|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Gävle 18 aug (superjackpot)
Kollar lite på anmälningslistorna till lördag mellan loppen på Dannero. Nu är det ju extra V75or, stor jackpot onsdag, V64 jackpot måndag men ändå är det när alla av spelbolaget konfiskerade miljoner som ska delas ut på lördag som får allra mest spelintresse. Inte minst från utlandet.
V75-1 Ingen vidare boronsdivision. Ser ut att stå mellan Sign Me up too som haft hysterisk form länge och Mr Golden Quick som avslutade strålande i onsdags. Det var dock i Bodenkonkurrens. V75-2 Här blir Riordans nya megastjärna Betting Gangster med rätta favorit. Grymt att den klarade störningen i försöket utan galopp. Outsiders är väl Evens Cool Boy som inte var som bäst i försöket (värmen och resan?) och Flight Dynamics som ju var tvåa i långa E3 och nu i finalern maxar kanske Stefan Melander den balansmässigt. Devil Sound imponerade också i försöket men kommer den till spets nu? V75-3 Väldigt tunn gulddivision. Får känsla för Monark Newman. Strålande näst senast när den utklassade världsstjärnan Twister Bi och tvåa senast bakom en annan världsstjärna i en för dagen grym Cyber Lane. Persson reser nog till Gävle i angeläget ärende. V75-4 Går Hugo Gustaviar Boko barfota igen och får ett bättre läge än i Rättvik kan den vara klar i detta gäng. Ser rätt öppet ut annars. V75-5 Ser ojämnt ut. Exclamation Mark grym senast i Rättvik. Mister Niky fin rad men inte från V75. Måste kolla den hästens lopp på valla i tisdags. Var på fotboll då. V75-6 Dagens höjdare känns det som. Vilka härliga treårsmärrar. Jocke Lövgrens megastjärna Zara Kronos blir nog favorit men långresa och övernattning. Känns inte stenklar . Aleppo Pine och Staro Miami är väl på förhand värst emot. V75-7 Trevlig silverdivision men vill vänta med chansvärderingar till spårlottningen är klar. På spetsbanan Gävle blir den troligen helt avgörande för hästar som Angle Of Attack, Urban Kronos och Västerbo Grosbois. Bästa hästen är Disco Volante men inte helt säkert vilan har hjälpt. Men en Disco Volante som presterar max slår ingen i silver troligen. Sammanfattningsvis en rätt trevlig omgång som ser väldigt väldigt mycket mer hanterbar spelmässigt än gårdagens Åbyomgång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+10) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banned
|
Jackpotmiljoner på gång stimulerar till spel men sportsligt var det bland det mest urvattnade man sett. Med något undantag, en omgång helt utan profiler, ett gäng medelmåttor som i bästa fall skulle platsa på Vaggeryds lunchlopp eller nåt.
Har de bästa hästarna verkligen tagit helt slut? Redan? Mest spännande blir väl att se pånyttfödde Ajlexes Cubano från spetsläge och kort distans, kanske också hur det ska gå för Globalsatisfaction, debut i guld knappt veckan efter finalsegern i silverdivisionen. Söndagsspiken är väl Gustivar, hoppade sist men ändå 4 i mål. Nä, värre bottenskrap var det längesedan man såg på V75. Tur att man åker iväg på Soul Train istället och slipper se skiten. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lite offtopic, men undrar vad han snubbens system kostade i dagens aftonbladet som missade 19mille. Det systemet ett reducerat hade en spik och typ resten...
Blir lätt att konkurrera i helgen när han lämnar in igen.. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hehe den stora frågan var ju varför han lämnade tre kusar ostreckade i sista när han i övriga fem hade helgaddat? Kostnaden på systemet var ju iaf femsiffrigt så där ligger man i lä.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jag såg siffran 45000kr nämnas i något sammanhang. Hittar inte igen det nu men det verkar rimligt.
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Den preliminära raden klar och systemet viktas mot märkligt lågt betrodda 7 M.T Machiavelli (9%) som från sitt springspår mycket väl kan vara före den klara favoriten 1 Hugo Gustivar Boko (57%) och då tror jag att det är klar fördel för Westholm! Det andra singelstrecket blir 1 Ural som gjorde årsdebut på svensk mark senast och vann åkandes med flera längder och med det loppet i kroppen lär han knappast vara sämre och jag tar ställning i detta jämnstreckade lopp!
V75-1: 1,5,7 V75-2: 1,2,3,4,5,6,11,12 V75-3: 1,2,4,6 V75-4: 7 M.T Machiavelli V75-5: 1 Ural V75-6: 1,2,3,4 V75-7: 1,2,3,4,5,6,9,10,11,12 Krav 1 U-häst: 1 Devil Sound 3 Betting Gangster 2 Erik Sting 5 Urban Kronos Senast redigerad av yoozoo den 2018-08-17 klockan 22:15. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Indiana Boko första barfota , första helstängt och troligen första jänkarvagn i E3 finalen för ston. Sådana Nurmosändringar i en stor final på en häst i kraftig utveckling ruggigt intressant. Lirade 100 kr v till fast odds 9 ggr på det. Kommer bli ett jäkla surr om det i morgon. Spets och slut (eller galopp).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+10) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Med sådana utrustningsändringar spelades på en radikal förbättrad prestation. Lopparkivet rätt ointressant när det är skor, öppet huvudlag och vanlig vagn i tidigare lopp. Det brukar inte sällan bli nya hästar i nurmosstallet då prestationsmässigt.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Den andra som hade chansen körde för 600 matematisk & avslutade omgången med fyra spik & gick även han bort på Readly Express.
TOBYTYKE (+3) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Funderar kring gulddivisionen - är det tänkt att Monark Newman skall köras till spets?
