Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-22, 19:52   #1
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

V86 25/1 Solvalla/Åby - Ultraturbomegajackpott


Hoppas banan håller gott skick denna gång nu när det är mkt mkt pengar i potten!

Global respons tidiga storfavoriten i Åbys extrema stayerlopp.
Spik då det bara är 9 hästar eller kan Ingves upp första på Spitcam ge effekt?
Broberg brukar ju inte vara blyg i sina uttalanden när han tror på vinst, bara vänta med spänning på kommentar om dagsformen...
Veijo galopperar väl och tror inte det är helt rätt distans för den utvalde trots den är härdad i V75...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5)

Senast redigerad av Rob den 2017-01-22 klockan 19:57.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-22, 20:06   #2
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Nu köööör vi!
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-22, 21:18   #3
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Känns väl som ruggigt svaga lopp? Mycket skräphästar och inte många som skulle platsa på V75...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-22, 21:53   #4
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Avd I:

Jovisst är Veijo iskall för stunden. Väntar han med att börja träna ordentligt igen, tills när skotvånget hävs?
5 Smevikens Cruiser (4%) ser jag fram emot att se i hans regi.
Topptränare för S.C. nu, som redan i tidigare regi visade prov på fin fart. Spännande!

6 Countdown (5%)är en häst som ofta är hotfull i slutfasen. Det kunde sett bättre ut i raden.
Galopp, passgång och fastkörning leder sällan till topplaceringar.
Lämpligt gäng den här gången och har slagit av 9 Annabelle Dimanche (25%) över upploppet tidigare.
Om Johan valt rygg på hästen i tredjespår på Jägers (16/2), för snart ett år sedan,
hade hästen nog vunnit över densamma, nämligen Hank Von Håleryd.
Countdown kan en del också med skor runt om.
A.D är en häst i ropet i tipskretsar för stunden, men här känns det som att fler hästar springer 15-tider mest varje gång. Formstark kuse.

10 Love Palema (8%) gör det bra ofta på fina tider.

4 hästar inom ramen för min del.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 09:11   #5
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Mitt drag i omgången är Avd 3: Linus Wibb!
Har bra form, går alltid bra över lång distans. Har bl.a. vunnit 4020m på V75. Gick fint senast över 2660 i ett tråkigt gäng. Körde fram till dödens och fick sedan ta över ledningen och såg fin ut hela vägen. Klarade inte att stå emot en stekhet Toronto Love som fått perfekt smygresa och spurtade fint över upploppet. Är inte snabb ut men från spår 2 här borde han få en fin resa och tuggar ner många till slut.
Inte omsatt nånting så här tidigt på måndagsmorgon men ser ändå ut att kunna bli lite bortglömd.

Stenströmers verkar ha bra form på sina hästar för dagen också!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+5)

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-01-23 klockan 09:15. Anledning: Stenströmer
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 11:52   #6
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Mitt drag i omgången är Avd 3: Linus Wibb!
Har bra form, går alltid bra över lång distans. Har bl.a. vunnit 4020m på V75. Gick fint senast över 2660 i ett tråkigt gäng. Körde fram till dödens och fick sedan ta över ledningen och såg fin ut hela vägen. Klarade inte att stå emot en stekhet Toronto Love som fått perfekt smygresa och spurtade fint över upploppet. Är inte snabb ut men från spår 2 här borde han få en fin resa och tuggar ner många till slut.
Inte omsatt nånting så här tidigt på måndagsmorgon men ser ändå ut att kunna bli lite bortglömd.

Stenströmers verkar ha bra form på sina hästar för dagen också!
Håller med! Global respons är bästa hästen, men sett till läge, distans och streck ser Linus wibb ut att vara riktigt intressant.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 15:57   #7
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

V86-6 ser så otroligt dåligt ut kvalitetsmässig. Kan inte hitta en enda vinnarkandidat, alla ungefär lika dåliga. Någon som hittat något som sticker ut?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 20:34   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som har koll på hur mycket handikappad 1 Ratu Royale är med skor i sista? Borde det inte vara spets och slut om han funkar med dojor?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 21:18   #9
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 100
Sharp$: 1382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Nån som har koll på hur mycket handikappad 1 Ratu Royale är med skor i sista? Borde det inte vara spets och slut om han funkar med dojor?
Läs
https://www.atg.se/spel/2017-01-25/V...tiklar/nyheter
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 21:23   #10
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Avd V:

8 Kash Brodda (24%) står framspår i spårtrappan. Bra häst. PU kör framåt och får överta.
Spik nr 1 för min del var det tänkt...

12 Quiz Töll (42%) och 11 Cabades (12%) har varit bra i vinstlopp.
12:e spår är uselt i spårtrappan.
Det får avgöra. Q.T. har härlig inställning annars.
Cabades har alltid varit snackhäst hos Lindgren.
Lill-Unters duo ska väl med vid bred gardering?

7 My White Eagle (0,98%) har gått riktigt gediget i regi Håkan K.
Näst senast var det jämna steg över upploppet med Lill-Unters segermaskin, Cyber Lane.
Sista gången ut gick M.W.E. ett gediget lopp och var med och slogs hela vägen in.
Det gör ont att spika emot och inte få med den på kupongen.
Jag tvingas ta till ett lås i jakten på hela potten.

Lås 7,8

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 21:37   #11
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Vad tycker ni om El Salvador i sjunde? Känns som han kommer bli för mycket spelad, ingen storfavorit i mina ögon. Ser man till de fem senaste starterna så imponerar verken tider eller placeringar när han gått med skor..

Senast redigerad av Cyran den 2017-01-23 klockan 21:39.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 21:41   #12
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Vad tycker ni om El Salvador i sjunde? Känns som han kommer bli för mycket spelad, ingen storfavorit i mina ögon. Ser man till de fem senaste starterna så imponerar verken tider eller placeringar när han gått med skor..
Den går fetebort.
Jag har ingen avsikt att helgardera loppet.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 22:11   #13
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Avd II:

Just nu är mitt enda givna streck nr 3 Freedom Transs R. (3,46%).
Jag rekommenderar lopparkivet på de 5 senaste starterna.
Antingen är det vassa avslut ifrån mer eller mindre omöjliga lägen eller fulltankat i rygg till slut.
Förutom vid vinsten då eller när hon sög sig allt närmare vinnaren vid andraplatsen.
Precis så ska en "nästagångare" se ut. Synd jag missade den senast.
Det ser ut att bli en lågprocentare på nytt.

Miljondraget är såklart påkopplat när jag fiskar efter andra raka...
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 22:22   #14
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Avd V:

8 Kash Brodda (24%) står framspår i spårtrappan. Bra häst. PU kör framåt och får överta.
Spik nr 1 för min del var det tänkt...

