|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Extra V75 29/5 Solvalla (Elitloppshelgen)
& avslutningsvis en egen tråd för denna V75a med elitloppsförsöken inkluderade !
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Startlistorna ute till söndagen. Söndagens V75a ser betydligt mer hanterbar ut för oss med mindre spelkassor. 14.30 startar V75 spelet på söndagen. Vad som är höjdpunkten denna dag behöver inte nämnas.
V75-1 Här blir nog Makethemark gigantisk favorit efter insatserna på slutet. Dags för första barfota nu Salmela ? Bakom ser det öppet ut och spontant känns det väl inte som att det är de allra bästa treåringarna som är med. V75-2 Ett långlopp som spontant ser vidöppet ut. Det kommer även V75 spelarna tycka så värdet här ligger i att hitta en häst att chansspika. Instatserna kommer spridas på många hästar är känslan. Rocky Egedal får bli söndagsvinnaren men det kan ändras i veckan. V75-3 Här kommer Ludde att köra till han får spets med Mosaique Face. En bra chans om det inte kostar för mycket. Tar han en längd på Timoko ? Your Higness kan som bekant avsluta om det skulle bli tokkörning, men hade hellre sett Goop i vagnen än fransk kusk. Hur bra är Propulsion ? Detta blir verkligen ett elddop. Känslan är att Resolve inte kommer räcka men kan vet ju sedan gammalt att Åke Svanstedt kan det där med att ställa i ordning. Den har väl gått barfota i USA så något berömt Svanstedt skroyck lär det i alla fall inte bli. V75-4 Detta känns inte lika spelvänligt. Troligen vinner Nuncio lätt efter att tidigt fått överta spets. Den blir megafavorit på V75an. Andrahandare blir Royal Fighter på läget och spetsläget. Nöjer sig Örjan med ett mer passivt upplägg kan den vinna. V75-5 Elitkampen känns inte alls lika magisk i år. De två stora reklampelarna då är borta. Lannem Silje pga hälsoskäl och Månprinsen AM för att Gunnar Melanders långsynta kärring bojkottar Sverige till avstängningen för att hon slog ner en kusk på stallbacken upphör. Westholm drog Svarte Petter med Odin Tabac. Han har redan maxat allt utrustningsmässigt på den så det blir svårt från spår 11 över 1609m. Tekno Odin också bakspår. Kanske därmed Fjord Jerven och den finske gästen Vitter är mest intressanta. Spontant är detta lopp mycket mer spelvänligt än det brukar vara. V75-6 Här får man ligga lågt. Lopp för relativt låg klass med många utländska hästar jag har noll koll på i nuläget. Spontant hade jag helst sett detta lopp utanför V75 spelet, men man får hoppas man blir lite klokare i veckan av vad som skrivs. V75-7 Fyraårseliten är nog efter elitloppet tillsammans med Harpers på lördagen elitloppshelgens riktiga höjdare sportsligt. Vilket race. Är Pinkman startsnabb och klarar resan är det väl en del som talar för att den är klar här. Den var ju inbjuden till elitloppet. Uncle Lasse spår 10. Det krävs nog första barfota och en extraordinär insats för att det ska gå därifrån över 1609 m Lycka till nu med V75an. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dodo (+8) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lite tidig info som kan vara intressant till de 7 loppen på V75 spelet:
V75-1: Makethemark ska lättas till aluminiumskor ffg. Jänkarvagn och helstängt huvudlag. Eventuellt barfota runt om nu på Chocolate Gold. Jocke Lövgren har sagt att han ska testa lite nya grejer på Racing Mange i veckan. Så håll koll på ev ändringar där i den sena infon. V75-2: Baron Max pratas det om skoryck bak på nu. Spitcam Jubb vanlig vagn istället för jänkarvagn nu. Finns ingen skoinfo i startlistorna just nu i alla fall på finska hästar, men notera att man ska ha ryckt skorna sist på Velvet Girl, och varit nöjda med det. Samma nu. Aldrig tävlat barfota runt om tidigare i Sverige. Notera också att man senast i Danmarks V75an ryckte skorna ffg på Nakoda Goj (vet inte om det framgick då skoinfon vid utlands V75or alltid ör bristfällig) med enorm effekt. Samma nu. V75-3: Propulsion tävlade barfota bak ffg senast vid segern i Finland. Nu skor i detta lopp. Mosaique Face skor och öppet huvudlag i lördags. Nu barfota runt om och norskt huvudlag (och sen helstängt dessutom i finalen om den går dit). Stort plus. Voltigeur De Myrt har tävlat barfota runt om i båda sina tidigare starter i Sverige. Nu skor åtminstone i försöket. Minus. V75-4: On Track Piraten skor bak nu. Minus. Murphybländare testades senast med gott resultat. Samma nu. Plus. Troligen skor på Nuncio i försöket men i någon intervju verkar inte Melander stensäker på att han väntar att rycka dom till finalen så håll koll på infon. V75-5: Myllarfaks ska för första gången någonsin tävla barfota runt om. Intressant. Myr Faksen ska för första gången tävla barfota runt om och med jänkarvagn. Mycket intressant. Jokivarren Kunkku ska för första gången sedan kungstravet i fjor tävla barfota bak. Ska ha varit dunderfn i senaste jobbet. Odd Herkales ska ev testas med jänkarvagn på söndag. V75-6: Det står inte i startlistan, men enligt Stenströmer ryckte man alla skorna och satte på helstängt huvudlag senast på V75 i Köpenhamn på New Muscle Ås, och det gav en ruggig effekt som framgår. Samma på söndag. Vann mycket lätt då. Antonio Tabac troligen första barfota runt om. Alltid intressant på Stig H hästar med sådana ändringar. V75-7: Ruggigt intressant info på megastjärnan Pinkman. Han ska troligen för andra gången någonsin tävla barfota runt om. Bara gjort det en gång och då vann han världens största treårslopp (Hambletonian). French Laundry tävlade med träningsbalans i debuten för Stefan Melander. Imponerade inte. Nu barfota runt om och helstängt huvudlag vilket som bekant brukar ge enorm effekt på hans hästar. Conny Sisu barfota runt om ffg i år. Ska vara mer mogen för det nu än i fjor enligt stallet. Infon ovan till stora delar hämtad från V75 Guidens elitloppsnummer som utkommer som papperstidning i morgon. Senast redigerad av olle den 2016-05-25 klockan 17:12. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
vet någon om Spitcam jub gick med jänkarvagn när han vann på vermo ?
