Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-05, 12:03   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

V75 Hagmyren 10/9

Efter en trevlig helg med storlopp känns det som att de svårt att få till bra lopp. Dags att djupdyka i arkiven. Lycka till.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 00:37   #2

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Jackpot eller ej men det ser jävligt kallt ut spelmässigt. För stor klassblandning både bland hästar och kuskar.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 07:19   #3
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jackpot eller ej men det ser jävligt kallt ut spelmässigt. För stor klassblandning både bland hästar och kuskar.
Du menar att det är för lätt omgång? Flerkupong eller hur?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 07:23   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Vad tror du om kallblodsloppet?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 16:20   #5
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Vad tror du om kallblodsloppet?
Eftersom jag har 2 andra spikar så hoppas jag att det skräller i kallblodsloppet och håller tummarna, kör nog med upp till 6 hästar där
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
suppe (+3)
Gammal 2016-09-08, 16:36   #6

suppes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 965

Suppe bettar fotboll- 2012
Stats: 10 - 8 - 0
ROI: 128.09%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Citat:
Eftersom jag har 2 andra spikar så hoppas jag att det skräller i kallblodsloppet och håller tummarna, kör nog med upp till 6 hästar där
o vilka spikar funderar du på 7 Sugarmakesmycrazy och ?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
suppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 16:52   #7

Sharp$: 405
Standard

Nattlig V75-uttagning på känsla.

Mina idéer när jag bläddrade i Guiden. Undvek att se efter vad Guiden tyckte eftersom det kan påverka mitt eget tyckande... , utan kollade på startlistorna.

Kollar f ö aldrig efter vad som tycks av "experterna" och skulle aldrig gå in på en betalsajt. Vill inte veta vad andra tycker, förrän ev på lördag, vill inte bli påverkad.

Dessa hästar prickade jag för när gick igenom startlistorna. Började f ö med avd 7 när gick igenom omgången men här blir det från avd 1.

Avd 1: 2 Serious Try
4 Ajlexes Cubano
7 Sugarmakemecrazy
10 Global Respons

Avd 2:
Här har jag prickat för massor? men nu läser jag i Guiden att loppet är otroligt öppet och att helgardering inte behöver vara fel.
1 Tahays Blue Amber
2 Casmira
4 Zarah Zolide
5 T.Wall's Elaine
7 Comewithaflash
8 Lirac de Zeun
12 Lottie Palema

Avd 3:
3 Knows Nothing
4 Coldtown
7 Explosive de Vie
Klart att man ska ha med 2 B.B.S Sugarlight också men jag har inte prickat för den...

Avd 4;
4 Norrskenskongen

Avd 5:
6 Pharaon d'Inverne

Avd 6:
1 Jetset
4 Premier Kronos
Självklart måste 6 Seedorf med här men fick ingen prick av mig...

Avd 7:
5 Erik Sting

Japp. Det var mina nattliga idéer.

Lycka till!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 16:58   #8

Shooters avatar

Sharp$: 39611
Standard

Erik Sting är struken! Även Jeppas Olivia.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 17:57   #9

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ja det känns som enda alternativet om man ska lira tyvärr. Men bra sport ändå med fina hästar till start.
Gammal 2016-09-08, 19:49   #10
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av suppe Visa inlägg
o vilka spikar funderar du på 7 Sugarmakesmycrazy och ?
Nej jag har funderat på Sugerlight och Erik i sista, Det är bolagssystemet på ATG tillsammans där jag alltid kör 2 spikar
Menar Erik ADIELSSON alltså

Senast redigerad av SO den 2016-09-08 klockan 20:21. Anledning: rättelse
Gammal 2016-09-08, 19:53   #11
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ja det känns som enda alternativet om man ska lira tyvärr. Men bra sport ändå med fina hästar till start.
Men du, är det inte så-när man börjar fundera på fleris då är det många "av oss" som gör det och då blir det finfin utdelning. Jag har åkt dit många ggr på sånt. Wait and See
Gammal 2016-09-08, 19:59   #12
Banned

Sharp$: 117
Standard

Sugarlight spets o slut
Tror inte Coldtown tar en längd
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-08, 22:32   #13

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8146
Standard

32 miljoner utlovas i sjurättspotten och till skillnad från många andra tycker jag faktiskt det ser ut att kunna bli bra utdelning med många knepiga lopp.

AVD 1)
Favorit i inledningen blir med all rätt 7 Sugarmakesmecrazy som är i kanonform och hade det inte varit för den korta distansen och det korta upploppet så hade han varit ett tänkbart spikbud. Förutom dessa 2 faktorer så är det framför allt 2 Serious Try som känns farlig ifrån spets, han satt fast senast och ordinarie kusk och tränare Henrik Svensson närmast lovar seger och att han lämnar över tömmarna till Per Lennartsson är väl också ett litet plus. Känns som att dessa 2 höjer sig markant över övriga och ett tråkigt men troligt lås kan vara lösningen. Bakom dessa är det 4-9-10-1 som känns aktuella ifall man streckar på.

AVD 2)
Diamantstoet är kanske inte så knepigt som jag får känslan av !? Kan vara så enkelt att streck för favoritduon 1 Tahays Blue Amber & 2 Casmira räcker men kan inte direkt påstå att jag är såld på någon av dessa även ifall det är ett ganska dåligt lopp. Mycket jämnt bakom dessa och bred pensel är nog att rekommendera ifall man söker sig utanför dessa två. För att nämna någon bakom så kanske 8 Lirac De Zeun kan vara något med offensive Ove A och skulle det bli överpacat så ska nog inte 13 Dicks Denja räknas bort heller.

AVD 3)
Gulddivsionen bjuder på en av omgångens största favoriter i 2 B.B.S Sugarlight och hittar han enkelt till spets och är i åtminstone 80% form så bör det vara spel mot ett mål, men jag vill inte lägga all vikt på en häst med fyra nollor i raden även ifall han onekligen går ner i klass här så är det cirka 1,5 månader sedan han startade senast. Bränner B.B.S så finns det ett par formkort som är tänkbara och tidigast för mig är 7 Explosive De Vie förutsatt att man kör bf runtom, man behöver inte ens titta på motståndet utan kolla i resultatraden så har han varit ute i två miljonlopp på raken och då vill jag påstå att även han går ner i klass.

AVD 4)
Kallbloden gör upp i avd 4 och här har jag redan bestämt mig för att måla på ordentligt med utgång på favoriten och bästa kusken Ulf Ohlsson & 6 Ossmann. 8 Guli Glöd och 5 Manfred Viking självskrivna bakom men jag målar på och tar bland annat även med speedkulan 14 Grandina trots läget.

AVD 5
Klass 2 över 1640 och liksom i andra avdelningen så är spåren 1 & 2 favoritspelade, har dock två roliga måstestreck här i 9 Blytung Am som jag faktiskt tänkte offra streck på mot en viss Isor Håleryd senast men då gjorde han bort sig med galopp, i detta gäng så är han långt ifrån så chanslös som strecken antyder. Tycker även att Erik med 7 Ready To Flex som slutade sist i derbykval senast kan vara tänkbar i detta mer överkomliga gäng.

