Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-20, 19:36   #1
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Elitloppet 2018


Någongång måste vi börja prata om det.
Så varför inte här?
Kommer Bold Eagle för att få stryk igen? Finns det ens nån från franska maffian som kan hota i år?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 19:55   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Själv sitter jag och grottar ner mig i P54 loppen till Färjestad i morgon. Men slänger in en tvilling till elitloppet nu när du dragit igång slingan.

U: Propulsion
Bold Eagle, Twister Bi, Diamanten, Cyber Lane

4 komb x 5 kr =20 kr

(Hoppas att de två bästa fyraåringarna i fjor siktas dit)

Utgår från att inte Readly Express gör det annars kör jag 5 kommer på tvillingen.

Bubblare: Ferrari BR, Ringostar Treb och Love Matters men blev för dyrt att ta med dom också.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 20:08   #3
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Olle har nämnt de mest intressanta. Men med tanke på dagens show signerad Nicklas Westerholm blir det ju ruggigt spännande att se vad han kan göra med Tjacko Zaz till våren. Den fick ju aldrig chansen i Elitloppet 2017.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 20:21   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det är väl ingen som har Elitloppet i tanke på riktigt allvar ännu av alla de tränare som har förmånen att träna hästar som duger där.

Jag är dock nyfiken på vad de som nyss blivit fem år kan komma att uträtta.
Muscle Hustle vs Diamanten, och det finns väl en del nyblivna sexåringar som togs det rätt så lugnt som femåringar.

Om Bold Eagle vinner PdA tror jag att han kommer upp hit, annars inte. Jag vet inte riktigt vad man kan få över för hästar från USA. Det pratas om Marion Marauder, men de har rätt OK pengar att tävla om därborta så det är svårt att få över så många.

Ferrari B.R. från Norge, kanske Takethem från Danmark. Har dålig koll på finska hästar, men om man får ordning på D.D´s Hitman igen har han ju en väldig kapacitet.

Det vore ju också väldigt roligt om t.ex. Västerboonthenews kunde behålla sin form och komma med. Vi behöver små tränare som lyckas också.

Tänk om Hultman kan åka ut till Pasi aikio och hjälpa honom med Uppohoppa?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 16:35   #5
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Dags att börja uppa den här tråden nu va? Är det många här inne som ska till Solvalla och se det på plats?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 18:39   #6
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Dags att börja uppa den här tråden nu va? Är det många här inne som ska till Solvalla och se det på plats?
Inte riktigt bestämt mig än. Väntar på svar från två polare om vi ska upp till Stockholm eller inte. Som det verkar nu tveksamt från båda och jag har ingen lust och åka själv. Boende har jag gratis, så problemet ligger inte där.
Vad det gäller tips vem som vinner, då röstar jag på Ringostar Treb. Var på Olympiatravet där den vann lätt, med en del sparat. Snackade med Riordan efter loppet och han var lyrisk. Ställde inte ens frågan om Elitloppet men han tog upp det själv, han trodde på bra chans. Som den såg ut, varför inte.
Visst, man bör inte övervärdera tränarnas kommentarer, men får den sitt lopp så får de hålla i sig. Så jag lägger mina pengar på Ringostar Treb så här 2,5 veckor innan

Senast redigerad av Dahle den 2018-05-10 klockan 22:39.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 19:20   #7
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Jag ser inte hur Propulsion ska förlora detta. Han har Europrekord på aktuell distans, 08.1. Stämmer allt med hästen så tror jag han är oslagbar. Skulle något ställa till det för honom innan eller under loppet så är Ringostarr given. Bara en tiondel ifrån Propulsions rekord.

EDIT: Fan vad besviken jag är att Twister Bi inte kan starta, förmodligen inte Readly Express heller.
Tänk er ett upplopp med Readly Express, Propulsion, Twister Bi, Ringostarr Treb, Bold Eagle, Ferrari BR. På open stretch också, det hade varit en dröm att se!

Senast redigerad av Cyran den 2018-05-10 klockan 19:24.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 19:22   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

När/var/hur blir startspåren utdelade ?
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 20:46   #9
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Dags att börja uppa den här tråden nu va? Är det många här inne som ska till Solvalla och se det på plats?
Självfallet! Åtminstone en gång per år är det lag på att masa sig iväg till Valla.

Trist att Urlo dei Venti lämnade återbud. Hade varit en rolig joker.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-10, 21:29   #10
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Jag och Gotland kommer köra Travsnack med Sharps både lördag och söndag. Åtminstone söndag från Valla.
Hade ju vart kul om vi kunde dra ihop ett gäng från Sharps på lördag kväll!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 11:48   #11
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Jag tror mest på Propulsion i år!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 14:37   #12
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur skall Ringostar Treb kunna förlora - de kommer inte hinna med på 1609 meter. Väljer han rygg går ju det lika bra då han växlat ner världseliten med rygglopp förr. Bold Eagle kommer inte hinna upp utvändigt för att trycka sönder Riordans springare. Mycket beror dock på spårlottningen och underlag, såklart - men hur skall de kunna ta något, över upploppet, på en spetsande RT, på en självspringande sommarbana och 25-30 grader varmt?

Tider är svårt, men går denne 1.10.0 över medeldistans, så torde han "lätt" kunna gå 1.08.5 över 1609 meter. Vem plockar då ner honom från spets?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+20)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 15:23   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Kul att ha Fulsprit tillbaka. Många älskar att se FörstaMajBlomman som avatar. Välkommen!

I morgon kvalar Day Or Night In till Elitloppet. Man borde få ett bra odds, om man spelar honom som vinnare redan nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 16:03   #14
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur skall Ringostar Treb kunna förlora - de kommer inte hinna med på 1609 meter. Väljer han rygg går ju det lika bra då han växlat ner världseliten med rygglopp förr. Bold Eagle kommer inte hinna upp utvändigt för att trycka sönder Riordans springare. Mycket beror dock på spårlottningen och underlag, såklart - men hur skall de kunna ta något, över upploppet, på en spetsande RT, på en självspringande sommarbana och 25-30 grader varmt?

Tider är svårt, men går denne 1.10.0 över medeldistans, så torde han "lätt" kunna gå 1.08.5 över 1609 meter. Vem plockar då ner honom från spets?
Har du glömt: https://www.youtube.com/watch?v=g0IcWg39Fgo ? För det är märklig analys du har när du inte nämner den bästa hästen på kort distans.

Eller är det jag som missat något, ska inte Propulsion starta?
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 16:41   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Dags att börja uppa den här tråden nu va? Är det många här inne som ska till Solvalla och se det på plats?

Åker ner över söndagen. Sett alla på plats sedan 1994.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td