Jag har just nu Global Satisfaction & monark streckade. Känns lite farligt att lämna On Track Piraten & Volstead utanför, men form slår klass och ingen av dom har direkt presterat på senaste. Eller iofs har väl piraten alltid form
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Statistikbloggen vore evigt tacksamt.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Jag kan ordna det. Lägger upp den i service plays om två min.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Thomas Uhrberg bloggar:
"V75 Gävle 18/8: Sign Me Up Too och Urban Kronos spikas Minst 63 miljoner, kanske ytterligare någon miljon till – ja, den svindlande summan kan en ensam vinnare med sju rätt få. Om jag vann? Ja, jag vet exakt vad jag skulle köpa. Nu är jag inne på att det inte kommer att slå in, mest för att det ser ut att bli en favoritbetonad omgång. Trots det kan sju rätt ge hyggligt bra betalt, men jag tror inte på någon miljonutdelning för sju rätt. Jag väljer att spika i första och sista avdelningen, alltså i prologen och epilogen av V75-tävlingarna i Gävle. Sign Me Up Too med Emilia Leo är ett starkt ekipage. Emilia verkar också riktigt påläst att läsa av de intervjuer hon gett i olika medier. Jag är också inne på att hon kan ta ledningen med Sign Me Up Too och sedan lär väl loppet vara låst när Oskar Kylin Blom kör fram Lindy´s Girl i dödens. Urban Kronos har imponerat Känner jag Roger Walmann rätt bubblade det säkert av glädje inombords när hans Urban Kronos V75-vann från dödens senast på 1,10,8/1609a på Jägersro. Utåt var Roger cool, men den här Muscle Hill-sonen har verkligen utvecklats i år som 5-åring och Roger måste var helnöjd som tränare. Trots stentufft motstånd väljer jag att singelstreck. Örjan Kihlström lär inte blanda sig i någon spetsstrid, utan utgår väl ifrån att det blir ett vasst första 500 från Angle of Attack, Magnifik Brodde, Ajlexes Cubano, Västerbo Grosbois och Jeepster – och i all denna satsning från start kanske Urban Kronos hamnar i andra eller tredje utvändigt. Ja, Kihlström är skicklig men också svårläst. Två fantastiska individer Hans kuskinsats i Åbys Stora Pris med Propulsion är väl hädanefter obligatoriskt undervisningsmateriel på Wången för våra blivande tränare. Och, vilka fantastiska hästar vi har i Propulsi0n och Readly Express. Ja, egentligen vore det väl mest rättvist om det blivit dött lopp. Det skulle i varje fall ha glatt konstruktörerna av de två system som fått 19 miljoner var om Readly Express varit etta. I övrigt; givetvis hade jag köpt några välstammade hästar om jag vunnit 63 miljoner. Mina tankar avdelning för avdelning V75-1: 7 Sign Me Up Too och Emilia Leo har övertygat starkt med fyra raka segrar, varav två i V75, innan de blev V75-trea senast från dödens då Masterglide vann. Eftersom den farligaste konkurrenten, som är Mr Golden Quick, fick spår ett och löper risk att bli fast invändigt spikar jag Sign Me Up Too. Ja, det kan bli spets och slut. V75-2: 3 Betting Gangster har tre raka segrar sedan Jerry Riordan ryckte alla skorna på den 3-årige hingsten efter Going Kronos/Viola Silas. Nu är det risk för dödens på 1 Devil Sound och om två fightas kan en tredje vinna, så både 2 Filur Sisu och 6 Fortune Mearas streckas också. V75-3: 1 Monark Newmen känns som den hetaste i ett jämnt guld-fält, men mycket avgörs i starten. Kommer han iväg felfritt får de andra det tufft, men det är galopprisk. Spik på lilla systemet, men på stora streckas ytterligare fyra ekipage. Rysaren är 9 Order to Fly. V75-4: 1 Hugo Gustivar Boko svarade för en stark insats efter startgaloppen och han lär bli hårt betrodd nu. 7 MT Machiavelli är en tuff motståndare liksom 4 Dornoch Am. Rysare är 10 Goliath Boko. V75-5: 4 Mister Niky är kraftigt gynnad av distansen och då det kan bli tuff körning mellan 1 Ural och 5 Exclamation Mark är han min tipsetta, fast hela trion streckas plus Fredrik Perssons 2 Farmer Jack. Den är också snabb ut och kan bli tuff att rå på vid ledning. V75-6: 1 Zara Kronos har radat upp starka insatser och klanen kring detta fina sto är värd en stor seger. 2 Aleppo Pine har också övertygat liksom 3 Staro Miami och jag tycker att man kommer långt med de tre på systemet. V75-7: 5 Urban Kronos har verkligen utvecklats mot en Guld-häst och han var rent av grym vid V75-vinsten senast på Jägersro. Trots tufft motstånd väljer jag att spika Roger Walmanns 5-åring. Mitt systemförslag till Gävle V75-1: 7 Sign Me Up Too. Res: 6-5. V75-2: 1, 2, 3, 6. Res: 11-5. V75-3: 1, 2, 4, 6, 9. Res:5-8. V75-4: 1, 4, 7, 10. Res: 2-3. V75-5: 1, 2, 4, 5. Res: 12-6. V75-6: 1, 2, 3. Res: 1-12. V75-7: 5 Urban Kronos. Res :5-6. Systemet är på 960 rader och kostar 480 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Monark Newmen i avdelning 3 blir det systemet på 144 rader och det kostar då 72 kronor. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Administrator
|
Och där strök man Sign me up too.
Jag som var inne på att spika!
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Undrar om inte Lindas Girl tar sig till ledningen efter ett kort tag(ingen här vill väl ha henne pressande på utsidan), Unibet har 9,50 och tattersales sänker med några enheter, men gissar att sänkningen blir ännu mer när de "nya" oddsen kommer.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Administrator
|
Klev in med ett halvtung spel på Lindas Girl på plats nyss. 2.85 hos Unibet känns fint!
|
|
|
#24 |
|
Rätt trist omgång, ska atg locka med massa miljoner å lura Svensson till att ta harry-boy, för då vinner man. Ingen dröm är för stor.
![]() Avd 1: 1, 2, 6, 12 (5, 10) 2: 4 Baritone Artist (1, 3) 3: 1, 2, 4, 6 (7, 9) 4: 3 B.B.S.Canyankee (2, 1) 5: 1, 4, 5 (2, 12) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 8 (6, 7) 7: 1 Angle of Attack (5, 2) |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Administrator
|
Sänkt till 5.50 nu. 2 blank på 1-3.
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ett par varningar i sista avdelningen är Ajlexes Cubano som presterar riktigt bra, Disco Volante OM han hittat tillbaka till tidigare form, och västerbo groisbois som kom tvåa senast, 2% på den hästen är inte riktigt rätt.
Björnkollen säger "Spika volstead" - den streckas men spikar ej. Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-08-18 klockan 09:50. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banned
|
Mr Golden Quick 2018-07-06.
Torstens (+2) |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Banned
|
Ett litet till och klockan är bara 10. Jag känner på mig att detta kommer bli en dyr dag.
