för många förfrågningar på kort tid på siten så blir du utlåst 5 minuter eller hur lång tid det nu är.

Tror det är så att man inte ska kunna Web-scrappa siten på något enkelt sätt

Gammal 2015-05-01, 13:37   #41

Sharp$: 159
Standard

Mellby viking lär man ha med antar jag ? om kontio får rätt lopp tror jag han har goda chanser han är en jävel på lång distans.
busenswe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 16:27   #42

hugothebosss avatar

Standard

Bara jag som tycker Magic Tonight är överspelad? Givetvis bästa hästen, när den fungerar, men det är ju just det som får mej att fundera. Den har inte visat ngt sedan september förra året och spåret är ingen hit heller. Bara för att man måste visa ngt innebär inte att det kommer att gå bättre.
Gammal 2015-05-01, 17:20   #43

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Bara jag som tycker Magic Tonight är överspelad? Givetvis bästa hästen, när den fungerar, men det är ju just det som får mej att fundera. Den har inte visat ngt sedan september förra året och spåret är ingen hit heller. Bara för att man måste visa ngt innebär inte att det kommer att gå bättre.
Är väl Porthos emot
Lutar åt att jag börjar med två spikar 7 & 6

Senast redigerad av MatsE den 2015-05-01 klockan 17:24.
MatsE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 19:17   #44

AbbeAces avatar

Sharp$: 524
Standard

Fel post.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 19:48   #45

Standard

Jag tror Magic kommer göra ett bra lopp nu då han körs av en riktig kusk. Om det räcker till en vinst från det spåret med flera snabba invändigt som deklarerat att de skall köra i ledningen håller jag osagt.
Gammal 2015-05-01, 20:45   #46

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 2098
Standard

Kan bara nämna för er alla tipsters att regnet har vräkt ner hela dagen i örebro och just nu så står spöna i backen...
Örebros bana brukar ju inte vara världsklass när väderleken inte är med dom!
eveton (+5), Migge (+1), hugotheboss (+2), denfete (+1)
doncasanova är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 22:04   #47

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 254
Standard

Kan ju ställa till för favoriten i sista..
Mikko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 22:07   #48

Standard

Super Otto är ju rena fyndet
Gammal 2015-05-01, 22:22   #49

Standard

Funderade på o inte ens ha med Magic Tonight.. Överstreckad, absolut
Gammal 2015-05-01, 22:25   #50

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 32
Standard

För er som vill ha en susare till morgondagen. Max not sand! En som ligger bra till är även Lotuscherie i V75-2.
RosenrasandeRosse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 22:28   #51

Standard

vill varna för max not sand med hultmann. rätt distans , bra läge , underskattad kusk, väldigt kapabel häst, bortglömd imorgon o kan duga med klaff på loppet
Gammal 2015-05-01, 22:36   #52

Standard

Lotus sherie, men spåret..? Spikar nog Shiraz Brodde i V75-2
Gammal 2015-05-01, 22:37   #53

Standard

Får nog omvärdera hela omgången.. Om regn på Örebro.. Frozen i fara
Gammal 2015-05-01, 22:40   #54

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 571
Standard

Min skräll DD 1 NR. 9 Maffioso Face
suzi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 22:41   #55

Standard

begh är uppåt på chivas boko o det lär bli spets för ekipaget. När hästen är iordning så är den riktigt bra o jag ser inte vem som ska plocka ner honom från utvändigt. spelvärd spik

För övrigt hör man vissa "experter" ha hög tro på archangel AM imorgon. Hur Adrian ska lotsa honom till vinst på fel distans på örebros bana mot duktiga sprinters finns inte i min bok. Blir det dessutom halvtaskig bana så kommer vi får se ben åt alla håll o jag kommer inte betala för honom. schas!
Gammal 2015-05-01, 22:47   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
Får nog omvärdera hela omgången.. Om regn på Örebro.. Frozen i fara

Skulle frozen vara speciellt missgynnad vid taskig bana? Är väl bara att balanser a honom därefter. Han vinner om det så blir potatisåker imorrn
Gammal 2015-05-01, 22:49   #57

Standard

Citat:
begh är uppåt på chivas boko o det lär bli spets för ekipaget. När hästen är iordning så är den riktigt bra o jag ser inte vem som ska plocka ner honom från utvändigt. spelvärd spik

För övrigt hör man vissa "experter" ha hög tro på archangel AM imorgon. Hur Adrian ska lotsa honom till vinst på fel distans på örebros bana mot duktiga sprinters finns inte i min bok. Blir det dessutom halvtaskig bana så kommer vi får se ben åt alla håll o jag kommer inte betala för honom. schas!
Tydligen bara 2st vinster från spår 1 på distansen i V75 på Örebro på 7år....
Gammal 2015-05-01, 22:54   #58

Standard

Citat:
då är det dags imorrn då. om nu inte innerspåret förvandlas till bäck vill säga
Gammal 2015-05-01, 23:00   #59

Sharp$: 387
Standard

Jag är inne på att Archangel AM krossar trots distansen. Han kommer köras fram utvändigt ledaren och därifrån tror jag han käkar upp ledaren och skiter ut honom igen
bruch83 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 23:10   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bruch83 Visa inlägg
Jag är inne på att Archangel AM krossar trots distansen. Han kommer köras fram utvändigt ledaren och därifrån tror jag han käkar upp ledaren och skiter ut honom igen
5 galopper senaste 7 gör det ju fullständigt omöjligt att spika hästen! Greenleaf Slim moralisk vinnare senast mot två blivade guldhästar. Betydligt enklare emot nu och även om han är favorit tycker jag spelvärdet är bättre här än på en galopp häst som Archangel Am.
Gammal 2015-05-01, 23:10   #61

Standard

Med historiken kring spår ett på Örebro så borde Nothing But Class få det tufft. Det ökar helt klart chanserna att Magic Tonight sitter i spets ganska tidigt.
Gammal 2015-05-01, 23:11   #62

Standard

Citat:
Archangel kan inte trycka sönder nån på kort distans för han kan inte springa tillräckligt fort
Gammal 2015-05-01, 23:15   #63

hugothebosss avatar

Standard

Det finns en hel del s k susare att se upp med i morgon. Det svåra är att välja spikar, och inte bara det, de ska helst ligga ngt spelvärde i dem också. Just nu är jag inne på att gå ut hårt med två spikar, 1 Donincantatore i avd 1 och 6 Kan ha i avd 2, samt helgardering av avd 3. Avd 4 och 5 vill jag fylla på så mkt kassan tillåter. I avdelning 6 blir det 2,4,5,7 draget är ju 7 K.M.L Buymethemoon. I sista är jag inne på att spika 15 Mellby Viking. Jag tror att Frozen missgynnas både av Örebros bana och av fjärdespår i volt. Enligt BG det sämsta spåret i voltstart med jänkarvagn. Det tillsammans med en dansk kusk är mkt minus. Förra året, vid den här tiden, när Mellby Viking kom tillbaka efter flera månaders frånvaro vann han på 13,7 3180m. Det känns rätt okay.
Gammal 2015-05-01, 23:19   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Det där är väl inbyggt?
Om du gör för många förfrågningar på kort tid på siten så blir du utlåst 5 minuter eller hur lång tid det nu är.

Tror det är så att man inte ska kunna Web-scrappa siten på något enkelt sätt
Ja, det är ju helt klart därför. Men jag tyckte att det mest var konstigt att alla webbplatserna gick ned. De som söker information på vanligt sätt (klickar runt) blir ju lidande på detta sätt.

Och vill man webb-scrappa så gör man väl det så att det sker automatiskt med t ex ett script. Då är det ju bara att sätta en viss tid ( t ex 5 sekunder, 10 sekunder, 60 sekunder eller random antal sekunder) mellan varje web-scrappningsbegäran och sedan gör man något annat under tiden.
Gammal 2015-05-01, 23:19   #65

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 915
Standard

Citat:
Spår 1 är inte lika dåligt som det var förrut dom har ju flyttat starten så det är mycket enklare att spetsa om man är skaplig ut
Sulan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 23:25   #66

Standard

Citat:
5 galopper senaste 7 gör det ju fullständigt omöjligt att spika hästen! Greenleaf Slim moralisk vinnare senast mot två blivade guldhästar. Betydligt enklare emot nu och även om han är favorit tycker jag spelvärdet är bättre här än på en galopp häst som Archangel Am.
Möjligt att han är osäker men kapacitet har han högre än samtliga i fältet. Håller han sig skinnet tror jag bara han är bäst. Tycker det är riktigt dåligt spelvärde på Greenleaf i ett öppet lopp. Han vinner max 1-2 av 10 i den här konkurrensen
Gammal 2015-05-01, 23:26   #67

Standard

Är Kan Ha en bra spik? Jag är inne på den men är osäker på hur snabb nr.2 är ut..
Gammal 2015-05-01, 23:29   #68

Standard

Citat:
Dessa vinster från spår 1 har jag registrerat. Statsen gäller mellan 2008-2015.

2011-05-07, Per Lennartsson, Guld, 1609a, Rakas, 2,62, Spets
2012-05-05, Joakim Lövgren, Guld, 1609a, Brioni (DE), 4,37, Ej spets
2012-08-11, Björn Goop, Guld, 2100a, Spring Erom, 4,93, Spets
2013-08-17, Johnny Takter, Guld, 2100a, Sanity, 2,09, Spets
2013-08-17, Robert Bergh, Brons - FINAL, 2100a, Le Mat, 3,34, Spets
2014-05-03, Peter Untersteiner, Brons, 2100a, B.B.S. Sugarlight, 1,72, Spets
Gammal 2015-05-01, 23:30   #69

Standard

Jag är också inne på Mellby Viking. Men törs inte lämna Frozen utanför lappen. Det ända är väl att Mellby Viking ska få ett snällt lopp enligt tränaren
Gammal 2015-05-01, 23:31   #70

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Vi tippa skriver om att love lini ska lättas? Menar de samma som förra loppet eller vadå? Kan inte hitta något om det
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 23:32   #71

Standard

Citat:

Tung statistik som inte går att bortse ifrån.
Gammal 2015-05-01, 23:34   #72

Standard

Citat:
Archangel kan inte trycka sönder nån på kort distans för han kan inte springa tillräckligt fort
Jag tror definitivt han klarar det. Har ju aldrig testats på aktuell distans tidigare men han har säkert vässats senaste veckan inför detta lopp
Gammal 2015-05-01, 23:36   #73

Standard

Nja, självklar förstahäst hursomhelst..
Gammal 2015-05-01, 23:38   #74

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

Citat:
Är Kan Ha en bra spik? Jag är inne på den men är osäker på hur snabb nr.2 är ut..
Kanske värt att beakta att den garanterat var vässad i sin senaste start då den skulle ut till försäljning. Kan naturligtvis behålla formen men någon slags reaktion är väl inte en alltför vild gissning?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 23:40   #75

Sharp$: 1921
Standard

vet inte

vet inte om A AM klarar stressen i starten , tror faktiskt mer på Maffioso Face i de loppet...
micho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-01, 23:44   #76

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Tung statistik som inte går att bortse ifrån.
Det intressanta är väl att det är bara brons och uppåt...
Gammal 2015-05-01, 23:46   #77

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
Kanske värt att beakta att den garanterat var vässad i sin senaste start då den skulle ut till försäljning. Kan naturligtvis behålla formen men någon slags reaktion är väl inte en alltför vild gissning?
Läste också den biten, tvivlar dock på att det skulle innebära att han var bedövad nu...
Gammal 2015-05-01, 23:53   #78

Standard

Citat:

Statistiken gällde 2100a, men då var det 4st vinnare och inte 2. Hur som helst bara klass hästar som lyckats och inte några halvdana...
Gammal 2015-05-02, 00:05   #79

Standard

Kolla de sjuka lopp Royal Fighter gjort bfr. Vet att kretsen kring hästen säger att han går lika bra med skor, men återigen kolla loppen bfr. Blir det andra ytter med Nothing But Class i spets och Magic Tonight i dödens så är det väl klart. Men som sagt återstår att se om de verkligen kör bfr!
Gammal 2015-05-02, 00:21   #80

Manprinsens avatar

Standard

Blir nog dubbla spikar på min favorit-Björn i morgon. Don Incatantore och Green Leaf Slim.
Gammal 2015-05-02, 07:27   #81

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Hur är vädret kring travbanan?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 07:31   #82

Sharp$: 573
Standard

Paramount stenklar idag!
Nordski44 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 07:45   #83

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nordski44 Visa inlägg
Paramount stenklar idag!
Har du någon motivering varför ?
Posaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 07:51   #84

Sharp$: 573
Standard

Behövs ingen ner avancerad förklaring än spets och slut
Nordski44 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 08:26   #85

Sharp$: 5995
Standard

Spårstatistiken på Örebro är hyggligt normal
dock vinner spår 2 4 och 6 klart mer än övriga banor, ganska udda avvikelser som jag inte ha ngn förklaring till

Spår 5 är markant sämre än rikssnittet, speciellt på sprint - en av de större avvikelserna i hela materialet

Soår 1 vinner aningen mer på Örebro än på andra banor, men det är så liten avvikelse att det är inom felmarginalen

baserat på ca 1 000 autollolpp Örebor vs 32 000 totalt
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 08:28   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nordski44 Visa inlägg
Behövs ingen ner avancerad förklaring än spets och slut
Jag tror inte ens Paramount spetsar! Trycker de av är det risk för galopp!

