Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-18, 15:29   #61
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
När man går på en travbana så betalar man inte bara för att se loppen, utan man betalar även för att få komma in och spela. Lägger man då sina pengar på att lira hemifrån och ser loppen på tv, så är man både garanterad att få se loppen ordentligt samt att man har mer pengar att lira för. Därutöver tillkommer dyr bira i plastmuggar, dyrt käk etc. Då är det mer värt att åka ut till Valla en V75-lördag med fint väder under sommaren.
Hehe men så tycker ju jag med, behöver inte ens vara V75.

Problemet är, har iaf varit att de stänger Solvalla på sommaren...
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+3)
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 15:37   #62
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Min åsikt angående inträdet beror inte på att jag själv inte tycker det är värt för egen del att betala 320kr för elitloppet. Men så är jag också riktigt inbiten i travet och det är knappast heller i entrén på Solvalla travsporten tjänar sina stora pengar på mig som kund.

Det är snarare i frågan om nyrekrytering av framtida inbitna kunder och spelare som barriärerna byggs högre och högre. Det är en strategi som inte bara syns i entrébiljetterna för att se trav på plats utan att man även tar betalt för lopparkiv osv (helt sjukt att man tills nyligen blev tvungen att betala för att se loppen live på atg.se). För mig är det svårt att se detta på ett annat sätt än att man för att klara kortsiktiga ekonomiska mål väljer att urholka sina trogna kunder på en extra krona istället för att jobba efter en långsiktig modell att skapa ett större intresse och fånga potentiella framtida kassaflöden.

De finns flera exempel på 2000-talet av företag som växt till enorma bolag men affärsmodellen att erbjuda gratistjänster (google,facebook,twitter, instagram för att ta några) och i och med det fånga en stor kundmassa som man sedan hittar andra sätt att kapitalisera på. Det borde vara ett sätt att tänka som är väldigt applicerbart även på travsporten eftersom de aldrig kommer kunna leva på entrébiljetter till olika arrangemang utan har sina stora intäktskälla framförallt från spelen som läggs. Det går inte att bygga upp murar och tro att omsättningen ska fortsätta trumma på i framtiden när konkurrensen är stenhård om varenda potentiell kund från alla typer av nöjesarragemang och andra spelsorter.

Elitloppet är en av få gånger som jag kan få med mig vänner som inte är speciellt intresserade av trav ut till Solvalla. Här finns det en chans att när de får insupa atmosfären och känna spänningen i spelet tillslut även blir intresserade att börja följa travet i större utsträckning. Men när det börjar kännas alldeles för mycket i plånboken bara att få komma in så svalnar även de intresset. Det ska ju dessutom förutom att bara betala för att få komma in drickas, ätas och spelas när man är på plats och det drar lätt iväg till en rätt dyr historia.
Exakt.

Detta är grunden av min ståndpunkt, sen att jag även irriterar mig på och inte har ekonomi för egen del att prioritera denna helg gör mig inte gladare över idiotin.

Habituanerna kommer, något annat finns inte, men att de ansvariga tycks ignorera det långsiktiga stör mig.
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 15:43   #63
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57053
Standard

Köpte precis en biljett till Malmö FF - BK Häcken på torsdag kväll. Tog dom billigaste sittplatser som fanns till denna match som inte är en sådan där priserna höjs. Ungefär som vardagstrav på en travbana. Kostade 210 kr.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 16:27   #64
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Köpte precis en biljett till Malmö FF - BK Häcken på torsdag kväll. Tog dom billigaste sittplatser som fanns till denna match som inte är en sådan där priserna höjs. Ungefär som vardagstrav på en travbana. Kostade 210 kr.
Räknar du med att i genomsnitt bränna en femhundring i något lottstånd som MFF anordnar blir det precis som travet då 😉
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 16:38   #65
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Räknar du med att i genomsnitt bränna en femhundring i något lottstånd som MFF anordnar blir det precis som travet då ��
En korv med bröd i pausen kanske och en cola. Kostar en 50 lapp.

Jag håller med om att om jag skulle dra till Jägersro i morgon så skulle det enbart vara för att spela. Upplevelsen att gå dit en tisdagskväll lika med noll men tror dom tar 50 kr i inträde.

Banorna anser väl att upplevelsen är stor och värd en rejäl entrésumma när dom har sina stora dagar. Tycker publiken det är för dyrt borde det snabbt synas i minskad publik, men ännu har väl inte elitloppshelgen visat sådana tendenser.