1: 1, 2, 5, 6, 8, 9 (10, 12) 2: 3, 5, 6, 7, 9 (11, 12) 3: 1, 2, 4, 6, 7 (9, 3) 4: 1, 3, 4, 7, 12 (2, 11) 5: 1 Ural (5, 4) 6: 5 Indiana Boko (6, 1) 7: 9 Mr Lindy (1, 5) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Det är jag ytterst tveksam till. Tror inte Uffe hade släppt till Sign me up too, än mindre till Linda’s Girl. Hon har en trevlig rad men man ska nog ha i åtanke att det var relativt sett ganska billiga gäng hon tog tre raka i. Var ju dessutom klart sämre senast.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tror att Kapisch gl i avdelning 4 kan räcka långt. Får helt enkelt bli dagens jackpotdrag. Lycka till
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Spännande v75 idag svårt att hitta spikar när man jagar miljonerna
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hugo Gustivar Boko - Jorma spår ett i voltstart?
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Jag har ruggig feeling för 3 Staro Miami i stonas E3 final idag.
Zara Kronos blir stor favorit och från spår 1 tror jag det kan strula för Jocke Lövgren.. 5 Indiana boko har väl bra chans att spetsa men jag tror inte det är häst nog att leda runt om. Jocke gör nog allt han kan för att svara spets och om han lyckas så har vi toktempo första 500. Staro Miami var tokbra efter galopp i förra E3 finalen och tog ner dagens skrik Indiana Boko enkelt sist. Från Spår 3 lär Mika Forss hamna bra på det och jag tror Staro Miami blåser fältet över upploppet! Värst emot kanske är Kihlströms uppsittning 6 Aria. Örjan är alltid farlig i stora finaler och Aria känns som rätt typ av häst för en Örjanstryrning. Smyg med, låt de andra köra bort sig, hitta rätt rygg och spurta bra. Aria verkar iaf kunna springa fort över ett upplopp. Tvillingen 3-6 lär betala ok
jeppe565 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banned
|
Citat:
Jag är mer inne på 10 Racing Brodda som idiotdrag. Har väl mest lopp i kroppen, har respektlöst körts fram i dödens eller dragit tåget i tredjespår, och ändå varit med dem. Bra startrygg här, tredje ut och få smyga med i rygg själv, för en gångs skull så är det en rolig 20-oddsare/1%-are. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
V75-1
Kör nog ett lås med bästa hästen Mr Golden Quick och spetsfavoriten (väl?) Lindas Girl. Här skulle jag helst vilja helmåla, men jag får hoppas det räcker helt enkelt. V75-2 Samma här egentligen, Devil Sound med jänkarvagn och barfota SKA ta ledningen där. Och att Betting Gangster är bästa hästen tror jag alla är överens om. Liite sugen på att spika Devil dock. V75-3 Här begriper jag inte mycket av att Monark Newman gjorts till favorit. Spets säger de, men jag ser spetschansen som mycket mycket låg. Piraten favorit till spets, Volstead andrahandare. Det där beror på hur kuskarna tänker skulle jag säga, stönigast vinner. Fördel Piraten dock som jag nog kör utgång på. Att Globalsatisfaction kanske ska köras med bike gör att jag inte vågar ta bort den heller. Hade jag trott på körning streckar jag ju Order To Fly nästan först av alla! Men nu ser jag det scenariot som lågrisk. V75-4 Här gör kollektivet det enkelt för sig och tittar direkt på alla plus som ekipage nr 1 har, spikar och bläddrar vidare! Gjorde jag också först innan jag insåg hur stor favorit den var och hur mycket det kan strula med låg klass och voltstart. Plockar med mig de tre övriga betrodda som rensar bra! Kan hända att jag sätter utgång på favoriten, för troligaste vinnaren är det väl. Men överstreckad är han ju också. V75-5 Har svårt att välja här mellan Ural och Exclamation Mark och det lutar åt en ren dubbling. Båda ganska startsnabba och den som tar spetsen har väl iallafall 80% chans att vinna loppet. Mister Niky betalar jag nog inte för även om de snackar om möjlig bike, den är lite för trög från start och med spår på vägen tar de inte ner en favorit i ledningen oavsett balans. V75-6 Här har jag 1,2,3,5,7 streckade och det ska räcka. Ranken inbördes måste jag däremot jobba på. Har ingen riktig tro på att favoriten kommer hålla ledningen ändå så den rankas nog ner. Indiana Boko - barfota, helstängt och eventuell jänkarvagn. Måste nog bli förstarankad på det är en bra utgång till 15%! Aleppo Pine kanske är bäst av alla men är ju inte speciellt rask ut. No Matter måste jag betala för på 2%, barfota och urryckare idag! V75-7 Oviss silver idag tycker jag, streck för 1,2,3,4,5,9. Ajlexes Cubano är ganska rask iväg och kan hamna bra till från det här läget. Har visat sitt livs form i två raka sprintsegrar nu! Känns väldigt svajigt i första det här upplägget, men mycket starkt i övrigt. Lycka till i eftermiddag och välkomna att lira tillsammans med mig om ni tror på mina tankar här!
|
|
|
|
#40 |
|
Administrator
|
2,39. Ändå hyfsat på tänkbar spets alt dödens...
|
|
|
#41 |
|
Administrator
|
Spikar Devil Sound och Staro Miami på Gotlandsexpressen.
|
|
|
#42 |
|
Banned
|
Vem vet, Perra, inte helt omöjligt...
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Man verkar kunna ta 1 och 5 typ i alla lopp
Guld spikar ja volstead bara för att jag inte kommer göra nått stort system Max 70 spänn när jag ska köpa snus senare. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Mina tankar: Avd 1: Öppet som tusan efter de strök min tipsetta. Inga riktigt startsnabba, kan bli så att Lindas Girt och Sugar Daddy slåss om täten. Den som kommer dit borde ha bra chans. Strecka på..
Avd 2: väldigt inne på Devil Sound där det maxas i utrustningen. Såg verkligen helläcker ut senast i försöket. Tror på spets och slut trots innerspåret. Många bakom, Evens Cool Boy med lopp i kroppen? Avd 3: Många om budet hör också. Volstead såg förbättrad ut senast när han fastnade med allt kvar. Lillchans på spets men trivs annars i dödens. Lättare motstånd än vanligt. Avd 4: Lite trist kanske men tror favoriten bara vinner det hör. Kollat lopparkivet och känns inte som det ör någon som kan lugga honom på ledningen. Avd 5: Har Mister Niky som klar förstahäst. Har glänst i förvisso enkla sällskap mer ser ut som en riktig häst. Lättas i balansen, trivs på distansen och förväntar mig lite körning. Avd 6: Tror galet mycket på Staro Miami. Smällfin senast och hade nog vunnit E3 gången innan utan galopp varvet från mål. Faktiskt fast med lite sparat efter det. Öppnar okej och bör sitta bra till. Kusken väldigt uppåt! Avd 7: Angel Of Attack runt om? Kanske men Pettersson lär försöka rejält med Ajlexes Cubano. Kan det duktig körning här så bakspårshästarna bjuds in. Disco Volante bästa hästen? Formen? Antonio Tabac fast med allt senast. Siktat hit. Mr Lindy gjorde en galen bortre långsida senast, höll oerhört tappert! Spännande! Om någon tycker mina idéer låter okej är ni välkomna till Mickes trehundring. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banned
|
Nej, Staro Miami fastnade inte senast.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Näst senast såg det ut att vara lite kvar trots galoppen. Staro M alltså..
