Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-06, 06:39   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Bra program för travrankning


Jag har nu valt att inte förnya joker prenumerationen då jag spelar mindre och mindre på hästar och letar ett bra ersättningsprogram (gärna gratis då jag vill installera det på 4-5 datorer). Det jag egentligen söker efter är ett program med samma översikt som jokersystem har, där man kan flytta hästarna i rankingordning samt markera ram. Jag är inte ute efter nån online version utan vill ha en standalone pc mjukvara. Har inga krav att det ska finnas avancerade reduceringsfunktioner då jag löser det på annat sätt.

Önskvärt vore om man kan se 5 senaste starterna men inget krav!

Just nu använder jag speltjanst.se men vill gärna ha en offline mjukvara.

Några förslag?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 07:49   #2
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 941
Standard

Har Du provat HPT? Kostar 299:- per år och har i stort sett samma funktioner som Jokersystemet men är i vissa fall bättre - tycker jag
Bonne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 07:57   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Hmm, kan man flytta hästarna efter hur man rankar där? Så rank 1 är först i listan?

Senast redigerad av boozty den 2015-11-06 klockan 07:58.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 08:19   #4
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Hmm, kan man flytta hästarna efter hur man rankar där? Så rank 1 är först i listan?
Ja.

Förstår dock inte storheten med det, tycker det är vida överlägset att jobba med ett lopp i taget så man har tillgång till all relevant information på en gång.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 08:56   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Jo men jag vill ändå kunna flytta hästarna å få överblick över alltihopa.

Det är antagligen mest för att man är van att jobba så(har ju kört joker sjukt länge) men jag trivs så. Har gett ditt program chansen till och från under ett par år och verkligen försökt vänja mig vid det men kommer inte riktigt överens med det. Däremot måste jag ge dig stor eloge för det har verkligen förbättrats under årens gång! Prestandan är sjukt mycket bättre nu än för 2 år sen tex och jag gillar det för reducering men nu är det själva ranking processen jag vill åt.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 09:11   #6
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Jo men jag vill ändå kunna flytta hästarna å få överblick över alltihopa.

Det är antagligen mest för att man är van att jobba så(har ju kört joker sjukt länge) men jag trivs så. Har gett ditt program chansen till och från under ett par år och verkligen försökt vänja mig vid det men kommer inte riktigt överens med det. Däremot måste jag ge dig stor eloge för det har verkligen förbättrats under årens gång! Prestandan är sjukt mycket bättre nu än för 2 år sen tex och jag gillar det för reducering men nu är det själva ranking processen jag vill åt.
Just eftersom så många är "Joker-skadade" kan man sen några versioner tillbaka jobba exakt så som du vill med rankningen även i HPT. Den vyn var tidigare ganska seg, men det är också fixat med senast versionen.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 09:28   #7
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Isf måste jag varit blind, installerade och testade det för bara ~1 månad sen och missade det isf, återkommer ikväll när jag haft tid att kolla upp det.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 14:41   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 1428
Standard

Du kan behöva markera översiktsfliken under inställningar streckspel ! Jag tror att det man vant sig med känns bekvämt därav att många tycker hpt är krångligt ! Jag som började med hpt och testade joker en gång kände då att jag flyttades tillbaka till typ 1998 ! däremot tycker jag faktorprylen är bra i joker även om hpt har en mer sofistikerad variant iform av målvinst så gillar jag faktor iden och skulle gärna se den i hpt ! Sen apropå översiktfliken så har jag aldrig använt den men kommer att börja göra det nu eftersom att rankar jag upp en häst där så flyttas de övriga ner ett hack de gör de inte annars !
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 16:02   #9
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Menvafan Visa inlägg
Du kan behöva markera översiktsfliken under inställningar streckspel ! Jag tror att det man vant sig med känns bekvämt därav att många tycker hpt är krångligt ! Jag som började med hpt och testade joker en gång kände då att jag flyttades tillbaka till typ 1998 ! däremot tycker jag faktorprylen är bra i joker även om hpt har en mer sofistikerad variant iform av målvinst så gillar jag faktor iden och skulle gärna se den i hpt ! Sen apropå översiktfliken så har jag aldrig använt den men kommer att börja göra det nu eftersom att rankar jag upp en häst där så flyttas de övriga ner ett hack de gör de inte annars !
Det finns redan en mer avancerad variant av faktor i HPT på fliken V6/Flerbong där man kan sätta flerbong på valfri kombination av hästar, så det argumentet köper jag inte... ;-)
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 18:05   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Menvafan Visa inlägg
Du kan behöva markera översiktsfliken under inställningar streckspel ! Jag tror att det man vant sig med känns bekvämt därav att många tycker hpt är krångligt ! Jag som började med hpt och testade joker en gång kände då att jag flyttades tillbaka till typ 1998 ! däremot tycker jag faktorprylen är bra i joker även om hpt har en mer sofistikerad variant iform av målvinst så gillar jag faktor iden och skulle gärna se den i hpt ! Sen apropå översiktfliken så har jag aldrig använt den men kommer att börja göra det nu eftersom att rankar jag upp en häst där så flyttas de övriga ner ett hack de gör de inte annars !
Det är väl ändå tvärtom?

