Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-10, 12:48   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V75 Gävle 16 december


Var en intressant reportage i fredagens travronden om det där med hovbeslag. Läser man den förstår man att det spelmässigt inte är så enkelt som att antingen tävlar hästarna med eller utan skor. Finns väldigt många varianter av skor. Igår på Åby var det rena sommarbanan och de hästar som brukar tävla barfota gick troligen med superlätta skor. På lördag i Gävle blir det troligen broddbana , och då pratar vi skillnader i hovbeslag där det mest dramatiska blir när barfotahästar ska tävla med broddskor, men även för hästarna som tävlat med lätta skor kan brodd bli en väldig skillnad . Det har bevisats många gånger att sådan balansförändring kan göra enorm skillnad prestationsmässigt.

Ser ut som en omgång som kan generera ny femrättsjackpot.

Månprinsen troligen mest troliga vinnaren. Blir gigantisk favorit. Främsta motbudet Odin Tabac en riktig barfotahäst. Brodd troligen jätteminus.

Guld står helt mellan Digital Ink och Zenit Brick. Båda funkar bra med skor.

Brons ser också ut som ett rent tvåhästarslopp. Arraw Hoss eller National Prince.

Silver inte fullt ens. Valeur borde ha bra chans om brodd funkar. Går alltid med skor. Motbud Victor AU om spetsläge.

När det gäller klass 1;2 samt treårsloppet måste jag kolla hur hästarna brukar gå balanserade innan jag uttalar mig. Dessa loppen ser något mindre ojämna ut på papperet. Ser dock ut som Titan Brodde kan vara spiken i klass 1. Den såg otroligt fin ut senast och vann hur lätt som helst.

Jackpot kommer ge omgången extra intresse och omsättning. Men ny femrättsjackpot och återbetalningen till spelarna blir ännu lägre än en icke jackpotomgång (hög omsättning och 20 procent från igår konfiskerat till nyår betydligt mindre än vad atg flyttar vidare om femmorna inte ger något på lördag heller). Broddbana /svår bana kan dock innebära att betrodda hästar inte funkar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 12:55   #2
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det har bevisats många gånger att sådan balansförändring kan göra enorm skillnad prestationsmässigt.

Ser ut som en omgång som kan generera ny femrättsjackpot.
Olle Paradox såhär i vintertid.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 18:31   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Spårlottningen höjde svårighetsgraden rejält. Gävle är en riktig spetsbana.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 19:37   #4
 
Dyngjohans avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 61
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Avd 1.

Jag tror jag gör det lätt för mig och tar alla hästarna. Brukar vara ett bra koncept har jag sett, från de som spelar för lite mer pengar än vad jag gör.
Jag är svag för nr 3 Lincoln Lawyer, nr 5 Cupido Sisu, nr 6 Dionne Sisu och nr 9 Valeur... nr 7 Victor AUoch nr 8 M.T Insider gillar jag oxå men...
Nr 3 Lincoln Lawyer hoppas jag vinner.

Avd 2

Här gissar jag att nr 10 Prediction vinner. Men tar med nr 2 Perfect Beauty, som kommer från vinst, nr 3 B.B.S.Jhonny bara för namnet, nr 6 Feel the music kanske kommer till ledning och nr 8 Banzai Merci kommer oxå från vinst. Björn Goop med nr 9 Champion Chip kan nog oxå hitta igenom också Kajsa med nr 12 Tina Gel bara därför att....


Avd 3

Här blir det spik på Digital Ink.
Men...Nr 1 Spitcam Jubb kanske bara vinner igen som tränaren sagt den skulle göra de senaste gångerna. Nr 3 Beau Mec har det väl varit lite surr om ett tag...kanske dax nu. Sen har jag en favis... nr 2 Mindyourface...hmmmm.... glöm inte nr 8 Zenit Brick

Avd 4

Nr 8 Månprinsen........

Avd 5

Ingen magkänsla för någon...3,5,6,7,8,9 och 10. Hade det varit Örjan på nr 8 Titan Brodde så hade det kanske varit ett spik...men det är väl inte det bästa spåret...
En liten förhoppning finns på nr 3 Twinkle Kronos

Avd 6

Chansar på nr 1 Virunga och nr 4 Sunwapta Goj, låter nr 12 Poem in Motion hänga med som en överaskning

Avd 7

Här vill jag ha nr 3,4,5,6,7,8,9,10 och 12.
Nr 8 National Price eller 9 Araw Hoss tror jag vinner.
Har en magkänsla för nr 4 Island Life och nr 5 Scarpia.

Senast redigerad av Dyngjohan den 2017-12-10 klockan 19:38.
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 19:41   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Avd 1.

Jag tror jag gör det lätt för mig och tar alla hästarna. Brukar vara ett bra koncept har jag sett, från de som spelar för lite mer pengar än vad jag gör.
Jag är svag för nr 3 Lincoln Lawyer, nr 5 Cupido Sisu, nr 6 Dionne Sisu och nr 9 Valeur... nr 7 Victor AUoch nr 8 M.T Insider gillar jag oxå men...
Nr 3 Lincoln Lawyer hoppas jag vinner.

Avd 2

Här gissar jag att nr 10 Prediction vinner. Men tar med nr 2 Perfect Beauty, som kommer från vinst, nr 3 B.B.S.Jhonny bara för namnet, nr 6 Feel the music kanske kommer till ledning och nr 8 Banzai Merci kommer oxå från vinst. Björn Goop med nr 9 Champion Chip kan nog oxå hitta igenom också Kajsa med nr 12 Tina Gel bara därför att....

Avd 6

Chansar på nr 1 Virunga och nr 4 Sunwapta Goj, låter nr 12 Poem in Motion hänga med som en överaskning

Avd 7

Här vill jag ha nr 3,4,5,6,7,8,9,10 och 12.
Nr 8 National Price eller 9 Araw Hoss tror jag vinner.
Har en magkänsla för nr 4 Island Life och nr 5 Scarpia.

Avd 3

Här blir det spik på Digital Ink.
Men...Nr 1 Spitcam Jubb kanske bara vinner igen som tränaren sagt den skulle göra de senaste gångerna. Nr 3 Beau Mec har det väl varit lite surr om ett tag...kanske dax nu. Sen har jag en favis... nr 2 Mindyourface...hmmmm.... glöm inte nr 8 Zenit Brick

Avd 4

Nr 8 Månprinsen........