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Du kan mycket väl ha rätt. Men inga så där extremt startsnabba så det kanske inte blir luckor efter start. Tror annars den backar sig ut och kan vinna ändå. Inga stjärnor i loppet direkt..
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Så här blev det, lite tidig inlämning:
1: 1-2,5,6,10,12 2: 3-1,2,5,6,7,9,12 3: 4 4: 1-2,3,4,6,7,8,11,12 5: 1 6: 2,3 7: 1,5-alla Minst en A i avd 1/4 resp. 2/7 |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
avd1.
Sugar Daddy visade uppåt form senast genom att avsluta under 1.10 från 3 innern med bra spänst över mål. Barfota runt om nu och körs offensivt. Kommer till spets efter några 100 körda. "ide" Skrällen är nr 2 som är fin för dagen och Rejo låter uppåt.. avd2 Här hoppas jag inte favoriten vinner, Draget är Devil Sound som säljer sig dyrt i spets. Jänkarvagn idag gick med det senast i unghästlöpningen. Spets och slut? avd3. Mindyourvalue F räckte inte riktigt till i hugo åbergs mot hästar som för dagen hade toppform. Lite enklare nu dessutom är distansen mitt i prick. Var rejäl vid segrarna gångerna innan och nu enbart 12 proc.. Drag! avd4 Alla spikar Hugo men spåret kan bli en fälla, en galopp följer ofta upp med en ny galopp. Mitt roliga drag är M.T.Machiavelli fick en rätt tuff inledning fram till dödens senast innan han blev avlöst. Höll bra till mål, har gjort många kraftfulla insatser gångerna innan och kommer från stall i tokform. 8% avd5 Minnestads Ecuador gick som ett lyse över mål senast, trist på läget men blir det fart i loppet så är man nog med dem på linjen om lika bra igen. 5% avd6 indiana Boko nu blir det barfota runt om ff gg samt jänkarvagn ff gg. Ändringar som kommer göra honom ännu bättre nu? 12 proc. Helt klart spelvärd! avd7. Angel of Attack tar spets med enkelthet och har 4 av 4 därifrån. Spets och slut hämta ut? bakom är det rätt jämnt och Erik sting borde passas från fint läge. Disco V lite spelad gentemot sin kapacitet är stark och gynnas av högt tempo i täten.. Västerbo Grosbois går nog allra bäst i ryggar det fick vi ju kvitto på senast, helt bortglömd men måste med på visad form. 2% En annan dammsugare som sorterar bort många lappar är Test Drive 0 proc hästen är extremt jämn och nyttig och en vacker dag har han turen med sig och är först. God tur! avd1. 1-2-5-6-10-12 avd2. 1 Devil Sound avd3. 1-4-6-7-9 avd4. 7 M.T.Machiavelli avd5. 1-4-5-10-12 avd6. 5 Indiana Boko avd7. 1-2-3-4-5-6-9-10-11-12 = 754 kr avd1. 1-2-5-6-10-12 avd2. 1-2-3-5-6-9-11-12 avd3. 1-2-4-6-7-8-9 avd4. 7 M.T.Machiavelli avd5. 1-4-5-12 avd6. 5 Indiana boko avd7. 1 Angel of attack = 676 kr |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Vid första anblicken fick man känslan att Forss blir fast på innern. Nu låter det som Oskar och ett par andra kommer ladda från start och då kan det lösa sig smidigt ändå? Om Mr Golden Quick hittar ut i andraspår måste det vara bra vinstchans. Sen är fråga om man har "balls" nog att spika på det scenariet? Vore guld att få in en spik i första men också otroligt tråkigt att ryka direkt när det är ovanligt mycket pengar att spela om idag. Har inte bestämt mig än hur jag gör i första. |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Det är väl fortfarande det som Perra måste bevisa.
Att han inte är helt omöjlig. Men å andra sidan är det många som inte har helt rent möjl i påsen. Mvh Uffe
|
|
|
|
#55 |
|
1000:- är tillräckligt. Det kommer fler lördagar.
Håll i pengarna. Mvh Uffe
|
|
|
|
#56 |
|
Spikar Flight Dynamics på Örjan, stora pengar o lurig Melander.
Spik på Mindyourvalue WF i guld också. Godkänd i Åbys stora o Goop upp. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Spikar Devil Sound, M.T Machiavelli & Exclamation Mark
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Super Moderator
|
Kan vi, en gång för alla, komma överens om att hästen heter "Angle" of Attack. Inte nåt annat...?
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Ja man kan ta Petter99 med en nypa salt! Är mest bara dravel numera. |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Han skriver således att korrekt info till spelarna är viktigt men gör sedan tvärtom. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ramenjo (+2) |
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
|
#63 |
|
Intressant att det är 4 favoriter och 3 andrahandare med spår ett och just det spåret ska vara svårare än vanligt att hålla ledningen ifrån än på de flesta banor.
|
|
|
|
#64 |
Om det varit en
enkelradstävling så hade jag som vanligt haft 0 (noll) ekipage
från spår 1 auto. Mvh Uffe
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Här är statisiken för 2017 över dagens distanse/startmetod/bana 1640a. 1 av 47 körda lopp vanns från spår 1 2140a. 4 av 78 körda lopp vanns från spår 1 2640a. 1 av 12 körda lopp vanns från spår 1 För dagens största favorit som startar från spår 1 2140v ser det bättre ut. 19 av 61 lopp över 2140 voltstart vanns från spår 1! |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Bara jag som tror OTP bara vinner detta ? Känns väldigt bortglömd på favoritdistansen.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Super Moderator
|
Kul ändå med Jari i Live:en........................................... ........................................
|
|
|
#69 |
|
Såhär blev det idag.
