Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-13, 17:15   #1

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V64 Halmstad DUBBELJACKPOT

Intressant omgång och såklart extra intressant spelmässigt med tung jackpot.

Undrar om Bergh fått ordning på Aileron nu?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 18:56   #2

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

hur många segrar tar Unter... familija imor? strålande form
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 19:41   #3

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
hur många segrar tar Unter... familija imor? strålande form
Kommer säkert bli en del överspel efter helgens insatser. Viktigt att kolla hur hästarna funkar med skor då han har mestadels barfotaspringare.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 20:19   #4

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Kommer säkert bli en del överspel efter helgens insatser. Viktigt att kolla hur hästarna funkar med skor då han har mestadels barfotaspringare.
Sedan barfotaförbudets intågande har följande hästar vunnit i regi Untersteiner.

FLICKA KLOSTER

DROGBA BOB - "Barfotahäst"

TRUST LAUNCHER - "Barfotahäst"

JETSET

GLOBAL RUNAWAY - "Barfotahäst"

MORGANA BI (US) - "Barfotahäst"

MELLBY DUKE

OCTOBER KRONOS (IT) - "Barfotahäst"

ROUTE SIXTY SIX (DE)

PELIKAN TRIO (IT) - "Barfotahäst"

DREAMS TAKE TIME

Hans barfotaspringare verkar således funka rätt bra med skor också.
Gammal 2015-12-13, 21:18   #5

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Jag noterar en intressant häst redan i första loppet där Che Guevara gör första loppet i Flemmings regi. Verkar ha stått där ett par månader så effekten av ett tränarbyte uppåt bör ha gett effekt. Det är en rätt duglig häst det där, och lång distans brukar inte vara en nackdel för Flemmings hästar eller körstil för den delen. Skiter fullständigt i vad Flemming ger för kommentarer imorrn, för den karln är desinformation personifierad (utan dold agenda tror jag men ändå) utan plockar med den alldeles oavsett!

Sen råder jag er till att titta på Dolce Vicis senaste två felfria lopp. Riktigt rejäl vid första andraplatsen efter tung resa (som hade varit en förstaplats om kusken haft vett att börja driva i tid) och även vid den andra.

Jag ser i min spåkula att det blir ganska hård och utdragen spetskörning i det här loppet trots distansen, med tanke på att många hästar med låga nummer är startsnabba och har offensiva kuskar. Peter och Flemming tar det nästan säkert ganska piano ifrån början och hänger med i draget och spurtar förbi på slutet. Även Johan med Cadabra är nog en av dem som åker med och profiterar på tempo. Med tanke på startspåren och hur de troligtvis blir spelade utnämner jag redan nu Dolce Vici till loppets mest spelvärda!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-13, 21:38   #6

Stekels avatar

Standard

I andra ser jag Cashier Center som en riktig skräpfavorit då den öppnar som en traktor (förutsätter att den blir favorit på den komben häst/kusk/tränare) och det är 1600. Ledningen tar någon av toppspåren 4,5 där man utöver spåren även har de startsnabbaste hästarna. Båda kuskarna är offensiva, men grundtipset är att Kim är klok nog att inse det omöjliga i att övertala Johnny att släppa och ger sig i ett tidigt skede. Dock kan det ju bli körning för att komma ner i rygg och det kan kosta för mycket. Smaragd kan också lägga iväg ganska bra och har goda chanser till rygg ledaren. 3,7,9 kan vinna om det blir för tufft tempo där framme, men jag har svårt att se det. Nej, jag säger att Johnny har klart bäst chans att ta hem det här och att Smaragd ligger näst bäst till.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2015-12-13, 21:46   #7