Avd 5

Ingen magkänsla för någon...3,5,6,7,8,9 och 10. Hade det varit Örjan på nr 8 Titan Brodde så hade det kanske varit ett spik...men det är väl inte det bästa spåret...
En liten förhoppning finns på nr 3 Twinkle Kronos
Spontant är känslan att Spitcam Jubb hade mått bra av lite vintervila efter stenhård matchning under lång tid, Frankrike resa och beskjutning, men eftersom tränaren varje gång den startar säger att den är stenklar så vill han väl fortsätta starta på varje vecka typ. Den brukar vinna när ingen (förutom tränaren) tror det för att sedan i starten efter när alla tror på den vara helt under isen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 19:59   #6
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Om konkurrenterna är vakna ser dom till att stänga in Månprinsen. Läget är inget vidare för en häst som öppnar dåligt och gubben i sulkyn. Given att försöka fälla som storfavorit.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 20:07   #7
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Det kommer bli bred gardering i kallis-loppet på lördag. Tror inte att Månprinsen (ursäkta) bara städar av det där gänget.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 10:24   #8
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Araw Hass spik. Varit borta ett tag men tror Nurmos har ordning på grejerna. Trivs strålande med skor.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-12, 11:36   #9
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Om konkurrenterna är vakna ser dom till att stänga in Månprinsen. Läget är inget vidare för en häst som öppnar dåligt och gubben i sulkyn. Given att försöka fälla som storfavorit.
Eller perfekt att spika...
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-12, 12:05   #10
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

En av Sveriges startsnabbaste hästar från spår 8 i första. Frågan är om den kommer förbi alla. Gör ju sina bästa lopp på kort distans.
Värst emot är nog Lincoln från bra spår.
Gäller o kolla upp det sen.

Men jag tror M.T Insider spetsar.

Senast redigerad av trance_error den 2017-12-12 klockan 12:23.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 01:47   #11
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Sexigt med Jansson upp på Sjö Odin och Uffe O på Lome Brage. Risken finns förstås att Gunnar lyckas vingla ut från innern och att Månprinsen vräker sig först över linjen, men nog är det värt att spela på att ekipaget blir bortfintat av Sveriges bästa kalliskuskar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+1)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 08:46   #12
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Spikar Månprinsen och har gjort det de senaste gångerna den har varit med på V75. Varit tryggt och framgångsrikt. Det är ju i den avdelningen som stor del av utdelningen styrs men det känns jämnt bakom. Lockande med Janssons uppsittning Sjö Odin, likaså Lome Brage och Lindqvist med Storcharmören. Men Månprinsen är Månprinsen, spik eller alla. Jag kör spik.

Kan bli tre spikar totalt, lurar nu på Zenit Brick, BBS Johnny, Sunwapta Goj eller Araw Hoss. Sedan hoppas på skrällar i övriga lopp.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 11:25   #13
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 890
Standard

Månprinsen med sveriges sämsta kusk vid tömmarna. Lägg till innerspår på tilläggsvolt... Jag vänder på det och ställer mig frågan hur han ska kunna vinna? Eftersom karln är helt ointresserad av att hitta vettiga lösningar i lite halvkluriga situationer så finns bara alternativet att backa sist kvar. Hästen är ju bra och kan vinna därifrån. men eftersom Gunnar inte kör förrns 500 kvar och har fyra hästar i tredjespår att runda så är chanserna små! Omgångens mest överspelade!

Edit: Hur mycket mer pengar hade månprinsen sprungit in med top-10-kusk? Räcker 2-3 miljoner?
emkungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 11:33   #14
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av emkungen Visa inlägg
Månprinsen med sveriges sämsta kusk vid tömmarna. Lägg till innerspår på tilläggsvolt... Jag vänder på det och ställer mig frågan hur han ska kunna vinna? Eftersom karln är helt ointresserad av att hitta vettiga lösningar i lite halvkluriga situationer så finns bara alternativet att backa sist kvar. Hästen är ju bra och kan vinna därifrån. men eftersom Gunnar inte kör förrns 500 kvar och har fyra hästar i tredjespår att runda så är chanserna små! Omgångens mest överspelade!

Edit: Hur mycket mer pengar hade månprinsen sprungit in med top-10-kusk? Räcker 2-3 miljoner?
Så är det och kusken är inget plus precis. Men jag har betalat för mycket så jäkla många ggr på att gardera hästar som bara är bäst. Och eftersom jag inte har råd att ta med alla blir det spik.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 13:34   #15
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Värdet ligger i att spika Storcharmören. Ska vänta in kommentarer från Ove vad han tror.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 13:44   #16
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Kommer bli dryg väg för Månprinsen, sen lägg till 40m tillägg på medeldistans., stormsjarmörwn kan ju rinna undan.
Ni såg ju hur det gick från springspåret senast för Månprinsen.

Senast redigerad av trance_error den 2017-12-15 klockan 13:47.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 13:52   #17
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Tar Virunga spets så är det spik.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 13:54   #18
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Synd på spåret för M.T Insider, hade lätt varit spik från bättre läge.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 14:17   #19
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

B.B.S jOHNNY Bra häst bra läge bra kusk kan va en bra spik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), SO (+5), hotshotknick (+5)
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 14:47   #20
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Mina första tankar efter att ha gått igenom intervjuer etc första gången idag:

V75-1: Lär bli krig om spets mellan 1 och 8. Borde gynna 9 Valeur enormt?
V75-2: Öppet lopp och intressant kuskförstärkning på 9. Streckar nog en del här dock.
V75-3: Svår guld. Tränaren säger som vanligt att 1 vinner men njaa. Jag har fått feeling för 9 här.
V75-4: Månprinsen är helt klart värd och gardera från det här svåra läget. 3 håller spets länge, 10 och 11 utöver dessa två?
V75-5: Fick en jäkla feeling för 1. Reijo nöjd, har siktat hit och bör kunna hålla upp spets, leder runt om? Spik? Kan nog bli så ja.
V75-6: I första anblick en kamp mellan 1 och 10. Men jag gillar även formen på 2 och 12.
V75-7: 9 är bästa hästen men nej, den tilltalar mig inte. 4 kan få spets och ha tät länge, räcker det hela vägen? 8 och 9 lär köra fram och det gynnar 11 med Goop upp?

Tror på bra utdelning..
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 15:01   #21
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 453
Sharp$: 1634
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Värdet ligger i att spika Storcharmören. Ska vänta in kommentarer från Ove vad han tror.
Ove och Gunnar tycker dom är lika dåliga kuskar båda två .
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 15:18   #22
 
Reg.datum: maj 2016
Inlägg: 130
Sharp$: 557
Standard

Romance Amok med Björn upp imorgon känns högintressant. Jag chansspikar nog även om Virunga har läget.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 18:42   #23
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Rätt uppseendeväckande att 1 Han Herred är favorit i första tycker jag. Det är visserligen ett tunt och litet silverlopp men jag ser inte att han ska ta någon ledning där. Bara C-häst. Ledningen tar istället 8 MT Insider och därifrån ska han slås! Konstigt att han är så tappad på strecken.

Väldigt svårtippat i klass 2. De betrodda på framspår 3 och 7 ser ut att vara ganska snabba och okomplicerade i volten och har de bästa kuskarna, någon av dem sitter nog i ledningen och håller länge. 8 Banzai Merci väldigt bortglömd på 1%. Kan få en fin resa i tredje inner, sen om det löser sig kan det smälla så inihelvete!

Två chanslösa i guld men annars öppet. 8 Zenit Brick rätt favorit men väl stor på 40% kan jag tycka. Styrs han fram i dödens eller rentav blir släppt till ledningen tror jag inte han kan förlora, men det är väl inte helt troligt att han hamnar där.