12 Quiz Töll (42%) och 11 Cabades (12%) har varit bra i vinstlopp.
12:e spår är uselt i spårtrappan.
Det får avgöra. Q.T. har härlig inställning annars.
Cabades har alltid varit snackhäst hos Lindgren.
Lill-Unters duo ska väl med vid bred gardering?

7 My White Eagle (0,98%) har gått riktigt gediget i regi Håkan K.
Näst senast var det jämna steg över upploppet med Lill-Unters segermaskin, Cyber Lane.
Sista gången ut gick M.W.E. ett gediget lopp och var med och slogs hela vägen in.
Det gör ont att spika emot och inte få med den på kupongen.
Jag tvingas ta till ett lås i jakten på hela potten.

Lås 7,8

Kash Brodda är en tänkbar spik i en svår omgång. Verkar gå från alla lägen och stamtavlan går inte av för hackor. Två raka galopper känns som ett litet frågetecken.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-23, 23:23   #15
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Vad tycker ni om El Salvador i sjunde? Känns som han kommer bli för mycket spelad, ingen storfavorit i mina ögon. Ser man till de fem senaste starterna så imponerar verken tider eller placeringar när han gått med skor..
Malkin, Open Stretch och slut? :-)

Måste plugga på för att se var han hamnar i starten dock. Knappast något spetsbud
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 10:17   #16
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag kanske är ute och cyklar, men jag har 5e rankat honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Vad tycker ni om El Salvador i sjunde? Känns som han kommer bli för mycket spelad, ingen storfavorit i mina ögon. Ser man till de fem senaste starterna så imponerar verken tider eller placeringar när han gått med skor..
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 11:43   #17
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag kanske är ute och cyklar, men jag har 5e rankat honom.
För mig är 5 förstahäst, 5 Canappealformore.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 11:52   #18
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
För mig är 5 förstahäst, 5 Canappealformore.
Jag har faktiskt rankat honom före favoriten, i morgon får vi facit.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 12:01   #19
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag har faktiskt rankat honom före favoriten, i morgon får vi facit.
Vem har du som etta?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 14:30   #20
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fancy Nancy struken, då blev Amalia ett spikförslag va?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 17:06   #21
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
V86-6 ser så otroligt dåligt ut kvalitetsmässig. Kan inte hitta en enda vinnarkandidat, alla ungefär lika dåliga. Någon som hittat något som sticker ut?
Kanske inte hittat ngn som sticker ut, men i förhållande till hur mkt spelad Final Dream (4%) är i det loppet, så tycker jag han har bättre chans än så iaf. Borde kunna få en vettig resa då han är snabb ut. Senast satt han bomfast bakom vinnande Highland Park som visat sig vara en vettig häst. Linda Sedström kör hästen igen och senast gick hennes huvud som en jojo sista biten för att hitta en lucka till Final Dream, men utvändig häst hade hela tiden framhovarna där så han kom inte ut. Gick bra gången innan också, då han spurtade fint över upploppet. Rimligtvis borde hästen bli bättre och bättre då han bara startat 14 ggr i livet och är nybliven 4-åring. Han möter ju heller inget tufft motstånd denna gång. Men 1 seger på 14 starter och inga snabba tider är väl saker som man ska ta med i analysen. Men med den raden kanske han inte blir så mkt mer spelad än vad fallet är i nuläget, och då har han en given plats bland A hästarna på min kupong.

I övrigt så känns Kash Brodda som Fidus och ngn mer var inne på, som bästa spiken. Gjorde ju minst sagt ett bra lopp senast, men spår 8 och 2 raka galopper är ju inte jätte roligt att hålla i handen. Men felfri borde ingen svara henne och då bör vinstchansen vara god.

Blir till att ägna kvällen och hela morgondagen i lopparkivet och intervju läsning.

Lycka till
__________________
@jocklon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+25)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 17:14   #22
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Ratu Royale bra häst bra lägge chans spik ..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 19:35   #23
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Ratu Royale bra häst bra lägge chans spik ..
I närheten av vad som tidigare levererats på Solvalla, så är den stenklar. Ändå lite frågetecken på skor och form. Nöjer mig nog med ensam A-häst.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 19:40   #24
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
För mig är 5 förstahäst, 5 Canappealformore.
Samma här, känns som ett bra lås ihop med Malkin N.O på OS.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 20:24   #25
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tankar från mig, tar gärna kommentarer:

V86-1
Ingen riktig spetskandidat och ingen som vill göra grovjobb. 5 Smevikens Cruiser till spets, hur mycket får han bestämma där? 9 Annabelle Dimanche är kanske bästa hästen, men lär sitta sist utvändigt. Hur långt fram får hon till täten i sista sväng?

V86-2
1 B.B.S.Bigrina tar ledningen och vill släppa, men vem till vem? Kan hon t o m köras i ledningen? Hade loppet körts på Åby hade det varit en given spik? Kan Örjan komma fram tidigt med 6 Unchained Feelings kan det vara en spik. 9 Kenzi har varit bra ett tag, men vill köras i ryggar?

V86-3
9 Global Respons får med rätta mycket streck, men känns ändå lite överstreckad. 2 Linus Wibb har form och 4 Conny Sisu är bättre med lopp i kroppen. Tränaren optimistisk med 3 Spitcam Jubb

V86-4
9 Amalia Cash favorit men att spika orutinerade ston känns vanskligt. 5 Queen Frecel leder länge. 6 Valborg Marje har bara gjort en start och vunnit. Stängt på dessa tre?

V86-5
8 Kash Brodda bästa hästen, men uselt läge och inte att lita på. Får många osäkerhetsfaktorer i förhållande till streck. 12 Quiz Töll är också riktigt bra men också uselt spår. Strecka så långt man har råd?

V86-6
Riktigt svagt lopp. Funderar på att chansspika 11 Jaques Noir trots galopperna på slutet. Känns som klart bästa hästen.

V86-7
5 Canappealformore känns för mig som bästa hästen, eventuell U-häst. 1, 3, 7 känns närmast att gardera med.

V86-8
1 Ratu Royale minns vi från Elitloppshelgen. Tar säkert ledningen här och är hästen att slå. Dock många startsnabba så faran är att det blir körning en bit. Då blir 11 Mellby Collector farlig. Tror dock han behöver överpace. Tror inte Örjan är så sugen att ge sig iväg tidigt med tanke hur het han blev senast.

Jäkligt svårt att hitta bra spikar trots i många fall ojämna lopp.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-24, 23:21   #26
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Lutar åt endast en spik och det på Annabelle Dimanche. Ingen stjärna, men visar fin form och mött betydligt tuffare hästar än detta. Hittar inga riktiga motbud och kör bara Bergh i tid så borde det vara bra chans. Bra läge att koppla grepp då strecken lär spridas när ingen vill åka i första loppet.