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Söndagens bästa spel är Jokivarren Kunku som flyger till spets och vinner på 20 blankt.
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Blev tronskifte där och då i Finland. Vitter är min vinnare alla gånger, en Veisker avkomma som kommer vandra i pappas fotspår och vinna flera Elitkamper. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Ja, men den vann med någon cm.
Nu är det kort, och då håller den undan.
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jag tror du har rätt, men han kan förlora ändå.
Fick 5.75/2.40 på nätet, jämfört med 1.50 senast. Tar jag alla dagar i veckan då jag tror Jorma bombar till spets och är gynnad av den kortare distansen.
|
|
|
#11 |
|
Tror inte ens den kommer till spets men Vitter kan det OM han så önskar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nostalgi! Åren med Viesker i elitkampen på 90-talet när den kom över och bara dominerade, som om den vore en helt annan ras. Den skulle kunna ha ställt upp i de mindre loppen för varmblod på landsortsbanorna och vunnit!
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Racing Mange struken
|
|
|
|
#16 |
|
Nä ni grabbar, imorgon jagar vi miljonerna :-) Fin profit idag på vinnarspelen som ska återinvesteras!
Spikar Tekno Jerken i Elitkampen, vann snyggt senast med norsken oryckt, när äldre norksa herrar med sådan form kommer på besök gäller det att se upp. Sen blir det spik på Royal Fighter i försöket, tror på SOS. Som jag läser loppet så sitter Örjan andra ytter med garanterad topp 3 med Nuncio. Sen tror jag knappast han kör skiten ur hästen för att vinna utan snarare nöjd 2a eller 3a, hästen går ju ändå från alla positioner i finalen... Sen blir det till att gardera upp men sugen på att spika Falcon Dragon också men trist i avd6 där pengarna ska fördelas... får sova på saken! btw för er som tror på Nuncio eller Timoko så verkar Racebets köra nån galen kampanj med 25/12 ggr pengarna, dock bara för nya kunder. Lirat där ett tag och hittils bara blivit delvis limiterar trots en ganska rejäl profit och ett par 5 siffriga utttag... imorgon köööör vi!! |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Får bli utgångar 2/3 på Ready Ribb (på goop stallform), Falcon Dragon och Propulsion (Örjan kan det där med att vara först och reden kan det där med att ställa i ordning) och sen spikarna jag nämnde tidigare. sen kryssar jag villt så länge kulorna räcker :-)...
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lirar en lax på Borups Poweful. Osannolik spurt när den vann sist.
Make my day Borups.... |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Blir en "bandad" titt på loppen i morgon tyvärr. Tror inte på ngn hög utdelning kör ett litet joker med spikar för 4 Vitter i V75:5 och Goop bakom 5 New Muscle Ås i V75:6
|
|
|
|
#20 |
|
Det är väl bara att spika 3.Betel.AM hur förbättrad blir inte den med skorna av för första gången.Örjan plockar ner Kaj från dödens då Spitcam Jubb är fruktansvärt snabb ut.
Min vinnare 3.Betel AM 40 gånger hos-betbolagen och 8 gånger på plats.
Som ofta bäst när det gäller. Senast redigerad av Spiken64 den 2016-05-29 klockan 09:04. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Lika bra skräll som igår då Topgear har vi i Mårten Marje idag som såg smällfinutsenast för hästen har kanonform gäller bara komma till från det usla läget.
Min skräll Mårten Marje 50 gånger just nu hos betbolagen bra platsodds 9 gånger
|
|
|
|
#22 |
|
Elitkampen är inte det bästa lopp som har körts i den serien genom åren, men det kan bli en rätt kul historia. Många tror på Vitter, men även Fjord Jerven är startsnabb liksom Jokivarren Kunkku som Jorma kommer dundra på med. Det finns ett gäng som inte går av för hackor om det blir körning och Jorma inte får ledningen.
