Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-04, 23:40   #16
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Madman Visa inlägg


vilket bullshit......
Är det så långsökt att seriösa spelare med kontakter inte kan få information från dessa kontakter, gratis eller betalt? Från skötare,tränare,kuskar etc personer som arbetar i branschen och har en helt annan koll än den vanlige Svensson. Tror du dessa personer tackar nej om de blir kontaktade och erbjudna en stor summa pengar för sista minuten information? Är du medveten vad det kan göra om det kommer från rätt person?

Jag kan berätta något för er som ni inte känner till. Fick höra för några månader sen om en kusk som gav tips till en person som arbetar i branschen (ger inga detaljer) Han tipsade om endast två hästar, i första och andra loppet. 2% och 0%. De vann båda två och 99.9% av systemen rök efter de två första loppen. Från 1.1 miljon system till 550! Säger inte att tipset var köpt i detta exempel, men bara berättar för att ni ska fatta vad sådan information kan göra.

Spelar ingen roll hur mycket statistik du tittade på innan eller hur många timmar du la ner på lopparkivet du hade aldrig hittat dem två vinnarna i det fallet. Såvida man inte helgarderade båda loppen. Och hur många brukar helgardera två lopp? Sällsynt om man bara gör det i ett, även för storspelarna..

Tror du kulladal malmö eller andra ombud som år efter år dragit in mest pengar, har något "geni" som med bara datorns hjälp slår hela spelar-kollektivet och alla travexperter/tidningar på fingrarna år efter år?

Om det är så ni tror det ligger till, att det inte finns något ful-spel då är ni blåsta. Finns inget spel där det rör sig om så mycket pengar som är fritt från korruption.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), Heppson (+1)

Senast redigerad av Cyran den 2017-03-04 klockan 23:55.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 05:41   #17
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Diskussionen behöver som jag skrev inte bara handla om vem som vinner mest – utan vem ni gillar som analytiker och hur personen formulerar sig. Där gillar jag Jens lite mer vågade stil, han skriver ändå om stallkörningar och oskrivna regler som ATG självklart inte tar upp.

Malmroth har väl ett hyggligt facit? Håller med skribenten ovan om att han inte kommer till sin rätt i tv med en sån som Skoglund intill. Fernlund tycker jag är duktig på twitter, men tror han sitter lite för mycket "i båten" eftersom han väl jobbar hos Westholm? Tror inte han kan vara kritisk.
I går sa han väl nåt om han Tomi Haapio (?) "Vi ska kanske vara liiite kritiska nu, men...".
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 07:31   #18
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8312

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Huselius och Malmroth har koll, och ser saker som de flesta andra missar.
I Svensk gratismedia är Travnet och Expressen vassa.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 08:29   #19
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 879
Sharp$: 8565
Standard

Gillar Lendenius en hel del.

Lyssnar även på vad Huselius säger.
Tar del av Thomas Holmströms rank (men delar sällan hans syn).

Utgår dock alltid från banprogrammet...
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 08:37   #20
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 780
Sharp$: 1990
Standard

Ingen har nämt Chrille "krukan". Deras podd är rätt skön och han har ju dragit in många historiska vinster, så han kan ju verkligen det här med att vara själv kvar. Jag lyssnar på podden och försöker sålla om han har något guldkorn att bjuda på.

Senast redigerad av Espo den 2017-03-05 klockan 08:39.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 08:54   #21
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Är det så långsökt att seriösa spelare med kontakter inte kan få information från dessa kontakter, gratis eller betalt? Från skötare,tränare,kuskar etc personer som arbetar i branschen och har en helt annan koll än den vanlige Svensson. Tror du dessa personer tackar nej om de blir kontaktade och erbjudna en stor summa pengar för sista minuten information? Är du medveten vad det kan göra om det kommer från rätt person?

Jag kan berätta något för er som ni inte känner till. Fick höra för några månader sen om en kusk som gav tips till en person som arbetar i branschen (ger inga detaljer) Han tipsade om endast två hästar, i första och andra loppet. 2% och 0%. De vann båda två och 99.9% av systemen rök efter de två första loppen. Från 1.1 miljon system till 550! Säger inte att tipset var köpt i detta exempel, men bara berättar för att ni ska fatta vad sådan information kan göra.

Spelar ingen roll hur mycket statistik du tittade på innan eller hur många timmar du la ner på lopparkivet du hade aldrig hittat dem två vinnarna i det fallet. Såvida man inte helgarderade båda loppen. Och hur många brukar helgardera två lopp? Sällsynt om man bara gör det i ett, även för storspelarna..

Tror du kulladal malmö eller andra ombud som år efter år dragit in mest pengar, har något "geni" som med bara datorns hjälp slår hela spelar-kollektivet och alla travexperter/tidningar på fingrarna år efter år?

