Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-05-18, 07:52   #46
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Jag tycker Timo Nurmos är urusel. Detta hade han kunna löst för länge sedan. Hinner inte få hästen i elitloppsform, ja tjena.... Han sållar sig numera till en del andra pajaser inom travsporten..... Det är aldrig bra att få storhetsvansinne... Tycker lite synd om Malmroth som verkligen försöker.

Gillar inte Reden heller, men Propulsion ser verkligen läcker ut.
Jag tycker det är strålande av Timo att inte starta hästen i Elitloppet. Det är ju motsatsen till storhetsvansinne att avstå och tänka på hästens bästa och dess framtid istället för att både satsa på Prix d'Amrique och Elitloppets två knäckarheat. Timo vill nog ha en häst som håller ihop och det är bra såväl för djuret som för ägarna. Vi kan nog få se honom i Frankrike både en och två vintersäsonger till. Det är få hästar som är som världens bästa travhäst Varenne, som klarar av att vinna såväl Prix d'Amrique som Elitloppet två år i rad plus en massa andra storlopp. Något jag ogillar är när man startar en häst 50 ggr på ett år. Djurets bästa ska alltid komma först.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 08:06   #47
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tycker det är strålande av Timo att inte starta hästen i Elitloppet. Det är ju motsatsen till storhetsvansinne att avstå och tänka på hästens bästa och dess framtid istället för att både satsa på Prix d'Amrique och Elitloppets två knäckarheat. Timo vill nog ha en häst som håller ihop och det är bra såväl för djuret som för ägarna. Vi kan nog få se honom i Frankrike både en och två vintersäsonger till. Det är få hästar som är som världens bästa travhäst Varenne, som klarar av att vinna såväl Prix d'Amrique som Elitloppet två år i rad plus en massa andra storlopp. Något jag ogillar är när man startar en häst 50 ggr på ett år. Djurets bästa ska alltid komma först.
Absolut!!

Men gå ut och säg det i februari då.

"Nä, ved du vad Malmroth. Avelspengarna är för bra, så vi låter hästen knulla lite nu. Så vi skiter i Elitloppet och satsar på PdA 2019"

Som nu, hävda att man inte hinner och sen en ägare som "tänker på hästen". Eller hu, ni tänkte med plånboken. Inget fel med det, kanske man gjort samma om man hade möjligheten....

Ville man verkligen starta i Elitloppet så hade man pausat efter PdA, skitit i avel och sen börjat trimma i mitten på mars. Iofs 10 mille fattigar, och det är ju där skon klämmer.

Återigen, inget fel att ta cashen. Men hyckla inte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), Lobo (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-18, 08:20   #48
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Men det gänget som äger Redly , är ju ekonomiskt oberoende sedan tidigare, så varför inte bjuda publiken på dessa underbara strider.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 16:01   #49
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Muscle Hustle har ju uppenbarligen inget att göra i Elitloppet. Pajas.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 19:35   #50
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Just say no :(

Vilket svek av Redén, Riordan, Nurmos... att inte delta i årets viktigaste travlopp, för varumärket Sverige i travvärlden etc. För man kan tjäna mer pengar på sätt som travspelarnas input till ATG inte bidrar till. Snart behöves ingen sport och spänning, allt får bli avel och premielopp osv.

Nancy says hello.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 20:29   #51
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Just say no :(

Vilket svek av Redén, Riordan, Nurmos... att inte delta i årets viktigaste travlopp, för varumärket Sverige i travvärlden etc. För man kan tjäna mer pengar på sätt som travspelarnas input till ATG inte bidrar till. Snart behöves ingen sport och spänning, allt får bli avel och premielopp osv.