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nån som vet ifall Takter planerat att ta sin medicin idag eller om det blir artärbristar-Jonny i sulkyn idag igen?
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Få människor i detta land kan få fart på en häst som Takter kan.
Ibland brinner det, men så är det med alla vinnarskallar.
|
|
|
#26 |
|
Börjar med LD.
LD Inlämnat: 2016-05-29, 10:11 Solvalla Söndag 2016-05-29 Start: 10:20 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Moni to Spare 2: 5 Gigant Proud 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: MTK ZQN XFT |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Normalt sett så vinner Hagustad första loppet, men jag lirar vinnare på Top Notch Lady Ås och hoppas på ledning från start till mål.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Självklart så intervjuar de Roger precis före loppet. Nu åker väl oddset ner på det.
Från över 14 ggr och direkt ner till 8. Vidare ner till sex ggr och så hoppar han bort sig. Hade inte lirat till det oddset. Senast redigerad av Shooter den 2016-05-29 klockan 10:21. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Första idiotiska körning av Hagustad.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nuncio ska gå med skor i försöket säger de. Frågan är om Örjan kör för vinst eller endast för att placera sig bland de två främsta så han kan välja ett bra spår. Här skulle behövas en kusk med pondus och körhänder, som Ludde "Silkesvanten" Kolgjini.
![]() Svaret lär man inte få förrän efteråt, men det är avgörande för om man ska singla honom på V5. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#35 |
|
Tarzan menar att Volstead kommer o va kraftigt förbättrad och är således given vid gardering. Var ju ruggig i lördags redan
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
nån som har nåt bolag med 100 spänn andelen till dagens v75?
intresserad av en andel i så fall. skicka mig ett PM |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Mårten Marje lopp 15 kunde inte låta bli till 90 gånger.
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nån som vet om man kan köpa några andelar online tills idag nånstans?
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Snart dags att åka.
Ska se alla lopp från 13.40. Blir en bira i Sumpan på vägen ![]() Tar 20 min från dörr till dörr.
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Har jag någonsin påstått att han inte kan det? Problemet är att när han har glömt ta sin medicin, som igår, då får han en jävla fart på hästarna halva loppet och sen kommer han sist imål. |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ryktet säger det var lillebror Per(Scandal Play) som var tipster
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Jag har läst så j-a mycket gnäll mot Takter, men det folk inte fattar är att hästen mer än fördubblar sin vinstchans om man kör i spets.
Takter, Ludde, Jorma m.fl. vet det, och kör för den till varje pris. Spelar ingen roll om 20% av dessa försök ser idiotiska ut, då man tjänar på det i längden. Väx upp, lär dig något !!!
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Det kan brinna för alla kuskar och det gör det ibland med...men är du så jävla dum så du likställer Johnny´s hjärnsläpp med att det kan brinna för andra kuskar med är du mer än lovligt dum. Ska jag växa upp och lära mig något? Säger han som beter sig som en fjortis när han druckit och sitter och skriver fitta till höger och vänster på nätterna. Jävla pajas. |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Borde inte fransyskan ha en bra chans i monteloppet. Klart bäst tider och nu barfota för första gången. 5 ggr just nu.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Precis vaknat...dax för Elitloppet!
Satte 4 spikar igår(tyvärr på 2 olika system ) Jävligt glad att jag inte "gick på" alla betaltjänsters bullshit spikar och..tips.. Låste 1:a på 2 hästar , hade ej med Windy W.Spikade Wasa W ...surt med galopp över mål. Spik på allt var Copymade =bra drag . Hade Bird Parker och basic som spikar på olika lappar... 11 5:or + V4:an gav iaf drygt 2 papp så ganska nöjd ändå... Inte analyserat än..men Nuncio skall garderas i försöket ,känns faktiskt överspelad på knappa 60%.. L |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
har SO kungen sagt nåt om kallblodsloppet?
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Står mellan finnarna... 50/50
red: Inget som SO skrivit, utan min egen åsikt är Senast redigerad av eveton den 2016-05-29 klockan 12:51. Anledning: Förtydligande |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Hur behandlar vi Pinkman idag som megalampa?
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Jag som inte kunnat gå hit på länge fick en klump i halsen.
Inget slår elitloppet.
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Eftersom hästen nämndes i förhandssnacket som möjlig kandidat till dagens huvudlopp så borde den ju bara blåsa hem det här. Å andra sidan ligger väl värdet i att spela emot... Ska man döma av kvalitén på de som är inbjudna till att delta i övriga arrangemanget (jag tänker på han som just sjöng nationalsången) så vette fan. |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Tror ni inte att Takter kommer köra i spets idag med Oasis Bi? Det skulle inte förvåna mig för fem öre när han inte kom dit igår
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Hmm ,lite inne på att spika 7 Sptcam Jubb idag (v75:2) 8% känns väldigt lågt dessutom för troliga spetshästen med bevisad toppform..spikas på V4:an hursomhelst.
Spoiler:
L Senast redigerad av Lazze den 2016-05-29 klockan 13:39. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Jag tror att Goop får en bra dag. Singlar Ready Ribb på V4 och Timoko samt Nuncio på V5 (inte jag som sätter i hop V75 idag).
