Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-18, 20:37   #16
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Hur tror vi Örjan löser volten med 5 UppoHoppa i avd 5?
Vi tror att om man spikat så kommer det strula.

Så alternativet blir att även ta med Output från spring och Baronen till betydligt roligare procent. Men vid gardering kan man ju räkna med att gubben löser det o dyker upp där först till slut ändå...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+2)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 21:38   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är lite inne på att 9 Andy Pandy One är en kanonspik imorrn! Med kanske bästa kusken i loppet och i vart fall ett kuskplus, ensam på spring och bara tre hästar på start finns det väl en ganska hygglig chans att den susar till ledning. Och kommer den väl dit visslar väl vinstchansen upp i minst 70%! Sen finns det ju en hygglig chans att den vinner från andra positioner. 40 meter tillägg för Leos favorit, det känns ju iskallt i jämförelse. Och Lövdal med sina 100 lopp i karriären är rätt grön i sammanhanget, hästen dessutom oerhört grön jämfört med motståndet. Nästan bättre chans för tilläggshästen att komma till spets när man tänker på det?

Sen är jag riktigt sugen på 9 Wild Love i sista också! Vevade sista 4 starterna nu och den har imponerat precis varje gång! Skräplöpningar i både försök och final i Breeders och omöjligt att plocka bättre placeringar än hon gjorde. Bara bäst dan före dan, och riktigt tapper senast. Motståndet här skrämmer inte och jag tror hon blåser till dem sista 500! Bakspåret är egentligen bara oddshöjande, hon är ju ändå inte speciellt startsnabb. Enda spåret som vore bättre för en sån häst är väl 2.

Tankar om de spikförslagen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), bosseguldheden (+10), coolmanriver (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 21:56   #18
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 4997
Standard

Mina fredagstankar kan komma att ändras!!!

Spikar.

Zenit brick. Spikade den utan att tveka sist. Kommer till ledning efter 500 och gör han inte det så vinner den från dödens ändå.
On track piraten vann pga internspelet som örjan/reden fifflade till där de medvetet förlorade loppet.

Bottnas Explosive 2%?????????
Fattar ingenting, trodde mycket på den sist var sjukt bra nu har den ett bra spår bara den kommer ut. Vem ska stoppa den om den sitter i andra eller tredje ytter? SPIK!!!
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 22:01   #19
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 620
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med!


Andy Pandy med springspår och Anders är en god chansspik. Fast han är betrodd rensar den 8 av 10 kuponger. Wild Love hade jag spik på dan före dan men fick aldrig in mitt system. Tar revansch nu! Chansar även med spik på OTP och Output Pressure som jag tror har goda chanser. Många i avd 1 och i fjärde nöjer jag mig med 2 och 3. Avd 5 får 4 och 6 kämpa om. Kanske lägger jag till eller tar bort nån häst när jag sett värmningarna. Jag är ju bara uppe i 14 kr ännu. Detta är min nya strategi: Spela för mindre summa pengar, tänka mer och våga chansa. Det törs man inte lika mycket när man spelar för tusenlappar. Men som fattig pensionär är det vad som står till buds. Det är lika roligt som förr när jag spelade för 3-400 kr per vecka.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 22:13   #20
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5107
Standard

Veckans två bästa spikar
Avd 5 Nr 4 Night Brodde som inte kördes för fullt sist, tvåa och kvar i klassen.
Rolig spik men nackdelen är att jag och gode Conrad inte alltid funkar som jag vill.

Avd 6 nr 8 Baron Gift - rikaste hästen och ett smaskigt smygläge.

Jag spikar dessa
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 22:18   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Svarar mig själv angående sista avdelningen där. 10 Making Love är faktiskt MINST lika intressant och spekulerar man i körning är har den bara snäppet sämre vinstchans än den andre Love-hästen. Tänkte först att den inte dör på sprint då den inte gjort så många starter på den distansen, men det får jag nog ta och revidera. Formen är det inget fel på kan vi konstatera efter de två loppen den gjort efter uppehåll. Redogör här för de 6 starter den gjort på kort i karriären. Sammanfattningsvis kan vi säga att den gjort ett jäkla bra jobb trots att det bara blivit en vinst. Bergh ger den bara 3 getingar den här gången, men det måste vara mest på läget. Han säger också att formtoppen är nära.

160421 Halmstad 20kkr - 6a från spår 6 (13,7a)
Sällan skådat vingel med tredjespår heeela vägen! Dessutom trängd på upploppet (bra av den att reda ut det). Ändå inte långt efter de första i mål.