Tanken med faktor är väl oftast att sätta flerbongar när hårt spelade hästar vinner?

Med målvinst styr man ju flerbongsantalet mot hur hårt respektive rad är spelad istället. Och det är ju rader som man spelar på och inte enskilda hästar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 18:10   #11
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Ja.

Förstår dock inte storheten med det, tycker det är vida överlägset att jobba med ett lopp i taget så man har tillgång till all relevant information på en gång.
Om man har avdelningsvyn är det ett väldans klickande på i "Egen rank"-kolumnen för att flytta om hästarna till önskad ordning.

När man är noggrann med reservordningen är detta MYCKET viktigt. ( Har gett mig extravinster på totalt 5-siffrigt belopp bara i år! )

Att fixa detta snabbt och exakt med drag&drop på en systemöversikt är vida överlägset.

Jag för min del kan inte förstå hur man kan tycka att detta är ett underlägset sätt att jobba på.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 18:12   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Menvafan Visa inlägg
Du kan behöva markera översiktsfliken under inställningar streckspel ! Jag tror att det man vant sig med känns bekvämt därav att många tycker hpt är krångligt ! Jag som började med hpt och testade joker en gång kände då att jag flyttades tillbaka till typ 1998 ! däremot tycker jag faktorprylen är bra i joker även om hpt har en mer sofistikerad variant iform av målvinst så gillar jag faktor iden och skulle gärna se den i hpt ! Sen apropå översiktfliken så har jag aldrig använt den men kommer att börja göra det nu eftersom att rankar jag upp en häst där så flyttas de övriga ner ett hack de gör de inte annars !
Jokersystemet kan inte något som inte HPT kan förutom att visa "loppkommentarer".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 18:19   #13
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om man har avdelningsvyn är det ett väldans klickande på i "Egen rank"-kolumnen för att flytta om hästarna till önskad ordning.

När man är noggrann med reservordningen är detta MYCKET viktigt. ( Har gett mig extravinster på totalt 5-siffrigt belopp bara i år! )

Att fixa detta snabbt och exakt med drag&drop på en systemöversikt är vida överlägset.

Jag för min del kan inte förstå hur man kan tycka att detta är ett underlägset sätt att jobba på.
Jag avsåg mer generellt att många verkar föredra att se alla lopp på en gång med pyttelite information, istället för att jobba med ett lopp i taget och få all information.

När det specifikt gäller att sortera om Egen rank är det säkert jättepraktiskt. Använder som du säkert förstår inte Egen rank själv...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 18:52   #14
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Exakt min åsikt.
Dra hästar i översikt saknar genomslag i ranking.
Helt värdelöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om man har avdelningsvyn är det ett väldans klickande på i "Egen rank"-kolumnen för att flytta om hästarna till önskad ordning.

När man är noggrann med reservordningen är detta MYCKET viktigt. ( Har gett mig extravinster på totalt 5-siffrigt belopp bara i år! )

Att fixa detta snabbt och exakt med drag&drop på en systemöversikt är vida överlägset.