Blir en matematisk gardering av 8 Månprinsen med 3 och 12. Det hela hänger väl på om Melander kör i tid eller inte, för han lär hamna sist och behöver styra på för att inte ge de övriga allt för stort handikapp. Det gör han bara ungefär varannan gång, vi får se hur det blir på lördag. Finns viss chans på superskräll, men då kostar det och jag låser på tre streck.

Ser bäst ut för 3 Twinkle Kronos här som bör få en fin position. Kanske rentav blir släppt till ledningen efter en bit? Utgång på den och roller bakom. Startsnabbe 5 All Knight är spelintressant och även 9 Un Dernier Rire som kan få en bra smygresa.

Båths stallform är fantastisk och jag hoppas och tror på repris med spets och slut av 1 Virunga. En liten chansning i ett lopp som annars är streckkrävande och har lite skrällkaraktär (3 år+ston).

Bankar på en spetssegrare i sista också, hoppas 4 Island Life tar sig till ledningen där. Det saknas motståndare som är snabba och kan tänka sig köra hårt från start förutom 8 National Prince möjligen. Favoriten 9 Araw Hoss är bästa hästen men bakspår, har varit struken för förkylning senast njaaaa. Går rätt ut på en spikvärd spetshäst istället!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 18:56   #24
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Rejält snöande på Romme fredag kväll. Hur blir banan på Gävle imorgon?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 19:24   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Rejält snöande på Romme fredag kväll. Hur blir banan på Gävle imorgon?
Strax under nollan och uppehåll som det ser ut = blir nog inga problem med banan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 21:30   #26
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Lopp1 Han Herred klart överspelad
A3,9 B7,8,1,5 C övriga chanslösa
Lopp2 Svårt lopp. Jag gillar små tränare som kan göra underverk därför lägger jag 2:an som2:a rankad
A3 B 2,10,7 C resten
Lopp3 Zenit känns säker med BG
A:8 B1,9,3,10 C resten
Lopp4 In på upploppet leder gör storcharmören men vem som leder över mål vete fan. Tror dock inte månprinsen tar 40m (60m ink tappstart och spårkörning på Storcharmören) Varning på Janssons styrning som gick bra till slut senast.
A3 B8,10 C resten

Lopp5 Här finns det 3st låg% med bra chans 7,9 & 12 är väldigt underskattade
A:1 B 7,9,12,8

Lopp6 Här kommer troligtvis Drizzel c.c ta spets och jag tror nr4 tar över och vinner.
A: 4 B : 10,1,2 C stängt

Lopp7: 9
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 22:12   #27
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Värdet ligger i att spika Storcharmören. Ska vänta in kommentarer från Ove vad han tror.
Ligger värdet verkligen i att spika en häst som aldrig vunnit på V75 med en kusk som vunnit 4% på V75 de senaste 5 åren?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 22:15   #28
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Synd på spåret för M.T Insider, hade lätt varit spik från bättre läge.
Han kommer ju sannolikt till spets oavsett. Vilken position hade du önskat se honom i för att spika?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 22:30   #29
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Ligger värdet verkligen i att spika en häst som aldrig vunnit på V75 med en kusk som vunnit 4% på V75 de senaste 5 åren?
Han lär inte få bättre förutsättningar än så här.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 22:56   #30
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Han lär inte få bättre förutsättningar än så här.
Skulle vilja påstå att han hade betydligt bättre förutsättningar när han sprang på Hagmyren i somras med en kusk som är betydligt mer van att stå i vinnarcirkeln på V75. Då mötte han precis ingenting i jämförelse och blev slagen av Pydin(!) efter att ha fått ledningen efter ca 400 meter och fått bestämma.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+2)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 05:24   #31
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var en intressant reportage i fredagens travronden om det där med hovbeslag. Läser man den förstår man att det spelmässigt inte är så enkelt som att antingen tävlar hästarna med eller utan skor. Finns väldigt många varianter av skor. Igår på Åby var det rena sommarbanan och de hästar som brukar tävla barfota gick troligen med superlätta skor. På lördag i Gävle blir det troligen broddbana , och då pratar vi skillnader i hovbeslag där det mest dramatiska blir när barfotahästar ska tävla med broddskor, men även för hästarna som tävlat med lätta skor kan brodd bli en väldig skillnad . Det har bevisats många gånger att sådan balansförändring kan göra enorm skillnad prestationsmässigt.

Ser ut som en omgång som kan generera ny femrättsjackpot.

Månprinsen troligen mest troliga vinnaren. Blir gigantisk favorit. Främsta motbudet Odin Tabac en riktig barfotahäst. Brodd troligen jätteminus.

Guld står helt mellan Digital Ink och Zenit Brick. Båda funkar bra med skor.

Brons ser också ut som ett rent tvåhästarslopp. Arraw Hoss eller National Prince.

Silver inte fullt ens. Valeur borde ha bra chans om brodd funkar. Går alltid med skor. Motbud Victor AU om spetsläge.

När det gäller klass 1;2 samt treårsloppet måste jag kolla hur hästarna brukar gå balanserade innan jag uttalar mig. Dessa loppen ser något mindre ojämna ut på papperet. Ser dock ut som Titan Brodde kan vara spiken i klass 1. Den såg otroligt fin ut senast och vann hur lätt som helst.

Jackpot kommer ge omgången extra intresse och omsättning. Men ny femrättsjackpot och återbetalningen till spelarna blir ännu lägre än en icke jackpotomgång (hög omsättning och 20 procent från igår konfiskerat till nyår betydligt mindre än vad atg flyttar vidare om femmorna inte ger något på lördag heller). Broddbana /svår bana kan dock innebära att betrodda hästar inte funkar.

Odin Tabac har väl nästan gått bättre med skor än utan när Håkan W tränade hästen.Har väl tänt till på det hos Jörgen så det där köper jag inte fullt ut att det är en barfotahäst.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pojmonen (+5), SO (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 10:25   #32
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Spikar Månprinsen (grymt bra sist, krossar förhoppningsvis). Sunwapta Goj (bra spår, vass kusk och i form), Araw Hoss (Nurmos riktigt uppåt, Jorma segerlysten och vill bevisa efter tappet av Readly Express.

Heltäckt i första, tror det kan storskrälla där.

God tur!

