Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-29, 11:10   #1

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 30/3

Den ena kanonen efter den andra kommer nu ut på banorna. I morgon är den intressantaste Nuncio. Jag spikade Nuncio i sin Sverige-debut förra året och då gick den 10,9 auto kort och vann direkt. Jag är inte riktigt lika säker på om jag singlar den i årsdebuten. Det tål att frunderas på. Venkatesh gör också årsdebut och Orrechietti övertygade inte senast. Återstår Shaq Is Back som har gjort ett par starter och får Takter bakom sig. Det är alltså hästen att slå och normalt sett så gör ju Nunico det. Jag förmodar också att Tarzan har förberett för seger i det här loppet, men man kan aldrig vara säker på honom.

I V86-3 gör Chocolate Gold årsdebut. Nyblivna treåringar är alltid knepiga att tippa då de utvecklas så olika. Saint Patrick har redan varit ute i år och får nog gälla som första streck. Castle Hall? Det är en del att läsa på.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 12:00   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Normalt är väl aldrig Stefan Melanders årsdebutanter bra spikar som megafavoriter i oviktiga lopp. Gissar ett det blir skor och öppet huvudlag i årsdebuten. Nu när det är V86 kommer dessutom extra många spika den och bläddra vidare eftersom det inte blir råd till så mycket annat på mindre system. Det är ju sju lopp till att lösa. Därför blir den ännu mer överspelad bara på spelformen V86.

Vinner såklart om Tarzan vässat den och om han vill vinna. Men så brukar det oftast inte vara när han årsdebuterar sina stjärnhästar i sådana här lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1), kunghumle (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 12:43   #3

Shooters avatar

Standard

Barfota och jänkarvagn på Shaq. Hur gör Takter om Tarzan ställer frågan om att få överta?
Gammal 2016-03-29, 14:18   #4

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Den ena kanonen efter den andra kommer nu ut på banorna. I morgon är den intressantaste Nuncio. Jag spikade Nuncio i sin Sverige-debut förra året och då gick den 10,9 auto kort och vann direkt. Jag är inte riktigt lika säker på om jag singlar den i årsdebuten. Det tål att frunderas på. Venkatesh gör också årsdebut och Orrechietti övertygade inte senast. Återstår Shaq Is Back som har gjort ett par starter och får Takter bakom sig. Det är alltså hästen att slå och normalt sett så gör ju Nunico det. Jag förmodar också att Tarzan har förberett för seger i det här loppet, men man kan aldrig vara säker på honom.

I V86-3 gör Chocolate Gold årsdebut. Nyblivna treåringar är alltid knepiga att tippa då de utvecklas så olika. Saint Patrick har redan varit ute i år och får nog gälla som första streck. Castle Hall? Det är en del att läsa på.
ska bli intressant att höra vad Svante anser sig ha chocolate gold. För ledningen ska den ta här på ett par steg.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 18:33   #5

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

V86-4 2 Rebekka Ans bör kunna leda detta lopp länge och flera av de värsta mottbuden gör årsdebut. Intressant till 12%. Tankar om det?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 20:17   #6

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Barfota och jänkarvagn på Shaq. Hur gör Takter om Tarzan ställer frågan om att få överta?
Jag var inne på att spika Shaq men Demokraten ger mig hjärnspöken. Släpper kanske bara till Nuncio och Johnny får harva utvändigt? Om jag är 100 på att Johnny kan köra sig till ledningen så spikar jag. Tycker det är ca 20% överspel på Nuncio just nu. Han vinner inte 7 av 10 lopp under rådande förutsättningar. Däremot runt 50% hade känts mer rimligt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 20:38   #7

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jag var inne på att spika Shaq men Demokraten ger mig hjärnspöken. Släpper kanske bara till Nuncio och Johnny får harva utvändigt? Om jag är 100 på att Johnny kan köra sig till ledningen så spikar jag. Tycker det är ca 20% överspel på Nuncio just nu. Han vinner inte 7 av 10 lopp under rådande förutsättningar. Däremot runt 50% hade känts mer rimligt.

Nuncio plockar ner Shaq is Back 11 av 10 gånger. 11 av 10.

70 % är för övrigt korrekt.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 20:40   #8

Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg

Så du säger alltså att Nuncio plockar ner Shaq 7 gånger av 10? =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 20:48   #9

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Så du säger alltså att Nuncio plockar ner Shaq 7 gånger av 10? =)

Nej, eftersom det inte är ett tvåhästarslopp.
Gammal 2016-03-29, 20:54   #10

Manprinsens avatar

Standard

Citat:

Inte med halvform, aldrig. Möjligtvis med några lopp i kroppen. Visst är det skillnad på hästar och hästar men man kan inte bortse från form som en viktig faktor.
Gammal 2016-03-29, 20:59   #11

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Inte med halvform, aldrig. Möjligtvis med några lopp i kroppen. Visst är det skillnad på hästar och hästar men man kan inte bortse från form som en viktig faktor.

Jo, med halvform. Joggandes. Du måste se skillnad på en världsstjärna, kanske den bästa i världen, och en medium snabbloppare.
Gammal 2016-03-29, 21:24   #12

Standard

Citat:
Jo, med halvform. Joggandes. Du måste se skillnad på en världsstjärna, kanske den bästa i världen, och en medium snabbloppare.
lika stor skillnad som det är på hästarna lika stor skillnad är det på kuskarna. Melander i jollen bakom vilken häst som helst ska aldrig stå i 70%
Gammal 2016-03-29, 21:28   #13

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Takter i toppform nu...vinner antagligen alla 4 loppen på Valla inom V86. ;-)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 21:30   #14

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Mycket möjligt att du har rätt, men ska man försöka fälla honom nån gång så är det nu.
Gammal 2016-03-29, 21:37   #15

Standard

Citat:
Mycket möjligt att du har rätt, men ska man försöka fälla honom nån gång så är det nu.
12% mot 72%, klart man måste försöka Ni såg ju hur det gick för Tekno Odin på V75 senast, totalt bortkörd av Ohlsson. Melander antagligen fram i dödens men trycker inte på tillräckligt eftersom det är årsdebut och Shaq lyckas hålla undan med en läpp.
Gammal 2016-03-29, 21:40   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
12% mot 72%, klart man måste försöka Ni såg ju hur det gick för Tekno Odin på V75 senast, totalt bortkörd av Ohlsson. Melander antagligen fram i dödens men trycker inte på tillräckligt eftersom det är årsdebut och Shaq lyckas hålla undan med en läpp.
Körde Ohlsson bort Tekno Odin? Han gjorde som vanligt inga fel, det blev bara för långt fram. Det blir ofta det med en massa konkurrenter att runda.
Gammal 2016-03-29, 21:53   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Körde Ohlsson bort Tekno Odin? Han gjorde som vanligt inga fel, det blev bara för långt fram. Det blir ofta det med en massa konkurrenter att runda.
Och varför blev det för långt fram ?
Är det lag på att man inte får börja köra framåt med en 68% förrän varvet kvar fast de kört i 1:29-tempo ??
Hade kunnat avancera direkt med en överlägsen häst...fullständigt bortkörd, satt och lallade och småfes bak i kön istället för att göra sitt jobb, uruselt !!