V75 Inlämnat: 2018-08-18, 15:19 Gävle Lördag 2018-08-18 Start: 16:20 Kostnad: 625,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6, 12 (10, 4) 2: 1 Devil Sound (4, 3) 3: 1, 2, 4, 6, 7 (3, 8) 4: 7 M.T.Machiavelli (1, 2) 5: 1, 5 (4, 2) 6: 1, 2, 3, 5, 6 (7, 4) 7: 1, 2, 4, 5, 11 (9, 3) 5x1x5x1x2x5x5 = 1250 rader. 1250 x 1 x 0,50 kr = 625,00 kr. Totalt: 625,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Vilken av dem? Och om bara ena? Vem upp på den andra?
Edit: Eller hinner Mika fram för att köra "Miss"-en?
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2018-08-18 klockan 15:25. |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Mina spikar idag är Mr Golden Quick (Oj då, nu kuskförstärkt med Örjan. Det kanske inte är positivt då han gillar att sitta fast och den enda uppgiften med hästen är att ta sig ut), Devil Sound och Angle of Attack (Bägge spetsbud på kort distans).
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Dagens system
Avd1) U 1 Mr Golden Quick/ 1,2,5,6,10,12 Avd2) U 6 Fortune Mearas/ 1,3,5,6,7,9 Avd3) U 6 Global Satifaction/ 1,2,4,6,7,9 Avd4) 1 Hugo Gustaviar Boko Avd5) 1,2,4,5,12 Avd6) 3 Staro Miami Avd7) 1,2,3,4,5,11,12 7560rader/3780kr reducerat till 3780 rader/1890kr med krav på 1 U-Häst Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Administrator
|
|
|
|
#75 |
|
Super Moderator
|
Det får bli Betting Gangster och Exclamation Mark i dag. Som spikar.
Hoppas Perra sågar det.....
|
|
|
#76 |
|
Går ut hårt o dödar systemet direkt eller inte
![]() 6.Sugar Daddy(tar nu chansen o sätter på tåskor bak för ökad snabbhet) 1.Devil Sound( Anders litar på infon om 20 m. bättre med Jänkarvagn) 1*2*4*6*7*9(målamåla) 1.Hugo Gustivar Boko(Gillas skarpt) 1*2*4*5*12(Målat o klart) 1*2*3*5*6(Dito) 1*2*5*11(Rädd för 12) 300 pix 40 Spänn om mina drömmar spricker i början 1*2*5*6*12 1*3*4*6 1*6 1. 4 3*5 1 Senast redigerad av coolmanriver den 2018-08-18 klockan 15:52. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Härlig start på dagen, 273 på simb murdoch hade dock suttit fint...
V4 Inlämnat: 2018-08-18, 14:43 Gävle Lördag 2018-08-18 Start: 14:45 Kostnad: 1 680,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 8, 9 (5, 10) 2: 2, 3, 7, 10, 11 (4, 1) 3: 1, 3, 6, 10 (5, 13) 4: 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 (2, 1) 6x5x4x7 = 840 rader. 840 x 1 x 2,00 kr = 1 680,00 kr. Totalt: 1 680,00 kr. Rättningskod: PKH GTD GPH |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
Stort grattis, jävligt fin peng !! |
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
Super Moderator
|
V75
Inlämnat: 2018-08-18, 15:39 Gävle Lördag 2018-08-18 Start: 16:20 Kostnad: 1 260,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 5, 6 (8, 10) 2: 1, 3, 5 (2, 6) 3: 6 GlobalSatisfaction (2, 9) 4: 1, 2, 3, 4 (6, 8) 5: 5 Exclamation Mark (7, 1) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (12, 10) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 11 (12, 10) 5x3x1x4x1x7x6 = 2520 rader. 2520 x 1 x 0,50 kr = 1 260,00 kr. Totalt: 1 260,00 kr. Rättningskod: ÅH PERRA VAD SÄGER DU?
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#83 |
|
Kontrar med mina feta vinnarbångar
1 pga av Örjan 1 sås Alla 1-2-3-4-6-7-12 1-12 1-3-5 1-11 vart för dyrt men va fan Gör en Lillis också 1 1 1-2-4 1 1 1-5 1 X 20 Innerspåret på Gävle får väl se
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Inlämnat: 2018-08-18, 14:02
Gävle Lördag 2018-08-18 Start: 16:20 Kostnad: 500,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6, 8 (10, 9) 2: 1, 3, 6, 11, 12 (2, 4) 3: 6 GlobalSatisfaction (4, 1) 4: 1 Hugo Gustivar Boko (4, 7) 5: 5 Exclamation Mark (1, 4) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11 (7, 8) 7: 1, 2, 5, 6, 12 (3, 11) 5x5x1x1x1x8x5 = 1000 rader. 1000 x 1 x 0,50 kr = 500,00 kr. Totalt: 500,00 kr.
|
|
|
|
#85 |
|
Mitt försök att bli rikare än Perra
V75 Inlämnat: 2018-08-18, 16:11 Gävle Lördag 2018-08-18 Start: 16:20 Kostnad: 864,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 6 (10, 9) 2: 1, 3, 6 (2, 12) 3: 1, 4, 6, 7 (2, 9) 4: 1, 2, 3, 6, 7, 12 (4, 11) 5: 1 Ural (5, 4) 6: 3 Staro Miami (1, 5) 7: 1, 2, 3, 5, 9, 12 (11, 4) 4x3x4x6x1x1x6 = 1728 rader. 1728 x 1 x 0,50 kr = 864,00 kr. Totalt: 864,00 kr. Rättningskod: XGC MTC LZM
|
|
|
|
#86 |
|
Taffy inleder.
Jeppsson skräller
|
|
|
|
#87 | |
|
Citat:
Att han "tycker" att det är viktigt med nya regler för detta beror bara på att det är något som "låter bra" som han förstår snart är oundvikligt ändå. Att visa vägen som ett gott exempel har nog aldrig varit BGs melodi. Kommer knappast att bli det heller.
|
|
|
|
#88 |
|
Härligt! Örjan var på hugget idag.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Administrator
|
Att sitta fjärde invändigt med varvet kvar... Finns bara en Örjan
|
|
|
#90 |
|
Var nog tur att man fick Örjan upp annars hade det nog blivit dryga spår och kanske för långt fram
|
|
|
|
#92 |
|
Vad hände med 6 Sugar Daddy?
Måste ha varit sjuk. |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
otroligt att en häst som brukar köra på norrlands banor som boden leker med hästarna från syd kvalite med kvalite
coolmanriver (+51) |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Fantastisk omsättning på 115 mkr till dagens superjackpot . Hela 30 mkr konfiskeras till nästa lördags megajackpot om det inte blir utdelning på femmorna idag.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Jag spikade ju, men jag ser att du klev av som spikade Linda's Girl på ett system. Ser nu att du gjorde ett till med stor gardering, så du är med i alla fall.