Nej SOS på nr 7 K.L.M Buymethemoon!
Gammal 2015-05-02, 08:39   #87

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Jag tror inte ens Paramount spetsar! Trycker de av är det risk för galopp!

Nej SOS på nr 7 K.L.M Buymethemoon!
paramount är säkrare på benen med spår längre ut. det ska laddas enligt tränarn. erik däremot är totalt chanslös på spets från bricka 7.
Gammal 2015-05-02, 08:40   #88

Sharp$: 4507
Standard

Nu måste väl ändå nån supit till rejält hos Travtjänsten. Att spika ett ensamt sto mot hingstar med det sämsta spåret om man kollar statistiken är bara ren idioti...
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 08:59   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Nu måste väl ändå nån supit till rejält hos Travtjänsten. Att spika ett ensamt sto mot hingstar med det sämsta spåret om man kollar statistiken är bara ren idioti...
det var väl barfota runt om för första gången ev. på den. kan va värt en chansning till den procenten
Gammal 2015-05-02, 09:19   #90

Standard

Citat:
det var väl barfota runt om för första gången ev. på den. kan va värt en chansning till den procenten
Spelar ingen roll även fast man skulle hänga på en raketmotor där bak, men man spikar inte på Örebro ifrån det sämsta spåret.

Ensamt sto med kuskminus, samt att jag tycker den gjort sina bästa lopp i ledningen...
Gammal 2015-05-02, 09:21   #91

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 892
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Hur är vädret kring travbanan?
Bor 5 mil från banan & det började regna vid 15.30 igår & har "vräkt" ner tills för 3 timmar sedan ,men just nu är det uppehåll & mulet !!!
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:22   #92

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

kul med tuffare lopp inte så många favissar...
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:26   #93

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1010
Standard

Citat:
paramount är säkrare på benen med spår längre ut. det ska laddas enligt tränarn. erik däremot är totalt chanslös på spets från bricka 7.
Paramount är ständigt överskattad på V75. Både kapaciteten och dess startsnabbhet. Har inte i någon av sina starter i raden tagit ledningen av egen kraft utan fått överta eftersom. Hästen har aldrig vunnit på V7 efter en rad försök och står idag hårt inne i klassen.

Nu möter den då K.L.M. Buymethemoon som har två lopp i kroppen efter vintervila, ska gå barfota runtom och med helstängt huvudlag till skillnad från årets andra starter. Hästen står fint inne i klassen, får Erik i sulkyn och presterar alltid starkt på V7 när den är ute o reser. Det största och mest betydande plusset är dock att den förmodligen spetsar.

18% på Paramount och 2% på KLM... Borde det inte vara tvärtom?

Lås på KLM och bästa hästen, Archangel AM som vinner om den når dödens med varvet kvar.
zibelius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:40   #94

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 915
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zibelius Visa inlägg
Paramount är ständigt överskattad på V75. Både kapaciteten och dess startsnabbhet. Har inte i någon av sina starter i raden tagit ledningen av egen kraft utan fått överta eftersom. Hästen har aldrig vunnit på V7 efter en rad försök och står idag hårt inne i klassen.

Nu möter den då K.L.M. Buymethemoon som har två lopp i kroppen efter vintervila, ska gå barfota runtom och med helstängt huvudlag till skillnad från årets andra starter. Hästen står fint inne i klassen, får Erik i sulkyn och presterar alltid starkt på V7 när den är ute o reser. Det största och mest betydande plusset är dock att den förmodligen spetsar.

Lås på KLM och bästa hästen, Archangel AM som vinner om den når dödens med varvet kvar.
Fast Carl Otto Göransson är ruskigt nöjd med hästen han var inne på att
anmäla till lotterian istället valde han Örebro i sista stund!!!!!Bra spår bra kusk
räkna inte bort han kommer att springa fort i eftermiddag
Sulan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:47   #95

Sharp$: 2602
Standard

Men

Citat:

F 150403-5

Har du kollat hur LOTUSCHERIE har gått sista starterna? Bra prestationer, speciellt på Färjestad 3 mars, då den spurtade mycket starkt från bakspår och blev trea bakom D´ONE och RADYSIN AMERICA. Den jag tycker är värst emot är 6 Kan ha som blir svår att slå om den skulle komma till ledningen enkelt... Lycka till med ditt spel idag!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:49   #96

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Vem gillar inte att supa och vinna stort?
Gammal 2015-05-02, 09:57   #97

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4304
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sulan Visa inlägg
Fast Carl Otto Göransson är ruskigt nöjd med hästen han var inne på att
anmäla till lotterian istället valde han Örebro i sista stund!!!!!Bra spår bra kusk
räkna inte bort han kommer att springa fort i eftermiddag
Den gode Carl-Otto är nöjd med alla hästar och tror på chans oavsett odds motstånd streck lägen...
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:57   #98

Standard

Citat:

KLM är ingen raket vad jag kan minnas o att han ska ta sig förbi flera invändiga som kan öppna bra. paramount, mellby apolla , greenleaf slim är inte troligt
Gammal 2015-05-02, 09:57   #99

evetons avatar

Sharp$: 4509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Har haft Paramount som spikalternativ under veckan. Mer tveksam nu då jag insett att den har 0-3 i inbördes möten med KLM BuyMeTheMoon.
Greenleaf Slim överstreckad och Mellby Apollo bortglömd. Archangel AM tror jag inte på alls.
eveton är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:59   #100

Timotimos avatar

Sharp$: 2802
Standard

Nån som vet varför travet börjar 1500 för?
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 09:59   #101

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 2260
Standard

Lite banfakta:

Det är spår 1 vid autostart som alla pratat om, då bilen tidigare släppte startfältet precis efter kurvan så hästen från spår 1 fick så dålig fart ur svängen att den ofta blir överrumplad och instängd.
2010 vidtog man återgärde och valde att flytta fram starten 40 meter så bilen släpper fältet in på rakan så är det fortfarande inte ett optimalt spår, om än bättre än hur det var förut. En spelfavorit med innerspåret på Örebro travbana bör fortfarande flaggas som en favorit i fara om hästen är måttlig ut bakom bilen.

Senast redigerad av zamora_79 den 2015-05-02 klockan 10:01.
zamora_79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:02   #102

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Nån som vet varför travet börjar 1500 för?
Hockey vm
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:02   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Major Visa inlägg
Jag ser ju helst att man först vinner stort och sen super till

Ska jag vara helt ärlig så hatar jag TT, för dom vilseleder spelarna totalt. Sen att dom ska fula sig ytterligare med att köra deras "slutspel" som är ett helt annat system, samt var dom GARANTERAT inte spikar Lotuscherie är bara mafioso metoder...
Gammal 2015-05-02, 10:05   #104

Manprinsens avatar

Standard

Säger väl sig självt att man inte spikar ett sto mot hingstar från spår 9 som dessutom har en kusk med tveksam form.
Gammal 2015-05-02, 10:06   #105

Standard

Citat:

Ska jag vara helt ärlig så hatar jag TT, för dom vilseleder spelarna totalt. Sen att dom ska fula sig ytterligare med att köra deras "slutspel" som är ett helt annat system, samt var dom GARANTERAT inte spikar Lotuscherie är bara mafioso metoder...
Det är väl bra om dom vilseleder spelarna. Färre kvar o dela potten med då ju Vad det gäller slutspelet så vet ju alla kunder om hur deras upplägg är eller?
Gammal 2015-05-02, 10:09   #106

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3759
Standard

TT tyvärr har inte visat form på länge
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:11   #107

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Hmm undrar varför Björn sågar Digger Elias i björnkollen.. jag som tänkte spika.. är 1-2-4-5 verkligen så mycket bättre?
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:12   #108

Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Spelar ingen roll även fast man skulle hänga på en raketmotor där bak, men man spikar inte på Örebro ifrån det sämsta spåret.

Ensamt sto med kuskminus, samt att jag tycker den gjort sina bästa lopp i ledningen...
Större under har skett tidigare. Synd att "Ni" inte ryggar då.......kom inte o klaga efteråt.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:12   #109

evetons avatar

Standard

Citat:

Är även Spelvärdes spik. Mycket tveksamt val!
Gammal 2015-05-02, 10:13   #110

Sharp$: 1434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Har haft Paramount som spikalternativ under veckan. Mer tveksam nu då jag insett att den har 0-3 i inbördes möten med KLM BuyMeTheMoon.
Greenleaf Slim överstreckad och Mellby Apollo bortglömd. Archangel AM tror jag inte på alls.
På papperet sant, men vid senaste tillfället hade KLM bättre spår, gången före var Paramount 1:a i mål men diskades för trängning och tredje gången galopperade Paramount. Så egentligen ingen stor fördel KLM tycker jag. Spikar Paramount men är mest rädd för Maffioso Face som var 2a efter Banks senast, från spår 8. Barfota nu på Paramount, ser jag.
lungre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:13   #111

Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Hmm undrar varför Björn sågar Digger Elias i björnkollen.. jag som tänkte spika.. är 1-2-4-5 verkligen så mycket bättre?
Digger Elias strider idag. Björn mörkar som vanligt
dirteeh (+5), MikaF (+5)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:16   #112

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
vilka spikar spelvärd. idag?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:18   #113

dirteehs avatar

Standard

Är det tvång för skor idag?
Gammal 2015-05-02, 10:18   #114

drakens avatar

Sharp$: 8027
Standard

Möter ju ett riktigt ljummet gäng jämfört med vad den är vad vid. År både snabbare och hårdare än hela det här bög gänget tillsammans. Är givetvis Örebro och spåret som är värst emot.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:19   #115

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5132
Standard

Oddspumpning... när Björn sågar sig själv är det bara att spika!