Kan ju tillägga att jag gillar Ohlsson i vanliga fall och tycker att han normalt sett är en duktig kusk, men just det där loppet körde han riktigt dåligt taktiskt sett.
Han måste ju själv ha insett redan innan loppet att han får en massa bromsklossar framför sig om han väntar till varvet kvar innan han styr på i tredjespår, och då måste han ut i fjärdespår för att komma framåt. 40 meters handikapp blev väl istället nånstans mellan 60-80 meter samtidigt som Örjan fick fuska bort över ett varv i lustempo.
Men Ohlsson kanske bara körde preparé ??

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2016-03-29 klockan 22:11.
Gammal 2016-03-29, 22:01   #18

Standard

Citat:
Är det lag på att man inte får börja köra framåt med en 68% förrän varvet kvar fast de kört i 1:29-tempo ??
Hade kunnat avancera direkt med en överlägsen häst...fullständigt bortkörd, satt och lallade och småfes bak i kön istället för att göra sitt jobb, uruselt !!
Hästen är överlägsen men står alltså 40 meter tillägg pga det. Ändå gör spelarna honom till dunderfavorit. begriper inte det, särskilt inte i dagens travsport när täthästarna tål att trumma på i bra tempo unde fina förutsättningar. Propositionen är utformad så att han inte ska va överlägsen.

Möjligt att han skulle försökt att köra fram direkt, men sannolikt hade han då fått svar av Ove och fått vandra i tredje ändå. Det är knepigt att få till det därbakifrån om konkurrenterna är sugna på att tävla.
SO (+10)
Gammal 2016-03-30, 00:25   #19

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8146
Standard

Citat:
Med det scenariot är det kanske inte allt för långsökt att streck både en tredje och fjärde häst?

Jag vill i alla fall inte åka om 5 Venkatesh skulle vara på humör för då har han en grym spurt att tillgå.

Vill passa på att försvara mig i förväg och nämna att jag är VÄL MEDVETEN om att Nuncio dansar i en helt annan liga men det finns faktiskt faktorer som motiverar gardering här...

1. En gasglad Johnny som inte släpper!?
2. Blindspik (inte många som ens kollar vem han möter innan han spikas)
3. Form- och utrustningsmässigt knappast optimal
4. Kan redan nu höra Tarzan förklara sig " Men det här är knappast det viktigaste loppet..." vilket han faktiskt har rätt i.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 08:24   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Med det scenariot är det kanske inte allt för långsökt att streck både en tredje och fjärde häst?

Jag vill i alla fall inte åka om 5 Venkatesh skulle vara på humör för då har han en grym spurt att tillgå.

Vill passa på att försvara mig i förväg och nämna att jag är VÄL MEDVETEN om att Nuncio dansar i en helt annan liga men det finns faktiskt faktorer som motiverar gardering här...

1. En gasglad Johnny som inte släpper!?
2. Blindspik (inte många som ens kollar vem han möter innan han spikas)
3. Form- och utrustningsmässigt knappast optimal
4. Kan redan nu höra Tarzan förklara sig " Men det här är knappast det viktigaste loppet..." vilket han faktiskt har rätt i.
Visst är Nuncio av en helt annan kaliber än Shaq, som hade sin peak redan för några år sedan, ingen tvekan om det. Det handlar nog mest om hur angelägen Melander är att vinna just detta lopp precis som du är inne och nuddar vid under punkt 4.
Tarzan har ju sin plan klar för sig inför sista söndagen i maj men han är inte alltid så angelägen om att dela med sig av den informationen på ett enkelt och rakt sätt.

Som spelare letar man ju alltid efter halmstrån som kan välta storfavoriter. Årsdebut är ett sånt halmstrå, Tarzan som kusk ett annat och Johnny Takter i toppform bakom en häst med 2 lopp i kroppen ytterligare ett.
Finns säkert fler halmstrån att trava upp men Melander kan säkerligen sopa bort allihop om han bara väljer att ge Nuncio en riktigt ordentlig urblåsare.
Det kan ju till och med bli så olyckligt att Takter bara släpper när Melander kommer ångande, även om det skulle vara olikt honom, men det kan ju kosta att komma till spets för Shaq om Daniel Olsson fått order att inte släppa nån över bron alltför lättvindigt.

Mycket att fundera kring, eller så gör man det lätt för sig och spikar Nuncio. En del påstår ju att på V86 så har man i stort sett alltid ett lopp "gratis" eftersom det bara är att spika omgångens största favorit.
Krävs inte att det skräller alltför mycket på V86 för att det ska bli fina pengar ändå, det har vi sett åtskilliga gånger. Ofta har du 5 vinnare inom de 2 mest streckade i varje lopp och sällan fler än en streckad sämre än 5:e, gäller bara att gardera i rätt lopp...haha. ;-)
Lycka till !!

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2016-03-30 klockan 08:27.
Gammal 2016-03-30, 09:26   #21

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2230
Standard

Nuncio är ett monster, årsdebut eller ej! Bara stollar garderar.
JimmyA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 09:29   #22

Standard

Shaq Is Back struken.

Fanns tyvärr inte mycket att läsa på i går kväll pga påsken. Varken travronden eller V75 guiden fanns för nerladdning t ex. Kollade snabbt i morse.

Mest intressant info i V86-5. Jag varnade kraftigt för Daddys First för två veckor sedan när V86 sist var på Bergsåker. Då var den lite spelad och men vann lätt. Idag är den jättefavorit på den insatsen och spelvärdet helt borta. Jag lyfter fram två hästar som det är intressant info på i det loppet.

3. Inchover Level: Norsk häst som ska vara väldigt gynnad av körspö. Vann vid senaste besöket i Sverige mot skräpmotstånd i Östersund. Ska i kväll tävla barfota runt om för första gången. Inte startsnabb dock vilket är ett minus i sprinterloppen så klart.

6. Eklas Superior: Mycket startsnabb. Ska i kväll tävla barfota runt om för andra gången någonsin och dessutom med jänkarvagn. Per Linderoth upp.

Dessa två också väldigt spelvärda som det känns hos B365 när dom släpper oddsen senare:

Inchover Level 12 ggr mot 7 hos Unibet
Eklas S ger sanslösa 16 ggr hos B365 mot 6,75 hos Unibet.
affe56 (+20), asgaya3141 (+5)
Gammal 2016-03-30, 10:05   #23

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

V86-3

1 Castle Hall (Ove A Lindqvist) blev fast med krafter kvar på Valla. Då var det fullt tryck över mållinjen på 15,3 med brodd i skorna. Har tagit ett steg efter det faktiskt. Det ser intressant ut. De får vara riktigt bra för att slå honom. Jag har stor respekt för motståndet men de får göra en riktigt bra prestation för att slå honom. Man kan lugnt säga att han är värd en varning här, säger Lars Holm.

5 Chocolate Gold (Ulf Ohlsson) känns bara bra i jobben och jag tror han går mot en fin säsong. Han är dock inte vässad på något sätt och han behöver säkert loppet. Jag begär inte att han ska gå ut och vinna direkt men blir samtidigt inte förvånad om han gör det, säger Svante Båth.
asgaya3141 (+1)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:06   #24

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Shaq Is Back struken.

Fanns tyvärr inte mycket att läsa på i går kväll pga påsken. Varken travronden eller V75 guiden fanns för nerladdning t ex. Kollade snabbt i morse.

Mest intressant info i V86-5. Jag varnade kraftigt för Daddys First för två veckor sedan när V86 sist var på Bergsåker. Då var den lite spelad och men vann lätt. Idag är den jättefavorit på den insatsen och spelvärdet helt borta. Jag lyfter fram två hästar som det är intressant info på i det loppet.