Senast redigerad av Shooter den 2018-08-18 klockan 16:33. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Kihlström med maxflyt – dock hade inte Mika vunnit om han kört hästen. Om scenariot hade varit samma hade finnen inte hunnit accelerera när Mellby Brunello kroknade, eller så hade Mika laddat hårdare från start och haft en ”död” häst efter 1800 meter.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Tror Mika tvingats köra likadant, han är definitivt ingen sopa eller vildhjärna...
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
Väntar till 16:30 med att ändra till skor på Mr Nicky.
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Klart man garderar en favorit från spår 1 som inte är startsnabb och riskerar att bli instängd. Vilket han också blev. Hade någon annan häst spetsat och kört lugnare tempo hade han aldrig vunnit.
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Bästa hästen vann. Jag trodde det skulle bli svårt att komma ikapp ledaren, men den var inte lika bra som det sades.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Jahapp då åkte man då...
Underprestation eller inte så bra som alla sagt helt enkelt... |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Lönehelg och ser ut som ny jackpoot...atg jublar
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Super Moderator
|
Ok. Ska vi stänga av honom nu eller?
|
|
|
#111 |
|
När ska travet ta krafttag i allt mygel, som ni skriver om BG och varför inte stallkörningar och annat? Annars kommer sporten bli som på typ Malta eftersom förtroendet dör och intresset hos små- och nöjesspelarna.
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Jo ,han och björn goop i samma cell, dom är ju bästa kompisar
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Jag tror stonas vinnare tid är bättre än hingstarnas, Kör nu LÖVGREN
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Får väl slänga in en kompletterande V5:a.
V5 Inlämnat: 2018-08-18, 17:02 Gävle Lördag 2018-08-18 Start: 17:05 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 On Track Piraten (4, 1) 2: 1, 2, 4, 7 (3, 12) 3: 1, 4, 5 (12, 2) 4: 1, 2, 3, 5, 6, 8 (7, 4) 5: 1 Angle of Attack (5, 2) 1x4x3x6x1 = 72 rader. 72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: VCM GTH CSC |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ge han en chans, har haft många som honom på restaurangen som anställda. Tänker alltid om inte jag ger dom chansen och växa upp, vem fan ska då göra det?
Men man blir besviken 999 ggr av 1000 men desto gladare av den som skärper till sig. Och du Perra hur svårt kan det vara att diskutera på ett trevligt sätt, blir roligare både för dig och oss andra om det kan bli en livlig diskussion som hålls inom normal samtalston ![]() Och klarar du inte av brännvin ge fan i det, och skriv absolut inte i ett forum när du har det i blodet !!! |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
V5
Inlämnat: 2018-08-18, 17:05 Gävle Lördag 2018-08-18 Start: 17:05 Kostnad: 864,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 6, 7, 9 (5, 3) 2: 1 Hugo Gustivar Boko (4, 7) 3: 1, 4, 5, 12 (2, 9) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (7, 8) 5: 1, 2, 3, 5, 6, 9 (11, 12) 6x1x4x6x6 = 864 rader. 864 x 1 x 1,00 kr = 864,00 kr. Totalt: 864,00 kr. Rättningskod: XCL MTM BSL |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Fredrik Persson är fan helt dum i huvudet !
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Banned
|
Tre körda och Örjan har vunnit två....
Han får verkligen resten att framstå som statister.
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Nu gäller det att sänka Hugo om det ska bli några pengar på sex rätt.
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Härligt Persson , 0 respekt, precis som Örjan K när han svarar sent, i vart och vartannat lopp,
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Banned
|
Citat:
Nä, både skämskudde och dumstrut på, Uffe...! |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Citat:
först ska han ta sitt straff , 1 års avstängning, som andra har fått här. |
||
|
|
|
|
|
#129 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
Du är så dålig att det faktiskt inte finns ord....
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Situationen skulle aldrig inträffat om Ohlsson hade vett att täppa till lite bättre.En kvarts längd till hade räckt för att Persson inte skulle ens drömma om nån lucka.Nu provocerade han fram Persson att ta chansen...
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
Hahaha Goop galopp på resten idag. Han är i motflyt modell grande.... Örjan däremot 2 mål foto kvar att flyta sig till.
|
|
|
|
#137 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
Vi jobbar på det!
|
|
|
|
#138 |
|
Banned
|
Vart ingen Kräftsiva för Joma!
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Det var inte oväntat att Jorma skulle köra gunga. Testade en Trio, men det gick inte.
TRIO Inlämnat: 2018-08-18, 17:15 Gävle Lopp 8 Lördag 2018-08-18 Start: 17:27 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 7 M.T.Machiavelli 2:a: 4 Dornoch Am 3:a: 2, 6, 11, 12 4 x 10,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: QGB LTL KSB |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Banned
|
Hulken låsas vara sur i liven....
Men jag var vaken och hade svårt för loppet så jag plockade Hulken streck /tips och fick vinnaren på 5 streck! Tack Hulken! |
|
|
|
|
|
#142 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Banned
|
Jorma med volt och spår 1 på Gävle! Det fattade man ju var ingen bra Combo!
Hade jag sagt det tidigare? |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Banned
|
4 avdelningar körda och Kihlström har vunnit 3.
Borde få några att överväga sitt yrkesval....
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Kom igen nu Jansson! Kan vi få lite tempo tack.
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Ni kan ju inte gnälla på Ohlsson. Även om han inte täcker upp helt så finns det inte plats för Persson. Varför ska han behöva täcka upp helt för? Är det lucka är där. Är där inte tillräckligt plats så är det inte.
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Citat:
Han såg jäkligt pigg ut där bakom |
||
|
|
|
|
|
#150 |
|
Banned
|
Uffe måste ju ha suttit och tittat på semesterbilderna eller nåt. Så pissdåligt får man inte köra på den här nivån....
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Citat:
MEN! 2. Ohlsson själv blev offer för det inträffade och kunde undvikit det genom att täppa till bättre. Skrivet med facit i hand med ändå! |
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
En jäkla häst som kom emellan.
TVILLING Inlämnat: 2018-08-18, 17:37 Gävle Lopp 9 Lördag 2018-08-18 Start: 17:50 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 4, 5, 12 Utgångshästar 11 Pikachu Face 4 x 10,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: PBJ KTH JSG |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Banned
|
aldrig spike jorma pajas kontio
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Banned
|
Nu närmar det sig....
