|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Gävle
Efter en veckas gästspel söderöver är nu travets elitserie tillbaka i Norrland tre av kommande fyra lördagar. Det är derbyhelgen på Jägersro som kommer emellan.
Att Gävle ligger på gränsen till Norrland märks, för det är betydligt fler gäster från banorna söderöver jämfört med när banor på orten längre norrut i Norrland kör V75 tävlingar och därmed också anständig sportslig klass på loppen. Höjdpunkterna på lördag givetvis E3 finalerna där treåringarna från banorna i söder nu verkligen får lära sig att resa långt. V75-1 Ett rätt dåligt klass 2 försök är den spontana känslan. El Cantante borde väl vinna detta även om jag inte haft möjlighet att följa travet så mycket som man borde senaste tiden. Var ju stort skrik på den senast på V75 då den galopperade men sedan gjorde ett strålande lopp. Dock är det alltid tveksamt spelvärde om den blir stor favorit. Det är ekipaget som räknas och kusken besöker inte v cirkeln särskilt ofta i rikstotolopp. Jag har dålig koll på M.T Joinville men den verkar ha gjort strålande lopp på slutet även om motståndet kanske inte varit det värsta. Moonshine All Over (om barfota runt om) och Digital Winner är väl de två andra som skulle kunna vinna detta lopp. V75-2 E3 för hingstarna och baserat på uttagningarna är det väl Heavy Sound och Poet Broline som gör upp. Noterar stort kuskplus på Farzad Boko. V75-3 Inte de allra bästa men ett rätt trevligt lopp spelmässigt. Det lät oerhört uppåt på Beau Mec, den gamle derbyvinnaren, efter comebacken och debuten för Bergh senast. Ställer Bergh i ordning den och tycker detta lopp är viktigt tänkbar spik. Likaså undrar man om det nu är dags att ställa i ordning Västerbo Fantast och köra den med optimal balans ffg i år. Det är i alla fall Erik som kör den nu. Hard Livin och Nothing But Class är väl de två andra som skulle kunna vinna. Blir intressant att läsa infon i veckan även om stall Bergh alltid är svårtolkade för spelarna. V75-4 E3 finalen för stona och detta känns spontant mer öppet en finalen för hingstarna. I båda finalerna ska man förresten kolla ev skoryck extra noga. Det är många E3 vinnare genom åren som tävlat barfota runt om ffg just i den finalen. Har för mig att jag läste någonstans att Nurmos sagt ett Tough Cookie kommer vara 50 meter bättre i finalen med försöksloppet i kroppen och då kanske det kan vara en tänkbar skräll. Annars får man väl som skåning utse Princess Face till söndagsvinnaren. Den skrällde i uttagningarna och var då helt överlägsen. V75-5 Ett sportsligt mediokert klass 1 försök är känslan. Många hästar som har en massa starter i skräplopp på orten vad jag kan se. Det är kanske så enkelt att det står mellan Only One Winner och Ritzo ? Dock inte riktig koll på alla. V75-6 Ett väldigt bra lopp. Dags för Rolex Bigi ? Tvåa senast bakom Ivar Sånna och en riktigt bra häst. Time Machine över för honom kort distans. Om barfota runt om intressant. Coldtown har väl inte riktigt leverarat vad spelarna trott i år förutom i Umeå då den stod i 14 för 10. AllaballaK mer passande distans än sist troligen. Spets ? V75-7 Känns som stor klassblandning. Några för klassen topphästar varvat med några skräphästar för klassen. Mc Steamy står perfekt inne i loppet. Senast ryckte PU skorna och den vann igen. Den borde ha toppchans här är känslan. Dominator är det mycket snack om. Dags att leverera nu på V75 ? Om överpace blir kanske Comte Du Pomeau intressant. Lycka till nu med Gävleliren. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Där delade man ut en ludde häst som vinnare som gav över 14 gånger som klaring.
Ni lyssnade vad ludde sa i liven, skorna åker av sa han i finalen det kommer bli omgångens skrik. Var tydligen inte många som hade koll på den luddehästen. Min vinnare PRINCESS FACE Hade hästen som klaring senast tyvärr får jag inte samma odds nu när det är påställt. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Peter Untersteiner kommer väl till Gävle för att vinna med Poet Broline. Men kan mycket väl vinna även Guld med Nothing But Class.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
V5an ser ju riktigt intressant ut! Ska köra ett gött chanssystem där och det är nästan klart redan, underbart
![]() 1-2-3-4-6-7 1-2-3-4 (4?) 4-5-6-9 1-7-11 Får se hur det ändras tills på lördag men har man tur så finns det pengar att hämta
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vad tyst det är om morgondagens V75.
Laddar alla upp med en öl? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Imorgon e jag på plats....slinker ner någon kall jävel imorgon eftersom det är toppenväder utlovat
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Poet Broline lär knappast lägga i morgon. Synd att det inte är en riktig kusk bakom Heavy Sound, då hade jag orkat gardera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
V75 Analys
Denna vecka gör V75 anhalt på Gävletravet som har ett av Sveriges kortaste upplopp med sina 178 m. Spetshästarna har därmed en markant fördel och det blir nog bland dem vi får hitta spikarna. Bästa spiken hittar vi i avdelningen 2, där jag tror 2 Poet Broline leder runt om.