3. Inchover Level: Norsk häst som ska vara väldigt gynnad av körspö. Vann vid senaste besöket i Sverige mot skräpmotstånd i Östersund. Ska i kväll tävla barfota runt om för första gången. Inte startsnabb dock vilket är ett minus i sprinterloppen så klart.

6. Eklas Superior: Mycket startsnabb. Ska i kväll tävla barfota runt om för andra gången någonsin och dessutom med jänkarvagn. Per Linderoth upp.

Dessa två också väldigt spelvärda som det känns hos B365 när dom släpper oddsen senare:

Inchover Level 12 ggr mot 7 hos Unibet
Eklas S ger sanslösa 16 ggr hos B365 mot 6,75 hos Unibet.
Du missade det sjukaste oddset, Närbyjänta till 35 ggr mot UB s 4.50...
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:07   #25

Standard

Polaren som får spela hos B365 fick in ett spel på Eklas S till 16 ggr. Det var enda spelet jag rekommenderade på det lilla det fanns att läsa på tidigt till denna omgång. Pga det höga oddset hade dom bara accepterat 99 kr. Ett spelbolag med mångmiljardomsättning har tydligen inte råd att låta dom som får spela där (dom som torskar) få lägga spel fullt ut där dom ev kan vinna 1600 kr.
Gammal 2016-03-30, 10:08   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Ja ser det nu. Skit. Hann inte kolla kallblodsloppet i morse. Den ska dessutom lättas från brodd runt om till barfota fram verkar det som. Hoppas du lirade. Sjunkit från 35 ggr till 5 ggr nu.
Gammal 2016-03-30, 10:08   #27

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Vad ska man tro om detta då?

10 Heartbreaker V.S. (V86-8) gör en spännande debut för stallet och är bra i träningen – jag tror att han kommer att göra en bra prestation direkt och han ska streckas. säger Björn Goop.

10 Heartbreaker V.S. (Björn Goop) fick ett dåligt spår. Har tränat på bra. Kommer få ett lopp i kroppen i alla fall. Har inga ­stora förväntningar här, säger ­Anton Sverre i team Goop.
Staketkusken (+1), SO (+1)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:09   #28

Sharp$: 3015
Standard

Citat:

Kan ju tillägga att jag gillar Ohlsson i vanliga fall och tycker att han normalt sett är en duktig kusk, men just det där loppet körde han riktigt dåligt taktiskt sett.
Han måste ju själv ha insett redan innan loppet att han får en massa bromsklossar framför sig om han väntar till varvet kvar innan han styr på i tredjespår, och då måste han ut i fjärdespår för att komma framåt. 40 meters handikapp blev väl istället nånstans mellan 60-80 meter samtidigt som Örjan fick fuska bort över ett varv i lustempo.
Men Ohlsson kanske bara körde preparé ??
Ohlsson är av samma kusktyp som Örjan Kihlström fast en sämre variant. Han är hästägarnas bästa vän och kör oftast efter bästa möjliga placering men inte till vilket pris som helst.

Som spelare föredrar jag att sätta min tilltro till kuskar som har hästägarintresset i bakhuvudet men har en offensivare körstil där de kör för att vinna loppen istället för att utefter förutsättningarna tjäna så mycket pengar som möjligt.

Utifrån dessa kriterier kommer nu min lista på de bästa kuskarna i Sverige i nuläget:

1. Björn Goop: Är min bok outstanding, alltid påläst, är en tvättäkta vinnarskalle och dessutom är han ett taktiskt geni.

2. Johnny Takter: Kör på känsla men allt som oftast offensivt och har en grym vinnarskalle.

3. Örjan Kihlström: Av många ansedd som den bäste men ett par hack ner på min lista då gubben trots allt fastnar i lådan ibland.

4. Erik Adielsson: Liksom Goop är han mycket påläst och kör nästan alltid taktiskt korrekt. Men det taktiska sinnelaget borde varvas mer med offensiva drag typ svepningar a la Svanstedt för att inte han ska bli allt för förutsägbar.

5. Robert Bergh: Offensiv är bara förnamnet och som kusk på en favoritspelad är han guld men har enligt mitt tyckande en bit upp till de allra bästa gällande det taktiska sinnelaget.

Kuskar som jag gärna inte bygger mina system kring: Kenneth Haugstad, Fredrik B Larsson, J-O Persson för att nämna några.

Senast redigerad av legolasse den 2016-03-30 klockan 10:17.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:10   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg

10 Heartbreaker V.S. (V86-8) gör en spännande debut för stallet och är bra i träningen – jag tror att han kommer att göra en bra prestation direkt och han ska streckas. säger Björn Goop.

10 Heartbreaker V.S. (Björn Goop) fick ett dåligt spår. Har tränat på bra. Kommer få ett lopp i kroppen i alla fall. Har inga ­stora förväntningar här, säger ­Anton Sverre i team Goop.
När Björn Goop uttalar sig så optimistiskt i sin AB krönika är det ofta stenklart.
Gammal 2016-03-30, 10:14   #30

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4306
Standard

Citat:
Ja ser det nu. Skit. Hann inte kolla kallblodsloppet i morse. Den ska dessutom lättas från brodd runt om till barfota fram verkar det som. Hoppas du lirade. Sjunkit från 35 ggr till 5 ggr nu.
Tyvärr tror jag det inte fanns, var inne 2 sek efter oddssläpp och stod då i 5 ggr. Saint Patrick var också ett bjudodds ser jag nu, 6 ggr vid släpp nu 2.75.
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:17   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg

du ska lyssna på chefen, det är dessutom han som sitter bakom tömmarna
Gammal 2016-03-30, 10:17   #32

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6885
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
jag brukar sitta på knappen emellanåt vid 10 på bet365, noterade också detta odds, men tyvärr när de rätt uppenbart felsatt odds så är det ändrat direkt när listorna släpps. vågade inte chansa på denna så hann klicka i eklas och några få sekunder senare kollade jag kallblodsloppet och då var det 5ggr. har för mig att det varit så innan någon gång också när det varit ganska uppenbart. men det kanske var någon som fick närbyjänta till 35ggr?
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 11:29   #33

Shooters avatar

Standard

Nu känns ju Nuncio klar och omgången som helhet ser riktigt överkomlig ut. Premier Kronos mot Tequila Palema, jag tar ställning för Premier. Daddy's First ska inte gå barfota runt om, men bör ha väldigt bra chans ändå. Spåret är visserligen inte det bästa, men det gäller att hitta rätt i åtta lopp.
Gammal 2016-03-30, 12:01   #34

Standard

Citat:
Nu känns ju Nuncio klar och omgången som helhet ser riktigt överkomlig ut. Premier Kronos mot Tequila Palema, jag tar ställning för Premier. Daddy's First ska inte gå barfota runt om, men bör ha väldigt bra chans ändå. Spåret är visserligen inte det bästa, men det gäller att hitta rätt i åtta lopp.
Men med tre spikar som är megafavoriter/favoriter måste du hitta kantbollar i övriga 5 lopp. Jag hade inte spikat Henrik Svensson från spår 9 med en jättefavorit som man ska slå på bakskor på från det spåret. Dessutom 1640 m som den aldrig startat över. Kanske finns en anledning till det ?