Senast redigerad av Lotus den 2017-12-16 klockan 10:32.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 10:33   #33
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Spik på Månprinsen och tvåhästarslås bör ge 4-5 rätt idag. Jag väljer dock, att gardera Månprinsen ordentligt och spika Nurmos hästar på slutet. Därmed blev det utrymme för en hel del garderingar. Mitt bolagssystem:

1) 1,3,7,8,9 r5-2 (8 blixtrar till ledningen och favoriten 1 blir kvar på innern. 9 är bästa hästen och kusken Sandra Nordemo har visat att hon är en riktig hästkarl. 3 har siktat på detta lopp och är kraftigt kuskförstärkt med Björn. 7 har dåligt spår och kan komma på vingel)

2) 2,3,7,9,10,11,12 r1-6 (långt lopp med låg klass. Garderas)

3) 4,8,9 r1-3 (här kan vem som helst vinna. Björn spikar sig med 8. Bergh kan ha fått fart på 9. 4 är värd en vinst till 7 %)

4) 3,4,5,7,8,9,12 r10-6 (jag räknar med att dunderfavoriten blir kvar på innern och får backa sig sist. Då måste han runda alla sista 700 i ytterspåren och har 60-70 m till täten. Tufft för världens bästa kallblod att hinna fram på Gävles korta upplopp. Gardera rejält eller spika)

5) 1,3,6,8 r7-10 (inget lätt lopp, som bör streckas så långt plånboken räcker)

6) 10 r1-4 (herregud vilket preparélopp 10 fick senast. Björn upp ffg. Stenklar. För den som vill gardera streckas 1 och 4)

7) 9 r4-8 (9 är nu skadefri. Han ägs och tränas av Nurmos och har fått all tid att återkomma. Unghäststjärna på väg till stjärnorna. Spikas. 4 tränar bra och forceras till ledningen. 5 har matchats för detta lopp. 8 vinner ofta. Men 9 har stjärnkapacitet)

Kostar 1470:-. Hoppas någon/några på Sharps tar jackpot idag. Jag unnar inga sömmerskor/HarryBoyare att vinna våra hopspelade insatser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 10:55   #34
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Så här ser jag på omgången:

1) Lurigt lopp där tre hästar höjer sig: Han Herred, Lincoln Lawyer och Valeur. Tror att jag får nöja mig med dem och enbart köra med två spikar den här rätt knepiga omgången.

2) Omgångens på förhand svåraste lopp och det är bara att strecka på efter plånbok. Vill inte nämna någon före nån annan.

3) Zenit Brick eller Digital Ink är frågan. Såväl Bergh som Goop säger Zenit. Bästa formen har nog Zenit, men bästa hästen i grunden är ändå Digital Ink. Kanske Bergh vill behålla spelvärdet genom att nämna Björns uppsittning som första häst i loppet. Jag är inne på att spika en av dem. Kanske blir det Zenit. Digital har vunnit ett par lätta lopp, men blivit oplacerad i sina två gulddivisionslopp efter frånvaron. Är han verkligen på topp?

4) Mycket snack om Storsjarmören, men den känns lite överstreckad nu som andrahandsfavorit, så jag gör nog sparlopp mellan Månprinsen och den som förhoppningsvis vinner loppet: Odin Tabac.

5) Ett lopp där det kan skrälla. Jag ser bara ut att få råd med fyra hästar och i så fall blir det de givna: 1,3,6 och 8. Det borde i alla fall vara 60-70 % chans att klara sig med dessa.

6) Sunwapta Goj spikade jag förra gången och det var ju ett bra val. Den här gången känns det lite hårdare emot. Virunga från ledningen kan bli svårslagen, men jag hoppas på lite körning om positionerna där framme och singlar Romance Amok.

7) Araw Hoss är en topptravare. Jag tänker dock inte torska i sista loppet om jag har chans på sju rätt och garderar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), Wenkatesch (+5)

Senast redigerad av Shooter den 2017-12-16 klockan 10:56.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 11:05   #35
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Spik på Månprinsen och tvåhästarslås bör ge 4-5 rätt idag. Jag väljer dock, att gardera Månprinsen ordentligt och spika Nurmos hästar på slutet. Därmed blev det utrymme för en hel del garderingar. Mitt bolagssystem:

1) 1,3,7,8,9 r5-2 (8 blixtrar till ledningen och favoriten 1 blir kvar på innern. 9 är bästa hästen och kusken Sandra Nordemo har visat att hon är en riktig hästkarl. 3 har siktat på detta lopp och är kraftigt kuskförstärkt med Björn. 7 har dåligt spår och kan komma på vingel)

2) 2,3,7,9,10,11,12 r1-6 (långt lopp med låg klass. Garderas)

3) 4,8,9 r1-3 (här kan vem som helst vinna. Björn spikar sig med 8. Bergh kan ha fått fart på 9. 4 är värd en vinst till 7 %)

4) 3,4,5,7,8,9,12 r10-6 (jag räknar med att dunderfavoriten blir kvar på innern och får backa sig sist. Då måste han runda alla sista 700 i ytterspåren och har 60-70 m till täten. Tufft för världens bästa kallblod att hinna fram på Gävles korta upplopp. Gardera rejält eller spika)

5) 1,3,6,8 r7-10 (inget lätt lopp, som bör streckas så långt plånboken räcker)

6) 10 r1-4 (herregud vilket preparélopp 10 fick senast. Björn upp ffg. Stenklar. För den som vill gardera streckas 1 och 4)

7) 9 r4-8 (9 är nu skadefri. Han ägs och tränas av Nurmos och har fått all tid att återkomma. Unghäststjärna på väg till stjärnorna. Spikas. 4 tränar bra och forceras till ledningen. 5 har matchats för detta lopp. 8 vinner ofta. Men 9 har stjärnkapacitet)

Kostar 1470:-. Hoppas någon/några på Sharps tar jackpot idag. Jag unnar inga sömmerskor/HarryBoyare att vinna våra hopspelade insatser.
Inne på samma spikar, vilket med stor sannolikhet betyder att ditt system faller på målsnöret som i princip alla mina spel sista månaden gjort. Fick iofs in raka DD'n igår vilket kan tyda på ett trendbrott. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:00   #36
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Inne på samma spikar, vilket med stor sannolikhet betyder att ditt system faller på målsnöret som i princip alla mina spel sista månaden gjort. Fick iofs in raka DD'n igår vilket kan tyda på ett trendbrott. Lycka till!
Nejnejnejnej! Jag satte också en rak dubbel igår till 20 gånger fläsket. Det blev speldeg till dagens V75. Det är bättre att spika 10 - 9 på jackpoten än att lira rak DD till 9 gånger idag. Du ser väl att turen står på vår sida
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:28   #37
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Halmstad
Inlägg: 19
Sharp$: 972
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Så här ser jag på omgången:



