Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-10, 22:47   #1
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Statistik på travet


Någon som testat detta?


http://www.stableeye.se


En sida där man säkert kan finjustera lite efter eget tycke.
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-10, 22:51   #2
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Om någon testat eller använder får ni gärna skriga ngra rader om det.

Tips å sådant ja ni fattar.

Tack
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-10, 23:03   #3
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

https://youtu.be/lj1pHtD8K6s här berättar nån snubbe om hur man viktar.

Verkar vara nysläppt i dagarna. Denna tjänst.

Ska testa själv lite.
__________________
Mot strömmen det är Där pengarna finns....
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 00:06   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Kollade just klippet på Youtube.

Har svårt att tänka mig att man ska kunna bli en vinnande spelare på trav om man går efter deras system/program.

Nyckeln till framgång inom travet är hårt arbete.

Man måste själv kunna värdera hästens prestationer, dagens motstånd, och skaffa sig en egen uppfattning om hur loppet ska bli kört.
Hundratals faktorer avgör.
Inte bara startspår, senaste tider, kuskens och hästens vinst%. Och löjligast av all var nog
Oddsfunktionen.

Man måste våga gå på egna Ideer. Även om man förlorar känns det 100ggr bättre att göra det på någonting man själv kommit fram till, inte bara skrivit av Betaltjänster eller spelat på hästar som räknats fram av program likt detta.

Lopparkivet är det bästa redskapet värt att betala för.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+50), Emeffeff (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 00:41   #5
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Kollade just klippet på Youtube.

Har svårt att tänka mig att man ska kunna bli en vinnande spelare på trav om man går efter deras system/program.

Nyckeln till framgång inom travet är hårt arbete.

Man måste själv kunna värdera hästens prestationer, dagens motstånd, och skaffa sig en egen uppfattning om hur loppet ska bli kört.
Hundratals faktorer avgör.
Inte bara startspår, senaste tider, kuskens och hästens vinst%. Och löjligast av all var nog
Oddsfunktionen.

Man måste våga gå på egna Ideer. Även om man förlorar känns det 100ggr bättre att göra det på någonting man själv kommit fram till, inte bara skrivit av Betaltjänster eller spelat på hästar som räknats fram av program likt detta.

Lopparkivet är det bästa redskapet värt att betala för.
Mkt klokt inlägg. Den enda statistiken jag möjligen är intresserad av skulle vara hur hästar presterat under olika luftfuktigheter, för att kunna jämföra med den rådande luftfuktigheten. Har haft planer på att upprätta ett sådant register men inte haft orken. Det är den enda parametern som jag anser är av vikt men som jag själv inte tar hänsyn till. (eller gissningar gör man ju ibland men inget statistiskt underbyggt).

Det finns inga genvägar för att bli vinnare på travet, hårt arbete är det som gäller. Dessutom säger min erfarenhet att så fort någon försöker tjäna pengar på andra spelare (oavsett om det rör sig om abonnemang, sälja tips, eller avgifter vid köp av andelar) så handlar det om personer som måste finansiera sitt eget spelberoende och inte tillräckligt duktiga att vinna på egen hand.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 22:40   #6
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Mkt klokt inlägg. Den enda statistiken jag möjligen är intresserad av skulle vara hur hästar presterat under olika luftfuktigheter, för att kunna jämföra med den rådande luftfuktigheten. Har haft planer på att upprätta ett sådant register men inte haft orken. Det är den enda parametern som jag anser är av vikt men som jag själv inte tar hänsyn till. (eller gissningar gör man ju ibland men inget statistiskt underbyggt).

Det finns inga genvägar för att bli vinnare på travet, hårt arbete är det som gäller. Dessutom säger min erfarenhet att så fort någon försöker tjäna pengar på andra spelare (oavsett om det rör sig om abonnemang, sälja tips, eller avgifter vid köp av andelar) så handlar det om personer som måste finansiera sitt eget spelberoende och inte tillräckligt duktiga att vinna på egen hand.
Intressant tanke där med luftfuktigheten. Kan du utveckla lite hur du tänker och varför du tror luftfuktigheten är viktig? Antar att du är ute efter att hitta "halshästar" som presterar sämre när det är regnväder? Borde väl dock bli svårt med registret känns det som, kan ju lika gärna vara hästen som inte går på regntung bana som att det halsen som spökar.