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:19   #116

Standard

Citat:
Och första rankad hos Storavinster som visade toppform förra veckan.
Gammal 2015-05-02, 10:21   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Oddspumpning... när Björn sågar sig själv är det bara att spika!
Njaa följer man Björnkollen, så vet man att ditt uttalande inte stämmer....
Gammal 2015-05-02, 10:21   #118

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Och första rankad hos Storavinster som visade toppform förra veckan.
vilka spikar storvinsten?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:21   #119

Manprinsens avatar

Standard

Bästa liret idag måste vara Nothing but class. Är det nån krake som ska kunna försvara innerspåret på Örebros skitbana så är det väl den där. Äckligt bra form på både stall och kusk. Bara att tacka och ta emot när pöbeln blundar för det uppenbara.
Gammal 2015-05-02, 10:26   #120

Sharp$: 1010
Standard

Citat:
KLM är ingen raket vad jag kan minnas o att han ska ta sig förbi flera invändiga som kan öppna bra. paramount, mellby apolla , greenleaf slim är inte troligt
Det jag håller med dig om är att Greenleaf Slim eventuellt kan öppna rejält förbättrat och hålla ledningen. Är isåfall svårslagen. Men som sagt håller jag KLM som spetsfavorit och baserar mitt tips på det.
zibelius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:27   #121

Sharp$: 1434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Bästa liret idag måste vara Nothing but class. Är det nån krake som ska kunna försvara innerspåret på Örebros skitbana så är det väl den där. Äckligt bra form på både stall och kusk. Bara att tacka och ta emot när pöbeln blundar för det uppenbara.
Kan mycket väl bli så, ser iaf Magic Tonight som veckans avslag. Dåligt läge och inget visat ännu. Bara bäst på papperet. NBT är kanske inte bästa hästen men vi vet ju alla vad ledningen betyder i guld över kort distans.
lungre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:33   #122

Standard

Citat:
Nothing but class såg ju inte så rolig ut när han galoppera sist, men är väl en annan häst i spets. Tycker ändå förra starten sätter ett frågetecken. Jag är mer och mer inne på att Royal Fighter vinner detta bfr från andra ytter. Har ju gjort sjuka prestationer på den balansen varje gång och kommer Nothing But Class bara till dödens efter en rejäl öppning kör de ju loppet i halsen på Tillman!
Gammal 2015-05-02, 10:36   #123

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vilka spikar storvinsten?
Othello C.D. och Frozen.
dado (+5)
Gammal 2015-05-02, 10:36   #124

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
vilka spikar spelvärd. idag?
Lotuscherie och Resaca De Nando
Gammal 2015-05-02, 10:40   #125

Standard

Citat:
Det jag håller med dig om är att Greenleaf Slim eventuellt kan öppna rejält förbättrat och hålla ledningen. Är isåfall svårslagen. Men som sagt håller jag KLM som spetsfavorit och baserar mitt tips på det.
ok. kollade på greenleaf i finska lopparkivet o den öppnade bra där o med jänkarvagn o Björn i vagnen så blir det spets för den o därför spik för mig. Om nu inte banan visar sig vara fruktansvärd på innern
Gammal 2015-05-02, 10:44   #126

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Nothing but class såg ju inte så rolig ut när han galoppera sist, men är väl en annan häst i spets. Tycker ändå förra starten sätter ett frågetecken. Jag är mer och mer inne på att Royal Fighter vinner detta bfr från andra ytter. Har ju gjort sjuka prestationer på den balansen varje gång och kommer Nothing But Class bara till dödens efter en rejäl öppning kör de ju loppet i halsen på Tillman!
Tycker han står lite hårt inne i det här sällskapet och Tillman vinner inte så ofta på V75. Men barfotabalans är intressant om man ska gardera. Jag tycker spelvärdet ligger i att spika NBC då det är den förmodade spetshästen.
Gammal 2015-05-02, 10:44   #127

dirteehs avatar

Standard

sjätte loppet är otroligt lurigt, känns som greenleaf eller alla typ
Gammal 2015-05-02, 10:46   #128

Standard

grefstads royalty spöade o var favorit mot nose gear den 4e mars i år. Har fint smygläge nu o med överpace o lucka till slut är den nog inte helt borta. inte streckad på nånting o tränarn är uppåt i snacket!
Gammal 2015-05-02, 10:51   #129

Standard

Citat:
Tycker han står lite hårt inne i det här sällskapet och Tillman vinner inte så ofta på V75. Men barfotabalans är intressant om man ska gardera. Jag tycker spelvärdet ligger i att spika NBC då det är den förmodade spetshästen.
tillmann vinner ofta på v75 om man tar hänsyn till vad hon sitter bakom. Nbc känns bättre i ryggar, vad jag minns har jag aldrig sett honom vinna från spets med lite tempo på grejerna o med magic tonight på utsidan lär det inte gå långsamt direkt. Man kan ju notera här att liksom Magic tonight så var edward ale elitloppsaktuell innan han blev skadad. Edward har fått några lopp i kroppen o bör närma sig formen mer o mer. Känns som spelarna lirar magic tonight enbart på kapacitet då den misslyckats i år. Då kan man applicera samma metod på edward ale o där är %en mer tilltalande
hugotheboss (+2)
Gammal 2015-05-02, 10:52   #130

Standard

Tidigt system:

1/ 1-5-6-7-8
2/ 2-5-6-9
3/ 1-4-7
4/ 1-2-3-4-11
5/ 1-5-9
6/ 2 Greenleaf Slim
7/ 8 Frozen

900rader

Skrällar:

9 Lotuscherie blir det väl skrik på som första bfr. Men ändå spelvärd om den landar på 10%.

4 Royal Fighter kan få loppet och grymma lopp bfr tidigare.
Gammal 2015-05-02, 10:53   #131

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2412
Standard

Någon som har koll på Caddie Hit hur snabb han e? Blir mer o mer sugen på att spika eller ha som utgångs häst.
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 10:54   #132

Standard

Citat:
Tuff öppning, ganska myckey galopper, tveksam sist. För många frågetecken för att vara en spik i min bok. Men visst kan vara en chansspik kanske....

Royal Fighter gick låga 11-tider bfr över medel denna tiden förra året. Minst lika bra nu borde innebära att den är kapabel att gå 09tid på kort. Står hårt inne, men då det finns tveksamheter på favoriterna så....

Senast redigerad av Espo den 2015-05-02 klockan 10:56.
Gammal 2015-05-02, 10:57   #133

hugothebosss avatar

Standard

Vi är så många som går emot Magic Tonight nu så den vinner väl bara....
Gammal 2015-05-02, 10:57   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Djingis Visa inlägg
Någon som har koll på Caddie Hit hur snabb han e? Blir mer o mer sugen på att spika eller ha som utgångs häst.
Caddie Hit är absolut en utav dem som gör upp om det!

Vill man chansspika så tycker jag 5% är rätt ok!
Gammal 2015-05-02, 10:58   #135

Standard

Han sågade väl sin egen chans där? Jag brukar kolla in björnkollen varje vecka och har reagerat varje gång han baissar eller "glömmer" att nämna en egen styrning som sedan vinner. Han har ju fått en skaplig dos kritik för just detta, men bara sett sig nödgad att kommentera detta en (1) gång i kollen. Det tog bra många månader innan jag lärde mig att tolka björnkollen mer lättvindigt, och använda den främst för kuskperspektivet, banors beskaffenhet och liknande. All information är bra information, anser jag. Det gäller bara att tolka den på rätt sätt och sätta den i sin rätta kontext.
Jag hade Diggers som andrahäst i loppet efter Chivas (i ren ranking på vinstchans), jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ändra det eller inte.

Citat:
Njaa följer man Björnkollen, så vet man att ditt uttalande inte stämmer....
Gammal 2015-05-02, 11:03   #136

Standard

Citat:
Han är ganska snabb i Volten, men Djuse går inte lita på. Man är påställd med Othello C.D. och kommer den till spets släpper man inte. Jag tycker dock att Caddie Hit är intressant till 5%, vill dock till att sjukdommen senast inte satt ner formen!
Gammal 2015-05-02, 11:03   #137

Standard

Någon som sett något insatt om hur distansen ska passa Resaca de Nando?
Gammal 2015-05-02, 11:07   #138

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Han sågade väl sin egen chans där? Jag brukar kolla in björnkollen varje vecka och har reagerat varje gång han baissar eller "glömmer" att nämna en egen styrning som sedan vinner. Han har ju fått en skaplig dos kritik för just detta, men bara sett sig nödgad att kommentera detta en (1) gång i kollen. Det tog bra många månader innan jag lärde mig att tolka björnkollen mer lättvindigt, och använda den främst för kuskperspektivet, banors beskaffenhet och liknande. All information är bra information, anser jag. Det gäller bara att tolka den på rätt sätt och sätta den i sin rätta kontext.
Jag hade Diggers som andrahäst i loppet efter Chivas (i ren ranking på vinstchans), jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ändra det eller inte.
Vet inte om jag håller med, måste vara ett tag sedan nu han inte nämnde sin egen styrning och sedan vann nu. Förra veckan fick du tex Pingo Ö.K

Däremot ger jag inte mycket för hans övriga tipskunskaper. Där brukar han inte ha så många rätt...
Gammal 2015-05-02, 11:10   #139

Sharp$: 1436
Standard

Citat:
Den skall du absolut ta med.
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 11:14   #140

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeman Visa inlägg
Den skall du absolut ta med.
Får avvakta på skoinfo, värmning och banan. Just nu känns det som första häst för mig iallafall.
Gammal 2015-05-02, 11:14   #141

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
tillmann vinner ofta på v75 om man tar hänsyn till vad hon sitter bakom. Nbc känns bättre i ryggar, vad jag minns har jag aldrig sett honom vinna från spets med lite tempo på grejerna o med magic tonight på utsidan lär det inte gå långsamt direkt. Man kan ju notera här att liksom Magic tonight så var edward ale elitloppsaktuell innan han blev skadad. Edward har fått några lopp i kroppen o bör närma sig formen mer o mer. Känns som spelarna lirar magic tonight enbart på kapacitet då den misslyckats i år. Då kan man applicera samma metod på edward ale o där är %en mer tilltalande
Spets och slut på kort distans är väl ett signum för den hästen annars? Överlägset startsnabbast i det där gänget så spets får han såvida han inte galopperar. Sen räcker det för Unter att köra i ett jämnt och högt tempo så är det i princip omöjligt för dom andra att göra något utan att sänka sina egna hästar. Det är väldigt svårt att plocka ner spetshästen på 1600 den här tiden på året. Nu vet jag att det har regnat en del i Örebro så om banan ser ut som lervälling så är ju förutsättningarna givetvis helt andra.
Gammal 2015-05-02, 11:19   #142

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 642
Standard

Vad tycker ni om 6 M.T.Jeffrey ? avd 1
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 11:28   #143

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
Vad tycker ni om 6 M.T.Jeffrey ? avd 1
hästen ska med o är kapabel. Jorma i voltstart är inte som jorma bakom bil.
Inascott (+1)
Gammal 2015-05-02, 11:34   #144

Standard

själv börjar jag med 3 spikar 7-6-7 tydligen bara jag här inne som tyckte Magic gjorde en toppinsats efter galopp sist.
Gammal 2015-05-02, 11:38   #145

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Han kan öppna, kommer inte tappa från start.
Gammal 2015-05-02, 11:41   #146

Standard

@putte64 vilka är dina drag idag?
Gammal 2015-05-02, 11:45   #147

Standard

Nothing But Class lär få kämpa för havren idag, och att den ens ska ta en pallplats om den inte släpper spets ser jag som osannolikt.

Som jag ser det så kommer det bli en stenhård öppning med först och främst Erik och Jennifer som utmanar, och när Peter hållt ut dessa så kommer nästa våg när Örjan sätter sig i dödens och då är det totalt kört för Nothing But Class...

Jag tror att Magic Tonight vinner detta ifrån dödens, men vågar inte sätta hem och hus på det utan garderar med Royal Fighter och Harry till att börja med iaf
Gammal 2015-05-02, 11:49   #148

Standard

Citat:
Nothing But Class lär få kämpa för havren idag, och att den ens ska ta en pallplats om den inte släpper spets ser jag som osannolikt.

Som jag ser det så kommer det bli en stenhård öppning med först och främst Erik och Jennifer som utmanar, och när Peter hållt ut dessa så kommer nästa våg när Örjan sätter sig i dödens och då är det totalt kört för Nothing But Class...

Jag tror att Magic Tonight vinner detta ifrån dödens, men vågar inte sätta hem och hus på det utan garderar med Royal Fighter och Harry till att börja med iaf
Jag tror att NBC är så snabb ut, så det inte blir mycket körning mot Tillman som bara kommer jaga position. Körningen blir mot Örjan och då får vi se hur sugen PU är på spets.

Tror som sagt en del på Royal Fighter om bfr andra ytter. Skulle PU släppa, så vinner Örjan.

Senast redigerad av Espo den 2015-05-02 klockan 11:50.
Gammal 2015-05-02, 11:50   #149

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
@putte64 vilka är dina drag idag?
Diggers Elias vinner klass1 hur lätt som helst senast med lucka.
Kanonläge och Goopen upp, passas till 7%.

Digital Product var monsterfin vid senaste vinsten.
Som den såg ut måste den med, till 5%.