V75-1 2640 Volt Klass 2 Vi inleder med ett voltlopp över 2640. Favoritskapet delas mellan 1 El Cantante (27%) och 11 M.T.Joinville (27%). Där det är fördel den förstnämnda tack vare spåret. Han kan dock fela från innerspåret eller missa ledningen. Håller han spetsen är det nog slut. Spetsen är också 6 Montreal (19%) ute efter. Björn är vass från springspår och är nog min spetsfavorit. Kanske inte går i jänkarvagn nu när det är volt, kan i så fall vara ett litet minus. 8 Moonshine All Over (3%) kan få ett fint lopp i rygg på El Cantanate och går med jänkarvagn nu vilket är ett plus. Hon vann lätt senast och är för lite streckad. 9 Digital Winner (5%) kan tänkas också men håller inte samma klass som favoriterna. 4 Umpire Sund (2%) trodde jag en del på sist men vek ner sig, ska vara bättre nu. 5 Ochongo Face (4%) ska tävla barfota runt om och gynnas av distansen. Rank A 1-11 B 6-8-9-5-4 C 2-7-10-12-3 V75-2 1640 Auto E3 Final Här har vi omgångens bästa spik i 2 Poet Broline (75%) som jag tror leder från start till mål. Den värsta konkurrenten har spår utanför. Om Poet Broline gör bort sig tror jag 3 Heavy Sound (11%) har en bra vinstchans. Spik för mig blir det. Intressant i övrigt är att Digital Bronze går med helstängt huvudlag för första gången, eventuellt samma för 10 Incognito Tooma (1%). Rank A 2 B 3 C 5-4-10-1-6-8-7-9-12-11 V75-3 2140 Auto Guld Veckans Guldlopp är en lågklassig och svårlöst historia där 4 Beau Mec (21%) är favorit knappt före 6 Västerbo Fantast (20%). Bergh låter uppåt på Beau Mec och eventuellt går han barfota runt om vilket är ett plus och han är min förstahäst. Spets tror jag 3 Nothing But Class (16%) tar och sedan släpper till 2 Arazi Boko (18%) som bägge kan vinna loppet. 1 Hard Livin (9%) tror jag får svårt att försvara spetsen men åker nog med på läget vid gardering. Kan bli så att Berghs häst kan vara en spik eftersom han verkar så nöjd. Han brukar ha koll när hästarna är i form. Blir nog en spik eller en Utgångshäst på Jokern för mig. 7 Kash Cantab (6%) går eventuellt barfota runt om. Rank A 4 B 2-6-3-7-1-8 C 9-11-12-10 V75-4 1640 Auto E3 Final Ston E3 Finalen för ston är en öppen historia och här blir det ofta överraskningar. Så jag kommer nog dra till med en hederlig helgardering. Min vinnare är 4 Princess Face (15%) som imponerade stort i försöket. Hon ska lättas i balansen och köras med jänkarvagn för första gången, enda minuset är att det är en Kolgjini i vagnen och därmed finna alltid galopprisken eller tokkörning där. Jag är inte säker på att hon hinner förbi favoriten 2 Flyer Boshoeve (38%) i starten. 9 Salma Silvio (3%) såg bra ut senast. 11 Spoil Me (3%) ska eventuellt gå barfota runt om för första gången och Roger Walmann är duktig att ställa iordning inför storlopp. Det känns som vad som helst kan hända här. 1 Toohotforyou (8%) ska provas med rycktussar. 3 Fatima Boko (15%) med Erik Adielsson är också given. Rank A 4-2-9-3 B 11-1-10-5-7-6-8-12 V75-5 2140 Auto Klass 1 Veckans lopp näst lägsta klassen har en stor favorit i 4 Only One Winner (61%) och som körs av Björn goop och har givetvis en bra vinstchans men jag tycker han är alldeles för stor favorit för någon större stjärna är det inte så en gardering är given för mig. 6 Emil Tuffing (6%) är intressant eftersom han ska gå med jänkarvagn för första gången. 3 Adams Pace (6%) kan duga från spets men det låter på tränaren som man vill släppa till favoriten. 7 Ritzo (10%) låter Stenström uppåt på, kommer han förbi favoriten tror jag han vinner. 8 Västerbo Arthur (3%) gör sin andra start för Bergh och ska gå barfota runt om. Det låder som en halvchans från Bergh stallet.1 Viggo Laday (6%) har läget. 5 Claudius F. (3%) går med skor bak vilket är ett minus. Rank A 7-4-6 B 3-1-8 C 9-10-12-2-5-11 V75-6 2140 Auto Silver I veckans Silverlopp kan jag ha ett fynd i strecklistan som kan vara en chansspik. Jag tror det kan vara dags för 5 Allaballakaitoz (8%) som skulle vara oerhört gynnad av att komma till spets på Gävles korta upplopp. Är han lika bra som på Axevalla i debuten för Peter Untersteiner får de andra hålla i hatten. Ska han vinna krävs det nog spets. Frågetecknet är att han var sjuk senast och man vet inte om han har hittat tillbaka till formen. 3 Rolex Bigi (30%) släpper spets verkar det som. 4 Time Machine (21%) är också bra men Westholm vinner inte så ofta i V75 när han kör själv. 6 Coldtown (20%) är nog värst emot i spetsstriden. Han har dock varit struken och stått över ett jobb, vilket är ett frågetecken.. Garderar man vidare se upp med 9 Mind Your Face (4%) som får Johhny Takter upp. Luringarna är 8 Martiniwith muscles (1%), 11 Explosive de Vie (4%) och 1 Screen Height (6%). Rank A 5 B 4-3-6-9-11-8-1-10-12-7-2 V75-7 2140 Volt Brons V75 avslutningen är Bronsloppet där 7 Mc Steamy (44%) är favorit. Han är jättebra men det finns lite minus trots allt. Han kommer att gå med skor, vilket inte är optimalt. Sist gick han dock med skor ( står fel i programmet). Det andra minuset är att han brukar gå med jänkarvagn när det är bilstart. Nu är det voltpremiär för Untersteiner och då blir det vanlig vagn. Min vinnare är 1 Dominator (19%) som jag tror vinner om han håller spetsen. De övriga som kan bli farliga är 3 Premier Kronos (6%) och 11 Comte du Pommeau (11%). Övriga tror jag får svårt. Det kan bli så att vi spikar 1 Dominator eftersom spelvärdet på favoriten i sista är uselt. Rank A 1-7 B 3-11-2 C 9-8-6-4-5-10-12 Detta är vår genomgång av V75 som vi gör varje vecka på ofvermans.se. Kolla gärna in om ni tycker detta är något att ha. Vi lägger ut gratisanalys varje vecka. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Det kanske inte ser så jätteintressant ut. värre blir det på tisdag men förmodligen är det väldigt fina pengar i potten till näst alördag och då kan det nog bli drag och tips från höger och vänster
hanscrispi (+1) |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Inget spel imorgon. För drygt att lägga hela lördagen på en V75-omgång i Gävle.
Får bli ATG Play på kvällen / söndag istället. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vilka spikar skall jag välja?1
1) 11 är bästa hästen. 1 och 6 slåss om ledningen, som av kuskskäl tas av 6. 2) Inte mycket att bråka om. 2 är startsnabb, tar ledningen och är bäst. 3) Här finns ingen spik. 4) 2 var bra senast. Inte min spik. 5) 4 snabb ut, bfro, Björn Goop spikar. 6) 4 har man hittat "felet" på. Har visat enorm form på långa distanser. Kuskminus. 7) 1 tror Björn Goop att han vinner med. Tacksam för era synpunkter. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
2 Spets o slut, min andra spik på PU Guld nä, ingen spik 4 Tror en hel del på Kolgjini jr här, men spik, 3 år sto, nä, dessutom baissar Goop tvåan, galopp varannan typ. 5 Här va min första tanke att spika Goop, men "alla" hittar hur många som helst som tydligen kan göra 12,5 på distansen? 1:a på turodningen, bra kusk. 6 Time Machine är vass, kusken kass och senast jag tyckte det så vann han så klart, kan nog gå undan inledningsvis här. 11:an på speed? Inget spiklopp! 7 1 Dominator är nog den vettigaste av de förslag du gav. Själv är jag mest orolig för Östmans nr 3. Tror inte PU nr 7 klarar svensk volt, dessutom vanlig vagn igen väl? 4 i avd 5 eller 1 i avd 7 och då säger jag 1 Dominator, läge, kusk, definitivt bättre spelvärde än 2 i avd 2 och 4 i avd 5. Lycka till!