AVD 6)
Omgångens största favorit och troligtvis det bästa singelstrecket hittas ifrån springspår med säkre Erik i sulkyn och det ska nog väldigt mycket till för att 6 Seedorf O.M.F ska bränna detta och det blir i alla fall minst utgång. Det enda som motiverar gardering är i första hand spelprocenten men också de 2 g som finns att hitta i resultatraden. Bakom hittar spelarkollektivet nästan bara 1 Jetset men skulle jag få för mig att gadda så fortsätter jag jaga 11 Als Winnermede och även 7 Raffinos är en tänkbar kantboll.

AVD 7)
Vid en första anblick kändes en chansspik på ÖK i sista som en rolig/trolig lösning men sen såg jag att den "lite" mindre rutinerade Haugstad sitter upp bakom 6 Ottens Casher och då krympte självförtroendet ifrån chansspik till max utgång även ifall det i första hand är hästarna som ska rankas så vill jag likväl påstå att OCs vinstchans decimeras med minst 30% pga kuskbytet. 2 Get A Winner och 3 Palermo Broline hyffsat betrodda men kan inte förstå varför 1 King Of Mine, 10 Sugar Daddy och 12 Only Eyes Broline samtliga står i 2%...
Stekel (+25), lokatten (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 00:04   #14

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

1
Sjuan köper jag inte alls som favorit. Utgång på derbyhästen med finläge och kuskplus är helt givet, likaså den breda garderingen. Här går nästan ingen säker.

2
Kollektivtänket var nära att fälla mig här, dubbla med 1,2 och sen färdig. Men Casmira öppnar ju som en traktor och jag gillar inte att etta har så många galopper i raden. Knappast givet med någon ledning heller för så blixtrande är den inte, men troligt att det blir SOS på walk over från övriga. Hoppar nog Casmira helt och 5,6,9 ser ut som intressanta bortglömda ekipage.

3
Det är ju svårt att se att någon ska ta sig förbi Sugarlight och är den då i ordning ska den då inte förlora, inte ens om det kostar en del att ta sig dit. Coldtown är redan klar för final om två veckor och jag tror att Ohlsson lämnar walk over i början också. Kanske lite väl krattad väg där för Peter om de utanför lägger sig platt i början. Då kanske Explosive kan överflygla i början? Lutar ändå mot en tråkig storfavoritspik här, det finns andra lopp som jag hellre målar.

4
Att Guli Glöd (Busen...) och Björs Frej (hopplöst inne) ser ut att bli så hårt spelade begriper jag inte. Det normala är att storfavoriten sopar hem det där enkelt. Blir spik eller utgång ihop med 1,4,5,9!

5
Här har jag preliminärmålat hela startlistan! Sprint och låg klass är en typisk skrällproposition. Men överlägset bäst chans måste Untersteiner ha med favoriten (kuskplus+startsnabb+läge+form). Gillar inte så mycket att det ska laddas hårt från innerspår bara i och med galopprisken. Att Bloody Valentine är närapå jämnspelad begriper jag mig inte på, sida vid sida tar den aldrig en längd. Ser inte att den ska kunna vinna om inte Peters galopperar i startkörningen, även om det nu verkar vara en bra häst i form. Får läsa på lite mer här och rensa men utgång Untersteiner och bred pensel lär det bli!

6
Stänger nog matematiskt på 1,6. Just startmetoden skulle väl kunna göra att någon tredje kan vinna men de där ekipagen är allt huvudet högre här!

7
Lurigt lopp som jag ärligt sagt är lite dåligt påläst på men Palermo Broline sticker ut. Bra läge, en jämn rackare med både bra tränare och kusk. Sunt förstastreck och utgång. Om den inte blir alltför hårt spelad kan jag nog tänka mig att spika och använda de strecken i guld men normalt sett blir det utgång och bred pensel här!

yoozoo (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 02:00   #15

yoozoos avatar

Sharp$: 8146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

4
Att Guli Glöd (Busen...) och Björs Frej (hopplöst inne) ser ut att bli så hårt spelade begriper jag inte. Det normala är att storfavoriten sopar hem det där enkelt. Blir spik eller utgång ihop med 1,4,5,9!

7
Lurigt lopp som jag ärligt sagt är lite dåligt påläst på men Palermo Broline sticker ut. Bra läge, en jämn rackare med både bra tränare och kusk. Sunt förstastreck och utgång. Om den inte blir alltför hårt spelad kan jag nog tänka mig att spika och använda de strecken i guld men normalt sett blir det utgång och bred pensel här!
@4
Hamnar aldrig rätt på det när handlar om kallblod men måste instämma i att 15 Björs Frej känns otroligt överspelad (iofs bara 12%) men jämfört med andra tänkbara kantbollar så ligger t ex 5,9,13 före i min rank.

@7
Skulle verkligen inte rekommendera spik på Palermo även ifall jag tror att han kan vinna detta lopp så är ju resultatraden uag uag allt annat än tilltalande, detta förutsatt att du inte sitter på någon härlig insiderinfo ;-)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 09:01   #16

Klankes avatar

Sharp$: 936
Standard

Avd3
Bbs har inte varit till sin fördel tillbaka nu efter halsinfektion. Kevin skall ladda tufft med nr7
A 7~4 B 2~3~1~11
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 09:12   #17
Banned

Sharp$: 117
Standard

..................
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 11:50   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Nattlig V75-uttagning på känsla.

Mina idéer när jag bläddrade i Guiden. Undvek att se efter vad Guiden tyckte eftersom det kan påverka mitt eget tyckande... , utan kollade på startlistorna.

Kollar f ö aldrig efter vad som tycks av "experterna" och skulle aldrig gå in på en betalsajt. Vill inte veta vad andra tycker, förrän ev på lördag, vill inte bli påverkad.

Dessa hästar prickade jag för när gick igenom startlistorna. Började f ö med avd 7 när gick igenom omgången men här blir det från avd 1.

Avd 1: 2 Serious Try
4 Ajlexes Cubano
7 Sugarmakemecrazy
10 Global Respons

Avd 2:
Här har jag prickat för massor? men nu läser jag i Guiden att loppet är otroligt öppet och att helgardering inte behöver vara fel.
1 Tahays Blue Amber
2 Casmira
4 Zarah Zolide
5 T.Wall's Elaine
7 Comewithaflash
8 Lirac de Zeun
12 Lottie Palema

Avd 3:
3 Knows Nothing
4 Coldtown
7 Explosive de Vie
Klart att man ska ha med 2 B.B.S Sugarlight också men jag har inte prickat för den...

Avd 4;
4 Norrskenskongen

Avd 5:
6 Pharaon d'Inverne

Avd 6:
1 Jetset
4 Premier Kronos
Självklart måste 6 Seedorf med här men fick ingen prick av mig...

Avd 7:
5 Erik Sting

Japp. Det var mina nattliga idéer.

Lycka till!

En väldig massa dumheter!

Räkna inte med att det var en nykter och städad människa som skrev ovanstående.

Hade fått för mig att jag genom att stirra länge på startlistan kunde få någon sorts upplevelse - att den eller den hästen skulle vinna helt enkelt!

Fast alla har väl varit med om att få en viss känsla, att den hästen nog vinner...

