Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-04, 17:10   #1
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Vem är egentligen bäst?


Vem i pressen är egentligen bäst på trav? Ja, vem kan mest, förstår mest och analyserar och tippar bäst enligt dig?

Själv lägger jag mycket vikt i hur de pratar trav, lyssnar på om de verkligen förstår vad som sker – och om de kan motivera sina spel på ett vasst, förtroendebildande sätt.

Jens Sjödén, eller Statistik-Jens, är en personlig favorit eftersom han lirar utifrån något mer annorlunda parametrar. Han kan dessutom skriva bra och motivera sin drag.

Micke Nybrink gillar jag för hans vågade sätt och att sällan skräda orden. De gånger han är kritisk - trots ATG-sändningar - är han det oftast fullt ut.
Bland hans kollegor har jag noll förtroende för Peter Andersson som inte verkar förstå vad som händer i loppen, drar enormt med klyschor och också Per Skoglund som är alldeles för dramatisk i sitt utryck (dock ingen tipster).

Recensera betaltjänster om ni vill, men själv använder jag dem inte.
Och som ni nog vet - inga personpåhopp! Enbart kritik utifrån personernas professionella roller som tipsters.

Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 17:41   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2394
Standard

Varken Jens eller Micke står särskilt högt på min lista.

Högst upp för mig är Anders Malmrot, under förutsättning att han slipper sin plågoande Per Skoglund som ständigt ska styra honom i någon märklig riktning.

David Neves, Huselius och Fernlund är helt ok de med.

Övriga, jätte-nja.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5), allaballakaitoz (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:26   #3
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

Ja tycker Mohammed Malla är överlägsen
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:29   #4
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gillar Fernlund och Huselius...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:33   #5
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Jens är långtifrån duktig på att tippa.. Han är utan tvekan minus på sitt spel sen jag började följa honom här i forumet (augusti 2016) Har haft hur många system som helst på flera tusen som inte gett ett dugg.

Bäst är de som har kontakter och får insiderinformation / stalltips.. Tips som stannar inom en liten krets. Det är dem som vinner oftast och mest. Många av de mest framgångsrika spelombuden som toppar listorna varje år köper information/tips under bordet. Något inte många är medvetna om. Har en bekant vars vän har spelat med ett av de bästa ombuden i Sverige. Var inte ovanligt att de betalade 50-100 000:- för att få sista minuten tips. Men det är klart ingen pratar öppet om detta så jag förstår om ni inte tror på det, men tyvärr är det så det ligger till.

Jens är förresten ett solklart exempel på att man inte kommer långt med bara statistik och erfarenhet. Som sagt titta på hans facit dem senaste åren så ser ni hur det ligger till.

EDIT: För att sammanfatta så känner vi inte till dem bästa tipparna! De håller sig anonyma och har ett brett kontaktnät inom travsporten, de har tillgång till helt annan information än spelarkollektivet. Säger inte att alla betalar för det men många gör.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3)

Senast redigerad av Cyran den 2017-03-04 klockan 18:37.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:33   #6
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Jag hoppas ingen nämner Bo Eklöf.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:49   #7
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Huselius har jag respekt för alla dagar i veckan!

Därefter skulle jag säga Fernlund, gillat honom ända sedan han körde live ref på Aftonbladet.

Malmrot är ok, men lägger sällan någon vikt kring hans åsikter.

Övriga tror jag inte plusar på sina spel om de nu spelar som de pratar...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 20:40   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 14
Sharp$: 142
Standard

Malmroth och Huselius är överlägsna. Fernlund kan också trav och är helt OK.
Guiden ger en bra grund men du kan inte följa tips så långt innan som rena tips. Men det är bra grundinformation att stå på. Både Spelvärde och Spelarservice levererar helt vettiga resultat.
dataztrul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 20:48   #9
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skogen
Inlägg: 396
Sharp$: 1242
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Ja tycker Mohammed Malla är överlägsen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3), busloket (+30)
Olsson43 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 21:24   #10
 
Madmans avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 77
Sharp$: 2588
Standard

Enormt skitsnack av en somn tror sig vara expert


Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Jens är långtifrån duktig på att tippa.. Han är utan tvekan minus på sitt spel sen jag började följa honom här i forumet (augusti 2016) Har haft hur många system som helst på flera tusen som inte gett ett dugg.

Bäst är de som har kontakter och får insiderinformation / stalltips.. Tips som stannar inom en liten krets. Det är dem som vinner oftast och mest. Många av de mest framgångsrika spelombuden som toppar listorna varje år köper information/tips under bordet. Något inte många är medvetna om. Har en bekant vars vän har spelat med ett av de bästa ombuden i Sverige. Var inte ovanligt att de betalade 50-100 000:- för att få sista minuten tips. Men det är klart ingen pratar öppet om detta så jag förstår om ni inte tror på det, men tyvärr är det så det ligger till.

Jens är förresten ett solklart exempel på att man inte kommer långt med bara statistik och erfarenhet. Som sagt titta på hans facit dem senaste åren så ser ni hur det ligger till.