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Så tack för tipsen,Ludwig. Jag sparade länken förstås ![]() Mina tankar som behöver kompletteras är: Avd I: Favoriterna (ev. utom 11 som borde få det svårt från läget) + 8 (läget inte så tokigt på 2640v) & kanske 5 på bf för första gången på länge. Avd II: Poetisk spik Avd III: Suck, 6:an om man nu måste välja. Han har väl inte hårdhet för ett normalt guldlopp, men det här loppet håller heller inte normal guldklass. Avd IV: Tempo nu när Kolgjini låter så uppåt på 4 Princess Face? 11 och 12 verkar båda bra nog att profitera i så fall. Men vem tar man med? 11 på hästen eller 12 på kusken? Avd V: Risk att Only One Winner bara brakvinner här, galoppen sist berodde säkert på skyfallet som kom några min innan start, nästan halva fältet gick ju bort i det loppet. Avd VI: Rolex Bigi (var tidig spik) släpper??? Är det ens sant? Tror det inte förrän jag får se det... Men... I så fall är AllaBallaKaitoz en trevlig chansspik i kraft av förmodad spets. Avd VII: Suck igen, men aldrig spik på det skotska ångloket. Lär ha kört tre voltstartlopp i Norge med två galopper som resultat. Nu första gången med svensk voltstart. Vågar man ens ladda med honom? Tycker det står galopp eller vingel i programmet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ludwig29 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har lite egna funderingar, men även stora inre kval över hur systemet ska byggas upp
![]() AVD 1: 1, 6 och 11 höjer sig streckmässigt i loppet, och min förstahäst är 6 Montreal som förmodligen sitter i spets efter 500 meter. Jag tycker dock att det finns en del frågetecken på alla dessa tre, och på mitt reducerade åker en hel hög hästar med på kupongerna. Dock med dessa tre förstastreckade i A- och B-rank, och resten i C-rank. AVD 2: 2 Poet Broline vinner ju detta under normala omständigheter. Tydligen rycks skorna på 3 Heavy Sound, och även jänkarvagn på. Ett första skoryck tycker jag det finns ett klart värde i att dubbla systemet trots att det är Haugstad i vagnen. Finns ju många hästar genom åren som fått onormalt bra effekt med första skoryck, och i synnerhet när tränare som Walmann gör dem. Dyrbart att dubbla systemet om Poet Broline vinner, men samtidigt mer värdefullt än i något annat lopp då merparten av spelarna lämnar sjurättspotten om Poet Broline av någon anledning lägger detta. Och med Haugstads styrning som enda häst bakom känns det som vem som helst kan vinna om så sker... Förmodligen spikas det här för mig med. ![]() AVD 3: Spik Beau Mec. Kapacitetsmässigt överlägsen alla utom möjligen 6 Västerbo Fantast. Såg väldigt bra ut senast, och med förra årets toklopp inför Elitloppet på näthinnan känns det som veckans roliga spik i en ganska tråkig Gulddivision (men det är väl så här de kommer se ut nu framöver..?) AVD 4: Finns två typer av lopp som generellt ska garderas. Unghästlopp och stolopp. Så vad gör man i ett unghästlopp för ston? ![]() Målar på med streck i loppet, men med ensam A-häst på 4 Princess Face. Gillar inte kusken, men gillar lättningen i balansen till aluminiumskor samt hur hästen såg ut i försöket. Tyckte själv även att 3 Fatima Boko såg magnifik ut i försöket, och rankar även upp 9 Salma Silvio. AVD 5: Ja, vad gör man här? 4 Only One Winner såg fantastisk ut i årsdebuten på Lindesberg för att sedan vinna V75-försök på Axevalla veckan efter. Höll spets och trillade undan till slut med många fastlåsta bakom. Slog visserligen veckans största favorit den gången i Furious Francis, men det var samtidigt inte en lika övertygande insats som i årsdebuten. Jag köper att regnrusket spelade hästen ett spratt senast. Barfotabalansen kanske inte var optimal i det vädret som blev, och kanske är Only One Winner överlägsen i detta gäng efter två och en halv start i år? Förbättrad med lopp, och om Torbjörn Jansson kan hålla undan från spets på Axevallas långa upplopp borde Björn Goop kunna göra det på Gävles kortare. Förmodligen spik beroende på hur jag löser avd. 2. Bakom gillar jag Berghs skoryck på 8 Västerbo Arthur, men det ser onekligen öppet ut. Ett nyckellopp beroende på om man överlever det med ett streck eller om det "var här det skrällde". Strecken sitter ju ganska brant så skräller det belönas man rikligt! AVD 6: Ett bra spellopp. 3 Rolex Bigi ska tydligen släppa, men släpper heller inte till vem som helst. Och när en favorit ska köras på chans lär det finnas en hel del som ser sin chans att vinna loppet. 4 Time Machine med skor, men brukar vara bra med den balansen också - framförallt mindre galoppbenägen. Tror dock inte att Westholm är direkt vinsttrött på V75, men får förstastrecket p.g.a. spetschansen och hästens kapacitet. Rankar även upp 9 Mind Your Face som ryktas gå barfota. Dock dåliga startryggar, men löser det sig hyfsat med tredje- eller fjärde ut tror jag att han kan bli farlig med ett något överpacat lopp - för Untersteiner lär väl också göra ett rejält försök att nå ledningen med 5 Allaballakaitoz, och sedan styr väl även Erik på med frontgillande 6 Coldtown om det finns läge? Känns i alla fall relativt svårt att analysera loppet i detalj, och garderas rejält. AVD 7: 7 Mc Steamy blir favorit, men med skor och vanlig vagn känns det som en av veckans sämre favoriter. När det dessutom dyker upp en sån här i sista avdelningen med ett förmodat underrens som vinnare chansrankas den ner kraftigt. Funderar t.o.m. på att ta bort Untersteiner helt trots bra stallform då den som C-häst blir ganska meningslös - bättre få med en annan som kan ge bättre betalt i så fall. 1 Dominator tar felfri spets om ni frågar mig, och är ett tänkbart spikbud beroende på hur avd. 2 ska lösas till slut. 2 Klöver All Over är toksnabb ut bakom bilen, men jag är mer osäker hur snabbt den öppnar i volt. Dessutom ska den accelerera förbi Dominator när Björn styr volten. Rygg på Dominator? 3 Premier Kronos sprang senast över upploppet som om den hade raketbränsle i tanken, och med ett lopp på rulle kan den säkert överraska. Tror dock den behöver köras på extrem chans och släppas loss 200-300 kvar för att vinna, men är ett kul streck om det löser sig. Comte de Pommeau är rejäl och kan absolut vinna med rätt tempo och resa. Lycka till med liret i dag! |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Time Machine ska köras barfota runt om med jänkarvagn.