Provar en tvilling i båda avslutande avdelningarna. V75:6 Hästar 2, 3, 4, 5, 10 Utgångshästar 10 Racing Brodda 4 x 100,00 kr = 400,00 kr. Totalt: 400,00 kr. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
TT är alltid gott
Avd 1 nr 3-2-6. nr 6 bästa värmning Avd 2 Nr 1 Kör hårt |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#158 |
|
Ja. Det ska bli spännande att se din spik i Dd-1 med alla utrustningsändringar . Men spelvärdet är för dåligt . Din dd komb står i 16 ggr nu och sjunker. En vinnarkomb igår till fast odds hade gett över 40 ggr. Och då var det redan meddelat om ändringarna. Har ett v spel till 9 ggr på Indiana Boko. Det får räcka.
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Rak dubbel 3.6 - 3,5. Mika Forss - Örjan i båda.
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#161 |
|
Dd
1 - 2 5 Antingen spets o slut för zara alternativt spets för nr 5 indiana boko. Då tror jag aleppo pine eller zara plockar ner den till slut. Urban var så fin senast och tror den vinner utvändigt. |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Hur fasiken skall Aleppo Pine kunna förlora detta? Håller bara Haugstad sig kall och kör på säkerhet och låter de andra köra rommen ur sig så kliver han in och krossar dem från dödens sista 8-900 metrarna...
Enkelt och tack för kaffet, Kenneth!
|
|
|
|
#163 |
|
Fy fan vilket skitlopp! Drygt hälften av de bästa hästarna hoppar bort sig och Erik får lusköra.
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Otroligt - Aleppo Pine var inte körbar sista 700 metrarna och var rullig hela sista varvet. Körbar så hade det varit lätt vinst!!!
|
|
|
|
#165 |
|
Utrustningsändringarna på No Matter fick inte lika mycket fokus. .Där slog det rätt . På andra fel men blev väl ingen av de mest minnesvärda finalerna snällt sagt.
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Vad skrev Statistik-Jens i dag, Kenneth H vunnit 4 procent av alla sina V75-styrningar sedan 2016. Frågan är om han vunnit fler lopp öht sedan dess ... Är nog en av Sveriges uslaste kuskar sett till vilka hästar och lopp han ändå syns med och i.
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Banned
|
Han är formidabel, Bååth...
SO (+10) |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Banned
|
All in nu på Erik Sting...
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Super Moderator
|
Inte för att vara självgod, men Travsnack med Sharps kunde varit en upplysning i dag. Vi dissade visserligen Volstead, men resten......
|
|
|
#170 |
|
Möjligt, men med Aleppo Pine har han vunnit 6 av 8, så den statistiken kan du ej ta ifrån honom - att sedan hästen knappt travade i loppet skall Haugstad ha stor cred för att han lyckades lotsa in kusen till en tredjeplats - tycker du inte det?
|
|
|
|
#171 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
No Matters vinst kan rädda omgången från konfiskering av 30 mkr. Bara att gratulera spelarna i så fall. Blir dock inte den där jättejackpoten nästa lördag då men lönehelg och megajackpot fokus ändå och säkert kan omsättningen nå 100 miljoner eller mer då med. Kommer ju högst troligt genereras jackpots från alla extra V75or kommande vecka. Speciellt på Jägersro på onsdag är chanserna mycket höga för atg.
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Tror inte att utrustningen spelade så stor roll på 7an.
Dom betrodda försvann. Sen pressade ingen, staro skulle gått fram 1.14 1000 m det.är för dåligt. Det springer nästan kallblod Adielsson fick loppet i knäet. Spela om loppet utan galopper. Då vinner inte 7an |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
Hade Aleppo Pine varit körbar så hade den krossat lössen som var kvar - var ju tre trots helt okörbar sist halvvarvet. Hade satt upp tempot tidigt och sedan vunnit på styrka...
|
|
|
|
#176 |
|
Alla 15 som var kvar på P76 åkte på No Matter. Men det innebär att sexrättsutdelningen trots 10 öre raden troligen kommet bli väldigt mycket högre än på atgs V75 spel. Oerhört mycket förmånligare regler för spelarna hos legolas. Där konfiskeras aldrig en krona från de spelare som deltar.
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Sant. Det jag menade, spela om loppet med alla i sitt rätta sinnelag.
Dvs inga galopper och alla presterar som dom ska. Då vinner inte no matter Tvilling nu 1u mot 9-11 x 100 innan gymmet å bion Lägger nog till en 11u mot 3-9 Senast redigerad av shjuve9le den 2018-08-18 klockan 18:41. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
Jag var en av dem - hade spik på Aleppo Pine. Tre i sista - hoppas på nummer 11...
|
|
|
|
#179 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Åker väl nu i sista. Ändrade från spik på E mark i 5e till Spik AoA i 7e. Får se om Goop kan hålla nerverna.
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Det vill sig inte idag.
TVILLING Inlämnat: 2018-08-18, 18:26 Gävle Lopp 11 Lördag 2018-08-18 Start: 18:42 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 11, 12 Utgångshästar 1 Angle of Attack 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: RGF CTG FVC |
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Gött - hoppas det ger några hundra! Låter som några på plats fick in V75, fasiken vad de skrek på innerplan. Vilken insats utav kusen...
|
|
|
|
#183 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Tror du?! Ett par tusen på sex, eller?
|
|
|
|
#185 |
|
Grattis Oskar , så jävla snyggt. HATTEN AV
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
5500 för 6 rätt hos legolas med 10 öre i radinsats
741 kr hos atg med 50 öre i radinsats. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Visst, Kihlström är duktig, men varken Goop eller Kontio hade förlorat sista med Urban Kronos med samma loppscenario. De hade bara blåst till dom på bortre lång. Ibland gör Kihlström andra hästar onödigt bra även om vinnarens prestation inte var dålig. Det är svårt att var fullkomlig som kusk.
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Det var ju inte fy skam! Gött med lite spelpengar... Hyfsad skillnad, men jag är faktiskt glad att jag inte fick sju rätt - hade ångrat val av spelleverantör då, hehe!