EDIT: För att sammanfatta så känner vi inte till dem bästa tipparna! De håller sig anonyma och har ett brett kontaktnät inom travsporten, de har tillgång till helt annan information än spelarkollektivet. Säger inte att alla betalar för det men många gör.


vilket bullshit......
Madman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 21:50   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

I särklass berglund o Jönsson på travet. Dessutom gratis.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 21:57   #12
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
I särklass berglund o Jönsson på travet. Dessutom gratis.
Berglund är Huselius klass. Trodde vi prata kända travprofiler i media, därför skrev jag inte med Berglund.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 22:22   #13
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Min uppfattning är att pojkarna på Spelvärde har bra koll generellt, och ofta sticker ut med rätt vågade tips som det finns substans i och de sitter. I en klass för sig just nu, skulle jag vilja säga.

Berglund på Travnet har mycket bra koll, och platsar på vilken tipsredaktion som helst. Jag håller Huselius som en bättre tipster än Malmrot. Fernlund har väl rätt bra koll på Solvalla, liksom Spante. Lite respekt för Widman har jag också. I övrigt är väl K75-gänget inget vidare på att tippa.

Sedan håller sig ju banorna med en massa tipsexperter, och visst sätter de ibland något spel som klirrar gott, men det är generellt sett långt mellan guldkornen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 22:43   #14
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Ögat före örat...jag lyssnar till dom sk tipsexperterna men fäster mycket liten vikt vid vad dom "tror" däremot värderar jag infon dom ger från gång till gång.

Topp 3
1. Fernlund
2. Daniel Ohlsson
3. Malmrot


Hall of SHAME
1. Peter Andersson - Så jävla dålig och frontas överallt av Kanal 75
2. Åke Ohlsson - Antingen så mörkar han dom bästa tipsen eller så suger han.
3. Nybrink - ofattbart talanglös.

Senast redigerad av Peter123 den 2017-03-04 klockan 22:45.
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 22:46   #15
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4928
Standard

Jan-Olof Mohlin tillhör i alla fall kategorin som kan mycket, även Micke Nybrink är kunnig. Fernlund och Rickard Hansson är kanske de bästa analytikerna. Huselius är en jävel på att snappa upp saker. Neves har lite övertro på sina egna teorier. Det han säger teoretiskt stämmer, men det betyder inte per automatik att han är en vinnare ändå. Eskil Hellberg är rätt kul att höra på också. Lite gammaldags, typ klockorna visade 12,2 sista 1400.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 23:40   #16
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Madman Visa inlägg


vilket bullshit......
Är det så långsökt att seriösa spelare med kontakter inte kan få information från dessa kontakter, gratis eller betalt? Från skötare,tränare,kuskar etc personer som arbetar i branschen och har en helt annan koll än den vanlige Svensson. Tror du dessa personer tackar nej om de blir kontaktade och erbjudna en stor summa pengar för sista minuten information? Är du medveten vad det kan göra om det kommer från rätt person?

Jag kan berätta något för er som ni inte känner till. Fick höra för några månader sen om en kusk som gav tips till en person som arbetar i branschen (ger inga detaljer) Han tipsade om endast två hästar, i första och andra loppet. 2% och 0%. De vann båda två och 99.9% av systemen rök efter de två första loppen. Från 1.1 miljon system till 550! Säger inte att tipset var köpt i detta exempel, men bara berättar för att ni ska fatta vad sådan information kan göra.

Spelar ingen roll hur mycket statistik du tittade på innan eller hur många timmar du la ner på lopparkivet du hade aldrig hittat dem två vinnarna i det fallet. Såvida man inte helgarderade båda loppen. Och hur många brukar helgardera två lopp? Sällsynt om man bara gör det i ett, även för storspelarna..

Tror du kulladal malmö eller andra ombud som år efter år dragit in mest pengar, har något "geni" som med bara datorns hjälp slår hela spelar-kollektivet och alla travexperter/tidningar på fingrarna år efter år?

Om det är så ni tror det ligger till, att det inte finns något ful-spel då är ni blåsta. Finns inget spel där det rör sig om så mycket pengar som är fritt från korruption.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), Heppson (+1)

Senast redigerad av Cyran den 2017-03-04 klockan 23:55.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 05:41   #17
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Diskussionen behöver som jag skrev inte bara handla om vem som vinner mest – utan vem ni gillar som analytiker och hur personen formulerar sig. Där gillar jag Jens lite mer vågade stil, han skriver ändå om stallkörningar och oskrivna regler som ATG självklart inte tar upp.

Malmroth har väl ett hyggligt facit? Håller med skribenten ovan om att han inte kommer till sin rätt i tv med en sån som Skoglund intill. Fernlund tycker jag är duktig på twitter, men tror han sitter lite för mycket "i båten" eftersom han väl jobbar hos Westholm? Tror inte han kan vara kritisk.
I går sa han väl nåt om han Tomi Haapio (?) "Vi ska kanske vara liiite kritiska nu, men...".
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 07:31   #18
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Huselius och Malmroth har koll, och ser saker som de flesta andra missar.
I Svensk gratismedia är Travnet och Expressen vassa.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 08:29   #19
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 745
Sharp$: 9136
Standard

Gillar Lendenius en hel del.

Lyssnar även på vad Huselius säger.
Tar del av Thomas Holmströms rank (men delar sällan hans syn).