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
I andra ser jag Cashier Center som en riktig skräpfavorit då den öppnar som en traktor (förutsätter att den blir favorit på den komben häst/kusk/tränare) och det är 1600. Ledningen tar någon av toppspåren 4,5 där man utöver spåren även har de startsnabbaste hästarna. Båda kuskarna är offensiva, men grundtipset är att Kim är klok nog att inse det omöjliga i att övertala Johnny att släppa och ger sig i ett tidigt skede. Dock kan det ju bli körning för att komma ner i rygg och det kan kosta för mycket. Smaragd kan också lägga iväg ganska bra och har goda chanser till rygg ledaren. 3,7,9 kan vinna om det blir för tufft tempo där framme, men jag har svårt att se det. Nej, jag säger att Johnny har klart bäst chans att ta hem det här och att Smaragd ligger näst bäst till.
Överskatta inte Chipperoo. Ytterst begränsad häst som lär vara mycket stum till slut. Lyfter istället fram L'Dees Maggiesbest som går ner i klass och ska vara favorit i detta gäng. Gör alltid gedigna lopp och står på tur för seger, och nu är det dags utan för mycket strul på vägen. Tål utan tvekan en tredjerepa sista 700. Spikförslag.
Gammal 2015-12-13, 23:00   #8

Manprinsens avatar

Standard

Mellby Ciceron känns som ett spikalternativ just nu. Har dålig koll på hur den öppnar men Peter är vass i volt så det borde lösa sig. Van att gå med skor dessutom. Flemmings verkar dra på sig allt spel, men hur är det med stallformen?
Gammal 2015-12-14, 14:23   #9

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Jag noterar en intressant häst redan i första loppet där Che Guevara gör första loppet i Flemmings regi. Verkar ha stått där ett par månader så effekten av ett tränarbyte uppåt bör ha gett effekt. Det är en rätt duglig häst det där, och lång distans brukar inte vara en nackdel för Flemmings hästar eller körstil för den delen. Skiter fullständigt i vad Flemming ger för kommentarer imorrn, för den karln är desinformation personifierad (utan dold agenda tror jag men ändå) utan plockar med den alldeles oavsett!

Sen råder jag er till att titta på Dolce Vicis senaste två felfria lopp. Riktigt rejäl vid första andraplatsen efter tung resa (som hade varit en förstaplats om kusken haft vett att börja driva i tid) och även vid den andra.

Jag ser i min spåkula att det blir ganska hård och utdragen spetskörning i det här loppet trots distansen, med tanke på att många hästar med låga nummer är startsnabba och har offensiva kuskar. Peter och Flemming tar det nästan säkert ganska piano ifrån början och hänger med i draget och spurtar förbi på slutet. Även Johan med Cadabra är nog en av dem som åker med och profiterar på tempo. Med tanke på startspåren och hur de troligtvis blir spelade utnämner jag redan nu Dolce Vici till loppets mest spelvärda!
Håller med dig totalt. Över 60 % på Run Ceasar Run är helt obefogat, hästen är bra men nu hårdnar motståndet och helt ärligt kan jag inte påstå att jag blivit ruskigt imponerad av hästen än. Har Flemming Che Guevara i ordning är det åtminstone 15-20 % vinstchans, och kanske mer. Den mest spelvärda i loppet!
Gammal 2015-12-14, 15:31   #10

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 739
Standard

Citat:
Mellby Ciceron känns som ett spikalternativ just nu. Har dålig koll på hur den öppnar men Peter är vass i volt så det borde lösa sig. Van att gå med skor dessutom. Flemmings verkar dra på sig allt spel, men hur är det med stallformen?
- 3 Mellby Ciceron V64-3 är renoverad efter senaste starten och känns fin i jobben, men han är inte ”maxad”. Jag tror att vi får svårt mot Bubba Degato.
keewa124 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 15:32   #11

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 739
Standard

Peters uttalande om hans andra chanser. - 13 And Here I Am (V64-4) har jag haft ett tag och han är kastrerad inför den här starten. Han har tränat ok och nu provar vi att starta. Spåret gör att jag ligger lågt.
- 4 Trust Launcher (V64-5/DD-1) har hittat formen igen och gjort tre fina lopp. Allt verkar bra efteråt men jag tror att vi inte kommer förbi 1 Onceforall Face den första biten.
keewa124 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 15:54   #12

AndyMarts avatar

Standard

– 7 Bubble Lady (lopp 2) är en tvååring som gör tävlingsdebut. Hon är ute för att få rutin och det är inget för spelarna. Hon är inte preparerad för att vinna.