Senast redigerad av putte64 den 2015-05-02 klockan 11:54.
Gammal 2015-05-02, 11:51   #150

Standard

Nån som har info om Stig H Johansson hästar 9 Lotuscherie och 11 Amor
Winner ?
Gammal 2015-05-02, 11:53   #151

Standard

Avd3 Om det blir körning i början så räkna med porthos o Disco
Gammal 2015-05-02, 11:57   #152

Standard

Citat:
Nån som har info om Stig H Johansson hästar 9 Lotuscherie och 11 Amor
Winner ?
Bfr ffg på Lotuscherie men har haft brunstperiod nu men tränaren tror att det ska gå ur idag. :eek:
Inascott (+1)
Gammal 2015-05-02, 12:00   #153

Standard

Citat:
Bfr ffg på Lotuscherie men har haft brunstperiod nu men tränaren tror att det ska gå ur idag. :eek:
Tror bfro gör mer skada än nytta...blir inte förvånad om den hoppar direkt i starten..
Gammal 2015-05-02, 12:01   #154

Sharp$: 3431
Standard

Royal Fighter. Jag tycker att silverhästar hävdar sig bra överlag när dom gulddebuterar
Gammal 2015-05-02, 12:01   #155

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Avd3 Om det blir körning i början så räkna med porthos o Disco
Det kommer bli en rejäl körning.
Gammal 2015-05-02, 12:10   #156

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
själv börjar jag med 3 spikar 7-6-7 tydligen bara jag här inne som tyckte Magic gjorde en toppinsats efter galopp sist.
toppinsats? det var promenadtempo hela loppet o han gick ifatt fältet. Nu är han storfavorit från spår långt ut o kommer inte till ledning om de innanför inte släpper honom dit. Helt offatbart enligt mig
Gammal 2015-05-02, 12:12   #157

Standard

Citat:
Diggers Elias vinner klass1 hur lätt som helst senast med lucka.
Kanonläge och Goopen upp, passas till 7%.

Digital Product var monsterfin vid senaste vinsten.
Som den såg ut måste den med, till 5%.
Klart första A-häst men vågar nog inte spika den tror mycket på 6 No Gelt Face och eventuellt barfota
Gammal 2015-05-02, 12:15   #158

Standard

Daniel Redén ‏@StallZet 3 minför 3 minuter sedan

Glöm inte Rocket Zet idag. ��
Gammal 2015-05-02, 12:17   #159

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Hur kommer banan att vara idag? Hård, tung...?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 12:18   #160

Manprinsens avatar

Standard

Hur pass vass är Jeppe Juel på voltstart egentligen?
Gammal 2015-05-02, 12:19   #161

Standard

Citat:
Daniel Redén ‏@StallZet 3 minför 3 minuter sedan

Glöm inte Rocket Zet idag. ��

Stall Zet kan ta sitt pick och pack samt åka hem...dom har ingenting med vinsten att göra i det loppet
Gammal 2015-05-02, 12:20   #162

Standard

Ojojoj royal fighter barfota
Gammal 2015-05-02, 12:23   #163

Standard

Citat:
Hur pass vass är Jeppe Juel på voltstart egentligen?
Är nog ingen Adielsson eller Untersteiner, men förmodligen inte sämre än hälften av kuskarna i loppet...
Manprinsen (+5)
Gammal 2015-05-02, 12:24   #164

Standard

Citat:
Ojojoj royal fighter barfota
Anmält ja. Man får nog vara lite försiktig med skoinfon idag. Kommer det in regn så är det nog många som slår på skor i sista sekunden. enligt smhi kommer det inget regn under eftermiddagen o då kommer nog banan va fin idag. Då blir det spik på chivas boko o greenleaf slim som bägge leder runt om
Gammal 2015-05-02, 12:46   #165

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Standard

Nu är jag bortrest och har knappt lagt ner en minut på omgången, men jag ser att halva forumet tror på spets och slut för KLM... Vad har de hällt i dricksvattnet i Sverige nu??? Spår 7, överskattad startsnabbhet, snabbare kusar invändigt... Helt omöjligt att den spetsar i min bok. Visst kan man köra sig till spets med vilken häst som helst, men då kostar det nog mer än det smakar.
Om_sommaren (+2)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 12:48   #166

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Nu är jag bortrest och har knappt lagt ner en minut på omgången, men jag ser att halva forumet tror på spets och slut för KLM... Vad har de hällt i dricksvattnet i Sverige nu??? Spår 7, överskattad startsnabbhet, snabbare kusar invändigt... Helt omöjligt att den spetsar i min bok. Visst kan man köra sig till spets med vilken häst som helst, men då kostar det nog mer än det smakar.
Önsketänkande på procenten

Goop sitter i spets, sen får dom tugga utvändigt bäst dom vill.
Gammal 2015-05-02, 13:02   #167

Majors avatar

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 437
Standard

Matteus dags att boka en klippning?
Gammal 2015-05-02, 13:04   #168

Standard

stig h tycker banan ser hård ut.
Gammal 2015-05-02, 13:22   #169

Standard

Walmann verkar totalt skita i om nån svarar spets när Magic Tonight kommer farandes...låter helt stensäker på vinst, och visst siktar man stenhårt på att utklassa motståndet och få en biljett till Elitloppet
Gammal 2015-05-02, 13:27   #170

Manprinsens avatar

Standard

Helstängt huvudlag på NBC. Peter ska ladda och vara offensiv
Gammal 2015-05-02, 13:27   #171

Standard

Citat:
Helstängt huvudlag på NBC. Peter ska ladda och vara offensiv
Lär nog galoppera som vanligt tyvärr...
Gammal 2015-05-02, 13:28   #172

Standard

helstängt på nothing but class. Den brukar ju klättra på vingen utan helstängt kan bli galopp känns det som!
Gammal 2015-05-02, 13:29   #173

Standard

Citat:
helstängt på nothing but class. Den brukar ju klättra på vingen utan helstängt kan bli galopp känns det som!
Håller med...spår 1 med startsnabba hästar utanför samt nu helstängt är inte alls optimalt
Gammal 2015-05-02, 13:30   #174

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Lär nog galoppera som vanligt tyvärr...
Risken finns alltid men om han funkar så blir det åka av.
Gammal 2015-05-02, 13:32   #175

Standard

Citat:
Risken finns alltid men om han funkar så blir det åka av.
Jo men åka av lär nog inte hjälpa den. Tycker att den är lite "vek" i avslutningen när den går all-in. Vid ovanligt högt tempo lär nog någon av de andra vinna, enligt mig iaf...
Gammal 2015-05-02, 13:34   #176

Standard

Citat:
Håller med...spår 1 med startsnabba hästar utanför samt nu helstängt är inte alls optimalt
Förhoppningsvis vet Peter Untersteiner vad han gör. Har viss tro på att han inte skulle göra det om han trodde det skulle innebära galopp.
Gammal 2015-05-02, 13:34   #177

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jo men åka av lär nog inte hjälpa den. Tycker att den är lite "vek" i avslutningen när den går all-in. Vid ovanligt högt tempo lär nog någon av de andra vinna, enligt mig iaf...
Därför den gynnas extra mycket av att det bara är 1609m istället för 1640. Hoppas upploppet känns extra kort idag
Gammal 2015-05-02, 13:36   #178

Standard

Citat:
Därför den gynnas extra mycket av att det bara är 1609m istället för 1640. Hoppas upploppet känns extra kort idag
Hoppas för din skull att du har rätt...
Gammal 2015-05-02, 13:37   #179

Manprinsens avatar

Standard

Vilken prestation av Lass North Star!!!
Gammal 2015-05-02, 13:38   #180

Sharp$: 259

Standard

När gick NBC bra med skor på någon hov.. det är frågan.
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 13:41   #181

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hoppas för din skull att du har rätt...
Verkar inte bli barfota runt om skoinfon stämmer och då går den bort tyvärr. Tog för givet att dom skulle rycka skorna på den...
Chiron (+1), Scherlock (+5)
Gammal 2015-05-02, 13:41   #182

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Nej, den är totalt chanslös idag...ren utfyllnad Precis allt talar emot den, spårstatistik, skor, stenhård körning etc
Gammal 2015-05-02, 13:41   #183

lappen69s avatar

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 163
Standard

Hur läser ni avd 2? Sitter Pine Cool i spets???
Gammal 2015-05-02, 13:42   #184

Shooters avatar

Sharp$: 39584
Standard

Omgångens bästa spik: Magic Tonight
Kompletterande spikar: Chivas Boko och Buzz Mearas
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 13:42   #185

Sharp$: 522
Standard

Citat:
Om KAN HA vinner, kommer jag att sluta med trav..
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 13:43   #186

Manprinsens avatar

Standard

Bara att spika Magic Tonight då. Fan så trist...

Tror både Green Leaf Slim och Frozen vinner idag så då lär det inte bli någon större utdelning.
Gammal 2015-05-02, 13:46   #187

Standard

Citat:
Bara att spika Magic Tonight då. Fan så trist...

Tror både Green Leaf Slim och Frozen vinner idag så då lär det inte bli någon större utdelning.
Jag litar inte på Green Leaf. Största anledningen är att jag inte tror att den får vara ifred. Blir press av Kolgjini Jr eller om den galopperar lär nog Kolgjini Sr gå fram utvändigt...

Sen tycker jag att man måste försöka fälla MT trots satsning mot Elitloppet. Lite svag stallform och inte visat något ännu...
Gammal 2015-05-02, 13:46   #188

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Borde va stora minus!! Varför kör de med skor när PU är så påställd i övrigt???
Gammal 2015-05-02, 13:49   #189

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag litar inte på Green Leaf. Största anledningen är att jag inte tror att den får vara ifred. Blir press av Kolgjini Jr eller om den galopperar lär nog Kolgjini Sr gå fram utvändigt...

Sen tycker jag att man måste försöka fälla MT trots satsning mot Elitloppet. Lite svag stallform och inte visat något ännu...
Kolgjini kommer aldrig få den där att trava felfritt i det tempo som krävs på 1600m. Går tokbort för mig i alla fall

Takters häst är en ickevinnare så den tror jag inte heller på. Är väl isåfall KLM som är värst emot men dåligt spår.
Gammal 2015-05-02, 13:50   #190

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yersinia1347 Visa inlägg
Om KAN HA vinner, kommer jag att sluta med trav..
Märklig kommentar. såg du loppet sist. en häst med sån kapacitet har givetvis alltid chans att vinna i såna här gäng
Chiron (+5)
Gammal 2015-05-02, 13:50   #191

Standard

Citat:
Kolgjini kommer aldrig få den där att trava felfritt i det tempo som krävs på 1600m. Går tokbort för mig i alla fall

Takters häst är en ickevinnare så den tror jag inte heller på. Är väl isåfall KLM som är värst emot men dåligt spår.
Jo men det finns två Kolgjinis i loppet, därför skrev jag att Ludde lär gå utvändigt om Archangel galopperar. Om båda galopperar lär Lindblom gå utvändigt - han brukar alltid vara offensiv med den. Gjorde inte det förra gången så han lär satsa mer idag...
Gammal 2015-05-02, 13:51   #192

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lappen69 Visa inlägg
Hur läser ni avd 2? Sitter Pine Cool i spets???
ska va chanslös på spets. 1,2,3 är alla snabba ut o den tar inte nån längd på de tre. Kan ha är riktigt snabb utifrån om takter skickar iväg han fullt blås
Gammal 2015-05-02, 13:54   #193

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 415
Standard

Citat:
Märklig kommentar. såg du loppet sist. en häst med sån kapacitet har givetvis alltid chans att vinna i såna här gäng
Håller med. Mycket märkligt om man nu inte tröttnat på att spela på trav...
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 13:55   #194

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jo men det finns två Kolgjinis i loppet, därför skrev jag att Ludde lär gå utvändigt om Archangel galopperar. Om båda galopperar lär Lindblom gå utvändigt - han brukar alltid vara offensiv med den. Gjorde inte det förra gången så han lär satsa mer idag...
Jo men frågan är om det räcker på den korta distansen? Vet inte om du såg Svanstedts seger på v4:an nyss men jag är inne på nått liknande scenario. Verkar grymt svårt från bakspår och spetshästarna håller bra.
Gammal 2015-05-02, 13:58   #195

lappen69s avatar

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 163
Standard

Citat:
Intressant då han är streckad på 2 %
Gammal 2015-05-02, 13:59   #196

Standard

Citat:
Jo men frågan är om det räcker på den korta distansen? Vet inte om du såg Svanstedts seger på v4:an nyss men jag är inne på nått liknande scenario. Verkar grymt svårt från bakspår och spetshästarna håller bra.
Skillnaden är att det i det här loppet finns det flera som är starka nog att vinna om det blir tempo oavsett position. Highspeed Call och KLM, t.o.m. Super Otto kan vinna...
Gammal 2015-05-02, 14:04   #197