Utgår dock alltid från banprogrammet...
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 08:37   #20
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Ingen har nämt Chrille "krukan". Deras podd är rätt skön och han har ju dragit in många historiska vinster, så han kan ju verkligen det här med att vara själv kvar. Jag lyssnar på podden och försöker sålla om han har något guldkorn att bjuda på.

Senast redigerad av Espo den 2017-03-05 klockan 08:39.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 08:54   #21
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Är det så långsökt att seriösa spelare med kontakter inte kan få information från dessa kontakter, gratis eller betalt? Från skötare,tränare,kuskar etc personer som arbetar i branschen och har en helt annan koll än den vanlige Svensson. Tror du dessa personer tackar nej om de blir kontaktade och erbjudna en stor summa pengar för sista minuten information? Är du medveten vad det kan göra om det kommer från rätt person?

Jag kan berätta något för er som ni inte känner till. Fick höra för några månader sen om en kusk som gav tips till en person som arbetar i branschen (ger inga detaljer) Han tipsade om endast två hästar, i första och andra loppet. 2% och 0%. De vann båda två och 99.9% av systemen rök efter de två första loppen. Från 1.1 miljon system till 550! Säger inte att tipset var köpt i detta exempel, men bara berättar för att ni ska fatta vad sådan information kan göra.

Spelar ingen roll hur mycket statistik du tittade på innan eller hur många timmar du la ner på lopparkivet du hade aldrig hittat dem två vinnarna i det fallet. Såvida man inte helgarderade båda loppen. Och hur många brukar helgardera två lopp? Sällsynt om man bara gör det i ett, även för storspelarna..

Tror du kulladal malmö eller andra ombud som år efter år dragit in mest pengar, har något "geni" som med bara datorns hjälp slår hela spelar-kollektivet och alla travexperter/tidningar på fingrarna år efter år?

Om det är så ni tror det ligger till, att det inte finns något ful-spel då är ni blåsta. Finns inget spel där det rör sig om så mycket pengar som är fritt från korruption.
Jag har varit aktiv 20 år som amatörtränare och även jobbat med proffs i omgångar...hade dessa sålt tips till olika lopp så borde jag veta detta...inte i alla fall kanske men jag borde ha snappat upp diskussionen på travcafet, stallarna etc...har aldrig hört talas om det och tror inte på att det förekommer.

Att kuskar och tränare spelar på sina hästar då och da(vissa) vet jag förekommer liksom propositionskörningar...ex att en häst inte kan vara bättre än 2a i ett lopp för att inte gå ur klassen för ett större lopp som går efter ett par veckor förekommer liksom preparelopp där en av förhandsfavoriterna går ut i ett lopp med skor och öppet huvudlag och fast huva fast den är bäst barfota med helstängt och rycktussar...alla kuskar kör inte sina hästar in i kaklet i alla starter...så är det bara och de flesta hästarna tål inte heller maxprestation på maxprestation.

Tips angående detta samt "klartecken" på en häst i toppform lämnas till den närmaste kretsen ie spelande storhästägare knutna till tränaren som i media kanske säger att den ska "kunna vara långt framme" när den egentligen är betydligt klarare förekommer...men att tipsen säljs Nope.
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 09:34   #22
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 374
Sharp$: 2502
Standard

Jan Olof Mohlin jobbade med Anders "dajmen" Jonasson på stalltipset, en gång i tiden. Travnet ++++
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 11:42   #23
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Diskussionen behöver inte handla om vem som vinner mest – utan vem ni gillar som analytiker och hur personen formulerar sig.
Många spelar på trav av helt fel anledning.

Det viktiga är inte att vinna, det viktiga är att deltaga.

Är man sen duktig på att formulera sig så är det givetvis ett extra plus.

Ett av de vackraste uttrycken är; "och sen tror jag Leia Skywalker får överta"

Nobelpriset nästa...

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2017-03-05 klockan 11:43.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 11:57   #24
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5000
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Ja tycker Mohammed Malla är överlägsen
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 11:58   #25
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Vet att jag inte få medhåll på Peter Andersson där många tycker han är jobbig att lyssna på men för mig är han topp 5.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 12:56   #26
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3182
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter123 Visa inlägg
Ögat före örat...jag lyssnar till dom sk tipsexperterna men fäster mycket liten vikt vid vad dom "tror" däremot värderar jag infon dom ger från gång till gång.

Topp 3
1. Fernlund
2. Daniel Ohlsson
3. Malmrot


Hall of SHAME
1. Peter Andersson - Så jävla dålig och frontas överallt av Kanal 75
2. Åke Ohlsson - Antingen så mörkar han dom bästa tipsen eller så suger han.
3. Nybrink - ofattbart talanglös.
Daniel Ohlsson pratar väl bara favoriter. Tråkig enligt mig
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 13:46   #27
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter123 Visa inlägg
Ögat före örat...jag lyssnar till dom sk tipsexperterna men fäster mycket liten vikt vid vad dom "tror" däremot värderar jag infon dom ger från gång till gång.