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Citat:
Det finns dock några saker att tänka på och då tänker jag först och främst på att man MÅSTE akta sig för att spela för svåra utfall. Det är mycket lätt hänt att inte ens hela potten räcker till för att ge rätt odds om man spelar lite, lite för skrällbetonat. Det gäller alltså att hålla sig på någorlunda favoritbetonade system för att det inte ska bli grin och gråt och tandagnisslan i den totala misären som inträffar när man tar hela potten hos Legolas, men skulle ha vunnit flerfalt mer hos ATG. Sånt har man som spelare helt enkelt inte råd med.
|
|
|
|
#190 | |
|
Administrator
|
Citat:
Dessvärre har man dragit ner på dopingen den senaste tiden varvid jag nästintill helt övergivit bolaget. Ser man till en omgång som igår så var det rätt självklart att gå för degen i ATGs pooler. Visst gav sexorna bättre hos Legolas men det var ju sjurättspotten hos ATG som var den intressanta. Man borde kanske utgå från sin rank och sedan reducera bort de enklare utfallen hos ATG och samtidigt parallellt lämna in dessa hos Legolas i de fall då deras pooler är dopade?
|
|
|
|
#191 |
|
Ja. Det är en rimlig tolkning av vad jag försökte förmedla.
|
|
|
|
|
#192 |
|
Instämmer, men sedan får man ju inte glömma skillnaden i radpris, 50 respektive 10 öre.
Naturligtvis kan man reta sig på den mindre Legolas-vinsten om man skulle få 7 rätt, o det ger mer/mycket mer på ATG. Man får då inse att man kanske oavsett missat de större pengarna på ATG om man exempelvis spelar ett system för en femhundring, men inte velat betala 2000 kr mer på ATG, alternativt reducerat bort sig. |
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Citat:
Tingsryd söndag drog precis igång Favoriten vann avd 1. Värde hos atg med rejäl jackpot i sjurättspoolen och 1 kr i radinsats: 46 kr Hos legolas med 10 ggr lägre radinsats är värdet 31 kr efter avd 1. Då är både sju och sexrättspoolerna dopade med 2500 kr vardera . Borde det inte skilja mer i värde med tanke på den höga radinsatsen på GS75? |
||
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Citat:
"System"-värdet är mest en funktion av hur mycket alla spelare har delat upp sina system på flera kuponger. ( Exakt samma inlämnade rader kan ge olika systemvärden beroende på hur spelarna har reducerat, eller inte reducerat. ) Att försöka dra några vettiga slutsatser av jämförelser av helt olika pooler för något annat än den slutliga utdelningen ( där radvärde och systemvärde sammanfaller ) är meningslöst på nästan alla tänkbara sätt. Edit: Förtydligande. Nej, du ser inte spelvärdet lättare tack vare möjligheten att jämföra mellan ATG och Legolas.
|
|
|
|
#195 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#196 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Citat:
För spelbeslutet, som sker innan spelstopp? , gör det heller inte någon särskild nytta vad jag kan se. Att det är användbart för en förbättrad upplevelse eller koordinerade motspel är självklart. Men det var inte vad jag påstod inte stämde. Jag är även djupt bedrövad av att man valde systemvärde istället för radvärde nu när man hade chansen att göra något på ett mycket bättre än ATG. Helt onödigt och helt okunnigt.
|
|
|
|
#198 |
|
Det som vore helt onödigt och inte speciellt smart vore att redovisa på annat sätt än atg. Varför redovisa på ett annat sätt än folk är vana vid? Du och några sakkunniga med dig är intresserade av att man redovisar på annat sätt. Övriga 99% som spelar efterfrågar det inte, fattar inte skillnaden och skulle som grädde på moset bara bli förvirrade och sannolikt på sina håll förbannade.
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Citat:
När ATG valde att byta huvudmått från streckfördelning till insatsfördelning så hade de chansen att även byta till en värderedovisning som alla skulle förstå sig på efter 3 minuters anblick. Du har rätt i att de skulle bli förbannande. Men inte för att de är förvirrade. Utan snarare för att det överlägsna redovisningssättet inte införts tidigare. Grejen är att idag "stämmer" inte spel% med hur stor andel av systemen som försvinner från avdelning till avdelning. Men det helt och hållet systemnedräkningens fel och inte spel%ens. Om de hade valt att byta till rad-nedräkning istället för systemnedräkning så hade alla fått se en värdeutveckling som med skrämmande noggrannhet ( i nästan alla omgångar ) stämmer överens med spel%en på den vinnande hästen. Folk saknar något som "stämmer". Men de vet inte att radnedräkning är möjligt som ett alternativ. Och därför efterfrågas det inte. Snack som att folk vill ha något som de är vana med har jag inte mycket för när alternativet är något som är mycket, mycket bättre. Edit: Att ATG håller fast vid systemnedräkningen är mestadels av tekniska skäl. De har ett uråldrigt affärsdatasystem som få klarar att rota i. Legolas å andra sidan hade chansen att bygga från grunden och göra redovisningen betydligt bättre. Men det stod man över. Edit2: "Folk" visste inte att insatsfördelningen var ett mycket bättre sätt att redovisa spelet än streckfördelningen heller. "Folk" vill ibland ha något kvar som de känner igen och tror att de förstår sig på. Så är det för att de mestadels inte känner till alternativen.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2018-08-20 klockan 23:32. |
||
|
|
|
|
|
#200 |
|
Spelar ingen roll varför, folk är inte intresserade av förändringar som de inte förstår sig på. Och att "folk saknar något som stämmer" köper jag inte heller, det är du och en försvinnande liten klick av spelarna som saknar det.
Jag jobbar med produktutveckling och det kan vara jättebra att ta fram saker folk inte vet om att de behöver. Men då ska man få ut något av det också, för det kostar att utveckla och sen kostar det lika mycket eller mer i många fall att marknadsföra/utbilda konsumenterna så de ser nyttan. ATG får inte en spänn extra i omsättning för att de ändrar på det där och svårare än så är inte den där ekvationen. Bytet från streckfördelning till insatsfördelning de gjorde gav inget i omsättning heller, men det är ju omöjligt att bevisa.
|
|
|
|
|
#201 |
|
Har haft tur två dagar i rad med dubbeln. Provar 5,7,12 - 3,8,9,12 idag.
|
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Citat:
Mitt förslag skulle ge dem något som "stämmer". Givetvis ska man till en början visa siffrorna parallellt så att folk får en chans att vänja sig. Det skulle ta ca 2 veckor helt utan någon särskilt utbildning. Sedan skulle förmodligen många vara heligt förbannade......över att de inte fått radnedräkning tidigare. Det är givetvis inte "bara" att göra den förändringen. Det måste arbetas fram gränser för hur högt radvärde som kan anses vara "säkert att visa" annat än i efterhand. Och en del andra saker utöver det. För ATG låter det sig knappast göras förrän man lyckats arbeta fram ett nytt affärsdatasystem. Men för spelbolag som skapar poolspel idag finns det inga sådana hinder. Ett utmärkt exempel på ett poolspel som har båda redovisningssätten är SuperToto hos Unibet. De redovisar antal kvarvarande unika system samt antal kvarvarande rader.
|
|
|
|
|