Citat:
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Så här blev mitt bolagssystem - ett riktigt fegissystem.
1) 1,6,11 r9-7 (11 är bästa hästen med dåligt spår, 1 kan bli överrumplad och 6 tar ledningen från springspår, bör räcka med dessa tre) 2) 2 r3-10 (2 kullens etta och är startsnabb, värsta hotet 3 med optimal balans ffg kan sluta med galopp) 3) 2,3,4,6,8 r1-7 (lillfavoriten 4 har i år vunnit ett pisslopp på Umåker - den köper jag inte - 8 börjar äntligen hitta formen hos Goop och streckas till 6 %) 4) 2,3,7 r4-11 (här garderar alla men jag låser på bästa hästen 2, elitstallet med 3 och nu återställd efter förkylning 7) 5) 1,4,6,7 r3-8 (garderar storfavoriten med några fina dragare) 6) 3,4,5,6 r9-1 (de har hittat och åtgärdat felet med 4, som trots usel kusk skall streckas, 5 är tillbaka i form som hos Svanstedt - bra förvandlingsnummer hos Untersteiner) 7) 1,2,7,11 r3-4 (Björn tror på SoS, men 2 är väl snabbare ut?) Kostar 1440:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vid första anblicken så ser denna omgång inte så kul ut. En racerbana och optimala yttre förutsättningar borde betyda mycket spets och slut eller åtminstone att man är med i främre träffen. Så såg det ut här om kvällen när speedwaybanan Sundbyholm körde en v4 och v5a också. Vad händer. Det smäller från höger till vänster och bland annat 2 av 4 från bakspår på v4an så det kanske inte blir så illa som det ser ut på förhand i dag heller.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lämnade in V5 igår och singlade Beau Mec och Rolex Bigi. Känns inte bra med det ev. spetssläppet och jag hoppas att de ändrar sig och kör där istället.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ser ni pratar om Rolex Bigi. Läste info/intervju på Spelvärde gällande just den.
Stallet haft två sjuka hästar nu, varav den ena boxgranne med Rolex. Man tog blodprov igår för att se om allt ok eller stryka, provet visade inget så den ska starta. Dock kan ju sånt här visa sig först i loppet. Vidare så ska Rolex få ett snällt lopp, uppbyggande, ingen toköppning, isf är dom nöjda med rygglopp och lucka idag. Jorma inte lytt körorder fullt ut, varit lite för offensiv så därav kuskbyte idag. Två viktiga informationer att ta med sig i analysen
Torstens (+2) |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Hur som stall med starthäst som står med sjuka hästar behandlar jag alltid med försiktighet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+20) |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
Rank?
Någon som har sett spelvärdes rank?
Ludde mycket uppåt på princess idag. Citerar: Princess Face (v75-4) är en häst som utvecklas nästan 20 meter efter varje start. kommer att finjusteras i balansen och bli ännu snabbare. Hon kommer sälja sig dyrt i det här loppet. Enligt mig en riktigt bra chansspik. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
https://www.atg.se/dynamic_files/Lud...58402_50139738 |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Mycket svårbedömt, men RB har Svedberg sagt att man gärna ser i rygg på någon bra, så jag räknar med släpp.
TM är svår att räkna på, då han varit en sån strulputte. Går det att ladda för fullt, så kanske han tar spets, nu när han har racerbalans. Tror Jörgen chansar oavsett !!! Men Peter lär försöka ta sig förbi, men inte heller den uppträder helt stabilt bakom vingen. TM till spets, med galopp efter 100 gissar jag ![]() Time Machine öppnade blixtsnabbt 1 November, med racerbalans. Det är den starten som gör att jag tvekar om vem som tar spets...
mackpeter (+5) Senast redigerad av putte64 den 2015-08-22 klockan 12:14. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
en felfri TM förlorar väl knappast det här loppet
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Stig H's hovslagare twittrade nyss att Cash Cantab är genomgången och det blir ¢¢ ffg i 81:a starten. Lär bli drag på vinnarspelet med dom dubbelröda skorna då.
Hej så länge. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Allaballakaitoz känns som en vettig chansspik på denna förhandsinformation. Tror mycket mer på den än Berghs i 3:e. Möter mycket bättre motstånd nu och oklart vart den hamnar från start.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Är nog inte fel. 5-1 ser ut att vara en skaplig DD idag
hanscrispi (+1) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Guest
|
Tänkte lira något liknande:
1,6,7,11 Dessa fyra borde räcka i första loppet. 2,3,8 Ett försök att fälla favoriten. 1,2,4,6,7 Johnny Takter är i medgång just nu. 2,3,4,7,10,11,12 Tror på skräll i detta lopp. 4 Spikade Only One Winner förra gången också, bättre tur nu? I alla fall bättre kusk. 4,5,6 Tror inte alls på 3 Rolex Bigi. 1,2,7,11 Dessa fyra borde också räcka för en vinnare. Lycka till. En skräll i första 5 Ochongo Face. Senast redigerad av robust den 2015-08-22 klockan 13:25. |
|
|
|
#40 |
|
Glöm för guds skull inte Ochongo Face i första avdelningen. Barfota runt om och 500 meter kortare än sist då han vann på 3140m till 25ggr pengarna OCH dessutom spår 13!
Han kom tvåa sist han sprang barfota runt om så han funkar uppenbarligen utan dojjor också
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Jag bjuder på Erik Lindegren om han vinner. Känns inte som nån frekvent v75 räv precis.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nej blir det dödens är det kört. Men jag räknar kallt med att Time Machine hoppar och Jansson inte laddar från start. Även om han skulle bomma spets så blir han släppt dit förutsatt galopp på TM. Däremot har jag lite svårt att placera in Coldtown och hur Erik kommer resonera. Många hävdar formtapp men Nurmos säger bestämt att så inte är fallet.
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
![]() Jag är smått allergisk mot Coldtown då en viss tidigare skribent alltid skriker om den. Varit mitt mission att då jobba bort den men idag är den ju klart rolig. Väntar in bilprovstarten på TM, felfri svårslagen.
|
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
Såg en fråga från en som trodde Coldtown skulle spetsa och svaret blev with unicorn farts and fairypower Det var ett underbart roligt svar på det, fnissar än. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
14:34 och jag lever på V75!