Hall of SHAME
1. Peter Andersson - Så jävla dålig och frontas överallt av Kanal 75
2. Åke Ohlsson - Antingen så mörkar han dom bästa tipsen eller så suger han.
3. Nybrink - ofattbart talanglös.
KLOCKRENT!!!

Ingen slänger ur sig så många sanna fakta och bekräftande statistik som Nybrink - EFTER LOPPEN!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 19:18   #28
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Kollar oftast på atg-sändningen från banan(inte atg live)...dom brukar vara rätt bra på att snappa upp värmningar med kameran...detta gäller speciellt norska tävlingar...TÅL inte Åke Ohlssons meningslösa pladder...han är ju sk expert när det gäller norskt trav men rapporterar aldrig i stort sett om en häst sett dålig ut i värmningen utan delger vad stallet ska ha sagt inför loppen...
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 20:08   #29
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Mohlin, Huselius, Forsgren, Uhrberg tycker jag är bra. Saknar Stig H som expert. Roger Nilsson var riktigt bra i julas när han extraknäckte på Umåker, hoppas dom tar in honom fler gånger.

Chrille Krukan är också en favorit även om jag tycker att han svamlar rätt ofta i sina analyser. Skön personlighet ändå.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 20:59   #30
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Bemödar mig inte att kommentera den som gjorde sig lustig en bit ovan.

Mitt inlägg handlar självklart om att i slutändan vinna, men ibland kan jag köpa en förlust om jag vet att analysen och motiveringen var välformulerad och trovärdig. Jag kan inte köpa en förlust om Peter Andersson säger "Oj, ja, så kan det gå i trav" och Skoglund fyller i "Är det inte underbart!".
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 21:01   #31
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Förra helgen hade varken Nybrink, Neves eller Skoglund koll på Nurmos storfavorit som hoppade bakom bilen. Ingen såg att hästen tappade fästet trots zoomad bild. Sen smsade en i soffan in just det varpå Skoglund: "Ja, kanske...".
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 21:59   #32
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Man kanske ska fråga sig hur det kommer sig att de flesta av Kanal 75s "experter" ofta plussar upp chanslösa hästar...

Det räcker ju att dom kommenterar en provstart som positiv så går hästen ner från ex 16 ggr till 7...folk utan egna ideer slänger in några hundra vinnare när dom kollar på liven efter dessa kommentarer men experternas "drag" vinner mycket sällan...alltför sällan för att i alla fall jag inte ska ana ugglor i mossen.

Dom styr framför allt streckspelet V75 genom sitt kassa "vass eller kass" när speljunkies tillåts döma ut favoriter och plussa upp chanslösa skrällar från 12e spår...jag kollar alltid på Mixen, Vass eller Kass etc av strategiska skäl (koll på spelutveckling) men inte för att leta vinnare.

Alla vet ju att Huselius dominerar rätt stort på liret utanför strålkastarljuset i TV då...ingen som ifrågasätter varför hans drag på vass eller kass sällan eller aldrig sitter...tappade nästan hakan när han sa att han minsann skulle spika Kash Brodda rakt ut på V75 för att den troligtvis inte kommer att hoppa,,,säkert att han gjorde det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), Andros (+15), Olsson43 (+10)
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 06:28   #33
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

[QUOTE=Cyran;521381]Många av de mest framgångsrika spelombuden som toppar listorna varje år köper information/tips under bordet. Något inte många är medvetna om. Har en bekant vars vän har spelat med ett av de bästa ombuden i Sverige. Var inte ovanligt att de betalade 50-100 000:- för att få sista minuten tips./QUOTE]

Att ombud samarbetar med tränare/personal är ingen nyhet men hur kan du tro att ett ombud skulle betala dom summorna för sista minuten information? Enda sättet jag skulle kunna se siffror av den storleken förekomma vore om uppgöret är att informationslämnaren får % av vinst. Sen ser jag väl inte direkt anledningen varför just ombud skulle vara så intresserad av sista minuten då de snarare borde vara intresserad av tidig info för att kunna kränga andelar.

En 50k utbetalning svart är inte så lätt att ordna för ett ombud och är extremt svårt att motivera om man ser till hur de ska kunna tjäna på det mer än som privatpersoner sätta lir. (hur många andelar kan de kränga sista 30 minuterna före spelstopp?)

Med ~5% provision så är det ju knappast där dom tjänar igen pengarna iaf =)

Jag känner personligen tränare som lämnar information till ombud så det är ingen mening att förneka det däremot brukar ersättningen vara i storlek runt en smörgåstårta eller en gratis andel i systemet snarare än rena pengar.

Ontopic:
Forsgren, huselius och malmroth är väl dom jag i första hand lyssnar på, samt om jag nån gång funderar på att spika goop så brukar jag ta en snabbtitt på björnkollen för att se vad han säger om den hästen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), AbbeAce (+5)

Senast redigerad av boozty den 2017-03-06 klockan 06:30.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 07:51   #34
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

[QUOTE=boozty;521484]
Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Ontopic:
Forsgren, huselius och malmroth är väl dom jag i första hand lyssnar på, samt om jag nån gång funderar på att spika goop så brukar jag ta en snabbtitt på björnkollen för att se vad han säger om den hästen.
Litar du på vad Björn Goop säger om sina chanser? Äpplet föll väldigt nära päronträdet när det gäller offentlig info till spelarna i detta fall...dom gånger han "letar fel" på de hästar han tränar i Björnkollen om varför dom inte ska ha toppchans när dom borde ha det är det läge att kliva in på liret...
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 08:52   #35
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Expressens Jonas Noreen är alltid brutalt påläst,
kanske Sveriges bäste rankare.
Gissar att bevaka trav är Jonas största
privata intresse och inte bara ett yrke.