Hursomhelst - en del av hästarna står jag fast vid, medan andra är mer tvivelaktiga - en till och med drog sig ur spelet strax jag valt den som spik, tänker på Erik Sting...
Återkommer
Gammal 2016-09-09, 17:06   #19

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Ajlexes Cubano är en bra häst med bra spelvärde.chans spik..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 17:18   #20
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Med Tomas "hockeyhandskarna" Pettersson?

HAHAHA!

Han som åker hem två tävlingsdagar av tre utan pinne?

HAHAHA!!

Han som är helt oförmögen att få fart på hästarna från start och känner sig obekväm och får allergiska utslag om han är allt för långt ifrån tredjepar invändigt?

HAHAHA!!!

Tack, det behövde jag, efter en tung arbetsvecka....😂
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 17:22   #21

Manprinsens avatar

Standard

Flerbongen i morgon. Fy fan så tråkigt...

2
2
2
5,6,8,9,15
1,2,3,5,7,8,9,11
6
2,3
Gammal 2016-09-09, 17:24   #22

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

Ett lopp för ston där de två favoriterna har tjänat minst pengar. Dessutom är båda traktorer från start. 5 är snabb ut och tar nog ledningen men räcker inte hela vägen. Favoriterna skall ut i spåren och hinna förbi på det korta upploppet.
Jag tror vinnaren startar från de bakre spåren. Bäst är nog 11. Streckar även 12 och 13.

Loppet skall garderas. Jag utgår från 1,2,11,12 och 13.
lokatten (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 18:32   #23

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 39
Standard

Blandat Hagmyren

Så säger vi Grattis till Linda S Hedström som födde en välskapt jänta i förrgår,, Å har flera bra hästar till start till helgen,,,, Alfa star S är ju en häst vi tjänat päningar på hitintills,,,,Ska ut i V4 1 Montè ,,,, väntar in info under kvällen hur hästen funkat under sadel,,,, kommer senare,,
Jeppe yamoz ska ut i V4 2 kör bort sista poängen stallet säger att hästen kommer att göra ett bra lopp har känts fin i veckans jobb..,,,
Reorder 3% vafaan är folk fulla? Kommer att köras från start mot förhoppningsvis ledningen... stallet tror på bra chans ... lät riktigt optimistiskt när jag hörde mej för,,,, skriver mer senare,,,
suppe (+5), SO (+2)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 00:22   #24

Standard

V75-6

En felfri 6 Seedorf OMF vinner. Om man inte spikar streckas även 1,7,10 och 11. Men 6 blir nog ändå min spik i denna svåra jackpot omgång.
Gammal 2016-09-10, 00:33   #25

Standard

V75-5

1 Önas Igor vinner om han kan försvara ledningen. Putte och ni som kan hans startsnabbhet?
Annars måste man strecka även 2,3,9 och 11.

Såg i Björnkollen, att "gråtaren i Paris" som körde dopingfuskarens hästar, ville strecka 6,7,8 förutom 1 och 3.
Gammal 2016-09-10, 01:16   #26

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jaa, du.
I dag var han inte lika snabb.
Lurigt det där, man är aldrig riktigt säker när de varit ojämnt snabba förut.
Djuse slår man dock alltid, den hade jag inte med på 8 hästar.
Klart hästen kan vinna, men den bestämmer ju inte själv.

Jag tror Önas håller ledningen, var grymt snabb senast men har inte alltid varit det.
Nu var det snack om jänkarvagn också, Peter ger nog järnet och jag tror ingen tar sig förbi.
Men Bloody Valentine kommer fort efter 50, så han får vara vaken.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-5

1 Önas Igor vinner om han kan försvara ledningen. Putte och ni som kan hans startsnabbhet?
Annars måste man strecka även 2,3,9 och 11.

Såg i Björnkollen, att "gråtaren i Paris" som körde dopingfuskarens hästar, ville strecka 6,7,8 förutom 1 och 3.

Senast redigerad av putte64 den 2016-09-10 klockan 17:58.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 08:06   #27

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2602
Standard

Kan vara dags för 8 Guli Glöd i avd 4. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 09:51   #28

Sharp$: 4213
Standard

Palermo Broline två raka galopper och 44% galopp totalt. Ja, det är nog farligt. Men jag
har med den ändå...
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 10:00   #29

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1038
Standard

Någon som har Travtjänst ranking idag ?
Bokow71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 10:11   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag tror Önas håller ledningen, var grymt snabb senast men har inte alltid varit det.
Nu var det snack om jänkarvagn också, Peter ger nog järnet och jag tror ingen tar sig förbi.
Men Bloody Valentine kommer fort efter 50, så han får vara vaken.
Putte styrker min uppfattning, att Önas håller ledningen. Därmed spikar jag 1 i femte. En bra spik till 30 %.

Hade tänkt följa kommunspiken BBS Sugarlight i tredje. Nu kan jag ha fem streck i guld.
2 BBS Sugarlight har bäst kapacitet och tar sannolikt ledningen. Men han har mött hårt motstånd sedan Elitloppet och inte räckt till.
3 Knows Nothing är alltid med där framme. Har bara vunnit ett lopp i år - Mälarpriset med 75' i första pris. Slog bl a 6 QPQ. Nyttig häst.
4 Coldtown klassklättrare denna gång med ny kusk.
6 QPQ var senast tvåa bakom Delicious och slog 3 och 8. Kan skrälla.
7 Explosive de Vie är en snabbstartare. Har mött stenhårt motstånd och hävdat sig bra. Kommer från formstall.
Gammal 2016-09-10, 10:18   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Kan vara dags för 8 Guli Glöd i avd 4. Lycka till!
Jag har trott samma sak i de två senaste starterna mot enklare motstånd. Men Guli Glöd har inte räckt till sista biten. Idag streckar jag 1,5,6,9 och hoppar över 8 med "Busen".
Men Lycka till!
Gammal 2016-09-10, 10:21   #32

Standard

Hagmyren Rekat

Pratat med stall Linda S Hedström,,,,,, Alfa star S ,,,, rids mycket ofta i träning.... känns jättefin under sadel... så nån kom på att anmäla i montè. MEN första starten i diciplinen,,, ingen vet hur Alfa tänker,,, är ju en sulkyhäst, Hästen är ju stark å småtrög så ,,kanske funkar,, vi får se det ,,, 6% på v4 spelet är inte rättvist i min värld....
Ska på banan,,, ska skicka i mån om tid några värmningar,,, kolla om travögat fortfarande hänger med
yoozoo (+10)
Gammal 2016-09-10, 11:29   #33

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Putte styrker min uppfattning, att Önas håller ledningen. Därmed spikar jag 1 i femte. En bra spik till 30 %.