Jag för min del kan inte förstå hur man kan tycka att detta är ett underlägset sätt att jobba på.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 18:55   #15
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jokersystemet kan inte något som inte HPT kan förutom att visa "loppkommentarer".
Jo.
Man kan inte bygga intelligenta mallar som kan återanvändas.
HPTs användning av mallar är något annat som är helt värdelöst.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 19:16   #16
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Exakt min åsikt.
Dra hästar i översikt saknar genomslag i ranking.
Helt värdelöst.
Det slår igenom, men det det syns tyvärr inte på en gång. Visuell bugg som ska fixas.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-06, 19:23   #17
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jo.
Man kan inte bygga intelligenta mallar som kan återanvändas.
HPTs användning av mallar är något annat som är helt värdelöst.
Det där är en åsikt som du framför som en sanning. Personligen tycker jag Jokersystemets mallhantering är oflexibel och värdelös. Jag föredrar att en mall ska välja de hästar man tror på, inte fylla på med statiska antal till en fast systemstorlek, så där tycker vi olika helt enkelt.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-08, 08:41   #18
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

För att återkoppla så resulterade det till att jag köpte hpt 1 år på prov, var ju nästan gratis ändå.

Några tidiga spontana synpunkter i översiktsfliken:

* Det vore trevligt att göra klickytan för mer information på hästarna lite större än bara hästnamnet, varför inte hela rutan?

* Hade inte klagat över lite mer info när man klickar på en häst där, tex tränare och hemmabana

* Hade gärna sett att mer info fältet kunde försvinna om man flyttar musen till en annan häst (inget måste men en trevlig bonus att slippa föra musen in i info fönstret och sen ut för att stänga det)

I övrigt så löser det mitt problem än så länge
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-08, 12:11   #19
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
För att återkoppla så resulterade det till att jag köpte hpt 1 år på prov, var ju nästan gratis ändå.

Några tidiga spontana synpunkter i översiktsfliken:

* Det vore trevligt att göra klickytan för mer information på hästarna lite större än bara hästnamnet, varför inte hela rutan?

* Hade inte klagat över lite mer info när man klickar på en häst där, tex tränare och hemmabana

* Hade gärna sett att mer info fältet kunde försvinna om man flyttar musen till en annan häst (inget måste men en trevlig bonus att slippa föra musen in i info fönstret och sen ut för att stänga det)

I övrigt så löser det mitt problem än så länge
Klickytan skulle möjligen gå att göra större, men det är väldigt mycket annat som ska hållas reda på i rutan också (drag-and-drop, vänsterklick för att välja häst eller ABC, högerklick för att välja hästar och ABC "vänsterut"). I nästa version är planen dessutom att kusken ska vara klickbar för mer information.

Popup-rutan är redan ganska stor och bör inte fyllas på ytterligare. Skulle man ta hänsyn till vad alla tycker är viktigt skulle den fylla hela skärmen. Vill man ha mer information hänvisar jag till Avdelningar-fliken där du kan välja mellan mer än 30 olika kolumner att lägga i valfri ordning.

Förstår inte riktigt va du menar med infofältet, för att ta sig till en annan häst måste du ju lämna fältet oavsett...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-08, 12:37   #20
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Klart att det är en åsikt.
Spelteori är viktigt, svårt, tidskrävande, och inte alltid lätt att realisera.
Systemkonstruktion är ett hantverk där många konstruktörer sålt olika mallar under hela min livstid.
Jag sparar undan alla konstruktioner jag gjort som mallar.
De kan senare återanvändas för att skapa effektiva reducerade system, på en stor mängd olika sätt.
Du har svarat liknande förut, och det är för att du inte förstår hur mallar har använts de senaste 50-åren.
De finns en de-facto standard som använts inom all gambling, som du missat.
Ingen använder dem till att fylla upp ett system till en fast storlek, de har ingenting med systemstorlek att göra överhuvudtaget.
Men det är "karta" som öppnar genvägar till bra, effektiva och vinnande system.

Edit:
Jag började intressera mig för systemkonstruktion och mallar på 70 talet, då farsan hade hur många som helst för stryktipset, konstruerade av legender som Seppo Rankinen m.fl.

Edit2:
En mall används för att dokumentera kunskap, inte för att automatgenerera ett system.

Edit3:
Jag använder HPT för att det är bra i övrigt, men mallarna gillar jag inte.

Mvh / p.