I lördags var hans spikar min avslag,
PUs i avd 2 på galopprisken och Petri
Salmelas kommunare på kusken.

Att Kash Brodda felfri skulle rankad
1:a är helt korrekt.

Att Cupido Sisu kunnat agera chans-
spik med annan kusk, hade jag också
kunnat köpa på bästa spåret, av de
4-5 med chans.




Molle och Bagarn gillar jag.

Professorn rankade/ar hela vägen
in i kaklet också alltid påläst.

Att leta efter avvikelser i Jonas Noreens
ranking mot streckfördelningen,
tillika hos Professorn, har över tid
varit mycket lönsamt

Jonas Noreen med flera tvingas börja
ranka så fort startlistorna släppts
och har knappt ett dygn på sig att
krysta fram en rankning.

De flesta som får cred i inläggsslingan
sitter med mycket mer a' priori information,
än de som tvingas tippa tidigt under veckan,
vilket gör att jämförelse haltar.

Jag spelar inte för att alltid ha många
rätt, utan för att vinna stora pengar.
Vilket varit en lönsam strategi, även
om det hinner rinna endel vatten under
broarna mellan tillfällena.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 09:54   #36
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Sofia Aronsson. Tycker hon gör allt rätt. Både ler och tindrar med ögonen i tv-rutan. Den könskvotering i en annars mansdominerad media känns klockren.

Ser att ingen nämnt Stefan Hultman och det kanske inte är så konstigt då han är relativt ny med sin Hultmanalysen. Kunnig inom trav om inget annat.

Sedan så kan man läsa att alla andra " experter " som uttalar sig i media - och det som slår mig mest är - att de har " feeling " för en häst. " Och som den gick sist... "
Behöver man vara utropad som travexpert för att se något sådant ?

Jag kan ta ett exempel från V75-2 i lördags. Stora favoriten Kash Brodda. Ett dyrt toppstammat sto. Alla talar om hur överlägsen hon är och hennes stora kapacitet. Ingen ställer sig frågan varför hon inte startat i årgångsloppen. Ingen ställer sig frågan varför hon har så lite pengar på sig. Vi spelare bryr oss inte om förhållandet mellan ägare och tränare på hästen. I efterhand fick vi reda på att det är något fel på hästen. Säkert något P. U anat men som han knappast kan gå ut med i media när man har otåliga hästägare som gärna vill se sitt dyra toppstammade sto ska starta och börja vinna.

Inför samma lopp kunde man höra hur Hultman kommit fram till att nr. 7 Raspberrysky förlorar sina startpoäng om den inte gör ett bra lopp och menade att Veijo startar inte om det inte är fullt påställt. Precis innan start säger Per Skoglund att där finns andra hästar som springer snabbare än favoriten Kash Brodda. Det var ingen hemlighet för det stod överst av de fem senaste starterna. Etta, 2180 m volt, tiden 1,12,8.
Hur gick det ? Starttrög häst från spår sju och hamnade långt bak. Hon låg nästan sist in i början på upploppet och var den som gick snabbast över mål och kom trea.

Jag hade såklart spelat vinnare plats och hade hästen som en A-häst. Kash Brodda var inte A-häst på mitt system.

Vad jag vill komma till är att i nästa start och om den görs på V75, så kommer vi höra någon av dessa " experter " lyfta fram hästen med just motiveringen " Som den gick senast... ".

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-03-06 klockan 09:59.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 10:38   #37
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5155
Standard

Tror de flesta tipsters får stryk av "streckson" när det gäller V75 o V86.

däremot funkar det givetvis inte att ta med de 3 första i alla lopp men streckson är ganska duktig på att ranka stora streckspel

På kalmar ville många betaltips fälla

Mack dragan - gick ju bra
Ulisse Kronos ville de också fälla - gick inte alls bra

Kash Brodda hade flera högt upp gick inte så bra

tipparna är väl som alla andra, ibland hittar man vinnare ibland är man "formlös" och hittar inga vinnare , inte ens favoriter kan man få in.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 11:57   #38
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Eskil Hellbergs Systemet-podd lyssnar jag på ibland. Jonas Noreen klart bäste gästen, tycker han motiverar bra och larvar inte. Verkar inte heller sitta i knät på aktiva, som just Eskil med sina idoler Untersteiners.

Bengt Adielsson känns kunnig med sin erfarenhet. Han vågar säga saker öppet och såga både aktiva och ATG. Dock lyssnar jag inte värst mycket på hans drag.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 12:01   #39
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Tror de flesta tipsters får stryk av "streckson" när det gäller V75 o V86.

däremot funkar det givetvis inte att ta med de 3 första i alla lopp men streckson är ganska duktig på att ranka stora streckspel

På kalmar ville många betaltips fälla

Mack dragan - gick ju bra
Ulisse Kronos ville de också fälla - gick inte alls bra

Kash Brodda hade flera högt upp gick inte så bra

tipparna är väl som alla andra, ibland hittar man vinnare ibland är man "formlös" och hittar inga vinnare , inte ens favoriter kan man få in.
Väldigt få slår "wisdom of the crowd". Varken när det gäller medelrank eller "antal rätt".