Hade tänkt följa kommunspiken BBS Sugarlight i tredje. Nu kan jag ha fem streck i guld.
2 BBS Sugarlight har bäst kapacitet och tar sannolikt ledningen. Men han har mött hårt motstånd sedan Elitloppet och inte räckt till.
3 Knows Nothing är alltid med där framme. Har bara vunnit ett lopp i år - Mälarpriset med 75' i första pris. Slog bl a 6 QPQ. Nyttig häst.
4 Coldtown klassklättrare denna gång med ny kusk.
6 QPQ var senast tvåa bakom Delicious och slog 3 och 8. Kan skrälla.
7 Explosive de Vie är en snabbstartare. Har mött stenhårt motstånd och hävdat sig bra. Kommer från formstall.
Den passerar nog 40% innan det är spelstopp.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 11:33   #34

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Jag har trott samma sak i de två senaste starterna mot enklare motstånd. Men Guli Glöd har inte räckt till sista biten. Idag streckar jag 1,5,6,9 och hoppar över 8 med "Busen".
Men Lycka till!
Tjena! Jo , 8 Guli Glöd ändrar balansen till dagens start. Måste nog med på kupongen trots allt !
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 11:35   #35

Standard

I en jackpot omgång gäller det att få sju rätt. Även om favoriterna vinner får man "överutdelning". Valet stod mellan vilka två spikar jag skulle välja av tre: BBS Sugarlight, Önas Igor och Seedorf OMF.
Så här blev systemet:

1) 2,4,5,7,9,10 r1-6 (detta är ett lurigt lopp, som garderas efter plånboken. Min förstahäst är 2, som är näst mest streckad. Sedan rankar jag 4 - bra häst med kusk som inte vinner så ofta. 5 och 7 kommer härnäst. Får även plats med 9 och 10)

2) 1,2,11,12,12 r8-9 (5 är snabb ut men ger sig i god tid. Favoriterna 1 och 2 startar som epa-traktorer och skall runda fältet i spåren. Tror någon från bakre spåren vinner. Strecka på så många du kan)

3) 2,3,4,6,7 r1-11 (2 har överlägsen kapacitet. Men han har haft halsproblem och frågetecknen är många. Jag har för någon timme sedan motiverat mina val här på sharps)

4) 1,5,6,9 r15-8 (1 är bra felfri men hoppar ofta. 5 vinner ofta. Storfavoriten 6 med vinnarparet Tjomsland/Ohlsson. Bortglömde 9 vinner ofta och trivs med Dagfinn. 15 har nog alltför många att runda)

5) 1 r2-3 (1 Önas Igor med Untersteiner SoS)

6) 6 r1-11 (storfavoriten 6 har bäst kapacitet och vinner felfri)

7) 2,3,4,6,11 r8-1 (2 och 6 måste streckas. Sedan 11. Fick råd med några till)

Kostar 1500:-. Lycka till att ta jackpotmiljonerna)
Gammal 2016-09-10, 12:02   #36

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 287
Standard

Är jag den enda som tror Reorder bara vinner i sista? Bara spika och se glad ut
Tobnil89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:09   #37

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Lämnade mitt försök redan igår kväll, vanligt matematiskt denna gång:
Avd
1: 2, 4, 5, 9, 10
2: 2 Casmira
3: 2, 4
4: 4, 5, 6, 9
5: 11 Oceanic Clearence
6: 6 Seedorf O.M.F.
7: 2, 3, 6, 11, 12
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:12   #38

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Känns som uppfattningen kring kupongen är klar redan så här 4timmar före spelstopp, vilket är ovanligt. Bra känsla kring denna kupong och gäller väl framförallt att Pelle spelar sina kort rätt i första då jag hellre sett en bättre kusk upp.

2 - Svag favorit och läge att ta ställning!

1-2-8-9-11 - 2a kanske bara bäst och vinner detta, men finns bättre spikar.

2-3-4-7 - Bästa hästen, men tveksam form. Behöver fällas för stora pengar. Hoppad på kanon start för 7an som flyger över favoriten.

1-5-6-8-9 Bakspårshästarna känns överspelade och dissas.

1-3-5-9 - Öppet lopp kanske skulle behövt 2-3 hästar till för att kännas helt tryggt.

6 - Stig H väldig uppåt och ska väl vara spel mot ett mål om det travad.

2-3-6-11 - Tråkigt, men dessa 4a höjer sig över övriga. Kunde tänkt mig 12an som skräll, men spelvärdet är borta då denne fått ta över 5an streck.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:18   #39

Klankes avatar

Sharp$: 936
Standard

Spiken:
6 Seedorf O.M.F. har två V75-vinster på de tre senaste loppen och då han travar felfritt är det en topphäst. Gynnsamt springspår och med bra chans att ta kommandot blir han väldigt svårslagen igen.

utgångar:

2 Casmira räckte inte senast i stoderbykval men segerloppen innan dess har visat på kvalité. Det är en häst med styrkan som vapen.

3 Palermo Broline har dummat sig i starten på slutet. Vann V75 senast som felfri.

Dragen:

7 Explosive de Vie var tvåa efter Nuncio i Jubileumspokalen näst senast. Allt bättre och skall inte nonchaleras.

7 Ready to Flex är rejäl och kliver ner i klass denna gång. Värd ett streck.

10 Global Respons spurtvann i somras på V75 och såg helfin ut senast på Jägersro utan att få chansen. Reser långt i angeläget ärende.

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:21   #40

mijo14s avatar

Sharp$: 1926
Standard

V75
Inlämnat: 2016-09-09, 18:41
Hagmyren
Lördag 2016-09-10
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Serious Try Spetsar och vinner lätt
2: 1, 2, 8, 9, 11, 12
3: 2, 3, 6, 7 Kevin lyckas med det mesta nu...har mött värre hästar.
4: 6 Ossmann - Tjomsland o U Olsson ...ett tryggt vinnarkoncept
5: 1, 3, 5 lika trist som säkert lås
6: 6 Seedorf O.M.F.
7: 2, 3, 11
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:29   #41

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 80
Standard

I gamla atg kunde man se totala antalet streck i varje lopp verkar inte finnas på den nya versionen. Eller någon som hittat skiten?
henkkal91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:33   #42

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobnil89 Visa inlägg
Är jag den enda som tror Reorder bara vinner i sista? Bara spika och se glad ut
Stallet ligger lågt på den och kommer köras försiktigt. Svårt och tro på den i dag. Men vid större garderong ska den med. Själv tar jag 2.3.6.11
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 12:56   #43

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 6932
Standard

Reijo säger:

V 75 lopp3. 3 Knows Nothing har toppform och ett bra läge.
Hans bästa distans.
Barfota runt om spyderbike stängt huvudlag.
Räknas trots tufft emot.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 13:07   #44

suppes avatar

Standard

någon som har spelvärdes tips för dagen? skulle va jättetacksam

Gammal 2016-09-10, 13:28   #45

suppes avatar

Standard

blev fel.. ignorera

Senast redigerad av suppe den 2016-09-10 klockan 13:30.
Gammal 2016-09-10, 13:30   #46

Sharp$: 240
Standard

Har skor runt om nån större betydelse på Seedorf?
Dropkick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 13:34   #47

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1296
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkkal91 Visa inlägg
I gamla atg kunde man se totala antalet streck i varje lopp verkar inte finnas på den nya versionen. Eller någon som hittat skiten?
Tyvärr så försvann antalet streck i varje lopp, Då de ändrade från streckprocent till procent räknat på satsade kroner på streckspelet.