Standard

Mycket konstigt att det inte tas upp i nån live rapportering att Nothing But Class är anmäld med skor. Borde vara helt chanslös så eller?
Gammal 2015-05-02, 14:06   #198

Standard

Tror nog att jag ska spela ett lite chanssystem idag. Kan bli svårt att få 7 rätt med tanke på den hårda banan - vet ju inte vilka hästar som hanterar underlaget...
Gammal 2015-05-02, 14:08   #199

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Mycket konstigt att det inte tas upp i nån live rapportering att Nothing But Class är anmäld med skor. Borde vara helt chanslös så eller?
Jag undrar om det verkligen stämmer? Låter ju helpunschigt om Untersteiner ska ladda med helstängt osv när hästen ändå inte går med optimal balans?
AMHC (+1)
Gammal 2015-05-02, 14:17   #200

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Enligt skoinfo på ATG anmäld barfota fram
Gammal 2015-05-02, 14:20   #201

Manprinsens avatar

Standard

Untersteiner sa inte ett ord om skor när dom intervjuade honom tidigare. Tycker det är märkligt med tanke på att hästen har tagit samtliga segrar barfota runt om.
Gammal 2015-05-02, 14:26   #202

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Enligt skoinfo på ATG anmäld barfota fram
Ja hästen har bara presterat bfr om tidigare...
Gammal 2015-05-02, 14:26   #203

Standard

Äsch börjar nästan ge upp när det gäller spelet idag. Har ingen bra känsla men kör ändå bara för sakens skull. Ni som villa rygga får göra det på egen risk...

Har inte bestämt än men kupongen lär bli under 20 spänn tror jag...

Går hårt ut med spik på MT Jeffrey och Lotuscherie, garderar i guld men chansar bort NBC. Sen två spikar igen med Da Vinci Boko och Resaca De Nando. Garderar Greenleaf Slim då jag tror på högt tempo. Avslutar med spik på Frozen...

Lycka till allihopa!

Edit: Kanske "lyxstreckar" jag med Mellby Viking. Har inte bestämt än. Men detta är grunden...

Senast redigerad av Chiron den 2015-05-02 klockan 14:28.
Gammal 2015-05-02, 14:27   #204

Standard

Citat:
Ja hästen har bara presterat bfr om tidigare...
Japp och jag missade att kolla skoinfon på NBC innan jag spikade...så får hoppas på ett trend brott helt enkelt
Gammal 2015-05-02, 14:28   #205

Sharp$: 1428
Standard

När börjar V75 idag? Snabbt svar önskas
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 14:28   #206

Standard

11an Valeur 1 första, kanonvärmning + positiv tränare om ni garderar
Gammal 2015-05-02, 14:29   #207

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
När börjar V75 idag? Snabbt svar önskas
1500
jockegais (+100)
Gammal 2015-05-02, 14:30   #208

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Dags att bidra/avskräcka med ett inlämnat system. 960 rader nedbantat till 814 och ett val att enbart betala 300 kronor för 814 rader.

1. 1,5,6,7
2. 2,6
3. 3
4. 1
5. 1,2,3,6,7,10
6. 2,4,5,7,11
7. 5,8,12,15
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 14:35   #209

Sharp$: 3759
Standard

7
6
7
alla
alla
alla
8
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 14:35   #210

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Äsch börjar nästan ge upp när det gäller spelet idag. Har ingen bra känsla men kör ändå bara för sakens skull. Ni som villa rygga får göra det på egen risk...

Har inte bestämt än men kupongen lär bli under 20 spänn tror jag...

Går hårt ut med spik på MT Jeffrey och Lotuscherie, garderar i guld men chansar bort NBC. Sen två spikar igen med Da Vinci Boko och Resaca De Nando. Garderar Greenleaf Slim då jag tror på högt tempo. Avslutar med spik på Frozen...

Lycka till allihopa!

Edit: Kanske "lyxstreckar" jag med Mellby Viking. Har inte bestämt än. Men detta är grunden...
Om du överlever dom 2 första så sitter du bra till. Inget fel på hästarna men Kontio och Jansson känns hopplösa nuförtiden. Åldern hinner ikapp även dom bästa.
Chiron (+10)
Gammal 2015-05-02, 14:38   #211

Standard

Citat:
Om du överlever dom 2 första så sitter du bra till. Inget fel på hästarna men Kontio och Jansson känns hopplösa nuförtiden. Åldern hinner ikapp även dom bästa.
Jo jag vet, i första tyckte jag att tränaren var väldigt positiv (vet inte hur han brukar vara) och stallformen är riktigt bra. Kontios kuskform är också i topp. Kändes som en eller alla här.

I andra tycker jag att Stig H var riktigt positiv för att vara Stig. Han tyckte att skorycket skulle ge önskad effekt och kunnigare person får man leta efter. Jansson är inte i form men någon gång ska det vända, varför inte idag. Känns som högt tempo i loppet...

Gammal 2015-05-02, 14:39   #212

Manprinsens avatar

Standard

Alltså jag blir inte klok på skoinfon gällande NBC. Nu sa Peter "Det är lite grövre material än vad vi är vana vid söderöver, men det ska gå att köra barfota"
Gammal 2015-05-02, 14:43   #213

Shooters avatar

Standard

Citat:
Alltså jag blir inte klok på skoinfon gällande NBC. Nu sa Peter "Det är lite grövre material än vad vi är vana vid söderöver, men det ska gå att köra barfota"
Peter har sagt tidigare i veckan i intervju att hästen ska gå barfota fram. Att han sa att det går att köra barfota är ju inte samma sak som att hästen ska gå barfota runt om.
Gammal 2015-05-02, 14:47   #214

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Peter har sagt tidigare i veckan i intervju att hästen ska gå barfota fram. Att han sa att det går att köra barfota är ju inte samma sak som att hästen ska gå barfota runt om.
Ja då är det väl så helt enkelt. Fattar inte vad han ska börja med helstängt för, men han kanske ser detta som ett preparélopp och vill testa lite.
Gammal 2015-05-02, 14:49   #215

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jag undrar om det verkligen stämmer? Låter ju helpunschigt om Untersteiner ska ladda med helstängt osv när hästen ändå inte går med optimal balans?
Varför skulle han inte ladda bara för att det är två skor på? Ska han ta det lugnt och hamna fjärde inner? Det är ju inget alternativ såklart, helt oavsett utrustning.

Mellby Collector krossar dem idag, spets eller lugn dödens spelar ingen roll.

Kan Ha ganska chanslös som någon redan sagt, behöver ledning och det blir det icke! De kör jänk på Diffacolt igen, och oddshöjande med läget och Olle i vagn!

Nothing But Class lika chanslös. Hade inte haft närheten av vad den var spelad till även om den gått bfro. Magic vinner om han är i ordning och inte hoppar, men bakom är det toköppet.

Love Lini klar om han tar längden på Chivas Boko. Tror han gör det, antingen av egen kraft eller med hjälp av smyg-Örjan. Kuskstärkningen och lättningen på No Gelt Face gör den till en av de mest intressanta lågstreckade i omgången.

Resaca De Nando så gott som stenklar.

Greenleaf Slim sårbar. Verkar inte tillräckligt startsnabb och behöver nog ledning för att kunna vinna. Adielsson eller Jansson kommer flygande långt ute i banan till seger.

Frozen mer eller mindre klar.

Gammal 2015-05-02, 14:49   #216
Banned

Sharp$: 115
Standard

Royal Fighter anmld med skor nu?
Trinity (+2)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 14:53   #217

Standard

diggers elias klockren värmning goop ivagnen given vid gadd
Gammal 2015-05-02, 14:53   #218

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Royal Fighter anmld med skor nu?
Ja, visar så nu...
Gammal 2015-05-02, 14:54   #219

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1295
Standard

Chansar lite och hoppas att jag är rätt ute, Då omgången ser otäckt svår ut..(varje fall för mig. )

Tror det skäller till direkt och då i Seek And Destroy som hamnade helt fel på det från ett åttonde spår senast..
Som är startsnabb men från ett fjärdespår blir det svårt att ta ledningen..

Spikar Kan Ha som jag är inne på att det blir spets och slut.

1: 1,2,3,4,5,6,7,11
2: 6 Kan Ha
3: 4,7
4: 3 Digger Elias
5: 13 Buzz Mearas
6: 2,4,5,6,12
7: 1,2,5,6,8,10,11,12,15

Lycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 14:55   #220

Standard

man märkte på ingves att han va nöjd med edward ale. kanske lite form på g!
Gammal 2015-05-02, 14:56   #221

Standard

Gillade värmningen på Oskar J:s häst i avd 4. Måste nog dubbla med den...
Gammal 2015-05-02, 14:56   #222

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1295
Standard

Citat:
Ja, visar så nu...
Tack!
Blir då en nödlösning och spikar då Magic Tonight på systemet ovan..
och kostnaden blir halverad.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 14:58   #223

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Varför skulle han inte ladda bara för att det är två skor på? Ska han ta det lugnt och hamna fjärde inner? Det är ju inget alternativ såklart, helt oavsett utrustning.

Mellby Collector krossar dem idag, spets eller lugn dödens spelar ingen roll.

Kan Ha ganska chanslös som någon redan sagt, behöver ledning och det blir det icke! De kör jänk på Diffacolt igen, och oddshöjande med läget och Olle i vagn!

Nothing But Class lika chanslös. Hade inte haft närheten av vad den var spelad till även om den gått bfro. Magic vinner om han är i ordning och inte hoppar, men bakom är det toköppet.

Love Lini klar om han tar längden på Chivas Boko. Tror han gör det, antingen av egen kraft eller med hjälp av smyg-Örjan. Kuskstärkningen och lättningen på No Gelt Face gör den till en av de mest intressanta lågstreckade i omgången.

Resaca De Nando så gott som stenklar.

Greenleaf Slim sårbar. Verkar inte tillräckligt startsnabb och behöver nog ledning för att kunna vinna. Adielsson eller Jansson kommer flygande långt ute i banan till seger.