Men som tur är det inte det som det går ut på.

Om man "följer strömmen" så kommer spelavdraget genast och biter en i arslet istället.

Det finns inget spel, inget spel alls någonstans, som går att slå på annat sätt än att ta betalt när "wisdom of the crowd" ( eller oddssättarna ) är fel ute.

Helgens V75a är ett skolexempel på "mycket pengar" som inte är i närheten av att ge rätt odds tillbaka på insatserna sett till utfallets svårighetsgrad.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 13:04   #40
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att stallar säljer tips för stora summar är rent skitsnack! Har jobbat, varit involverad, i travsporten i många år så jag är helt säker på att det inte förekommer.

Min erfarenhet är att tränare/kuskar/skötare har bra koll på sina egna hästar men är i regel väldigt dåligt pålästa så de har svårt att bedöma vinstchansen.

Ska man fråga efter tips på stallbacken ska man fråga tipsnissarna som springer runt och intervjuar allt och alla. De sitter ju på all information, till skillnad från den enskilda tränaren som bara har info om sin häst.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 14:48   #41
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Olika "experter" är bra på olika områden inom travsport, träning, hästkunskap och spel. En del förmedlar korrekt, att en häst värmde dåligt och dömer ut dess chans. Vi lyssnar på detta och tar bort strecket. Hästen vinner överlägset och vi står där urförbannade på "värmningsögat" och dömer ut reportern. Men han/hon har glömt förmedla, att värmningen gjordes med skor, som sedan rycktes till loppet osv.

Matteus Lillieborg har ni inte nämnt här. Han är en frisk fläkt med sina intervjuer på stallbackarna i ur och skur. Han får nervösa tränare, stalldrängar och spända kuskar att prata om sina chanser, varför hästen förlorade eller vann. Matteus ställer oftast rätt frågor med glimten i ögat, han kommer med sakkunniga tips och lämnar intervjuoffren med positiv stämning.

Mohlin besitter både bred och djup kunskap om landets hästar och tränare. Men han framför det som en yrkeskunnig begravningsentreprenör.

Bland tipsters sticker Huselius ut. Han är så rik att han inte behöver lura andra spelare. Eftersom han bevisligen tagit hem flera jättevinster ger det stort självförtroende. Husse får tillgång till personliga samtal med Nurmos, Untersteiner, Björn Goop och alla tränare om stallets chanser. Detta redovisar han helt kortfattat i Vass/Kass.

Forsgren är den överlägset mest erfarne värmningsexperten. ATGs största tillgång på TV och atg.se. Han blandar ett gediget "hästöga" med rapp humor från sitt travliv. Han ser direkt, när någon begår fel och säger det i direktsändning. Sedan frågar han ut kusk och domare sakkunnigt om händelsen.

Bland kuskarna sticker Erik Adielson ut. Han bedömer utan krusiduller sina vinstchanser och är öppet självkritisk när han begår fel.
Jag gör som Boozty och tittar på Björnkollen om hans egna chanser. Samtidigt är han en katastrof vid bedömning av andras. Då följer han Guidens och andra tips, som han nyss råkar ha läst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Staketkusken (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 21:46   #42
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4928
Standard

Oavsett vad ni tycker om experterna så tappar de i styrka när de jobbar även för media vid sidan om. Det tar tid att göra tv. Tid som skulle kunna avsättas till att analysera material med. Sen är det poolbetting också. Det är mer än en person som lyssnar.

En kul grej man ser ofta också är när exempelvis Huselius sticker ut hakan på en häst, speciellt med en orutinerad kusk. Kusken hade först tänkt smyga med invändigt men efter upphasningar och dunkad på vinnarspelet ändrar han taktik och kör utvändigt och går på redan varvet före mål. Det slutar som det oftast gör att han blir oplacerad.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 08:33   #43
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Matteus är en frisk fläkt för trav-tv. Dock tycker jag att han förlöjligas lite väl mycket av studion ibland vilket ger Matteus fel intryck i rutan. Tror att han skulle vara excellent om han fick någon form av egen show eller stund i tv utan studiofolket inblandat. Han är i alla fall uppskattad av fotfolket längs staketet.

Mohlin och Forsgren kan jag också hålla med om även om de ger ett tråkigt intryck. Widman känns också kunnig och inte insyltad på alla håll och kanter.