Saknar det med, Då det blir missvisande med procenten nu mera..
Trinity är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 13:59   #48

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 554
Standard

Tyvärr Matteus ledig idag, då lär det bli tystare än vanligt från stallbacken...
http://www.atgplay.se/lopp/20160910-hagmyren-v75?id=1
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 14:03   #49

Sharp$: 80
Standard

Från spets kan vilken kossa som helst hålla undan. Därav kan King of mine i v75-7 vara draget. Startsnabb och kort upplopp 160m. "Hästen är i kanonslag och har lottats till bästa tänkbara förutsättningar. Kanske har det blivit lite långt mellan starterna nu men han känns fortsatt jättefin. Han är väldigt kvick bakom bilen och är han på humör brukar han sköta upplägget själv. Spets är väl inte otänkbart och Hagmyrens upplopp är ju bara 161 meter. Vi får se vad som händer"

Senast redigerad av henkkal91 den 2016-09-10 klockan 14:08.
henkkal91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 14:05   #50

Standard

Hagmyren blandat

ALFA ,, bilprov,,, öppnade helt ok 👌,, ser jättebra ut,,, har chans,,
oinkk (+1)
Gammal 2016-09-10, 14:08   #51

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 287
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
ALFA ,, bilprov,,, öppnade helt ok ��,, ser jättebra ut,,, har chans,,
Hört något om Reorder? Är inne på att spika.
Tobnil89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 14:09   #52

Standard

Tarpoon ,, v4,,, 2,,, ser bra ut,, Kajsas styrning samma löp,,, ratar jag,,,
Gammal 2016-09-10, 14:10   #53

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

Ulf Eriksson vs Jorma på Coldtown? Positivt eller negativt
Gammal 2016-09-10, 14:17   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobnil89 Visa inlägg
Hört något om Reorder? Är inne på att spika.
Träffa en av tjejerna från stallet,,, dom vill ha poäng på Reorder,, fåse vad Oskar j,, gör,, hon tyckte kör framåt,, hästen är i form,
Gammal 2016-09-10, 14:20   #55

suppes avatar

Standard

Citat:
Träffa en av tjejerna från stallet,,, dom vill ha poäng på Reorder,, fåse vad Oskar j,, gör,, hon tyckte kör framåt,, hästen är i form,
så mini avslag ingen man behöver ha med på 3 hästar? hehe har ba råd med 3 hästar till slut

Gammal 2016-09-10, 14:25   #56

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Seedorf O.M.F. är anmäld med skor idag (barfota 3 sista).
Det var känt innan att det skulle bli så, men spelar kollektivet har bara spekulerat hur klar den är. Har ju de flesta vinsterna med skor så skillnaden är nog inte så stor.
Annars brukar det vara så viktigt med rött i programmet.

Ta infon som ni vill.

God tur.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 14:25   #57

Stekels avatar

Standard

Blir mer och mer övertygad om att Palermo Broline är en kanonspik! Påställt inför derbyt såklart. Galopper bara oddshöjande. Hamnar i främre träffen felfritt och krossar dem då!

Skulle jag dubbla med någon vore det King Of Mine. Den lär ju sitta i ledningen eller rygg ledaren i 85% av fallen.

Ottens Casher TOTALT ointressant trots derbyform och strykningar. Kan inte öppna överhuvudtaget och kuskminuset är stort.

Casanova Sisu ruggig i uttagningsloppet men spår 11 och klar andrahandare lika mycket streckad som Palermo? Inte svårt att ta ställning där.

Get A Winner har ju en viss chans att hålla ut övriga och få överta av ettan efter en bit. Då bör det vara hygglig chans. Men det är några om där. Och lika mycket streckad som derbyhästarna. Inte svårt att ta ställning där heller.

Gammal 2016-09-10, 14:31   #58

Standard

Citat:
Tarpoon ,, v4,,, 2,,, ser bra ut,, Kajsas styrning samma löp,,, ratar jag,,,
Imprted fr Detroit,,, v4,,,3,,, härlig uppsyn,,, fin
Gammal 2016-09-10, 14:49   #59

oinkks avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 986
Standard

Monte och tempobedömning verkar vara svårt att kombinera..
oinkk är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 14:50   #60

Manprinsens avatar

Standard

Alfa Star var en jävla skitbluff iaf.
Gammal 2016-09-10, 14:53   #61

Sharp$: 1399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Seedorf O.M.F. är anmäld med skor idag (barfota 3 sista).
Det var känt innan att det skulle bli så, men spelar kollektivet har bara spekulerat hur klar den är. Har ju de flesta vinsterna med skor så skillnaden är nog inte så stor.
Annars brukar det vara så viktigt med rött i programmet.

Ta infon som ni vill.

God tur.
Nog tusan blev det en väsentlig förbättring med bfro för den på slutet. J-a skillnad att ta segrar med skor på i lägre klasser.

Men jag gissar att det inte har lika stor betydelse om löpningsförloppet = ledningen hela vägen.
Gammal 2016-09-10, 15:04   #62

Stekels avatar

Standard

Självklart spelar det roll att skorna åker på. Varför drar man dem då annars? Aldrig att jag lämnar en megafavorit som sätter på skorna och startar i volt ensam på kupongen. Speciellt inte när Jetset är med på innerspår. Als Winnermede åker nog faktiskt också med.

Gammal 2016-09-10, 15:16   #63

Manprinsens avatar

Standard

Har Hans-Owe lämnat klartecken på Largo när den står i så låga odds från det skitläget?
Gammal 2016-09-10, 15:37   #64

Shooters avatar

Standard

Äh! Nu får det räcka, jag ska inte ändra något. Spikar Serious Try, B.B.S. Sugarlight och Seedorf O.M.F. Det gäller att få jackpot-sjuan idag. Skrällarna får komma i andra lopp.
Gammal 2016-09-10, 15:40   #65

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15851
Standard

Citat:
Har Hans-Owe lämnat klartecken på Largo när den står i så låga odds från det skitläget?
första bfro kanske är anledningen
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 15:48   #66

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1397
Standard

Dagens Drag...
V75:4
1 Blås undan 4.7% ..jag kanska spikar om bra värmning..(långskott men tappad av spelarna + kan nog gå 1.25 på dist...)
(sprungit 1.26.1 lång) ända med bättre tider är Ossman med innespår tillägg=probem..
(en spik till 5%=Yahooooo)

Senast redigerad av Lazze den 2016-09-10 klockan 15:53.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 16:00   #67

Standard

Har lämnat in ett litet system som finns där uppe där man kan redovisa sina system

Good Luck!
Gammal 2016-09-10, 16:03   #68

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

Mina bästa skrällbud idag är:
avd1. 9 Mt Insider
avd3. 7 Explosive de vie
avd5. 4 Al`s Orlando boy
avd6. 11 Al`s winnermede

Systemet:
2,4,5,7,9
2
2,4,7
6
4,5,8,9
1,6,11
3,6,11
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 16:11   #69

Standard

Systemet=
Spoiler:
V75 - 2016-09-10 - Hagmyren
Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu)