170129 Solvalla 30kkr - 2a från spår 9 (13,2ag)
Störd till galopp i starten, tappade en hel del mark. De varvar på 13,6 och fram tills utgången av sista kurvan har han en mil fram till täthästarna. Målfototorsk efter en visslande avslutning.

170323 Åby 30kkr - 4a från spår 4 (13,2ag)
Överkörd i starten igen, stor galopp. Alla hästar är i vägen sista halvvarvet och han sicksackar sig fram med full fart över mål till en fjärdeplats.

170408 Jägersro 100kkr - 2a från spår 5 (11,6a)
Tapper enkel andraplats från dödens hela vägen men kunde förståeligt nog inte rå på Iago Zon som fått fick spets relativt lätt och sen fick springa på i eget tempo på rullbandet som är Jägers (varvade på 11,9 och gick i mål på 11,2).

170622 Rättvik 20kkr - 1a från spår 9 (12,1a)
Fjärde ytter, och det varvades på 12,6. Ändå spurt till enkel seger för att slå av ledaren över upploppet.

171025 Åby 60kkr - 4a från spår 3 (11,1a)
3e ytter första halvvarvet, rundade trött konkurrent och gick ganska bra in i mål på open stretch till slut. Gick fort hela vägen och det var riktigt tuffa hästar som satt några hack längre fram som han inte orkade springa ifatt. Hade även fått en ovanligt lång tävliingspaus på 2,5 månader inför denna start.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 22:54   #22
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9329
Standard

Har en stark känsla av att PG Norman skräller i minst ett lopp. Comte De Pommeau är väl den på förhand kanske bästa chansen.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 22:59   #23
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 634
Sharp$: 22756
Standard

Loppet Einstein Sisu gjorde sist sitter kvar på näthinnan. Såg ut som Örjan hade massor att åka med. Ändå lät det från Salmela att det skulle bli lugnt upplägg.
Denna gång låter det mycket bättre från stallhållet och det blir biké på.
Lång distans passar perfekt och är han ytterligare förbättrad denna gång, så bör den ha mycket bra chans.
Den spikas på mina lappar
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 23:13   #24
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6126
Standard

Gått igenom loppen och lutar i nuläget åt att stå över spel, tycker det känns mycket favoritbetonat med stor Nurmos-dominans.
1: 5 lär bli favorit som tränaren skriker ut den. Tycker som Dahle att Einstein Sisu är tveklöst mest streckvärd. Känns heltäckt med 5,9,10
2: Enig med Stekel att Andy Pandy är förstahäst och gillar kusken. Men väl mkt streckad. Letar man skrällar så streckas New Life Wheels som utländsk och Super Photo Bood.
3: Tror tyvärr att Zenit Brick är stenklar. Svårt se att Disco körs i ledningen och frågan är om inte Zenit t.o.m. tar spets på egen hand.
4: El Fitzgerald är mest intressant. Därefter favoriten och Havefunwithme. Virunga med en pånyttfödd Adielsson kan vara intressant som skräll.
5: Är rädd att favoriten är bara bäst. Kanske är inte Lugauers så långt efter men han vinner väl inte ihjäl sig på Valla? Kapten Kidd kanske också ska med men sen borde det vara täckt.
6: Tror det är dags för Erik Sting nu, såg ruggig ut senast. Tror den vinner från dödens om det krävs. Intressantast emot är Output Pressure om den skulle få spets.
7: Blev imponerad av Exclamation Mark senast och tycker den är klar förstahäst. Gillar dock både 9 och 10 och gillar inte att spika i sista avd.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 23:48   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Loppet Einstein Sisu gjorde sist sitter kvar på näthinnan. Såg ut som Örjan hade massor att åka med. Ändå lät det från Salmela att det skulle bli lugnt upplägg.
Denna gång låter det mycket bättre från stallhållet och det blir biké på.
Lång distans passar perfekt och är han ytterligare förbättrad denna gång, så bör den ha mycket bra chans.
Den spikas på mina lappar
Ja den var verkligen helläcker senast, men jag har ändå noll feeling för den imorrn. Om den går med bike (kolla stavningen Mr) måste den nog med ändå, men det var ju inte bestämt än som det verkar i den intervjun jag läste iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 23:54   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Gått igenom loppen och lutar i nuläget åt att stå över spel, tycker det känns mycket favoritbetonat med stor Nurmos-dominans.
1: 5 lär bli favorit som tränaren skriker ut den. Tycker som Dahle att Einstein Sisu är tveklöst mest streckvärd. Känns heltäckt med 5,9,10
2: Enig med Stekel att Andy Pandy är förstahäst och gillar kusken. Men väl mkt streckad. Letar man skrällar så streckas New Life Wheels som utländsk och Super Photo Bood.
3: Tror tyvärr att Zenit Brick är stenklar. Svårt se att Disco körs i ledningen och frågan är om inte Zenit t.o.m. tar spets på egen hand.
4: El Fitzgerald är mest intressant. Därefter favoriten och Havefunwithme. Virunga med en pånyttfödd Adielsson kan vara intressant som skräll.
5: Är rädd att favoriten är bara bäst. Kanske är inte Lugauers så långt efter men han vinner väl inte ihjäl sig på Valla? Kapten Kidd kanske också ska med men sen borde det vara täckt.
6: Tror det är dags för Erik Sting nu, såg ruggig ut senast. Tror den vinner från dödens om det krävs. Intressantast emot är Output Pressure om den skulle få spets.
7: Blev imponerad av Exclamation Mark senast och tycker den är klar förstahäst. Gillar dock både 9 och 10 och gillar inte att spika i sista avd.
Zenit lyckas inte hålla någon spets av egen kraft, glöm det.