För mig är språket viktigt, att man kan uttrycka sig med varierat ordval och övertygelse. Där tycker jag dock inte att Forsgren kommer upp i tillräckligt hög nivå för min smak.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 08:39   #44
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 2034

Värmningsnästagångare
Stats: 1 - 5 - 0
ROI: 41.67%
Vinstprocent: 16.67%

Standard

Berglund på Travnet, Jonas Noreen på Expressen och Patrik Fernlund i Liven är mina tre favoriter. Väldigt pålästa alla tre.
johank87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 14:50   #45
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Märkligt att ingen nämnt Uno Hedin.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
busloket (+20)
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 15:01   #46
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 99
Sharp$: 1496
Standard

Min fru jobbade på Åby travet..Dom bästa tippsen var när kuskarna sa att dom skulle spara hästen//eller när kuskar BESTÄMDE ViLKEN SOM SKULLE VINNA
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 15:39   #47
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Märkligt att ingen nämnt Uno Hedin.
Är han aktiv på text-tv än i dag?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 17:43   #48
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Är han aktiv på text-tv än i dag?
Om du tänker på han som gjorde V75 tipset för SVT text-tv, Så var det inte Uno men de slutade med tipsen efter hans bortgång..

Uno Hedin hade Hedins hundring på radion, Som sändes varje torsdag ca kl 19:40...

Lyyyycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 18:10   #49
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Men Uno lever väl?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 19:47   #50
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Men Uno lever väl?
Har ingen koll men så vitt jag vet, Så lever Uno!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 12:31   #51
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Benny Haag måste nämnas också. En legend.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+10)
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 13:57   #52
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Benny Haag måste nämnas också. En legend.
Vad hände med honom? Spriten har han väl talat ut om i medier?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 13:58   #53
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Trevlig tråd! Roligt att se hur olika alla ser på de olika individerna. Många för mig extremt förvånande åsikter. Jag kan väl börja med att som många av er andra bara totaldissa Cyrans påstående om utbetalningar av stora summor pengar för sista-miuten-info. Självklart förekommer det mkt prepare för att inte gå ur klassen och andra styrningar som man inte alltid tycker är okej, också väldigt mkt felaktig info från tränare till media mm. Men knappast att ngn skulle betala stora pengar för ett stalltips som inte finns ngn form av säkerhet i. Hästar kan vara sjuka, galoppera, möta en kraftigt förbättrad häst mm så självklart stämmer inte det.

Det mest förvånande i tråden är att många inte verkar tycka om Per Skoglund????? Fattar inget där. Finns det någon bättre, sympatiskare, mysigare, förstående och jordnära snubbe i media? Dessutom genuint travälskande och kunnig inom alla områden och dessutom inne i sporten själv. All eloge till honom!

Av reportrarna på banan är Matteus överlägsen, klart skönast, roligast och en kille som alltid bjuder på sig själv. Hans tips och överdrivna sätt att lägga fram chanslösa hästar bortser jag från. Som underhållare och ett ansikte som ska locka folk till att spela och tycka om sändningarna är han klockren!

Av alla speltjänster så tycker jag spelvärde och travtjänsten är klart bäst. Travtjänsten podcast är alltid intressant!

Ska man snacka tipsters så har jag alltid hållit Huselius högst, han verkar ha stenkoll på det mesta och dessutom en kille som får grymt mkt och bra info direkt från stallen. Förr var han riktigt bra på det i vass eller kass, men där cyklar han oftast fel numera. Jonas Noreen är som några nämnt riktigt vass och kunnig! Malmroth har bra koll, Nybrink är en sköning som hade saknats i trav-tv om han slutar. En som hade bra koll som slutade var ju annars Raffe Vadsmo. Av alla på liven tycker jag Molin är riktigt vass. Bra öga och fint värmningsöga, alltid påläst också!

Ofattbart vad alla hyllar Fernlund!? Gillade han från början, särskilt på twitter som solvalla expert! Men nu tycker jag han har tappat det. Har ju fått ngn form av övermod och övertro på sig själv. Man hör tydligt att han har klara direktiv från atg att få folk att spela så mkt som möjligt. Han slänger ur sig ideer i exakt alla lopp och har tro på dom alla. Han säger aldrig "ingen riktigt feeling i detta lopp".

Hultmananalysen är klockrent. Där är en kille som går in för det och kan sporten. Tror han kommer bli en ikon inom travtips i framtiden!
__________________
@jocklon
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 09:06   #54
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Vad hände med honom? Spriten har han väl talat ut om i medier?
Han lever väl mest på att tala ut och tala ut om spriten? Många föredrag och sånt.
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 13:10   #55
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Trevlig tråd! Roligt att se hur olika alla ser på de olika individerna. Många för mig extremt förvånande åsikter. Jag kan väl börja med att som många av er andra bara totaldissa Cyrans påstående om utbetalningar av stora summor pengar för sista-miuten-info. Självklart förekommer det mkt prepare för att inte gå ur klassen och andra styrningar som man inte alltid tycker är okej, också väldigt mkt felaktig info från tränare till media mm. Men knappast att ngn skulle betala stora pengar för ett stalltips som inte finns ngn form av säkerhet i. Hästar kan vara sjuka, galoppera, möta en kraftigt förbättrad häst mm så självklart stämmer inte det.

Det mest förvånande i tråden är att många inte verkar tycka om Per Skoglund????? Fattar inget där. Finns det någon bättre, sympatiskare, mysigare, förstående och jordnära snubbe i media? Dessutom genuint travälskande och kunnig inom alla områden och dessutom inne i sporten själv. All eloge till honom!

