Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-26, 23:11   #46
lou
 
lous avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 129
Sharp$: 255
Standard

Då har man precis slagit ner i Sverige igen efter en lite resa till staterna. Var nära att ta en sväng ut till Meadowlands för att känna lite på underlaget, men det var ett fullspäckat schema som satte stopp för det. Får hoppas att man kan peta in några rätt imorgon och köra en vända igen, nu är man laddad!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 00:11   #47
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Nu är min förste reserv Quick Fix struken i avd 3 ! Vem ska man plocka nu då?
Med en sådan skev spelprocent plockar du den som inte är andrahandare, om du inte hittar något drag som är mindre spelat än så.
En spelare som reflekterar det minsta över statistik ser, i likhet med mina resonemang om Nuncio till sjuka procentsatser förra året, att spelprocenten för Västerboonthenews gått över den maximala sannolikheten att vinna. Även om jag vill så kan jag alltså inte spika den om jag spelar. Nu läste jag att Statistikjens spikar, trots att den maximala vinstchansen för varmblod ligger på 75-80% (alltså: en spelare som vet att den är 100% säker på att hästen vinner har rätt max 4 av 5 gånger - det är inte "säkert" enligt mig). Inget positivt förväntat värde alls, alltså (just nu: 86%). Och eftersom jag då garderar så blir det nog ett mindre system imorgon. Sedan får jag naturligtvis vikta systemet, eller hoppas på att den sjunker under 80%. hur var det nu med BBS, får den inte sina lidnerska knäppar fortfarande...?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 01:24   #48
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Omgångens mest klara vinnare om man ska gå på spelvärdes form gällande överspelade hästar;

3 Giggs Boko (V75-2) 16%
2 Legoholm Zon (V75-6) 20%
5 Friend Of Nature (V75-6) 24%

2 spikar, ett lås och helgarderat i resten känns som en billig sjua!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+4)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 04:14   #49
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ser ut som en betydligt knepigare omgång än senaste veckorna. Stoloppen och lärlingsloppet medioker klass. Återstår att se vilka av dom som kommer med på V75.

Västerboonthenews vinner väl guld igen om spetsläge. Blev ingen längre vila för Spitcam Jubb trots att den var urusel senast. BBS Sugarlight kanske kan vara ett hot. Gjorde väl förra årets bästa lopp just i Kalmar.

Klass 1 sportsliga höjdaren kanske där väl Cash Valley och Global Science sticker ut extra.

Augustus F vinner nog silver igen om lika bra som på Jägersro men kanske det blir bike nu som det pratades in i det sista om senast nu på Master Crowe.

Klass 2 vidöppet ser det ut som. Brons är det 2-3 hästar som sticker ut i.
Augustus F är väl en sprinter skulle va kul att våga chansa bort den p.g.a det.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 05:53   #50
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Med en sådan skev spelprocent plockar du den som inte är andrahandare, om du inte hittar något drag som är mindre spelat än så.
En spelare som reflekterar det minsta över statistik ser, i likhet med mina resonemang om Nuncio till sjuka procentsatser förra året, att spelprocenten för Västerboonthenews gått över den maximala sannolikheten att vinna. Även om jag vill så kan jag alltså inte spika den om jag spelar. Nu läste jag att Statistikjens spikar, trots att den maximala vinstchansen för varmblod ligger på 75-80% (alltså: en spelare som vet att den är 100% säker på att hästen vinner har rätt max 4 av 5 gånger - det är inte "säkert" enligt mig). Inget positivt förväntat värde alls, alltså (just nu: 86%). Och eftersom jag då garderar så blir det nog ett mindre system imorgon. Sedan får jag naturligtvis vikta systemet, eller hoppas på att den sjunker under 80%. hur var det nu med BBS, får den inte sina lidnerska knäppar fortfarande...?
Det är inte hästar som har positivt eller negativt väntevärde utan de kombinationer som hästarna ingår i.

En häst som är mycket sannolik vinnare kan bli en slags "nödspik" om man hittar hästar med EV+ i övriga avdelningar.

Att gå strikt efter EV kan göra V75 till en extremt långväntad spelform. Det du ger upp i EV kompenseras delvis av att sannolikheten att verkligen få betalt på "övriga hästar med EV+" ökar rejält. Dessutom tenderar rena "EV+"-häst-kombinationer att vara overkill-rader som är för osannolika för att potten ska ge rätt odds.

Att sätta 2-3 spelideér i övriga lopp är dessutom en klen tröst om garderingen av megafavoriten leder till att systemet inte räcker ända hem ändå 3 ggr av 5.


Att en häst bidrar med en släng av minus-EV betyder inte att den automatiskt ska bort eller ens garderas.

Det beror på....
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SakanAA (+2), Gotland (+2)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 09:01   #51
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 5000
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är inte hästar som har positivt eller negativt väntevärde utan de kombinationer som hästarna ingår i.

En häst som är mycket sannolik vinnare kan bli en slags "nödspik" om man hittar hästar med EV+ i övriga avdelningar.

Att gå strikt efter EV kan göra V75 till en extremt långväntad spelform. Det du ger upp i EV kompenseras delvis av att sannolikheten att verkligen få betalt på "övriga hästar med EV+" ökar rejält. Dessutom tenderar rena "EV+"-häst-kombinationer att vara overkill-rader som är för osannolika för att potten ska ge rätt odds.

Att sätta 2-3 spelideér i övriga lopp är dessutom en klen tröst om garderingen av megafavoriten leder till att systemet inte räcker ända hem ändå 3 ggr av 5.