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det där är en åsikt som du framför som en sanning. Personligen tycker jag Jokersystemets mallhantering är oflexibel och värdelös. Jag föredrar att en mall ska välja de hästar man tror på, inte fylla på med statiska antal till en fast systemstorlek, så där tycker vi olika helt enkelt.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2015-11-08 klockan 12:58.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-08, 13:23   #21
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Klart att det är en åsikt.
Spelteori är viktigt, svårt, tidskrävande, och inte alltid lätt att realisera.
Systemkonstruktion är ett hantverk där många konstruktörer sålt olika mallar under hela min livstid.
Jag sparar undan alla konstruktioner jag gjort som mallar.
De kan senare återanvändas för att skapa effektiva reducerade system, på en stor mängd olika sätt.
Du har svarat liknande förut, och det är för att du inte förstår hur mallar har använts de senaste 50-åren.
De finns en de-facto standard som använts inom all gambling, som du missat.
Ingen använder dem till att fylla upp ett system till en fast storlek, de har ingenting med systemstorlek att göra överhuvudtaget.
Men det är "karta" som öppnar genvägar till bra, effektiva och vinnande system.

Edit:
Jag började intressera mig för systemkonstruktion och mallar på 70 talet, då farsan hade hur många som helst för stryktipset, konstruerade av legender som Seppo Rankinen m.fl.

Edit2:
En mall används för att dokumentera kunskap, inte för att automatgenerera ett system.

Edit3:
Jag använder HPT för att det är bra i övrigt, men mallarna gillar jag inte.

Mvh / p.
Det låter mer som att du inte tycker om hur jag använder begreppet mallar... ;-) I HPT är det i någon mening en deluxe-version av Harry Boy, fast med reducering. Den enklaste versionen i form av Expressystem är också förvånansvärt populär.

Jag tror du behöver ge ett riktigt bra och konkret exempel på vad du menar här. Att hänvisa till hur det var förr är inte ett övertygande argument. De handtillverkade systemen behövde ju alltid ta hänsyn till att det skulle skrivas ut för hand. Idag är det bara din egen fantasi och ATGs systembegränsningar som hindrar dig från att spela exakt hur du vill...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-08, 14:08   #22
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Exakt
Ja, tankeläsare finns knappast
Vem vet, någon dag när jag längtar tillräckligt mycket efter ett annat sätt, kanske jag gör det.
Tills dess får jag skylla mig själv

Mvh / p.

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det låter mer som att du inte tycker om hur jag använder begreppet mallar... ;-) I HPT är det i någon mening en deluxe-version av Harry Boy, fast med reducering. Den enklaste versionen i form av Expressystem är också förvånansvärt populär.

Jag tror du behöver ge ett riktigt bra och konkret exempel på vad du menar här. Att hänvisa till hur det var förr är inte ett övertygande argument. De handtillverkade systemen behövde ju alltid ta hänsyn till att det skulle skrivas ut för hand. Idag är det bara din egen fantasi och ATGs systembegränsningar som hindrar dig från att spela exakt hur du vill...
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-08, 14:14   #23
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
För att återkoppla så resulterade det till att jag köpte hpt 1 år på prov, var ju nästan gratis ändå.

Några tidiga spontana synpunkter i översiktsfliken:

* Det vore trevligt att göra klickytan för mer information på hästarna lite större än bara hästnamnet, varför inte hela rutan?

* Hade inte klagat över lite mer info när man klickar på en häst där, tex tränare och hemmabana

* Hade gärna sett att mer info fältet kunde försvinna om man flyttar musen till en annan häst (inget måste men en trevlig bonus att slippa föra musen in i info fönstret och sen ut för att stänga det)

I övrigt så löser det mitt problem än så länge

Som HPT redan tipsat om så är inte översiktsbilden varken menad eller lämpad för att jobba med annat än att just få en slutlig översikt över systemet ( och enligt mig, rangordna hästarna i "reservordning" ).

För analys av loppen "ett och ett" är det avdelningsfliken som är klart bäst. I senaste beta-versionen kan man dessutom välja att ta fram "alla lopp" för en häst och öppna webläsar-flikar att kolla lopparkivet smidigt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 05:41   #24
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Som HPT redan tipsat om så är inte översiktsbilden varken menad eller lämpad för att jobba med annat än att just få en slutlig översikt över systemet ( och enligt mig, rangordna hästarna i "reservordning" ).