V75-1 (16:20) :1:A PRIS 110 000, 1640 A
1(A) - Duffman (4,7 %)
2(B) - Serious Try (29,0 %)
4(B) - Ajlexes Cubano (16,4 %)
5(B) - Victor A.U. (8,5 %)
7(B) - Sugarmakesmecrazy (US) (23,4 %)
9(A) - M.T.Insider (3,9 %)
10(B) - Global Respons (7,9 %)
11(B) - Special Offer (0,3 %)

V75-2 (16:41) :1:A PRIS 100 000, 2140 A
2(B) - Casmira (37,7 %)
3(B) - Parkes (0,6 %)
9(A) - Racer Rose (4,4 %)
11(B) - Xanthis Amazing (13,0 %)

V75-3 (17:05) :1:A PRIS 150 000, 1640 A
2(B) - B.B.S.Sugarlight* (60,6 %)
3(B) - Knows Nothing* (US) (8,9 %)
4(B) - Coldtown (15,0 %)
6(A) - Quid Pro Quo (6,2 %)
7(B) - Explosive de Vie (US) (6,2 %)

V75-4 (17:28) :1:A PRIS 150 000, 2140 V
1 - Blås Undan (4,5 %)

V75-5 (17:50) :1:A PRIS 100 000, 1640 A
1(B) - Önas Igor (32,8 %)
9(A) - Blytung Am (4,4 %)

V75-6 (18:18) :1:A PRIS 125 000, 2640 V
1(B) - Jetset (15,2 %)
3(B) - Let's Dance D.E. (DE) (1,0 %)
6(A) - Seedorf O.M.F.* (IT) (67,7 %)
10(B) - Coco de Vie (US) (3,5 %)
11(A) - Al's Winnermede (5,3 %)

V75-7 (18:40) :1:A PRIS 100 000, 2140 A
1(A) - King of Mine (4,5 %)
6(B) - Ottens Casher (31,1 %)

Systemstorlek: 3 200
Reducerad storlek: 2 206
Kostnad: 1 103,00 kr
Reduceringsgrad: 31,1 %

ABCD-villkor
1, 2, 3, 4, 5 A-Hästar
0, 1, 2, 3, 4 B-Hästar

Missa inte min chansspik....då blir ni blåsta....
TV V75 1:1-9-11 X 25:- (minst 100 ggr=yay!)+ 1-4-9 X 25:-
Good Luck!!
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-09-10 klockan 16:20.
Gammal 2016-09-10, 16:23   #70

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3760
Standard

jag lovar detta lennart en färsk fitta
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 16:24   #71

Shooters avatar

Standard

Serious Try var ju inte alls startsnabb. Förstod att det här loppet skulle vinnas från ledningen och det lät ju som att den skulle hålla ut övriga.
Gammal 2016-09-10, 16:25   #72

Manprinsens avatar

Standard

Varför är det så många vilseledande horor bland alla experter? Var inne hela veckan på att spika Pettersson men allt jävla snack om hur Serious Try skulle spetsa gjorde givetvis att jag bytte.

Fan skaffa er ett jävla jobb som ni behärskar. Om jag hade levererat så här jävla dåligt på mitt jobb så hade jag fått sparken för länge sedan.
Gammal 2016-09-10, 16:26   #73

Standard

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Med Tomas "hockeyhandskarna" Pettersson?

HAHAHA!

Han som åker hem två tävlingsdagar av tre utan pinne?

HAHAHA!!

Han som är helt oförmögen att få fart på hästarna från start och känner sig obekväm och får allergiska utslag om han är allt för långt ifrån tredjepar invändigt?

HAHAHA!!!

Tack, det behövde jag, efter en tung arbetsvecka....��
Tack!!! ,
Behövde detta skratt efter min arbetsvecka......
Citat:
Varför är det så många vilseledande horor bland alla experter?
=tacksamt....skulle sluta spela om "experterna" hade rätt hela tiden....I dagens omgång= Goodbye TT med deras sys som kostade 4800:-.....
TOBYTYKE (+10)

Senast redigerad av Lazze den 2016-09-10 klockan 16:29.
Gammal 2016-09-10, 16:26   #74

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Dom som inte trodde på T.Petersson skall nog lägga av med trav.
Gammal 2016-09-10, 16:28   #75
SO

SOs avatar

Standard

TOMAS

Klockren styrning av TP, klassisk spets och slut. Fintade bort Lennartsson
Gammal 2016-09-10, 16:28   #76

Standard

Spets och slut hämta ut så lätt var det.

jag måste få skratta lite.
Gammal 2016-09-10, 16:31   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
Dagens Drag...
V75:4
1 Blås undan 4.7% ..jag kanska spikar om bra värmning..(långskott men tappad av spelarna + kan nog gå 1.25 på dist...)
(sprungit 1.26.1 lång) ända med bättre tider är Ossman med innespår tillägg=probem..
(en spik till 5%=Yahooooo)
T.Jansson sätter 12.Hibokongen idag till 50 gånger
Gammal 2016-09-10, 16:31   #78

Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Varför är det så många vilseledande horor bland alla experter? Var inne hela veckan på att spika Pettersson men allt jävla snack om hur Serious Try skulle spetsa gjorde givetvis att jag bytte.

Fan skaffa er ett jävla jobb som ni behärskar. Om jag hade levererat så här jävla dåligt på mitt jobb så hade jag fått sparken för länge sedan.
Har du inte råd med PREMIUM, och kolla lopp arkivet ?
Hur kan du spika kuskar som du spyr galla på ? eller teflon minne ?
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 16:32   #79

Standard

9 Racer Rose nu! ,vunnit på denna tidigare 5% på en A-Häst köper jag..blir en tv med denna som utgång..
Gammal 2016-09-10, 16:32   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Serious Try var ju inte alls startsnabb. Förstod att det här loppet skulle vinnas från ledningen och det lät ju som att den skulle hålla ut övriga.
Ni kanske tog fel spetshäst i loppet?
Gammal 2016-09-10, 16:33   #81

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Tack!!! ,
Behövde detta skratt efter min arbetsvecka......
=tacksamt....skulle sluta spela om "experterna" hade rätt hela tiden....I dagens omgång= Goodbye TT med deras sys som kostade 4800:-.....
Verkar vara ett av få yrken där man kan få ett välavlönat jobb utan någon som helst kompetens. Dom har hela jävla veckan på sig att sitta och runka i lopparkiv för att lista ut vem som ska spetsa i ett 2 hästars lopp, och t.om det verkar för svårt.
Gammal 2016-09-10, 16:34   #82

Standard

Citat:
T.Jansson sätter 12.Hibokongen idag till 50 gånger
Inte omöjligt ,,gillar Hibo och det blir en TV med 1:an(ren chansspik,Kunde lika gärna spika Hibo..)
Gammal 2016-09-10, 16:34   #83

putte64s avatar

Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Klockren styrning av TP, klassisk spets och slut. Fintade bort Lennartsson
Jag läste att PL är en otrolig kuskförstärkning, kan liksom inte förlora.
Mannen är ju helt värdelös utanför Sundbyholm.
De tar bra betalt, men ser de trav tillräckligt mycket ?
Att han skulle ta spets var ju också helt sjukt
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 16:37   #84