– 3 Mellby Ciceron (V64-3) är inte formtoppad och det här är ett led i utvecklingen – men jag är nöjd med träningen och han är lite renoverad. Han är så lätt och fin i kroppen att det inte är omöjligt att han går bra direkt. Men som sagt är han inte toppad inför detta. Halvstängt norskt med vita insidor och jänkarvagn som senast.

– 13 And Here I Am (V64-4) gör debut för mig och är mycket svårbedömd. Det är en ganska loj häst, men jag vill börja och tävla med honom nu. Jag ska köra defensivt och så får vi se. Detta är också ett led i utveckling och det är ju ett svårt utgångsläge. Det blir halvstängt och vanlig vagn.

– 4 Trust Launcher (V64-5) levererar varje gång nu och jag ska sätta på ett helstängt nu, bara för att ändra lite smågrejer. Murphybländare på insidan och can’t see back på utsidan gick han med senast. Han startar tätt nu, men han verkar tåla det och är stenhård i benen. Jag tror på en god insats. Jänkarvagn som senast.
Gammal 2015-12-14, 16:28   #13

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Onceforallface 8% med spets läge. Håll den i trav Ludde och bomba runt om, tack
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 16:44   #14

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Överskatta inte Chipperoo. Ytterst begränsad häst som lär vara mycket stum till slut. Lyfter istället fram L'Dees Maggiesbest som går ner i klass och ska vara favorit i detta gäng. Gör alltid gedigna lopp och står på tur för seger, och nu är det dags utan för mycket strul på vägen. Tål utan tvekan en tredjerepa sista 700. Spikförslag.
Haller med om att Chipperoo inte är speciellt märkvärdig, men det behöver man inte vara heller om man far spets lätt och ska sprinta 1600. Han är garanterat mer spelvärd än bade Cashier och Maggie iallafall. Att Maggie ska ha bättre chans än Cashier haller jag däremot med dig om!

Citat:
Håller med dig totalt. Över 60 % på Run Ceasar Run är helt obefogat, hästen är bra men nu hårdnar motståndet och helt ärligt kan jag inte påstå att jag blivit ruskigt imponerad av hästen än. Har Flemming Che Guevara i ordning är det åtminstone 15-20 % vinstchans, och kanske mer. Den mest spelvärda i loppet!
Alla utom nagra chanslösa är spelvärda skulle jag nästan säga pga det brutala överspelet pa favoriten. Dragalaga som är snabb ut och har bra läge är ocksa bättre än strecken. Dolce nu mindre spelad än Flemmings. Maste vara den mest spelvärda om det star sig.

Gammal 2015-12-14, 16:52   #15

Stekels avatar

Standard

I tredje sticker Bren Derlin Am ut som underskattad. Stall som stadigt plockar 20% segrar och verkar ha lite extra formtopp för tillfället. Kuskbytet behöver inte vara fel heller, karln är väldigt duktig pa att vinna lopp fran spets! 4% pa Swing Kronos ser väl lagt ut ocksa...

Gammal 2015-12-14, 16:55   #16

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Haller med om att Chipperoo inte är speciellt märkvärdig, men det behöver man inte vara heller om man far spets lätt och ska sprinta 1600. Han är garanterat mer spelvärd än bade Cashier och Maggie iallafall. Att Maggie ska ha bättre chans än Cashier haller jag däremot med dig om!

Alla utom nagra chanslösa är spelvärda skulle jag nästan säga pga det brutala överspelet pa favoriten. Dragalaga som är snabb ut och har bra läge är ocksa bättre än strecken. Dolce nu mindre spelad än Flemmings. Maste vara den mest spelvärda om det star sig.
Ja, Maggiesbest börjar bli lite för mycket streckad nu. Trodde faktiskt strecken skulle utveckla sig annorlunda. Men ska vi snacka understreckade hästar lyfter jag fram Play It Diablo och Twin Peaks. Det är trots allt ett dåligt gäng vi snackar om och aldrig att jag vågar lita på Chipperoo.