För analys av loppen "ett och ett" är det avdelningsfliken som är klart bäst. I senaste beta-versionen kan man dessutom välja att ta fram "alla lopp" för en häst och öppna webläsar-flikar att kolla lopparkivet smidigt.
Ja visst är det så men nackdelen där är att för att ranka loppet får man sitta och trycka ihjäl sig i "egen rank" kolumnen, hade man kunnat välja sortera efter egen rank och bara dra hästarna upp och ner för att ranka dom så hade det varit att föredra.

Jag vet inte hur ni brukar jobba men jag har tagit som vana (som joker skadad människa jag är) att börja med att analysera favoriten i loppet, sen gå vidare till 2a streckad osv, vilket gör att man flyttar om väldigt mycket i rankingen innan man nått sista häst och använder jag då avdelningsfliken så kommer jag troligen ha tryckt 50 ggr på pil upp/ner i egen rank innan jag är klar och mig vetligt finns det inget annat sätt i avdelningsfliken att rangordna hästar än just "egen rank"?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 05:45   #25
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Förstår inte riktigt va du menar med infofältet, för att ta sig till en annan häst måste du ju lämna fältet oavsett...
Kladdigt skrivet av mig, jag menade popup fönstret för häst info, om man klickar på en häst som är i tex v86-8 kommer så klart popupen pga dess storlek att hamna ovanför muspekaren och då kan man röra muspekaren fritt runt hela skärmen (så länge man inte går in i popupen) utan att fönstret stängs. Det fungerar dock bra i avdelningar längre upp på skärmen där fönstret inte blir omflyttat pga skärmstorlek.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 07:23   #26
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ja visst är det så men nackdelen där är att för att ranka loppet får man sitta och trycka ihjäl sig i "egen rank" kolumnen, hade man kunnat välja sortera efter egen rank och bara dra hästarna upp och ner för att ranka dom så hade det varit att föredra.

Jag vet inte hur ni brukar jobba men jag har tagit som vana (som joker skadad människa jag är) att börja med att analysera favoriten i loppet, sen gå vidare till 2a streckad osv, vilket gör att man flyttar om väldigt mycket i rankingen innan man nått sista häst och använder jag då avdelningsfliken så kommer jag troligen ha tryckt 50 ggr på pil upp/ner i egen rank innan jag är klar och mig vetligt finns det inget annat sätt i avdelningsfliken att rangordna hästar än just "egen rank"?
Då ställer jag en retorisk fråga: I Joker måste man konstant hoppa mellan flikarna eftersom det bara går att göra en sak per flik, varför är detta inte aktuellt när du använder HPT?

Själv använder jag Avdelningar för att bygga grundsystemet och sätta ABCD, Utgångar/Valda hästar för att enkelt kunna jämföra alla valda hästar och kanske lägga till en utgång eller omklassificera ABCD, Enkelrader för att sätta målvinst och Trender för att hitta spelvärda skrällbud.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 07:55   #27
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Då ställer jag en retorisk fråga: I Joker måste man konstant hoppa mellan flikarna eftersom det bara går att göra en sak per flik, varför är detta inte aktuellt när du använder HPT?

Själv använder jag Avdelningar för att bygga grundsystemet och sätta ABCD, Utgångar/Valda hästar för att enkelt kunna jämföra alla valda hästar och kanske lägga till en utgång eller omklassificera ABCD, Enkelrader för att sätta målvinst och Trender för att hitta spelvärda skrällbud.
Som jag tidigare sagt, jag rankar endast, jag skapar inte systemet här så i joker behöver jag aldrig byta flik. Och jag använder heller aldrig ABCD ranking.

Jag tycker absolut avdelningar är bättre info än vad joker presenterar men det känns ändå bökigare att ändra rankordning här. Det är bara min syn på saken och mitt tillvägagångssätt när jag rankar. Har dock svårt att tro att jag är ensam som först rankar loppen häst för häst för att senare tillverka kraven på systemet?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 10:13   #28
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Då ställer jag en retorisk fråga: I Joker måste man konstant hoppa mellan flikarna eftersom det bara går att göra en sak per flik, varför är detta inte aktuellt när du använder HPT?