4) Mycket snack om Storsjarmören, men den känns lite överstreckad nu som andrahandsfavorit, så jag gör nog sparlopp mellan Månprinsen och den som förhoppningsvis vinner loppet: Odin Tabac.
Tycker likadant, det är en sak om man skall hålla undan för en bra häst på tilläggen, när det är ett helt lass med bra där bak brukar de hinna ifatt då någon kommer få ett bra lopp/bli framdragen.
Att den är mer spelad är Odin Tabac är lite bisarrt, trots dojorna på den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
Wenkatesch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:35   #38
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nejnejnejnej! Jag satte också en rak dubbel igår till 20 gånger fläsket. Det blev speldeg till dagens V75. Det är bättre att spika 10 - 9 på jackpoten än att lira rak DD till 9 gånger idag. Du ser väl att turen står på vår sida
Körde samma spikar... borde vi dunkat andelsspel istället ju ????
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:38   #39
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Desto mer Månprinsens spelprocent sjunker, desto mer sugen blir man på och spika.
Kan vi komma ner till 50% månntro? I så fall blir det spikbyte för min del!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:42   #40
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Någon som har kommentarer från Alsén om hur han tänker i det taktiska med MT Insider? Helt centralt i det loppet. Körs i spets = ok vinstchans, släpper = chanslös. På det här är ju öppningen given, men hur gör han sen när någon kommer? Jag tänker att 8 blåser förbi alla, 2 är snabb nog att hålla inne 1, 3 tar då ryggen på 2. Sen händer inte mycket kommande 800 meter och antingen håller 8 undan om farten disponeras någorlunda vettigt eller så får han ge sig för 3 som skickas hårt i sista sväng. Har varit inne på att gardera brett och utgånga här men funderar nu på att låsa med 3,8. Vad tror ni? Även om starten nog blir rätt snabb har jag svårt att se tempo nog i loppet i stort att de som sitter längre bak ska ha en vettig chans att hinna fram.

– Han känns faktiskt väldigt bra för dagen
och har nog bättre form än vad många tror.
Synd på läget, förra gången det var V75
hemma i Gävle hade han också spår åtta
men kunde vinna ändå. Jag kommer nog
att lägga på ett helstängt huvudlag nu för
att få honom på hugget från start och det
krävs en snabb häst för att ta emot
honom. Jag tycker att han är en av de som
kan vinna loppet, säger Olle Alsén.


Vad tror ni?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:58   #41
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2636
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Någon som har kommentarer från Alsén om hur han tänker i det taktiska med MT Insider? Helt centralt i det loppet. Körs i spets = ok vinstchans, släpper = chanslös. På det här är ju öppningen given, men hur gör han sen när någon kommer? Jag tänker att 8 blåser förbi alla, 2 är snabb nog att hålla inne 1, 3 tar då ryggen på 2. Sen händer inte mycket kommande 800 meter och antingen håller 8 undan om farten disponeras någorlunda vettigt eller så får han ge sig för 3 som skickas hårt i sista sväng. Har varit inne på att gardera brett och utgånga här men funderar nu på att låsa med 3,8. Vad tror ni? Även om starten nog blir rätt snabb har jag svårt att se tempo nog i loppet i stort att de som sitter längre bak ska ha en vettig chans att hinna fram.

– Han känns faktiskt väldigt bra för dagen
och har nog bättre form än vad många tror.
Synd på läget, förra gången det var V75
hemma i Gävle hade han också spår åtta
men kunde vinna ändå. Jag kommer nog
att lägga på ett helstängt huvudlag nu för
att få honom på hugget från start och det
krävs en snabb häst för att ta emot
honom. Jag tycker att han är en av de som
kan vinna loppet, säger Olle Alsén.


Vad tror ni?
Jag tror det är farligt att utelämna 9 Valeur, har en rykande spurt, kanske kan följa i ryggen på 3 när Goop sänder iväg. Ok, Sandra Nordemo är väl ingen given V75 vinnare, men hon känner familjehästen väl och har ju lyckats väldigt bra med den tidigare och det underlättar givetvis att fältet är relativt litet...
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:00   #42
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Må spelgudarna vara med oss. Storsjarmören har stigit i procent men jag provar ändå.

V75
Inlämnat: 2017-12-16, 13:57
Gävle
Lördag 2017-12-16
Start: 16:20
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 7, 8, 9 (1, 2)
2: 3, 7, 12 (10, 2)
3: 4, 5, 8 (2, 3)
4: 3 Storsjarmören (8, 4)
5: 3, 5, 10 (8, 1)
6: 1 Virunga (3, 4)
7: 4, 8, 9, 11 (5, 1)

5x3x3x1x3x1x4 = 540 rader.
540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.

Senast redigerad av trance_error den 2017-12-16 klockan 13:07.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:12   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Jag tror det är farligt att utelämna 9 Valeur, har en rykande spurt, kanske kan följa i ryggen på 3 när Goop sänder iväg. Ok, Sandra Nordemo är väl ingen given V75 vinnare, men hon känner familjehästen väl och har ju lyckats väldigt bra med den tidigare och det underlättar givetvis att fältet är relativt litet...
Ja det är ju helt klart tredjehästen (och förmodligen bästa hästen). Men som sagt det känns inte som att det blir tillräckligt med tempo på loppet att man vinner om man inte sitter som en av de 4-5 första hästarna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:33   #44
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 150
Sharp$: 9334
Standard

Jag fattar för mitt liv inte att Han Herred är favorit?? Absolut inte med på mina 4 streck iaf..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:34   #45
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 150
Sharp$: 9334
Standard

Någon som lyssnat på vad Krukan har att säga om Normans hästar idag? Dom är ju bra polers så han borde ha lite koll.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:36   #46
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 150
Sharp$: 9334
Standard

Guld är för mig jävligt en öppen historia idag. Jag streckar på men lämnar Spitcam Jubb utanför.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:41   #47
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 150
Sharp$: 9334
Standard

Det ser ut som att Romance Amok slutar som favorit. Lite synd kan jag tycka då det för egen del var en given spik när jag slog upp listan i måndags.
Sen velar jag mellan Månprinsen och Island Life som spik nr 2. Bägge körs ju tyvärr av "lallare" så det känns lite lotto över det. (lallare för mig inom kuskriket är dom som ligger utanför min topp 10 rank)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:08   #48
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3177
Standard

LINCOLN LAWYER dålig värmning enligt Lennart Kusken. Jag
spikar VALEUR. Tuff öppning, spurtar ner allt. Går
alltid med skor. Bara massa plus
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:21   #49
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Onekligen svårt att se att det inte blir låg utdelning igen efter förmiddagens genomgång.

Hoppet är väl att broddbana ställer till det då många betrodda är ganska osynade att gå med brodd.

Men nästan alla loppen känns väldigt ojämna och utan rensare drar aldrig utdelningen iväg.

Gävle är en riktig spetsbana så väljer då givetvis en trolig spetshäst som spik.

BBS Johnny är favorit men ingen stor sådan. Är väl det loppet möjligtvis där det är en eller alla och då känns det vettigt att spika

1. Erik i volt nästan garantispets med en startsnabb häst som detta är.

2. Går alltid med skor och tävlat bra med brodd innan. Flera av motbuden dock väldigt osynade med sådan balans.

3. Arvidsson brukar kunna ställa i ordning vid rätt tillfällen och brukar vara sådana när han sätter upp Erik A i vagnen.

30-40 procents vinstchans har jag värderat det Till och då känns procenten ok.

Problemet är att det ser trist ut spelmässigt i de andra loppen överlag så inte helt hundra ännu om mitt reducerade för knappt 600 kr kommer lämnas in. Finns inget värre än att bli blåst på en massa pengar som flyttas till andra tävlingsdagar.