Twin Peaks visade uppåtform senast och var bra igen. En sådan prestation kan räcka till seger idag. Play It Diablo står bra inne i loppet och sitter bra på det.
Gammal 2015-12-14, 16:59   #17

AndyMarts avatar

Standard

Notera strykningarna i V64-6. Camilo Boko hade från början spår 12, vilket jag hävdar är det sämsta spåret i en spårtrappa. Alltid hängandes och ofta backas den ner bakom 13, 14, 15 och hamnar sist. Nu är det istället 10 som gäller och det är enormt mycket bättre. Plus!

För övrigt är spår 8 i spårtrappan bäst. Speciellt med strykningar innanför. Mycket mer rutinerade djur med en hel del mer pengar på sig från spår 8 än de som står längre in på vingen. Har du en medel eller snabb häst från start sitter du ofta i spets efter 500 körda.

Lyfter därmed fram Breidabliks GT som jag tror Conni forcerar framåt och får överta med in på bortre långsidan.
Gammal 2015-12-14, 17:58   #18

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Notera strykningarna i V64-6. Camilo Boko hade från början spår 12, vilket jag hävdar är det sämsta spåret i en spårtrappa. Alltid hängandes och ofta backas den ner bakom 13, 14, 15 och hamnar sist. Nu är det istället 10 som gäller och det är enormt mycket bättre. Plus!

För övrigt är spår 8 i spårtrappan bäst. Speciellt med strykningar innanför. Mycket mer rutinerade djur med en hel del mer pengar på sig från spår 8 än de som står längre in på vingen. Har du en medel eller snabb häst från start sitter du ofta i spets efter 500 körda.

Lyfter därmed fram Breidabliks GT som jag tror Conni forcerar framåt och får överta med in på bortre långsidan.
Om det inte blir brasa direkt? Hade gärna spikat den där men två raka galopper oroar starkt.

Nån info från Conrad om han tänker göra ändringar?
Gammal 2015-12-14, 18:31   #19

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ja, Maggiesbest börjar bli lite för mycket streckad nu. Trodde faktiskt strecken skulle utveckla sig annorlunda. Men ska vi snacka understreckade hästar lyfter jag fram Play It Diablo och Twin Peaks. Det är trots allt ett dåligt gäng vi snackar om och aldrig att jag vågar lita på Chipperoo.

Twin Peaks visade uppåtform senast och var bra igen. En sådan prestation kan räcka till seger idag. Play It Diablo står bra inne i loppet och sitter bra på det.
Play it diablo är hygglig men jag tror ända ganska chanslös da han är för langsam ut. Twin Peaks är jag lite daligt paläst pa, ser ut att vara form men sparet och att han har den där lutningen pa pallplaceringarna gör att han inte verkar sa het ända...

Citat:

Förstar faktiskt inte hur Breidablicks inte är favorit. Borde vara relativt klar om han bara gar felfritt. Vilket givetvis är langtifran säkert, men bricka 8 maste ju vara det basta möjliga läget för felfri start!? Har inte hunnit plugga loppet ordentligt än, men spontant ser det ut som omgangens basta spik tycker jag.

Gammal 2015-12-14, 19:25   #20

Stekels avatar

Standard

Längesen jag fick sån feeling för en vanlig V64-omgång, både att det blir hög utdelning och att man kan vara med och slåss om den. Får se om det ger något:

(1),(2),(3),7,8
1,2,3,(4),5,7,9,10
1,2,3,(4),6,(8)
1,3,(6),7,10,11,13,14
1,4,6,7,8,10
2,4,(8),11,12,13
Krav på tre parenteser

Gammal 2015-12-14, 19:32   #21

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Bög bergh. Flytta på dig så 3an kommer ut. Openstretch på alla banor tack
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 19:43   #22

AndyMarts avatar

Standard

Först flygande start och sen blev allt rätt för Bergh väl i spets. Lågt tempo och konkurrenterna kom helt fel på det. Vidhåller ändå att det var en dålig storfavorit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3), alle (+10)
Gammal 2015-12-14, 19:47   #23

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Bög bergh. Flytta på dig så 3an kommer ut. Openstretch på alla banor tack
På alla banor vore väl ändå lite trist, variation förnöjer! Men de fick gärna ha det på ett par banor till. Varför inte testa med 3 OS-spår på någon bana till och med?