Själv använder jag Avdelningar för att bygga grundsystemet och sätta ABCD, Utgångar/Valda hästar för att enkelt kunna jämföra alla valda hästar och kanske lägga till en utgång eller omklassificera ABCD, Enkelrader för att sätta målvinst och Trender för att hitta spelvärda skrällbud.
Det skulle inte vara helt fel att kunna köra drag&drop med samma "regler" fast vertikalt under t ex "Avdelningar". Då ska givetvis "Egen Rank" ändras automatiskt.

Då skulle man inte behöva hoppa till Översikt enkom för detta.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 14:59   #29
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 997
Standard

Jag använder Copema och tycker det är lättöverskådligt och bra. Dessutom mycket prisvärt 100kr/år. Om man sen inte betalar går det att använda gratis offline.

Senast redigerad av buckfush den 2015-11-11 klockan 15:01.
buckfush är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 16:20   #30
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av buckfush Visa inlägg
Jag använder Copema och tycker det är lättöverskådligt och bra. Dessutom mycket prisvärt 100kr/år. Om man sen inte betalar går det att använda gratis offline.
Hmm, körde det lite på början av 2000 talet och vad jag sett av hemsidan så verkar designen vara liknande idag, dvs ett program i första hand fokuserar på reducering och inte att underlätta ranking. Kan man ens se hästars sista x starter där?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 16:29   #31
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 997
Standard

Nej du har helt rätt. Enkel design men bra att göra reducerade spel med. Knappast det du är ute efter. Man ser inga sista starter eller annan data förutom streckprocent och ranka dom överskådligt kan man inte heller göra. Det är lite primitivt men jag är väl van så jag tycker det är bra ändå.
buckfush är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 16:36   #32
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av buckfush Visa inlägg
Nej du har helt rätt. Enkel design men bra att göra reducerade spel med. Knappast det du är ute efter. Man ser inga sista starter eller annan data förutom streckprocent och ranka dom överskådligt kan man inte heller göra. Det är lite primitivt men jag är väl van så jag tycker det är bra ändå.
Tidigare fanns ju en gratis online-variant på reducering på travnet.se . För de allra minst krävande användarna borde det räcka med något liknande.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 16:57   #33
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3630
Standard

Gratis travreduceringsprogram samt Stryktips/Europatips: http://www.speltjanst.se//
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 17:18   #34
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Gratis travreduceringsprogram samt Stryktips/Europatips: http://www.speltjanst.se//
Den nämnde jag i första inlägget i tråden ;D dock bara i travsammanhang.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 17:30   #35
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Gratis travreduceringsprogram samt Stryktips/Europatips: http://www.speltjanst.se//
Helt gratis var det inte. Tvärtom ganska dyrt i förhållande till vad man får för pengarna ( efter månad 3 ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 17:36   #36
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Helt gratis var det inte. Tvärtom ganska dyrt i förhållande till vad man får för pengarna ( efter månad 3 ).
Det beror ju på vad du använder det till, för mig som bara var ute efter ett program att ranka i så är och förblir det gratis så länge man kommer åt det utan inloggning. Har noll intresse av att skapa systemet och lämna in det. Det sköter jag på annat håll.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 13:26   #37
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 26
Sharp$: 1737
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Helt gratis var det inte. Tvärtom ganska dyrt i förhållande till vad man får för pengarna ( efter månad 3 ).

Visst sjutton verkar www.speltjanst.se vara helt gratis, eller är jag blind?
MackeE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-26, 13:42   #38
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MackeE Visa inlägg
Visst sjutton verkar www.speltjanst.se vara helt gratis, eller är jag blind?
Fram till för några månader sen stod det i deras FAQ att det skulle vara gratis i 3 månader, men därefter kosta (kanske 49:- per månad, minns inte exakt).

Man verkar dock ha gett upp försöken att ta betalt, och det är ju inte utan att man blir lite nyfiken på hur det finansieras, finns ju inte ens reklam på siten vad jag kan se...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-27, 09:28   #39
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 1271
Standard

Rankar med bästa resultat ?