Standard

Citat:
Verkar vara ett av få yrken där man kan få ett välavlönat jobb utan någon som helst kompetens. Dom har hela jävla veckan på sig att sitta och runka i lopparkiv för att lista ut vem som ska spetsa i ett 2 hästars lopp, och t.om det verkar för svårt.
Vet inte om du spikade 2:an...Titta själv på video och bilda din egen uppfattning är min rek...
Spiken64 (+10)
Gammal 2016-09-10, 16:38   #85

Standard

Citat:
Inte omöjligt ,,gillar Hibo och det blir en TV med 1:an(ren chansspik,Kunde lika gärna spika Hibo..)
Nu är det en superskräll Lazze men allt kan hända.
Gammal 2016-09-10, 16:39   #86

Standard

Citat:
Nu är det en superskräll Lazze men allt kan hända.
Lycka Till!
L
Gammal 2016-09-10, 16:45   #87

Standard

Äckligt bra Ulf Olsson
Gammal 2016-09-10, 16:45   #88

Manprinsens avatar

Standard

Haha, här gick man då inte på en mina iaf. Helt överlägsen.
Gulligt att betaltjänsterna trodde på Ove med "formstallet" Berghs häst.
Gammal 2016-09-10, 16:46   #89

Shooters avatar

Standard

Uffe var orolig före loppet, men där var det inga problem. Det blir lite bakvänt ibland.
Gammal 2016-09-10, 16:47   #90

Standard

Hoppas på 6 Quid nu..5% känns lågt då BBS sett lite slak ut på sistone..
V5:
V5
Inlämnat: 2016-09-10, 16:49
Hagmyren
Lördag 2016-09-10
Start: 17:05
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6, 7
2: 1, 6, 9
3: 1, 9
4: 1, 3, 6, 10, 11
5: 1, 6

5x3x2x5x2 = 300 rader.
300 x 1 x 1,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: SHK RHZ XXXXX
L

Senast redigerad av Lazze den 2016-09-10 klockan 16:49.
Gammal 2016-09-10, 16:48   #91

Shooters avatar

Standard

Jag har svårt att tro att B.B.S. Sugarlight ska lägga det här.
Gammal 2016-09-10, 16:49   #92

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag har svårt att tro att B.B.S. Sugarlight ska lägga det här.
Oroande med resultatraden men den går samtidigt ner i klass rejält.
Gammal 2016-09-10, 16:49   #93

Shooters avatar

Standard

Citat:
Oroande med resultatraden men den går samtidigt ner i klass rejält.
S&S!
Gammal 2016-09-10, 16:50   #94

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
S&S!
Hoppas på det så har man satt 2 av 3 spikar iaf. Den första blev man ju blåst på av så kallade experter.
Gammal 2016-09-10, 16:53   #95

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hoppas på det så har man satt 2 av 3 spikar iaf. Den första blev man ju blåst på av så kallade experter.
Ja, det blev lite bakvänt. Den var inte alls så startsnabb som det sas och då vet man ju att det istället är fyran som spetsar, och i andra så var det negativt på favoriten, men den vann lätt. Det är som vanligt med andra ord. Lämnade in en V5:a också, med spikar på Sugarlight och Ossmann.
Gammal 2016-09-10, 16:57   #96

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ja, det blev lite bakvänt. Den var inte alls så startsnabb som det sas och då vet man ju att det istället är fyran som spetsar, och i andra så var det negativt på favoriten, men den vann lätt. Det är som vanligt med andra ord. Lämnade in en V5:a också, med spikar på Sugarlight och Ossmann.
Var helt inne på att spika Ajlexes så fort jag såg startlistan. Sen började allt tugg om hur Lennartsson skulle spetsa. Själv jobbar man hela veckorna och har inte tid att sitta och finstudera videoarkiv, så då tar jag för givet att dom som gör det som sitt yrke har bättre koll.

Men det är som med all annan yrkesutövning nuförtiden. Folk har tummen mitt i handen oavsett sammanhang och man måste göra allt själv för att det ska funka. Lärdom tagen inför framtiden iaf.
Gammal 2016-09-10, 16:57   #97

Standard

A häst 6 Quid PQ nu...6.33% så klockren om den sitter men BBS i spets och "som vanligt" blir svår...
TV=
TVILLING
Inlämnat: 2016-09-10, 16:51
Hagmyren Lopp 7
Lördag 2016-09-10
Kostnad: 105,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 4, 7
Utgångshästar
6 Quid Pro Quo

3 x 35,00 kr = 105,00 kr.
Totalt: 105,00 kr.
Rättningskod: WHM PHS xxxxxxxxxxx
L
V5=
Spoiler:
V5
Inlämnat: 2016-09-10, 16:49
Hagmyren
Lördag 2016-09-10
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6, 7
2: 1, 6, 9
3: 1, 9
4: 1, 3, 6, 10, 11
5: 1, 6

5x3x2x5x2 = 300 rader.
300 x 1 x 1,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod: SHK RHZ xxxxxx

Senast redigerad av Lazze den 2016-09-10 klockan 16:59.
Gammal 2016-09-10, 16:59   #98

Shooters avatar

Standard

Citat:
Var helt inne på att spika Ajlexes så fort jag såg startlistan. Sen började allt tugg om hur Lennartsson skulle spetsa. Själv jobbar man hela veckorna och har inte tid att sitta och finstudera videoarkiv, så då tar jag för givet att dom som gör det som sitt yrke har bättre koll.

Men det är som med all annan yrkesutövning nuförtiden. Folk har tummen mitt i handen oavsett sammanhang och man måste göra allt själv för att det ska funka. Lärdom tagen inför framtiden iaf.
Och jag hade spik på tvåan i andra från början och fyra streck i första, men ändrade mig när det lät så klart i första loppet. Man kan inte ha koll på alla hästar som är ute jämt. Efter loppet sa de att Per var tvungen att undvika att köra ihop eller få gunga. Hörde inte riktigt.
Gammal 2016-09-10, 17:02   #99

Stekels avatar

Standard

Citat:

Citat:
Och jag hade spik på tvåan i andra från början och fyra streck i första, men ändrade mig när det lät så klart i första loppet. Man kan inte ha koll på alla hästar som är ute jämt. Efter loppet sa de att Per var tvungen att undvika att köra ihop eller få gunga. Hörde inte riktigt.
Det är alltid nån annans fel va grabbar?

1William (+5)
Gammal 2016-09-10, 17:05   #100

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är alltid nån annans fel va grabbar?
Nejdå inte alls. Är väl ungefär samma sak som om man anlitar kassa hantverkare, han får skylla sig själv att man anlitade den firman.
Gammal 2016-09-10, 17:07   #101

Standard

Citat:
Lennartsson fick problem med Raging Mack och Jenny Björk, som höll på att köra över Serious try.
Gammal 2016-09-10, 17:09   #102

Standard

Riktigt roligt att se BBS på väg tillbaks!!

