|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Umåker juldagen.
Svårlöst? Vilka går på vinterbana?
Mången V75 lopp på kort tid.Vem kommer med bästa vinnaren? Mitt tips är att Ohlsson blir segerrikaste kusk
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Spikar Loke Faks,bra efter galopp senast i Boden.Sparlopp i 7:e Imported,Narold och Raz.
Detta är mina första reflektioner. Nån som har nåt matnyttigt?? Senast redigerad av Drivarn den 2016-12-21 klockan 04:01. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Magnifik Brodde i avd 1, snabb ut, klarar vinterbana. Bör vara en straffspark.
I avd 2 vill jag ha med Hallsta Vinnex och Blås Undan. Men streckar nog 6-7 st i detta lopp. Alltid Ulf Eriksson på kallblod. I avd 3 glöm inte Annie Oakley Zenz. I avd 6 Acropolis Scandi har jag jagat mig pank på. Kommer inte sitta utan den på lappen om man är kvar så här länge. Har fått ett bra läge och hemmahäst. Gått bra i några starter och är en fin häst. Möter några som är bra här men med klaff så kan det vara en jobbig överraskning för många. Jag tror aldrig Narold bränner i avd 7. Kämpa! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minna drag AVD1 Blir Eder Bob och AVD7 Elit Håleryd
Kommer ta med dessa två då dom ligger mycket högt upp i min svarta bok.
|
|
|
|
#5 |
|
Elit Håleryd har tre av tre på vinterbana.
|
|
|
|
#6 |
|
God Jul alla här får ni en bra chans spik Quality Tilly stark och tuff häst..
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gjorde ett mycket bra lopp senast med samma kusk och vinterbana.
|
|
|
|
#11 |
|
Jävligt konstigt att Höwings Star är spelad så lite i sista. Solklar A-häst och utgång om procenten håller i sig någorlunda.. Hög vinstchans oavsett så länge det inte är något fel på hästen.
Finns ingen anledning att strecka annat än Narold Vox och Höwings Star i alla fall! Senast redigerad av oggeb den 2016-12-24 klockan 17:58. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kommer aldrig sitta utan Elit Håleryd bara bra att N.Vox är favorit på en vinterbana.
|
|
|
|
#15 |
|
Klarar Narold Vox vinterbana??? Har väl aldrig startat på sådan... Lycka till i morgon!
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tränaren säger att Narold Vox tävlar bra med skor och brodd så han tror inte att banan
är något problem. Han är däremot orolig att det kan bli långt fram. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ett riktigt långskott i sista kan Patricia Bishop vara stark och rejäl märr. Duktig kusk i
Sandra,går bra efter vila vunnit 8 av 15 starter på vinterbana |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ser att TT rankar 12 Elit Håleryd i a-gruppen. Den är framgångsrik på just vinterbana , och kan bli en bra draghjälp till Narold Vox under slutvarvet.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Endast 6 % på Höwings Star i sista, snacka om att spelarkåren måste ha varit på snapsen rejält.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hur klarar Vic de Luxe lång distans?
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Vek KU ner sig mot Tequila Palema senast. Behöver vara bättre nu, men det ska han också vara. Får han ryggar till 300m kvar så är det klart, men lite lopp beroende känns den. Hur som helst riktigt spelvärd till lågprocent!
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hur många vinster tar Ulf Ohlsson ??
Själv tror jag på minst 2 st
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banned
|
Någon som kan lägga ut spelvärde?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Rekomenderar streck för Juno F. Startsnabb från springspår kommer att hamna bra på det är i normal författning bättre än de flesta här, garanterat bland de tre..
Senast redigerad av Spojs den 2016-12-25 klockan 12:39. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
SS har 1 Daddys First som ensam a-häst i sista !
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Lycka Till , L |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Vem får dödens i V75-1? Finns det nån som tål att göra något?
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Av Myrfaksen's 42 segrar är 4 tagna i Sverige senast 30/1-16 på B ej vinterbana.
Dom andra segrarna är tagna 2013. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Spikar High Roller - spets ut och slut! Känns spelvärd i eftermiddag!
Dragen: Mellby Dealer ESSIS LILLE ALFRED EMIL B.BOKO ELIT HÅLERYD |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
V4:1 inte många rätt på flertalet ekipage där...Tveksamt om loppet skall vara med på V4...
