Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-22, 13:41   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

V75 23/12 Halmstad Uppesittarkväll


Jag är nog några steg före er andra här, men då jag lutar mig tillbaka och litar på lite andelar idag så har jag börjat kolla in startlistorna för morgondagen så jag för ett behövligt försprång Ska trots allt lägga sharps-tillsammanslapp till Uppesittarkvällen!
Det är fortfarande lite svårt att bedöma spelvärdet i olika spikar osv då omsättningen fortsatt är låg men jag ska dela med mig av mina tankar lite kort iaf.
Oj det blev lite mer text än vad jag tänkt....


Halmstad

Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 203 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Avd1: Känns ovanligt öppet för att vara ett 3140 m lopp, kan se flera vinna här.
7 Sevilla var ju urstark senast mot Com Milton efter lugn inledningen så gick Lövgren ut i tredjespår med ett varv kvar där tuggade hästen på tills den hade svept förbi alla och tog över ledningen inför sista kurvan och vann enkelt.
9 Cobbys Olifant har visat fin form och jag tycker Uhrberg är en av de bättre att bedöma vilket tempo som ska köras nu har den ju ingen chans på ledningen iaf i första läget. Men ändå han brukar veta vad han har att köra med, hästen däremot har endast testat distansen en gång och kördes då i ledningen en liten bit innan Martin De Bos tog över Cobbys fick chansen på Open Strech på Åby då men såg ganska seg ut och hästar utvändigt passerade.
3 Racing Ribb är intressant för mig på första volten tillskillnad mot Uhrberg så tycker jag A.Kolgjini är sämre på att bedöma tempo så kan bli väldigt svårt att köra hela 3140 utan att köra slut på hästen för tidigt...
10 Elliot Coger är en van häst på 3140 och brukar kunna ha ett vasst slutvarv.
12 Prosperous vann fint på 3140 senast men efter ett smörlopp i andra utvändigt...

Avd2: Halmstad=Untersteinerland.
Sonen Johan blir favorit med pappas häst, eftersom Peter kör en annan antar jag att han trodde mer på den innan de fick spåret.
2 Kapten Kidd favorit just nu, känns lite orutinerad för att bara gå ut o vinna på V75 endast 4 starter i livet, tre vinster och en tredjeplats är ju bra papper däremot.
Uhrberg kör 1 Floats Cicciolina som vann från spets senast mot t.ex. Zeit Holtz men de var i voltstart. Aldrig testat autostart på 8 starter, hur klarar hon av de?
4 Tyfon Brodde är aningen mer rutinerad med sina 13 (3-1-2) starter och lite snabbare tider i sig hittils, bra motbud.
Pappa Untersteiner har spår 9 med Tiger Face alltså rygg på sonen och kan få ett fint lopp trots bakspår.

Avd3: Här kommer jag troligvis spika, just nu är 6 Queen of Sand favorit på ca 40% med senaste vinsten i åtanke då den vann enkelt i spets trots att den fick körning om ledningen in i första kurvan och ytterliggare en tryckare senare höll den fint. Hästar som Quiz Töll, Eva I.H, Ile Saint Lois bl.a hade inte en chans trots det tuffa loppet. Jag tror den kommer stiga till omgångens megafavorit men hoppet är att den håller sig under 50%, inte troligt däremot...

Avd4: Treåriga ston, här streckar jag på bara jag hör propositionen utan att kolla startlistan. Men varning för Pippi Roc som jag nämnde innan senaste starten då den vann trots bakspår i voltstart på tillägg.

Avd5: Blir nog spik på 3 Vinci Power som jag tror kan ta ledningen, då den tidigare lyckas försvara ledningen från spår 1 två gånger. Men sett seg ut från bricka 6 men tror de inte valde att köra mot ledningen då bara.
Senast kom den 4:a trots galopp innan bilen släppte och tappade massor, just galopp känns osäkert när man spikar men utan galopp ser det ut som en väldigt bra vinstchans.
Även lite oroväckande att man har en ganska startsnabb Dontbreakthebankås utvändigt med Lutfi i sulkyn han brukar ju inte ge sig i första läget...

Avd6: Sprinterdistans med Ston. Finns en del startsnabba med bra spår så kan möjligen bli lite tempo och öppna upp sig för de hästarna som tar det lite lugnt från start, förslagsvis 2 Wild Love, 9 Europhile AM.
Håller 1 Tropicana Ås spets och får bestämma en del blir den nog svårslagen.