Om det är så ni tror det ligger till, att det inte finns något ful-spel då är ni blåsta. Finns inget spel där det rör sig om så mycket pengar som är fritt från korruption.
Jag har varit aktiv 20 år som amatörtränare och även jobbat med proffs i omgångar...hade dessa sålt tips till olika lopp så borde jag veta detta...inte i alla fall kanske men jag borde ha snappat upp diskussionen på travcafet, stallarna etc...har aldrig hört talas om det och tror inte på att det förekommer.

Att kuskar och tränare spelar på sina hästar då och da(vissa) vet jag förekommer liksom propositionskörningar...ex att en häst inte kan vara bättre än 2a i ett lopp för att inte gå ur klassen för ett större lopp som går efter ett par veckor förekommer liksom preparelopp där en av förhandsfavoriterna går ut i ett lopp med skor och öppet huvudlag och fast huva fast den är bäst barfota med helstängt och rycktussar...alla kuskar kör inte sina hästar in i kaklet i alla starter...så är det bara och de flesta hästarna tål inte heller maxprestation på maxprestation.

Tips angående detta samt "klartecken" på en häst i toppform lämnas till den närmaste kretsen ie spelande storhästägare knutna till tränaren som i media kanske säger att den ska "kunna vara långt framme" när den egentligen är betydligt klarare förekommer...men att tipsen säljs Nope.
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 09:34   #22
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Jan Olof Mohlin jobbade med Anders "dajmen" Jonasson på stalltipset, en gång i tiden. Travnet ++++
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 11:42   #23
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Diskussionen behöver inte handla om vem som vinner mest – utan vem ni gillar som analytiker och hur personen formulerar sig.
Många spelar på trav av helt fel anledning.

Det viktiga är inte att vinna, det viktiga är att deltaga.

Är man sen duktig på att formulera sig så är det givetvis ett extra plus.

Ett av de vackraste uttrycken är; "och sen tror jag Leia Skywalker får överta"

Nobelpriset nästa...

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2017-03-05 klockan 11:43.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 11:57   #24
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5050
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Ja tycker Mohammed Malla är överlägsen
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 11:58   #25
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Vet att jag inte få medhåll på Peter Andersson där många tycker han är jobbig att lyssna på men för mig är han topp 5.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 12:56   #26
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3251
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter123 Visa inlägg
Ögat före örat...jag lyssnar till dom sk tipsexperterna men fäster mycket liten vikt vid vad dom "tror" däremot värderar jag infon dom ger från gång till gång.

Topp 3
1. Fernlund
2. Daniel Ohlsson
3. Malmrot


Hall of SHAME
1. Peter Andersson - Så jävla dålig och frontas överallt av Kanal 75
2. Åke Ohlsson - Antingen så mörkar han dom bästa tipsen eller så suger han.
3. Nybrink - ofattbart talanglös.
Daniel Ohlsson pratar väl bara favoriter. Tråkig enligt mig
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 13:46   #27
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 706
Sharp$: 50323
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter123 Visa inlägg
Ögat före örat...jag lyssnar till dom sk tipsexperterna men fäster mycket liten vikt vid vad dom "tror" däremot värderar jag infon dom ger från gång till gång.

Hall of SHAME
1. Peter Andersson - Så jävla dålig och frontas överallt av Kanal 75
2. Åke Ohlsson - Antingen så mörkar han dom bästa tipsen eller så suger han.
3. Nybrink - ofattbart talanglös.
KLOCKRENT!!!

Ingen slänger ur sig så många sanna fakta och bekräftande statistik som Nybrink - EFTER LOPPEN!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 19:18   #28
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Kollar oftast på atg-sändningen från banan(inte atg live)...dom brukar vara rätt bra på att snappa upp värmningar med kameran...detta gäller speciellt norska tävlingar...TÅL inte Åke Ohlssons meningslösa pladder...han är ju sk expert när det gäller norskt trav men rapporterar aldrig i stort sett om en häst sett dålig ut i värmningen utan delger vad stallet ska ha sagt inför loppen...
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 20:08   #29
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2254
Standard

Mohlin, Huselius, Forsgren, Uhrberg tycker jag är bra. Saknar Stig H som expert. Roger Nilsson var riktigt bra i julas när han extraknäckte på Umåker, hoppas dom tar in honom fler gånger.

Chrille Krukan är också en favorit även om jag tycker att han svamlar rätt ofta i sina analyser. Skön personlighet ändå.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 20:59   #30
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 331
Sharp$: 2945
Standard

Bemödar mig inte att kommentera den som gjorde sig lustig en bit ovan.

Mitt inlägg handlar självklart om att i slutändan vinna, men ibland kan jag köpa en förlust om jag vet att analysen och motiveringen var välformulerad och trovärdig. Jag kan inte köpa en förlust om Peter Andersson säger "Oj, ja, så kan det gå i trav" och Skoglund fyller i "Är det inte underbart!".
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td