Senast redigerad av olle den 2017-12-16 klockan 14:22.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:21   #50
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
LINCOLN LAWYER dålig värmning enligt Lennart Kusken. Jag
spikar VALEUR. Tuff öppning, spurtar ner allt. Går
alltid med skor. Bara massa plus
Nu testar Björn och den travar fortfarande som en kamel.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:22   #51
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3177
Standard

Om LINCOLN LAWYER stryks. Glöm inte reserver (Han Hered)
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:38   #52
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Vore ju bra om dom fick in värmningsinfo på Storsjarmören innan V75 spelstopp. Den ska ju testas i jänkarvagn ffg i värmningen och funkar det känns det verkligen intressant med första bike på en häst som ska dra i spets.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:40   #53
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vore ju bra om dom fick in värmningsinfo på Storsjarmören innan V75 spelstopp. Den ska ju testas i jänkarvagn ffg i värmningen och funkar det känns det verkligen intressant med första bike på en häst som ska dra i spets.
Det är bara bra om folk spelar den och vissa dessutom singelstreckar. 18 % mot tilläggshästarna känns verkligen överdrivet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:44   #54
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är bara bra om folk spelar den och vissa dessutom singelstreckar. 18 % mot tilläggshästarna känns verkligen överdrivet.
Men har hänt mer än en gång att spetshästar som går i jänkarvagn ffg har blivit helt omöjliga att ta sig förbi, men håller med om att spelvärdet känns sådär.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:50   #55
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Där fick vi svaret. Blir visst bike på Storsjarmören. Ingen spik ändå i min bok.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:57   #56
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

50% på Månprinsen är väl helt okej? Strykningen på Lome Brage underlättar också då fältets bästa kusk utgår och Gunnar har större chans att komma ut i andraspår direkt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 14:57   #57
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Där fick vi svaret. Blir visst bike på Storsjarmören. Ingen spik ändå i min bok.
Men om Melander måste backa sig loss och sen runda hela fältet är det intressant om biken ger rätt effekt. Lät ju som att det lika bra kan bli startgalopp. Man har slutat förvånas över vilken effekt första bike ofta ger, och i synnerhet på hästar som drar i spets.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:17   #58
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Jänkarvagn på Han Herred ser jag. Det är andra gången den går i sådan. Senast strul i Solvalla grand prix, där Cyber Lane vann. Frågan är dock hur det funkar med brodd.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:20   #59
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Och nej, Jag tänker inte köpa något Umesläp!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:20   #60
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Kämpa nu!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:23   #61
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Björn är Björn, oavsett hur hästarna värmer.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:23   #62
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Kan någon kasta Jennifer Tillman ur rutan?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:23   #63
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Ha ha ha! Nu har de inte gjort annat än dissat Lincoln och naturligtvis så vinner den. Jag lämnade ju in i tid så jag har inte tagit bort den.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:23   #64
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Hur många fler än jag tog bort Lincoln Lawyer efter alla avslagen?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:24   #65
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Björn är Björn, oavsett hur hästarna värmer.
Ännu ett exempel på att man ska ta värmningar numera med stor försiktighet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:24   #66
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Bara dem som inte tror på sig själv
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:24   #67
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jaha den här gången slog det helt bakut att lämna in sent, godnatt! Hade det inte varit för att Björn låtit så uppgiven efter värmning hade han väl kommit med på kupongen i alla fall men...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:25   #68
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ännu ett exempel på att man ska ta värmningar numera med stor försiktighet.
Jag snackade med ena brorsan om det i telefon precis före loppet. Samma sak häromdagen då jag hade med en häst som värmt dåligt och som många tog bort. Det ska vara något exceptionellt bra eller dåligt i en värmning för att det ska vara intressant.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:26   #69
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Det går inte att överskatta Björn Goop som kusk, han får hästarna att bli 20-30 meter bättre och kör så att han får de andra att se ut som stallskötare...och Olle Alsén, vilken jultomte...har fortfarande inte fattat vad trav går ut på...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:26   #70
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Nu testar Björn och den travar fortfarande som en kamel.
Var ju kul att en kamel vann :-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:26   #71
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Hästen såg ju ut som en kråka, det såg alla. I 9 fall av 10 underpresterar dom med en sån värmning. Det här var ett undantag.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:26   #72
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Spelvärde och Timo har ett tänk kring värmningar som jag gillar och försöker ha i minnet.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+16)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:26   #73
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Misslyckad som kusk, misslyckad att vara ”expert” i rutan.
Kasta bort henne
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:28   #74
lou
 
lous avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 129
Sharp$: 255
Standard

Spikar alfie rakt ut. Hoppas på strul för månprinsen, att Odin är sämre med dojjer och att storcharmören är för dålig!
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:29   #75
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Tog inte bort Lincoln, men degraderade den till B-häst och lyfte istället upp Valeur till A... FAN! Har krav på minst 2 A.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:30   #76
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Sandra har en förkärlek till att köra galopp i sista sväng med den där. Tror nog den hade vunnit annars.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:31   #77
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 142
Sharp$: 2283
Standard

Ett av tre system borta pga usel värmningsinfo och min egen dumhet som lyssnade. Chansspikade Viktor AU på det minsta systemet.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:32   #78
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Misslyckad som kusk, misslyckad att vara ”expert” i rutan.
Kasta bort henne
Men det finns faktiskt ett värre fruntimmer, hon som kommenterar längdåkning sedan en tid tillbaka...önskar det fanns en knapp på fjärrkontrollen så man kunde ”mjuta” henne..
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:35   #79
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Men det finns faktiskt ett värre fruntimmer, hon som kommenterar längdåkning sedan en tid tillbaka...önskar det fanns en knapp på fjärrkontrollen så man kunde ”mjuta” henne..
Skönt att slippa Peter A , oxså
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:36   #80
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 287
Sharp$: 1604
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Skönt att slippa Peter A , oxså
den mannen är i en klass för sig hahahahah vilken tomte
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:37   #81
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Hade ju vart kul om dom informerat om ändringarna som gjordes på Lincoln.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:38   #82
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Där kom den vanliga förklaringen till skillnaden mellan värmning och lopp. Ändrad balans. Därför det är så farligt numera att gå för mycket på värmningar. Förr i tiden gick väl i princip alla hästar likadant i värmning som i lopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:39   #83
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jahaja, och där kom svaret med alla ändringar de gjort efter värmning som ett brev på posten. Han kunde ju kläckt ur sig att de hade idéer på lösning under intervjun innan loppet istället för att stå där och bara vara uppgiven.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:40   #84
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hade ju vart kul om dom informerat om ändringarna som gjordes på Lincoln.
Bakaktionen såg inte bra ut trots ändringarna. Varken i sista provstarten eller över upploppet. Nu räckte det ändå.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:41   #85
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jahaja, och där kom svaret med alla ändringar de gjort efter värmning som ett brev på posten. Han kunde ju kläckt ur sig att de hade idéer på lösning under intervjun innan loppet istället för att stå där och bara vara uppgiven.
Varför ställde man inte frågan om eventuella ändringar efter värmningen? Antar att det är baskunskaper för en reporter.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:41   #86
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jahaja, och där kom svaret med alla ändringar de gjort efter värmning som ett brev på posten. Han kunde ju kläckt ur sig att de hade idéer på lösning under intervjun innan loppet istället för att stå där och bara vara uppgiven.
Den infon går enbart till den närmaste kretsen.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:42   #87
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 135
Sharp$: 13590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Sandra har en förkärlek till att köra galopp i sista sväng med den där. Tror nog den hade vunnit annars.