Underbart. Skål! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Det kan vara så enkelt att det är den tredje ölen som redan spökar, men va FAN, vinner inte Mind Your Face avd 6?? Lite körning i loppet så kan den definitivt vara med och tampas om slutsegern.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Finns 3 bra spikar:
Avd-1: 6 Montreal spets o slut. Klasshäst som nu fått några lopp i kroppen. blir bara bättre med varje lopp. Goop låter dessutom klart nöjd... Avd-2: 2 Poet Broline även här spets o slut. Otrolig utveckling hos PU. Går en 10-tid o då går det inte att ta något till slut. Mkt stark spik! Avd-7: 1 Dominator Spets o slut även på den här. Lär bli några spetsvinnare på denna snabba "speedwaybana" i dag. Mkt kapabel klasshäst som närmar sig toppformen efter några starka lopp på slutet. Är mkt svår att ta ner från dödens... |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Skorna kvar på Princess face? ALU istället för järn.
Senast redigerad av DavidP den 2015-08-22 klockan 14:41. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Farligt med den nya starttiden. Känns som man kommer utveckla hudcancer och skrumplever.
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Avd-3: 4 Beau Mac låter Bergh klart uppåt på. Barfota runt om o klart intressant idag. Första häst. 8 Thai Broadway med 2 lopp i nya regin kan fälla alla med tempo. 6 VF barfota runt om o Erik A upp. Klart plus där. 2 Arazi Boko körs i spets o leder länge. 4 streck räcker långt?
Vid större gardering tar man med 1.3.7. Miljondraget 11. Grym vid vinsten. Sjuk senast. Jepson uppåt o gillar hästen. Långsökt men öppet lopp o vid stor gardering, missa inte! |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Rena hälsoresan.
|
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Förra veckan så bjöd jag på
Västerbo Highflyer och Venkatesh Denna veckans två måstedrag Avd 5- 7 Ritzo som var kanonfin på Halmstad, galopperar Goops så Är skrällen klar... Avd 7- 11 Commte de pommeau som blåser förbi sällskapet sista 400 metrarna. Streckad och Lycka till
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2520Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Jag tycker att Dominator är omgångens bästa spik.
Bara han håller sig på bena så tror då jag att han vinner. Får han inte gå i speta så kommer han hitta ut i spåren och vinner ändå. Bra spik på 28%. Låter ju inte hundra på favoriten. (första volt i Sverige, skor och vanlig vagn) Kör ett platsspel få se om man får råd med en v5a idag också. Registrerat spel Datum: Lördag 2015-08-22 Bana: Gävle, omg. 22 Lopp: 1 Spelform: Plats Hästar: 2 Lienpilen Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Oj, 4 sidor om denna jackpotfyllda V75 omgång, såhär en timme kvar.
Bra väder hemma eller kollar alla på stryktipset? Haha.. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Undra vad Adrian sagt till spelvärde?
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Hej Sharps!
Ska försöka under dagen ge lite info från Gävle, V4/V75, vad som har hänt gällande startförbud/böter osv. Fortsätter med tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps medlemmars V75-system. Har valt betaltjänsternas/Travnets stora system. Kostnader för systemen visas efter namnen. De som vill vara med = posta system med pris. Mitt eget bidrag för 120:- 1. 1, 6 2. 2 3. 2, 3, 4, 7 4. 2 5. 3, 6, 7 6. 4, 5 7. 1, 3, 6, 7, 11, Lycka till med spelet!! Saxat ur Lindbergs veckobrev v. 34 Ny sändning och ny teknik Åby Stora Pris-dagen var längre, men också väldigt bra. Direktsändningen i tv var 4,5 timmar och det mesta fungerade. För att vara en premiär så var det mycket bra. Positioneringstekniken kördes för första gången och av de reaktioner jag har fått så är det en klar majoritet som tyckte att det var bra.(Stämmer detta?)Det var lite problem på bortre långsidan och en sändare lossnade i ett lopp, men i övrigt så funkade det bra. När premiärnerverna är borta och vi vant oss så kommer positioneringen att vara guld. Det pekar uppåt Vårt dotterbolag ATG är upp 3,8 procent i år. Jag har inte detaljkoll, men är ganska säker på att det är bäst i världen av alla travsportsländer. Och då ökar vi från en jämförelsevis redan hög nivå. (Stämmer detta?) Det är bra, men vi är inte nöjda med det. Vi ska leverera 300 nya miljoner till sporten 2018. Då måste vi upp ännu mer. Jag vill inte tala för Hasse Skarplöth, men jag är säker på att vi alla tillsammans klarar det. Vilket kommer att innebära mycket bättre villkor för alla i sporten. Men det krävs igen att vi tror på det tillsammans. Det kommer alltid finnas de som försöker eller vill verka genom söndring och det kan absolut förhindra att vi når de mål vi har. En fråga som bör ställas, och som många gör, vad händer om Skarplöth o Lindberg inte levererar som utlovats? Vad kostar det för ATG att få fram dessa 300 miljoner? Är det rätt väg att gå med en flashig studio, en myrstack av kameror och intervjuare på stallbacken samtidigt som personalkostnaderna/nyanställningar bara ökar? |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Alla ni som spelar Poet Broline till 74% eller vad det är. Tror ni på riktigt att en svensk treåring någonsin har vinstchans i paritet med den procenten? Galopp, sjuk, punka, påkörning, instängd osv osv. Spelar ni för EV+ eller enbart för att sätta sjuan egentligen?
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Johan Lindberg är en bluff som bör lämna plats för mer kunnigt folk. Han har visat att han inte är tillräckligt kompetent för att lyfta travsporten, och bör därmed ersättas. 3,8 % är en siffra de kommer med för att allt med det nya upplägget gick helt fel, för att putsa till det hela liksom. 3,8 % handlar dock inte om nettot, utan bruttoomsättningen, vilket är ett otroligt dåligt mått. Sen är det självklart att han sprider propaganda om att alla älskar nya upplägget för att försöka få oss att tro det, men varför vet jag inte för inte kan någon anse att det nya TV-programmet är super?? |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
Info:
TJÄNSTGÖRANDE TÄVLINGSFUNKTIONÄRER Måldomare: Jan-Olov Andersson Måld.Nämnd: Curt Carlsson, Lars Hellström, Per-Åke Andersson Bandomare: Rune Berglind Band.Nämnd: Anna-Greta Andersson, Christer Strandberg Huvudstarter: Stefan Troeng Ekipagekontrollant: Jonny Gustavsson, Tommy Karlström Banvet: Leif Stilling, Björn Svensson Provtagare: Marika Karlström Riksdomare: Jan Thörnqvist |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Hur mycket gör skorycket på Kash's Cantab?