Frozen mer eller mindre klar.
För att den hästen inte vinner annat än barfota runt om. Hade nog valt att spara extraväxeln med helstängt till ett lopp med realistisk vinstchans. Men det är vad jag tycker, Peter kan det där bättre. Tycker bara det var lite märkligt.
Gammal 2015-05-02, 15:00   #224

Manprinsens avatar

Standard

Spikar Mellby, Magic och Frozen idag. Kladdar på lite i övriga lopp men det blev ett ytterst begränsat system idag. Får ingen riktigt feeling alls, och så är jag lite bakfull...
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 15:01   #225

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Gillade värmningen på Oskar J:s häst i avd 4. Måste nog dubbla med den...
Tyckte också den var intressant. Tror faktiskt det är lite plus att Oskar kör
Gammal 2015-05-02, 15:02   #226

Standard

då börjar vi med roger tack
Gammal 2015-05-02, 15:02   #227

Manprinsens avatar

Standard

Björn är förjävlig

Nu får vi se vad Mellby är gjord av...
Gammal 2015-05-02, 15:03   #228

Standard

Fantastiskt hur en kusk i Jormas klass kan vara så dålig på voltstart!
Gammal 2015-05-02, 15:03   #229

Standard

såja roger ryggledaren!
Gammal 2015-05-02, 15:05   #230

Standard

Snark...
Gammal 2015-05-02, 15:05   #231

Manprinsens avatar

Standard

Örjan var ju verkligen aktiv efter sin fina start... SUCK
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 15:05   #232

Standard

Skönt och börja med ett riktigt blufflopp! Sååå tråkigt!
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 15:05   #233

Standard

Bra jobbat Örjan...
Gammal 2015-05-02, 15:06   #234

Standard

Bägge 2 kan dra åt helvete

Kusken o tränaren
Gammal 2015-05-02, 15:06   #235

Standard

Citat:
Tyckte också den var intressant. Tror faktiskt det är lite plus att Oskar kör
Inte lite, mycket plus!
Gammal 2015-05-02, 15:06   #236

Shooters avatar

Standard

Goopens häst var bara bäst. Hade hoppats på mer körning.
Gammal 2015-05-02, 15:07   #237

Standard

När man spikar Örjan då sitter han o semestrar aja lycka till alla som är med.
Migge (+1)
Gammal 2015-05-02, 15:07   #238

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Raffe borta då njuter jag min Harry lever!
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:08   #239

Manprinsens avatar

Standard

Blir inte klok på Kihlström ibland. Känns som han är mätt av alla framgångar genom åren. Skiter det sig för spets så lägger han sig platt alltför ofta. Man kan väl i alla fall ge hästen en chans att vinna?
Migge (+3)
Gammal 2015-05-02, 15:08   #240

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Örjan kör alltid som sämst när man har spikat honom. Riktigt uselt.
Chiron (+1), Inascott (+2), Migge (+1)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:08   #241

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Raffe borta då njuter jag min Harry lever!
Du verkar ha flyt med dina Harrys...
Gammal 2015-05-02, 15:09   #242

Shooters avatar

Standard

Jag tror att Tripolini tar hem nästa lopp, men får hoppas på pappa Goop för V75-värdets skull.
Gammal 2015-05-02, 15:10   #243

Standard

Citat:
Blir inte klok på Kihlström ibland. Känns som han är mätt av alla framgångar genom åren. Skiter det sig för spets så lägger han sig platt alltför ofta. Man kan väl i alla fall ge hästen en chans att vinna?
Örjan har väl alltid uppfattats som en försiktig general men jag måste nog hålla med dig om att det definitivt blivit värre sista tiden...fruktansvärt avvaktande och tråkig har han blivit..
Migge (+3)
Gammal 2015-05-02, 15:11   #244

Standard

jaha ja. utgång inne i alla fall. roger körde som en gud o satt rygg ledaren men björn fick bluffa bort loppet.

Hoppas vi på wallin i nästa att han få luckan i tid
Gammal 2015-05-02, 15:12   #245

Standard

Citat:
Jag tror att Tripolini tar hem nästa lopp, men får hoppas på pappa Goop för V75-värdets skull.
Nej du har helt fel...vet du inte att Lotuscherie vinner nu? Ska ju gå barfota runt om med en trött Torrbjörn i sulkyn
Gammal 2015-05-02, 15:12   #246

Standard

Citat:
Du verkar ha flyt med dina Harrys...
Ja ibland händer det Har sådan oflyt själv just nu så kör hellre en harry och printar in lite hästar själv
Chiron (+2)
Gammal 2015-05-02, 15:13   #247

Sharp$: 1396
Standard

Nu skall det bli kul ,Kan Ha spets och slut inte ens favorit efter uppvisningen senast...
Tror hästen är ännu bättre nu med 2 lopp i kroppen..vem fan kan slå han då?
L
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:13   #248

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Örjan har väl alltid uppfattats som en försiktig general men jag måste nog hålla med dig om att det definitivt blivit värre sista tiden...fruktansvärt avvaktande och tråkig har han blivit..
Jag hade varit vansinnig som hästägare med den körningen. Den hästen borde ha fått med sig pengar i alla fall.
Gammal 2015-05-02, 15:14   #249

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nej du har helt fel...vet du inte att Lotuscherie vinner nu? Ska ju gå barfota runt om med en trött Torrbjörn i sulkyn
Svårt niondespår på snabb bana och behöver tur. Är med på bongen som garderingshäst. Kanske hoppar bort sig. Dessutom har Erik valt att hellre köra femman.

Senast redigerad av Shooter den 2015-05-02 klockan 15:15.
Gammal 2015-05-02, 15:15   #250

Standard

Citat:
Jag hade varit vansinnig som hästägare med den körningen. Den hästen borde ha fått med sig pengar i alla fall.
Walmann tyckte väl att det var distansminus? Förmodligen därför Kihlström var så avvaktande...
Gammal 2015-05-02, 15:16   #251

Standard

Citat:
Svårt niondespår på snabb bana och behöver tur. Är med på bongen som garderingshäst. Kanske hoppar bort sig. Dessutom har Erik valt att hellre köra femman.
Tripolini är väl rätt så startsnabb. Så 9:an lär nog komma ut bra om Torbjörn vill det.
Gammal 2015-05-02, 15:17   #252

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Nu skall det bli kul ,Kan Ha spets och slut inte ens favorit efter uppvisningen senast...
Tror hästen är ännu bättre nu med 2 lopp i kroppen..vem fan kan slå han då?
L
Lotuscherie om det är fler som vill tävla. Ruskigt intressant med barfota runt om ffg på den. Men v oddset lär tyvärr inte bli lika spelvärt som insatsprocenten på V75 så avstår spel.
Gammal 2015-05-02, 15:17   #253

Standard

Twitter i nästa och T jansson levererar inte som vanligt!
Gammal 2015-05-02, 15:17   #254

Sharp$: 3275
Standard

Ulf Stenströmer måste vara en av travets största skitsnackare. Att hästen hade god spetschans hade han såklart järnkoll på. Men ändå står han och spottar spelarna i nyllet och far med osanningar om startsnabbheten i intervjuer innan loppet.
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:18   #255

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Walmann tyckte väl att det var distansminus? Förmodligen därför Kihlström var så avvaktande...
Ja fast å andra sidan är han 2 sekunder bättre än spetshästen som garanterat inte hade tålt att bli synad ordentligt. Nu var det ju bara Johnny som orkade göra något i loppet
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 15:18   #256

Shooters avatar

Standard

Citat:
Tripolini är väl rätt så startsnabb. Så 9:an lär nog komma ut bra om Torbjörn vill det.
Är Lotus tillräckligt snabb för att hänga med i rygg då?
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 15:19   #257

Shooters avatar

Standard

Jag måste ju köra lite vinnare på Tripolini.
Gammal 2015-05-02, 15:20   #258

Standard

Citat:
Är Lotus tillräckligt snabb för att hänga med i rygg då?
Ingen aning vilken effekt barfota runt om kan göra...
Gammal 2015-05-02, 15:20   #259

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
Ulf Stenströmer måste vara en av travets största skitsnackare. Att hästen hade god spetschans hade han såklart järnkoll på. Men ändå står han och spottar spelarna i nyllet och far med osanningar om startsnabbheten i intervjuer innan loppet.
Bajare med hybris säger väl allt att man inte ska lyssna på en sådan hahah
Gammal 2015-05-02, 15:25   #260

Manprinsens avatar

Standard

Fan att Wallin släppte
Gammal 2015-05-02, 15:25   #261

Sharp$: 522
Standard

Citat:
va?
Yersinia1347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:27   #262

Manprinsens avatar

Standard

Haha Jansson får gunga i vanlig ordning...
Chiron (+5)
Gammal 2015-05-02, 15:27   #263

Standard

Fint lopp! Synd att Lotus galopperade...
Gammal 2015-05-02, 15:27   #264

Shooters avatar

Standard

Tror tyvärr att Tripolini torskade, men han fick ju en rejäl öppning också.
Gammal 2015-05-02, 15:28   #265

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Yankee Visa inlägg
I den intervjun jag hörde var han inne på att det kunde gå, men det va svårbedömt. Det är du som spelare som ska räkna ut hur loppen körs inte tränarn.
Gammal 2015-05-02, 15:28   #266

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Fint lopp! Synd att Lotus galopperade...
Varför får Jansson galopp stup i kvarten nuförtiden?
Gammal 2015-05-02, 15:28   #267

Standard

Lotus såg ju dålig ut hela vägen. Tråkig favorit omgång igen. Nya jacpottar på ingång *suck*
Gammal 2015-05-02, 15:29   #268

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Twitter i nästa och T jansson levererar inte som vanligt!
Fel Vinnare men T jansson kan inte köra inga konstigheter
Gammal 2015-05-02, 15:29   #269

Standard

Tror inte Lotus Cherie hade kunnat utmana oavsett...såg inte som bäst ut!
Gammal 2015-05-02, 15:30   #270

Standard

Citat:
Lotus såg ju dålig ut hela vägen. Tråkig favorit omgång igen. Nya jacpottar på ingång *suck*

5 lopp kvar. edward ale tar nästa
Gammal 2015-05-02, 15:30   #271

Standard

Citat:
Jag fattar inte hur tipstjänsterna tänkte här...Spelvärde samt TT, kan vi spelare få en förklaring till eran tipsetta samt spik?
Gammal 2015-05-02, 15:30   #272

Standard

Citat:
Varför får Jansson galopp stup i kvarten nuförtiden?
Som sagt dålig form.

Vad fin Shiraz var idag! Jag valde Lotus för att Båth sa att Shiraz skulle få ett rygglopp. Men vilken styrkedemonstration..

Hade ingen bra känsla idag. Tur att jag inte "slösade" så mycket pengar idag...
Manprinsen (+5)
Gammal 2015-05-02, 15:30   #273

Standard

V oddset på Lotuscherie rena skämtet. Barfotalirarana som lirar v spel konsekvent hos atg måste vara årets största speltorskar.
Chiron (+10)
Gammal 2015-05-02, 15:31   #274

Standard

Citat:
Som sagt dålig form.

Vad fin Shiraz var idag! Jag valde Lotus för att Båth sa att Shiraz skulle få ett rygglopp. Men vilken styrkedemonstration..

Hade ingen bra känsla idag. Tur att jag inte "slösade" så mycket pengar idag...
Andra loppet i år dessutom så han lär gå framåt! Riktigt fin prestation!
Gammal 2015-05-02, 15:32   #275

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
V oddset på Lotuscherie rena skämtet. Barfotalirarana som lirar v spel konsekvent hos atg måste vara årets största speltorskar.
Det är väl alla som spelar barfotahästar bara för att man drar skorna. Man måste ju sätta in dem i loppen också. Lotus hade chans, men det var lite överdrivit skrik på den från läget mot dessa hästar.
Gammal 2015-05-02, 15:33   #276

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Citat:
5 lopp kvar. edward ale tar nästa
Det får vi hålla tummen för
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:33   #277

Manprinsens avatar

Standard

7 hästar och favoriten vinner. God natt
Chiron (+2)
Gammal 2015-05-02, 15:34   #278

AMHCs avatar

Sharp$: 2076
Standard

Nothing But Class runt om nu!
Peter släpper inte spets om han kommer dit
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:36   #279

Standard

Citat:
Jag fattar inte hur tipstjänsterna tänkte här...Spelvärde samt TT, kan vi spelare få en förklaring till eran tipsetta samt spik?
De ser bfr första gången och låga procent. Vinner hästen kan de stoltsera med reklam att de spikar en 10% vinner den inte kommer ny chans nästa vecka....
Gammal 2015-05-02, 15:36   #280

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Hoppas du får rätt eftersom du vågar tro på denna djärva idé.
Jag tog bort den pga balansen, annars hade jag kört på samma linje.
Gammal 2015-05-02, 15:36   #281

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Annars ger han ju upp loppet...
Gammal 2015-05-02, 15:37   #282

Standard

Citat:
Det är väl alla som spelar barfotahästar bara för att man drar skorna. Man måste ju sätta in dem i loppen också. Lotus hade chans, men det var lite överdrivit skrik på den från läget mot dessa hästar.
Nä, det ger ofta effekt och spelvärdet kan därmed vara högt till fasta odds eller på streckspelen. Men v spel hos atg är rena skämtet.

Nästa exempel kommer du att se i avd 4.

60 ggr pengarna på Starcane Harvester och 2 procent på V75. Barfota runt om ffg. Står just nu i 9,50 på v spelet hos atg. Kommer inte ge några 60 ggr direkt där.
MikaF (+5)
Gammal 2015-05-02, 15:38   #283

Standard

60 ggr i fast odds hos Unibet långt efter att det meddelades första barfota runt om
Gammal 2015-05-02, 15:38   #284

Sharp$: 2216
Standard

Guldtanden i guld ?
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:39   #285

Migges avatar

Standard

Citat:
Nä, det ger ofta effekt och spelvärdet kan därmed vara högt till fasta odds eller på streckspelen. Men v spel hos atg är rena skämtet.