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Jag är lite lur på att Westholm vinner elitkampen i år. Känns som dom två antagonisterna från Finland eventuellt kör ihjäl varann.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Calella Eliza är otroligt fin
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Jag har bara 8,9 och 10 i V4-1. De kör loppet åt bakspåren.
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Det där var nog inte första rekordet som rök idag!
|
|
|
|
#74 |
|
Det var ju en jävla prestation! Hästen som tjänat minst i hela loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
What...he he ,3% är plötsligt guldhäst med 85000:- på kontot.....??? har dom målat om en topphäst?..1.11.0...
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Hur mycket rekordsänkte finnen i treårsloppet precis? Barfota runt om för första gången ger ju nästan osannolik effekt på vissa hästar.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ratu
Gått 13 Vad var det där ???
|
|
|
#80 |
|
Yannick Ginger...jag fattar inte att man envisas med att sätta upp den snubben på några hästar alls här i Sverige, han har noll koll på taktik etc...
Stekel (+5) |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Förivrade mig lite, det var visst "bara" tangerat rekord på 11,0. Någon hade klart för sig iallafall, oddset var det enda som stack ut på b365 12ggr där.
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Härlig effekt på det skorycket ffg, Ratu Royal! Med på tre tack vare det
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Berglund rankar 10:an i kallblodsloppet sist och Ögat rankar den etta... Vem ska man tro på trooo?
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#87 |
|
Dagens största miss.
![]() V4 Inlämnat: 2016-05-29, 11:45 Solvalla Söndag 2016-05-29 Start: 13:40 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 2: 9 Wild Honey 3: 6 Borups Powerful 4: 12 Stay Alert 9x1x1x1 = 9 rader. 9 x 10 x 2,00 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: CSM TTP NDX Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2) |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Hmmm , Spika emot Nuncio kanske..1 Royal fighter...Luktar garantispets och inte allt för högt tempo då alla vill till final? ..skall fundera lite mera dock..
Citat:
Senast redigerad av Lazze den 2016-05-29 klockan 14:00. |
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Känns som dom kommer låsa loppet och Örjan med sin fingertoppskänsla kommer inte bruka mer än nödvändigt innan finalen.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Det kommer bli stenhårt tempo här iom att BBS:en ska gå med helstängt och full fart hela vägen, svårt lopp när man inte vet hur Örjan tänker..
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
"Det finns inte på kartan att de tar sig förbi från spår 8 och från ledningen kommer han springa fort, riktigt fort, säger tränare Svart." om Vitter.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Känns lite sådär att Örjan inte ska värma hästen utan bara hoppa upp och köra lopp för första gången. Kan ju bli pannkaka om det vill sig illa.
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
![]() L |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Är det bara att spika den då? Har ruskigt svårt att sätta in dom finska hästarna mot norska och svenska. Enda jag vet är att Jokivarren har varit kort i rocken varje gång mot Vitter.
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Perfekt kört, det är alltid härligt att se Örjan köra Redéns topphästar!
|
|
|
|
#96 |
|
Borde inte stay alert plocka det i andra avdelningen? Stark häst och har bra speed hela vägen.
|
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
Skulle jag gardera skulle jag även ta Odin Tabac, Westholm nästan lämnat klart på den. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10) |
||
|
|
|
|
|
#98 |
|
Betel Am. Ingent märkvärdigt CV men toppkusk, läge och skoryck!
|
|
|
|
#99 |
|
Var inne på samma spår men frågan är hur offensiv Jorma kommer vara? Känns mycket väl som Jörgen kan vinna om dom kör ihjäl varann.
|
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
Helt sjukt med Copimade igår och Ebony Boko idag! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Jag gör det inte svårare än så, detta är nya Viesker som vann Elitkampen fem år i rad. |
||
|
|
|
|
|
#102 |
|
Ähh, ingen minns en fegis...
![]() Avd 1: 1, 2, 5, 6, 9, 10 (3) 2: 8 Ready Ribb (3) 3: 2, 3, 4, 5 (6) 4: 1 Royal Fighter (2) 5: 11 Odin Tabac (4) 6: 1, 4, 5, 6 (11) 7: 2, 3, 5, 8, 10 (1) |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
1,2,5,6u,9,10
5,6,7u,8,10,11,12 1,2,3u,4,5,6,8 2 4,8u 1,4u,5,11 1,2,3,5,8,10u Minst 2u och 25000kr utd |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Troliga spiken:
5 New Muscle Ås har sett allt bättre ut i regi Ulf Stenströmer och senast i Danmark blev det en väldigt lätt vinst från ledningen. Han är explosiv bakom bilen och missar knappast ledningen nu heller. Trolig spik Roliga Spiken: avd3. Här har vi en fräck "ide!" 5 Mosique Face som var positiv utan att han tävlade på optimal balans senast. Nu rycker man skorna vilket är ett stort plus för honom. Ludde har knallform i stallet och i spets säljer han sig dyrt.. 17% han är omgångens roligaste spik! Dragen: 1 Bula Bula Am blev nedspeedad senast men fick ett nyttigt lopp i kroppen efter paus. Bra stayer. Vi gillade intrycket senast på 1 Divisionist som gjorde ett mycket bra lopp vid seger från utvändigt ledaren senast. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
V75:an =
Spoiler:
V5: Spoiler:
1 spik /Royal F 2X sparlopp Lycka Till!! Mvh , L Senast redigerad av Lazze den 2016-05-29 klockan 14:45. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Kikade lite på några tillsammansbolag. Alla jag kollade på spikade Goopen i näst sista. Är det ingen som har koll på nr 1 där? Spikförslag för mig...