Citat:
Först flygande start och sen blev allt rätt för Bergh väl i spets. Lågt tempo och konkurrenterna kom helt fel på det. Vidhåller ändå att det var en dålig storfavorit.
Ja, det gick ju inte fort ens när Ludde kom upp. Trodde han blev vansinnig över att Bergh kom och styrde och ställde och att han skulle pressa på rejält i dödens, men han satt rätt lugn tyvärr. Lite mer original-Ludde (har han blivit lite försiktigare på slutet?) så vinner ju Dragalaga när dödens slocknar lite tidigare.

Gammal 2015-12-14, 19:50   #24

AndyMarts avatar

Standard

De fortsätter köra LDees Maggiesbest lika dåligt med andra ord. Och Chipperoo lika kall som vanligt från spets.
Gammal 2015-12-14, 19:54   #25

Stekels avatar

Standard

Citat:
De fortsätter köra LDees Maggiesbest lika dåligt med andra ord. Och Chipperoo lika kall som vanligt från spets.
Ja, man trodde väl att de skulle styra fram i dödens och köra för vinst här men icke. Chippen var ju bra i några starter men nu på slutet var det sådär ja. Skit att man inte fick med Smaragd som utgång när man hade den andrarankad!

Gammal 2015-12-14, 20:03   #26

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3433
Standard

ILLE FACIET hyfsat snabb ut har nr 11 i ryggen Dancing Pride. Skapligt bra strykningar.
Vinnare nr 11 i DD ett.
Gammal 2015-12-14, 20:05   #27

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ja, man trodde väl att de skulle styra fram i dödens och köra för vinst här men icke. Chippen var ju bra i några starter men nu på slutet var det sådär ja. Skit att man inte fick med Smaragd som utgång när man hade den andrarankad!

Tänk när Puro sätter upp Erik på LDees Maggiesbest.
Gammal 2015-12-14, 20:13   #28

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
ILLE FACIET hyfsat snabb ut har nr 11 i ryggen Dancing Pride. Skapligt bra strykningar.
Vinnare nr 11 i DD ett.
Hyfsat ja. Och det där med att hänga på i rygg är det ruskigt mycket högre odds på än man tror. Speciellt när det är Flemming som ska till att göra det.

Citat:
Tänk när Puro sätter upp Erik på LDees Maggiesbest.
Eller ännu hellre Björn. Kör Erik finns ju risk att det ska göras lite för snyggt för att funka fullt ut. All in-Börne så är den "klar" nästa gång i liknande gäng och även lite bättre.

Gammal 2015-12-14, 20:15   #29

Stekels avatar

Standard

Oj vad oskönt det känns att hålla Flemming i handen i nästa lopp. Men så som hästarna gått nu är det bevisligen inga fel på stallformen iallafall!

Gammal 2015-12-14, 20:30   #30

Standard

Hungrig jäkel.

Sv var bra på det här

Senast redigerad av asgaya3141 den 2015-12-14 klockan 20:31.
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 20:38   #31

Standard

Tog bort 6an pga negativ Kolgjini

V64
Inlämnat: 2015-12-14, 19:24
V6 - endast vinst vid 6 rätt
Halmstad
Måndag 2015-12-14
Start: 19:25
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 7, 8
2: 1, 3, 4, 5, 7, 9
3: 1, 3, 4, 5
4: 10, 13
5: 1, 4, 8
6: 12 Camilo Boko

5x6x4x2x3x1 = 720 rader.
720 x 1 x 1,00 kr = 720,00 kr.
Totalt: 720,00 kr.