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Banned
|
Tveksamt. Sambucus P.R. har varit bra i tre starter, rätt rask från start och klarar vinterbana, men det är väl önsketänkande att se Leif Eriksson få till det på V75....och att ta ner favoriten från dödens är väl uteslutet?
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Reagerade på att SV hade spik på den, men dom har rökt på rätt mycket på sistone. Roger ska släppa med sin så jag har svårt att se ett scenario där Sambucus ska vinna. Det är i så fall från dödens om favoriten är sjuk eller helt ur form.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Som det ser ut hitills så tvärtröttnar dom som sänder från start..Risk för många stumma ben idag.64% på magnifik i 1:a och resten under 10% känns helt fel..spelvärde..
Känns som riktigt stora pengar idag..men svårt. Senast redigerad av Lazze den 2016-12-25 klockan 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Roger Nilsson urstark som expertkommentator!
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Svårt att se denna omgång som en riktig V75a...Den enda toppkusken är ju Mr stänkrädd ,Ulf Ohlsson och möjligen Uffe Eriksson...Det ger övriga en riktigt stor chans att få sin första V75-seger.. Tror för övrigt att Raz McKenzie i sista är stenklar. God fortsättning till Er alla
Ibland är det bättre att tiga och tas för en idiot, än att öppna munnen och undanröja alla tvivel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Banned
|
V75:4
12 Myrfaksen har 40 meter fram till täten. Över 1640 meter. Med Krister Söderholm i sulkyn, som brände näst senast. Där värsta motbuden som står 20 meter före är riktigt startsnabba och kanske ordnar ytterligare 20 meter i starten....? Lite förvånad över att 8 Junifaks enbart är spelad till 5%. Ja, jag vet att Per Linderoth inte är lika bra som Erik Adielsson i sulkyn, men när han inte kör favoriter så brukar det lyckas bättre för honom. 7 Mofaksan körs också av en amatör, men ska enligt OAL bara behöva köras rakt fram (är riktigt startsnabbb). 5 Sjö Odin har varit oförklarligt svag i ett par starter men får nu bästa kusken i sulkyn. Bedövaren är 1 Blisjur, 3%, borde köras i tät här, går 1.24 på vinterbana och då ska Myrfaksen gå 1.22? Knappast.... Provar 1,8,7,5 på en tvilling. V75:7 14 Narold Vox är en hårding, och står bra på det i sin volt men är det inte lite för kort och lite för mycket hästar med i loppet? Han kan nog inte sitta sist varvet kvar på den här banan....Nä, jag tror att jag kör med utgång på en annan Uffe. 14% på 3 Importedfrmdetroit, behöver inte gå i dödens idag, kanske? Lite intressant med småändringar. Både 1 Daddy´s first och 4 Nochebuena Face kan få bra lopp i draget (Micael Melander går väl fram i dödens med 6 Coal Trader?). Det stimmas lite om 5 Höwings star. Provar 3 mot 1,4,5,6 på en tvilling. V75:6 Är inte Sandra Eriksson rankad väldigt långt ner med 11 Diego Band? V75:5 Är inte Sandra Eriksson rankad väldigt långt ner med 13 Juno F.? Senast redigerad av Stankarn den 2016-12-25 klockan 15:33. |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Fy tusan...
Hittar hästar jag vill ha med som är streckade under 10% i varje lopp.....vad spika idag , måste chansa då ingen av mina första hästar är favorit...... |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Lutar åt spikar på Vic de Luxe, Julia Kaulitz och Falco Di Quattro. Magnifik Brodde vinner sannolikt men drygt 65% på John Östman är på tok för mycket. Låser med Sambucus PR som såg riktigt fin ut, kuskminus där dock.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Hittat dagens drag...
V75:6 12 Antonia America (Bäst efter vila) Vann efter 2 måns vila på Boden på 1.13.1 med 6 längder..se upp.. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Min hpt funkar inte typiskt...
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Stora chansningar idag:
Spoiler:
L |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Som sagt, över 60% på John Östman är för mycket...
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Bra att favven torskade i 1:a , överspelad som fan (bra ändå av Magnifik!) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+2) |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Hur tänkte jag när jag snålt tog bort Sambucus från kupongen...
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Tyckte den där Leif Eriksson körde som en riktig pellejöns mot storfavoriten. Men Leif modererade tempot och var kung i mål. Själv sitter jag med lång näsa. Tur att man inte spelat idag. I morron kommer den riktiga V75-an. Lycka till ni som hade bättre koll än jag.