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Jaha, fan vilken skitinledning. Varför ska det alltid hora när man garderar en favorit?
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Har dom verkligen fått till banan? Förvånar mig inte om Nuncio hoppar idag också och man blir snuvad på konfekten...
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Alltid skönt att inleda med spik
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Puhhhh.....jobbigt när 3 av 5 hästar på systemet galopperar.
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Sjukt tråkigt med favoritvinst direkt i början.
Brukar bli pannkaka för mina system när det börjar såhär, ugh. Jag va ändå så nära på att spika Uffe men jag trodde inte det skulle gå
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Makethemark är en värdig avkomma till Maharajah måste tilläggas. Kan bli hur bra som helst.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Alltid samma sak, uffe säger lite tveksam i värmn och man garder och då vinner han.. alltid samma sak fan att jag lyssnar på dem
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Herregud, jag missade inlämningen till V75...
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Sågades efter värmning, sågades av de otroligt skickliga betaltjänsterna och blev därför bara knapp favorit men ändå fortsätter Makethemark vinna. Då fick även en norrlandstränad häst vinna denna helg om man nu ska kalla en treåring i Salmelas stockholmsstall för det.
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Nästan 70 mkr i V75 omsättning. Hoppas verkligen inte det blir jackpot för denna helg är redan den helg på året när spelarkollektivet förlorar överlägset mest pengar.
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
urizen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
Skitinledning när man gardat med 6 hästar...
Första låset i nästa...7 ,12 Kör en rak TV/100:- till ca 20ggr L |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Ja det var en Norrlandsseger. Vore ju nästan pinsamt om ingen norrlandshäst skulle fått en seger denna helg när en tredjedel av landets travbanor finns där uppe.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
En liten mindre trolig V5 för kvällen med.
Avd 1: 2, 3, 4, 5 2: 1 Royal Fighter 3: 1, 4, 5, 7, 8, 9 4: 5 New Muscle Ås 5: 2, 3, 5, 8, 10 Ha så kul ikväll allihop! |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Yes ! ,fan att jag dubbla med 12:an...
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Hade ju varit mumma om Christoffer hunnit fram men man kan ju inte få allt...och en dag som denna är som sagt spelet en parantes!
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Finnar står i kö vid utbetalningsluckan och tackar Ratu Royal.
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Lutfi Kolgjini kommer köra loppet med hjälmkamera.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Dagens stora avslag..Nuncio , såg bedrövlig ut i värmning(obs personligt intryck) ..Murphys law= nu vinner han enkelt..He he
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Trots att jag inte har ett spel i elitloppsförsöken känns det mer spännande nu än när man sitter med ett streckspel med chans till alla rätt inför sista loppet. Man har blivit mer sportnörd än spelnörd på gamla dagar.
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Fan så härligt att Åke är hemma igen. Det är inget riktigt Elitlopp utan honom.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Hur travade Mosaique Face idag? Såg ut att vara något som inte stämde :(
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Skönt att dom 3 bästa hästarna gick vidare. Timoko ser riktigt jävla bra ut.
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Propulsion avslutade 1.07,3 sista 800!!!
Spännande med Call Me Keeper nu ♥ |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Roligt lopp!!
Trist att Mosaique tappade travet flera gånger...100 ggr hellre sett den i final i stället för medhängaren Oasis Bi. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Ludde är ju alltid en lögnare i kubik. Men kan vi hoppas han står för löftet att aldrig mer köra ett Elitlopp?
Knutman (+10) |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#140 |
|
Japp, visst är det tråkigt att trean i prix d`amerique och vinnaren av lotterian kom till final.
lokatten (+5) |
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Vore ju pinsamt utan en skånsk häst i en elitloppsfinal med tanke på att dom är så överlägsna där nere.
Lazze (+10) |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
dagens sarkasm..he he
|
||
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Dax för andra försöket!
Tror stenhårt på 1 Royal Fighter ,men blir inte förvänad om någon annan vinner dock ,chansspik.. GL, L |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Ludde snackar skit som vanligt, hade inget där att göra!
Oasis gick vidare pga spåret, inget där att göra heller! Övriga 3 som gick vidare, grymma!
Altoc (+10) |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Citat:
L |
||
|
|
|
|
|
#149 |
|
Nu kommer torskfrossan ..galopp Royal Fighter...(hoppas inte) eller Toktryck från Fransmannen..Tror inte PU offrar allt i försöket
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Royal Fighter är ingen elitloppshäst.
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
ooo jävlar?? , inget skämt den där..