Henrik Svensson: 3 vinster på 66 körda lopp i år. Han har bränt med många betrodda.

Senast redigerad av olle den 2016-03-30 klockan 12:09.
Gammal 2016-03-30, 12:05   #35

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Dagens klurigaste är alltid att gissa vilka Shooter ska spika. Oförutsägbart minst sagt.
asgaya3141 (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 12:13   #36

Shooters avatar

Standard

Citat:
Men med tre spikar som är megafavoriter måste du hitta kantbollar i övriga 5 lopp. Jag hade inte spikat Henrik Svensson från spår 9 med en jättefavorit som man ska slå på bakskor på från det spåret. Dessutom 1640 m som den aldrig startat över. Kanske finns en anledning till det ?

Henrik Svensson: 3 vinster på 66 körda lopp i år. Han har bränt med många betrodda.
Din syn på megafavoriter är lite märklig, en av dem är megafavorit och det är Nuncio. Premier är jämnspelad med Tequila och då är det bästa att ta ställning. Daddy's First har ett nionde och inte åttonde, men visst den är ju inte någon klaring. Jag har heller aldrig skrivit att jag kommer spika dessa, jag nämner tre hästar med god chans (för den läskunnige - Sirlasson alltså borträknad). Jag ska bort ikväll och kör nog reducerat (som oftast på V86). Då räcker det med två spikar, vilka förmodligen blir Nuncio och Premier.
Gammal 2016-03-30, 12:14   #37

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8146
Standard

Citat:
Premier Kronos mot Tequila Palema, jag tar ställning för Premier..
Vill varna för en tredje då strullputten Vacqueyras kan mycket de dagar han fungerar, nedspelad till cirka 6 ggr i silverdivisionen senast när V75 gick i Norge...distansen ett frågetecken men tror mest det är dagshumöret som är avgörande.

Senast redigerad av yoozoo den 2016-03-30 klockan 12:15.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 12:15   #38

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Din syn på megafavoriter är lite märklig, en av dem är megafavorit och det är Nuncio. Premier är jämnspelad med Tequila och då är det bästa att ta ställning. Daddy's First har ett nionde och inte åttonde, men visst den är ju inte någon klaring. Jag har heller aldrig skrivit att jag kommer spika dessa, jag nämner tre hästar med god chans (för den läskunnige - Sirlasson alltså borträknad). Jag ska bort ikväll och kör nog reducerat (som oftast på V86). Då räcker det med två spikar, vilka förmodligen blir Nuncio och Premier.
Jag skulle kunna göra dina system åt dig och max missa en kuse på en hel omgång.
Gammal 2016-03-30, 12:17   #39

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Jag skulle kunna göra dina system åt dig och max missa en kuse på en hel omgång.
Det vore en katastrof, jag lirar inte för att kasta pengarna i sjön.
Gammal 2016-03-30, 12:19   #40

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
Det vore en katastrof, jag lirar inte för att kasta pengarna i sjön.
Det är just det du gör, har aldrig någonsin skådat någon med sämre potential i sina system. Finns ingen som blir vinnande över tid med att spika de tre största favoriterna mer eller mindre VARJE omgång. Men fortsätt tro det du, det gynnar oss andra.
hammmmmar (+50), Captain21 (+5), kunghumle (+5)
Gammal 2016-03-30, 12:20   #41

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Det är just det du gör, har aldrig någonsin skådat någon med sämre potential i sina system. Finns ingen som blir vinnande över tid med att spika de tre största favoriterna mer eller mindre VARJE omgång. Men fortsätt tro det du, det gynnar oss andra.
Jag vet och du tror. Dina lir betalar mina vinster.
Gammal 2016-03-30, 12:22   #42

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Vill varna för en tredje då strullputten Vacqueyras kan mycket de dagar han fungerar, nedspelad till cirka 6 ggr i silverdivisionen senast när V75 gick i Norge...distansen ett frågetecken men tror mest det är dagshumöret som är avgörande.
Jag har tröttnat lite på Vacqueyras och tycker inte att den har gjort särskilt bra ifrån sig på slutet.
Gammal 2016-03-30, 12:49   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Ohlsson är av samma kusktyp som Örjan Kihlström fast en sämre variant. Han är hästägarnas bästa vän och kör oftast efter bästa möjliga placering men inte till vilket pris som helst.

Som spelare föredrar jag att sätta min tilltro till kuskar som har hästägarintresset i bakhuvudet men har en offensivare körstil där de kör för att vinna loppen istället för att utefter förutsättningarna tjäna så mycket pengar som möjligt.

Utifrån dessa kriterier kommer nu min lista på de bästa kuskarna i Sverige i nuläget:

1. Björn Goop: Är min bok outstanding, alltid påläst, är en tvättäkta vinnarskalle och dessutom är han ett taktiskt geni.

2. Johnny Takter: Kör på känsla men allt som oftast offensivt och har en grym vinnarskalle.

3. Örjan Kihlström: Av många ansedd som den bäste men ett par hack ner på min lista då gubben trots allt fastnar i lådan ibland.

4. Erik Adielsson: Liksom Goop är han mycket påläst och kör nästan alltid taktiskt korrekt. Men det taktiska sinnelaget borde varvas mer med offensiva drag typ svepningar a la Svanstedt för att inte han ska bli allt för förutsägbar.

5. Robert Bergh: Offensiv är bara förnamnet och som kusk på en favoritspelad är han guld men har enligt mitt tyckande en bit upp till de allra bästa gällande det taktiska sinnelaget.

Kuskar som jag gärna inte bygger mina system kring: Kenneth Haugstad, Fredrik B Larsson, J-O Persson för att nämna några.
För att inlägget inte ska klassas allt för mycket off topic:

1. Gardera favoriten Moni to spare! Överlägsen kapacitet men bakspår, vila och en kusk som alltför ofta tar fel beslut i loppen.
2. Järvsö Blomster kan vara en bra spik. Inte lika bra kuskförstärkning nu som i förra loppet (Kihlström) men ändå bra mycket bättre med Svensson än tränaren själv. Dessutom en defensiv Ohlsson men andrahandsfavoriten som även den är en smygartyp.
3. Spika inte Chocolate Gold. Årsdebut och både nämnde Ohlsson och tränaren Båth vill säkerligen inte få ett tufft lopp i dödens. Kanske blir spets och slut men om strul finns chansen att det bara kör till slut och då kan ledaren rinna undan.
4. Heartbreaker V.S kan vara en bra chansspik som ny i stall Goop och kraftigt kuskförstärkt.

Senast redigerad av legolasse den 2016-03-30 klockan 14:54.
Gammal 2016-03-30, 13:44   #44

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Shaq Is Back struken.... Ja då är Nuncio STENKLAR!
Har dubblat där och satt Smilin Eli som första reserv. Känns ok ändå. Minns Redéns lovord över den och större under har inträffat!
Gammal 2016-03-30, 13:55   #45

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Chocolate Gold ska heller inte laddas för spets enligt intervju med Båth i ronden. Vill att den ska få en snäll resa.

Streckar 1,2,3 (skoryck på 3)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 13:56   #46

doobs avatar

Standard

Dagens bästa spikar:

7 Nuncio var omgångens lås med Shaq Is Back - efter strykning bästa spiken!

9 Daddy´s First om barfotabalans lär ju vara stenklar! Oj vad tankad den var sist!

7 Närbyjänta i ett kallblodslopp som kräver en eller så kan man lika gärna ta alla. Närbyjänta har värmt bra och varit i toppform länge nu. Jättebra sist och 20 meter före gänget på linje sist! Några uppåtförändringar i balans och här finns värdet! 10% just nu! Perfekt spik!