Avd7: Beroende på systemstorlek så kanske jag väljer att avsluta med en spik på 4 Com Milton bättre distans nu med 2140 istället för 2640 troligen sitter den i spets om man bara vill. De finns heltklart frågetecken men favorit lär den inte bli, vinner oftare på sprinterdistans och trivs bättre utan skor.
Favoriten 6 Da Pepperboy vinner oftare på medel och långdistans än Com Milton så den är gynnad här litet frågetecken då den inte gått skor runt om än. Två månaders vila med. Får se lite hur streck procenten tar sig och hur tränare/kuskar uttalar sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), Dahle (+7), Gotland (+5), CalleP (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2018-12-22 klockan 13:44.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 19:18   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Av någon konstig anledningen fick man 6 rätt idag på v 75, kan man köra en bong till imorgon. Hoppas någon sätter raden imorgon med


V75
Inlämnat: 2018-12-22, 20:15
Halmstad
Söndag 2018-12-23
Start: 19:30
Kostnad: 864,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7, 12 (9, 10)
2: 1, 2, 4, 6, 9, 12 (10, 8)
3: 6 Queen of Sand (3, 14)
4: 3, 4, 8, 11 (12, 1)
5: 1, 3, 4, 5, 7, 10 (9, 6)
6: 2, 3, 5, 6, 9, 10 (1, 4)
7: 6 Da Pepperboy (7, 5)
BOOST nr: %1

2x6x1x4x6x6x1 = 1728 rader.
1728 x 1 x 0,50 kr = 864,00 kr.
BOOST: 0,00 kr
Totalt: 864,00 kr.
Rättningskod: QWG LTJ PNM
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 20:49   #3
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Elliot coger måste väl vara totalt bortglömd avd 1 ?! Tror jag ska köra ett eget reducerat med spik direkt på den.. alltid gillar denne märr och distansen älskar den! Hämta in
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 21:03   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Hann inte läsa på till idag. Trist , för det är ju som natt och dag att spela till en vanlig V75a med 25 mkr extra i potten jämfört med en extra V75a spelvärdesmässigt normalt. Kommer man fram till att flera favoriter har mycket bra chans är ju det enda rätta att avstå på grund av spelbolagets jackpotregler. Alla jackpotpengar till spelbolaget när det är extra V75. Aldrig en krona extra till spelarkollektivet. Tänkte lägga krutet på Solvalla på onsdag men om de stora experterna i tipstdningarna kommit fram till att det är svårt spelmässigt kanske värt att lira några kronor även i morgon. Är ju annars bara trist istrav i Norrland samt tävlingar i Norge och Danmark resten av veckan att välja på förutom Solvalla på onsdag. Märks att man inte följer travet frekvent nu på vintern när man ser startlistorna. Då krävs det ju grymt mycket mer tid till att läsa in sig på en V75a. Tror jag kollat trav i december på liven typ 5 ggr totalt.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 21:21   #5
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Elliot coger måste väl vara totalt bortglömd avd 1 ?! Tror jag ska köra ett eget reducerat med spik direkt på den.. alltid gillar denne märr och distansen älskar den! Hämta in
Hej kompis
Elliot Coger är valack och inte märr, men det du säger att han är bortglömd över denna distans stämmer. Tycker det är svår lopp och det är många som kan vinna där, och jag kommer helgardera.
Andra loppet tycker jag favoriten är överspelad, gjort 4 starter i livet, visst tre vinster o en andra plats, men möter hästar som har gjort många fler starter och det är inte bara gå ut och vinna. Tycker Peters andra häst har lika stor chans fast sämre spår. Kollat lite på nr.6 Chatto Salöv som har gått bra tider och gjort det bra i Sverigestarter tidigare. Med vettig löpning blåser han till favve lätt över upploppet. 5% smakar mumma. Varning där
Peters bästa chans tycker jag är Vinci Power och den kommer jag troligtvis spika om det inte kommer fram något extremt intressant på någon annan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), Basse (+5)

Senast redigerad av Dahle den 2018-12-22 klockan 21:22.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 21:48   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Olle: glöm inte uppesittarpaketet, mååånga 100kr harry extra i omsättningspotten denna kväll! Historiskt brukar detta var en av de bästa omsättningsmässigt dagarna på året i vår spelbutik.