60 ggr pengarna på Starcane Harvester och 2 procent på V75. Barfota runt om ffg. Står just nu i 9,50 på v spelet hos atg. Kommer inte ge några 60 ggr direkt där.
12,50 just nu hos Unibet...18,00 hos bet365...30,00 hos Betsson

Senast redigerad av Migge den 2015-05-02 klockan 15:40.
Gammal 2015-05-02, 15:41   #286

Standard

Citat:
12,50 just nu hos Unibet...
Ja precis. Det var ju inte direkt på sista sekunden spel man blev avstängd för travspel hos dom på.
Gammal 2015-05-02, 15:42   #287

Standard

Vici lane ska bli skoj att se i sista.
Hoppas på lite kolgjini fräs så att det blir lite action
Gammal 2015-05-02, 15:42   #288

Shooters avatar

Standard

Citat:

Starcane tror jag inte har vinstchans idag, men jag hörde att man varnade för den på liven. Det drar alltid ner oddset.
Gammal 2015-05-02, 15:43   #289

Standard

Ja nu blir det väl säkert galopp på NBC och enkel seger för Magic Tonight då
Gammal 2015-05-02, 15:43   #290

Migges avatar

Standard

Citat:
Ja precis. Det var ju inte direkt på sista sekunden spel man blev avstängd för travspel hos dom på.
Pinsamt av spelbolagen som inte vågar stå för sina odds utan att limma/stänga av spelare
Gammal 2015-05-02, 15:45   #291

Shooters avatar

Standard

Om några minuter får vi nog en ny häst inbjuden till Elitloppet.
Gammal 2015-05-02, 15:46   #292

Standard

*suck*skor runtom på Royal Fighter från bfr
Gammal 2015-05-02, 15:46   #293

Manprinsens avatar

Standard

Haha herrejävlar Peter vilken bedrift att få iväg den felfritt
Gammal 2015-05-02, 15:47   #294

Shooters avatar

Standard

Lika lätt som väntat!
Gammal 2015-05-02, 15:48   #295

Standard

Det var en fin insats av Magic! Har tidigare varit lite av en favorithäst så det var kul! =)
Gammal 2015-05-02, 15:48   #296

Standard

Som sagt. NBC alltid lite vek på upploppet när den går all-in...

Här ser man skillnaden i Kihlströms körning. Är tränaren positiv så är Örjan väldigt offensiv. Säger de något negativt så kör han avvaktande.

Stig H:s hästar verkar inte fungera på banan. Ännu en galopp.
Migge (+1), Manprinsen (+3)
Gammal 2015-05-02, 15:49   #297

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Som sagt. NBC alltid lite vek på upploppet när den går all-in...

Här ser man skillnaden i Kihlströms körning. Är tränaren positiv så är Örjan väldigt offensiv. Säger de något negativt så kör han avvaktande.

Stig H:s hästar verkar inte fungera på banan. Ännu en galopp.
NBC är en perfekt häst för 1300m
Chiron (+2)
Gammal 2015-05-02, 15:50   #298

Standard

klasskillnad, verkar som de flesta här inkl mig varit fel på det denna omgång...
Gammal 2015-05-02, 15:50   #299

Standard

Citat:
NBC är en perfekt häst för 1300m
Brukar ju finnas "jippolopp" - 1100 m?
Gammal 2015-05-02, 15:50   #300

Shooters avatar

Standard

Det är kul att se klasshästar som Magic, även om det inte var något motstånd idag.
Gammal 2015-05-02, 15:51   #301

Migges avatar

Standard

Hur kommer det sig att liverättning.se kan komma med rätt resultat omgående när det alltid är ca 5 minuters fördröjning på atg.se???
Gammal 2015-05-02, 15:52   #302

Standard

Platsoddset på Crazy Foot Mambo smakar mumma. Tror att den ska gå i jänkarvagn. Gjorde ju en riktigt stark prestation senast. Versailles var med i det loppet. Hade den vart med idag skulle den nog vara en av favoriterna.

Spelvärd trots uselt spår!
Gammal 2015-05-02, 15:53   #303

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Brukar ju finnas "jippolopp" - 1100 m?
Ja där skulle den vara helt överlägsen. Grymt imponerad av Peter att han lyckas hålla den i trav. Måste vara äckligt svårkörd bakom bilen.
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 15:53   #304

Standard

Nu luktar det jackpot lång väg. Det kanske är vad som behövs för att spelarna nästa helg ska bli taggade när det är V75 både på lördag och söndag nästa helg. Det verkar mao som att dagens omgång blev den enda jackpotfria lördagen. Men det är 4 lopp kvar så om 3 av dom vinns av storskrällar så kan 5 rättspoolen räddas.
Gammal 2015-05-02, 15:53   #305

Standard

Citat:
Ja där skulle den vara helt överlägsen. Grymt imponerad av Peter att han lyckas hålla den i trav. Måste vara äckligt svårkörd bakom bilen.
Var den verkligen så knepig hos Åke Svanstedt? Kommer inte ihåg...
Gammal 2015-05-02, 15:55   #306

Standard

Då va det stora spelvärdet kasst nu
Gammal 2015-05-02, 15:55   #307

Standard

Magic Tonight elitloppsvinnare? nää va?
Gammal 2015-05-02, 15:55   #308
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Jävla stil och byta från barfota runt om till skor i sista minuten på Royal Fighter.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 15:56   #309

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Magic Tonight elitloppsvinnare? nää va?
Då måste det finnas många extraväxlar kvar annars inte...
asgaya3141 (+5)
Gammal 2015-05-02, 15:56   #310

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Var den verkligen så knepig hos Åke Svanstedt? Kommer inte ihåg...
2 galopper på 7 starter hos Åke. Är väl ungefär i paritet med vad den ligger på i dagsläget.
Chiron (+3)
Gammal 2015-05-02, 15:58   #311

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Jävla stil och byta från barfota runt om till skor i sista minuten på Royal Fighter.
Inte sista minuten väl - tror att det var ca 14:45?
Gammal 2015-05-02, 15:59   #312

Standard

Kan Qvick fix vinna det Finska loppet. ? vet fel tråd men men
Gammal 2015-05-02, 16:00   #313

Standard

Citat:
Det här ska väl Nahar jogga hem?
Gammal 2015-05-02, 16:01   #314

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ska jag spela så blir det ett mindre lir på Quick Fix.
Gammal 2015-05-02, 16:02   #315

Shooters avatar

Standard

Kihlström igen nu då! Robban lär ju ha sagt till om full körning från start.
Gammal 2015-05-02, 16:03   #316

Sharp$: 1206
Standard

Är det ngn som vet om traveling man kommer försökas att köras i ledning?
abandofhope är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 16:04   #317

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abandofhope Visa inlägg
Är det ngn som vet om traveling man kommer försökas att köras i ledning?
Ingen aning. Med tanke på att de ville köra i ledningen i förra loppet lär de nog göra det igen - verkar vara lättare emot. De är ju lite positiva ang. chanserna...
Gammal 2015-05-02, 16:05   #318

Standard

"Tränaren till Carl-Otto Göransson" hahaha...ja det skulle kanske inte skada med en pt där
Gammal 2015-05-02, 16:05   #319

Standard

Citat:
Kihlström igen nu då! Robban lär ju ha sagt till om full körning från start.
Spelvärdet på den försvann samtidigt som fredagens expressen kom ut och Bergh skrev i sin premiärkrönika där att det är en spik. Men man har lärt sig genom åren att Berghs klaringar utåt inte alltid är så klara.
Gammal 2015-05-02, 16:06   #320
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Inte sista minuten väl - tror att det var ca 14:45?
Missade det i alla fall. Hade Royal som spik på allt! Skulle aldrig ha spikat med skor.
Chiron (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 16:06   #321

Standard

Riktigt högt vinnarodds på No Gelt Face!
Gammal 2015-05-02, 16:07   #322

Sharp$: 1206
Standard

Citat:
Ingen aning. Med tanke på att de ville köra i ledningen i förra loppet lär de nog göra det igen - verkar vara lättare emot. De är ju lite positiva ang. chanserna...
Tack för snabbt svar uppskattas
Chiron (+2)
abandofhope är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 16:08   #323

Shooters avatar

Standard

Citat:
Spelvärdet på den försvann samtidigt som fredagens expressen kom ut och Bergh skrev i sin premiärkrönika där att det är en spik. Men man har lärt sig genom åren att Berghs klaringar utåt inte alltid är så klara.
Spik på såväl V5 som V75, men ska de köra mot den i omgångar så måste den vara riktigt bra.
Gammal 2015-05-02, 16:10   #324

Shooters avatar

Standard

Härligt! Den hästen var verkligen ställd i ordning.
Gammal 2015-05-02, 16:10   #325

Standard

Japp, då blir det jackpot, förmodligen dubbel...
Gammal 2015-05-02, 16:11   #326

Standard

helt iskall omgång konstigt nog
Gammal 2015-05-02, 16:12   #327

Shooters avatar

Standard

Hoppas det kan bli lite körning i nästa också, då jag har singlat Buzz Mearas på V75. V5-spikarna är dock klara.
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 16:12   #328

Sharp$: 5995
Standard

4 V75 lopp körda

nr 1 har spetsat i alla 4

alla 4 har spetsat utan problem, ja 1 lopp var volt

Spår 1 Auto är bra på Örebro om du har en startsnabb häst, Slutsnackat
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 16:12   #329

Standard

Citat:
helt iskall omgång konstigt nog
Är nog slut på de intressanta omgångarna på ett långt tag nu. Vi blev ju lite bortskämda den senaste veckan med riktigt höga utdelningar...
Gammal 2015-05-02, 16:14   #330

Standard

Björn
Erik
Örjan
Örjan
Hästarna har mindre o mindre betydelse kanske?
Gammal 2015-05-02, 16:14   #331

Standard

Ja, Berghs häst var grymt bra. Ännu en favoritseger så nu är det närmast garanti på femrättsjackpot. Nästa lördag norrlands V75a och dom brukar historiskt inte vara några höjdare spelmässigt. Månprinsen ska t ex ut och möta kallbloden i Norra Norrland.
Gammal 2015-05-02, 16:14   #332

Shooters avatar

Standard

Citat:
Är nog slut på de intressanta omgångarna på ett långt tag nu. Vi blev ju lite bortskämda den senaste veckan med riktigt höga utdelningar...
Jag har tjänat bra pengar under sommaren på V75, så det kommer nog fina möjligheter även det här året
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 16:15   #333

Standard

Vet inte om den är bra nog mot det här motståndet men platsoddset lockar.
4 Ritte Drew - hästen har alltid haft rätt så hög kapacitet, Johansson hade ju problem i stallet med mögel? men det är de kvitt med. Lär vara på uppgång och ska gå barfota runt om...

Edit: Fyra - men nära iaf...