Men är med på v4an
Gammal 2015-12-14, 20:39   #32

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Ännu lever drömmarna om en ngt. rikare jul 4-12 för sex rätt jobbajobbajohobaaa
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 20:52   #33

Standard

Där sprack de
Gammal 2015-12-14, 20:52   #34

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Usel storfavorit.. jag hade inte med den på 5.. Men han fick verkligen bluffa hem loppet!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 20:56   #35

Standard

Kanske får betalt för min dumhet att inte spela V6 iaf JOBBA BERGHAN!
Gammal 2015-12-14, 20:56   #36

Stekels avatar

Standard

Stora plus för Trust Launcher påstår han på liven. Fick bluffa bort ett varv och lyckades ändå inte vinna, duger ju inte på en storfavorit. FAN att man inte fick med Smaragd som utgång, hade varit kul att sitta kvar nu!

Gammal 2015-12-14, 21:07   #37

Standard

Ett säkert sömmerskatips som gäller streckspel är "vinner första vinner sista" o "travtjänsten bränner alltid en spik o sätter en" hahaha jobba bergh jobba
Gammal 2015-12-14, 21:11   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Ett säkert sömmerskatips som gäller streckspel är "vinner första vinner sista" o "travtjänsten bränner alltid en spik o sätter en" hahaha jobba bergh jobba
Hahaha Gött att se gamla regler håller ännu
Gammal 2015-12-14, 21:18   #39

Stekels avatar

Standard

2,23 mille på sexan, man var helt rätt ute i att det var läge i att det skulle bli stor utdelning och att det enda raka var ett storsystem iallafall. Klen tröst när man trodde så lite på Berghs betrodda. Skulle pyntat 69 lax för hela ramen, då sitter den men det är en bit kvar till de insatserna!

Gammal 2015-12-14, 21:21   #40

Standard

Citat:
Ännu lever drömmarna om en ngt. rikare jul 4-12 för sex rätt jobbajobbajohobaaa
Körde tre spikar å målade tre spricker på det berömda håret faen vad nära fina pengar! Men tröstar mig med 3351 kr iaf för min dumhet att strunta i V6
Gammal 2015-12-14, 21:28   #41

Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Körde tre spikar å målade tre spricker på det berömda håret faen vad nära fina pengar! Men tröstar mig med 3351 kr iaf för min dumhet att strunta i V6
nya tag imor vi tar dem imor..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+1)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 21:29   #42

oinkks avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 989
Standard

Hmm hade jag häst så skulle Kim Eriksson vara bannlyst att köra den.. Tempobedömning som en överkörd grävling
oinkk är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-14, 21:50   #43

Sharp$: 1403
Standard

Citat:

Det är nästan aldrig dumt att strunta i V6 om du har med skrällrader på ditt system. Bra val i grunden!

Däremot är det ett mindre bra val att inte dela upp systemet så att favoritbetonade rader spelas med V6 och skrällraderna utan V6.
Gammal 2015-12-14, 22:06   #44

Manprinsens avatar

Standard

Återigen kan man konstatera att det lönar sig att spela på bra kuskar med mindre betrodda hästar. Ludde, Peter och Johnny stod för skrällarna.

Spikade Bergh både i första och sista, men torskar i garderingsloppen för att jag snålar.
Gammal 2015-12-14, 22:34   #45

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Återigen kan man konstatera att det lönar sig att spela på bra kuskar med mindre betrodda hästar. Ludde, Peter och Johnny stod för skrällarna.

Spikade Bergh både i första och sista, men torskar i garderingsloppen för att jag snålar.
Om du tycker att Ludde är en bra kusk då börjar jag tvivla.

Bra tränare men inte fan en bra kusk
Gammal 2015-12-14, 22:54   #46

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Om du tycker att Ludde är en bra kusk då börjar jag tvivla.

Bra tränare men inte fan en bra kusk
Nja bra och bra, men han är ju inget blåbär direkt. Ludde är faktiskt rätt bra när han tyglar sitt humör och kör med skallen. Tror faktiskt han börjat inse det på äldre dar, men det har kostat muchos dinares genom åren.
Gammal 2015-12-14, 23:11   #47

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Nja bra och bra, men han är ju inget blåbär direkt. Ludde är faktiskt rätt bra när han tyglar sitt humör och kör med skallen. Tror faktiskt han börjat inse det på äldre dar, men det har kostat muchos dinares genom åren.