Nån som har erfarenhet av programmet Travstat på Travstat.se ?
Ett självlärande program som beräknar sanorlikheter och genererar ranktal mm
Med programet kan man tydligen även skapa reducerade system för inlämning via fil till atg.
Spännande att höra om någon testat och få ett utlåtande!
VictoryForce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-27, 09:39   #40
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VictoryForce Visa inlägg
Nån som har erfarenhet av programmet Travstat på Travstat.se ?
Ett självlärande program som beräknar sanorlikheter och genererar ranktal mm
Med programet kan man tydligen även skapa reducerade system för inlämning via fil till atg.
Spännande att höra om någon testat och få ett utlåtande!
Har ingen erfarenhet av det men om jag förstår hemsidan rätt så rankar dom åt en? Dvs man får inte pilla på värdena själv? Isf är de inget att ha...
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-27, 09:48   #41
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VictoryForce Visa inlägg
Nån som har erfarenhet av programmet Travstat på Travstat.se ?
Ett självlärande program som beräknar sanorlikheter och genererar ranktal mm
Med programet kan man tydligen även skapa reducerade system för inlämning via fil till atg.
Spännande att höra om någon testat och få ett utlåtande!

Har du testat? Jag hittar inget om trial-period tyvärr.

Rent generellt ligger det i sakens natur att en eventuellt framgångsrik rent matematisk modell snabbt tappar sitt "värde" om den blir publik.

Jag kan lova dig att om JAG skulle lyckas med något åt det hållet så kommer det INTE att vara till salu för något pris.

Min personliga åsikt är att ett reduceringsprogram inte ska "ta ut" hästarna automatiskt. Som allra minst måste det finnas en möjlighet att själv få välja vilken "vikt" de ingående variablerna ska ha i ett "rankinghjälpmedel".


Edit: Skummade igenom manualen nyss och det ser ut som man kan pillra en hel del på programmets inställningar. Programmet ser även ut att ha en stark matematisk ryggrad. Dock känns det som det bygger på en viss övertro på tider och placeringsrader. En lösryckt programrad säger ju inget om varken motstånd eller det sätt på vilket tiden presterades ( t ex verklig tillryggalagd sträcka, med eller utan rygg osv ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-07-27 klockan 10:02.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-27, 11:52   #42
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 1271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Har du testat? Jag hittar inget om trial-period tyvärr.

Rent generellt ligger det i sakens natur att en eventuellt framgångsrik rent matematisk modell snabbt tappar sitt "värde" om den blir publik.

Jag kan lova dig att om JAG skulle lyckas med något åt det hållet så kommer det INTE att vara till salu för något pris.

Min personliga åsikt är att ett reduceringsprogram inte ska "ta ut" hästarna automatiskt. Som allra minst måste det finnas en möjlighet att själv få välja vilken "vikt" de ingående variablerna ska ha i ett "rankinghjälpmedel".


Edit: Skummade igenom manualen nyss och det ser ut som man kan pillra en hel del på programmets inställningar. Programmet ser även ut att ha en stark matematisk ryggrad. Dock känns det som det bygger på en viss övertro på tider och placeringsrader. En lösryckt programrad säger ju inget om varken motstånd eller det sätt på vilket tiden presterades ( t ex verklig tillryggalagd sträcka, med eller utan rygg osv ).
Har som du skummat manualen och det känns lite små spännande, ett ny sida att se travspelandet från.
Vad jag förstår kan man även välja sina hästar själv och reducera därifrån
På atg.se finns inget om detta program vilket får mej att undra över om det finns ytterligare reducerings program på marknaden som inte finns listande på atg.se
Skulle ju vara väldigt intressant med fler förslag.
VictoryForce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-27, 12:03   #43
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2417
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av VictoryForce Visa inlägg
Har som du skummat manualen och det känns lite små spännande, ett ny sida att se travspelandet från.
Vad jag förstår kan man även välja sina hästar själv och reducera därifrån
På atg.se finns inget om detta program vilket får mej att undra över om det finns ytterligare reducerings program på marknaden som inte finns listande på atg.se
Skulle ju vara väldigt intressant med fler förslag.
Det är inget "tvång" att marknadsföra sig på ATGs reduceringsprogramlista.

Sedan kan det t o m vara så att de INTE är anslutna till AIS utan hämtar in spel-infon "på annat sätt". Då räknas de inte som "ATG-partner".

Exakt varför de inte är med på listan får du fråga skaparen om. Det finns kontaktinfo på hemsidan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td