Lutar åt ensamma A-hästar på Global Respons samt Kash Brodda. Sedan dubbla utgångar i de sista två avdelningarna på Canappelformore/Malkin N.O samt Ratu Royal/Mellby Collector, där Örjan låter ovanligt påställd på den sistnämnda. Krav på 3 av 4 ovanstående går in...

Senast redigerad av Espo den 2017-01-24 klockan 23:23.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 09:22   #27
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Lutar åt endast en spik och det på Annabelle Dimanche. Ingen stjärna, men visar fin form och mött betydligt tuffare hästar än detta. Hittar inga riktiga motbud och kör bara Bergh i tid så borde det vara bra chans. Bra läge att koppla grepp då strecken lär spridas när ingen vill åka i första loppet.

Lutar åt ensamma A-hästar på Global Respons samt Kash Brodda. Sedan dubbla utgångar i de sista två avdelningarna på Canappelformore/Malkin N.O samt Ratu Royal/Mellby Collector, där Örjan låter ovanligt påställd på den sistnämnda. Krav på 3 av 4 ovanstående går in...
Annabelle Dimanche är verkligen ingen stjärna. Har sett helt OK ut i Berghs regi men har 6% när det gäller segerprocent och startar dessutom med 40 meters tillägg. Till 42% är det verkligen ingen rolig spik med tanke på förutsättningarna. En felfri Smevikens Cruiser bör bli svår att rå på om Veijo prickar starten. Visst, stall Heiskanen har dunkel form för tillfället då man haft problem med träningsförhållanden men det här loppet är så pass klent att man bör kunna hålla undan. Runt 20% är helt OK.

Senast redigerad av mocka den 2017-01-25 klockan 09:24.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 09:25   #28
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Annabelle Dimanche är verkligen ingen stjärna. Har sett helt OK ut i Berghs regi men har 6% när det gäller segerprocent och startar dessutom med 40 meters tillägg. Till 42% är det verkligen ingen rolig spik med tanke på förutsättningarna. En felfri Smevikens Cruiser bör bli svår att rå på om Veijo prickar starten. Visst, stall Heiskanen har dunkel form för tillfället då man haft problem med träningsförhållanden men det här loppet är så pass klent att man bör kunna hålla undan. Runt 20% är helt OK.
Annabelle tål dessutom inte att göra något själv i loppen. Är mer och mer inne på att spika Smevikens Cruiser.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 09:36   #29
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Avd 4:
Orutinerade ston... Här kommer nog de flesta måla på ordentligt! Jag funderar på att spika hästen med enligt mig bäst chans. 5 Queen Frecel har form, sitter mest troligt i ledningen tidigt och får bestämma därifrån. Både Svante och Ulf Ohlsson har bra form för dagen. Bästa hästen struken. Favoriten just nu och största motbudet står på bakspår och Westholm (iskall som både som kusk och tränare just nu) upp känns inte som att det förbättrar chanserna. Hästen har dessutom varit ifrån en stund nu och kan behöva loppet.
Spik 5 eller måååånga för mig.

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-01-25 klockan 11:04.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 09:46   #30
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Ratu Royale med skor och minst sagt dunkel form ser ut att bli rejält överspelad. Var senast svag femma på 15.9 i ett mediokert kortlopp mer än halvsekunden efter segraren. Måste höja sig rejält för att kunna spåra runt om här. Låser nog på 10 och 11 eller spikar Örjan som låter väldigt nöjd med Mellby Collector för dagen. Men 5% på rejäla Ajlexes Cubano är ju märkligt lågt.

I V86-7 känns 1 och 3 som ett bra lås. Det lär gå undan från start och Takter lär göra allt som går för att ta spets. Canappealformore är nog snabbare ut men emellan finns Hamilton Noa som också kan öppna. Ingves kan få rena rama drömresan och avsluta vasst via stretchen. El Salvador har dunkel form men det är en duktig sprinter och en vinnarhäst som har 38% segrar och 65% i platsprocent.

Senast redigerad av mocka den 2017-01-25 klockan 10:00.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 11:44   #31
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Håkan K. Persson kör Smedvikens Cruiser.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 12:28   #32
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13248
Standard

Omgångens skräll STAR TREATMENT
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dingo1337 (+25), Grovport (+15)
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 12:41   #33
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Håller sig banan på solvalla bättre idag? Några plusgrader idag igen..
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 14:31   #34
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Håller sig banan på solvalla bättre idag? Några plusgrader idag igen..
Banveterinären säger att den ska vara betydligt bättre idag. Den borde vara det då det har varit ett par plusgrader och ingen nederbörd några dagar i rad.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 14:40   #35
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

När det gäller kvällens spikar så är Kash Brodda given och vinner felfri. Global Respons har vettig chans att speeda ner de här och troligen kör jag även med den, lite i brist på något roligare. Ikväll gäller att få en överbetald åtta. U-hästarna är dock inte helt lätt att välja, men jag letar bland motbuden till favoriterna i garderingsloppen. I sista loppet måste jag dock ha Mellby Collector som U.

Senast redigerad av Shooter den 2017-01-25 klockan 14:43.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 15:15   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Där strök de Choosen One. Då är det bara Linus Wibb emot Global Respons och den tycker jag levererar sällan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 15:24   #37
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Där strök de Choosen One. Då är det bara Linus Wibb emot Global Respons och den tycker jag levererar sällan.
Global först på turordningen...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 15:26   #38
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Global först på turordningen...
Usch då! Synd att det inte var Linus.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 15:27   #39
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Global först på turordningen...
Spelar ingen roll! Han har rätt i sin analys och det är en bra spik oavsett hur hårt spelad Global Respons blir nu. Det kan bli 3 storfavoriter som vinner men ändå kan det ge miljoner om det skrällar i nått av de andra loppen.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 16:17   #40
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Global först på turordningen...
Fast det är ju bara de som inte har med Global som får in Global via turordningen.

De flesta som streckat Chosen One hade nog redan med Global. Då får de in 2-4-1.

Sedan är det bara ca 1/3 av spelet som är inne. Så några 10.47% kommer inte att ligga på Chosen One vid spelstopp.

Det är en j-a skillnad när de stryker en storfavorit och en 8e-handare är först på turordningen. Då krackelerar spelvärdet ner i molekyler på skrällen.

Strykningens påverkan Global Respons spelvärde ligger någonstans mellan låg och försumbar. Det är ingen anledning att inte spika iaf.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 16:25   #41
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det är ju bara de som inte har med Global som får in Global via turordningen.

De flesta som streckat Chosen One hade nog redan med Global. Då får de in 2-4-1.

Sedan är det bara ca 1/3 av spelet som är inne. Så några 10.47% kommer inte att ligga på Chosen One vid spelstopp.