Att en häst bidrar med en släng av minus-EV betyder inte att den automatiskt ska bort eller ens garderas.

Det beror på....
Vad menas med EV?
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 09:14   #52
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Vad menas med EV?
EV = Expected Value (förväntat värde)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jeeboy (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 09:23   #53
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Min halvbror Master Crowe har vunnit 17 av sitt livs 25 starter. I näst senaste starten satt han fast med alla krafter i behåll - ett riktigt preparélopp. Inför senaste starten hade han problem med tänderna och åtgärdades. I det sprinterloppet togs han ut för anfall i svängen och hoppade. Puro menar, att han stördes av kvarvarande problem i munnen. Puro kommer att låna en jänkarvagn idag och det blir racerbalans.

Augustus är hypersnabb från start och tar sannolikt ledningen. Därifrån blir han tuff att slå. Han är dock sprinterbetonad och kan få svårt mot Master Crowe över det långa upploppet på Kalmar.

Jairo spurtade enormt senast men fick regelrätt stryk från bakspår. Nu blir han också över från sämre spår än värsta konkurrenterna. Onceforall Face är fjärdehäst.

Rank 1-3-6-9. 1 spikas av den som vill gå kort.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 09:32   #54
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Lyssnade på Lennart Forsgrens mp3 krönika på stora vinster. Han hade efter telefonsamtal med Torbjörn Jansson en rolig spik i avd 5 i 4 procentaren The Real Star. Ska ha känts grym senast och kusken trodde på toppchans idag hade hade han sagt till Forsgren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 10:23   #55
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Lyssnade på Lennart Forsgrens mp3 krönika på stora vinster. Han hade efter telefonsamtal med Torbjörn Jansson en rolig spik i avd 5 i 4 procentaren The Real Star. Ska ha känts grym senast och kusken trodde på toppchans idag hade hade han sagt till Forsgren.
Den var verkligen rolig till den %, själv har jag bestämt redan under veckan att spika Fairplay Pellini, bästa hästen i fältet, rätt distans, stark, bra spår, fått lopp i kroppen och van och möta tuffare hästar. Som jag ser det är den tom understreckad till 34%, men det är min uppfattning (hoppas den hamnar under 30%)
Så VOTN och Fairplay Pellini blir mina spikar idag.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 10:28   #56
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Läser i intervjuerna på ebbes-travstudio.se att Moliere haft dåliga träningsförhållanden inför detta och att det är lite av en chansning att starta ändå.

"8 Moliere (Jeppe Juel) går jättefina lopp för mig. Hästen kom hit i jättefint skick och jag har bara tränat honom på vårt sätt. Vi har haft vanskligt underlag de senaste veckorna men tar ändå chansen att åka till Kalmar. Han är stark och rejäl. Går hela vägen in. Det gör han varje gång, säger Peter Jensen."

Har dålig koll på hästen, men jämförelsen med Frosen inger respekt. Själv har jag tidigt varit inne på 7 Minnestads Ecuador, vilket jag inte är ensam om iofs då bl.a Nybrink skriker ut den som spik.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 10:31   #57
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Idag har vi en tjugomiljonersjackpot extra att hämta hem. Därför gäller det att pricka in sju rätt. Det är viktigare än att chansa med skrällar för att få högre utdelning.
Bolagssystemet:

1) 1,3 r6-9 (fegt av mig att inte spika 1. Se motiveringar i inlägg 53 ovan)

2) 3,5,6,7 r4-1 (lärlingslopp där det ofta skräller. 5 och 7 är bäst. 7 är värd en vinst nu. Fick råd med ett par till)

3) 3 r10-4 (en straffspark utan målvakt)

4) 3,4,6,10,11,12,13,14,15 r1-2 (om storfavoriten 3 vinner är det go'natt. Veijo är oerhört optimistisk, men han visar dålig vinstform på V75. Spika eller gardera hej vilt)

5) 2,11 r8-7 (Nurmostränade 2 står till för vinst och är berättigad favorit. Kolla 11 i de två senaste starterna med Torbjörn. Streckad till under 5 % är han dagens fynd)

6) 1,2,5,11 r12-6 (fyra ekipage höjer sig över resten)

7) 2,4,5,9,10 r1-6 (4 är alltid hårt betrodd och hoppade senast. 2 leder länge. 5 är också startsnabb. Upploppet är långt vilket gynnar bakspårshästarna vid överpace)

Kostar 1440:-. Dags för några sharpsare att sopa hem jackpoten. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 10:42   #58
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Kanske att jag ska byta ut Fairplay Pellini som spik mot Staro Ivy League eller Friend of Nature. Alternativt ta bägge dem och dra ner lite i ett par av de övriga loppen. Förmodligen blir det Ingves med Peters Staro.

Senast redigerad av Shooter den 2018-01-27 klockan 10:46.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 10:49   #59
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Det känns som en nyckelavdelning idag är att spika i avdelning 1.
Jag tror att Augustus F spetsar och vinner detta om han är lika bra som senast.

Som det ser ut nu spikar jag Augustus F, Västerboonthenews & Blue Star Champion

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-01-27 klockan 10:51.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-27, 10:57   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Det känns som en nyckelavdelning idag är att spika i avdelning 1.
Jag tror att Augustus F spetsar och vinner detta om han är lika bra som senast.

Som det ser ut nu spikar jag Augustus F, Västerboonthenews & Blue Star Champion
Har testat BSC till 3,65 på plats(unibet), kanske kan vara något för den som tror på den(lär knappast ge det på banan).
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td