En personlig favorit!
Gammal 2016-09-10, 17:09   #103

Standard

Tummen ner Anders Malmrot
Gammal 2016-09-10, 17:09   #104

Shooters avatar

Standard

Citat:
Lennartsson fick problem med Raging Mack och Jenny Björk, som höll på att köra över Serious try.
Tack för infon!
Gammal 2016-09-10, 17:10   #105

Shooters avatar

Standard

Sugarlight gjorde ett bra jobb och gick nytt banrekord dessutom.
Gammal 2016-09-10, 17:12   #106

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Sugarlight gjorde ett bra jobb och gick nytt banrekord dessutom.
Gjorde det han skulle men det fanns nog inget sparat i mål heller.
Gammal 2016-09-10, 17:13   #107

Standard

TV V75:4 =1-9,12 X50:-
Jättechansning med 1 an som spik nu...men rensar bra till 5% , jag är antingen ett geni ..eller idiot..
All in..(garderat med 6,9 på V5)
Gammal 2016-09-10, 17:13   #108

Standard

Man får ta på sig dumstruten, som streckade fem hästar och storfavoriten vinner. Då är man torsk.
Gammal 2016-09-10, 17:15   #109

Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Gjorde det han skulle men det fanns nog inget sparat i mål heller.
Vad jobbar du med ?
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 17:15   #110

Standard

Nu hoppas jag på en rejäl skräll i 12.Hibokongen.Har med tre stycken lågprocentare i loppet.
Gammal 2016-09-10, 17:16   #111

Standard

Citat:
Man får ta på sig dumstruten, som streckade fem hästar och storfavoriten vinner. Då är man torsk.
Ähh...det fanns definitivt frågetecken innan loppet och att gardera en 60%:are är in min värld aldrig fel och en anledning till dumstrut de gånger han vinner iaf..
mackpeter (+2)
Gammal 2016-09-10, 17:33   #112

Standard

Går bra med 15också helt okej
Gammal 2016-09-10, 17:34   #113

Shooters avatar

Standard

Där åkte V5:an i sista steget och sex rätt lär inte ge något idag.
Gammal 2016-09-10, 17:36   #114
Banned

Standard

Härligt, andra spiken inne. Fullkomligt stenklar.
Gammal 2016-09-10, 17:49   #115
Banned

Standard

Walle West nudå, kom igen Oskar!
Gammal 2016-09-10, 17:49   #116

Shooters avatar

Standard

Etosha Boko får ett vinnarspel.
Gammal 2016-09-10, 17:53   #117

Manprinsens avatar

Standard

Hyfsad förbättring på Önas Igor med PU och jänkarbike.
Gammal 2016-09-10, 17:53   #118

Shooters avatar

Standard

Vad fan ska han dra sönder hästen för och ge Peter loppet i rygg?
Gammal 2016-09-10, 17:54   #119

Shooters avatar

Standard

Erik i nästa nu och ny jackpot nästa vecka.
Gammal 2016-09-10, 18:04   #120
Banned

Standard

Citat:
Etosha Boko får ett vinnarspel.
Synd att kusken bara hade en "Plan P" att köra efter...(P som i panik)....
Gammal 2016-09-10, 18:21   #121
Banned

Standard

F-n, Erik skulle kunna spetsa med en Älg - på allvar!

Och är det inte härligt att vi har en sport där 70-åringar fortfarande gör sig gällande?
Manprinsen (+10), Migge (+1)
Gammal 2016-09-10, 18:35   #122

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

OSKAR!!!

Örjan Light. Visa dina skillz!!! Kom igen nu!! REORDER!!! HEMMASEGER!!! SKÅÅÅÅL
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 18:37   #123

Shooters avatar

Standard

650:- efter sex lopp! Med lite flax så blir det dubbeljackpot nästa helg.
ExtremtRik (+7)
Gammal 2016-09-10, 18:41   #124

Standard

Citat:
650:- efter sex lopp! Med lite flax så blir det dubbeljackpot nästa helg.

Bara med favven i sista. Alla andra blir det utd på 6r.

KH med en favorit på V75. Inte helt lätt att jobba in....men vi gör vårt bästa!
Gammal 2016-09-10, 18:43   #125

Shooters avatar

Standard

Kör ett vinnarspel på Get A Winner.
Gammal 2016-09-10, 18:48   #126
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Bara med favven i sista. Alla andra blir det utd på 6r.

KH med en favorit på V75. Inte helt lätt att jobba in....men vi gör vårt bästa!
Och jävlar vad vi gungade.....
Gammal 2016-09-10, 18:51   #127

Manprinsens avatar

Standard

Var nog en och annan som gjorde sig en rejäl hacka på flerbong idag.
Gammal 2016-09-10, 18:53   #128

Manprinsens avatar

Standard

Jackpot 60-70 mille nästa helg?
Gammal 2016-09-10, 18:55   #129

Standard

Citat:
Var nog en och annan som gjorde sig en rejäl hacka på flerbong idag.
Fast det är ett rätt så dåligt sätt att spela V75 över tid.

Inte flerbong såklart då. Men att spela på rader där det t o m blir jackpot på 6r.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 18:56   #130

Sharp$: 654
Standard

Hur uppenbart får det lov att bli innan ni uppmärksammar det sorgliga i att lotteriinspektionen tillåter Jackpot på skicklighetsspel där aktiva (inkluderande personal som sköter propositioner och anmälningar) har incitament för att skapa dem?
hemlighet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 19:01   #131

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hemlighet Visa inlägg
Hur uppenbart får det lov att bli innan ni uppmärksammar det sorgliga i att lotteriinspektionen tillåter Jackpot på skicklighetsspel där aktiva (inkluderande personal som sköter propositioner och anmälningar) har incitament för att skapa dem?
Det där har jag personligen tagit upp med LI.

Enligt LI's definitioner är inte spel på trav ett skicklighetsspel. Ej heller t ex Stryktipset eller annan sportsbetting.

Att det krävs skicklighet för att vinna över tid är inget som LI bryr sig om.

De tycker att gränsen går vid schack eller möjligen backgammon & bridge.
Gammal 2016-09-10, 19:13   #132

Sharp$: 3431
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det där har jag personligen tagit upp med LI.

Enligt LI's definitioner är inte spel på trav ett skicklighetsspel. Ej heller t ex Stryktipset eller annan sportsbetting.

Att det krävs skicklighet för att vinna över tid är inget som LI bryr sig om.

De tycker att gränsen går vid schack eller möjligen backgammon & bridge.
Jag vann ett fall i regeringsrätten (prejudikat) om att pokermaskiner är skicklighetsspel.
Gammal 2016-09-10, 22:45   #133

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4785
Standard

Kan till en viss del hålla med,att vinna ex 5 millar och uppåt är förenat med en massa tur.Vi kan aldrig veta i vilket lopp det skräller på förhand.Och hur många vinner dom riktigt stora pengarna/år,få skulle jag säga.Så turen att vinna stort på trav/lotto,+andra tur spel är nog lika "ungefär"Jag har många och då säger jag MÅNGA vänner som spelar V75 varje Lördag ytterst få utav dom sätter sjuan på årsbasis när det är stora pengar,dom flesta sätter kanske en 7:a en gång per år och då ger det typ max 10,000.Så då blir det ett minus spel/år.Kommer själv att max sätta max 100kr/Lördag om jag spelar för inser att OM jag vill åt dom stora pengarna är chansen större om jag satsar MYCKET mer.Gillar själv tvilling och V4 inga stora pengar men håller mig flytande + lite mer/
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td