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Grodättarna leker på valla.
|
|
|
|
#155 |
|
Fabrice är bäst i världen att ställa i ordning.
|
|
|
|
#156 |
|
Unmec de ipren....måste ha en värktablett nu när Nuncio torskade
Men det blir nog andra bullar med bfro i finalen
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Nog fan var RF bättre ifjol än i år? Per K Eriksson snackar skit om han säger att hästen är bättre i år.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Meni finalen ryker nog skorna på Nuncio och kanske skygglappar och då lär det finnas minst en växel till så Örjan är nog inte helt missnöjd.
|
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#160 |
|
Nuncio får loppet kört i halsen och vinner inte.. Där behövs både en och två växlar till för att han ska plocka ner de formtoppade fransoserna.
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Och DÄR gick Magic Tonight i mål. Totalt usel, som väntat.
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Nuncio lär köras på styrka i finalen och massera sönder ledaren...den vinner inte på speed idag iaf
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Untersteiner å grattis nog valet att gå ner i rygg på RF. Säger inte att det är fel men jag gillar kuskar som vågar tävla.
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Sur melander
|
|
|
|
#166 |
|
Vilken kör Örjan då? Nuncio eller Propulsion. Eller kör Stefan själv nu?
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Så kan man hoppas. Många här verkar ogilla Melander. Jag ser honom gärna vinna med Nuncio själv.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Fattar inte varför han sätter upp Örjan från första början utan att han fått köra hästen i ett lopp innan.
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Känns vidöppet. Tror det finns både ett och annat som kommer förändras på hästarna.
Dock känns de 16 ggr som det blev på UMdH fantastiskt. |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Gör absolut inget att Sveriges mest upphaussade häst OTP inte går vidare..
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Kan dom inte sparka den här jävla Teskedsgumman som håller i sändningarna?
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Så där jaaaa!
Nu har jag 9x6 för sjuan så nu måste den fanimej sitta!
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
VITTER!!!!!!!!
1.18.5!!!!!!!! Går i pappas hovspår nu, snart fem raka i Elitkampen ♥ |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Stark insats av Vitter. Ska bli kul att se Månprinsen mot den där.
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Vitter var riktigt bra. Du visste Helge.
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Klart att westholm ska köra 18,7 och förstöra bästa spelet någonsin.
Hur dum kan man bli ?
|
|
|
#178 |
|
Enda svenska kallblodet som kunde hävda sig i elitkampen Westholms 13 åring. Var händer med kallblodssporten i Sverige ? Det vräks ju ut pengar på dom och massor av kallblodslopp körs i Norra Sverige :(
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Tja, vi har ju världens bästa som valde att inte delta i år. Med all respekt för dina domedagsprofetior.
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Örjan kör Nuncio, men valet var svårt: "Båda två gjorde superlopp"
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Ja du Putte, den siste idioten är inte född än...Men men, vi vinner i långa loppet!
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Sa det här på Valla.
Vinner på 8.7 till 15 ggr. Tar man 4 längder på Timoko vinner man finalen.
|
|
|
|
#189 |
|
Det var den snabbaste Elitkampstiden någonsin.
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Citat:
Att man inte basunerar ut det betyder väl bara att man har lite taktkänsla... Men vi får väl se snart om han gjorde rätt eller inte. Senast redigerad av Speedyearl den 2016-05-29 klockan 16:38. |
||
|
|
|
|
|
#191 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Thomsland flyttade sin rörelse och en massa norska kallblod till Bergsåker och dom dominerar ju totalt många lopp där uppe. Norska hästar dominerar de stora unghästloppen år efter år. Kanske dags att omfördela pengar från kallbloden till varmbloden när den svenska delen av sporten utvecklas så negativt?
|
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Jos "playboy" Veerbeck är din favorit Helge
|
|
|
|
|
|
|
#194 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#196 |
|
Gaaaaahhhh....Goop får bluffa bort loppet....suck.
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Det sa jag inte , men du kanske läst att det är tufft ekonomiskt att vara hästägare idag. Är det då bra att i stort sett alla kallblodslopp med lite pengar att köra om i Sverige vinns av norska och finska hästar och pengarna skickas till hästägarna i dom länderna ? Det ser ju inte alls ut så på varmblodssidan.
|
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Citat:
Jag hade bara inte räknat med 18.7 från dödens. Det är ju helt omöjligt tro på det. Hästen var helt överlägsen och vinner lätt 99 ggr av 100 om de kör om loppet.
|
|
|
|
|
#199 |
|
Ska bli grymt kul att se megastjärnan Pinkman nu. En färsk hambovinnare på svensk mark har väl inte synts till sedan Scarlet Knight.
Jackpot om den vinner så spelarna lär då redan i kväll kasta sig in i lopparkivet och analysera mantorpsloppen nästa lördag
|
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Blir nog ett liknande loppscenario nu i finalen?! Vem får loppet?
|
|
|
|
|
|
|
#201 |
|
Grym häst Pinkman, tar hem detta på halvform. Hoppas han kommer till Elitloppet nästa år.
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Då snodde spelbolaget ytterligare 18 mkr från spelarna denna helg. Är nog många med sinande spelkassor redan därmed trots att de flesta precis fått lån. Inte helt bra för spelomsättningen i juni som ju då får mördande konkurrens av fotbollen.
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
7 rätt blev inte mycket o hänga i julgranen, men 7 rätt är 7 rätt
Grattis alla som vann idag.
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Jaha, då kan man stänga av tv:n för idag, inga bra lopp kvar
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Finnarna köar i utbetalningsluckan efter V5 med.