Såg vi samma lopp??? Menar du att Valeur hade vunnit utan galoppen??? Kolla loppet en gång till är min rekommendation. Titta så illa det ser ut sista 700.
Lycka till med liret. Vi har alla olika åsikter om hur hästarna ser ut och därför finns det möjlighet att vinna slantar
Observera att jag inte vill säga att du har fel, men jag är av en helt annan åsikt
hotshotknick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:44   #88
 
sedons avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 72
Sharp$: 2282
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jahaja, och där kom svaret med alla ändringar de gjort efter värmning som ett brev på posten. Han kunde ju kläckt ur sig att de hade idéer på lösning under intervjun innan loppet istället för att stå där och bara vara uppgiven.
Skulle du gjort om ditt system igen då ??
En "chansning" strax innan och du skulle ändrat allt??
sedon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:44   #89
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Ingen spets för Erik i avd 2. Då blir det väl omöjligt att vinna i Gävle .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:47   #90
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Japp, loppet blev precis kört som tänkt för Lennartsson och den levererade. Skrällarna sitter och favoriterna missar man, klassiskt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:47   #91
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Synd att inte tvåan hann fram. Den hade jag med, men inte sexan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:49   #92
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Synd att inte tvåan hann fram. Den hade jag med, men inte sexan.
Kändes som ett en eller alla lopp. Många som inte funkade alls med brodd såg det ut som.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:49   #93
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Synd att inte tvåan hann fram. Den hade jag med, men inte sexan.
Samma här... 6:an utanför och 2:an som A-häst - vill sig INTE!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:50   #94
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sedon Visa inlägg
Skulle du gjort om ditt system igen då ??
En "chansning" strax innan och du skulle ändrat allt??
Nej jag hade inte ändrat allt, men jag hade inte tagit bort som jag gjorde utan låst på 4 streck. Före den dåliga värmningen hade jag klart med 3,8 på kupongen. Det skulle man helt enkelt hållt fast vid. Loppanalysen var ganska bra i sig.

Men det är som många säger, man ska nog titta och lyssna mindre på värmningar helt enkelt. Keep it simple! Man lär sig var dag förhoppningsvis.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:50   #95
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kändes som ett en eller alla lopp. Många som inte funkade alls med brodd såg det ut som.
Japp! För att citera det jag själv skrev här tidigare idag: "2) Omgångens på förhand svåraste lopp och det är bara att strecka på efter plånbok. Vill inte nämna någon före nån annan."
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:51   #96
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Samma här... 6:an utanför och 2:an som A-häst - vill sig INTE!
Nej, tyvärr!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:55   #97
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nej, tyvärr!
Ingen "hjälp" av måldomare heller. Vinnaren bryter ut rejält när man ser det framifrån.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 15:56   #98
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Bara reserv på sexan... valde fyra hästar... vid sex hästar här så,men ville inte gå kortare i ett annat lopp där jag har 6*4*2*1*1*1
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:01   #99
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Ingen "hjälp" av måldomare heller. Vinnaren bryter ut rejält när man ser det framifrån.
Det där var en rejäl domarmiss! Går ju ut framför så att tvåan får ta upp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:04   #100
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det där var en rejäl domarmiss! Går ju ut framför så att tvåan får ta upp.
Hade det varit omvänt så kan man ge sig fan på att bedömningen sett ut på annat sätt!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:05   #101
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4267
Standard

Nästa A-häst Digital Ink

Varning utfärdad!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:09   #102
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Nurmos/Goop
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:10   #103
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Det blev ju en lätt seger för min spik.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:11   #104
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Snart får vi se Goop bakom Readly Express, precis som jag förutsåg för flera månader sedan.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:12   #105
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Spitcam Jubb var inte lika stenklar som tränaren sa trots spets och lågt tempo. Skrynklade ihop totalt. Är det inte dags för vintervila nu efter två mediokra insatser i rad som totalt stenklar från tränaren ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:14   #106
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 287
Sharp$: 1604
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spitcam Jubb var inte lika stenklar som tränaren sa trots spets och lågt tempo. Skrynklade ihop totalt. Är det inte dags för vintervila nu efter två mediokra insatser i rad som totalt stenklar från tränaren ?
Åker garanterat till frankrike. Stackars häst
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:22   #107
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spitcam Jubb var inte lika stenklar som tränaren sa trots spets och lågt tempo. Skrynklade ihop totalt. Är det inte dags för vintervila nu efter två mediokra insatser i rad som totalt stenklar från tränaren ?
Eller gå ut stenhårt på de virtuella tävlingarna!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:26   #108
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Forsgren anser också att man borde ha gett segern till tvåan i andra loppet. För jävligt att bli blåst på det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:27   #109
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Ner med dig i biken nu, Ove...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:28   #110
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Forsgren anser också att man borde ha gett segern till tvåan i andra loppet. För jävligt att bli blåst på det.
Nja, han sa att han inte blivit förvånad om de ändrat ordningsföljden. Jag hade inte heller blivit det. Men i och med att de har förhållningsregeln "hellre fria än fälla" i alla lägen så ska det mycket till att de gör det. I princip att de är helt säkra på att spårbytet ändrade ordningsföljden. Och det är tufft att säga kanske.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:32   #111
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Det var nog Gunnar Melanders bästa styrning hittills! Även om jag hoppades på Odin.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:32   #112
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Sååååja. Storcharmören hit och Storcharmören dit.

KUNG!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:32   #113
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