Det är en j-a skillnad när de stryker en storfavorit och en 8e-handare är först på turordningen. Då krackelerar spelvärdet ner i molekyler på skrällen.

Strykningens påverkan Global Respons spelvärde ligger någonstans mellan låg och försumbar. Det är ingen anledning att inte spika iaf.
Naturligtvis så har det inte så stor påverkan idag. Hur som helst så gäller det att få åtta rätt och om man som jag tror på Global Respons så singlar man den.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 17:01   #42
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 76
Sharp$: 2397
Standard

Kommer 8 Usch ha någon chans i 6:e ??
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 17:02   #43
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pojmonen Visa inlägg
Kommer 8 Usch ha någon chans i 6:e ??
Öppet lopp så jag tar med den, men Reijo ligger lågt och det är knappast någon första häst.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 17:08   #44
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 76
Sharp$: 2397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Öppet lopp så jag tar med den, men Reijo ligger lågt och det är knappast någon första häst.
Det blir en c häst.
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 18:06   #45
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Svår omgång och härligt med lite miljonregn

Roliga spiken:
11 JAQUES NOIR

Bästa draget:
10 AJLEXES CUBANO


Skrällar:
7 Viggo Laday - pullade bort mycket krafter senast.
12 Devon Am - Stark och gynnas av tempo!
1 Lasken Palema - Fick läget och har smygform!
1 Västerbo Morning kusken ovanligt uppåt, jänkarvagn nu +++
2 Valnes Filippa är snabb i benen och körs ff gg med takter.
2 Triton Sisa* är en vass sort som kommer fungera bra med Thomas tror jag. 2%

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 18:09   #46
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Svår omgång och härligt med lite miljonregn

Roliga spiken:
11 JAQUES NOIR

Bästa draget:
10 AJLEXES CUBANO


Skrällar:
7 Viggo Laday - pullade bort mycket krafter senast.
12 Devon Am - Stark och gynnas av tempo!
1 Lasken Palema - Fick läget och har smygform!
1 Västerbo Morning kusken ovanligt uppåt, jänkarvagn nu +++
2 Valnes Filippa är snabb i benen och körs ff gg med takter.
2 Triton Sisa* är en vass sort som kommer fungera bra med Thomas tror jag. 2%

God tur!
Varför är Ajlexes Cubano bästa draget i det tuffaste loppet? Han har 5% seger med skor.. Uselt.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 18:10   #47
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Naturligtvis så har det inte så stor påverkan idag. Hur som helst så gäller det att få åtta rätt och om man som jag tror på Global Respons så singlar man den.
Ok. Det verkade inte vara naturligt för alla eftersom det påpekades att den var först på turordningen.

Resten är avhandlat på annan plats.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 18:10   #48
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 402
Sharp$: 592
Standard

Jag har svårt att se hur Amalia cash ska förlora idag..är ju ett gäng riktiga tröttmössor. Och 3 strukna hästar.
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 18:34   #49
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Mattias Spante skriver på Twitter att hans känsla är att Solvallas bana är något krävande och att hästarna varit trötta i de första loppen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:34   #50
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Vilken tur att man garderade. Klåparna på ATG lurade säkert halva Sverige till att spika Smeviken.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:35   #51
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Det var hästen som Johan sa inte skulle klara av att slå nian idag. Därmed gick jag ner från fyra till tre hästar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:37   #52
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det var hästen som Johan sa inte skulle klara av att slå nian idag. Därmed gick jag ner från fyra till tre hästar.
Samma här. Valde mellan 5 och 6 och valde såklart fel.. Hatar att åka i första avdelningen. Ska gardera varje gång i fortsättningen
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:39   #53
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vilken tur att man garderade. Klåparna på ATG lurade säkert halva Sverige till att spika Smeviken.
dom påpekade att värmningen var fin, vilket den var. De som bli lurade kan läsa i raden att han inte startat sen 3e november. Går man på en sån får man ha starka nerver för då blir man ofta besviken
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:43   #54
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
dom påpekade att värmningen var fin, vilket den var. De som bli lurade kan läsa i raden att han inte startat sen 3e november. Går man på en sån får man ha starka nerver för då blir man ofta besviken
Ja men en värmning säger inte så mycket om hästen är fetare än mig t.om. Lindgren började ju yra om "chansspik" direkt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:45   #55
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Fan vad jag hatar den där jävla norrmannen... varje förbannade vecka ska han förstöra.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:46   #56
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Omgångens skräll STAR TREATMENT
Tack för den!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:46   #57
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Omgångens skräll STAR TREATMENT
Snyggt
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:46   #58
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Fan vad jag hatar den där jävla norrmannen... varje förbannade vecka ska han förstöra.
Även här tog jag bort vinnaren och hade självklart med tvåan i mål. Nu var det kört för den här gången.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:47   #59
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Omgångens skräll STAR TREATMENT
snyggt
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:48   #60
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

Nu var det en sådan äcklig Kihlström körning från ledningen igen!! Han bjuder in den utvändiga hästen som nästan har övertag trots den går i andra spår.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:50   #61
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Fan vad jag hatar den där jävla norrmannen... varje förbannade vecka ska han förstöra.
I Travronden säger representant för stallet att hästen helst skall ha rygglopp.
Svårt att tro på med facit i hand när Haugstad drog till dödens direkt.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:51   #62
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Hade lite feeling för att Jorma skulle kunna skrälla med Tarzantränat men "the glory days are over".
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:57   #63
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Andre Eklund...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:57   #64
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Ingves DISKAS
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 19:59   #65
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vilken tur att man garderade. Klåparna på ATG lurade säkert halva Sverige till att spika Smeviken.
Tipsmaffian fikar ihop, högst troligt.
Av någon anledning hade de kommit fram till att Countdown gått klart bäst med skor. Lättvindigt avfärdad därifrån alltså.
Tur man gjort läxan bättre. Slagit favoriten genom att visa bästa farten till slut dem emellan, har hårdheten och har gjort riktigt bra insatser också med skor i hårdare gäng. Busenkelt!

(Tyvärr tog jag ställning med enbart framspårshästar i svåra avd 2. Mot 7 rätt, alltså... )

Spitcam!!! Släpp aldrig en följehäst! Dock given diskning.

Nähä, det är fortfarande tillåtet att köra över motståndarna...genialt!

Senast redigerad av Fidus den 2017-01-25 klockan 20:01.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:01   #66
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

MEN VAKNA FÖR FAN , tar ju benen . seriöst
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:01   #67
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

skandal. solklar diskning.blir alltid lotto när domarna behöver ta beslut
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:01   #68
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Vilken bedrövlig regel! Ingves ska inte få vinna efter den där kapningen!

menar givetvis att den är helt meningslös om den inte används på rätt sätt.