Jag var på Åbergskvällen många gånger och det var inte enbart positivt. Man fick t ex vara ute i väldigt god tid när man skulle spela för köerna till totoluckorna långa. Detsamma om man skulle ha sig en öl eller något att äta. Jämfört med att se MFFs champions leauge matcher i höstas var det dock ingenting. Det går inte ens att jämföra. Och jag gillar både travsport och fotboll.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 18:13   #66
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Kul med sådant stort intresse för entren till våra travbanor, och att det är en lugn och sansad debatt.
Men mitt lilla problem med entren till elitloppshelgen är mest att man bjuder in hästar från världens alla hörn, och man BJUDER på flyget och uppehället, MEN den TROGNA och hårt prövade publiken ska bara betala,
Det behöver inte vara gratis för det är inget i dag, men 150kr tycker jag räcker länge och väl
Gentlemannadagen 17000 ca . RESPEKT.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+5), Drivarn (+1)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 18:15   #67
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Kul med sådant stort intresse för entren till våra travbanor, och att det är en lugn och sansad debatt.
Men mitt lilla problem med entren till elitloppshelgen är mest att man bjuder in hästar från världens alla hörn, och man BJUDER på flyget och uppehället, MEN den TROGNA och hårt prövade publiken ska bara betala,
Det behöver inte vara gratis för det är inget i dag, men 150kr tycker jag räcker länge och väl
Gentlemannadagen 17000 ca . RESPEKT.
Gratis inträde med "extra aktiviteter"? "respekt"
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 18:35   #68
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Ja visst, bara man kan locka tillbaka folket och nya häst ägare.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 04:13   #69
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Kul med sådant stort intresse för entren till våra travbanor, och att det är en lugn och sansad debatt.
Men mitt lilla problem med entren till elitloppshelgen är mest att man bjuder in hästar från världens alla hörn, och man BJUDER på flyget och uppehället, MEN den TROGNA och hårt prövade publiken ska bara betala,
Det behöver inte vara gratis för det är inget i dag, men 150kr tycker jag räcker länge och väl
Gentlemannadagen 17000 ca . RESPEKT.
Det är ju de internationella hästarna som gör grejen. Man kan låta bli dem, dra ned på arrangemanget, sänka inträdet och så ser det ut som på Åby i lördags. 3000 pers står och och ser hästar göra upp om miljoner i prispengar.

Istället för att i månader innan diskutera vilka som skall bjudas in så kikar vi på startlistan en vecka innan och konstaterar att Ludde fick med tre hästar, Bergh 4 och Tarzan 5. Det räckte med 320 startpoäng för att komma med. Den mest exotiska kusken vi får se är Flemming Jensen och Tor Wollebaek.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 09:15   #70
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

>> Viroid

Det där är var du är om tio år med dagens politik, med skillnaden att miljonerna inte finns där.

mvh
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 15:03   #71
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Tycker man att det är för dyrt kan man alltid månadspara i ett år i förväg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+2)
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 17:16   #72
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 73
Sharp$: 1789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Tycker man att det är för dyrt kan man alltid månadspara i ett år i förväg.

Har sett Lyxfällan. Vaddå månadsspara? Mobillån är det som gäller och eftersom det "alltid" är jackpot så kan man såklart betala tillbaka direkt! Eller?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
Fefaifb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 06:00   #73
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Det är ganska många norska och finska fantaster på elitloppet

Vad lägger de i genomsnitt på denna helg ?

Flera lax gissar jag, resa boende mat kanske en bira eller 2, entrë är en ganska liten del.

Jag respekterar den som tycker det är dyrt, men om man kan bo hemma , åka med SL då tycker jag det är en mkt prisvärd upplevelse, förmodligen årets travhändelse i hela världen, för några hundra.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 07:22   #74
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Det är ganska många norska och finska fantaster på elitloppet
Spot on! Man måste vara fantast för att anse att värdet är tillfreds idag...
Så det som är viktigast egentligen att det finns drygt 30000 fantaster som anser att det är ok - då rullar ju karusellen fortfarande.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:22   #75
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Tycker man att det är för dyrt kan man alltid månadspara i ett år i förväg.
Tänkte inte på det.


Jag får ändra min strategi o lobba för en Entré på säg 10.000 kr, de flesta kan ju spara ihop till det så då måste det vara värt det?
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td