Nancy says hello.
Nu har ju Redén Proppen. Varför ska han riskera HS hälsa?
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 20:38   #52
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nu har ju Redén Proppen. Varför ska han riskera HS hälsa?
Är det att riskera hälsan att tävla på elitnivå? Riskerar han Proppens hälsa då? Logik?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+1)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 20:42   #53
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Varför ska han riskera HS hälsa?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 20:46   #54
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Är det att riskera hälsan att tävla på elitnivå? Riskerar han Proppens hälsa då? Logik?
Hästen haft problem och Daniel vill ta bästa hand om honom.
Haugstad ska vara glad att fortsatt få köra hästen.
Sänkte sitt rekord rejält idag, men två heat samma dag?
Ja, jag tror Daniel kan bedöma det bäst.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 20:46   #55
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Muscle Hustle har ju uppenbarligen inget att göra i Elitloppet. Pajas.
nä tyvärr, gjorde en slät figur i dag.
Men pajas vet jag inte , vad du menar
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 21:58   #56
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Hästen haft problem och Daniel vill ta bästa hand om honom.
Haugstad ska vara glad att fortsatt få köra hästen.
Sänkte sitt rekord rejält idag, men två heat samma dag?
Ja, jag tror Daniel kan bedöma det bäst.
Jag förstår Daniels resonemang, jag ägde en skör häst en gång i tiden som det kördes slut på. Nej, förresten tränades slut på -- annars kan man inte vara i eliten. Men, hur kan olika tränare i dagens läge "dissa" Elitloppet innan det ens är dags för inbjudningar?! Är det djurmisshandel att starta i Elitloppet numera? Skall kanske loppet göras om till ett snällare lopp så att inte så många härliga hästar skräms bort redan innan uttagningarna? Allt är väl Solvallageneralens fel mao? (F.ö. är väl Haugstad inte en del av denna djursjukhusdiskussion, hmm, han använde pisken 10-20 m före mål helt i onödan.)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+1)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-19, 23:35   #57
 
Reg.datum: nov 2012
Ort: Sveriges framsida - västkusten
Inlägg: 51
Sharp$: 535
Standard

Avundas verkligen inte Malmrot att ta ut sista (chanslösa) hästarna.

Jag köper både Redéns och Riordans förklaringar om Heavy Sound och Twister Bi, men nu har dessa två kusar fått de andra runner-up hästarna att se dåliga ut. Gillar inte att två normalt givna hästar sabbar för resten som ville vara med.

Queer Fish gör t.ex. faktiskt ett riktigt bra lopp i dag, men ser ut att stå stilla när Heavy vrids på. Beau Mec likaså. De borde vara aktuella, men ses nu som skrapet ingen vill ha efter att ha blivit utklassade och står med byxorna neddragna av Redén och Riordan.

Jag har alltid gillat att Gävles Gulddivisions vinnare fått en plats i Elitloppet, men om man ändå inte vill starta där känns det för mig tveksamt om man ska få anmäla dit. Alla vill ha med en joker som visat toppform nära inpå Elitloppet, och om vinnaren - moralisk som totovinnare - sen tackar nej så vet jag inte om loppet borde ha en friplats. Vi kunde fått med två riktiga outsiders om ägarna till HS och TB tackat ja, men nu fyller inte nån häst i resultatlistan någon funktion.

Det är lika uppenbart att Redén lobbar för Love Matters, men ge fan i att bjuda in såna spekulationshästar. Det var längesen Love Matters visade något som ryktet skvallrar om.

Cruzado dela Noche ska definitivt ha en biljett, men sen blir det svårt. Hade jag fått bestämma så skulle lika gärna Generaal Bianco, Zenit Brick eller OTP kunna få sista biljetten. Alla känns dock iskalla att kunna ställa till med nåt i ett försök.
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 09:10   #58
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Det är lika uppenbart att Redén lobbar för Love Matters, men ge fan i att bjuda in såna spekulationshästar. Det var längesen Love Matters visade något som ryktet skvallrar om.
Kommer Love Matters med då kommer jag att spy galla. Hade den vunnit hade det varit synd om hästen att gå ut i två heat. Då hade han lobbat för Heavy Sound istället som såg bra ut som fastlåst på Gävle.

Hade Readly Express blivit femma i PDA hade hästens namn legat i en lottskål i eftermiddag.

Den enda man har förståelse får är Jerry Riordan.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 09:40   #59
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Kanske det skulle stå i proppen till Gävles guldlopp att man är skyldig att starta i elitloppet
/ N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-05-20, 10:28   #60
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Rajesh Face ett trevligt komplement jämfört med de alternativ som fanns. Travar den felfritt lär i alla fall inte det försök den deltar i bli ett blufflopp. 1,08,5 som Ludde säger den kan borde ju duga åtminstone till finalchans.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td