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Tittade på den och bestämde att denna avstår jag med OTP och Anna Mix som klara och trolig skit utdelning ..he heNu V75:2 ..Jagat Blås Undan ett tag nu..dax..farlig rygg dock.. Chansning..(har 10.an också) känner mig långt ifrån säker..(vill ha 7 hästar här......) Senast redigerad av Lazze den 2016-12-25 klockan 16:40. |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banned
|
Otroligt, lallaren fick till det från start...!
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Vilken skit häst uffes va idag. Herrejisses.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Tur man hoppade över denna V75a. Favoriten Loke Faks fick allt till skänks men kunde inte ett dugg. Essis stred ju tappert i ledningen men Hallsta Vinnex slet i dödens och vinner ändå - streckad till 7 %. Det är inte lätt med kallblod i Norrland.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Men snälla Mackpeter, Hallsta Vinnex är väl utan prut loppets bästa häst med tanke på tidigare insatser
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Men i morron tar vi er på Valla! God Fortsättning!
|
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Varför i helvete kör du inte i tid Sandra? Total bortkörning.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Härlig skräll! Tyvärr så har jag åkt i första där jag trodde favoriten skulle hålla spets. Nu följer spikar på Myrfaksen och Julia Kaulitz, så systemet är i ytterligare fara.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Där åkte jag på Sandras...
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
![]() ingen favorit av efterhandare, men efter denna kommentar måste jag ju. VINNARE Inlämnat: 2016-12-25, 16:27 Umåker Lopp 6 Söndag 2016-12-25 Start: 16:42 Kostnad: 2 000,00 kr Vadet gäller startnummer 5 Hallsta Vinnex 1 x 2 000,00 kr = 2 000,00 kr. Totalt: 2 000,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banned
|
Det har gått lite knackigt för den gode Ulf O, hitintills...ska man ta det som ett omen?
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Var det någon som hade KB Millanson tidig i ranken? Braklus enligt min mening.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Spikade Hallsta, sprack på en skithäst som KB , var iofs bara skithästar med. 4an hade jag trodde den sopan skulle hålla undan
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Stormodd och Jula k kvar som spikar
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
40 m var ingenting för Myr Faksen.
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Fan vilken bajsvinnare även om hästen var bra, men den där hade gärna fått torska.
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
I vanlig ordning så vinner den favoriten man själv tror minst på.
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Synd på storm Odd. Hade bajsat sönder Söderholm om han fått bättre resa
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
alla bajsade på det här favoriten, inkl. jag, tog 7 st och typiskt som vanligt, KROSS, alltid samma sak för mig, typiskt
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Banned
|
Ytterligare en lallare som får till det på V75 idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Gick 3 ggr så fort på uppis, såg bara upploppet. Galopp från start ? Eller bara långsam ut ?
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Hörde Hanna säga till Millanson : Kom gubben - nu åker vi. Samma sak sa - kanske hennes moster - till mig på dansgolvet i lappmarken en kväll förra seklet. Däruppe är det damerna som bestämmer. Dä e bare å åk!
Lägger en hundring på Jenny Engfors nu. Hon är väl norrländska. Nu åker vi! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Det var dåligt av Uffes häst. Borde ha vunnit med det loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Banned
|
Man tror f-n inte att det är sant. Mr Vingelpelle, som aldrig får fart på hästarna från start, som alltid sitter i kön och metar, som aldrig kan komma rätt på det, ens i breddlopp och vardagstrav - sätter två vinnare på V75. Nu har man sett allt. Och man borde lyssna ordentligare inför V75, vinterbana och M Bucht verkar vara en lyckad kombination...
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Kan få några 5or på ena system. Men då måste uffe vinna nu
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Imorrn är det v75 Ingen av dessa hade vunnit om dom åkt till Solvalla |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banned
|
Nä, du har rätt. Men att nån som inte ens klarar av att vinna på vardagstravet får till det i två lopp på rikstoton....då kan man ju lika gärna spela lotto...
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ur Ulf Ohlssons blogg hos Travnet: "Julafton blev mycket lyckad och det är alltid lika trevligt att få träffa släkten och få sitta och ljuga lite. Bli bortskämd dessutom. Dessutom ordnade det sig med båda skinka och snaps...
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|