Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-04, 17:10   #1
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Vem är egentligen bäst?


Vem i pressen är egentligen bäst på trav? Ja, vem kan mest, förstår mest och analyserar och tippar bäst enligt dig?

Själv lägger jag mycket vikt i hur de pratar trav, lyssnar på om de verkligen förstår vad som sker – och om de kan motivera sina spel på ett vasst, förtroendebildande sätt.

Jens Sjödén, eller Statistik-Jens, är en personlig favorit eftersom han lirar utifrån något mer annorlunda parametrar. Han kan dessutom skriva bra och motivera sin drag.

Micke Nybrink gillar jag för hans vågade sätt och att sällan skräda orden. De gånger han är kritisk - trots ATG-sändningar - är han det oftast fullt ut.
Bland hans kollegor har jag noll förtroende för Peter Andersson som inte verkar förstå vad som händer i loppen, drar enormt med klyschor och också Per Skoglund som är alldeles för dramatisk i sitt utryck (dock ingen tipster).

Recensera betaltjänster om ni vill, men själv använder jag dem inte.
Och som ni nog vet - inga personpåhopp! Enbart kritik utifrån personernas professionella roller som tipsters.

Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 17:41   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Varken Jens eller Micke står särskilt högt på min lista.

Högst upp för mig är Anders Malmrot, under förutsättning att han slipper sin plågoande Per Skoglund som ständigt ska styra honom i någon märklig riktning.

David Neves, Huselius och Fernlund är helt ok de med.

Övriga, jätte-nja.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+5), allaballakaitoz (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:26   #3
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8036
Standard

Ja tycker Mohammed Malla är överlägsen
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:29   #4
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gillar Fernlund och Huselius...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:33   #5
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Jens är långtifrån duktig på att tippa.. Han är utan tvekan minus på sitt spel sen jag började följa honom här i forumet (augusti 2016) Har haft hur många system som helst på flera tusen som inte gett ett dugg.

Bäst är de som har kontakter och får insiderinformation / stalltips.. Tips som stannar inom en liten krets. Det är dem som vinner oftast och mest. Många av de mest framgångsrika spelombuden som toppar listorna varje år köper information/tips under bordet. Något inte många är medvetna om. Har en bekant vars vän har spelat med ett av de bästa ombuden i Sverige. Var inte ovanligt att de betalade 50-100 000:- för att få sista minuten tips. Men det är klart ingen pratar öppet om detta så jag förstår om ni inte tror på det, men tyvärr är det så det ligger till.

Jens är förresten ett solklart exempel på att man inte kommer långt med bara statistik och erfarenhet. Som sagt titta på hans facit dem senaste åren så ser ni hur det ligger till.

EDIT: För att sammanfatta så känner vi inte till dem bästa tipparna! De håller sig anonyma och har ett brett kontaktnät inom travsporten, de har tillgång till helt annan information än spelarkollektivet. Säger inte att alla betalar för det men många gör.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3)

Senast redigerad av Cyran den 2017-03-04 klockan 18:37.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:33   #6
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2212
Standard

Jag hoppas ingen nämner Bo Eklöf.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 18:49   #7
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Huselius har jag respekt för alla dagar i veckan!

Därefter skulle jag säga Fernlund, gillat honom ända sedan han körde live ref på Aftonbladet.

Malmrot är ok, men lägger sällan någon vikt kring hans åsikter.

Övriga tror jag inte plusar på sina spel om de nu spelar som de pratar...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 20:40   #8
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 14
Sharp$: 142
Standard

Malmroth och Huselius är överlägsna. Fernlund kan också trav och är helt OK.
Guiden ger en bra grund men du kan inte följa tips så långt innan som rena tips. Men det är bra grundinformation att stå på. Både Spelvärde och Spelarservice levererar helt vettiga resultat.
dataztrul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 20:48   #9
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skogen
Inlägg: 396
Sharp$: 1242
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Ja tycker Mohammed Malla är överlägsen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3), busloket (+30)
Olsson43 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 21:24   #10
 
Madmans avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 77
Sharp$: 2583
Standard

Enormt skitsnack av en somn tror sig vara expert


Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Jens är långtifrån duktig på att tippa.. Han är utan tvekan minus på sitt spel sen jag började följa honom här i forumet (augusti 2016) Har haft hur många system som helst på flera tusen som inte gett ett dugg.

Bäst är de som har kontakter och får insiderinformation / stalltips.. Tips som stannar inom en liten krets. Det är dem som vinner oftast och mest. Många av de mest framgångsrika spelombuden som toppar listorna varje år köper information/tips under bordet. Något inte många är medvetna om. Har en bekant vars vän har spelat med ett av de bästa ombuden i Sverige. Var inte ovanligt att de betalade 50-100 000:- för att få sista minuten tips. Men det är klart ingen pratar öppet om detta så jag förstår om ni inte tror på det, men tyvärr är det så det ligger till.

Jens är förresten ett solklart exempel på att man inte kommer långt med bara statistik och erfarenhet. Som sagt titta på hans facit dem senaste åren så ser ni hur det ligger till.

EDIT: För att sammanfatta så känner vi inte till dem bästa tipparna! De håller sig anonyma och har ett brett kontaktnät inom travsporten, de har tillgång till helt annan information än spelarkollektivet. Säger inte att alla betalar för det men många gör.


vilket bullshit......
Madman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 21:50   #11
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

I särklass berglund o Jönsson på travet. Dessutom gratis.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 21:57   #12
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
I särklass berglund o Jönsson på travet. Dessutom gratis.
Berglund är Huselius klass. Trodde vi prata kända travprofiler i media, därför skrev jag inte med Berglund.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 22:22   #13
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Min uppfattning är att pojkarna på Spelvärde har bra koll generellt, och ofta sticker ut med rätt vågade tips som det finns substans i och de sitter. I en klass för sig just nu, skulle jag vilja säga.

Berglund på Travnet har mycket bra koll, och platsar på vilken tipsredaktion som helst. Jag håller Huselius som en bättre tipster än Malmrot. Fernlund har väl rätt bra koll på Solvalla, liksom Spante. Lite respekt för Widman har jag också. I övrigt är väl K75-gänget inget vidare på att tippa.

Sedan håller sig ju banorna med en massa tipsexperter, och visst sätter de ibland något spel som klirrar gott, men det är generellt sett långt mellan guldkornen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 22:43   #14
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 43
Sharp$: 153
Standard

Ögat före örat...jag lyssnar till dom sk tipsexperterna men fäster mycket liten vikt vid vad dom "tror" däremot värderar jag infon dom ger från gång till gång.

Topp 3
1. Fernlund
2. Daniel Ohlsson
3. Malmrot


Hall of SHAME
1. Peter Andersson - Så jävla dålig och frontas överallt av Kanal 75
2. Åke Ohlsson - Antingen så mörkar han dom bästa tipsen eller så suger han.
3. Nybrink - ofattbart talanglös.

Senast redigerad av Peter123 den 2017-03-04 klockan 22:45.
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-04, 22:46   #15
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Jan-Olof Mohlin tillhör i alla fall kategorin som kan mycket, även Micke Nybrink är kunnig. Fernlund och Rickard Hansson är kanske de bästa analytikerna. Huselius är en jävel på att snappa upp saker. Neves har lite övertro på sina egna teorier. Det han säger teoretiskt stämmer, men det betyder inte per automatik att han är en vinnare ändå. Eskil Hellberg är rätt kul att höra på också. Lite gammaldags, typ klockorna visade 12,2 sista 1400.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td