Dagens bästa skrällar:

8 Gypsy Brodda som Walmann smygvarnat många gånger för nu. Tråkigt läge men hästen är ett dolt formkort som dessutom har en rejäl speed i sig. Till 5% är den gjuten på mitt system.

7 Filuren till 5% köper jag DIREKT! Tungt formkort som är med dom vid minsta klaff! Kaj Widell är en vaken kusk till skillnad från andra likvärdiga kuskar i samma "segment" (ålder, rutin etc.) som H-O Sundberg, Kontio, Jansson, Ingves!

5 Amor Winner är kanske dagens bästa värde alla kategorier!? 7% är fan i mig inte klokt! Stig H, läge, form, klass, tyngd och rutin! Vad mer begär fyllona??

Där har ni en Harry Boy gott folk! Fyll i spikarna! Fyll i skrällarna och öppna upp för att fylla på... :-)

Senast redigerad av doob den 2016-03-30 klockan 13:58.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 14:01   #47

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Chocolate Gold ska heller inte laddas för spets enligt intervju med Båth i ronden. Vill att den ska få en snäll resa.

Jag spikar 1.an
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 14:01   #48

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Dagens bästa spikar:

7 Nuncio var omgångens lås med Shaq Is Back - efter strykning bästa spiken!

9 Daddy´s First om barfotabalans lär ju vara stenklar! Oj vad tankad den var sist!

7 Närbyjänta i ett kallblodslopp som kräver en eller så kan man lika gärna ta alla. Närbyjänta har värmt bra och varit i toppform länge nu. Jättebra sist och 20 meter före gänget på linje sist! Några uppåtförändringar i balans och här finns värdet! 10% just nu! Perfekt spik!

Dagens bästa skrällar:

8 Gypsy Brodda som Walmann smygvarnat många gånger för nu. Tråkigt läge men hästen är ett dolt formkort som dessutom har en rejäl speed i sig. Till 5% är den gjuten på mitt system.

7 Filuren till 5% köper jag DIREKT! Tungt formkort som är med dom vid minsta klaff! Kaj Widell är en vaken kusk till skillnad från andra likvärdiga kuskar i samma "segment" (ålder, rutin etc.) som H-O Sundberg, Kontio, Jansson, Ingves!

5 Amor Winner är kanske dagens bästa värde alla kategorier!? 7% är fan i mig inte klokt! Stig H, läge, form, klass, tyngd och rutin! Vad mer begär fyllona??

Där har ni en Harry Boy gott folk! Fyll i spikarna! Fyll i skrällarna och öppna upp för att fylla på... :-)
Tyvärr så säger de att Daddy's inte ska gå barfota runt om, så frågan är hur de har tänkt göra.
Gammal 2016-03-30, 14:04   #49

Standard

Grändens lomma? Springer nån av dom där framme 24 är den snabb ut ?
Gammal 2016-03-30, 14:12   #50

Sharp$: 6000
Standard

873 personer på lunchtrav Årjäng idag

matchar bergsåker Solvalla det ?

tillsammans ja men enskilt blir det hårt - ja ronden har visst fribiljett idag t valla - kan det locka 50 extra - kanske väl optimistiskt
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 14:16   #51

doobs avatar

Standard

Citat:
Tyvärr så säger de att Daddy's inte ska gå barfota runt om, så frågan är hur de har tänkt göra.
Går förmodligen ändå men hoppas såklart dom kör barfota....
Gammal 2016-03-30, 14:34   #52

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Tycker Whitehouse Express i V86-8 möter ett fisjummet gäng idag.
Felfri borde den blåsa ned dom alla med Örjan där bak.
hugotheboss (+2), Spojs (+2)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 14:43   #53

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Tycker Whitehouse Express i V86-8 möter ett fisjummet gäng idag.
Felfri borde den blåsa ned dom alla med Örjan där bak.
Det var min första tanke med framförallt om barfota, vet du? 10 emot då den kan vara kraftigt förbättrad. Men allra bäst hade varit framspår för Redens skjutare då den inte har allt för långt till galopp om lite störningar.
Gammal 2016-03-30, 14:44   #54

spiifiis avatar

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 803
Standard

Några tankar inför ikväll:

Första avdelningen: Långt lopp och mycket kan hända. Ledaren får förmodligen bestämma tempot men det bäddar för att andra hästar i kön får smygresor. 3140 är skrälldistans. Jag tror dock inte att man behöver överanalysera loppet denna gång. 4,7,9 kommer man långt på. 6 Elles W.Fill om man letar skräll. Så gott som aldrig favorit men kan nog få en bra resa och snart kommer denna kuse vinna. Förmodligen till ett jävligt högt odds

Avd.4: Glöm inte 8.Token Bi trots spåret. Hans distans och kan gå framifrån såväl som bakifrån. Kan kosta att glömma den.

Avd.5 Jag spikar Daddys First och bläddrar vidare.

Avd.6: Nuncio, överlägsen häst MEN årsdebut. Jag tänker inte glömma bort Venkatesh då den hästen kan få för sig att bestämma helt själv och en bra dag är den absolut inte att glömma!!
Men för att förtydliga. Nuncio ska vinna, trots årsdebut, men ser jag en chans att gardera största favoriten i omgången så gör jag det.

Avd.8: 10,3,5 i rangordning. Möjligtvis spik på Heartbreaker V.S. Kuskplus med Goop i sulkyn MEN årsdebut. Därför vill jag åtminstone ha med Offensive Erik och känslan själv, Takter.
Errol Boko har aldrig vunnit från spår 1, så varför skulle han göra det just idag? Mot det här motståndet?

Lycka till allihopa!
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 14:52   #55

Helges avatar

Standard

Citat:
Det var min första tanke med framförallt om barfota, vet du? 10 emot då den kan vara kraftigt förbättrad. Men allra bäst hade varit framspår för Redens skjutare då den inte har allt för långt till galopp om lite störningar.
Skor säger Daniel på hemsidan.

Gammal 2016-03-30, 14:59   #56

Helges avatar

Standard

Någon som har koll på vad Inchgower Level V86-5 släpptes till för odds?
Från skor och broddar till ffg ¢¢, jänkarvagn, helstängt och KÖRSPÖ.
Gammal 2016-03-30, 15:21   #57

Helges avatar

Standard

Citat:
Ska köras ffg barfota fram idag. Oavsett balans så finns det roliga drag där så den ska vältas.
doob (+5)
Gammal 2016-03-30, 15:23   #58

sirlarssons avatar

Standard

Citat:
12 tror jag.
Helge (+3)
Gammal 2016-03-30, 15:39   #59

Helges avatar

Standard

Walmann redan anmält intressanta skoryck på sina V86 hästar, om det sen blir så återstår att se.
Gammal 2016-03-30, 15:42   #60

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Avd 2. Favoriterna 1 o 6 är bra men det känns osäkert med dem, 1an mkt galopper och årsdebut, 6 vet vi inte alls hur den står sig. 14 Diora from my vann sist trots ett väldigt tufft lopp och löser det sig med draghjälp en bit kan hon lätt vinna. 13 Quarrel känns lite intressant med 1 lopp i kroppen. 5 Wild cat tidigt streck pga att den lättas, spåret och kusken.
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 15:44   #61

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Garberg

Citat:
Det borde göra cirka 3,1 sek på kmtiden och vi landar på 11,0!
Hur mycket bromsar kusken?