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
V4-2
Bestraffningar: Persson Thomas, 500 kr, för att inte rapporterat in korrekt skoinformation. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Minna!
Har du tillgång, går det att få tag på Malmrots/Kennedys "tillsammansystem? |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Känns väl mer som han e på väg att ge upp ;-). Hade han trott på grym effekt hade han nog provat det för länge sen! Dock inte helt barfota. Plastade hovar bak :-). Men alltid intressant med första barfota i alla sammanhang..
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Helge du som har bra koll på Redén. Vart hamnar han med Hard Livin, är det värt att ta med den?
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Kan BG vinna i sista v4 ?
då blir pengar.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2015-08-22 Bana: Gävle, omg. 22 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 1, 10, 11 2 4 Ponce de Leon 3 1 Make it Quick 4 6 Montreal Vadet gäller startnummer 3 rader x 10 x 2,00 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer: C506 5606 87A7 8018 |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
Någon som sett värmning bakom bilen på TM?
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
En fot där bak på Skarplöth och ATG har sparat 3 miljoner om året och gjort sig av med ett bojsänke. En proaktiv åtgärd. |
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Har gjort ett mindre eget system idag
1) 11 (bästa hästen med tråkigt bakspår) 2) 2 (bra spik) 3) 2,3,4,6,8 (dåligt guldlopp där 2 leder, 8 allt bättre form liksom kusken) 4) 2 (Björns bästa chans) 5) 1,4,6,7 (hoppas någon av mina garderingar vinner, tror på 7) 6) 3,4,5,6 (5 tar ledningen, har blivit allt bättre hos Untersteiner) 7) 1,2,7,11 (Ulf med 2 kommer att lura Björn med 1 på ledningen) Kostar 160:-. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
V4-3
Startförbud: 12 BOY HORNLINE (startförbud 150822-150901 (dålig prestation)) Bestraffningar: Eriksson Christoffer, 300 kr, för förseelse av ordningskaraktär. Pettersson Roger, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Rygg ledaren !
|
|
|
#87 |
|
Blev spik på Allaballakaitoz, måtte Westholms hoppa nu...
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Den vinner nog, men folk är rubbade.
Citat:
|
|
|
|
|
#89 |
|
Nu säger statistiken att det kommer skrälla med omstarten.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Redovisa gärna den statistiken. Aldrig någonsin sett någon sådan...
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Grattis till er som pratat upp Ochongo Face här på sidan!
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Härligt Lindegren! Tog med honom på nåder på systemet
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
spiifii (+10) |
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Guest
|
Bra vinnarspel på 5:an! Bra start på denna fina dag!
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Stämmer det påståendet du skrev går det att spela vinnarspel på alla skrällar i omstartsloppen och i längden gå med ruskigt bra plus OM det nu stämmer att det skräller oftare än inte.
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
asgaya3141 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#101 |
|
V75-1
Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-Sharps V75-system Antal rätt efter lopp nr 1 2 3 4 5 6 7 Betaltjänster Spelarservice: 2.688:- 1 Travtjänsten: 2.304:- 0 Stora Vinster/Grund672:- 1 Snoken: 1.800:- 0 Malmrot/tillsammans 18.900 1 Öfvermans Spelcafé 500:- 1 Gratis Travnet: 4080:- 0 Ralf Vadsmo: 192:- 0 Simtoto: 576:- 0 Expressen/Adielsson: 864:- 0 Sören Englund/V75-4, Nr: 2 Flyer Boshoeve 200 v Nr: 2 Flyer Boshoeve 200 kr vinnare. Sharps mackpeter: 1.440:- 0 newbranch: 120:- 0 |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
V75-1
Startförbud: 7 TOM SISU (startförbud 150822-150911 + friskintyg (orent trav)) Bestraffningar: Andersson Mikael J, 1500 kr, för illa ledd volt. Info:Västkontroll utförd |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Citat:
asgaya3141 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#105 |
|
Haha, Haugstad köp en trisslott alltså....
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Omgångens största vält, skönt!
Sprite (+2) |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Guest
|
Vinsterna rullar in nu... synd att 8:an galopperade, hade blivit en fin tvilling.
|
|
|
|
#110 |
|
Untersteiner har inte riktigt samma flyt som i fjol. Trist när det avgörs på det där sättet.
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Slutsats
Ej nr8 pga galopp Synd om sgs |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Hade varit bra omnivskrivit x vann oflyt untensteiner
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Kenneth H nr 3
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Jobbigt för alla Haudstad hatare här, när han vinner och segervisst körde upp i dödens och pressa Poeten i galopp
hugotheboss (+3) |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
V75-2
Spelarservice: 2.688:- 1-2 Travtjänsten: 2.304:- 0-0 Stora Vinster/Grund 1-1 Snoken: 1.800:- 0-1 Malmrot 18.900 1-2 Öfvermans Spelcafé 1-2 Gratis Travnet: 4.080:- 0-1 Ralf Vadsmo: 192:- 0-0 Simtoto: 576:- 0-0 Expr./Adielsson: 864:- 0-1 Sören Englund/V75-4, Nr: 2 Flyer Boshoeve 200 kr vinnare. Sharps mackpeter: 1.440:- 0-0 newbranch: 120:- 0-0 |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Skorycket på Kash's Cantab var lönlöst MAO
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
V75-Gävle
Ingen bf-effekt på Kash precis. Kunde inte ens ta sig förbi Lord Capar som fick dra fram honom
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Nä, nu packar jag ihop för idag!
|
|
|
|
#123 |
|
Guest
|
Shit där åkte även jag, men idag blir det utdelning på femmorna också.
|
|
|
|
#124 |
|
Hela Sveriges kuskelit -Örjan får stryk av Wilhelm Paal från spår 9.
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Spelarservice: 2.688:- 1-2-2
Travtjänsten: 2.304:- 0-0-0 Stora Vinster/Grund 1-1-2 Snoken: 1.800:- 0-1-2 Malmrot 18.900 1-2-2 Öfvermans Spelcafé 1-2-2 Gratis Travnet: 4.080:- 0-1-1 Ralf Vadsmo: 192:- 0-0-0 Simtoto: 576:- 0-0-0 Expr./Adielsson: 864:- 0-1-1 Sören Englund/V75-4, Nr: 2 Flyer Boshoeve 200 kr vinnare. Sharps mackpeter: 1.440:- 0-0-0 newbranch: 120:- 0-0-0 |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Nu kan ju Haugstad sätta dit Spoil Me med sina magiska körhänder. Var väl en del intressanta ändringar där.
