|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 | |
|
Citat:
Dels är jag nyfiken på vilka sample som överhuvudtaget beaktas på övriga "spelformer" (som bör kräva än större antal iakttagelser). Dels kan jag inte smälta ordvalet "bevis" i tidigare citerat inlägg, hade han skrivit "fingervisning" eller dylikt hade jag antagligen nöjt mig med att tyst stilla mina upprörda tankar
Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-06-15 klockan 11:07. |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Äh, vafan, klaga inte på Viroids siffror. De är sällan felaktiga eller missvisande. Kom med egna i stället!
Det har blivit allt vanligare att spelare regelmässigt reducerar bort de allra enklaste raderna. Det gör jag själv för att de saknar betydelse i det långa loppet, om spelmodellen innebär att man bara försöker få in en rätt rad. Detta borde kunna innebära att det går att hitta spelvärde för flerbongsspelare. Men så fort 10-15 storspelare börjar följa konceptet så försvinner spelvärdet... |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Hänvisar till trådens ämne, "travskolan börjar....". Tyckte statsen var intressanta då det visar något jag inte trott. Hade de inte varit intressanta så vore inte korrektheten heller intressant för mig. V5-siffrorna förbryllar egentligen mest. Att V64 ger minst EV på givna (egentligen inte så noga specificerat) rader trots ideliga jackpots är oxå en iakttagelse. Glad Sommar på dig! |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Därför är det inte helt omöjligt att Viroid är något på spåren.
|
|
|
|
#50 |
|
Då är frågan hur stort underlag man måste ha och hur kommer man fram till det.
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Samtidigt, jag tolkade Viroids inlägg lite konceptuellt; ett försvar åt insatsfördelningen och framförallt de mest sannolika raderna i en tråd som helt förkastar värdet av denna fördelning. Favoritraden slår nog spelavdraget över tid, men min poäng var mer mot att variansen är lite större än man räknar med via standardformlerna eftersom det finns en varians inom gruppen "rader med bara favoriter". Så resultatet ett år bakåt kan kanske följas av flera år med hemska minussiffror och en liknande sammanställning som nu gjorts skulle komma till andra slutsatser. Men jag kan ha fel och det är väl rimligt att V4/V5 är spel där fikarastspelarna som följer Aftonbladet inte deltar. |
||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Samtidigt vill jag inte ha för gamla uppgifter från en tid då regelverken såg väldigt annorlunda ut. Det är en ständig balansgång, men jag håller mig hellre med färskt material än börjar klura över om V75-omgångar från förra millenniet verkligen går att applicera på dagens spelutfall. Varje gång ATG är inne och petar i V75 eller andra spelformer, och det gör man betydligt oftare än man kanske kan tro, så blir statistikspelare ställda lite offside om de inte är med på vad som händer och sker.
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Med hjälp av olika villkor som t.ex. att minst en skall vara rankad sämre än 5, minst två favoritsegrar och liknande kan man förstärka dessa kurvor, men de ser i stort likadana ut för alla spelformer. Här ser man också att det behövs ett större material eftersom enstaka omgångar med hög utdelning kan få ett enormt stort genomslag, men de har bara inträffat en enda gång och man vet inte om det kommer ske igen var femhundrade omgång eller var tiotusende.
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Jag kan också tänka mig att favoritrader oftare uppstår nu när vi har betydligt färre hästar i träning än för tio år sedan, men i stort sett samma tävlingsprogram. Det blir fler ojämna lopp som favoriten har enklare att vinna. Jag är inte alls säker på att det här spelvärdet på enkla rader fanns för 10-15 år sedan.
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
- Drygt 40% av raderna "borde" ge en vinst större än potten, och bör förmodligen undvikas. - Ca 65% av raderna beräknas ge utdelning över 300 000 (teoretiskt 4-5 vinnande rader), och lämnar du själv in sådana rader är ju risken uppenbar att det blir fler vinnare än det "borde", och därmed sämre utdelning.
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
)Och det går ju, om man vill, att räkna in sina egna rader i målvinst och "odds"-beräkningar. ( Att lägga dem på toppen så att säga, och inte som en del av den "statistiska fördelningen". )
|
|
|
|
#58 |
Nya tendens
Travskolan oroas...
Det finns lite olika sätt att redovisa sina "spel" här på Sharps. 1. I därför avsedd tråd med kommentarer till strecken. Bäst. 2. I samlingstråden utan kommentarer. Helt Ok. 3. Som efterhandare. Oacceptabelt. Interventionsbehov. 4. Och nu det nya, antydda spel som nedan. Oacceptabelt. Interventionsbehov. Så Hansson och ni andra; skärp er. Mvh Ulf-Eddie |
|
|
|
|
|
|
#59 |
2
Jag kör nog mest i 2:an utan kommentarer. Limmar in från Classic.
Mvh Ulf-Eddie |
|
|
|
|
|
|
#60 |
Travskoleramen - Preliminär
Ram och rader kommer att ändras fram till inlämning 14:29.
Jokersystemet - V75 - 2015.06.21 - Kalmar.sharps Avd. 1: 8 1 2 6 5 3 9 7 4 Avd. 2: 3 4 2 1 5 9 8 6 10 Avd. 3: 9 8 1 3 4 12 Avd. 4: 6 12 1 4 9 10 3 Avd. 5: 6 8 7 9 14 12 3 15 Avd. 6: 9 5 6 11 3 12 Avd. 7: 4 6 10 3 9 8 12 7 1 11 Alla rader måste ha en beräknad utdelning på min. kr 69750 och max. kr 70250 Ored: 1 632 960 rader * Red: 100% * Kuponger: 227 * Inlämn.pris: 133:- Mvh Ulf-Eddie Senast redigerad av Grant den 2015-06-21 klockan 13:10. |
|
|
|
|
|
|
|