Min vinare 4 TMAL H Skoglund

Mvh Uffe
Helge (+3)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 15:48   #62

Shooters avatar

Standard

Jag förmodar att folk redan har läst spelkrönikan på Travnet eftersom hästen kommit på tal här, om inte:

"Jag lyfter upp ett par skrällar i A-gruppen i stället och tipset får fine 3 Inchgower Level som gått bra i Sverige tidigare. Senast sköt han till bra i skymundan och nu ska han tävla barfota runt om för första gången i karriären. Körspö har dessutom en positiv effekt på honom och från ett bra läge känns han helt bortglömd!"
Gammal 2016-03-30, 15:50   #63

Standard

Citat:
Se mitt inlägg kl 9.29 idag (sid 2 i denna slinga).
Gammal 2016-03-30, 15:53   #64

Helges avatar

Standard

Citat:
Se mitt inlägg kl 9.29 idag (sid 2 i denna slinga).
Vad stod kusen i för odds då?

Eklas skulle de kolla halsen på idag 15:30. Inte struken än så då var väl allt bra.
Gammal 2016-03-30, 15:56   #65

Standard

Citat:
Vad stod kusen i för odds då?

Eklas skulle de kolla halsen på idag 15:30. Inte struken än så då var väl allt bra.
B365 släppte den till 12 ggr kl 10 som jag skrev.
Gammal 2016-03-30, 16:01   #66

Helges avatar

Standard

Citat:
B365 släppte den till 12 ggr kl 10 som jag skrev.
synd man låg och sov då...
Gammal 2016-03-30, 16:08   #67

Helges avatar

Standard

Molle C.D kvalar på Valla 17:00, härligt se honom på banan igen.
Gammal 2016-03-30, 16:29   #68

Standard

Kan nog bli en riktigt bra häst, om inte sölve körde sönder den
Gammal 2016-03-30, 16:41   #69

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Och Happy Days samtidigt för Stig H...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 16:54   #70

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Och Happy Days samtidigt för Stig H...
Ja 16:40. Synd ATG inte kunde starta bansändningen lite tidigare idag :(

Emeffeff (+5)
Gammal 2016-03-30, 16:59   #71

Shooters avatar

Standard

Citat:
Anmäld barfota runt om trots allt.
Gammal 2016-03-30, 17:05   #72

Helges avatar

Standard

Citat:
Gammal 2016-03-30, 17:25   #73

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 571
Standard

1. spik 9
2. spik 5
3.1.2.5
4.spik 12
5.1.2.3.4.5.6.8.9
6. spik 7
7.1.7.8.10.11.12.13
8. 4.5.9.10.11
suzi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 17:45   #74

Standard

12 Nordby Ask (Per Linderoth) var bra när jag fick honom för tre veckor sedan och verkar jättefin. Jag har ställt i ordning honom nu och tror på bra chans. Den med bäst chans av mina, säger Jan-Olov Persson.

intressant intervju i aftonblaskan
Gammal 2016-03-30, 17:48   #75

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ja 16:40. Synd ATG inte kunde starta bansändningen lite tidigare idag :(

Alla banor borde lägga ut kvallopp i efterhand som Jägersro till exempel gör.
Gammal 2016-03-30, 18:07   #76

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2521

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Tycker att det är en rolig omgång så slängde in ett tidigt system.
Hoppas chansspikarna sitter och att nunico gör sitt.

Spoiler:
V86
Inlämnat: 2016-03-30, 18:05
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2016-03-30
Start: 20:30
Kostnad: 441,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 9 (6, 2)
2: 12 Gloria Sund (8, 5)
3: 1, 2, 3, 5 (6, 7)
4: 2, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (11, 1)
5: 3 Inchgower Level (6, 9)
6: 7 Nuncio (5, 3)
7: 2, 5, 10 (7, 1)
8: 1, 3, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 7)

3x1x4x7x1x1x3x7 = 1764 rader.
1764 x 1 x 0,25 kr = 441,00 kr.
Totalt: 441,00 kr.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 18:11   #77

Shooters avatar

Standard

Daddy's First ser spänstig och fin ut i tidig värmning.
Gammal 2016-03-30, 18:16   #78

Standard

Är det nån som har koll på vad det har varit för problem med ebony boko de senaste starterna. Imponerade så smått i två raka vinster i höstas, ikväll rycker man dessutom skorna
Gammal 2016-03-30, 18:43   #79

Sharp$: 221
Standard

Citat:

Du glömde den sämsta av dom alla...Leif "Colgate" Witasp
Enrico1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 18:52   #80

Grants avatar

Smile

Statistik

Citat:
Ursprungligen postat av Enrico1 Visa inlägg
Du glömde den sämsta av dom alla...Leif "Colgate" Witasp
Alla kan inte vinna, varken häst, ekipage eller kusk.

Det du vet däremot kan du utnyttja och vara tacksam för att du vet.

Mvh Uffe
Gammal 2016-03-30, 19:05   #81

Sharp$: 4189
Standard

Är det någon mer än jag som har problem med webläsaren Chrome på mobil enhet (iPhone/Ipad) med atg.se? Bara hänger sig......

//David
daza är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 19:16   #82

Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daza Visa inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med webläsaren Chrome på mobil enhet (iPhone/Ipad) med atg.se? Bara hänger sig......

//David
Ja

Funkar i safari dock

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 19:23   #83
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Alla kan inte vinna, varken häst, ekipage eller kusk.

Det du vet däremot kan du utnyttja och vara tacksam för att du vet.

Mvh Uffe
Ytterligare ett fantastiskt givande inlägg från din sida.
Grant (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 19:26   #84

Sharp$: 4189
Standard

Tack, då var det inte bara jag.

//David
daza är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 19:37   #85

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Per Lennartsson slänger på ett norskt på Errol Boko med innerspår, där försvann den spiken.
Gammal 2016-03-30, 19:45   #86

Shooters avatar

Standard

Henrik Svensson tog en fin seger på Bergsåker.
Gammal 2016-03-30, 19:56   #87

Grants avatar

Smile

SharpMaster

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Ytterligare ett fanatiskt inlägg från din sida.
Å Tack Robrif. Jag försöker så gott det går.

Mvh Uffe
Gammal 2016-03-30, 20:04   #88

Sharp$: 3761
Standard

doob din system tack
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 20:11   #89
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Å Tack Robrif. Jag försöker så gott det går.

Mvh Uffe
Ingen fara Garnt. Även om poesi gör sig mer hemma i andra forum. Finns även behandling/hjälp att söka.

Mvh Robban
Grant (+1)
Gammal 2016-03-30, 20:20   #90

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

12 Reggae Hall vann idag!

Spikarna:

Jag har känsla för 1 Castle Hall (20%) i avd III. Riktigt bra i två raka starter. Sköt till fint senast.
Båths gör årsdebut. Tredjehandare är C.H.. Jag testar.

6 Top Notch Lady Ås (36%) tror jag får chansen till blufflopp i avd II. Borde vara klar vinstchans.
Lennartsson är helt inne på att släppa till favoriten med 1. Värt att prova då hästen sägs ha kapacitet. Avslutade fullt okej senast. Rimlig %.