Senast redigerad av Chiron den 2015-05-02 klockan 16:39.
Gammal 2015-05-02, 16:17   #334

Standard

Ganska stor sannolikhet nu att vi sitter här med 7raka favoriter och 200-300kr i utdelning....
Gammal 2015-05-02, 16:18   #335

Migges avatar

Standard

Citat:
Ganska stor sannolikhet nu att vi sitter här med 7raka favoriter och 200-300kr i utdelning....
RESPEKT!
Gammal 2015-05-02, 16:25   #336

Standard

Lite komiskt om det blir favoritseger även i avdelning 5 med tanke på att det blev en rejäl skräll i stoeliten som lades utanför V75 spelet. Your Higness hade varit allas spik idag om det loppet legat inom V75 ramen. Den hade 63 procent av insatserna på V4an mot 7 procent på den som vann. Hade sett ungefär likadant ut på V75 om loppet legat där.
Migge (+1), Trinity (+1)
Gammal 2015-05-02, 16:27   #337

Standard

Citat:
Lite komiskt om det blir favoritseger även i avdelning 5 med tanke på att det blev en rejäl skräll i stoeliten som lades utanför V75 spelet. Your Higness hade varit allas spik idag om det loppet legat inom V75 ramen. Den hade 63 procent av insatserna på V4an mot 7 procent på den som vann. Hade sett ungefär likadant ut på V75 om loppet legat där.
Haha ja alla ATGs förändringar slår inte alltid väl ut...
Gammal 2015-05-02, 16:38   #338

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9493
Standard

Huselius är en kille man kan lita på!
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 16:38   #339

Shooters avatar

Standard

Bra! Synd på V75, men Uhrberg hade tomt utan att ha gjort något alls. Får hoppas på V5.
Gammal 2015-05-02, 16:39   #340

Standard

jepson är kraftigt underskattad kusk.kalla körhänder
Gammal 2015-05-02, 16:46   #341

Standard

5 av 5 som tagit spets från spår 1 nu.
Gammal 2015-05-02, 16:50   #342

Shooters avatar

Standard

Nu glömde jag att lira Quick Fix, det var ju lite synd.
Gammal 2015-05-02, 16:50   #343

Standard

Undrar om inte Quick Fix är årets elitloppsvinnare
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 16:50   #344

Standard

Fin häst Quick Fix
Gammal 2015-05-02, 16:51   #345

Standard

Haha, en bronshäst som segrare i Finland...
Gammal 2015-05-02, 16:51   #346

Standard

Nahar hade ingen bra dag idag...oj va seg han var. Blir ingen elitloppsinbjudan på den prestationen!
Gammal 2015-05-02, 16:52   #347

Standard

Citat:
Nahar hade ingen bra dag idag...oj va seg han var. Blir ingen elitloppsinbjudan på den prestationen!
Bergh satsar väl egentligen på Creatine?
Gammal 2015-05-02, 16:53   #348

Shooters avatar

Standard

Citat:
Bergh satsar väl egentligen på Creatine?
Ja, den ska bli kul att se nästa helg.
Chiron (+1)
Gammal 2015-05-02, 16:53   #349

Standard

Citat:
Ja, den ska bli kul att se nästa helg.
Ja fast han hade ju förhoppningar på Nahar med.
Gammal 2015-05-02, 16:53   #350

Sharp$: 409
Standard

6-5,8 dags nu super otto
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 16:54   #351

Standard

Det här vinner Lindblom!
Gammal 2015-05-02, 16:54   #352

Shooters avatar

Standard

Ska det bli några pengar så behövs en skräll nu. Överpace beställt!
Gammal 2015-05-02, 16:58   #353

Shooters avatar

Standard

Surt att Björn var så smart och tog upp.
Gammal 2015-05-02, 16:58   #354

Standard

Tycker synd om Super Otto. Lyckas aldrig vinna trots bra prestationer...
TOBYTYKE (+5), AMHC (+1)
Gammal 2015-05-02, 16:59   #355

Standard

Luddes hästar går inget idag, tråkigt!
Gammal 2015-05-02, 17:00   #356

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Var väl givet med tanke på att banan var hård, eller är den inte det?
Gammal 2015-05-02, 17:00   #357

Standard

DD är ju oftast favoritbetonad så inga konstigheter. Blir nog fan ett par kronor på min harry också idag
Gammal 2015-05-02, 17:00   #358

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Tycker synd om Super Otto. Lyckas aldrig vinna trots bra prestationer...
Han saknar vinnarskalle.
Har han gjort hela sin karriär.
De gånger han är stenklar bromsar han och släpper förbi någon.
Ingen flockledare.
Man behöver aldrig strecka honom.
Gammal 2015-05-02, 17:00   #359

Shooters avatar

Standard

Citat:
Något var nog fel där. Dock gick Quick Fix bra Finland.
alle (+2)
Gammal 2015-05-02, 17:09   #360

Shooters avatar

Standard

5,8,10,12 och 15 kvar på V5. Får hoppas på Lover Face. Han har ju slagit de här tidigare, så det kan gå. Sex rätt på V75 blir det nog ingen utdelning på, så det är inget att bry sig om.
Gammal 2015-05-02, 17:09   #361

Standard

Härligt rens om favoriten vinner sista avdelningen. 44 procent av insatserna. V75 värdet ökar med 35 kr (från 779 till 814) eller med mindre än 5 procent om den vinner. Procenten säger sannerligen inte mycket om spelvärdet.
Gammal 2015-05-02, 17:10   #362

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Blir en tvilling här i sista avdelningen 8-15 till 12 ggr pengarna.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 17:11   #363

Standard

11 8 tvilling kööööööööööööör
Gammal 2015-05-02, 17:12   #364

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Härligt rens om favoriten vinner sista avdelningen. 44 procent av insatserna. V75 värdet ökar med 35 kr (från 779 till 814) eller med mindre än 5 procent om den vinner. Procenten säger sannerligen inte mycket om spelvärdet.
Du är lika envis som Jens i hur du jämför systemvärde med radrens.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 17:13   #365

Standard

Lover Face i spets så kan det bli lite lopp iaf!
Gammal 2015-05-02, 17:16   #366

TOBYTYKEs avatar

Standard

Står sig 2.50 på Frozen är det som en skänk från ovan.
Sprite (+2)
Gammal 2015-05-02, 17:18   #367

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Står sig 2.50 på Frozen är det som en skänk från ovan.
Lirat jag med. Allt över 2.00 är guld!
Gammal 2015-05-02, 17:18   #368

Standard

Nu hoppas jag innerligt att vi även får se ett härligt lopp av den "på pappret" fina uppställningen.
Gammal 2015-05-02, 17:19   #369

Shooters avatar

Standard

Blir kul att se Mellby Viking som såg riktigt fin ut i värmningen.
Gammal 2015-05-02, 17:24   #370

Sprites avatar

Standard

Frozen sjuk?
Gammal 2015-05-02, 17:24   #371

Standard

Vilket fruktansvärt antiklimax!!! Blääääää
Gammal 2015-05-02, 17:24   #372

Shooters avatar

Standard

Fan! Jag hade inte med On Hold.
Gammal 2015-05-02, 17:25   #373

Standard

Unnar fan inte Jakobsson det heller...pajas
Gammal 2015-05-02, 17:25   #374

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Frozen sjuk?
3 varv i dödens i det tempot, ska inte gå, och det gjorde det inte heller.
Gammal 2015-05-02, 17:27   #375

Standard

Äntligen en skräll. Då får dom som hade 7 rätt bra betalt i alla fall. On Hold är väldigt ojämn. Var ju inget senast med tanke på skoryck och allt då men idag slår den Stayers ab högsta rang.
Gammal 2015-05-02, 17:27   #376

Standard

Gillar verkligen On Hold och haft den tidigt ofta men idag får jag se mig slagen. Kändes som han stod taskigt till och att uppgiften var helt fel. Fel fick man och han gjorde ju faktiskt ett ruskigt bra lopp.
Gammal 2015-05-02, 17:27   #377

Standard

Citat:
Han är knappast frisk...aldrig att han skulle slakna så annars.
Gammal 2015-05-02, 17:28   #378

Sprites avatar

Standard

Citat:
Stig H och Jeppe Juul håller inte med dig.
Gammal 2015-05-02, 17:29   #379

Sharp$: 6491
Standard

Där blev man blåst på 7an...trodde inte on hold skulle klara vecka vecka å blåsas ur. Hade 1-5-8-12-15. Så vinner 14

Less
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 17:29   #380

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Han är knappast frisk...aldrig att han skulle slakna så annars.
Nä kan nog vara så. Min danska är inte så bra men om jag fattar rätt trodde Jeppe att nåt var galet. Tror inte han hade vunnit loppet ändå efter ett så hårt lopp. Det kan ingen häst göra.
Gammal 2015-05-02, 17:31   #381

Standard

Citat:
Nä kan nog vara så. Min danska är inte så bra men om jag fattar rätt trodde Jeppe att nåt var galet. Tror inte han hade vunnit loppet ändå efter ett så hårt lopp. Det kan ingen häst göra.
Det är nog jävligt få som skulle kunna göra det men jag tror att Frozen är en utav dem som skulle kunna göra det!

Uppenbarligen trodde väldigt många med mig det eftersom dödens stod skrivet för Frozen när startlistan kom.
Gammal 2015-05-02, 17:32   #382

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Gillar verkligen On Hold och haft den tidigt ofta men idag får jag se mig slagen. Kändes som han stod taskigt till och att uppgiften var helt fel. Fel fick man och han gjorde ju faktiskt ett ruskigt bra lopp.
Det var ju jätteskrik på den senast i V75 finalen trots dåligt spår även då. Det var för två starter sedan inte senast som jag skrev. Idag var den nästan ospelad på V75. Men hade inte varit tidig för mig heller om jag gått in på V75an idag.
Gammal 2015-05-02, 17:32   #383

Standard

Hur kunde On hold vinna? fattar ingenting! Även fast resultatet är klart har jag svårt att tro det.. han borde varit chanslös! Dock var han verkligen värd segern, grym!
Gammal 2015-05-02, 17:33   #384

Sharp$: 6491
Standard

Hahaha Jakobsson blåser mig på pengar stup i kvarten

Bla bla svårt å sia om hur det går , bra igång är han. Så sa han

Less
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 17:35   #385

hugothebosss avatar

Standard

Så kan det gå, 4 st rader med 6 rätt. Trodde aldrig att On Hold skulle va med, speciellt med så täta starter. Grattis till er som hade sjuan i alla fall. Det blev ju några pengar till slut.
Gammal 2015-05-02, 17:35   #386

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
var ju dessutom ute bara för en vecka sen o gick ett riktigt tufft lopp. Kusen är ju stenhård! roligt för Berne som jag gillar skarpt likaså Magnus
Gammal 2015-05-02, 17:35   #387

Sharp$: 280
Standard

Tror faktiskt att On Hold hade nytta av att han fick en liten urblåsare förra veckan.
torgilsrud73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-02, 17:36   #388

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Det är nog jävligt få som skulle kunna göra det men jag tror att Frozen är en utav dem som skulle kunna göra det!

Uppenbarligen trodde väldigt många med mig det eftersom dödens stod skrivet för Frozen när startlistan kom.
Ja. Kanske. Vi får se i Harpers. Sprack på V7 på Frozen, och ett vinnarspel, men jag hade inte hoppats på ett sådant hårt lopp. Avancemang till dödens möjligen men Jeppas och Frozen och Indigious tog slut på varann i det tempot.
Gammal 2015-05-02, 17:36   #389

Standard

Citat:
Det var ju jätteskrik på den senast i V75 finalen trots dåligt spår även då. Det var för två starter sedan inte senast som jag skrev. Idag var den nästan ospelad på V75. Men hade inte varit tidig för mig heller om jag gått in på V75an idag.
Men näst senast (och även senast) såg uppgiften klart enklare ut än idag. Men det är väl också det som är charmen med trav. Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Gammal 2015-05-02, 17:37   #390

Standard

Citat:
Hur kunde On hold vinna? fattar ingenting! Även fast resultatet är klart har jag svårt att tro det.. han borde varit chanslös! Dock var han verkligen värd segern, grym!
En skräll självklart, men det blev ju en del galopper så den fick till en bra position. Hästen har gjort bra prestationer i Örebro och sen har jag för mig att de på 40-tillägg vinner för det mesta i Örebrostayern. Men jag trodde inte heller att det skulle gå, som någon skrev så vecka-vecka trodde jag skulle bli för tufft.
alle (+1)
Gammal 2015-05-02, 17:40   #391

Standard

Citat:
var ju dessutom ute bara för en vecka sen o gick ett riktigt tufft lopp. Kusen är ju stenhård! roligt för Berne som jag gillar skarpt likaså Magnus
Hade ju inte startat på en månad inför den starten så visst kunde man spekulera i att vecka vecka kunde vara ett plus till denna start.
Gammal 2015-05-02, 18:44   #392

Standard

Citat:
toppinsats? det var promenadtempo hela loppet o han gick ifatt fältet. Nu är han storfavorit från spår långt ut o kommer inte till ledning om de innanför inte släpper honom dit. Helt offatbart enligt mig
Jaja
Gammal 2015-05-02, 18:56   #393

Standard

Vikingen är ju en mordvinnare i harpers hoppas On Hold blir favorit.
AMHC (+1)

Senast redigerad av MatsE den 2015-05-02 klockan 18:59.
Gammal 2015-05-02, 22:51   #394

Wagners avatar

Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Vikingen är ju en mordvinnare i harpers hoppas On Hold blir favorit.
Det kan jag lova att han inte blir.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td