En stridsvagn. Åt upp och sket ut Odin Tabac.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:33   #114
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Se så usel Storsjarmören var.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:33   #115
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nja, han sa att han inte blivit förvånad om de ändrat ordningsföljden. Jag hade inte heller blivit det. Men i och med att de har förhållningsregeln "hellre fria än fälla" i alla lägen så ska det mycket till att de gör det. I princip att de är helt säkra på att spårbytet ändrade ordningsföljden. Och det är tufft att säga kanske.
Forsgren lutade ju helt klart över till att de borde ändrat ordningsföljd. De ska inte fria istället för att fälla på upploppet. Nej, det var dåligt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:34   #116
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Se så usel Storsjarmören var.
Usel? 3:a mot dom här är väl inget att skämmas över. Bra styrning av Ove.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:34   #117
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Såja, nu släpper AnnaMaria till ikväll, igen...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:38   #118
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Synd att han öppnar så dåligt. Enda svagheten han har.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:38   #119
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Usel? 3:a mot dom här är väl inget att skämmas över. Bra styrning av Ove.
Som så ofta förr är han tvåa eller trea i mål. Inget objekt för de som vill vinna pengar och totalt USELT värde i att strecka hästen som andrahandare. Förstår inte hur folk tänker.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:39   #120
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Att man går på den där pumpen varenda gång......
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:39   #121
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Tre favoriter och en jätteskräll . Börjar lukta jackpot som man befarade .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:40   #122
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Ove A är inte nöjd med selningen
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:41   #123
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Som så ofta förr är han tvåa eller trea i mål. Inget objekt för de som vill vinna pengar och totalt USELT värde i att strecka hästen som andrahandare. Förstår inte hur folk tänker.
Hade kunnat bli intressant på upploppet om Ove kunnat rycka extraväxlarna. Tydligen felselat från stallet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:43   #124
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hade kunnat bli intressant på upploppet om Ove kunnat rycka extraväxlarna. Tydligen felselat från stallet.
Ingen tar längder på Månprinsen över ett upplopp. Det där loppet avgjordes när Gunnar direkt kom ut i andraspår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:44   #125
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hade kunnat bli intressant på upploppet om Ove kunnat rycka extraväxlarna. Tydligen felselat från stallet.
Hade Odin Tabac tävlat barfota hade den vunnit är känslan. Månprinsen har väl aldrig tävlat utan skor.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:48   #126
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Forsgren lutade ju helt klart över till att de borde ändrat ordningsföljd. De ska inte fria istället för att fälla på upploppet. Nej, det var dåligt.
Jo "fria hellre än fälla" gäller i princip i alla lägen. Det är inget som står i reglementet men jag känner en domare och han kan bekräfta att det är den instruktionen som går som en röd tråd i alla konferenser de har.

Man kan tycka vad man vill om det, en del av mig tycker ju att det är fegt såklart. Men samtidigt skulle trav bli rätt trist om de bestraffade alla förseelser stenhårt. Ingen skulle våga göra någonting, det skulle bli enormt statiskt. Man kan väl dra paralleller till fotbollen här till exempel. Ingen enkel balansgång vid väldigt många straffsituationer. Ska man blåsa straff oftare eller mer sällan? Var går gränsen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:48   #127
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ingen tar längder på Månprinsen över ett upplopp. Det där loppet avgjordes när Gunnar direkt kom ut i andraspår.
Troligtvis inte men 2:a platsen rök nog för Ove ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:54   #128
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Skönt "gubbgung" i biken av Söderholm!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:54   #129
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tre favoriter och en jätteskräll . Börjar lukta jackpot som man befarade .
Det är ju jackpot-sjuan man vill åt en sån här dag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:55   #130
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

V5:an lär inte ge många kronor idag iaf.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 16:57   #131
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är ju jackpot-sjuan man vill åt en sån här dag.
Jo, men effekten blir ju att ännu mer pengar flyttas än vad det finns i extra jackpotpengar om inte femmorna ger något en jackpotomgång och återbetalningen blir då långt under normala 65 procent .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:00   #132
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
V5:an lär inte ge många kronor idag iaf.
Nej, men jag lirade bara för 72 kr då det lutade åt det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:01   #133
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Nu kom det sms från atg att det är dubbel jackpot i Kalmar i kväll. Snällt att dom påminner speltorskarna om att det är nya jackpots innan den jackpotomgång som körs just nu ens är klar .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:02   #134
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nej, men jag lirade bara för 72 kr då det lutade åt det.
96kr här, var nästan lite rädd att man inte skulle få tillbaks insatsen.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:17   #135
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Testar en rak DD som ger lite betalt i alla fall: 10-8.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:17   #136
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 998
Sharp$: 2445
Standard

Rak DD 2mot 4
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:19   #137
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Gävletravet har landets bästa musik iaf.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:23   #138
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Romance var inte till sin fördel idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:25   #139
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Romance var inte till sin fördel idag.
Såg inte ut att funka alls med brodd. Blir nog vintervila nu.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:27   #140
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Såja! Go spik.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:27   #141
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Sören Englund, Sveriges bäste travjournalist, hade Sunwapta Goj som dagens vinnare. Man tackar och är kvar på V5.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:36   #142
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Dagens första torskspel, 1000V på 4 Island of Life och tvilling 4 - 1,2,5,7,10 250kr per komb.

Jo, jag är medveten om att det är PG i sulkyn....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:40   #143
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Dagens första torskspel, 1000V på 4 Island of Life och tvilling 4 - 1,2,5,7,10 250kr per komb.

Jo, jag är medveten om att det är PG i sulkyn....
Lite lotto även med Nurmos favorit i detta lopp. Hur kommer den att funka med brodd? Har väl aldrig tävlat med den balansen. I så fall i sina första starter för tre år sedan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:47   #144
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Dagens prestation av National Prince. Vilken insats efter den öppningen och tryck av favoriten . Arraw Hoss gillade nog inte heller att gå med brodd.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:51   #145
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Lite lotto även med Nurmos favorit i detta lopp. Hur kommer den att funka med brodd? Har väl aldrig tävlat med den balansen. I så fall i sina första starter för tre år sedan.
Funkade som jag trodde. Men favoriten var för bra. Och PG visade återigen hur fullständigt kass han är att köra finish. Men värt ett försök....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:52   #146
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2213
Standard

Fyra vinnare från spår 8. Händer inte så ofta.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 17:54   #147
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

17 kr på femmorna och inte en krona till atgs super jackpot nyårsafton. Den jackpoten är fortfarande lägre än en vanlig lördagsfemrättsjackpot så spelbolaget lär hålla alla tummar för lätta V75or nu när V75 superrace snart drar igång.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 18:03   #148
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Trist omgång. Månprinsen kung.

Nya tag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+100)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 05:05   #149
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Fyra vinnare från spår 8. Händer inte så ofta.
tre var favoriter inte så konstigt.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 10:40   #150
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
tre var favoriter inte så konstigt.
Det är fortfarande helt osannolikt att det blir 4 x spår 8 som vinner i
en V75 omgång. Det som möjligen kan inträffa är 4 x nummer 8.
Är det sen olika förutsättningar tex 1640/2140/2640 och volt spår 1
så blir chansen större att det verkligen inträffar.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 11:18   #151
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är fortfarande helt osannolikt att det blir 4 x spår 8 som vinner i
en V75 omgång. Det som möjligen kan inträffa är 4 x nummer 8.
Är det sen olika förutsättningar tex 1640/2140/2640 och volt spår 1
så blir chansen större att det verkligen inträffar.

Mvh Uffe
Om det är favoriter så kan det även inträffa från spår 1.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 13:47   #152
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Om det är favoriter så kan det även inträffa från spår 1.
Att favoriter vinner från spår 1 händer oftare som nummer 1 än från tillägg.
I det här fallet hade Månprinsen nummer 8 och spår 1 och 2180.
Men somsagt 4x8 är inte jättevanligt inom streckspelen. Jag fick hjärnsläpp
å Jokern och släppte igenom 4 x 8 men inte mer än 4:a jämna.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td