Något som jag tänkt på mycket annars är hur banunderlaget spelar roll för olika typer av hästar. Det känns rätt solklart att olika typer av banunderlag ofta ställer till det (eller är gynnsamt) för olika typer av hästar. Ändå är det något 99 % av spelarkåren exkluderar i sin analys 99 % av gångerna. Själv tar jag ofta med i beräkningen på galoppbenägna hästar om det är en bana som det ofta blir mycket galopper på, t.ex. Örebro. Då är risken särskilt stor för galopp. Om det är lös bana eller stum bana och hur det påverkar hästar med olika typer av gång är jag dock rätt så obenägen att göra någon analys av. Händer att man tar det i beaktning ibland ändå, men då uteslutande i samband med uttalande från tränaren. Tror många, mig själv inkluderat, har mycket att lära där.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-12, 02:51   #7
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Är inte för regntunga banor jag skulle föra ett register över luftfuktighet. Tungbaneregister finns väl redan även om det egentligen är stor skillnad på något tunga och något tunga banor. Det kan ju vara sommarbana och hög luftfuktighet. Ser däremot ett problem att få det användarvänligt, helst av allt skulle man vilja se vilken aktuell luftfuktighet det var i startlistan. Att gå in och jämföra varje häst manuellt tar för lång tid. Så kallade halshästar trivs oftast bäst när det är låg fuktighet, kall och torr luft brukar vara perfekt, men kan ju vara låg fuktighet även sommartid.

Banunderlaget spelar väldigt stor roll och banan avviker från det "normala". Jag brukar normalt inte utgå från enskilda hästar (om jag inte har jättekoll på den enskilda hästen) utan snarare utgå från tränaren när jag tar banunderlaget i beaktning. Olika tränare tränar på olika underlag och hästarna från stallet kommer sannolikt ha en fördel om banans underlag liknar det som de är vana vid i träning. Mina två största vinster har båda kommit vid väderomslag då temperaturen gått från plusgrader till minus 10-15 på bara någon dag. Vid dessa tillfällen är det jätteplus för hästar som redan tränat på brodd någon månad, medan hästar som tränat obroddat kommer få mjölksyra tidigt. Hästar från samma stall presterat väldigt ofta likvärdigt (bra/dåligt) med dessa förutsättningar. Vid båda tillfällena har det vunnit jätteskrällar som jag vetat om att brodd skulle fungera och även fått bekräftat av stallkamraters prestationer.

Samma sak när de spolar isbanor i norrland så är det jätteplus för de tränare som spolat sina isbanor hemma i tid. Och även för tunga banor, vet t.ex. att Redén vattnar sina banor extra tunga och hans hästar brukar funka bra på tunga banor.

Bryr mig inte så mycket om galopprisken, spelar hellre en bra häst med större galopprisk än ett travsäkert lik. Läste sklanskys hästparadox för kanske 20 år sedan och har nog påverkat min spelfilosofi en del. Hatar jämna "ickevinnare" eller hästar som presterar bra tider som medhängare, bättre med ojämna och galoppbenägna skrällar med en hög högstanivå...

När det gäller olika banor tar jag mycket hellre hänsyn till olika spår och har efter mycket studerande lärt mig vilken spår som ej är bra på ett stort antal banor. Ibland ser man "experter" uttala sig om att t.ex. spår 9 är jättedåligt på V75 och bara ett visst antal hästar vinner från det startspåret i den spelformen, totalt orelevant. Mycket viktigare att jämföra hur det aktuella spåret fungerar på den aktuella banan. Jämför t.ex. spår 9 över 1640 på hagmyren och mantorp så kommer du se stora skillnader!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-12, 08:24   #8
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Statistik är väldigt användbart, men man måste hela tiden sätta in det i sitt sammanhang och ha något att jämföra med.

Några exempel:
- En häst sätter nytt rekord, men det betyder kanske inte så mycket om det var en dag när 60% av hästarna gjorde likadant, eller så indikerar det form om bara 6% av hästarna den dagen gjorde likadant.
- En häst som normalt är travsäker galopperar. Betyder inte så mycket om det var en dag när 30% av ekipagen galopperade mot normala 8%. Man kan utgå från en "knepig bana".
- Vann i voltstart från tillägg med startnummer 9 var en bra prestation om det bara stod en häst på start, och man därför startade från bakspår på tillägg. Men var det tre hästar på start hade man springspår från tillägg och kunde med en bra start vara framme i spets redan före första kurvan.
- Hästen har insatsprocenten 14,82 på stora streckspelet. På lilla streckspelet, dubbeln, trion och vinnarspelet är hästen spelad till vad då? Det är ju som först vid jämförelse av relativa värden man kan använda statistik.


Utan något att relatera till
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td