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Dom som tror på Nuncio borde skaffa konto snabbt hos PMU. Fransmännen egen pool till elitloppet och dom lär väl bara spela 1 och 2.
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
kung åke jag ska säga till dig redan grattis
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Banned
|
Rekord 1.10 på fransosen? Har producenterna missat försöket som kördes för ett par timmar sedan?
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
V75 108 rader (108 kr) inkl. sexor vinst 3158 kr
V5 36 rader ( 36 kr) vinst 555 kr DD 2x1 rader (40 kr) vinst 122 kr Välkommet efter flera dagars oflyt (läs dåligt tippande, förståss...) |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
4
5,6 2 x20kr 5 1,2,4 6,8 x10kr |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Banned
|
Måste inte Goop ladda från start? Säga vad man vill om Jos men 60 bast gammal visar han fortfarande juniorerna var skåpet ska stå....
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
kungen grattissssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ssssssssssssssssssss
|
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
NUNCIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Där har vi världens bästa häst och världens bästa Örjan!!!
|
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Bästa upploppet i eltloppets historia tio stjärnor
|
|
|
|
#220 |
|
Nu borde Nuncio banne mig få en plats i Hugo Åbergs i år. Fy fan vilken häst (sällan jag svär). Detta var en final man kommer minnas resten av livet
|
|
|
|
|
|
|
#221 |
|
Den här hästen hade aldrig redens häst rått på om den varit frisk.
|
|
|
|
#222 |
|
Och alla som spytt galla över Åke och Resolve kan knippa igen kakhålet dessutom!!
Spiken64 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Nu kan man dö lycklig iaf. Världens grymmaste pålle det där och så jävla välförtjänt för Tarzan. Förstå hur fattig svensk travsport hade varit utan honom och hans hästar.
Underbart att Kung Åke fick 2:a platsen också. |
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Jag häpnar mest åt Åkes prestation faktiskt.. Inga dåliga längder den tog på Nuncio!! Hade den vart i rygg på nuncio tror jag den hade vunnit. Men nuncio vann rättvist. Däremot imponerade Resolve på mig något in i helvetttteeee! Kung Åke♡
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Helt underbart lopp av Nuncio. Självklart blev det ett vinnarlir i finalen. Synd att det strulade i uttagningen.
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Grymt race och bästa hästen fick vinna!
|
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Erik vågade inte säga hur fort han klockade Propulsions sista 500
![]() "måste varit fel på klockan" Långt kvar till Delicious 1.08.6 detta Elitlopp, hon hade spurtat ned gänget. |
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Citat:
Delicious vs Nuncio idag hade varit ögongodis! Den lilla rackaren e nog den enda som kan mäta sig! Nästa år Reden❤ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
||
|
|
|
|
|
#231 |
|
Ibland ska man ha tur med galopper.. Synd att inte askö Q också hoppade
TVILLING Inlämnat: 2016-05-29, 18:10 Solvalla Lopp 15 Söndag 2016-05-29 Start: 18:10 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 3, 4, 6, 9, 12 Utgångshästar 1 Dewey Luvs Britt 5 x 20,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: CPG VTR SJV Senast redigerad av oggeb den 2016-05-29 klockan 18:26. |
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Då drar strax Drammens 10 lopp igång och sedan lunchtrav från Hagmyren i morgon så ingen anledning att deppa över att årets största tävlingar är slut
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Blev brittan diskad???
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Kan man se anledningen till diskningen någonstans?
|
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Nuncio grymt bra, men Resolve ingen bluff! Hade Delicious varit med hade nog
utgången blivit en annan.... |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Citat:
Bland körsvennerna så återfinns den ruggigt duktige megakusken Ove A Lindqvist förutom flera kända Solvallakuskar såsom Kaj Widell och Ulf Ohlsson, den senare för övrigt överlägsen ledare i den allsvenska kuskligan. |
||
|
|
|
|
|
#240 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#241 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#242 |
|
Verbeeck körde 11,5 mellan 500-1000. Var det för sakta, månne?
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Synd att reffarna ska försöka piska upp loppen med sina litanior. Värst är Patrick Skoglund på Romme som skriker att "det är hårt i mål!" när häst och vagn skiljer. Idag var det också på Valla rekord i skelögdhet. Pinkman leder och Uncle Lasse närmar sig och det hårt i mål! En halv längd är inte hårt i hästlopp och kan man inte se det så börjar man undra om dom fått instruktioner att förleda publiken. Alternativt att dom faktiskt inte har en susning och tar det säkra före det osäkra. Det känns konstgjort i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Kolla elitloppstråden.
Jag
|
|
|
#247 | |
|
Citat:
Problemet är väll att det inte körs kallblod av mästertränarna i södra Sverige? Eller hur? Borde det inte vara så att så fort något kallblod kört fortare än 1.32m så flyttas de snabbare än Löfven monterar ned Sverige ned till valfri amatör på Jägersro? Det borde väll få fart på kallblodssporten? |
||
|
|
|
|
|
#248 |
|
Lite tankar efter helgen...