Senast redigerad av eveton den 2017-01-25 klockan 20:03. Anledning: förtydligande
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:02   #69
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Ser dom inte att han kör på hästen? Vilken skandal.
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:02   #70
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Hur fan kunde dom missa det där?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:04   #71
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

IG även på nya reglementet när de inte flyttar ner Spitcam ett hack efter en sån trängning. De vågar fortfarande inte bestraffa. Egentligen var det bättre som det var, hårt straff när det trängs (böter+diskning). Varför ska man straffa hästägaren säger en del, varför inte säger jag. Det blir ett självsanerande system när hästägarna inte vill ha kuskar som tränger sig så de blir diskade. Nu blir det nog mer trängningar kan man misstänka, när inte lika mycket står på spel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:05   #72
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Linus var förvisso slagen men känns ju inte rätt mot Stenströmer att han ska behöva åka hem utan pengar pga det där.

Värdelöst!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:05   #73
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

Vad var det för skillnad nu och på Jägers V75:a när Ingves igen klippte benet på ett ekipage. Solklar diskning!!
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:06   #74
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Jag hade spikat Linus, som ändå inte vunnit, men att Ingves får vinna på det sättet kan aldrig få vara OK. Hade köpt att han blev helt diskad, enligt den gamla bedömningen, men att han INTE plockas ner en placering??? Sjukt...
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:07   #75
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Så hoppade spiken, totalt stolpe ut idag. Rövtrav.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:08   #76
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

De utgår väl från den häst han kör på och den galopperade ju och då skulle Ingves per autokmatik blivit nedflyttad bakom denna och sedemera diskas. Eller är det inte det som gäller?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:12   #77
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 402
Sharp$: 592
Standard

Ni spika väl?
spikpaddy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:13   #78
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Dom har spelat. blinda hönner
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:13   #79
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Tappar fan sugen att spela helt...

citat måldomare:

"Vi tycker inte att Ingves kör på Andrés häst"

slut citat
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:13   #80
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

skandal. är domarna blinda nu också?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:13   #81
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 358
Sharp$: 1297
Standard

Hahaha domaren säger att Ingves inte stör André är dom helt blinda!?!?!!?
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:15   #82
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Men är han blind för helvete? Hästen galopperar för att ena benet träffar Ingves hjul.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:15   #83
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

De har garanterat missat det! Resultatet kom nästan direkt. Allting ska gå så in i helvete fort när det är V86 och då betyder inte spelsäkerheten speciellt mycket. Bojkotta eländet istället! De lurar er!
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:17   #84
DanneKing
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

DD1 2-7-10
DD2 2-9-10
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:22   #85
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4271
Standard

Vilken demonhäst - Snacka om prestation! Lyckas Unter få den stabil så kan den vad som helst
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:28   #86
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
De har garanterat missat det! Resultatet kom nästan direkt. Allting ska gå så in i helvete fort när det är V86 och då betyder inte spelsäkerheten speciellt mycket. Bojkotta eländet istället! De lurar er!
Nejdå de tittade allt på det ett par minuter och det räcker för att gå igenom materialet. Att de sedan tog ett helt felaktigt domslut är inkompetens, inget annat.

Ingves inkompetens som trängde trots att det fanns en jättelucka kan man också diskutera, skönt att höra att han fick en känga i liven av Widman iallafall. De brukar ju vara så fruktansvärt konflikträdda där annars så det var en frisk fläkt med lite uppriktighet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:32   #87
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Kanske inte hittat ngn som sticker ut, men i förhållande till hur mkt spelad Final Dream (4%) är i det loppet, så tycker jag han har bättre chans än så iaf. Borde kunna få en vettig resa då han är snabb ut. Senast satt han bomfast bakom vinnande Highland Park som visat sig vara en vettig häst. Linda Sedström kör hästen igen och senast gick hennes huvud som en jojo sista biten för att hitta en lucka till Final Dream, men utvändig häst hade hela tiden framhovarna där så han kom inte ut. Gick bra gången innan också, då han spurtade fint över upploppet. Rimligtvis borde hästen bli bättre och bättre då han bara startat 14 ggr i livet och är nybliven 4-åring. Han möter ju heller inget tufft motstånd denna gång. Men 1 seger på 14 starter och inga snabba tider är väl saker som man ska ta med i analysen. Men med den raden kanske han inte blir så mkt mer spelad än vad fallet är i nuläget, och då har han en given plats bland A hästarna på min kupong.

I övrigt så känns Kash Brodda som Fidus och ngn mer var inne på, som bästa spiken. Gjorde ju minst sagt ett bra lopp senast, men spår 8 och 2 raka galopper är ju inte jätte roligt att hålla i handen. Men felfri borde ingen svara henne och då bör vinstchansen vara god.

Blir till att ägna kvällen och hela morgondagen i lopparkivet och intervju läsning.

Lycka till
Bra där Jocklon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:34   #88
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Kanske inte hittat ngn som sticker ut, men i förhållande till hur mkt spelad Final Dream (4%) är i det loppet, så tycker jag han har bättre chans än så iaf. Borde kunna få en vettig resa då han är snabb ut. Senast satt han bomfast bakom vinnande Highland Park som visat sig vara en vettig häst. Linda Sedström kör hästen igen och senast gick hennes huvud som en jojo sista biten för att hitta en lucka till Final Dream, men utvändig häst hade hela tiden framhovarna där så han kom inte ut. Gick bra gången innan också, då han spurtade fint över upploppet. Rimligtvis borde hästen bli bättre och bättre då han bara startat 14 ggr i livet och är nybliven 4-åring. Han möter ju heller inget tufft motstånd denna gång. Men 1 seger på 14 starter och inga snabba tider är väl saker som man ska ta med i analysen. Men med den raden kanske han inte blir så mkt mer spelad än vad fallet är i nuläget, och då har han en given plats bland A hästarna på min kupong.

I övrigt så känns Kash Brodda som Fidus och ngn mer var inne på, som bästa spiken. Gjorde ju minst sagt ett bra lopp senast, men spår 8 och 2 raka galopper är ju inte jätte roligt att hålla i handen. Men felfri borde ingen svara henne och då bör vinstchansen vara god.

Blir till att ägna kvällen och hela morgondagen i lopparkivet och intervju läsning.

Lycka till
snyggt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+5)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:35   #89
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
snyggt
Vad sen du är dado? Ingen kommer ihåg en tvåa...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:36   #90
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

NicklasJ klonkar nu, sitter 3*6 kvar i sista två på tillsammansbolaget! Kikade häromdagen och såg att han skulle börja med V86 sen glömde jag av det och köpte en annan andel istället (spelar inte V86 själv alls längre, kräver alldeles för mycket plugg).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:39   #91
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nejdå de tittade allt på det ett par minuter och det räcker för att gå igenom materialet. Att de sedan tog ett helt felaktigt domslut är inkompetens, inget annat.