Miljonhästarna:

10 Leonas Santo (0,68%) har flera konkurrenskraftiga insatser till fina tider bakom sig i karriären. Uppgiften är inte den värsta hittills. 1 Trees Ribston (9%) i samma lopp gör det ofta bra, har skalle.

8 Orecchietti till 1% blir streck för mig. Självklart tror jag inte det sker. 3 streck då 5 Venkatesh med bra resa kan speeda ner det mesta. 7 Nuncio får inte ha en dålig dag.

3 Karlängs Lill (0,72%) har ju varit riktigt bra i två senaste starterna. Framvolten och helt ostreckad gör ekipaget aktuellt för min lapp.

I övrigt jagar jag Spicy A (4%). Felfritt idag?

Jepp, jag spelar oftast extra mycket på chans på V86.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 20:30   #91

Sharp$: 7301
Standard

Dagens Lotto-rad efter årets snabbaste analys:
Avd
1: 1, 4, 7, 9
2: 6, 12
3: 1, 2
4: 2 Rebekka Ans
5: 6 Eklas Superior
6: 7 Nuncio
7: 3, 4, 5, 7, 8, 10, 13, 14, 15
8: 10 Heartbreaker V.S.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 20:36   #92

Manprinsens avatar

Standard

Härlig styrning av Östman. Vann på att han hade tålamod och sparade hästen.
Gammal 2016-03-30, 20:38   #93

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ja, eller på att Rauno inte låter hästen få lov göra jobbet? Låta sig bli inlåst så sent?!
Stanna hemma och träna är mitt råd. Spricker det så spricker det.
Gammal 2016-03-30, 20:40   #94

Standard

Citat:
riktigt blekt lopp. todays butterfly enda att ta med sig. fin comeback o höll på att vinna.
Gammal 2016-03-30, 20:40   #95

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Ja, eller på att Rauno inte låter hästen få lov göra jobbet? Låta sig bli inlåst så sent?!
Stanna hemma och träna är mitt råd. Spricker det så spricker det.
Ja lite surt eftersom jag hade spik på Premier men dubblade med Vacqueras efter allt kackel om den.
Gammal 2016-03-30, 20:56   #96

Standard

Ove A...
Gammal 2016-03-30, 20:56   #97

doobs avatar

Standard

V3

Örjan nu för drömöppning av V3-spelen....

V3
Inlämnat: 2016-03-30, 20:46
Bergsåker
Onsdag 2016-03-30
Start: 20:52
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 6
2: 6 Eklas Superior
3: 1, 7, 10, 12

5x1x4 = 20 rader.
20 x 1 x 10,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.

V3
Inlämnat: 2016-03-30, 20:54
Solvalla
Onsdag 2016-03-30
Start: 21:03
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Sembs Rebir
2: 3, 6, 7
3: 4, 5, 9, 10, 11

1x3x5 = 15 rader.
15 x 1 x 10,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Gammal 2016-03-30, 20:56   #98

Standard

Ove din sopa. Kanske ska kolla utåt , ingen kommer....fyfan när man värdespikar så kan karljäveln inte ens köra, goop,Örjan,Erik, tom tarzan hade fixat det där

Senast redigerad av shjuve9le den 2016-03-30 klockan 20:58.
Gammal 2016-03-30, 20:56   #99

Manprinsens avatar

Standard

Fan vad dålig Saint Patrick var, lugn dödens men slocknar i sista sväng.
Gammal 2016-03-30, 20:56   #100

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ove A...
mm. märklig styrning. ingen kyla
Gammal 2016-03-30, 20:58   #101

Standard

Finns ju inte på kartan att någon av tidigare nämnda toppkuskar bränner där.. Att man aldrig lär sig.
Gammal 2016-03-30, 20:58   #102

Manprinsens avatar

Standard

Det går inte att spika Ove, lär er det nån gång.
Gammal 2016-03-30, 21:00   #103

Standard

Men köra rakt fram borde han ju kunna. Nu tog väl Pär upp bara för att han inte kom till spets. Släppte fram 3an haha, hade ju kunnat försöka hålla igång 2an iaf
Gammal 2016-03-30, 21:01   #104

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Men köra rakt fram borde han ju kunna. Nu tog väl Pär upp bara för att han inte kom till spets. Släppte fram 3an haha, hade ju kunnat försöka hålla igång 2an iaf
Han kan vara klar 50m före mål och ändå torska. Har bittra minnen av den karln och fått betala med plånboken innan jag lärde mig.
Gammal 2016-03-30, 21:04   #105

Standard

Vadå inte hålla inne, hade räckt med 10 meter när ingen kommer , kanske måste träna på stelnacken så han kan vrida huvet mer än 5 grader
Gammal 2016-03-30, 21:05   #106

doobs avatar

Standard

Är ni förvånade över Ove A´s styrning? SLUTA HYLLA NI SOM GÖR DET!

Han är en riktig sopa!

Se bara på styrningen i första V75 i Tekno Odins lopp! Han har chans tjäna fan 50 meter på Tekno Odin men väljer att sitta kvar i andraspår och vrida på när Tekno Odin kommer!!! Bjuda Tekno Odin rygg och tro han kan slå den på speed? Under vilken sten kommer fanskapet ifrån?
Så jävla talande för noll känsla att man spyr.... Nu spelade det ingen roll men han är en jävla sopa! PUNKT!

Senast redigerad av doob den 2016-03-30 klockan 21:07.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 21:06   #107

Standard

Fan va tråkigt. Garderar man Kenneth. Men det borde man ju förstått. Att tom han är bättre än ove
Gammal 2016-03-30, 21:06   #108

doobs avatar

Standard

Kanske min sämsta V3-spik någonsin.... Var Örjan ens intresserad?
Fy fan vad passivt... Preparé så det dammade om det....
Gammal 2016-03-30, 21:07   #109

Sharp$: 52686
Standard

KVITTORESULTAT
Inlämnat
2016-03-30, 20:45
Solvalla Lopp 8
Onsdag 2016-03-30
Start: 21:03
Kostnad: 30,00 kr
HÄSTAR
811
DÖLJ KVITTODETALJER
1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
C10A 196E 5382 0910
Vadet gäller startnummer
Rättningskod: MJS RTV XNC
SKRIV UTVERKTYGDELA
Visa startlistan
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 21:07   #110

Manprinsens avatar

Standard

Förbannade jävla piss norrman. Du suger 363 dagar om året, hade du inte kunnat suga nu också? Nej var bara tvungen att få till styrningen för en gångs skull...

God natt då
Gammal 2016-03-30, 21:07   #111

Standard

Citat:
Kanske min sämsta V3-spik någonsin.... Var Örjan ens intresserad?
Fy fan vad passivt... Preparé så det dammade om det....
Min spik på Rebekka Ans var ungefär lika dålig..
Gammal 2016-03-30, 21:08   #112

Standard

Citat:
Förbannade jävla piss norrman. Du suger 363 dagar om året, hade du inte kunnat suga nu också? Nej var bara tvungen att få till styrningen för en gångs skull...