Hoppas dom tog doping test på RATU ROYALE i lopp 5, man får ju minst sagt lite mika myllylä vibbar efter en sådan insatts, sen är man väl också lite bitter att spelen sket sig i detta löp. Om hästen är ren så var det ju en sinnesjuk prestation. Blev en hel rokad på systemet med spik på DIVA DU MOUCHEL, UN MEC D'HERIPRE och ROYAL FIGHTER. Ohlson/Nieves fintade up spelarna på läktaren i avd 1 (att man aldrig lär sig att inte lyssna på värmningar och kuskar). ROYAL FIGHTER var vek i försöket även om tillman gasade för hårt från start (Inget ont om Tillman hon är helt fantastiskt för travet men tänk att få en top 5 kusk på den kusen, då hade den varit topp 3 i elitloppet tror jag), trodde den skulle bita ifrån mycke bättre, knäckt skalle på den hästen nu? Skönt att få 17ggr pengarna hos bet 365 på UN MEC D'HERIPRE! Var ju garanti prepare på Nuncio, Örjan hade vunnit enklet om han velat men smart-gubben visste vilken stor pay out som väntade om snällt kört. Sen får man väl inse fakta att de finska kallbloden är bäst och at jänkarna bara var bäst i avd 7 (men stackars pinkman mår väl sådärr nu, nä faan hästarna ska få morötter inte piska, höj böterna rejält för drivning!!!!) trots att man satt med utgång på en iskall takter med French Laundry... I min bok var Nuncio Stenklar i finalen, att få 3.3 hos Unibet var sjukt bra men sen landar kollektivet den på 3.10 till min stora förvåning, enda förklaringen är solvallas bira kombinerat med bakspårsromantiker. När Örjan tar lugn dödens och börjar titta bakåt på bortre lång vet man ju hur det brukar sluta, han kör ju galet snyggt mot åke såhärr i efterhand (kanske på förhand i Örjans bok). Vore intreesant att veta hur många % Örjan fick för vinsten. minst 15 tror jag. Om melander hade kört så hade Åke svanstedt vunnit Elitloppet alla dagar i veckan den saken är säker. Trots godkända insattser så trodde jag att Oasis bi och Propulsion skulle prestera bättre. Tror båda dessa hästar går frammåt med dessa lopp och borde finnas bra spelvärde där framöver. Jag tror många kuskar fick körorder av ägarna i finalen att ta det lugnt (allt var upplagt för nuncio och ägarna till dessa hästar skiter i om de kommer 2a), garanterat Goop iaf (den hästen borde väl vara tuff nog att ta dödens men de vill inste spräcka skallen på den att bli nermald av nucnio så bättre söka rygg...) Sen lär nog Verbeeck lära sig till nästa gång att Elitloppet är 2 heat och inte final direkt, Melander satt väl bara o mös när fransmannen tömde hästen i försöket. Vann stort hos Bet365 i helgen men backade rejält hos Unibet och Racebets, summa summarum helt ok och några lusentappar plus tack vare vinnarspelen. Hoppas någon såg min rek om 25 ggr på TIMOKO i försöket hos racebets. Polaren lirade (var bara för nya kunder dessvärre) och sen återinvesterade han hela skiten nästan på Nuncio i finalen, 15k pluss gick han så nu får han stå för notan ikväll:-) Avslutningsvis vill jag höja en sympatiskål för Johny Takter! Profiler som dessa behöver vi och att han blandar helt galet bra styrningar med sina panik attacker från dödens får vi lära oss att leva med. Han kör sitt eget race och om fler än honom hade resonerat på detta vis så hade travet blivit 200% roligare. Takter, deppa inte ihop, du är travets Elvis Presley och likt Elvis så chamar du upp damerna (stona) första gången ni ses :-)! Nu firar vi Nuncio, Kung Örjan (världens bästa kusk) och Melander (Även om det tar emot efter alla hans stallkörningar på valla)!!!! |
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Citat:
En lugn dödens fast dom skrek på teve som han gjort århundradets lopp.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) |
||
|
|
|
|
|
#250 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Citat:
T 8.3.2016 9 4 1600 Ryhmä 1.13.1a 2 24,4 450,00 € Vesa Santanen |
||
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Citat:
Hade det varit en svensk treåring man gjort dessa ändringar på hade det blivit ett helt annat försnack om det och spelvärdet hade inte alls blivit det samma. |
||
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#255 |
|
Här är lite statistik från tre av toppkuskarna. Ska ni döma kuskar så ta då först lite hänsyn till statistik innan ni uttalar er.
J. Takter 2016 355 68 39 34 19% 9 089 521 2015 1186 182 124 127 15% 23 141 241 Ö. Kihlström 2016 507 93 72 43 18% 14 672 030 2015 1483 261 187 167 18% 43 404 401 B. Goop 2016 481 88 58 48 18% 13 814 806 2015 1952 388 270 213 20% 40 251 339 |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Citat:
![]() Var i statistiken kan man utläsa om hästarna han knäcker och aldrig blir lika bra igen? Var i statistiken står det om hästarna som behöver månader av återhämtning efter att Johnny drabbats av ännu en artärbristning? Eller hade du inte den statistiken? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5) |
||
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Citat:
Som ett brev på posten.
Senast redigerad av Lobo den 2016-06-01 klockan 13:11. |
||
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|