Ingves inkompetens som trängde trots att det fanns en jättelucka kan man också diskutera, skönt att höra att han fick en känga i liven av Widman iallafall. De brukar ju vara så fruktansvärt konflikträdda där annars så det var en frisk fläkt med lite uppriktighet.
De kan inte ha tittat för då hade de inte godkänt det.

Dessutom tror jag Ingves behöver glasögon. Det var likadan påkörning på Jägersro när det var V75.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:39   #92
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Vad sen du är dado? Ingen kommer ihåg en tvåa...
he he du är travkung, då måste jag alltid vara efter dig
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:39   #93
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Spelar bara DD idag. 5- 10,11 till 65 resp 15 ggr.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:42   #94
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Ingenting för spelarna tyckte Peter...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:44   #95
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 247
Sharp$: 832
Standard

Omg Conrad Lugauer?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jyzyss (+10)
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:47   #96
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Njuta av grabbarna i 40minuter ? De är pinsamma, vad är detta för jävla skit.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:49   #97
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Kom igen nu då ÖK för en rak DD enda spelet jag hann med idag pga jobb! Kämpa för fan!
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:53   #98
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Tror nån lycklig jävel kommer bjuda Örjan på en tårta nu.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:54   #99
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Kom igen nu då ÖK för en rak DD enda spelet jag hann med idag pga jobb! Kämpa för fan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+1)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 20:56   #100
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50097
Standard

Den upphaussade Mahony är väl kvar nånstans bakom några löss...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 21:09   #101
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Tackar
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 21:34   #102
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Det blev några sexor idag på tillsammans bara.. tog bort Spitcam efter att de låg så extremt lågt med honom och nöjde mig med Linus och global. Untersteiner junior har ju helt sjuk kuskform just nu!! Men hans styrning i sjunde var faktiskt aldrig på kartan.. hyfsad utdelning idag trots att både Mellby och Kash Brodda vann. Spik på de två idag.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 21:46   #103
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tror nån lycklig jävel kommer bjuda Örjan på en tårta nu.
Domarna i Åbytornet har nog till kaffet nästa tävlingsdag de med.
Utan Spitcam, högre % på Conny.
Jag fick in VP-spel, men nöjer mig nog med att köpa bakelser till mig själv.
Smaskens!

Countdown till nästa vecka. Då Jägers och Solvalla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+10)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-25, 22:04   #104
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Nära fin-pengen idag, men sprack i sjunde på 4 hästar.

Får tacka de som hade koll på Star Treatment och Final Dream och tipsade om dem så de halkade med på mitt system !
Ovanligt många kusar jag hade dålig koll på denna omgång, tack och bock !

Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 00:46   #105
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

ATG behöver inte köpa in några clowner, de sköter allt tragikomiskt uselt, och Åby personal är i paritet, är det inte banveterinär, så är det domarteam.
Man skulle kunna börja misstänka Moliere som manusskrivare, för inget är ju nytt under solen.
Starkt av Skarplöth att sänka istravet på Siljan, men köpa in buskisclowner för att desperat skaka liv i casinokarusellen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5), tomtom2 (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 02:55   #106
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 2411
Standard

Blev blåst på storkovan idag... :(

http://travrattning.se/trav/2017-01-25/v86/nexans-trav
abatho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 08:15   #107
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1682
Standard

Vad ska man säga? Kom själv snett på omgången igår och var aldrig nära.
1. Hur i helvete kan dom låta bli att diska Ingves??? Hade man haft 7 rätt och Conny Sisu hade jag velat spränga hela domartornet i luften, fy fan!!!
2. Värmningsögonen - lika illa som vanligt, man måste stänga av ljudet innan man lämnar in.
3. PU - gav klart på att INTE strecka 10 i sjunde.....undrar vilka som gjorde deg på den igår.....det är fan skillnad på avslag och avslag.

Men som sagt, skillnad mellan 7 och 8 rätt igår är 1,5-2 millar och hur man kan komma undan det här vill jag ha svar på? Onekligen ljuger måldomaren om hur dom såg på bilderna, syns tydligt hur 3 kör på 4. Hur kan det bli fel? Vem tar ansvaret?
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 09:28   #108
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Omgångens skräll STAR TREATMENT
Hoppas ni tog med den
Tyvärr fick jag 7 rätt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 10:02   #109
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Vad ska man säga? Kom själv snett på omgången igår och var aldrig nära.
1. Hur i helvete kan dom låta bli att diska Ingves??? Hade man haft 7 rätt och Conny Sisu hade jag velat spränga hela domartornet i luften, fy fan!!!
2. Värmningsögonen - lika illa som vanligt, man måste stänga av ljudet innan man lämnar in.
3. PU - gav klart på att INTE strecka 10 i sjunde.....undrar vilka som gjorde deg på den igår.....det är fan skillnad på avslag och avslag.

Men som sagt, skillnad mellan 7 och 8 rätt igår är 1,5-2 millar och hur man kan komma undan det här vill jag ha svar på? Onekligen ljuger måldomaren om hur dom såg på bilderna, syns tydligt hur 3 kör på 4. Hur kan det bli fel? Vem tar ansvaret?
Domarna hade säkert inte tillgång till TV4:s bilder, vilket där det syntes bäst. Är inte ett dugg förvånad över att dom friade om dom bara hade tillgång till publikfillmen och översiktskameran. Den senare, rakt framifrån, syns det ju faktiskt inte att han kör på honom.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 10:04   #110
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som sagt....https://www.travronden.se/nyheter/sp...elbeslut-98966
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 10:24   #111
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abatho Visa inlägg
Blev blåst på storkovan idag... :(