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
Varför skulle vi ha det jobbigt? De flesta är anti för att han är så passiv med bra hästar. Kul att se lite kuskinitiativ från honom. Även om Poet travar och ev vinner så känns det som Haugstad maximerade vinstchansen. |
||
|
|
|
|
|
#129 |
|
Jävlar , kuskarna kör som en idiot ,spy
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
också väldigt svårt för haugstad men drog på smilbanden när han åtminstone valde att tävla, bra och det enda rätta
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
V75-2, lopp 5
Info:Skokontroll utförd Lopp 4: Vinnaren svenskt rekord Lopp 5: Vinnaren tangerat svenskt rekord |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Det är väl så här Kenneth ska lyckas ta sina segrar f.ö, att den överlägsna favoriten tar ett felsteg och galopperar på upploppet.
Eller är det nån som i sin vildaste fantasi tror att han vunnit ändå? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10) |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Han fick en jäkla fart på han när han petade till där, svenskt rekord mycket enkelt. Tror inte Poeten vunnit ens felfri idag men det kommer vi aldrig få veta.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Jag trillade bort i 3e, va så nära att plocka med den, mm ack. Trodde den hade så liten chans. Räknade inte med att Erik skulle tok köra sådär. Tråkigt
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Är så här långt lika "bra" som Travtjänsten, R. Vadsmo, Simtoto och mackpeter.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Nu vinner väl Goop med den alla dissat...
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
1,06, varför å hur ofta håller det..
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
V75-3
Bestraffningar: Paal Wilhelm, 3000 kr, övrig felaktig drivning. |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#141 | |
|
Citat:
Det går nästan alltid bra att helt ta bort honom. Och även om han vinner ibland så är det inte så ofta att spel motiveras av spel%en.
|
|
|
|
|
#142 |
|
Makalöst lopp av Princess Face, ojoj!
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Pappa hade garanterat kört galopp
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Det tog vi betalt för idag, dom där ggr det händer och inte favorit.
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
V75-4
V75-4 Spelarservice: 2.688:- 1-2-2-3 Travtjänsten: 2.304:- 0-0-0-1 Stora Vinster/Grund 1-1-2-3 Snoken: 1.800:- 0-1-2-3 Malmrot 18.900 1-2-2-3 Öfvermans Spelcafé 1-2-2-3 Gratis Travnet: 4.080:- 0-1-1-2 Ralf Vadsmo: 192:- 0-0-0-1 Simtoto: 576:- 0-0-0-1 Expr./Adielsson: 864:- 0-1-1-2 Sören Englund/V75-4, Nr: 2 Flyer Boshoeve 200 kr vinnare. Sharps mackpeter: 1.440:- 0-0-0-0 newbranch: 120:- 0-0-0-0 |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Rekord på rekord, läckert spelmässigt och finfin sport
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Det är ju en löpning som nästan aldrig går hem, toköppning och dödens, nån övertar dödens, du måste köra till för att sätta dig i dödens igen och sen slå ledaren OCH hålla undan för smygkörda. Lite som ett klassiskt Mosaique Face-lopp, med skillnad att den inte bara blev "moralisk vinnare" haha
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
2 lärlingar som vinner storlopp samma dag. Har det hänt förr?
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
Idag hade jag ett lås - Untersteiner och Haugstad. Men självklart skulle jag aldrig våga spika Heavy Sound. ![]() Vilken svår V75:a det är idag! |
||
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
https://www.atg.se/dynamic_files/Lud...58402_50139738 |
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Roligt att det går så bra för Adrian Kolgjini! Bra i dom stora loppen också!
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#157 |
|
Tess med " Kalle Anka-näbben" och bisittare - ett nytt avsnitt i serien "Snillen spekulerar"
hoola (+10) |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Vad berodde galoppen på, trötthet eller annat?
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
PU själv hade ingen förklaring efteråt
Chiron (+5) |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Testar en rak DD, trots att det inte gått så bra för mig den senaste tiden. Får bli 6-3!
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Tråkigt med en favorit även om jag hade den :(
Men denna var ju överlägsen, får va glad för dom andra välta och har ju bara chans på sex iaf. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Huselius lurade mig att ta med Emil Tuffing, var ju inte ens i närheten av nån spets...
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
V75-4
Info:Alkotest: Körsvenner och skötare samtliga negativa Skokontroll utförd V75-5 Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-Sharps V75-system Antal rätt efter lopp nr V75-5 Spelarservice: 2.688:- 1-2-2-3-4 Travtjänsten: 2.304:- 0-0-0-1-1 Stora Vinster: 672:- 1-1-2-3-3 Snoken: 1.800:- 0-1-2-3-4 Malmrot: 18.900 1-2-2-3-4 Öfvermans: 500:- 1-2-2-3-4 Gratis Travnet: 4.080:- 0-1-1-2-3 Ralf Vadsmo: 192:- 0-0-0-1-2 Simtoto: 576:- 0-0-0-1-2 Expr./Adielsson: 864:- 0-1-1-2-3 Sharps mackpeter: 1.440:- 0-0-0-0-1 newbranch: 120:- 0-0-0-0-0 |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Nu kan ni laga middag, alla som inte hinner annars med nya tiderna på V75
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
V75-5
Bestraffningar: Takter Johnny, 1000 kr, för sen ankomst till defilering. Info: Västkontroll utförd |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#170 |
|
Vidrig drivning av Paal nu när man såg reprisen.
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Som att han bryr sig? 3000 kr i böter vs 150 000 kr i förstapris när han förrutom kör även tränar hästen. Blir en bra plusdeal jämfört med att komma tvåa eller trea utan vidrig drivning.
|
|
|
|
|
#173 |
|
Nu när man har tid att titta äntligen så kör dom ramlopp mitt i V75an. Det är ju precis lika iskallt som alla skrivit.
Men kollade i alla fall E3 finalerna. Balansändringar på treåringar i storlopp ska man ha respekt för. Barfota runt om ffg på den ena E3 vinnaren och lätta aluminiumskor istället för tunga järnskor på den andra och gemensamt för båda jänkarvagn ffg. Båda imponerade något enormt på mig. Undrar hur många E3 vinnare genom åren som det skett sådana här ändringar på ? Jag har tappat räkningen i alla fall. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Mindre trevlig läsning i pausen, V4 vinstlista....
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
känns som Alla balla blir sos kanske Huselius rysare 9an i första
|
|
|
|
#177 |
|
Precis det som är problemet, straffet är löjligt och möjliggör sånt här.
Sprite (+2) |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Surt med pissutgång i 2 lopp när man sätter en så bra spik...