Output Pressure är jag också inne på, märkligt lite streckad. För vem ska kriga med den om spets i början egentligen? Det är väl bara om Örjan skulle lyckas komma före i såna fall, alla andra bör väl släppa till Jorma? Som mycket möjligt släpper i sin tur men då sitter den ju också bra till...

Får ju hålla med om att EM i sista måste ha bästa chansen i loppet i och med att det är mycket sannolikt att han får ledningen. Frågan är bara hur dyrköpt den blir. Får se om det blir hängslen och livrem i det där loppet eller om jag sätter allt på rusning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 00:23   #27
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 634
Sharp$: 22756
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja den var verkligen helläcker senast, men jag har ändå noll feeling för den imorrn. Om den går med bike (kolla stavningen Mr) måste den nog med ändå, men det var ju inte bestämt än som det verkar i den intervjun jag läste iallafall.
Stavningen är som den är när man skriver från telefon och det går fort Mr Stekel.
Sen gör det inte bättre för min stavning att jag är född och uppvuxen i ett annat land och svenska är inte mitt moderspråk, utan jag lärde mig den som vuxen.
Så, jag vet inte om man ska kolla och reta upp sig på såna små grejer så mycket, men det avgör du, inte jag.
Nog om det
De intervjuerna jag läst lutar det åt att det blir BIKE på Einstein Sisu, vilket jag hoppas kommer att göra hästen ännu bättre.
Med lite körning där framme, bla mellan 4 och 5, så tycker jag Einstein kommer avsluta fort ute i banan. Om Uffe skulle lyckas få lite draghjälp in på sista bortre då får de hålla i sig.
Men vi läser loppet olika vilket är inte konstigt. Det vore inte bra om alla tyckte lika
Lycka till med liret
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+3), Rob (+5), Basse (+5), viking90 (+7), Bowery (+10), Gotland (+7), tigern (+35), jomtien (+5), keewa124 (+5), asgaya3141 (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 03:34   #28
 
Reg.datum: maj 2016
Inlägg: 130
Sharp$: 557
Standard

Tycker Exclamation Mark är den just nu mest intressanta spiken; baserat på spetsläge, distans och streckprocent (slutar nog under 28%)
Är banan jobbig så är Wild Love värst emot tror jag. Den får ett bra lopp från spår 9.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 06:28   #29
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Typisk omgång där utd blir skit el typ jackpott på 7 rätt.. Ser allmänt svårt ut,
Avd 1 här lover 5 vinst, skrik-häst vinner ju ofta...
Avd 2 Lärlingar som kör som påtända pundare å mellanvolten sks bara vinna då el
Avd 3 zenit som ej spetsar å så hög %..? Å Adrian som älskar köra som han snott hästen
Avd 4 sto volt å tillägg.. Skriker skräll
Avd 5 klantio spår 9.. Lycka till
Avd 6 öppet värre med Erik som självklar hahaha
Avd 7 när det står mellan två så vinner en tredje. Adrian lär kör sönder detta lopp lika så guld..


Nog bara fortsätta drömma gott folk
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 08:45   #30
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

Wild Love struken, trist, hade nog chansspikat den annars.
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td