Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-20, 13:00   #31
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Är lika förväntansfull som många andra här inne inför den stundande travhelgen. Kommer att tälta på campingen som vanligt och har i år även hunnit med lite arkivgrottande. Delar med mig av mina tankar på bloggen allteftersom. V5 fredag och de två första loppen ligger uppe i nuläget.

Har inte börjat analysera V75 på lördag ännu men den tidiga spiken är för mig Karl Sjöhammar som jag tror leder från start till mål.

För de som vill ta del av mina ca 10 timmars analyserande kommer länken nedan.

https://www.legolasses-travblogg.se/
I mitt program står det att Adrian ska köra 4 Moruga. Blir nog annat upplägg än det du spekulerar i:


”4 Moruga med Ludde i jollen kan såklart ställa till det lite för min spik. Sist körde Ludde som vanligt tills han fick spets och drog då på i ett hårt tempo. Ludde brukar göra så och är inte typen som tar upp så även om det blir det taktikvalet hoppas jag Christoffer släpper och väntar på luckan till slut, långt upplopp på Axevalla!”

Det låter riktigt påställt på 5 Harvey, första brfo senast, jänkarvagn nu och bästa spåret bakom bilen. Spikkandidat i min bok.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+50)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-20, 14:48   #32
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5112
Standard

Axevalla travet.
Bästa draget imorgon


I sjätte avdelningen så är det väl Trinity Lux som är hästen att slå.
Garantispets och sen får de andra vara bra.
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-20, 16:24   #33
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Hoppar på tåget när andra börja hoppa av. Day or night in 11% just nu kommer man aldrig få igen. 50% på call me keeper som är minst lika osäker att spika, klart överspelad.. Bålsta å arow luktar långa vägar en 3 häst. Spika Sjöhammar å låg klass nej tack.. Avd 5 å 6 finns flera fynd.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-20, 20:28   #34
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Är grymt säker på att Victory Kåsgård får loppet och sänder 700kvar.Hoppas Bergh sitter i dödens och klämmer rejält på favoriten i ledningen.

Min vinnare Victory Kåsgård
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-20, 20:34   #35
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Kollar i svenska ordlistan vad fan är bortelia?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-20, 21:16   #36
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Axevalla travet.
Bästa draget imorgon


I sjätte avdelningen så är det väl Trinity Lux som är hästen att slå.
Garantispets och sen får de andra vara bra.
Tycker också den är grymt spelvärd imorrn. Men garantispets skulle jag verkligen inte säga, både 1 och 3 ska ju kunna hålla ut den normalt sett. Men hoppar Berghs och Örjan inte vågar ladda hårt/vill svara om Paal kör tufft så kan det mycket väl bli spets.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-20, 22:06   #37
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
I mitt program står det att Adrian ska köra 4 Moruga. Blir nog annat upplägg än det du spekulerar i:


”4 Moruga med Ludde i jollen kan såklart ställa till det lite för min spik. Sist körde Ludde som vanligt tills han fick spets och drog då på i ett hårt tempo. Ludde brukar göra så och är inte typen som tar upp så även om det blir det taktikvalet hoppas jag Christoffer släpper och väntar på luckan till slut, långt upplopp på Axevalla!”

Det låter riktigt påställt på 5 Harvey, första brfo senast, jänkarvagn nu och bästa spåret bakom bilen. Spikkandidat i min bok.
Oj, då! Får skylla på att jag skrev flera analyser på kort tid.

Visst är det så att Harvey är het men ur mitt perspektiv är det bara bra om bike då säkert mer drag på Harvey.

Är nu på Axevalla (campingen) så har inte haft tid att korrekturläsa. Inget flyt idag men hoppas på bättre lycka framöver.

Senast redigerad av legolasse den 2018-07-20 klockan 22:08.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-20, 22:13   #38
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Hoppar på tåget när andra börja hoppa av. Day or night in 11% just nu kommer man aldrig få igen. 50% på call me keeper som är minst lika osäker att spika, klart överspelad.. Bålsta å arow luktar långa vägar en 3 häst. Spika Sjöhammar å låg klass nej tack.. Avd 5 å 6 finns flera fynd.
Ser man historiskt på call me keeper har han gjort det jättebra på 2700 men det var en stund sedan (typ 3år) och det är ingen segerstaplare på senare tid.
(Dock finns det stallform).
Tycker Day or night in är intressant till den %.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 05:15   #39
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Kollat alla hästar i arkivet nu V75-5. 6 Roheryn ser ut att vara i en klass för sig! Spikar normalt sett aldrig Jorma mer än när han kör Readly, nu tycker jag dock han kör en undantagshäst för klassen och det är bara att köra till spets och vinna!
Måste säga att jag håller med. Att den inte vann senast är inte så mycket att fästa sig vid, fick dra tåget först på bortre lång, när det gick som fortast, att speeden ebbade ut lite över upploppet är inte så mycket att säga om. Men när den tog spets från sämsta läget bakom bilen, ser nästan ut som att Jorma växlar ner, två ggr. Bra teknik, minst sagt.