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
UNTERSTEINER! bästa tränaren!
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Trodde inte på favoriten Rolex med sjukdomar i stallet. Trodde Timen skulle ta det, men han verkade med varit sjuk idag.... Dock all heder åt vinnaren!
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-Sharps V75-system
Antal rätt efter lopp nr V75-6 Spelarservice: 2.688:- 1-2-2-3-4-5 Travtjänsten: 2.304:- 0-0-0-1-1-2 Stora Vinster: 672:- 1-1-2-3-3-3 Snoken: 1.800:- 0-1-2-3-4-4 Malmrot: 18.900 1-2-2-3-4-5 Öfvermans: 500:- 1-2-2-3-4-5 Gratis Travnet: 4.080:- 0-1-1-2-3-4 Ralf Vadsmo: 192:- 0-0-0-1-2-2 Simtoto: 576:- 0-0-0-1-2-3 Expr./Adielsson: 864:- 0-1-1-2-3-4 Sharps mackpeter: 1.440:- 0-0-0-0-1-2 newbranch: 120:- 0-0-0-0-0-1 |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Info:Lopp 3: nr 1 Make it quick bankrekord 13.7
Lopp 6: nr 9 Royal Blessed banrekord 11.4 |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Känns som en smärre bedrift att man är kvar på 5 rätt en sån här dag..
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Citat:
Manprinsen (+10) |
||
|
|
|
|
|
#192 |
|
Glad och nöjd iaf, trav är kul och en hobby.
Ace (+6) |
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
Jag kör vidare på att ta bort KH. Ännu oftare i favoritposition såklart.
|
|
|
|
|
#194 |
|
Dominator för 6 rätt, men antagligen så kladdar väl Björn till det
![]() Edit: För dem som är nyfikna på systemet: Gävle 45 20150822 V75 Avd-1: 1,5,6,11 Avd-2: 2,3 Avd-3: 2,4,6,7,8 Avd-4: 2,3,4,7,11 Avd-5: 4 Avd-6: 3,4,5,6,9 Avd-7: 1 6 rätt bör ju ge lite i alla fall, så än kan det bli en peng!
Senast redigerad av zabatsu den 2015-08-22 klockan 18:48. |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
2 7 för 6 sexor idag iafall..hoppas!!
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
BG vs Pu voltstart
|
|
|
|
#199 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Jag va inne på samma linje med notoriske strulputten TM, men Allaballa löste ju det nåt makalöst gnm att rekordsänka till 10,7(!) full väg trots tryck från dödens
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Kul att båda kusarna man har på DD hoppar hejdlöst i återkallade starten
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Helvete! Så mycket som jag älskade Peter efter DD1, så mycket hatar jag honom nu.
Ja jag hade Klöver all Over. |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Rätt vinnare igen men loppet blev inte kört alls som man trodde på förhand
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Gubben gillar nya positioneringssystemet, med i matchen nu som aldrig förr
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Guest
|
Härligt med 5 sexor!
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-08-22 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 45 Avd Ordinarie hästar 1 5 Ochongo Face 2 2, 3, 8 3 1, 2, 4, 6, 7 4 2, 3, 4, 7, 10, 11, 12 5 4 Only One Winner 6 4, 5, 6 7 1, 2, 7, 11 Vadet gäller startnummer 1 260 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 630,00 kr Kvittonummer: CBE4 7C2E **** **** |
|
|
|
#209 |
|
Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-Sharps V75-system
Antal rätt efter lopp nr V75-7 Spelarservice: 2.688:- 1-2-2-3-4-5-6 Travtjänsten: 2.304:- 0-0-0-1-1-2-3 Stora Vinster: 672:- 1-1-2-3-3-3-4 Snoken: 1.800:- 0-1-2-3-4-4-5 Malmrot: 18.900 1-2-2-3-4-5-6 Öfvermans: 500:- 1-2-2-3-4-5-6 Gratis Travnet: 4.080:- 0-1-1-2-3-4-5 Ralf Vadsmo: 192:- 0-0-0-1-2-2-2 Simtoto: 576:- 0-0-0-1-2-3-4 Expr./Adielsson: 864:- 0-1-1-2-3-4-4 Sharps mackpeter: 1.440:- 0-0-0-0-1-2-3 newbranch: 120:- 0-0-0-0-0-1-2 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
1728 kr för sexorna. Hade också två på ett 240 kr system som lämnades in kl 11 idag. Gött. Hade inte tid att kolla sen.
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Info:Lopp 10: Nr 5 Allaballakaitoz banrekord 10.7
|
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
4 sexor är roiligt, men känns ju omöjligt å hittat 9 Royal blessed i avd 3...
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
6 rätt gav en fin slant, är nöjd även om jag föll på en häst jag tog bort
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Nio femmor på ett 72r, helt okay!
|
|
|
|
|
#216 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
5 femmor på 300kr system, fick tillbaka insatsen dubbelt
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
V75-7
Bestraffningar: Goop Björn, 2000 kr, övrig felaktig drivning. Sjöström Claes, 1500 kr, för att ha stört medtävlare i starten. Östman John, 2000 kr, felaktigt bruk av körspö. |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Guest
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2015-08-22 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 45 Avd Ordinarie hästar 1 5 Ochongo Face 2 2, 3, 8 3 1, 2, 4, 6, 7 4 2, 3, 4, 7, 10, 11, 12 5 4 Only One Winner 6 4, 5, 6 7 1, 2, 7, 11 Vadet gäller startnummer 1 260 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 630,00 kr Kvittonummer: CBE4 7C2E 058F 0810 Utbetalt: 16 883,00 kr Som sagt 9:an i tredje hade jag inte en tanke på... fick jag göra om systemet igen så skulle den inte platsa med på min kupong. |
|
|
|
#220 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Banned
|
yeeeeeeeeeeeees
jeg ramte v75 dagmed 3 spike Avd Ordinarie hästar 1 1,3,5,7,9,11 2 1,3 3 1, 2, 4, 6, 7,8,9,11 4 4 5 4 6 4, 5, 6 7 1 så lätt ät der ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Det visste alla att du gjorde
. Snyggt system.
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Tack Adrian och Ludde nu har jag fått fina odds två gånger i rad.
har travfolket nollkoll på den här hästen? |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Citat:
Spoiler:
surt..Thai Broadway vinner ju plättlätt om inte halva fältet var i vägen..passas nästa gång L Senast redigerad av Lazze den 2015-08-23 klockan 08:17. |
||
|
|
|
|
|
#229 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Det är ju Christoffer Eriksson som ger bort loppet när han släpper spets med Arazi Boko. Surt sa räven, då det gett oss första sjuan i modern tid 😉
|
|
|
|
|
|
|
|