Av reportrarna på banan är Matteus överlägsen, klart skönast, roligast och en kille som alltid bjuder på sig själv. Hans tips och överdrivna sätt att lägga fram chanslösa hästar bortser jag från. Som underhållare och ett ansikte som ska locka folk till att spela och tycka om sändningarna är han klockren!

Av alla speltjänster så tycker jag spelvärde och travtjänsten är klart bäst. Travtjänsten podcast är alltid intressant!

Ska man snacka tipsters så har jag alltid hållit Huselius högst, han verkar ha stenkoll på det mesta och dessutom en kille som får grymt mkt och bra info direkt från stallen. Förr var han riktigt bra på det i vass eller kass, men där cyklar han oftast fel numera. Jonas Noreen är som några nämnt riktigt vass och kunnig! Malmroth har bra koll, Nybrink är en sköning som hade saknats i trav-tv om han slutar. En som hade bra koll som slutade var ju annars Raffe Vadsmo. Av alla på liven tycker jag Molin är riktigt vass. Bra öga och fint värmningsöga, alltid påläst också!

Ofattbart vad alla hyllar Fernlund!? Gillade han från början, särskilt på twitter som solvalla expert! Men nu tycker jag han har tappat det. Har ju fått ngn form av övermod och övertro på sig själv. Man hör tydligt att han har klara direktiv från atg att få folk att spela så mkt som möjligt. Han slänger ur sig ideer i exakt alla lopp och har tro på dom alla. Han säger aldrig "ingen riktigt feeling i detta lopp".

Hultmananalysen är klockrent. Där är en kille som går in för det och kan sporten. Tror han kommer bli en ikon inom travtips i framtiden!
Trådstarten: "Ja, vem kan mest, förstår mest och analyserar och tippar bäst enligt dig?"

Åtminstone jag läste mellan raderna att det handlade om experterna och inte programledarna.


När det gäller programlederiet så är det tvärtom för mig. Jag ser inte Skoglunds storhet alls. I söndags befattade han sig dessutom med ett par faktafel ( olikt honom faktiskt ).

Först skulle han glänsa med att kunna finska motsatsordet till "sisu". Problemet var bara att "knapsu" inte är finska utan meänkieli som bara talas i Tornedalen, av ett ytterst begränsat antal personer jämfört med finska.

Sedan fyllde han på med att "förklara" att en 1%are är spelad på en procent av kupongerna ( som den skrotade streckfördelningen ). Att han inte skulle veta skillnaden mellan insatsfördelning och streckfördelning är nästan helt omöjligt. Alltså gjorde han det med flit för att han trodde att det skulle vara lättare att förstå ( målgruppen i programmet var "nya spelare" ).

Men för mig är det obegripligt hur en felaktig förenkling gör något "enklare". Snarare mer förvirrande enligt mig! Osv osv.

För mig personligen är varje TV-sändning utan känslo-Per en lite bättre sändning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), sigh (+50), Spiritus (+5), danberg (+5), Staketkusken (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 17:30   #56
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Trådstarten: "Ja, vem kan mest, förstår mest och analyserar och tippar bäst enligt dig?"

Åtminstone jag läste mellan raderna att det handlade om experterna och inte programledarna.


När det gäller programlederiet så är det tvärtom för mig. Jag ser inte Skoglunds storhet alls. I söndags befattade han sig dessutom med ett par faktafel ( olikt honom faktiskt ).

Först skulle han glänsa med att kunna finska motsatsordet till "sisu". Problemet var bara att "knapsu" inte är finska utan meänkieli som bara talas i Tornedalen, av ett ytterst begränsat antal personer jämfört med finska.

Sedan fyllde han på med att "förklara" att en 1%are är spelad på en procent av kupongerna ( som den skrotade streckfördelningen ). Att han inte skulle veta skillnaden mellan insatsfördelning och streckfördelning är nästan helt omöjligt. Alltså gjorde han det med flit för att han trodde att det skulle vara lättare att förstå ( målgruppen i programmet var "nya spelare" ).

Men för mig är det obegripligt hur en felaktig förenkling gör något "enklare". Snarare mer förvirrande enligt mig! Osv osv.

För mig personligen är varje TV-sändning utan känslo-Per en lite bättre sändning.
Hear, hear! Vet inte om han tror att det är barn eller efterblivna som tittar på sändningarna. Oavsett vilket är jag osäker på om det är just de målgrupperna som ATG kan tjäna pengar på, hur många gånger de än får förklarat att begreppet spik alltså är när man bara tar med en häst i ett lopp, och att farbrorn där i hytten som refererar loppen också tittar på hästarna innan loppet går, i det där mystiska skeendet som kallas för uppvärmning...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-17, 09:29   #57
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Diskutera gärna programledare också, om ni vill. Jag klarar inte av Per Skoglund i långa stunder. Verkligen avskyr när han kör sitt signum "Hur fantastisk är inte travsporten" med långa pauser och halvgrinandes bara för att någon skötare sagt att segern var fantastisk. För melodramatisk. Självklart tycker skötaren eller ägaren att segern är fantastisk oavsett om det är P21-lopp eller Gulddivisionen. Det skulle vara någonting att prata om om skötaren inte brydde sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), oinkk (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td