Sitter väl i ledningen igen? ”Bara” 37% är ok för mig, blir en av dagens två spikar.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 05:42   #40
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Avdelning ”underpresterare”.


Härligt att se Cyber Lane tillbaka, i god form. Jag tog bort honom från kupongen, delvis baserat på intrycket näst senast. I dag så finns det några ytterligare hästar som underpresterat i senaste starten, närmast brutalt underpresterat. Och streckade därefter.

Om återhämtning (en gång är ingen gång) så borde det vara bra spelobjekt, de blir definitivt utgångar på nåt eller några av mina system.

V75:2 - 13 Great King Wine
Bra för tre starter sedan men överjävligt näst senast. Och det var inga duvungar han var ute mot (Volnik vann, bl a Västerbo Grosbois fanns med i det slagna fältet). Jag har inte klockat men han gick från sista till andra plats på 300 meter, SS köpte en halv varmkorv special i svängen. Men klappade igenom helt senast. Står nu med springspår på tillägg, 12%.

V75:4 - 14 Mulligan
Gick nåt jävligt på Kalmar, jag trodde iaf inte på vinst 700 kvar men sen small det bara till och ren defilering upploppet ner. Kass senast, helt under isen, men Uhrberg optimistisk. 7%.

V75:7 - 10 Day Or Night In
Behöver ingen närmare beskrivning. Formidabel näst senast, torskade mot montehäst senast, ’lite blek’ kanske är rätt epitet. Har tjänat över en miljon i år, vunnit på Vincennes, startsnabb men går allra bäst bakifrån. Inte värsta motståndet. 11%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
legolasse (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 07:50   #41
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Är lika förväntansfull som många andra här inne inför den stundande travhelgen. Kommer att tälta på campingen som vanligt och har i år även hunnit med lite arkivgrottande. Delar med mig av mina tankar på bloggen allteftersom. V5 fredag och de två första loppen ligger uppe i nuläget.

Har inte börjat analysera V75 på lördag ännu men den tidiga spiken är för mig Karl Sjöhammar som jag tror leder från start till mål.

För de som vill ta del av mina ca 10 timmars analyserande kommer länken nedan.

https://www.legolasses-travblogg.se/
Ludde kör inte Moruga så den analysen kanske du får omvärdera....
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 08:01   #42
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mycket Sharps-surr om Dokonjo... Jag säger schas!

Hela Sverige säger schas till Urban Kronos - är ALLA fulla säger doob! Veckans bästa spik! Spets och slut!! En KANON!

I mitt program står det även spets och slut på On Track Piraten! Spets blir det och vem ska skapa överpace? Näää det blir hårt i mål men O.T.P håller undan med ett nödrop! Idag räcker 80% form!

Således är även den raka DDn klar! 20 ggr på den klara och när bilen släpper fältet har den sjunkit till 15 ggr men det är kanonodds ändå!

Untersteiners samtliga blir kraftigt överspelade! Hästarna sprudlar inte direkt av form! SCHAS röda kuskar!!

Någon på plats på campingen. Är Witasp till start? Vilken av hans hästar är spritsade och betalar helgen för hans enturage på campingen? Karln är usel tränare men brukar alltid av någon underlig anledning ha en överlägsen till glatt odds... Hmmm....

En annan reflektion med tanke på värmekrisen. Hästar är ju ofta väldigt känsliga för foderbyte. Jag vet travtränare som köper på sig dyr havre från norr till söder och tar det dom kommer över. Är det något som har påverkat resultaten än? Kommer effekten i höst? Om det kommer någon.
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 08:49   #43
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 175
Sharp$: 271
Standard

Spik?


Vem kan man spika i Avd4 idag. Måste bli där...
Jockepo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 08:54   #44
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockepo Visa inlägg
Vem kan man spika i Avd4 idag. Måste bli där...
Jag tänker spika Southwind Feji, det är ju en kanon! Ett lopp i kroppen nu efter välbehövlig vila. Bara 16% är bara tacka och ta emot.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 08:56   #45
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14790
Standard

Juni i fjärde spik borde fälla dessa på upploppet ! Sen Örjan i sista känns som två trygga spikar i mitt öga

Några drag som man inte kan släppa Waikiki Silvio och Fighting Gehör i avd 3. Sedan
Sedan har ja trott på Linus boy hela veckan plus måste få vinna snart avd 6.

Inte många timmar kvar tills man står där ute o hejar in 7an boys
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td