God natt då
Fast den där hästen hade väl nästan OAL t.o.m vunnit med..
Gammal 2016-03-30, 21:08   #113

Standard

Sant doob. Ajja då var det här över. Bara se nuncio sen / quit

Får se om tarzan leker med spelarna , kanske testar hästen med brodd bara för att se hur han springer
Gammal 2016-03-30, 21:09   #114

Manprinsens avatar

Standard

Jag tänkte att Westholm kunde överraska positivt med skorycket, men det var bortkastat som vanligt.
Gammal 2016-03-30, 21:10   #115

Standard

Njaa tror inte det.
Gammal 2016-03-30, 21:10   #116

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Fast den där hästen hade väl nästan OAL t.o.m vunnit med..
Kenneth hade kunnat köra Nuncio mot dom där och riskera att bli fast 4:e inner.
Gammal 2016-03-30, 21:11   #117

Standard

Jag trodde också på westholm lite iaf. Men sist och sen ? Jadu
Gammal 2016-03-30, 21:13   #118

Standard

F*n vad de snackar ner 3:an, känns ospelbar nu. Får bli en vinnare på Demo.
Gammal 2016-03-30, 21:14   #119

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Jag tänkte att Westholm kunde överraska positivt med skorycket, men det var bortkastat som vanligt.
Herregud, såg du prestationen efter galoppen!? Grymt intryck! Spikade och flög, men det tas igen nästa gång den kommer ut.
Gammal 2016-03-30, 21:14   #120

doobs avatar

Standard

Lindroth din jävla clown!
Gammal 2016-03-30, 21:17   #121

Manprinsens avatar

Standard

Dagens megaskrik levererade!
Gammal 2016-03-30, 21:22   #122

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg

Lite sent, tack för kaffet på denna
Gammal 2016-03-30, 21:23   #123

Standard

Sjödén missade i avd 3 men ändå:

"... kräver också att minst två av ”mina” hästar ska vinna!
V86-1: 4 Premier Kronos
V86-3: 2 Saint Patrick
V86-5: 3 Inchgower Level
V86-7: 2 Vill Dina (struken)
Gammal 2016-03-30, 21:27   #124

Standard

Är Pasi Aikio i mål ännu?
Gammal 2016-03-30, 21:27   #125

Manprinsens avatar

Standard

Min Elitloppsvinnare i år. Grym kuse det där, helt jävla otrolig.
Gammal 2016-03-30, 21:27   #126

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Har ORRE kommit imål ännu?!!!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 21:28   #127

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Oj oj fullständigt kross oj oj
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 21:30   #128

Fiduss avatar

Standard

Ja, jösses! Det räcker nog till topp 3 i elitloppet i år igen? Örjan är nog överlägsen i år också. Om han väljer rätt häst alltså...
Gammal 2016-03-30, 21:33   #129

Standard

Svårt från tillägg mot ston med fördel.MEN: Chans till revansch för Linderoth för missen med Eklas S.? Sista chansen för Ohlsson att vinna nåt på hemmabanan i kväll...
Gammal 2016-03-30, 21:35   #130

Manprinsens avatar

Standard

Leksand gör 5-4 på tal om nått helt annat. Vilka jävla krigare!
ricBLo636 (+10)
Gammal 2016-03-30, 21:38   #131

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Ja, jösses! Det räcker nog till topp 3 i elitloppet i år igen? Örjan är nog överlägsen i år också. Om han väljer rätt häst alltså...
Skulle han få köra Nuncio menar du?
Gammal 2016-03-30, 21:38   #132

Standard

Provar en DD för att rädda dagen:
2,5
8,10,11
Med viktning mot 2 i första.
Gammal 2016-03-30, 21:40   #133
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Nä, han skrev ju vinnaren
Gammal 2016-03-30, 21:43   #134

AndyMarts avatar

Standard

Vilken kuse, Melander påbörjar segergesten i Elitloppsfinalen 300 kvar.
Gammal 2016-03-30, 21:44   #135

Standard

2 får bli nästagångare, såg fin ut. Synd han kör sig fast.
Gammal 2016-03-30, 21:49   #136

Standard

Spännande värre här nu, sitter med två stycken åttor om 10 med Kung Goop vinner i sista. Ett litet motspel på dubbeln om 11 vinner. Nada om 1 vinner
Gammal 2016-03-30, 21:49   #137

Fiduss avatar

Standard

Citat:
He, he... Örjan kör inte heroiska hästar. Han kör alltid den som vinner över dem.
Emeffeff (+3)
Gammal 2016-03-30, 21:54   #138

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Spännande värre här nu, sitter med två stycken åttor om 10 med Kung Goop vinner i sista. Ett litet motspel på dubbeln om 11 vinner. Nada om 1 vinner
Snyggt Grattis!
Gammal 2016-03-30, 21:55   #139

Standard

Citat:
Snyggt Grattis!
Tackar!

Har inte postat systemen här men däremot mina tankar och det stämde helrätt idag. Satte både jokern och det systematiska.
Gammal 2016-03-30, 21:57   #140

Standard

Citat:
Snyggt!
Björn var ju stenklar i sista och Dubbeln räddade min dag.
Gammal 2016-03-30, 22:01   #141

Standard

Citat:
Snyggt!
Björn var ju stenklar i sista och Dubbeln räddade min dag.
Tackar! Grattis till dig med då!
Gammal 2016-03-30, 22:09   #142

Standard

Hockeyn var för spännande i kväll. Det var ju annars för en gångs skull 8 vinnare som inte var svårfunna om man gick på skorycken i skrälloppen. Var nog en av få V86or jag skulle kunnat lösa för en 500ing med lite flyt med systemkonstruktionen. Nästa onsdag blir det bättre sport om dom lyckas fylla de ordinarie V86 loppen på Jägersro och Solvalla och slipper lägga in ramloppen. Men det blir väl ett antal tunna lopp igen som lyfts bort från V86.
Gammal 2016-03-30, 22:45   #143

Shooters avatar

Standard

Nuncio! Vilket monster! Och Premier Kronos körde Östman snyggt till seger. Även jag åkte på att Ove A. släppte ut Oscarssons häst. Satt med tre streck där och tycker att det borde ha räckt. Nya tag!
Gammal 2016-03-30, 23:44   #144

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Kollade Nuncios lopp igen, herregud vilken årsdebut alltså.

Kollade också Ebony Bokos lopp igen, var första starten barfota runt om. Glöm inte bort den i nästa start! Hade 13,1/1900m efter galoppen (ruggigt snabba tider idag förvisso) med full fart och bländade stil över mål. Galoppen snarare av forcering än balansen.
Gammal 2016-03-31, 22:33   #145

ricBLo636s avatar

Sharp$: 2521

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Tycker att det är en rolig omgång så slängde in ett tidigt system.
Hoppas chansspikarna sitter och att nunico gör sitt.

Spoiler:
V86
Inlämnat: 2016-03-30, 18:05
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2016-03-30
Start: 20:30
Kostnad: 441,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 9 (6, 2)
2: 12 Gloria Sund (8, 5)
3: 1, 2, 3, 5 (6, 7)
4: 2, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (11, 1)
5: 3 Inchgower Level (6, 9)
6: 7 Nuncio (5, 3)
7: 2, 5, 10 (7, 1)
8: 1, 3, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 7)

3x1x4x7x1x1x3x7 = 1764 rader.
1764 x 1 x 0,25 kr = 441,00 kr.
Totalt: 441,00 kr.
Jag ser nu att jag sprack på två favoriter. Lite surt men tyckte att det borde funnits stor potencial i systemet.
Missade haugsta bara för att jag vägra ha han med... det brukar ju funka!
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td