http://travrattning.se/trav/2017-01-25/v86/nexans-trav
Fyfan vilket rån!! Det där är för mig är samma sak som stöld, ett gäng inkompetenta idioter tog minst 1 miljon ifrån dig. Herregud
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abatho (+5)
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 11:14   #112
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1682
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Domarna hade säkert inte tillgång till TV4:s bilder, vilket där det syntes bäst. Är inte ett dugg förvånad över att dom friade om dom bara hade tillgång till publikfillmen och översiktskameran. Den senare, rakt framifrån, syns det ju faktiskt inte att han kör på honom.
Dom har tillgång till alla bilder, du hörde ju till och med att dom SETT bilderna och att det ÄR luft emellan ekipagen....herregud, skandal faktiskt. Omsättningen var enormt hög, och det får sitta folk och fuska och mygla med massor av miljoner. Obegripligt faktiskt.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 11:22   #113
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Nej DIF, de påstår sig inte haft tillgång till ATGs bilder.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 11:36   #114
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Dom har tillgång till alla bilder, du hörde ju till och med att dom SETT bilderna och att det ÄR luft emellan ekipagen....herregud, skandal faktiskt. Omsättningen var enormt hög, och det får sitta folk och fuska och mygla med massor av miljoner. Obegripligt faktiskt.
Dom har inte TV-bilderna säger man. Endast banans egen film som är filmad från en annan vinkel och inte lika nära.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 11:49   #115
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Om det verkligen är så att de inte ser på egna bilder så måste ju frågan lyftas vafan de ser på bilderna egentligen. De måste ju se ALLT för att kunna göra en bedömning, annars så borde de inte få arrangera tävlingar.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 12:06   #116
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1682
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Nej DIF, de påstår sig inte haft tillgång till ATGs bilder.
Dom sa att det fanns tydliga och helt klara bilder där dom tydligt såg att det fanns luft emellan och det var inte ens nära att diskas.....
Hur ser de bilderna ut?
Hur kan man hänvisa till något som omöjligt kan stämma?
Hur kan dom INTE ha tillgång till de bilder/filmer som hela Sverige såg direkt?
Tycker det är en av största bluffarna någonsin.
Den som fick 8 rätt pga detta - den som fick 7 rätt pga detta - vi snackar 1-2 miljoner i skillnad.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 13:50   #117
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

http://www.travnet.se/blog/2017/01/2...skt-felbeslut/
Här erkänner dom att dom felat. Ska inte vara möjligt. Helt jävla otroligt faktiskt. Det är inte bara erkänna sedan är det glömt. Dom ska avgå och det med omedelbar verkan.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 14:02   #118
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4921
Standard

Förmodligen jävligt mycket rappakalja från domarteamet. När det är V86 så ska allting gå så in i helvete fort. De har missat det, troligtvis för att de hade problem med att se vem som var först i mål att de sen glömde av incidenten. Björn Persson borde avgå bums!
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 14:46   #119
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blir inte många domare kvar, oavsett sport, om alla ska avgå vid ett misstag...
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 15:35   #120
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Blir inte många domare kvar, oavsett sport, om alla ska avgå vid ett misstag...
Är dock en stor skillnad från sport till sport. Här ska det vara nolltolerans när dom fan har filmer att titta på innan dom tar ett domslut. Till skillnad från t.ex. fotboll. Tycker jag.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 17:05   #121
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Är dock en stor skillnad från sport till sport. Här ska det vara nolltolerans när dom fan har filmer att titta på innan dom tar ett domslut. Till skillnad från t.ex. fotboll. Tycker jag.
Såvida det är rätt filmer ja. Det kan diskuteras i oändligthet, men den "filmen" vi spelare såg hade inte domarna tillgång till. Bara det är helt horribelt, men ligger knappast i domarnas händer att styra upp det, även om det låg på agendan inför nästa möte.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-26, 17:31   #122
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Problematiken är oändlig djup, för det är ju orsaken till att det är FLERA ledamöter, och det därför inte ska räcka med en persons misstag, och enl domarbasen var dom eniga.
Det ska enligt uppgift tillsättas en proffsdomarkår med 10talet utbildade så det alltid finns några tillgängliga till alla större streckspel, och det därmed ska begås färre misstag.

Överhuvudtaget krävs en helt annan transparens från ATG och ST, där underlag för beslut måste förevisas aktiva och spelare, samt naturligtvis ger fler bilder och vinklar större möjlighet till korrekt beslut.

Inom galoppen kan dessutom tränare/jockey lämna in protest, vilket gör att även om domarna missar så kan felaktigheter påtalas och tvinga domarna att begrunda löpningsförlopp. Helt överlägset förfaringssätt naturligtvis, och det är inom många aspekter travet har att lära från galoppen.

Detta var ett så grovt misstag att ansvar måste utkrävas, för misstag kan alla göra, men en hel grupp ska inte kunna göra samma misstag, då handlar det om auktoritetsproblem , där ledamöter inte vågar ha oppositionell åsikt.

Det är således ansvar som ska utkrävas hos ATG/ST sida, där tex hästägarna hos 2an i mål ska ersättas med mellanskillnaden av första/andrapris. Spelarna kan tyvärr aldrig få rätt, därför det är så katastrofalt med alltför snabba beslut som sedan visar sig felaktiga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 08:15   #123
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Hur svårt ska det vara att säga att man väntar med beslutet. Flippa på mobilen kolla lite bilder/filmer där. Haha en tv i domartornet ? Kostnad. Lite wifi ,tv, en mobil typ
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 08:30   #124
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 2411
Standard

Skickade en fråga till atg om när de ska korrigera utbetalningen då de erkänt att de dömt fel vinnare....

V86
Inlämnat: 2017-01-25, 19:00
Solvalla, Åby
Onsdag 2017-01-25
Start: 20:30
Kostnad: 5,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (1, 7)
2: 2, 4, 10, 11, 12 (7, 3)
3: 4 Conny Sisu (3, 1)
4: 9 Amalia Cash (5, 3)
5: 8 Kash Brodda (12, 11)
6: 6 Final Dream (12, 9)
7: 10 And here I Am (2, 9)
8: 11 Mellby Collector (10, 1)

4x5x1x1x1x1x1x1 = 20 rader.
20 x 1 x 0,25 kr = 5,00 kr.
Totalt: 5,00 kr.
abatho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 09:05   #125
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abatho Visa inlägg
Skickade en fråga till atg om när de ska korrigera utbetalningen då de erkänt att de dömt fel vinnare....

V86
Inlämnat: 2017-01-25, 19:00
Solvalla, Åby
Onsdag 2017-01-25
Start: 20:30
Kostnad: 5,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 9, 10 (1, 7)
2: 2, 4, 10, 11, 12 (7, 3)
3: 4 Conny Sisu (3, 1)
4: 9 Amalia Cash (5, 3)
5: 8 Kash Brodda (12, 11)
6: 6 Final Dream (12, 9)
7: 10 And here I Am (2, 9)
8: 11 Mellby Collector (10, 1)

4x5x1x1x1x1x1x1 = 20 rader.
20 x 1 x 0,25 kr = 5,00 kr.
Totalt: 5,00 kr.
Lycka till. De betalade inte ens ut vinsterna på folk som spelat vinnare en gång när de ropade ut fel häst som vinnare och upptäckte det direkt efter att totoresultatet var fastslaget
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 09:34   #126
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 2411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Lycka till. De betalade inte ens ut vinsterna på folk som spelat vinnare en gång när de ropade ut fel häst som vinnare och upptäckte det direkt efter att totoresultatet var fastslaget
Tror nog att ATG vill göra rätt för sig...De har ju erkänt att de har gjort fel. Alltså har jag lämnat in rätt rad.
abatho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 10:07   #127
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

A
inte tillgång till Tv bilderna, Det är väl bara åka köpa en tv och fixa ett abonemang på TV12 . Men domarna har kanske inte tillgång till ATG-Live heller.