Haha, bara vänta tills det är vår och han "inser" hur överlägsna hans unghästar är igen så ska du få se på styrningar i sann Kolgjini-anda.
Gammal 2015-12-14, 23:28   #48

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61675
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är nästan aldrig dumt att strunta i V6 om du har med skrällrader på ditt system. Bra val i grunden!

Däremot är det ett mindre bra val att inte dela upp systemet så att favoritbetonade rader spelas med V6 och skrällraderna utan V6.
Inte sett loppen . När det är jackpot eller som idag dubbel jackpot måste väl ändå huvudspåret vara att gå på 6 rätt. Då pratat jag generellt och inte efter resultatet i kväll

1. Det är nästan aldrig annat än kaffepengar att hämta för annat än 6 rätt på V64.

2. Spelar man V64 frekvent avgörs det långsiktiga resultatet av antal gånger man har alla rätt. De pengar som finns att hämta i de andra poolerna handlar bara om att reducera förluster. Ingen spelare som spelar V64 flera gånger i veckan går plus på det som spelas in på 5 eller 4 rätt på längre sikt. Det är dels för lätt att få 4 rät och dels finns bara 20 procent av vinsterna i 5 rättspoolen. Givetvis ännu mindre när det är jackpot.

3. Vill man ha chansen till 5 eller 4 rätt på svåra rader går det alldeles utmärkt att spela dom i alla poolerna. Även matematiska system. Det kräver bara några knapptryck i tex jokersystemet.

Men just idag är såklart dom som hade 5 rätt glada att dom inte la alla rader som V6. Om man däremot tittar på t ex de senaste 100 omgångarna är det väldigt få som ger annat än småvinster om man inte hade alla rätt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 00:53   #49

Sharp$: 1403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inte sett loppen . När det är jackpot eller som idag dubbel jackpot måste väl ändå huvudspåret vara att gå på 6 rätt. Då pratat jag generellt och inte efter resultatet i kväll

1. Det är nästan aldrig annat än kaffepengar att hämta för annat än 6 rätt på V64.

2. Spelar man V64 frekvent avgörs det långsiktiga resultatet av antal gånger man har alla rätt. De pengar som finns att hämta i de andra poolerna handlar bara om att reducera förluster. Ingen spelare som spelar V64 flera gånger i veckan går plus på det som spelas in på 5 eller 4 rätt på längre sikt. Det är dels för lätt att få 4 rät och dels finns bara 20 procent av vinsterna i 5 rättspoolen. Givetvis ännu mindre när det är jackpot.

3. Vill man ha chansen till 5 eller 4 rätt på svåra rader går det alldeles utmärkt att spela dom i alla poolerna. Även matematiska system. Det kräver bara några knapptryck i tex jokersystemet.

Men just idag är såklart dom som hade 5 rätt glada att dom inte la alla rader som V6. Om man däremot tittar på t ex de senaste 100 omgångarna är det väldigt få som ger annat än småvinster om man inte hade alla rätt.

Punkt 3. Fast jag föredrar HPT för att kunna spela raderna med lägst förväntad utdelning fler än en gång.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-12-15 klockan 00:55.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-15, 01:03   #50

Stekels avatar

Standard

Citat:

Sådär säger många emellanåt. Men det är ganska många kuskar som är bra. Om du i dagens omgång räknar Bergh, Unter*2, Takter, Uhrberg, Ludde, Söderkvist som "bra kuskar" så är du uppe i 4500 rader (5*4*5*5*3*3=4500). Då har du ändå inte med Smaragd, för Nicolaj Andersen kan du inte gärna ta med som en bra kusk i den ligan, även om han för den delen inte är dålig.

Men jag håller med om att det är en bra tumregel att lägga mycket vikt vid kuskar om man ska strecka lågprocentare och inte riktigt vet vilken man ska ta. Sitter Takter och Kjersgaard med varsin högoddsare som är lika hårt spelad kan man nästan ge sig fan på att Takter har den bättre vinstchans bara av att läsa kusknamnen. Säger jag som gjorde precis den tabben idag på DD Men man lär så länge man lever och lever så länge som man lär!

Svara

Ämnesverktyg

td