Kollade lite, ifjol så var uppesittarkvällens omsättning 98 mille (det ska dock nämnas att det var en lördag ifjol vilket säkert ökade på omsättningen lite), att jämföra med nyårsaftons 103 mille. Vet inte om det var några fler omgångar som hade mer omsättning ifjol?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 22:14   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja morgondagens omgång är nästan per definition ett bra spelobjekt även utan jackpott. Mycket "döda pengar" av ströspelare och experterna lär inte vara minutiöst pålästa heller men gör ändå sina stora system på tillsammans.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 23:38   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Olle: glöm inte uppesittarpaketet, mååånga 100kr harry extra i omsättningspotten denna kväll! Historiskt brukar detta var en av de bästa omsättningsmässigt dagarna på året i vår spelbutik.

Kollade lite, ifjol så var uppesittarkvällens omsättning 98 mille (det ska dock nämnas att det var en lördag ifjol vilket säkert ökade på omsättningen lite), att jämföra med nyårsaftons 103 mille. Vet inte om det var några fler omgångar som hade mer omsättning ifjol?
Kollade några timmar nu. Kan väl inte påstå att det fick speltarmen att tända till. De flesta loppen verkar väldigt ojämna på förhand. Tycker alltid man ska vára extra kritisk mot extra V75 omgångar

1. Nästan alltid minst 5 rättsjackpot pga ojämna lopp
2. Extra oförmånliga regler för spelarna. Dels kan det bara bli jackpot som gynnar spelbolaget och dels kan man inte spela bara i sjurättspoolen för att undvika att bli blåst på en massa pengar när inga femrättspengar delas ut. På V64 kan ju tack vare V6 möjligheten även omgångar som man tror kommer ge låg utdelning vara intressanta.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 09:25   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Blir det spik vinci power idag viking ? Jag tror den är "klar".. blir den inte större så måste det ju vara omgångens fynd !
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 09:32   #10
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Blir det spik vinci power idag viking ? Jag tror den är "klar".. blir den inte större så måste det ju vara omgångens fynd !
De lutar fortfarande åt det ja, känns som galopp emot typ fast de såg vi ju igår att går ju vinna med galopp också
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 09:38   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Är det i sharps tillsammanlag du tippar idag Viking?
Är inte med där
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 09:41   #12
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Är det i sharps tillsammanlag du tippar idag Viking?
Är inte med där
Jopp det är de, jäkla press att försöka leverera efter Gotlands igår

Kan tyvärr inte fixa fram en länk, tror skägget får fixa det isåfall?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 09:52   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag har ovanligt stora "hål" i min strecklista idag, med hästar på få streck som tydligen ingen annan har tro på.

1
Trovatore. Kan mycket i grunden och att döma av senaste starten ser det ut som att den kan vara på gång för att leverera igen!

2
Inga hål här, Kapten Kidd känns stenklar!

3
Pearl Face har spår 6 i volten och stallet har tokform med 4 raka!

4
Jessie Jovalley lägger iväg hyggligt från start och är garanterad en fri resa. Slagen av smygkörd från dödens på Lindesberg, knapp men säker vinst efter det, 2 raka galopper och inmurad av hästar med allt sparat senast. Lita på att Söderkvist har bättre chans än 1 på 100 med den här märra!

5
Tror det räcker med Untersteiners här, och jag undrar om det inte är fördel junior. Den är väl ledaren eller?

6
Flirting Girl levererade en fin spurt från samma läge senast på Halmstad. Sist visade hon att formen fortsatt är fin efter bra spurt! Uappa Di Azzurra kommer från formstall och kan komma flygande långt ut.

7
Här sitter väl Junior på lösningen igen, för visst hittar Com Milton till ledningen? Spik för den som vågar, jag låser med favoriten som det låter ganska påställt på!

Lycka till alla som gör en sista rad innan det är dags för Kalle Anka. God jul!!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Laidback (+5), viking90 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 09:52   #14
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
De lutar fortfarande åt det ja, känns som galopp emot typ fast de såg vi ju igår att går ju vinna med galopp också
Hehe jag kunde inte hålla mig borta till kvällen heller , dyng spik på vinci power på mitt bolag i alla fall!

Senast redigerad av Bowery den 2018-12-23 klockan 09:55.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 10:06   #15
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 158
Sharp$: 1255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jopp det är de, jäkla press att försöka leverera efter Gotlands igår

Kan tyvärr inte fixa fram en länk, tror skägget får fixa det isåfall?
Om det är öppet för fler, tar även jag tacksamt emot en länk
big_dunder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td