B
Varför kan man inte höra kuskarna, OK de kanske inte är objektiva men kuskarna befann sig väl närmast "brottsplatsen".

Men "hederskulturen" i kuskyrket verkar ha gått lite väl långt, Om man blir överkörd var det nog lite trångt, Inte många andra sporter där utövare inte säger vad man tycker, på gott o ont men det finns väl inte många fotbollsmatcher där det inte förekommer några klagande spelare att de fått/inte fått straff frispark etc.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 10:10   #128
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Problematiken är oändlig djup, för det är ju orsaken till att det är FLERA ledamöter, och det därför inte ska räcka med en persons misstag, och enl domarbasen var dom eniga.
Det ska enligt uppgift tillsättas en proffsdomarkår med 10talet utbildade så det alltid finns några tillgängliga till alla större streckspel, och det därmed ska begås färre misstag.

Överhuvudtaget krävs en helt annan transparens från ATG och ST, där underlag för beslut måste förevisas aktiva och spelare, samt naturligtvis ger fler bilder och vinklar större möjlighet till korrekt beslut.

Inom galoppen kan dessutom tränare/jockey lämna in protest, vilket gör att även om domarna missar så kan felaktigheter påtalas och tvinga domarna att begrunda löpningsförlopp. Helt överlägset förfaringssätt naturligtvis, och det är inom många aspekter travet har att lära från galoppen.

Detta var ett så grovt misstag att ansvar måste utkrävas, för misstag kan alla göra, men en hel grupp ska inte kunna göra samma misstag, då handlar det om auktoritetsproblem , där ledamöter inte vågar ha oppositionell åsikt.

Det är således ansvar som ska utkrävas hos ATG/ST sida, där tex hästägarna hos 2an i mål ska ersättas med mellanskillnaden av första/andrapris. Spelarna kan tyvärr aldrig få rätt, därför det är så katastrofalt med alltför snabba beslut som sedan visar sig felaktiga.
Är det inte sånt man bara säger (inget jag försvarar).
Har dom någon gång sagt att dom varit oeniga i ett beslut?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 14:21   #129
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 2411
Standard

Skojade bara såklart de skiter fullständigt i om de ar gjort fel....om måldomaren säger att nr1 vann och alla andra har sett att det var nr7 . Har det blivit fastställt så går det inte att ändra på.

Ville bara se det äckligt nonchalanta standardsvaret!!!

Atg¨s standardsvar efter en miljonblåsning ser ut såhä.......

Tack för frågan!

Om resultatet i ett lopp är fastställt, då kan ej resultatet ändras. Resultatet kvarstår och raden är


6 - 11 - 3 - 9 - 8 - 6 - 10 -11.

MED VÄNLIG HÄLSNING
abatho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 13:07   #130
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Domarna hade säkert inte tillgång till TV4:s bilder, vilket där det syntes bäst. Är inte ett dugg förvånad över att dom friade om dom bara hade tillgång till publikfillmen och översiktskameran. Den senare, rakt framifrån, syns det ju faktiskt inte att han kör på honom.
Citat från domaren i trav365-artikel:

På tv-bilderna syns det ju tydligt att det är kontakt. Har ni inte tillgång till dem?
– Nej.
Borde ni inte ha det?
– Jo. Vi ska ha ett telefonmöte om det, och vi måste ta upp det. Åby har bra teknik och belysning, mycket bättre än andra banor, men i detta fall var det inte tillräckligt.


Varenda gång det kommer upp tveksamma diskussioner säger de i liven att "domarna har heeeelt andra och bättre bilder så de sitter på mer och bättre underlag än vad vi gör". Sen visar de domarfilmerna ibland och det är ju ingen fantastisk teknik direkt, som att se en sändning från 80-talet ungefär oftast. Visst att de har andra vinklar som IBLAND gör att man kan bedöma saker bättre (utflyttning i sista sväng exempelvis) men ofta är nog tv/atglive-bilderna lika bra som underlag eller bättre. Bra att det kanske blir av till slut iallafall, inget ont som inte för något gott med sig. Men missar man åttan (miljonbelopp) på Conny Sisu är det ju en precis noll och ingen tröst.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 13:17   #131
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
A
inte tillgång till Tv bilderna, Det är väl bara åka köpa en tv och fixa ett abonemang på TV12 . Men domarna har kanske inte tillgång till ATG-Live heller.

B
Varför kan man inte höra kuskarna, OK de kanske inte är objektiva men kuskarna befann sig väl närmast "brottsplatsen".

Men "hederskulturen" i kuskyrket verkar ha gått lite väl långt, Om man blir överkörd var det nog lite trångt, Inte många andra sporter där utövare inte säger vad man tycker, på gott o ont men det finns väl inte många fotbollsmatcher där det inte förekommer några klagande spelare att de fått/inte fått straff frispark etc.
Ja kuskarnas svar är sällan sanning, de kastar inte gärna sten i det glashus de sitter i när de själva gjort sig skyldiga till en förseelse i nästa lopp. Fotboll är en lite haltande jämförelse av flera orsaker.

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Är det inte sånt man bara säger (inget jag försvarar).
Har dom någon gång sagt att dom varit oeniga i ett beslut?
Tveklöst. Att öppna för spekulation går emot självbevarelsedriften. En smula moraliskt tveksamt kanske men handen på hjärtat tror jag väldigt få av oss skulle svara annorlunda.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-28, 13:35   #132
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Bergsåker


Tycker det här är en hopplöst svår omgång. Det finns ju inga hästar som sticker ut. Alla har usla eller medelmåttiga poäng, alla har tämligen medioker härstamning eller också har dom gjort så många lopp i rad att de är alldeles utleda på att tävla eller också, jaa, kommer inte ihåg allt jag klagade på när jag försökte lösa den här omgången.

Har kommit fram till den här raden. Lämnar nog in den för inte särskilt dyr...

Avd 1: 7 Aileron
Avd 2: 13 Angel Rain
Avd 3: 5 Nahar, 6 Boys Going In, 7 Narold Vox
Avd 4: 1Art Nökkve, 3 Ulsrud Troll (pga Tobbe), 13 Stormodd, 15 Myrfaxen
Avd 5: 2 Lövdala Principito, 4 Showman Brodde
Avd 6: 3 Mellby Dealer
Avd 7: 4 Zenit Brick.

Blev ju en väldigt billig rad. Kanske ska gardera Mellby Dealer och Aileron.

I avd 6 ska jag ta med 5 Queer Fish.

Senast redigerad av lokatten den 2017-01-28 klockan 13:37.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td